Vooral de link tussen de "weinige" bronnen maar wel de "grote" daden die hij gedaan zou hebben ..quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:22 schreef Klit het volgende:
[..]
Precies, Het is zo klaar als een klontje.
En toch zijn er dan nog steeds mensen die denken dat iedereen Dit wel even gedaan zou kunnen hebben.
Het was bevroren, rofl12einze12roflss111!! Ofzoiets!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:28 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Dat zulke topics anno 2009 nog serieus genomen worden ook... Mensen ik ga even over water lopen, zo terug!
quote:
Whehe, ik denk dat je de twee begrippen een beetje door elkaar haalt. Maria heeft volgens de bijbel Jezus juist onbevlekt ontvangenquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:30 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Hebben ze je bij je geboorte bevlekt ontvangen en daarna aan je kruis vastgespijkerd? Of heb jij de paashaas bedacht? Of geloof je dat het zo is? Want dan ben je een soort wannabee Jezus
Oww zit dat zoquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Whehe, ik denk dat je de twee begrippen een beetje door elkaar haalt. Maria heeft volgens de bijbel Jezus juist onbevlekt ontvangen
quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Whehe, ik denk dat je de twee begrippen een beetje door elkaar haalt. Maria heeft volgens de bijbel Jezus juist onbevlekt ontvangen
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:12 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Onbevlekte ontvangenis... heeft niks te maken met Jezus, maar met Maria. Check your facts. Het betekent alleen maar dat Maria niet geboren is met de erfzonde. That's it. Heeft niks te maken met niet geneukt te hebben en toch kinderen werpen of zo.
Het dogma werd pas in 1854 na veel discussie ingevoerd; voordien mocht men er een eigen mening op nahouden.
Moslims hebben hetzelfde hoorquote:Op zondag 10 februari 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het eerste dat gelovigen, met name christenen, maar eens moeten doen is stoppen om hun denkbeelden en leefregels op andere te forceren. Neem bijv. homohuwelijk en abortus.
Kan het best zijn dat je als frustichristenhypocriet geen abortus wil laten plegen of net doet of je niet homo bent, maar dat wil niet zeggen dat de rest van de gemeenschap dat óók moet doen. Dat is de arrogantie van christenen, niet alleen denken dat ze gelijk hebben, maar gelijk hun bekrompen regeltjes en ideeën op niet-aanhangers toe willen passen.
Right...quote:Op zondag 10 februari 2008 15:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het probleem is dat gelovigen denken dat er een 50/50 kans is dat god bestaat. Als dat zo was dan is het inderdaad arrogant om te stellen dat je zeker weet dat hij niet bestaat maar zo liggen die verhoudingen helemaal niet.
Kut je was me voorquote:Op zondag 10 februari 2008 15:34 schreef wjschreuder het volgende:
[..]
De stelling dat gelovigen denken dat er een 50/50 kans is dat god bestaat lijkt me een nogal gekke stelling? Als je gelovig bent dat moet je toch minimaal 90% zeker zijn oid (extreme mensen 100%), als 50/50 denkt ben je gewoon een (zwakke) twijfelaar.
En hoe de verhoudingen ook liggen, als je 50% zeker bent dat iets bestaat waar totaal geen bewijzen voor zijn ben je (in de context van dit topic) alsnog arrogant.
Als ik vanaf vandaag voor 50% geloof in een Grote Kabouter Samenleving Diep Onder De Grond omdat ik een boekje heb gevonden waar dat in staat, ben ik dan ook niet "arrogant" (of gewoon gestoord...)?
Dan zullen er verdacht weinig dingen zijn waar jij nog in gelooft of niet dan?quote:
Anders ga je even volledig aan het punt voorbijquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:17 schreef MouzurX het volgende:
Een nieuwe diersoort moet bewezen worden hoor.. je kan niet zomaar zeggen ik heb een pimpelpaarse slak gezien ... en ik noem hem mouzurxtius raptius..
Je mist het punt. Stel jantje vind een pimpelpaatse slak en verteld dit aan de wereld. 10 professoren kijken naar de slak en zijn het met jantje eens. Je hebt nu 11 getuigen voor het bestaan van die slak. Je hebt miljoenen mensen die God zeggen te hebben gezien. Hoeveel mensen moeten die slak hebben gezien voordat jij het bestaan van die slak logischer vind dan het bestaan van God? Je zou zeggen miljoenen, tenslotte, miljoenen hebben God gezien.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:17 schreef MouzurX het volgende:
Een nieuwe diersoort moet bewezen worden hoor.. je kan niet zomaar zeggen ik heb een pimpelpaarse slak gezien ... en ik noem hem mouzurxtius raptius..
Kijk even 4 posts boven jequote:Op donderdag 22 januari 2009 18:35 schreef MaGNeT het volgende:
Kijk even om je heen en je ziet dat er geen god is.
Met "om je heen kijken" bedoel ik met de ellende om ons heen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:36 schreef SiestaGuru het volgende:
[..]
Kijk even 4 posts boven je![]()
Of kijk om je heen en je ziet dat er geen evolutie is.
Oh ja, en venezuela ook niet trouwens.
Dit is natuurlijk onzin. Een god zou één reden kunnen zijn tegenover vele andere redenen. Er zou vast een logische verklaring / rede geweest zijn voor de oerknal. En om er dan een opperwezen bij te halen die leuk kan toveren lijkt me juist helemaal niet geloofwaardiger. Dat is een menselijke gedachte. En dat heeft volgens mij vrij weinig te doen met een oerknal.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:59 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou, dat dag 1 dag 2 verhaal is onderhand wel ontkracht en als je daar nog in gelooft, wil je de waarheid gewoon niet weten. Op dit moment is het best aanneembaar dat de wetenschappers gelijk hebben, maar die oerknal is door iets veroorzaakt, een "god" dus. Je kan ook denken dat de oerknal er zomaar was maar zeg nou zelf... dat is ongeloofwaardiger dan een god.
Wat betreft het bidden, volgens mij werkt dat inderdaad niet zo. Maar bidden helpt in ieder geval wel om, om te kunnen gaan met tegenslagen, of dat nu door God komt of omdat het een soort verwerkingsmechanisme is. Compleet nutteloos is het dus in ieder geval niet. Heb trouwens ook nog nooit een test gezien waaruit het nut van bidden of het gebrek aan nut zou moeten blijken, lijkt me wel eens interessant om te zien. Maar goed, alle christenen weten wel dat bidden geen manier is om, om cadeautjes te bedelen van God, eerder een manier om met hem in contact te komen, en in echte momenten van nood kan Hij uitkomst geven.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met "om je heen kijken" bedoel ik met de ellende om ons heen.
En neem zoiets als een ziekte.
Genezen er meer christenen dan niet gelovigen omdat christenen bidden en niet gelovigen niet?
Onzin.
Ofwel: er is geen god en bidden is tijdverspilling.
Hou je gewoon bezig met goed leven voor jezelf en anderen. Meer is er niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |