Omdat die kennelijk niet de capaciteiten hebben om het in het gewone leven ver te schoppen, laat staan tot presidents-kandidaat.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Uit het archief van Washington Post:
[..]
Het zijn echt allemaal rijke stinkerds![]()
Waarom kunnen het niet gewoon eens modalen zijn?
Verkiezingen zijn gewoon een verlengstuk van de entertaintmentindustrie. Een goede show kost nou eenmaal (veel) geld. Heb je dat niet maak je geen kans. Is dat erg? Ja omdat politiek meer is dan een show. Nee omdat het ons vermaak oplevertquote:Op maandag 11 februari 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Uit het archief van Washington Post:
[..]
Het zijn echt allemaal rijke stinkerds![]()
Omdat er in de VS een veel sterkere correlatie bestaat tussen initiatiefvol en ondernemend zijn en het onvangen van de revenue daarvan. En laten initiatiefrijk zijn en ondernemingszin nou net de eigenschappen van alle presidentskandidaten zijn.quote:Op maandag 11 februari 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Is dat wel zo? Volgens mij is de ondernemingszin in Nederland, maar ook in vergelijkbare landen zoals de landen in Scandinavië, niet veel lager dan in de VS. Bovendien betalen bedrijven in de VS meer belasting dan in Nederland.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daarom zijn er ook zo weinig nieuwe ondernemers in Nederland.
volgens mij gaan er relatief gezien hier veel meer op de fles.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Volgens mij is de ondernemingszin in Nederland, maar ook in vergelijkbare landen zoals de landen in Scandinavië, niet veel lager dan in de VS. Bovendien betalen bedrijven in de VS meer belasting dan in Nederland.
Van vergelijkingen heb ik niet echt een cijfermatig beeld, maar in het kader van mijn studie heb ik nogal wat artikelen gelezen over ondernemingszin en innovatie. Wat betreft ondernemingszin blijkt bijvoorbeeld dat veel meer allochtonen ondernemer willen worden dan Nederlanders. De gewone Nederlander kiest veel te veel voor veiligheid die hen in de vorm van de overheid steeds maar weer wordt geboden, het bekende 'pamperen'. Verder is in Nederland de koppeling tussen kennisinstituten en het bedrijfsleven veel te laag, beide sectoren werken soms volledig langs elkaar heen, het komt regelmatig voor dat bedrijfsleven en kennisinstituten los van elkaar hetzelfde wiel uitvinden terwijl er juist veel beter sprake zou kunnen zijn van een synergie.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:17 schreef Morendo het volgende:
Is dat wel zo? Volgens mij is de ondernemingszin in Nederland, maar ook in vergelijkbare landen zoals de landen in Scandinavië, niet veel lager dan in de VS.
Belasting op ondernemingen is natuurlijk totaal wat anders dan belastingen op het individu zelf. Zaken als inkomstenbelasting, BTW en allerlei overdrachtsbelastingen zijn denk ik erg slecht omdat zij voorkomen dat het individu veel sterker de revenue kan ontvangen van zijn daden. Let wel innovatie en ondernemingszin kun je ook tentoonspreiden in een bedrijf zelf, in Nederland zijn mensen veel minder goed in staat daarvan de revenue te ontvangen.quote:Bovendien betalen bedrijven in de VS meer belasting dan in Nederland.
Wat een arrogant bluffertje ben je.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat er in de VS een veel sterkere correlatie bestaat tussen initiatiefvol en ondernemend zijn en het onvangen van de revenue daarvan. En laten initiatiefrijk zijn en ondernemingszin nou net de eigenschappen van alle presidentskandidaten zijn.
Een veel eerlijker systeem dan in Nederland waar een sterke overheid er voor zorgt dat alleen een kleine elite rijk kan zijn, bij Jan Modaat gaat een groot deel van zijn inkomsten naar de overheid. Het vervelende is dat daardoor in feite iedere ondernemingszin die er bij die mensen bestaat de kop wordt ingedrukt omdat zij geen revenue ontvangen van initiatieven die zij ontplooien. Daarom zijn er ook zo weinig nieuwe ondernemers in Nederland.
In Nederland heeft een Jan Modaal echterwel veel meer kans omtot premier op te klimmen dan in de VSquote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat er in de VS een veel sterkere correlatie bestaat tussen initiatiefvol en ondernemend zijn en het onvangen van de revenue daarvan. En laten initiatiefrijk zijn en ondernemingszin nou net de eigenschappen van alle presidentskandidaten zijn.
