abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:52:34 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56762996
In India en Pakistan ontploft dan ook regelmatig een bommetje, niet dan? Gelukkig maar dat dankzij alle maatregelen dat hier in Nederland niet gebeurt. Onlangs nog die mevrouw Bhutto. Stel je voor dat dit met de opositie in NL zou gebeuren. Dat gaat ook weer te ver.
Bovendien willen die terroristen natuurlijk liever iets opblazen in het Westen. Dat geeft meer status en paniek. Maar dat is minder eenvoudig, zoals je zelf al aangeeft.
The End Times are wild
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:54:23 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56763027
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:52 schreef LXIV het volgende:
In India en Pakistan ontploft dan ook regelmatig een bommetje, niet dan? Gelukkig maar dat dankzij alle maatregelen dat hier in Nederland niet gebeurt. Onlangs nog die mevrouw Bhutto. Stel je voor dat dit met de opositie in NL zou gebeuren.
Datzelfde kan hier 1 op 1 herhaald worden. Geen aftapwet die dat tegen gaat houden. Maak je dáár maar geen zorgen om.
quote:
Dat gaat ook weer te ver.
Bovendien willen die terroristen natuurlijk liever iets opblazen in het Westen. Dat geeft meer status en paniek. Maar dat is minder eenvoudig, zoals je zelf al aangeeft.
Dat doet ie juist niet.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56763068
quote:
In India en Pakistan ontploft dan ook regelmatig een bommetje, niet dan?
En hoeveel vliegtuigen vanuit india worden gebruikt als bom, of worden opgeblazen op Europeaans grondgebied?
quote:
Gelukkig maar dat dankzij alle maatregelen dat hier in Nederland niet gebeurt. Onlangs nog die mevrouw Bhutto. Stel je voor dat dit met de opositie in NL zou gebeuren. Dat gaat ook weer te ver.
Minder eenvoudig? Pardon?
Wat is meer eenvoudig dan het vliegtuig in India boarden met een bom op zak en vlak voordat je op schiphol landt de boel naar de tering te blazen? Kinderlijk eenvoudig, C4 explosief 1500 euro, ticket naar Nederland 633 euro, boven Amsterdam een 747 opblazen en totale paniek in Nederland veroorzaken: onbetaalbaar.
pi_56763087
quote:
In India en Pakistan ontploft dan ook regelmatig een bommetje, niet dan? Gelukkig maar dat dankzij alle maatregelen dat hier in Nederland niet gebeurt. Onlangs nog die mevrouw Bhutto. Stel je voor dat dit met de opositie in NL zou gebeuren. Dat gaat ook weer te ver.
Uhm... hij toont juist aan dat iedere aap daar een vliegtuig richting het westen vol kan proppen met explosieven of kapers.
pi_56763088
quote:
De oplossing is niet om alle burgers maar tot potentieel terrorist te bombarderen (pun intended). Al heb ik het akelige gevoel dat als politici dit wel blijven doen dat ze een self-fullfilling prohecy aan het creëren zijn...
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:57:13 #156
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56763097
quote:
[b]Op vrijdag 15 februari 2008 23:56 schreef Xebrozius het volgende:[/b

Wat is meer eenvoudig dan het vliegtuig in India boarden met een bom op zak en vlak voordat je op schiphol landt de boel naar de tering te blazen? Kinderlijk eenvoudig, C4 1500 euro, ticket naar Nederland 633 euro, boven Amsterdam een 747 opblazen en totale paniek in Nederland veroorzaken: onbetaalbaar.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:59:14 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56763128
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:56 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

En hoeveel vliegtuigen vanuit india worden gebruikt als bom, of worden opgeblazen op Europeaans grondgebied?
[..]

Wat is meer eenvoudig dan het vliegtuig in India boarden met een bom op zak en vlak voordat je op schiphol landt de boel naar de tering te blazen? Kinderlijk eenvoudig, C4 explosief 1500 euro, ticket naar Nederland 633 euro, boven Amsterdam een 747 opblazen en totale paniek in Nederland veroorzaken: onbetaalbaar.
Maar goed dat ze dit niet lezen zullen, zeggen we dan maar!
The End Times are wild
pi_56763129
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:56 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

[..]

Waar komt je icoon trouwens vandaan? Die met die ronddraaiende stoel.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:59:51 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56763141
Daarbij dacht ik dat het nú toch wel aangetoond is dat dit soort informatie bedoeld is voor opsporing, níet om iets te voorkomen, zoals maar al te graag gepropageerd wordt.
pi_56763196
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar goed dat ze dit niet lezen zullen, zeggen we dan maar!
Ja en de mensen in Nederland die wel kunnen lezen, en dingen begrijpen zoals risico's ongeacht veiligheid zijn de bok want dat zijn de terroristen . Maar een of andere mafkees in Pakistan die het in zijn baard heeft gehaald om dikke paniek in Nederland te veroorzaken laten we met rust want dat is een interne aangelegenheid. De wereld op z'n kop zeg ik je.
Volgens jouw logica is het dus niet meer dan logisch dat gebieden met een verhoogd risico veilig zijn en Nederland vol zit met terroristen. Hallo Henk, doe de groeten aan Truus...
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:05:54 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56763236
Hoe weet jij mijn naam trouwens? Ik heb toch nooit met jou gePM-ed ofzo?? En wie is Truus?
The End Times are wild
pi_56763251
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waar komt je icoon trouwens vandaan? Die met die ronddraaiende stoel.
Scary movie 3 oid
pi_56763275
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:05 schreef LXIV het volgende:
Hoe weet jij mijn naam trouwens? Ik heb toch nooit met jou gePM-ed ofzo?? En wie is Truus?
Goed, dit is voor mij nu een verspilling van tijd. Ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt dacht ik zo. Anders was je wel met valide argumenten gekomen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 01:13:17 #164
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56764256
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:05 schreef LXIV het volgende:
Deze informatie geef je over jezelf al bloot: blog van LXIV.
Met een beetje zoeken kunnen we daar nog veel meer uit gaan halen. Ik doe dat niet, maar als anderen dat gaan doen is dat voor jou geen enkel probleem, jij hebt toch niets te verbergen.

ps: gelijke discussie op Tweakers.net
interessante link van een tegenstander: The eternal price of privacy
En deze link is ook interessant voor mensen die actiever deel willen nemen tegen dit soort volstrekt achterlijke maatregelen (alhoewel, naar huidige maatstaven zijn die mensen dan gelijk terrorist...)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_56764283
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen jullie mensen aangeven bij de overheid. Het is zelfs jullie plicht. Ik doe zelf niet anders wanneer ik ergens onraad of illegalen vermoed. Maar ik kan je verzekeren dat ik 100% clean ben hoor!
Je wordt ook wel Rost van Tonningen genoemd begrijp ik?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 01:17:50 #166
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56764296
quote:
Deze post omschrijft heel mooi het gevaar vna dit soort bizarre privacy-schendende maatregelen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 01:19:52 #167
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56764315
Vingerafdrukken zijn weliswaar uniek, ze worden aan de hand van bepaalde kenmerken met elkaar vergeleken, waarna besloten wordt of het een 'match' betreft of niet. Er zijn voldoende voorbeelden van mensen die op basis van vingerafdrukken veroordeeld zijn die onschuldig waren.

Alhoewel de kans klein is dat je een foutieve vingerafdruk als match hebt, is de kans, als je een grote database hebt, zeer reëel dat je een foute vingerafdruk eruit haalt, omdat het er zoveel zijn. Dit belangrijke stukje statistiek wordt meestal miskend. Dus ook al zijn vingerafdrukken op zich redelijk betrouwbaar als identificatiemiddel, je weet zeker dat er in zo'n groep meerdere matches zijn vanwege de manier waarop vingerafdrukken vergeleken worden.

Bovendien is het hele idee dat je bij voorbaat al meewerkt aan je eigen veroordeling, door biometrische kenmerken in te leveren, al zeer dubieus. Ik mag dan ook hopen dat dit er niet doorkomt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_56764728
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 01:19 schreef Iblis het volgende:
Bovendien is het hele idee dat je bij voorbaat al meewerkt aan je eigen veroordeling, door biometrische kenmerken in te leveren, al zeer dubieus. Ik mag dan ook hopen dat dit er niet doorkomt.
Zeer sterk argument, het niet gehouden zijn aan het meewerken aan je eigen veroordeling is erg diep geworteld in de meeste Westerse rechtsystemen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:16:12 #169
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56766574
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 01:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zeer sterk argument, het niet gehouden zijn aan het meewerken aan je eigen veroordeling is erg diep geworteld in de meeste Westerse rechtsystemen.
Ah, daarom staan politici te trappelen om dat soort dingen bij het eerste de beste zuchtje terroristische tegenwind overboord te gooien
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:33:42 #170
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56766751
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, daarom staan politici te trappelen om dat soort dingen bij het eerste de beste zuchtje terroristische tegenwind overboord te gooien
Ze laten zich toch niet tegenhouden door iets triviaals als wetten om hun zin door te drijven?
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:53:10 #171
3542 Gia
User under construction
pi_56766945
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 01:19 schreef Iblis het volgende:
Vingerafdrukken zijn weliswaar uniek, ze worden aan de hand van bepaalde kenmerken met elkaar vergeleken, waarna besloten wordt of het een 'match' betreft of niet. Er zijn voldoende voorbeelden van mensen die op basis van vingerafdrukken veroordeeld zijn die onschuldig waren.
Nou dan geef maar eens zo'n voorbeeld van iemand die puur op basis van vingerafdruk onschuldig veroordeeld is!

Als bij mijn vriendin wordt ingebroken, zullen ze mijn vingerafdrukken vinden. Dat is logisch. Dat maakt mij nog niet verdacht.
Als bij een vreemde, waar ik nog nooit ben geweest, een vingerafdruk wordt gevonden die op veel punten matched met die van mij, dan ben ik hooguit verdacht. Ik zal daar niet door veroordeeld worden, omdat alleen een vingerafdruk onvoldoende bewijs is.

Maar goed, ik wacht graag op je voorbeelden.

Van mij mag dit er overigens wel doorkomen. Ik zie wel voordelen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:55:45 #172
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56766982
En weer krijgt mijn hoop in de mensheid een optater. .
pi_56767118
Het moet hier in Nederland niet gekker gaan worden onder het mom van veiligheid je hele privacy naar de klote helpen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:07:55 #174
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56767137
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:53 schreef Gia het volgende:
Nou dan geef maar eens zo'n voorbeeld van iemand die puur op basis van vingerafdruk onschuldig veroordeeld is!
Het zal nooit louter de vingerafdruk zijn, ik had ook niet veroordeeld moeten zeggen, maar tot verdachte gebombardeerd. Alhoewel het volgende dicht in de buurt komt:
quote:
Stephan Cowans (d. 2007-10-25) was convicted of attempted murder in 1997 after he was accused of the shooting of a police officer while fleeing a robbery in Roxbury, Massachusetts. He was implicated in the crime by the testimony of two witnesses, one of whom was the victim. The other evidence was a fingerprint on a glass mug that the assailant drank water from, and experts testified that the fingerprint belonged to him. He was found guilty and sent to prison with a sentence of 35 years. While in prison he earned money cleaning up biohazards to accrue enough money to have the evidence tested for DNA. The DNA did not match his; he had already served six years in prison before he was released.
En de volgende zaak:
quote:
Shirley McKie was a police detective in 1997 when she was accused of leaving her thumb print inside a house in Kilmarnock, Scotland where Marion Ross had been murdered. Although detective constable McKie denied having been inside the house, she was arrested in a dawn raid the following year and charged with perjury. The only evidence was the thumb print allegedly found at the murder scene. Two American experts testified on her behalf at her trial in May 1999 and she was found not guilty.
En hier een gevalletje wat er gebeurt als je tegen een grote database matcht:
quote:
Brandon Mayfield is an Oregon lawyer who was identified as a participant in the Madrid bombing based on a so-called fingerprint match by the FBI. The FBI Latent Print Unit ran the print collected in Madrid and reported a match against one of 20 fingerprint candidates returned in a search response from their IAFIS—Integrated Automated Fingerprint Identification System. The FBI initially called the match "100 percent positive" and an "absolutely incontrovertible match". The Spanish National Police examiners concluded the prints did not match Mayfield, and after two weeks identified another man who matched.
quote:
Als bij mijn vriendin wordt ingebroken, zullen ze mijn vingerafdrukken vinden. Dat is logisch. Dat maakt mij nog niet verdacht.
Dat hangt ervanaf. Het maakt je wel verdachte, in eerste instantie. Dan blijkt daarna dat de vingerafdrukken aan jou behoren, en jij een vriendin bent, en b.v. een alibi hebt, waardoor je het waarschijnlijk niet geweest kunt zijn.

Het punt is echter, dat ze zo'n vingerafdruk vinden, die door de database halen, en mensen vinden die eraan voldoen. Vanwege het idee dat een vingerafdruk zo betrouwbaar is, terwijl er tal van mogelijkheden voor fouten zijn (menselijk, maar ook bij de automatische identificatie), drukt dit een zwaar stempel op iemand. Het gevaar dat er dan vanuit een soort van tunnelvisie gewerkt gaat worden lijkt me dan ook niet ondenkbeeldig.

En dat is het probleem. Als er zo'n database is, en er wordt ergens een moord gepleegd of iemand verkracht, dan wordt die hele database doorzocht. Iedereen wordt even als verdachte aangemerkt, er word impliciet gezegd: "Die zou het wel eens gedaan kunnen hebben, laten we vingerafdrukken vergelijken." En dan is er zo'n match, en dan ben je ook direct flink verdacht.

Het is niet meer gebaseerd op aanwijzingen die richting één dader leiden, en waarbij de vingerafdrukken het extra bewijs zijn. Als je nog maar 10 mensen over hebt, en een van hen heeft overeenkomende vingerafdrukken, dan is dat natuurlijk een stuk aannemelijker dan wanneer je nog 16 miljoen mensen hebt.

En ik ben bang dat zo vingerafdrukken, waarvan de betrouwbaarheid juist zo hoog wordt geacht, worden gebruikt als voldoende grond om iemand in eerste instantie verdacht te maken. En dan blijkt pas later dat je een vriendin bent, of een buurman, of wat dan ook.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_56767169
Je gaat toch niet serieus in op GIA Zonde van je tijd
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:21:38 #176
3542 Gia
User under construction
pi_56767319
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het zal nooit louter de vingerafdruk zijn, ik had ook niet veroordeeld moeten zeggen, maar tot verdachte gebombardeerd. Alhoewel het volgende dicht in de buurt komt:
[..]

En de volgende zaak:
[..]

En hier een gevalletje wat er gebeurt als je tegen een grote database matcht:
[..]
Nou, wat een voorbeelden, bij de eerste komt er nog een getuige bij de vingerafdruk. Dus geen voorbeeld van iemand die op basis van alleen een vingerafdruk veroordeeld is.
De andere twee zijn vrijgesproken.
Alleen verdacht zijn is niet erg. Als je kunt verklaren waar je was, of hoe jouw vingerafdruk ergens kan komen, kun je niet veroordeeld worden.
Daarbij heb je in Nederland, niet zo'n gigantische database als in Amerika. En daar werken ze er al jaren mee.
Tja, soms is een verkeerde verdacht, kan gebeuren, maar onterecht veroordeeld, op basis van alleen een vingerafdruk kan niet.
quote:
Dat hangt ervanaf. Het maakt je wel verdachte, in eerste instantie. Dan blijkt daarna dat de vingerafdrukken aan jou behoren, en jij een vriendin bent, en b.v. een alibi hebt, waardoor je het waarschijnlijk niet geweest kunt zijn.

Het punt is echter, dat ze zo'n vingerafdruk vinden, die door de database halen, en mensen vinden die eraan voldoen. Vanwege het idee dat een vingerafdruk zo betrouwbaar is, terwijl er tal van mogelijkheden voor fouten zijn (menselijk, maar ook bij de automatische identificatie), drukt dit een zwaar stempel op iemand. Het gevaar dat er dan vanuit een soort van tunnelvisie gewerkt gaat worden lijkt me dan ook niet ondenkbeeldig.

En dat is het probleem. Als er zo'n database is, en er wordt ergens een moord gepleegd of iemand verkracht, dan wordt die hele database doorzocht. Iedereen wordt even als verdachte aangemerkt, er word impliciet gezegd: "Die zou het wel eens gedaan kunnen hebben, laten we vingerafdrukken vergelijken." En dan is er zo'n match, en dan ben je ook direct flink verdacht.

Het is niet meer gebaseerd op aanwijzingen die richting één dader leiden, en waarbij de vingerafdrukken het extra bewijs zijn. Als je nog maar 10 mensen over hebt, en een van hen heeft overeenkomende vingerafdrukken, dan is dat natuurlijk een stuk aannemelijker dan wanneer je nog 16 miljoen mensen hebt.

En ik ben bang dat zo vingerafdrukken, waarvan de betrouwbaarheid juist zo hoog wordt geacht, worden gebruikt als voldoende grond om iemand in eerste instantie verdacht te maken. En dan blijkt pas later dat je een vriendin bent, of een buurman, of wat dan ook.
Als ik op tv zie hoe zo'n zoektocht door zo'n database gaat, dan zijn er toch verdomd weinig matches. Als de kans zo groot is dat jij per ongeluk matched met een vingerafdruk die aan de andere kant van Nederland gevonden wordt, dan zou in een land als Amerika, met een dermate grote database, veel vaker een match gevonden worden.

Daarbij, zelfs in Amerika doorzoeken ze geen database van alle inwoners, maar alleen één van al eerder veroordeelde 'bekende' inwoners. Zoiets zal het hier ook wel worden.
Pas als er reden is om jou als verdachte te zien, zal de politie jouw vingerafdruk opvragen om te kijken of die matched.

Het is van de zotte om te denken dat de politie bij een inbraak een gevonden afdruk meteen gaat vergelijken met die van alle 16 miljoen inwoners.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:34:00 #177
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56767483
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:55 schreef Yildiz het volgende:
En weer krijgt mijn hoop in de mensheid een optater. .
Ik zou me eerder zorgen maken om Gia als ze opeens *tegen* law-and-order is
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:36:18 #178
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56767532
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:21 schreef Gia het volgende:
Nou, wat een voorbeelden, bij de eerste komt er nog een getuige bij de vingerafdruk. Dus geen voorbeeld van iemand die op basis van alleen een vingerafdruk veroordeeld is.
Kortom, ook al zit iemand zes jaar ten onrechte, als het jou het idee van schijnveiligheid bezorgt, dan is het allemaal prima.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:38:42 #179
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56767567
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:21 schreef Gia het volgende:
verhaal
Er zijn ook heel veel voordelen aan het chippen van elke inwoner. Doen we toch ook niet? Dit is precies hetzelfde. Maar jij trapt er met open ogen in omdat ze alles langzaam invoeren. Hierna komen er overal op straat cameras te hangen, daarna moet iedereen alles digitaal betalen zodat elke transactie gelogd wordt, volgende stap is verplichte checkpoints op elke openbare plek voor je er naar binnen mag en we eindigen inderdaad met gechipte mensen. Alles uit naam van veiligheid en het bestrijden van misdaad natuurlijk hè.

Dit gaat net zo worden als kopieerbeveiliging op cd's en games. De goeden hebben er last van en de kwaadwilligen vinden overal manieren om tussen de mazen te ontsnappen. Je bent sowieso wel een amateur als je een misdaad pleegt zonder handschoenen natuurlijk.
pi_56767685
Inderdaad op naar een totalitair systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')