Een veel eerlijker systeem dan in Nederland waar een sterke overheid er voor zorgt dat alleen een kleine elite rijk kan zijn, bij Jan Modaat gaat een groot deel van zijn inkomsten naar de overheid. Het vervelende is dat daardoor in feite iedere ondernemingszin die er bij die mensen bestaat de kop wordt ingedrukt omdat zij geen revenue ontvangen van initiatieven die zij ontplooien. Daarom zijn er ook zo weinig nieuwe ondernemers in Nederland.
Dat ziet Bolkestein vast anders. Een rijke familie duidt immers op de juiste, superieure genen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Nederland heeft een Jan Modaal echterwel veel meer kans omtot premier op te klimmen dan in de VS. Hier zijn cappaciteiten toch belangrijker dan geld of je pappa.
Kwamen Nixon, Reagan en Clinton uit elitaire families?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Nederland heeft een Jan Modaal echterwel veel meer kans omtot premier op te klimmen dan in de VS. Hier zijn cappaciteiten toch belangrijker dan geld of je pappa.
Sinds pindaboer Carter president werd is het wel bewezen dat de sociale mobiliteit in de VS groter is dan in Nederland. Een lage sociale mobiliteit is namelijk èèn van de duizenden kenmerken van een verzorgingstaat die Nederland jammergenoeg nog steeds is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kwamen Nixon, Reagan en Clinton uit elitaire families?![]()
Je hebt dus alle kansen, als Jan Modaal, om president te worden in de VS.
Onze vorige premier is een timmermanszoonquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Sinds pindaboer Carter president werd is het wel bewezen dat de sociale mobiliteit in de VS groter is dan in Nederland. Een lage sociale mobiliteit is namelijk èèn van de duizenden kenmerken van een verzorgingstaat die Nederland jammergenoeg nog steeds is.
ook met onze verzorgingsstaat hebben we gewoon een erg lage werkloosheid. Misschien zou die zonder nog 2% lager zijn maar dat heb ik er wel voor over om weinig last van bedelaars en criminaliteit te hebbenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:53 schreef BigMick het volgende:
Ik ben het met Wolffenstein eens, een verzorgings staat zorgt gek genoeg voor werkeloosheid. Als er geen overheidsbemoeinis zou zijn zou er ook geen werkloosheid zijn want op elke markt (dus ook de arbeidsmarkt) wordt de balans opgezocht: Vraag is gelijk aan Aanbod.
Reageer er gewoon niet op. Simpele feiten bewijzen zijn ongelijk. Nergens is de werkloosheid zo laag als hier.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook met onze verzorgingsstaat hebben we gewoon een erg lage werkloosheid. Misschien zou die zonder nog 2% lager zijn maar dat heb ik er wel voor over om weinig last van bedelaars en criminaliteit te hebben.
De balans in vraag en aanbod zorgt voor geen werkloosheid? Hoe moet ik dat zien? Er is vraag naar werk, dus komt dat werk er ook? Als iedereen de vraag heeft voor een ferrari, dan zorgt de vrije markt ook voor een ferrari voor iedereen? Wat een onzin.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:53 schreef BigMick het volgende:
Als er geen overheidsbemoeinis zou zijn zou er ook geen werkloosheid zijn want op elke markt (dus ook de arbeidsmarkt) wordt de balans opgezocht: Vraag is gelijk aan Aanbod.
Dat is de klassieke economische theorie. In de keynesiaanse is de rol van de overheid juist van belang, de overheid stuurt om de balans te behouden. Dit laatste wordt tegenwoordig bijna overal gebruikt, want jouw manier veroorzaakte de grote crisis begin 20e eeuwquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:53 schreef BigMick het volgende:
Ik ben het met Wolffenstein eens, een verzorgings staat zorgt gek genoeg voor werkeloosheid. Als er geen overheidsbemoeinis zou zijn zou er ook geen werkloosheid zijn want op elke markt (dus ook de arbeidsmarkt) wordt de balans opgezocht: Vraag is gelijk aan Aanbod.
Jij wil echt die oude bejaarde die de oorlog in Irak vrolijk wil doorzetten?quote:
Straight Talk McCain.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij wil echt die oude bejaarde die de oorlog in Irak vrolijk wil doorzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |