http://www.trouw.nl/laats(...)bortus_laten_betalenquote:PVV-kamerlid Fleur Agema zal aanstaande donderdag voorstellen dat vrouwen die een abortus laten plegen deze voortaan zelf moeten betalen.
Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer. Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro. Nu financiert de overheid de abortusklinieken nog met 10,8 miljoen euro.
Verder is de PVV van mening dat de grens van 13 weken teruggebracht moet worden naar 8 weken, omdat we vanaf dan spreken van een foetus. Ongeveer 13% van de vrouwen die in Nederland een abortus ondergaan is niet in Nederland woonachtig, de PVV wil die abortussen niet meer toestaan
ik mag hopen dat je hier orgasme bedoeltquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/laats(...)bortus_laten_betalen
Abortus moet verboden worden het is een moord op een nieuw baby die in leven komt
Abortus moet verboden worden ,want je vermoordt een kind
als je geen baby wilt ga je dan niet neuken, dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt, maar je gaat geen baby's doodmaken omdat je zogenaamd geen baby wilt![]()
Wat voor pop moet ik me daar bij voorstellen ?quote:dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt,
Ik vermoed dat er dan weer van die illegale abortuskloniekjes komen, waar 1 of andere slager zijn ondeskundigheid ten toon gaat spreiden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
En dan zijn er mensen die de abortus niet kunnen of willen betalen, dat kind komt en dan wordt hij afgedanktDit lost toch werkelijk niks op.
En we timmeren de nooduitgang dicht, zodat er geen brand ontstaat.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:12 schreef freud het volgende:
En dat zelf betalen is onzin. Ga je ook stoppen emt het vergoeden van de tandarts als men te weinig poetst? Of met vergoeden ziekenhuis als iemand toch weigert gezond te eten en/of sporten? Please...
Nouja, zoiets. Iedereen krijgt twee gratis abortussen en daarna redden ze zichzelf maar.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef BrandX het volgende:
Lijkt me dat een zorgverzekeraar kan zeggen: de eerste twee (bijv) vergoeden we, daarna alleen nog maar als het op medische gronden is. Zoniet, dan is het daarna zelf betalen.
En dan? Dan gaan er kindjes geboren worden die "ongewenst" zijn of er worden illegaal abortussen uitgevoerd die fout af kunnen lopen en waardoor er juist meer medische hulp nodig is, of wil je dan ook invoeren dat als er een abortus illegaal is uitgevoerd de vervolg hulp ook voor je eigen rekening is?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:25 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nouja, zoiets. Iedereen krijgt twee gratis abortussen en daarna redden ze zichzelf maar.
Gedwongen sterilisatie zal wel weer onethisch zijn hè?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:31 schreef kahaarin het volgende:
En dan?
Schijnt weer niet te mogen idd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Gedwongen sterilisatie zal wel weer onethisch zijn hè?
Precies, alleen ben ik bang dat zelfs Frisia niet gebeld wordt, maar het kind ongewild ter wereld komt, met alle gevolgen van dien. Worden weer een hoop onopgevoede jongeren waar de PVV weer lekker hard tegen kan optreden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Slarioux het volgende:
En wat denk je dat dat helpt dan? Oh ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik wel stoppen met neuken? Wat een Den Haag redenatie weer.
De echte, in het echte-mensen-leven redenatie is: Oh, ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik Frisia wel even moeten bellen voor een lening.
En dat is op de lange termijn veel duurder. Maarja, de PVV is niet zo van het vooruitkijken.
PVV stelt gewoon haar eigen toekomst veilig met dit voorstel!quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:44 schreef DroogDok het volgende:
Worden weer een hoop onopgevoede jongeren waar de PVV weer lekker hard tegen kan optreden.
De enige drempel die wordt gelegd is afschaffen van de volledige vergoeding.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
Agema: "abortus kost de samenleving geld..."
Kinderbijslag ook, muffe kut!
Vergeet het onderwijs van die kinderen en hun opvang niet, per saldo zou het beperken van abortus waarschijnlijk meer kosten, het is best moeilijk om vooruit te kijken blijkbaar.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De enige drempel die wordt gelegd is afschaffen van de volledige vergoeding.
Iemand die per sé een abortus wil ondergaan, sowieso al een beperkt percentage vrouwen, laat zich niet afschrikken door een geldbedrag.
Dat zou waar zijn als het enige alternatief, door dit voorstel, in de praktijk zou leiden tot een zwangerschap en de onvermijdelijke geboorte van het kind.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vergeet het onderwijs van die kinderen en hun opvang niet, per saldo zou het beperken van abortus waarschijnlijk meer kosten, het is best moeilijk om vooruit te kijken blijkbaar.
Denk ik ook.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.
Volgens mij worden abortuspillen volledig vergoed.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.
Het is een goed punt, dat je daar aansnijdt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Denk ik ook.
En over die regeling via zorgverzekering: ik denk niet dat dat zou gaan werken, omdat het juist vaak geheim moet blijven voor familie ed. Dit is voor minderjarigen moeilijker te realiseren als de betaling & vergoeding via de zorgverzekeraar verloopt. Dit is ook de reden dat de SOA-poli's zo goed lopen.
Hoe zie je dat anders dan?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zou waar zijn als het enige alternatief, door dit voorstel, in de praktijk zou leiden tot een zwangerschap en de onvermijdelijke geboorte van het kind.
Precies, daarom denk ik dat daar een andere regeling voor getroffen moet worden, b.v. via de rutgersstichting.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Denk ik ook.
En over die regeling via zorgverzekering: ik denk niet dat dat zou gaan werken, omdat het juist vaak geheim moet blijven voor familie ed. Dit is voor minderjarigen moeilijker te realiseren als de betaling & vergoeding via de zorgverzekeraar verloopt. Dit is ook de reden dat de SOA-poli's zo goed lopen.
Ik denk niet, dat het financiële aspect resulteert in een onvermijdelijke geboorte van het kind.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat anders dan?
Opgeven voor adoptie betekent dat die meisjes/vrouwen het kind moeten dragen voor 9 maanden, dat brengt ook de nodige ziektekosten met zich mee, immers de controle van de verloskundige, een echo, de bevalling, dat zit wel in het ziekenfonds, ik denk dat dat per saldo meer kost dan een abortus.
Als je een kind niet aborteerd en er geen miskraam komt dan wordt het kind geboren, daar kun je weinig aan veranderen.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij worden abortuspillen volledig vergoed.
We hebben het hier over abortus, die sommige vrouwen meerdere keren ondergaan.
http://www.casa.nl/pages/ongew_behandelmethoden.aspquote:Abortuspil
In onze klinieken bestaat de mogelijkheid de zwangerschap te laten afbreken door middel van de zgn. abortuspil. Dit is mogelijk tot 7 weken na het begin van de laatste menstruatie, anders gezegd tot 3 weken over tijd.
Er worden twee verschillende medicijnen gebruikt. Op de eerste dag van de behandeling krijgt u een medicijn dat de werking van het zwangerschapshormoon blokkeert. Twee of drie dagen later neemt u een ander medicijn, dat buikkramp veroorzaakt en een "miskraam" opwekt. Dit kan een aantal uren duren. De behandeling kan gepaard gaan met misselijkheid of diarree. Het bloedverlies is soms hevig.
dat zou ook zo'n beetje mijn voorstel zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je hier orgasme bedoelt
De discussie of abortus an sich wel of niet zou mogen wil ik niet aangaan. Maar als je 5 tot 7 keer abortus laat plegen heb je het niet begrepen
Lijkt me dat een zorgverzekeraar kan zeggen: de eerste twee (bijv) vergoeden we, daarna alleen nog maar als het op medische gronden is. Zoniet, dan is het daarna zelf betalen.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:
Het is een goed punt, dat je daar aansnijdt.
Ik vraag me alleen af of minderjarigen abortus mogen ondergaan zonder bepaalde ouderlijke of voogdelijke toestemming.
Van: http://www.ngva.net/vragen.htmlquote:Als je minderjarig bent, dus nog geen 18, had je vroeger de handtekening nodig van tenminste één van je ouders, of wettelijke vertegenwoordiger(s). In een nieuwe wet (W.G.B.O) staat dat ook 16-jarigen een behandelovereenkomst kunnen sluiten. Bespreek dit als het kan met je huisarts en vraag dan een verwijsbriefje van hem. Als je niet wilt dat de huisarts er met anderen over praat moet je hem/haar dat duidelijk zeggen. Hij/zij is dan gebonden door het beroepsgeheim, en mag het zelfs niet aan je ouders vertellen.
Eigen verantwoordelijkheid/schuld dus ook zelf betalen... Wilders heeft hier een goed punt te pakken.quote:Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is een goed punt, dat je daar aansnijdt.
Ik vraag me alleen af of minderjarigen abortus mogen ondergaan zonder bepaalde ouderlijke of voogdelijke toestemming.
quote:Wanneer u besluit de zwangerschap te laten afbreken, kunt u daarvoor een afspraak maken met één van onze centra.
Jongeren onder de 16 jaar hebben in beginsel toestemming nodig van (een van) de ouders of voogd. Jongeren die een abortus willen laten doen zonder toestemming van de ouders, worden door ons eerst naar het FIOM of een andere maatschappelijk werk instelling verwezen.
Real-dollquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:09 schreef GI het volgende:
[..]
Wat voor pop moet ik me daar bij voorstellen ?
Dat is idd een andere discussie, zelf zou ik geen abortus willen, maar ik vind wel dat anderen daar vrijelijk over moeten kunnen beslissen, de gevolgen van het beperken zijn imho duurder en zorgt er voor dat mensen niet meer weten wat ze moeten doen, lijkt me niet de bedoeling.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:47 schreef Duuvelke het volgende:
De discusie wel of geen abortus plegen, laat ik even in het midden.
Maar zelf moeten betalen gaat niet werken lijkt mij
In beginsel vind ik het geen slecht voorstel, alleen in de details zou het nog wat nadere toelichting behoeven.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
http://www.casa.nl/pages/ongew_eerstebezoek.asp#meenemen
Onder de 16 kan dus niet behalve met tussenkomst van maatschappelijk werkers.
Dus eigenlijk zou je bij een abortus geld toe moeten krijgen, je spaart namelijk een hoop kinderbijslag uitquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:
Gadver wat een verschrikkelijk voorstel. Wie is de overheid in hemelsnaam om te beslissen wat een vrouw met haar eicel doet? Er moet geen enkele drempel zijn om een abortus te plegen en al wil een vrouw er elke maand een dan is dat alsnog haar eigen zaak en hooguit die van haar verzekering. De overheid vindt dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden, aangezien elke randdebiel ze zomaar mag krijgen? Wees dan alsjeblieft ook zo consequent dat je iedereen in staat acht te beslissen of ze wel of geen eicel willen laten uitgroeien tot kinderen.
Welnee. Dit gaat leiden tot drempelverhoging voor een abortus, niet tot minder sex bij mensen, en dat zorgt weer tot meer ongewenste zwangerschappen, wat leidt tot onopgevoedde kutkinderen die de samenleving veel meer gaan kosten dan die 315 euro die een abortus kost. 2x naar de tandarts gaan kost al bijna meer dan een abortus, dus waar hebben we het in hemelsnaam over?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid/schuld dus ook zelf betalen... Wilders heeft hier een goed punt te pakken.
Als ze dit willen gaan doorvoeren, is het niet meer echt een keuze he.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.
Let wel dat het gaat om mensen die op dat moment geen kinderen willen. Door het ondergaan van abortus kunnen er verklevingen ontstaan, die latere zwangerschap kan bemoeilijken en eventueel ook andere complicaties. Daarom vind ik het niet slim ongebreideld abortus toe te staan zonder goede voorlichting.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:
Gadver wat een verschrikkelijk voorstel. Wie is de overheid in hemelsnaam om te beslissen wat een vrouw met haar eicel doet? Er moet geen enkele drempel zijn om een abortus te plegen en al wil een vrouw er elke maand een dan is dat alsnog haar eigen zaak en hooguit die van haar verzekering. De overheid vindt dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden, aangezien elke randdebiel ze zomaar mag krijgen? Wees dan alsjeblieft ook zo consequent dat je iedereen in staat acht te beslissen of ze wel of geen eicel willen laten uitgroeien tot kinderen.
Je praat erover alsof het een modeverschijnsel is, terwijl maar een beperkt percentage vrouwen een abortus ondergaan en deze statistieken ook nog eens worden opgestuwd door vrouwen die meerdere keren een abortus (lees: die weinig lering hebben getrokken uit die ervaring) laten plegen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welnee. Dit gaat leiden tot drempelverhoging voor een abortus, niet tot minder sex bij mensen, en dat zorgt weer tot meer ongewenste zwangerschappen, wat leidt tot onopgevoedde kutkinderen die de samenleving veel meer gaan kosten dan die 315 euro die een abortus kost. 2x naar de tandarts gaan kost al bijna meer dan een abortus, dus waar hebben we het in hemelsnaam over?
Dit is natuurlijk de ene kant, van de andere kant is het ook niet normaal dat mensen tot zelfs 7x abortus plegen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:59 schreef Yi-Long het volgende:
Wederom een populistisch maar onrealistisch plan van de PVV.![]()
Dan ben je 15 en zwanger, en dan!? Zelf met een kleerhanger aan de slag? Uitpoepen en ergens achterlaten?
Voortaan alle ongewenste kinderen bij Wilders op de deurmat gooien?
Als statistisch gezien maar weinig vrouwen een abortus ondergaan en vaak meerdere dan is de discussie blijkbaar alleen maar aangezwengelt door Wilders om een punt te maken en zieltjes te winnen, die slordige 300 euro is veel minder geld dan de zorg voor zwangere vrouwen/meisjes en/of de kinderbijslag.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je praat erover alsof het een modeverschijnsel is, terwijl maar een beperkt percentage vrouwen een abortus ondergaan en deze statistieken ook nog eens worden opgestuwd door vrouwen die meerdere keren een abortus (lees: die weinig lering hebben getrokken uit die ervaring) laten plegen.
Ja hoor, die tiener van 15 vraagt haar ouders wel even 100 euro voor de abortus.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de ene kant, van de andere kant is het ook niet normaal dat mensen tot zelfs 7x abortus plegen.
Vind dat er best een prijskaartje aan abortus mag zitten zeg eerste keer 100,- 2de keer 150,- daarna volledig zelf betalen.
Mensen die vanuit buitenland abortus komen plegen gewoon volledige bedrag betalen (als dat momenteel nog niet zo is)
Ik weet niet wat het motief achter het voorstel is en daarover ga ik niet speculeren.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als statistisch gezien maar weinig vrouwen een abortus ondergaan en vaak meerdere dan is de discussie blijkbaar alleen maar aangezwengelt door Wilders om een punt te maken en zieltjes te winnen, die slordige 300 euro is veel minder geld dan de zorg voor zwangere vrouwen/meisjes en/of de kinderbijslag.
Juist omdat het zo'n omstreden onderwerp is voor sommigen roept Wilders er iets over, het gaat hem niet om het geld dat met abortus is gemoeid maar om wederom een maatschappelijke discussie op gang te brengen en zo in de publiciteit te komen.
De gevolgen van zijn plannen vind ik niet goed doordacht, hij maakt een statement en roept van alles zodat mensen gaan denken dat hij op dit punt misschien wel gelijk heeft, hoe het dan wel moet zie ik in zijn uitlatingen niet terug.
Ja ok dan 50,- , iets wat niet gratis is moet je niet gratis weggeven vind ik.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja hoor, die tiener van 15 vraagt haar ouders wel even 100 euro voor de abortus.
En als ze het niet durft en kan vragen aan haar ouders kan ze het altijd nog verdienen door zich nog een paar keer te laten volblaffen.![]()
Oh, alle meisjes en vrouwen moeten ook maar zelf de pil betalen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja ok dan 50,- , iets wat niet gratis is moet je niet gratis weggeven vind ik.
Kijk maar eens naar TS, een moslim, die zegt dat hij Wilders op dit punt gelijk geeft, ik denk niet dat hij Wilders gaat stemmen maar dergelijke uitlatingen zorgen er voor dat er gepraat wordt over zijn standpunten, op deze manier zou hij wel eens 'proteststemmen' kunnen gaan krijgen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het motief achter het voorstel is en daarover ga ik niet speculeren.
Het stemgedrag van de mensen die direct worden getroffen door deze kostenbesparing zal niet richting PVV opschuiven, dus dat 'zieltjes winnen' lijkt mij een beetje overdreven.
Orgasme?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/laats(...)bortus_laten_betalen
Abortus moet verboden worden het is een moord op een nieuw baby die in leven komt
als je geen baby wilt ga je dan niet neuken, dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt, maar je gaat geen baby's doodmaken omdat je zogenaamd geen baby wilt![]()
De pil is net als abortus meestal niet medisch noodzakelijk. Een operatie bij een hartafwijking is dat wel.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, alle meisjes en vrouwen moeten ook maar zelf de pil betalen?
Iemand met een hartafwijking z'n operatie?
Of vergeet je misschien dat we niet voor niks een ziektenkostenverzekering hebben?
Het gewoon gratis doen geeft ook geen goed signaal af.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:11 schreef Fides het volgende:
Totaal onpraktisch. Tenzij je wilt dat 14 jarige zwangere meisjes zich gaan verhoeren om 300 euro te verdienen om de abortus te betalen.
Meiden die echt stelselmatig een abortus plegen zullen een ONGELOOFLIJK kleine minderheid zijn. Gaan we nu al ons beleid afstemmen op de excessen!? Lijkt me niet verstandig.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de ene kant, van de andere kant is het ook niet normaal dat mensen tot zelfs 7x abortus plegen.
Vind dat er best een prijskaartje aan abortus mag zitten zeg eerste keer 100,- 2de keer 150,- daarna volledig zelf betalen.
Mensen die vanuit buitenland abortus komen plegen gewoon volledige bedrag betalen (als dat momenteel nog niet zo is)
Ahum... Nou daar gaat ie danquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:04 schreef Meki het volgende:
Alle argumenten die voorbij komen, zijn afgeleid van Christelijke loze principes.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het hier verder weinig met christenen te maken hoor.
Nederland, het land van de uitzonderingen op de regel, stel je voor dat je een keer rechtlijnig zou zijnquote:Op donderdag 7 februari 2008 16:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Alle argumenten die voorbij komen, zijn afgeleid van Christelijke loze principes.
Waarom moet verkrachting een uitzondering worden dan??
Dan pleeg je toch net zo goed een moord op een ongeboren kind.
Dat lijkt me dan ook net een van die argumenten om mee te stellen dat het niet puur afgeleid is van loze Christelijke principes.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:11 schreef Ixnay het volgende:
Alle argumenten die voorbij komen, zijn afgeleid van Christelijke loze principes.
Waarom moet verkrachting een uitzondering worden dan??
Dan pleeg je toch net zo goed een moord op een ongeboren kind.
Ja en als je langer dan 10 seconde nadenkt kom je ook te weten dat zo'n kind later gaat werkenquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
Dat klopt, ik vind dat echter geen argument om de abortuswetgeving maar aan te passen, een kind geboren omdat ma de abortus niet kon/mocht/wilde betalen lijkt me een minder goede start dan een kind dat gewenst op de wereld wordt gezet, het belemmert de keuzevrijheid als je die wetgeving gaat aanpassen, dat vind ik geen goed idee.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:44 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja en als je langer dan 10 seconde nadenkt kom je ook te weten dat zo'n kind later gaat werken
Misbruik van regelingen moet je altijd tegengaan. Hoe weinig mensen er ook van profiteren.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Meiden die echt stelselmatig een abortus plegen zullen een ONGELOOFLIJK kleine minderheid zijn. Gaan we nu al ons beleid afstemmen op de excessen!? Lijkt me niet verstandig.
Wellicht is het beter om gewoon meiden die een abortus ondergaan, ook verplicht een aantal keer bij een psycholoog of iets dergelijks langs te sturen, om over zichzelf te praten, over de abortus, over waarom ze niet veilig vrijt, etc.
Als een meid dan meerdere keren abortus pleegt, dan zal het achterliggende probleem echt wel naar boven komen en aangepakt worden.
Uiteraard kost dit meer geld, en is dus automatisch een stuk minder populistisch dan het plan van de PVV... maar goed, daar heb ik geen boodschap aan.
No shit, 100.000 euro..... E hoeveel als de nu geaborteerde kinderen wel worden gebeuren?quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misbruik van regelingen moet je altijd tegengaan. Hoe weinig mensen er ook van profiteren.
Die abortussen kosten alles bij elkaar toch gauw 100.000 euro belastinggeld...
Uiteraard moet je misbruik tegen gaan, maar wel op een dusdanige wijze dat 'onschuldigen' er niet de dupe van worden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misbruik van regelingen moet je altijd tegengaan. Hoe weinig mensen er ook van profiteren.
Ik heb me helemaal niet verdiept in dit onderwerp maar zo'n domme reactie schreeuwde gewoon om die reactiequote:Op donderdag 7 februari 2008 16:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, ik vind dat echter geen argument om de abortuswetgeving maar aan te passen, een kind geboren omdat ma de abortus niet kon/mocht/wilde betalen lijkt me een minder goede start dan een kind dat gewenst op de wereld wordt gezet, het belemmert de keuzevrijheid als je die wetgeving gaat aanpassen, dat vind ik geen goed idee.
Ah okay, ik denk al, iksnapputniet, maar goed, duidelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik heb me helemaal niet verdiept in dit onderwerp maar zo'n domme reactie schreeuwde gewoon om die reactie
Hypocrietquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:06 schreef Meki het volgende:
Met deze onderwerp ben ik met Wilders eens
Akkoord maar stel eens iets voor waaruit een prikkel komt zodat mensen niet zo makkelijk terugvallen op abortus.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Uiteraard moet je misbruik tegen gaan, maar wel op een dusdanige wijze dat 'onschuldigen' er niet de dupe van worden.
Ja dan nog mogen de genen die abortus laten plegen best een bijdrage betalen. Net of iemand zegt oh 50,- nee laat maar dan.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
No shit, 100.000 euro..... E hoeveel als de nu geaborteerde kinderen wel worden gebeuren?
Dus het gaat je niet om een mensenleven, maar om de financieen?
Laat me raden, de mensen die een abortus laten uitvoeren proberen ook weer zo snel mogelijk zwanger te worden omdat ze de procedure zo leuk vinden? Of is het misschien toch iets minder "zo makkelijk" dan je nu schetst?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Akkoord maar stel eens iets voor waaruit een prikkel komt zodat mensen niet zo makkelijk terugvallen op abortus.
Je mag ook niks hier.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Schijnt weer niet te mogen idd.![]()
(In sommige gevallen wel de beste oplossing, maar dat mag je dan ook weer niet zeggen.)
Omdat niemand er echt vertrouwen in heeft dat de PVV dingen doet waar Wilders niet achter staat? Anders heb ik ook geen verklaringquote:Op donderdag 7 februari 2008 20:47 schreef N.icka het volgende:
Fleur Agema doet toch dit voorstel , waarom suggereerd iedereen dat Wilders dat doet
Hij zal dit soort initiatieven vast ondersteunenquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:59 schreef Yi-Long het volgende:
Wederom een populistisch maar onrealistisch plan van de PVV.![]()
Dan ben je 15 en zwanger, en dan!? Zelf met een kleerhanger aan de slag? Uitpoepen en ergens achterlaten?
Voortaan alle ongewenste kinderen bij Wilders op de deurmat gooien?
Denk daarna nog 10 seconden na en je kan bedenken dat degenen waarvoor het geld een probleem is in het geval van abortus ook een relatief grote kans hebben op kinderen die in een sociaal zwak milieu zullen opgroeien en waarvan de netto bijdrage aan de maatschappij beperkt zal zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:44 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja en als je langer dan 10 seconde nadenkt kom je ook te weten dat zo'n kind later gaat werken
Omdat de partij van Wilders vooral bestaat uit een persoonscultus rondom de heer Wildersquote:Op donderdag 7 februari 2008 20:47 schreef N.icka het volgende:
Fleur Agema doet toch dit voorstel , waarom suggereerd iedereen dat Wilders dat doet
kamervragen en -voorstellen indienen kosten de samenleving ook geld. MIschien wel een idee om kamerleden te laten betalen voor elke vraag die ze stellen en elk voorstel wat ze indienen. Dat zal ze pas laten nadenken!quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:37 schreef Seneca het volgende:
Overigens kost Wilders de samenleving ook geld. Zijn beveiliging dan ook maar zelf betalen dan?
Een kind in de hulpverlenings-spiraal kost de samenleving nog véél meer (maar ja, aan de andere kant levert dat ook weer banen op)quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:04 schreef Meki het volgende:
Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro
Inderdaad zeg de fucking kunstacademie, nu vindi k haar voorstel nog onzinnigerquote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:06 schreef Nielsch het volgende:
Jammer dat omhooggevallen huppelkutjes als Agema eerst op onze kosten de fucking Kunstacademie doen en vervolgens op onze kosten met belachelijke voorstellen komen.
In een ideale wereld waar de kerstman, de paashaas en sinterklaas bestaan wel ja, in een wereld waar meisjes zwanger worden van verkrachting of doordat ze na het uitgaan ladderzat met iemand mee naar huis gaan en in de haast een condoom vergeten te gebruiken terwijl ze van die jongen/man de achternaam niet eens weet zal dat misschien niet voorkomen, misschien trouwens ook wel, ik denk dat de gemiddelde jongen graag helemaal betaald als het meisje hem zegt dat het alternatief 18 jaar lang kinderalimentatie betalen is, in geval van een gevalletje dronken uit de kroeg komen natuurlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:15 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
En de man die bij de verwekking was betaalt natuurlijk de helft, daar gaan we vanuit he?
en wat denk je dat het de staat kost als je juist abortussen bij zulke mensen (die dus kennelijk niet in staat zijn aan anti-conceptie te doen of goed de gevolgen te voorzien), niet laat uitvoeren?quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel maar dat betekend dan niet dat het meteen helemaal gratis moet zijn.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en wat denk je dat het de staat kost als je juist abortussen bij zulke mensen (die dus kennelijk niet in staat zijn aan anti-conceptie te doen of goed de gevolgen te voorzien), niet laat uitvoeren?
Het klinkt misschien hard, maar met zulke abortus-regelingen bespaart de Staat juist een hele hoop geld uit, en voorkomt juist ook voortplanting van en veelval weinig geldkrachtige en sociale zwakke groep.
Dan had die tiener van 15 maar op moeten letten dat ze níét zwanger werd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja hoor, die tiener van 15 vraagt haar ouders wel even 100 euro voor de abortus.
En als ze het niet durft en kan vragen aan haar ouders kan ze het altijd nog verdienen door zich nog een paar keer te laten volblaffen.![]()
Tja, je kunt vinden wat je wilt, maar het is dwomweg een afweging van belangen... zodra je een geldbedrag gaat vragen ervoor, krijg je juist het effect dat die groep die het kwetsbaarst is en eigenlijk het minst geschikt om nageslacht te krijgen, het snelste niet gebruik zal maken ervan ...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel maar dat betekend dan niet dat het meteen helemaal gratis moet zijn.
Wat het dan wel moet kosten valt over te discussieren maar ik vind 100,- wel gewoon normaal bedrag.
Je snapt het dus niet, anders zou je wel inzien waarom het de samenleving veel meer geld kost als abortus niet gratis is.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel maar dat betekend dan niet dat het meteen helemaal gratis moet zijn.
Wat het dan wel moet kosten valt over te discussieren maar ik vind 100,- wel gewoon normaal bedrag.
Maar als iemand door onbeschermde sex dus wel ongewenst zwanger wordt vindt je dat ze het kind toch maar op moet voeden, ongeacht de consequenties?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:14 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dan had die tiener van 15 maar op moeten letten dat ze níét zwanger werd.
Als je seks hebt weet je wat de consequenties kunnen zijn als je onbeschermde seks hebt.
verkrachting uitgezonderd wederom
Morning-after pil, misschien? De abortuspil, misschien. Het is echt niet aannemelijk, dat een afschaffing of een beperking van de kosteloze vergoeding te allen tijde resulteert in een zwangerschap.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar als iemand door onbeschermde sex dus wel ongewenst zwanger wordt vindt je dat ze het kind toch maar op moet voeden, ongeacht de consequenties?
Dat is inderdaad de conclusie als je zijn verhaal doorvoert, kijk als volwassen vrouwen abortus gebruiken als 'voorbehoedsmiddel' om niet zwanger te blijven en al 4/5/6 abortussen heeft gehad dan kun je op een gegeven moment zeggen dat ze de volgende keer (een gedeelte ervan) moet betalen maar een meisje van 15 zoals in het voorbeeld is nog financieel afhankelijk, ik vind dat die een abortus gratis moet kunnen krijgen, het alternatief is anders een kind met een kind met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar als iemand door onbeschermde sex dus wel ongewenst zwanger wordt vindt je dat ze het kind toch maar op moet voeden, ongeacht de consequenties?
Dan betaalt ze die 100 eurie maar, waarvan kan me geen flikker schelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:32 schreef DroogDok het volgende:
Even voor de goede orde; we waren het er al over eens, dat een vijftien jarige nooit zelfstandig en onafhankelijk van anderen een abortus mag laten plegen?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de conclusie als je zijn verhaal doorvoert, kijk als volwassen vrouwen abortus gebruiken als 'voorbehoedsmiddel' om niet zwanger te blijven en al 4/5/6 abortussen heeft gehad dan kun je op een gegeven moment zeggen dat ze de volgende keer (een gedeelte ervan) moet betalen maar een meisje van 15 zoals in het voorbeeld is nog financieel afhankelijk, ik vind dat die een abortus gratis moet kunnen krijgen, het alternatief is anders een kind met een kind met alle gevolgen van dien.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:38 schreef kahaarin het volgende:
Dat is inderdaad de conclusie als je zijn haar verhaal doorvoert
Het is heel erg aannemelijk dat afschaffing of beperking van de vergoeding gaat resulteren in meer ongewenste zwangerschappen door juist de groepen die het minst geschikt zijn om het bijbehorende kind een solide basis te geven.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Morning-after pil, misschien? De abortuspil, misschien. Het is echt niet aannemelijk, dat een afschaffing of een beperking van de kosteloze vergoeding te allen tijde resulteert in een zwangerschap.
De keuze van een abortus blijft simpelweg intact.
Abortus is niet hetzelfde als een voorbehoedsmiddel en ik ben niet overtuigd.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is heel erg aannemelijk dat afschaffing of beperking van de vergoeding gaat resulteren in meer ongewenste zwangerschappen door juist de groepen die het minst geschikt zijn om het bijbehorende kind een solide basis te geven.
Je krijgt nu ook al geen gratis abortus. De rekening gaat (als je verzekerd bent) naar de verzekeringsmaatschappij die hem dan vervolgens betaald.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:42 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
In geval van verkrachting vind ik het niet meer dan redelijk dat je gratis een abortus kunt krijgen, in ieder ander geval niet.
Denk je echt dat deze samenleving beter wordt als die mensen maar vrolijk kinderen gaan krijgen?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:40 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Zulk soort mensen verdienen het om er een flinke prijs voor te moeten betalen, nu ben je er veels te makkelijk mee af.
Tegenwoordig vinden mensen het veel te makkelijk om hun moraal aan anderen op te dringen.quote:Tegenwoordig doen mensen gewoon veels te gemakkelijk over seks.
Ja dat had ik op pag. 1 al gepost.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde; we waren het er al over eens, dat een vijftien jarige nooit zelfstandig en onafhankelijk van anderen een abortus mag laten plegen?
quote:Wanneer u besluit de zwangerschap te laten afbreken, kunt u daarvoor een afspraak maken met één van onze centra.
Jongeren onder de 16 jaar hebben in beginsel toestemming nodig van (een van) de ouders of voogd. Jongeren die een abortus willen laten doen zonder toestemming van de ouders, worden door ons eerst naar het FIOM of een andere maatschappelijk werk instelling verwezen.
En jij denkt veel te makkelijk over een abortus. Dat er een kleine groep is die er heel makkelijk over denkt neemt niet weg dat het voor de meeste vrouwen echt wel een heftige beslissing is ,waar soms nog lang psychische problemen door overblijven. Dat wordt nooit meegenomen in idiote voorstellen als de pvv hier doet. Men kijkt naar de uitzonderingen en doet alsof dat de norm is.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:40 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dan betaalt ze die 100 eurie maar, waarvan kan me geen flikker schelen.
Woont hier een meisje die ligt met iedereen te douwen, heeft 1 abortus gehad waarvan ik het zeker weet maar ik durf te wedden dat het er meer zijn. En vind het gewoon zo verschrikkelijk dom. Ze wist zelf ook best waar ze mee bezig was, en maar janken! Maar 30 euro heeft ze er voor moeten neerleggen!
Zulk soort mensen verdienen het om er een flinke prijs voor te moeten betalen, nu ben je er veels te makkelijk mee af.
Want wat is het voor moeite om de pil gewoon iedere dag te slikken? Of om ff een rubbertje om te doen? Of als je net de pech hebt dat het condoom bijvoorbeeld scheurt: MORNING AFTER PIL!
Tegenwoordig doen mensen gewoon veels te gemakkelijk over seks.
Dan zegt iedereen die ongewenst zwanger is vervolgens dat ze verkracht is en heb je er nog een dik probleem bijquote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:42 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
In geval van verkrachting vind ik het niet meer dan redelijk dat je gratis een abortus kunt krijgen, in ieder ander geval niet.
Volgens mij ben jij teveel bezig met de keuzes van anderen en probeer je jouw moraal over of abortus al dan niet moet kunnen op te dringen aan anderen. Tuurlijk zijn er betere manieren van anticonceptie, maar als laatste redmiddel moet het gratis voor iedereen ter beschikking blijven staan.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:40 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dan betaalt ze die 100 eurie maar, waarvan kan me geen flikker schelen.
Woont hier een meisje die ligt met iedereen te douwen, heeft 1 abortus gehad waarvan ik het zeker weet maar ik durf te wedden dat het er meer zijn. En vind het gewoon zo verschrikkelijk dom. Ze wist zelf ook best waar ze mee bezig was, en maar janken! Maar 30 euro heeft ze er voor moeten neerleggen!
Want wat is het voor moeite om de pil gewoon iedere dag te slikken? Of om ff een rubbertje om te doen? Of als je net de pech hebt dat het condoom bijvoorbeeld scheurt: MORNING AFTER PIL!
Tegenwoordig doen mensen gewoon veels te gemakkelijk over seks.
benieuwd hoeveel jongens dan opeens voor de rechter moeten komen wegens een beschuldiging van verkrachting. Probeer maar eens te bewijzen dat je haar niet verkracht hebt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan zegt iedereen die ongewenst zwanger is vervolgens dat ze verkracht is en heb je er nog een dik probleem bij
[..]
Het is echt niet zo, dat een arts verplicht is een abortus uit te voeren.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan zegt iedereen die ongewenst zwanger is vervolgens dat ze verkracht is en heb je er nog een dik probleem bij
Nog afgezien van allerlei mogelijke complicaties en de bemoeilijking van latere zwangerschappen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En jij denkt veel te makkelijk over een abortus. Dat er een kleine groep is die er heel makkelijk over denkt neemt niet weg dat het voor de meeste vrouwen echt wel een heftige beslissing is ,waar soms nog lang psychische problemen door overblijven. Dat wordt nooit meegenomen in idiote voorstellen als de pvv hier doet. Men kijkt naar de uitzonderingen en doet alsof dat de norm is.
Ik zie even niet wat dat te maken heeft met het grotere aantal beschuldigingen van verkrachting, eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is echt niet zo, dat een arts verplicht is een abortus uit te voeren.
De suggestie werd zojuist gewekt, dat om in aanmerking te blijven van een kosteloze vergoeding het argument van verkrachting zou worden misbruikt (natuurlijk alleen wanneer het voorstel als wettelijke bepaling is gesteld).quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zie even niet wat dat te maken heeft met het grotere aantal beschuldigingen van verkrachting, eigenlijk.
De arts heeft die afweging niet te maken. Verkrachting is een strafrechtelijk feit en hoort bij justitie thuis en de beschuldiging (mits vals) is een manier om de verzekering op te lichten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De suggestie werd zojuist gewekt, dat om in aanmerking te blijven van een kosteloze vergoeding het argument van verkrachting zou worden misbruikt (natuurlijk alleen wanneer het voorstel als wettelijke bepaling is gesteld).
Ik zeg dus in feite, dat deze suggestie niet reëel is en een arts zijn of haar eigen afweging maakt.
Wat vervolgens ook weer bij justitie thuis hoort, maar het is idd zo dat als je alleen een abortus gratis kunt krijgen als je verkracht bent het aantal aangiftes van verkrachtingen wel eens kan gaan stijgen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
De arts heeft die afweging niet te maken. Verkrachting is een strafrechtelijk feit en hoort bij justitie thuis en de beschuldiging (mits vals) is een manier om de verzekering op te lichten.
Natuurlijk wel. Een arts heeft de mogelijkheid een abortus niet uit te voeren in het geval van gewetensbezwaren.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
De arts heeft die afweging niet te maken. Verkrachting is een strafrechtelijk feit en hoort bij justitie thuis en de beschuldiging (mits vals) is een manier om de verzekering op te lichten.
De aangifte maakt het nog geen feit.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wat vervolgens ook weer bij justitie thuis hoort, maar het is idd zo dat als je alleen een abortus gratis kunt krijgen als je verkracht bent het aantal aangiftes van verkrachtingen wel eens kan gaan stijgen.
Even los van wat je hier zegt, dit heeft geen betrekking op het reële probleem dat er meer beschuldigingen van verkrachting gaan komen in een poging toch maar een abortus los te peuteren. Of die beschuldigingen uiteindelijk resulteren in een veroordeling en of ze resulteren in een abortus (al dan niet vergoed) is een tweede.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Een arts heeft de mogelijkheid een abortus niet uit te voeren in het geval van gewetensbezwaren.
Bovendien is het misbruiken van het argument verkrachting, volgens mij, niet mogelijk zonder additionele medische en justitionele rapporten.
Hoe zie jij dat voor je dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De aangifte maakt het nog geen feit.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:30 schreef Re het volgende:
en niemand valt dat laatste zinnetje op van de OP, het is natuurlijk een cover up om die buitenlanders te weren
quote:Ongeveer 13% van de vrouwen die in Nederland een abortus ondergaan is niet in Nederland woonachtig, de PVV wil die abortussen niet meer toestaan.
http://www.casa.nl/pages/ongew_eerstebezoek.asp#meenemenquote:Kosten
Voor vrouwen die in Nederland wonen zijn geen kosten aan de behandeling verbonden. Vrouwen die niet in Nederland wonen moeten zelf de kosten van de behandeling betalen.
Ik zie dat als een heel erge moreel verval, dat wanneer vrouwen categorisch valselijke beschuldigingen maken om financiële redenen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je dan?
Een vrouw is zwanger en wil een abortus, als dat alleen maar gratis is bij verkrachting zou jij dan willen zien dat alleen vrouwen die meteen na de verkrachting aangifte hebben gedaan in aanmerking komen voor een gratis abortus?
Hoe bewijs je dat het daadwerkelijk verkrachting was of niet als een vrouw te bang of beschaamd was om meteen aangifte te doen?
Hoe zou jij willen aantonen of een vrouw die zegt verkracht te zijn daadwerkelijk wel of niet verkracht is?
Helemaal mee eens. Zeker omdat je met dergelijke valse beschuldigingen iemands leven aardig kan ruineren.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie dat als een heel erge moreel verval, dat wanneer vrouwen categorisch valselijke beschuldigingen maken om financiële redenen.
Jij acht het dus onwaarschijnlijk? Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Dit is weer zo'n suggestie waarbij de gedachtegang erg lichtvaardig is, vind ik.
De abortus hoeft niet worden los gepeuterd; de keuze voor abortus blijft immers gewoon intact. Als de afweging is gemaakt en beslissing is gevallen en een arts is bereid daaraan medewerking te verlenen, vind de abortus simpelweg plaats.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even los van wat je hier zegt, dit heeft geen betrekking op het reële probleem dat er meer beschuldigingen van verkrachting gaan komen in een poging toch maar een abortus los te peuteren. Of die beschuldigingen uiteindelijk resulteren in een veroordeling en of ze resulteren in een abortus (al dan niet vergoed) is een tweede.
Dat laatste dus. Niet sponsoren mag dan moreel hoogstaander zijn, het middel is aanzienlijk erger dan de kwaal.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:37 schreef ErikT het volgende:
Als er daadwerkelijk vrouwen zijn die zich 5-7 keer laten aborteren, dan is er iets mis.
Eerste keer gratis misschien een idee? De vrouwen met hersens zullen hun les dan wel geleerd hebben.
Van de andere kant: je wil ook niet dat die achterlijken zich voortplanten
Mijn excuses, de vergoeding wordt losgepeuterd. De rest van mijn stelling blijft gewoon staan.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De abortus hoeft niet worden los gepeuterd; de keuze voor abortus blijft immers gewoon intact. Als de afweging is gemaakt en beslissing is gevallen en een arts is bereid daaraan medewerking te verlenen, vind de abortus simpelweg plaats.
Dat vraag ik in dit geval niet, ik vraag je hoe je wil controleren of een vrouw daadwerkelijk is verkracht of niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie dat als een heel erge moreel verval, dat wanneer vrouwen categorisch valselijke beschuldigingen maken om financiële redenen.
Dit is weer zo'n suggestie waarbij de gedachtegang erg lichtvaardig is, vind ik.
Je begrijpt mij verkeerd.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zeker omdat je met dergelijke valse beschuldigingen iemands leven aardig kan ruineren.
[..]
Jij acht het dus onwaarschijnlijk? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik vind het nogal wat om voor ¤ 350,- een man zijn leven te ruïneren, maar vrouwen zijn daar goed in staat.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mijn excuses, de vergoeding wordt losgepeuterd. De rest van mijn stelling blijft gewoon staan.
Het is niet de kostenbesparing, het is de aanslag op de samenleving door het groeiende aantal beschuldigingen van verkrachting. De kostenbesparing vind ik niet interessant.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt mij verkeerd.
Ik vind het niet aannemelijk, dat de kostenbesparing voortvloeiend uit dit voorstel teniet zou worden gedaan door toedoen van het aantal gehonoreerde aangiften van verkrachting.
Dus jij zegt dat alleen een aangifte van verkrachting waarbij iemand is opgepakt is genoeg grond voor een gratis abortus?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt mij verkeerd.
Ik vind het niet aannemelijk, dat de kostenbesparing voortvloeiend uit dit voorstel teniet zou worden gedaan door toedoen van het aantal gehonoreerde aangiften van verkrachting.
Helder. Dan ben je optimistischer dan ik, maar helderquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om voor ¤ 350,- een man zijn leven te ruïneren, maar vrouwen zijn daar goed in staat.
Ik geloof echter hierin niet, dat er een stelselmatigheid zou kunnen ontstaan.
Ik snap jou niet, hoezo het leven van een man ruïneren? Je kunt dan toch aangifte doen van een verkrachting door een onbekende?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om voor ¤ 350,- een man zijn leven te ruïneren, maar vrouwen zijn daar goed in staat.
Ik geloof echter hierin niet, dat er een stelselmatigheid zou kunnen ontstaan.
Ik heb geen flauw idee. Je kan sporen van gemeenschap gemakkelijk bewijzen, maar wanneer er al een tijdje overheen gaat is er simpelweg gebrek aan bewijs.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat vraag ik in dit geval niet, ik vraag je hoe je wil controleren of een vrouw daadwerkelijk is verkracht of niet.![]()
Heel vaak zijn vrouwen te bang of beschaamd om meteen aangifte te doen, als ze dan zwanger is is er geen bewijs meer van de verkrachting maar zit ze nog wel met een ongewenste zwangerschap, hoe zou jij controle willen uitoefenen als een vrouw niet meteen aangifte heeft gedaan.
Ik zeg ook niet dat ik zo denk maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die aangifte gaan doen van verkrachting om een gratis abortus te kunnen laten doen, ik denk dat dit geen lichtvaardige gedachtengang is maar iets waar je rekening mee moet houden, persoonlijk denk ik dat controle daarop niet te doen is.
Nee, dat zeg ik niet. Ik heb het over de vergoeding die wordt gehonoreerd met het argument verkrachting.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat alleen een aangifte van verkrachting waarbij iemand is opgepakt is genoeg grond voor een gratis abortus?
Een aangifte van verkrachting wordt namelijk altijd gehonoreerd en er wordt onderzoek naar gedaan wie de dader kan zijn, ik snap je uitlating gehonoreerde aangiften niet, wat bedoel je daar mee?
Ik geloof er niks van. Bovendien gaan de verzekeringsmaatschappijen zich natuurlijk hier tegen wapenen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik snap jou niet, hoezo het leven van een man ruïneren? Je kunt dan toch aangifte doen van een verkrachting door een onbekende?
Hoezo zijn vrouwen daartoe in staat?
Natuurlijk gaat dit gebeuren als je alleen maar een abortus vergoed als een vrouw verkracht is.
De kostenbesparing op het uitvoeren van abortussen bedoel je?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Je kan sporen van gemeenschap gemakkelijk bewijzen, maar wanneer er al een tijdje overheen gaat is er simpelweg gebrek aan bewijs.
Het zou zomaar kunnen, dat het aantal aangiften van verkrachting stijgt.
Alleen vind ik het niet aannemelijk, dat deze stijging de kostenbesparing teniet zou doen. Ergo, dat de meeste vrouwen die voor abortus kiezen gewetenloze egocentristen zijn.
Ja maar, een abortuskliniek mag daar toch geen waardeoordeel over geven? Als er een aangifte ligt van verkrachting dan kan een kliniek niet zo maar zeggen we geloven u niet mevrouw, betalen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik heb het over de vergoeding die wordt gehonoreerd met het argument verkrachting.
Hoe dan? Wat kan een verzekering hier aan doen? Als een vrouw aangifte doet en er is een proces verbaal opgemaakt en de kliniek heeft de abortus op grond van verkrachting uitgevoerd dan gaat de rekening naar de verzekering en dan moeten ze betalen, er is immers een proces verbaal wegens verkrachting en een zwangerschap.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Bovendien gaan de verzekeringsmaatschappijen zich natuurlijk hier tegen wapenen.
Het voorstel van de PVV leidt onherroepelijk tot een kostenbesparing. Echter in het geval van een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting en de daarbij behorende kosteloze vergoeding voor het plegen van abortus zou deze besparing kleiner uitvallen dan zou kunnen worden beoogd.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De kostenbesparing op het uitvoeren van abortussen bedoel je?
Ik denk ook niet dat alle vrouwen dit gaan doen maar dat je wel rekening moet houden met een verhoging van het aantal aangiftes waardoor de daadwerkelijk verkrachte vrouwen de dupe zijn, immers er is dan minder tijd en geld voor het onderzoek naar hun zaak.
Ook denk ik dat een onderzoek dermate meer geld kost dat het maar een paar keer hoeft voor te komen dat dit gebeurt om er voor te zorgen dat het niet echt rendabel is.
Lees eens goed! Ik heb het uitleg gegeven over mijn stelling inzake kostenbesparing voortvloeiend uit het voorstel versus de stijging van de aangiften van verkrachting die de kostenbesparing teniet maakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja maar, een abortuskliniek mag daar toch geen waardeoordeel over geven? Als er een aangifte ligt van verkrachting dan kan een kliniek niet zo maar zeggen we geloven u niet mevrouw, betalen.
Dat mag volgens mij niet, alleen de politie en het justitieel apparaat mag daar een oordeel over geven.
Het lijkt mij aannemelijk, dat een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting gevolgd zullen worden met bepaald beleid.quote:Hoe dan? Wat kan een verzekering hier aan doen? Als een vrouw aangifte doet en er is een proces verbaal opgemaakt en de kliniek heeft de abortus op grond van verkrachting uitgevoerd dan gaat de rekening naar de verzekering en dan moeten ze betalen, er is immers een proces verbaal wegens verkrachting en een zwangerschap.
Een verzekering kan wel onderzoek doen naar de vrouw maar dat zal veel meer kosten dan die 300 euro dus dat doen ze ook niet.
Maar waarom gratis?? Het kost in feite 300,-. Gratis is wel heel erg vrijblijvend.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je snapt het dus niet, anders zou je wel inzien waarom het de samenleving veel meer geld kost als abortus niet gratis is.
http://www.rutgersnissogroep.nl/news_items/LAR_2006quote:In 2006 zijn 32.992 abortussen uitgevoerd, dit komt neer op 8,6 abortussen op de 1.000 vrouwen tussen de 15 en de 45 jaar. Hiermee is het abortuscijfer sinds 2002, afgezien van kleine fluctuaties, stabiel.
Onze posts hebben elkaar gekruist, allebei om 12.05 uur.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:11 schreef damian5700 het volgende:
Lees eens goed! Ik heb het uitleg gegeven over mijn stelling inzake kostenbesparing voortvloeiend uit het voorstel versus de stijging van de aangiften van verkrachting die de kostenbesparing teniet maakt.
Nee dat denk ik ook niet maar wat kost het onderzoek daar naar? Het is helemaal niet zo'n groot bedrag wat bespaard gaat worden hoor, echt niet, kijk maar in het begin van mijn post, je doet net of besparen op abortus betekent dat alle andere kosten hetzelfde blijven, dat geloof ik dan weer niet.quote:Het lijkt mij aannemelijk, dat een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting gevolgd zullen worden met bepaald beleid.
Misschien denk jij, dat wanneer het aantal aangiften met bijvoorbeeld 20% of 30% toeneemt men overgaat op de orde van de dag?
Ik ga daar niet van uit.
Je bent vergeten de abortussen door buitenlanders in Nederland mee te nemen. Die moeten namelijk wel betalen en zorgen volgens de OP voor 13% van de abortussen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://www.rutgersnissogroep.nl/news_items/LAR_2006
Dat betekent dus 11.547.200 euro
Men gaat al die "verkrachters" opsluiten en verhoren (a 300 euro per uur) en als daar niets uit komt gaat men vervolgens de vrouwen verhoren en vervolgen voor een valse aangifte, waarna de vrouwen de volgende keer zorgen voor "getuigen" geronseld uit een feministische auto club of vrouwen café....quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:11 schreef damian5700 het volgende:
Het lijkt mij aannemelijk, dat een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting gevolgd zullen worden met bepaald beleid.
Misschien denk jij, dat wanneer het aantal aangiften met bijvoorbeeld 20% of 30% toeneemt men overgaat op de orde van de dag?
Ik ga daar niet van uit.
Helemaal juist, 10.046.064 dus.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent vergeten de abortussen door buitenlanders in Nederland mee te nemen. Die moeten namelijk wel betalen en zorgen volgens de OP voor 13% van de abortussen.
Ik waterboard voor 150 euro per uur!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Men gaat al die "verkrachters" opsluiten en verhoren (a 300 euro per uur)
En dan heb je ook nog het effect, dat als je gaat praten over je verkrachting, dat niemand je meer serieus neemt. Want iedereen die ongewenst zwanger is of was beweert verkracht te zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Men gaat al die "verkrachters" opsluiten en verhoren (a 300 euro per uur) en als daar niets uit komt gaat men vervolgens de vrouwen verhoren en vervolgen voor een valse aangifte, waarna de vrouwen de volgende keer zorgen voor "getuigen" geronseld uit een feministische auto club of vrouwen café....
![]()
Abortus gratis lijkt me een stuk simpeler en goedkoper.
precies, zo'n verkrachtings-scenario wordt toch pas interessant op het moment dat dat de enige reden zou zijn waarom je abortus zou mogen plegen .. wie gaat er nou vertellen dat die verkracht is om ¤ 350 te besparen ?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog het effect, dat als je gaat praten over je verkrachting, dat niemand je meer serieus neemt. Want iedereen die ongewenst zwanger is of was beweert verkracht te zijn geweest.
Dat we met zn allen hier zo serieus op in gaan, pfff
Precies, zo'n abortus bij 12 weken stelt geen reet voor nietwaar.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:23 schreef moussie het volgende:
En last but not least, die 12 weken zijn voor een vrouwenlijf de natuurlijke periode waarin een vrucht door het lichaam kan worden afgestoten (bah, wat klinkt zo'n medische term koud soms), daarop is onze wetgeving gebaseerd .. waarom zou dat ineens moeten veranderen ?
in de context van dit topic .. nee, het stelt moreel gezien niet meer of minder voor dan een abortus bij 8 weken, dus waarom die arbitraire grens, die zoals ik al zei niet uit de lucht is komen vallen, verschuiven terwijl daartoe geen medische reden is .. ?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Precies, zo'n abortus bij 12 weken stelt geen reet voor nietwaar.
Het kind houden ook. Zullen we kraamzorg e.d. dan ook maar even uit het pakket halen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.
Mensen uit de sociale lagere klasse die absoluut geen kind willen en het geld niet kunnen ophoesten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:56 schreef moussie het volgende:
[..]
precies, zo'n verkrachtings-scenario wordt toch pas interessant op het moment dat dat de enige reden zou zijn waarom je abortus zou mogen plegen .. wie gaat er nou vertellen dat die verkracht is om ¤ 350 te besparen ?
Ik vermoed eerlijk gezegd dat mensen uit de sociaal lagere klassen dat wel op een andere manier zouden 'regelen', die zullen namelijk net als ik denken dat niemand zo'n verhaal gelooft, zelfs niet als het wel waar is ..quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:55 schreef Nielsch het volgende:
Mensen uit de sociale lagere klasse die absoluut geen kind willen en het geld niet kunnen ophoesten.
Zo lust ik er nog meer; wat als ik moet stoppen met school omdat het te ver is met de fiets en de staat geen auto wil betalen? Etc.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:21 schreef Seneca het volgende:
Een ongewenste zwangerschap is emotioneel al ontzettend zwaar. Moet ik het weg laten halen, of toch niet? En nu zal de heer Wilders het nog wel eventjes veel moeilijker maken, door je ook nog eens voor de kosten van de abortus op te laten draaien. En als je dat nu niet kunt betalen? Jammer dan, het kost de samenleving geld.
Wat denk je dat het de samenleving kost als een jongen en een meisje allebei moeten stoppen met hun opleiding, omdat ze noodgedwongen een kind moeten opvoeden, dat ook nog eens ongewenst was om mee te beginnen? Not to mention het feit dat de staat natuurlijk kinderbijslag kwijt is aan dit kind.
Jij bent dus ook voor de pil uit 't ziekenfonds?quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef Napalm het volgende:
Het is heel simpel; de staat vergoed kosten welke mensen niet zelf kunnen beinvloeden; ziekten, onvrijwillige werkloosheid. Andere zaken dienen niet gesubsidieerd te worden.
De pil als middel tegen iedere maand half doodbloeden ja, als middel tegen de kinder-SOA nee. Neuken is immers vrijwillig.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Jij bent dus ook voor de pil uit 't ziekenfonds?
Precies en zulke onverantwoordelijke ouders wil men toch niet voor een kind?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
En dan zijn er mensen die de abortus niet kunnen of willen betalen, dat kind komt en dan wordt hij afgedanktDit lost toch werkelijk niks op.
Volgens die redenering kun je mensen zelf laten opdraaien voor een abortus, op straat laten rotten na een faillisement of ontslag, laten creperen wanneer ze ziek worden en niet verzekerd. Allemaal best, ik ben ook voor eigen verantwoording enzo, maar je vergeet daarbij te kijken naar of de maatschappij als geheel nu daadwerkelijk bij zo'n beleid gebaat is.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef Napalm het volgende:
Het is heel simpel; de staat vergoedt kosten welke mensen niet zelf kunnen beinvloeden; ziekten, onvrijwillige werkloosheid. Andere zaken dienen niet gesubsidieerd te worden. Dan ben ik nog eerder voor een door de staat betaalde begrafenis.
Dan zullen we kindertoeslag ook meteen maar schrappen? Hadden ze maar geen kinderen moeten nemen...quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog meer; wat als ik moet stoppen met school omdat het te ver is met de fiets en de staat geen auto wil betalen? Etc.
Het is heel simpel; de staat vergoedt kosten welke mensen niet zelf kunnen beinvloeden; ziekten, onvrijwillige werkloosheid. Andere zaken dienen niet gesubsidieerd te worden. Dan ben ik nog eerder voor een door de staat betaalde begrafenis.
Echt he..quote:Op zondag 10 februari 2008 11:10 schreef SCH het volgende:
Hier komt de echte conservatieve aard van de PVV naar voren, het is een soort SGP in vermomming.
Heb het al vaker gezegd, die Wilders is echt geen haar anders dan al die achterlijke imams.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:10 schreef SCH het volgende:
Hier komt de echte conservatieve aard van de PVV naar voren, het is een soort SGP in vermomming.
PVV conservatief? Niet echt. Conservatief is behoudend. Ik vind de PVV eerder regressief.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:10 schreef SCH het volgende:
Nou ja, als ze je dan een keer onder een vrachtwagen vandaan peuteren dan betaal je de kosten ook maar zelf. Had je maar thuis moeten blijven.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
De pil als middel tegen iedere maand half doodbloeden ja, als middel tegen de kinder-SOA nee. Neuken is immers vrijwillig.
Zit de PVV 1st te kankeren dat de islam onze maatschappij 200 jaar terug zet,draaien ze vervolgens zelf alle wetten terugquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:08 schreef Party_P het volgende:
Wilders wordt met de dag gekker. Abortus zelf betalen kom op zeg :/
quote:Op zondag 10 februari 2008 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Onverantwoord neuken doe jezelf. Is precies hetzelfde als stomdronken achter het stuur kruipen, een ongeluk veroorzaken en vervolgens van de verzekering de schade claimen.
Als je door een dronken tegenligger geramd word word je zelden zwanger.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Onverantwoord neuken doe jezelf. Is precies hetzelfde als stomdronken achter het stuur kruipen, een ongeluk veroorzaken en vervolgens van de verzekering de schade claimen.
Ik hoop van harte dat bij jou ooit het condoom scheurt. Of dat jij tot die 1% van de bevolking blijkt te behoren (toch al snel zo'n 60.000 mensen) waarbij de pil NIET effectief blijkt te zijn.quote:
Non-argument.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je door een dronken tegenligger geramd word word je zelden zwanger.
Wellus!quote:
Heb jij überhaupt enig idee hoe dat nu zit met de vergoeding van de pil en hoe duur die eigenlijk is ? Ik vermoed eerlijk gezegd van niet, anders zou je deze onzin niet schrijven ..quote:Op zondag 10 februari 2008 00:48 schreef Napalm het volgende:
De pil als middel tegen iedere maand half doodbloeden ja, als middel tegen de kinder-SOA nee. Neuken is immers vrijwillig.
Ik hoop dat jij de betekenis kent van eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat bij jou ooit het condoom scheurt. Of dat jij tot die 1% van de bevolking blijkt te behoren (toch al snel zo'n 60.000 mensen) waarbij de pil NIET effectief blijkt te zijn.
Abortus: "Agema kost de samenleving geld..."quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
Dat hoop ik ook voor jou.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik hoop dat jij de betekenis kent van eigen verantwoordelijkheid.
Jij niet in ieder gevalquote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zou meteen een afspraak maken om de parasiet weg te halen. Zeer verantwoordelijk.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor. Maar als je ook maar een beetje realistisch bent dan besef je dat zodra je iedereen verantwoordelijk gaat maken voor al zijn eigen keuzes de samenleving daar als geheel schade van ondervindt. Ik ben er van overtuigd dat in een maatschappij waarin je je geen enkele misstap kunt permitteren, omdat de overheid je op geen enkele manier tegemoet komt, er een hoop mensen op straat zullen belanden.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."quote:
Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."
Lekkere a-sociale instelling zeg.
Maargoed, eigen initiatief cq verantwoordelijkheid bestaat nog amper tegenwoordig.
quote:Op zondag 10 februari 2008 01:05 schreef Seneca het volgende:
Volgens die redenering kun je mensen zelf laten opdraaien voor een abortus, op straat laten rotten na een faillisement of ontslag, laten creperen wanneer ze ziek worden en niet verzekerd. Allemaal best,
als je junkies niet ziet als vrijjwillig ziek dan is dat een logisch gevolg. (interessant om door te trekken naar rokers met longkanker)quote:Op zondag 10 februari 2008 01:05 schreef Seneca het volgende:
Bijvoorbeeld: Je kunt wel zeggen dat alle junks in dit land hun situatie aan zichzelf te wijten hebben (wat strikt genomen ook zo is) en ze daarom geen eten, onderdak, etc. op kosten van de staat aanbieden.
Leuke redenatie maar je gaat voorbij aan twee zaken; ten eerste is die junk al cirmineel want die drugs van hem groeit niet aan de bomen..Ten tweede heb je primair een handhavingsprobleem; diefstal wat natuulijk op een heel andere wijze valt op te lossen..quote:Op zondag 10 februari 2008 01:05 schreef Seneca het volgende:
Het gevolg is dan echter wel dat die junk dat eten gaat stelen. Wordt hij niet gepakt heeft hij te eten, wordt hij wel gepakt dan heeft hij een lekker warme cel om in te slapen. De samenleving betaalt hoe dan ook, maar wanneer je de verslaafdenopvang zelf regelt kun je in ieder geval nog proberen ze te helpen met afkicken. Wanneer je dat niet doet blijft het probleem zichzelf in stand houden.
Dit is eigenlijk waar het om gaat.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.
Het probleem met de PVV is dat ze eigenlijk helemaal niets willen betalen, en dat het ontzettende korte-termijn denkers zijn. Uiteindelijk betalen ze daar veel meer voor.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:16 schreef nonzz het volgende:
Dit is eigenlijk waar het om gaat.
Maar van de PVV zijn we inmiddels wel gewend dat ze ELK probleem van de verkeerde kant aanpakken...
Je vergeet dat de staat heeft bepaald dat (sommige) drugs illegaal zijn. De staat is dus de primaire veroorzaker van het probleem. Ze mogen dus zelf de troep opruimen.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:01 schreef Napalm het volgende:
Leuke redenatie maar je gaat voorbij aan twee zaken; ten eerste is die junk al cirmineel want die drugs van hem groeit niet aan de bomen..Ten tweede heb je primair een handhavingsprobleem; diefstal wat natuulijk op een heel andere wijze valt op te lossen..
Ze zitten heel dicht bij elkaar inderdaadquote:Op zondag 10 februari 2008 12:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd, die Wilders is echt geen haar anders dan al die achterlijke imams.
of het kind gewenst is heeft invloed op of jij de kinderbijslag wil betalen??quote:Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.
Idioterie; Wilders vraagt er niet om dat mensen hem naar het leven staan, zolang hij zich aan de wet houdt dient de staat hem te beschermen. Logisch is dan ook dat de maatschappij die betaalt.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef Seneca het volgende:
Los daarvan vind ik dat de PVV wel de laatste partij is die in die geval een appel mag doen op eigen verantwoordelijkheid. Wilders kost de samenleving met zijn uitspraken ook geld. Die schuift zijn uitspraken af op de samenleving als "ik schop tegen alles en iedereen aan want de samenleving betaalt toch mijn beveiliging als ik eens iemand voor het hoofd stoot"
Ik ben van mening zolang je anderen geen overlast bezorgd je jezelf helemaal plat mag spuiten/ snuiven.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vergeet dat de staat heeft bepaald dat (sommige) drugs illegaal zijn.
Welk probleem bedoel je nu?quote:Op zondag 10 februari 2008 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:De staat is dus de primaire veroorzaker van het probleem. Ze mogen dus zelf de troep opruimen.
dus jij vindt het verantwoordelijk om een ongewenst kind op de wereld te zettenquote:Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."
Lekkere a-sociale instelling zeg.
Maargoed, eigen initiatief cq verantwoordelijkheid bestaat nog amper tegenwoordig.
Dus jij vindt het onverantwoordelijk om ongewenste personen, zoals criminelen, in leven te laten? Ongewenste kinderen kunnen overigens net zo goed een goede en nuttige toekomst hebben.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:12 schreef SCH het volgende:
[..]
dus jij vindt het verantwoordelijk om een ongewenst kind op de wereld te zetten![]()
![]()
Dat is een heel andere discussie. Over de ethische kant van abortus, daar doelde ik niet op. Maar het gaat er hier om alsof het goedkoper zou.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dus jij vindt het onverantwoordelijk om ongewenste personen, zoals criminelen, in leven te laten? Ongewenste kinderen kunnen overigens net zo goed een goede en nuttige toekomst hebben.
Ten eerste ben je als junk crimineel omdat de drugs zelf illegaal zijn (gebruik) en omdat anderen die drugs aanleveren (heling)quote:
Dat mag je ff uitleggen, waarom ik te makkelijk over abortus denkquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:
En jij denkt veel te makkelijk over een abortus. Dat er een kleine groep is die er heel makkelijk over denkt neemt niet weg dat het voor de meeste vrouwen echt wel een heftige beslissing is ,waar soms nog lang psychische problemen door overblijven. Dat wordt nooit meegenomen in idiote voorstellen als de pvv hier doet. Men kijkt naar de uitzonderingen en doet alsof dat de norm is.
Jij denkt niet makkelijk over abortus, je denkt dat het makkelijk is om abortus te plegen .. en dat is het dus voor de overgrote meerderheid van vrouwen niet, het is een heftige beslissing die zijn sporen achterlaat ..quote:Op zondag 10 februari 2008 16:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dat mag je ff uitleggen, waarom ik te makkelijk over abortus denk
Want waar je dat nou weer vandaan haalt is me een raadsel.
En bovendien niet waar.
Heb je daar tegenwoordig een abortus voor nodig dan? Ik dacht dat de morning after pil dan wel afdoende was, is men resistent geworden tegen die morning after pillen danquote:Op zondag 10 februari 2008 12:59 schreef Seneca het volgende:
Ik hoop van harte dat bij jou ooit het condoom scheurt. .
Dus jij vindt het verantwoordelijk om een leven te beëindigen vanwege onverantwoordelijk gedrag om maar 1 punt te noemen?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:12 schreef SCH het volgende:
[..]
dus jij vindt het verantwoordelijk om een ongewenst kind op de wereld te zetten![]()
![]()
Sorry hoor, maar in dit topic ben jij degene die kortzichtig wauwelt. Lees anders even terug.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Een mooie stok achter de deur om goed na te denken over eventuele gevolgen maar dáár sta je niet bij stil.
sjonge, kan je nog kortzichtiger wauwelen. Een avondje uit met entree, drank en drugs kosten haast meer.
De Nederlandse abortus cijfers behoren tot de laagste ter wereld. Dus die vrijheid-blijheid is geen oorzaak van veel abortussen. Eerder andersom.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed punt van Agema, ik denk dat we er op zijn minst naar moeten streven om het aantal abortussen sterk te beperken. Vrijheid blijheid kan nooit een situatie zijn waarin een beslissing wordt genomen over het doden van een ongeboren kind (lastige situatie trouwens, twee vrijheden botsen). Ook hoop ik dat mensen voorzichtiger worden als het gaat om met Jan-en-Alleman in bed te duiken, die cultuur ontstaat denk ik veel meer bij veel jongeren.
Ja, want de pil en/of condoom zijn bij perfect gebruik absoluut 100% betrouwbaarquote:Op zondag 10 februari 2008 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Jah, want een kind krijgen dat je niet wilt en/of kan betalen is heel verantwoordelijk!quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mja. Beetje wereldvreemd om te stellen dat alleen christenen het ongepast vinden om ongeboren kinderen te doden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus als een voorbehoedsmiddel faalt bij perfect gebruik, wat mogelijk is, dan is de vrouw onverantwoordelijk en moet zij als straf 9 maanden haar lichaam opofferen met alle (permanente) gevolgen van dien, om vervolgens een bevalling/keizersnede door te moeten maken (nog een aanslag op lichaam en geest) met als laatste onderdeel van de straf een ongewenst kind? Misschien zelfs wel meerdere kinderen? Ja, goed idee! Dat zal haar leren!quote:Op zondag 10 februari 2008 19:47 schreef Dodecahedron het volgende:
De PVV heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep. Het wordt natuurlijk anders bij een verkrachting of wanneer iemand van 13/14 zwanger wordt.
Waar heb je het over. Ik zeg puur dat ze het dan zelf moet betalen. Man, van mij mag ze het 3x vermoorden en in de frituur gooien, we leven in een vrij land.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:57 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dus als een voorbehoedsmiddel faalt bij perfect gebruik, wat mogelijk is, dan is de vrouw onverantwoordelijk en moet zij als straf 9 maanden haar lichaam opofferen met alle (permanente) gevolgen van dien, om vervolgens een bevalling/keizersnede door te moeten maken (nog een aanslag op lichaam en geest) met als laatste onderdeel van de straf een ongewenst kind? Misschien zelfs wel meerdere kinderen? Ja, goed idee! Dat zal haar leren!En op het lijden van dat ongewenste kind dat of onwillige ouders krijgt of wordt gedumpt in een tehuis letten we maar even niet.
Maar dat moeten vrouwen voortaan ook maar zelf kraamzorg e.d. betalen. Kinderen krijgen is toch geen ziekte? daar kiezen ze toch zelf voor?quote:Op zondag 10 februari 2008 19:59 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Waar heb je het over. Ik zeg puur dat ze het dan zelf moet betalen. Man, van mij mag ze het 3x vermoorden en in de frituur gooien, we leven in een vrij land.
Volgens mij is dat een schijntje in vergelijking tot de kosten van een kutmarokkaantje. Maar goed, ik heb het idee dat wilders --als rasVVD'er-- druk bezig is om ervoor te zorgen dat er voldoende problemen zijn zodat-ie kan blijven roepen dat het tijd wordt 'voor een KEI en KEI harde aanpak'.quote:Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro
Juist omdat alles in Nederland goed geregeld is op dit gebied zijn er extreem weinig abortussen. Daar iets aan veranderen zal niet snel verbeteren zijn.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed punt van Agema, ik denk dat we er op zijn minst naar moeten streven om het aantal abortussen sterk te beperken. Vrijheid blijheid kan nooit een situatie zijn waarin een beslissing wordt genomen over het doden van een ongeboren kind (lastige situatie trouwens, twee vrijheden botsen). Ook hoop ik dat mensen voorzichtiger worden als het gaat om met Jan-en-Alleman in bed te duiken, die cultuur ontstaat denk ik veel meer bij veel jongeren.
Onverantwoordelijk gedrag als maat?quote:Op zondag 10 februari 2008 19:47 schreef Dodecahedron het volgende:
De PVV heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep.
Je ziet een baby als een ziekte?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Onverantwoordelijk gedrag als maat?
Gohh, SOA's (hiv! chlamidia ect)
Risico's die sporters nemen
Teveel drinken/roken/drugs
Alle gevolgen hiervan zelf gaan betalen dan?
Daar zit ook wel weer wat inquote:Op zondag 10 februari 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om een eventuele abortus zelf te betalen. Is namelijk een stuk goedkoper dan een kind.
quote:Op zondag 10 februari 2008 22:34 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je ziet een baby als een ziekte?
Jij vergelijkt het met een cosmetische ingreep.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:34 schreef Dodecahedron het volgende:
[.Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep. .]
Wat heeft een ziektekostenverzekering daarmee te maken?quote:Op zondag 10 februari 2008 19:43 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ja, want de pil en/of condoom zijn bij perfect gebruik absoluut 100% betrouwbaar![]()
Het is mij een raadsel wat sexuele voorlichting van doen heeft met het zelf betalen van abortus.quote:Ga jij es snel even een paar lesjes sexuele voorlichting volgen...
Jah en daarom moet deze ziekte in het zorgpakketquote:Op zondag 10 februari 2008 19:46 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Jah, want een kind krijgen dat je niet wilt en/of kan betalen is heel verantwoordelijk!![]()
En je benen bij elkaar houden kan natuurlijk ook nog! Sex is tenslotte geen natuurlijke behoefde van de mens ofzo, welnee...
Dit slaat al helemaal nergens op.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:18 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar dat moeten vrouwen voortaan ook maar zelf kraamzorg e.d. betalen. Kinderen krijgen is toch geen ziekte? daar kiezen ze toch zelf voor?![]()
Joh stel je niet aan, voor die 315 euro koopt ze maar een keer geen LCD TV, houdt ze nog geld over ook.quote:Als vrouwen abortus zelf moeten betalen, komen vooral arme vrouwen in de problemen. Omdat voorbehoedsmiddelen dus niet 100% betrouwbaar zijn, is de enige manier om een zwangerschap te voorkomen, geen seks te hebben. Abortus zelf betalen = seks voortaan alleen voor de rijken. Nee, da's lekker...
Mijn God. Jij kunt echt alleen denken in stereotypen die je baseert op verhaaltjes uit het het nieuws, is het niet?quote:Op maandag 11 februari 2008 08:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Joh stel je niet aan, voor die 315 euro koopt ze maar een keer geen LCD TV, houdt ze nog geld over ook.
Tuurlijk zie je het sarcasme niet wat er af druipt. Had ook niet anders verwacht van verwende tieners die alles overheidsgeregeld willen zien.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mijn God. Jij kunt echt alleen denken in stereotypen die je baseert op verhaaltjes uit het het nieuws, is het niet?
wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic .. de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfondsquote:Op maandag 11 februari 2008 08:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat heeft een ziektekostenverzekering daarmee te maken?
je had het over onverantwoordelijk gedrag, alsof zo'n ongewenste zwangerschap per definitie het gevolg zou zijn je eigen verkeerde gedrag .. je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat de pil bij sommige vrouwen gewoon niet werkt ?quote:Het is mij een raadsel wat sexuele voorlichting van doen heeft met het zelf betalen van abortus.
yup, net als alle andere medische handelingen die je maar beter door gekwalificeerde mensen kan laten uitvoeren .. en het wordt trouwens betaald uit het AWBZ, dat, zoals jou misschien bekend is, wel meer van dat soort dingen vergoed ..quote:Jah en daarom moet deze ziekte in het zorgpakket![]()
als je het weg wil halen is het mooi wel je eigen verantwoordelijkheid maar als je het niet doet ineens niet meer ?quote:Dit slaat al helemaal nergens op.
jij kan niet begrijpen dat het voor sommige mensen wat moeilijk is om zoveel geld op korte termijn op te kunnen hoesten, helemaal als die termijn ook nog eens naar beneden gebracht wordt naar 8 weken ? Jij wil dat vrouwen weer hete baden nemen, van de trap af vallen of zichzelf met breinaalden bewerken omdat zij dat geld niet konden opbrengen in die korte periode tussen uitvinden dat je zwanger bent en die 8 weken ? Ik moet er toch niet aan denken, ben je 7 weken zwanger op het moment dat je erachter komt, iets wat vaak zat gebeurd, dan moet je je bij wijze van spreken maar meteen gaan aanmelden, gezien die verplichte 5 dagen bedenktijd, en in die tijd rustig nadenken over je beslissing kan ook niet, je moet het geld ergens vandaan halenquote:Joh stel je niet aan, voor die 315 euro koopt ze maar een keer geen LCD TV, houdt ze nog geld over ook.
Waarvan wordt abortus betaald? AWBZ?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:55 schreef moussie het volgende:
abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
SOA toch?quote:Op zondag 10 februari 2008 22:34 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Alles.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic ..
De AWBZ wordt uitgevoerd door de zorgverzekeraars. Een verzekerde is verzekerd voor de AWBZ bij dezelfde zorgverzekeraar als waar hij verzekerd is voor de ZVW.quote:de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
[..]
Juist. Bij een klein percentage werkt de pil niet. Dit is zo klein dat het statistisch te verwaarlozen is.quote:je had het over onverantwoordelijk gedrag, alsof zo'n ongewenste zwangerschap per definitie het gevolg zou zijn je eigen verkeerde gedrag .. je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat de pil bij sommige vrouwen gewoon niet werkt ?
[..]
Ook de RIAGG in marokko, identiteitreisjes voor criminele minderheidsgroepen worden betaald uit de AWBZ en nog vele andere zakenquote:yup, net als alle andere medische handelingen die je maar beter door gekwalificeerde mensen kan laten uitvoeren .. en het wordt trouwens betaald uit het AWBZ, dat, zoals jou misschien bekend is, wel meer van dat soort dingen vergoed ..
de rollator bvb voor de oudere, en ouderdom is zover ik weet ook geen ziekte
[..]
Op eigen kosten mop.quote:als je het weg wil halen is het mooi wel je eigen verantwoordelijkheid maar als je het niet doet ineens niet meer ?
[..]
Je fantasie is weer eens op de loop. Net of elke vrouw zo verschrikkelijk arm is dat ze gaan peuren of naar louche klinieken gaan. Het gaat om 315 hele eurotjes hoor. Voor enkelen is het idd een enorme kostenpost maar er zijn ruim voldoende ontsnappingregelingen waardoor abortus alsnog wordt vergoed. Denk maar eens aan medische indicatie of dermate slechte sociale positie waar uitdragen van de vrucht niet verantwoord wordt geacht.quote:jij kan niet begrijpen dat het voor sommige mensen wat moeilijk is om zoveel geld op korte termijn op te kunnen hoesten, helemaal als die termijn ook nog eens naar beneden gebracht wordt naar 8 weken ? Jij wil dat vrouwen weer hete baden nemen, van de trap af vallen of zichzelf met breinaalden bewerken omdat zij dat geld niet konden opbrengen in die korte periode tussen uitvinden dat je zwanger bent en die 8 weken ? Ik moet er toch niet aan denken, ben je 7 weken zwanger op het moment dat je erachter komt, iets wat vaak zat gebeurd, dan moet je je bij wijze van spreken maar meteen gaan aanmelden, gezien die verplichte 5 dagen bedenktijd, en in die tijd rustig nadenken over je beslissing kan ook niet, je moet het geld ergens vandaan halen
tsja, zwangere mannen zijn nogal zeldzaam...quote:Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Prachtig hoe iets wat in de hele maatschappij speelt wordt vertaald in regelgeving die op vrouwen gericht is.
? Wat wordt er dan verboden (met je moeten)? Wilders pleit enkel dat mensen zelf moeten betalen voor de kosten die onstaan na hun eigen gedrag.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Losse seksuele moraal, dronkenschap, wilde haren, vreemdgaan, het zit door onze hele samenleving, heen gevlochten, maar de enige die weer van alles moeten (of niet mogen) zijn vrouwen die als gevolg daarvan zwanger worden.
Je 'sarcasme' is volledig misplaatst. Je hebt dit hele topic al een neerbuigende toon richting die mensen die volgens jou hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Tuurlijk zie je het sarcasme niet wat er af druipt. Had ook niet anders verwacht van verwende tieners die alles overheidsgeregeld willen zien.
Mannen hebben tenslotte ook niets te maken met het opvangen van de dames na de ingreep of het opvoeden van de kinderen als dat niet plaatsvindtquote:Op maandag 11 februari 2008 15:27 schreef BabblingBrook het volgende:
Mannen zouden hier eigenlijk helemaal geen mening over moeten hebben.
Het gaat niet over kinderen opvoeden, het gaat over het zelf betalen van abortus. Aangezien mannen nooit een abortus kunnen ondergaan is het ook niet logisch dat ze daar beslissingen over gaan maken voor vrouwen.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mannen hebben tenslotte ook niets te maken met het opvangen van de dames na de ingreep of het opvoeden van de kinderen als dat niet plaatsvindt.
Dat je ze niet de beslissende stem wil geven, prima, het blijft vele malen ingrijpender voor een vrouw, maar mannen compleet buitensluiten is een aardige manier om de "wie een kind krijgt, mag hem houden"-crowd wat extra aanwas te bezorgen.
Aangezien er wel een man nodig is voor het nodig hebben van een abortus, is het ook niet fair om ze er helemaal geen inbreng in te geven. Dat hoeft niet de beslissende te zijn (sterker nog, ik denk dat we het eens zijn over het recht van de vrouw om daarover te beslissen) maar een "mag geen mening hebben"? Er zijn voldoende relaties om minder stukgelopen.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:47 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Het gaat niet over kinderen opvoeden, het gaat over het zelf betalen van abortus. Aangezien mannen nooit een abortus kunnen ondergaan is het ook niet logisch dat ze daar beslissingen over gaan maken voor vrouwen.
Vind jij.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je 'sarcasme' is volledig misplaatst.
Sorry hoor dat ik mijn mening laat horen.quote:Je hebt dit hele topic al een neerbuigende toon richting die mensen die volgens jou hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen.
Op open doel schieten moet je mij niet verwijten als je het sarcasme gehalte niet ziet, je reageert zelf hoor.quote:De persoonlijke aanval daarna is al helemaal nergens voor nodig, en bevestigt alleen maar het beeld wat je hier schetst van ongeloofwaardige discussiepartner. Je hebt geen enkel idee wat mijn politieke overtuigingen zijn.
Ik kan op me eigen niet zwanger worden, hoor. Maar als ik ongewenst zwanger ben van een jongen gaat het ineens allemaal over mij. Ik ben een moordenares, (CU) baas in eigen buik, (feministen) of een domme slet die zelf maar voor abortus moet betalen (PVV) Allemaal regels, wetten meningen en proefballonnetjes rond mijn buik.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:17 schreef Napalm het volgende:
? Wat wordt er dan verboden (met je moeten)? Wilders pleit enkel dat mensen zelf moeten betalen voor de kosten die onstaan na hun eigen gedrag.
de vrouw is uiteindelijk degene die beslist; wil de man abortus en de vrouw niet; geen abortusquote:Op maandag 11 februari 2008 15:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik kan op me eigen niet zwanger worden, hoor. Maar als ik ongewenst zwanger ben van een jongen gaat het ineens allemaal over mij. Ik ben een moordenares, (CU) baas in eigen buik, (feministen) of een domme slet die zelf maar voor abortus moet betalen (PVV) Allemaal regels, wetten meningen en proefballonnetjes rond mijn buik.
Een deel van de abortussen wordt gepleegd door vrouwen met een vaste relatie, een deel n.a.v. verkrachtingen en zo zijn er genoeg andere redenen waarom vrouwen besluiten de zwangerschap niet uit te dragen. Je kan vrouwen niet dwingen om een zwangerschap uit te dragen (al gebeurt dat helaas soms wel) maar in een aantal situaties is de man juist de reden dat de vrouw het kind niet wil.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Aangezien er wel een man nodig is voor het nodig hebben van een abortus, is het ook niet fair om ze er helemaal geen inbreng in te geven. Dat hoeft niet de beslissende te zijn (sterker nog, ik denk dat we het eens zijn over het recht van de vrouw om daarover te beslissen) maar een "mag geen mening hebben"? Er zijn voldoende relaties om minder stukgelopen.
Hehe, eindelijk iemand die het snapt!quote:Op maandag 11 februari 2008 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic .. de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
[..]
je had het over onverantwoordelijk gedrag, alsof zo'n ongewenste zwangerschap per definitie het gevolg zou zijn je eigen verkeerde gedrag .. je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat de pil bij sommige vrouwen gewoon niet werkt ?
[..]
yup, net als alle andere medische handelingen die je maar beter door gekwalificeerde mensen kan laten uitvoeren .. en het wordt trouwens betaald uit het AWBZ, dat, zoals jou misschien bekend is, wel meer van dat soort dingen vergoed ..
de rollator bvb voor de oudere, en ouderdom is zover ik weet ook geen ziekte
[..]
als je het weg wil halen is het mooi wel je eigen verantwoordelijkheid maar als je het niet doet ineens niet meer ?
[..]
jij kan niet begrijpen dat het voor sommige mensen wat moeilijk is om zoveel geld op korte termijn op te kunnen hoesten, helemaal als die termijn ook nog eens naar beneden gebracht wordt naar 8 weken ? Jij wil dat vrouwen weer hete baden nemen, van de trap af vallen of zichzelf met breinaalden bewerken omdat zij dat geld niet konden opbrengen in die korte periode tussen uitvinden dat je zwanger bent en die 8 weken ? Ik moet er toch niet aan denken, ben je 7 weken zwanger op het moment dat je erachter komt, iets wat vaak zat gebeurd, dan moet je je bij wijze van spreken maar meteen gaan aanmelden, gezien die verplichte 5 dagen bedenktijd, en in die tijd rustig nadenken over je beslissing kan ook niet, je moet het geld ergens vandaan halen
dat het toevallig door je zorgverzekeraar uitgekeerd wordt betekent niet dat het ziekenfonds is, het is een aparte kas waarop jij in uitzonderingssituaties beroep kan doenquote:Op maandag 11 februari 2008 13:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Alles.
[..]
De AWBZ wordt uitgevoerd door de zorgverzekeraars. Een verzekerde is verzekerd voor de AWBZ bij dezelfde zorgverzekeraar als waar hij verzekerd is voor de ZVW.
mwah, gemiddeld 2 van de 1000 na 1 jaar pilgebruik (volgens de pearl-index) op pakweg 2,750,000 vrouwen in de leeftijd van 15 tot 40 .. dat zijn toch een paar duizend vrouwen waar je het over hebt en geen 'statistisch te verwaarlozen factor'quote:Juist. Bij een klein percentage werkt de pil niet. Dit is zo klein dat het statistisch te verwaarlozen is.
Idd, het is dus een potje voor van alles en nog wat vanuit een medische achtergrond, dingen die niet gedekt worden door je normale zorgverzekeringquote:Ook de RIAGG in marokko, identiteitreisjes voor criminele minderheidsgroepen worden betaald uit de AWBZ en nog vele andere zaken
Dus 315 ¤ betalen uit een gemeenschappelijk potje om grotere narigheid te voorkomen is teveel, maar duizenden euro's ophoesten voor een stel dat ver na het houdbaarheidsdatum bedenkt toch nog een kind te willen is wel okay, da's dan geen eigen verantwoordelijkheid ?quote:Op eigen kosten mop.
Idd, niet elke vrouw is zo arm, ik heb het dan ook over diegenen die dat wel zijn of diegenen die in deze korte tijdspanne geen overwogen beslissing kunnen nemen en na die 8 weken niet meer geholpen worden ..quote:Je fantasie is weer eens op de loop. Net of elke vrouw zo verschrikkelijk arm is dat ze gaan peuren of naar louche klinieken gaan. Het gaat om 315 hele eurotjes hoor. Voor enkelen is het idd een enorme kostenpost maar er zijn ruim voldoende ontsnappingregelingen waardoor abortus alsnog wordt vergoed. Denk maar eens aan medische indicatie of dermate slechte sociale positie waar uitdragen van de vrucht niet verantwoord wordt geacht.
Waarop baseer jij dat er grote narigheid komt? Wat is die naarheid dan en hoe ontstaat ze? Zijn kinderen narigheid? Waarom zou men de kosten zelf niet betalen als er zoveel narigheid ontstaat?quote:Op maandag 11 februari 2008 21:03 schreef moussie het volgende:
Dus 315 ¤ betalen uit een gemeenschappelijk potje om grotere narigheid te voorkomen is teveel,
Ik hoop dat ze zelf geen kinderen heeft om dat bord voor d'r kop aan door te geven, maar ik vrees het ergste.quote:Op maandag 11 februari 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik wist dat dr. Nikita niet zo heel erg veel nadenkt maar de kortzichtigheid in dit topic slaat werkelijk alles.
Nou ongewenst zwanger is iig geen optimaal begin .. en ja, het kan goed uitpakken, met de juiste begeleiding en voorlichting waarin je alle opties rustig kan bekijken kan je een goede, of beter gezegd de naar omstandigheden beste, beslissing nemen ..quote:Op maandag 11 februari 2008 21:05 schreef Napalm het volgende:
Waarop baseer jij dat er grote narigheid komt? Wat is die naarheid dan en hoe ontstaat ze? Zijn kinderen narigheid? Waarom zou men de kosten zelf niet betalen als er zoveel narigheid ontstaat?
ohgut, deel de mening van fokhomo niet komt ie met dergelijk opmerkingen. Zwak en kinderflikkerachtig.quote:Op maandag 11 februari 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik wist dat dr. Nikita niet zo heel erg veel nadenkt maar de kortzichtigheid in dit topic slaat werkelijk alles.
hahaha, fanclub van SCH is gearriveerd.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:10 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze zelf geen kinderen heeft om dat bord voor d'r kop aan door te geven, maar ik vrees het ergste.
Idd, een abortus betalen zou niet kunnen, want eigen verantwoordelijkheid, maar de bevalling vergoeden, kraamzorg, kinderbijslag, zwaar gesubsidieerd onderwijs is allemaal prima, dan telt de eigen verantwoordelijkheid ineens niet meer?quote:Op maandag 11 februari 2008 21:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus 315 ¤ betalen uit een gemeenschappelijk potje om grotere narigheid te voorkomen is teveel, maar duizenden euro's ophoesten voor een stel dat ver na het houdbaarheidsdatum bedenkt toch nog een kind te willen is wel okay, da's dan geen eigen verantwoordelijkheid ?
[..]
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 07:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn dochter is bedrijfsleider van 5 bedrijven terwijl jij nog staat te sappelen voor een paar grijpstuivers.
De ene keer komt meneer aanzetten met een rapportje waaruit moet blijken dat immigranten en alle generaties daarna financieel nooit uitkunnen en de volgende keer als Wilders een uitspraak heeft gedaan is daar niet meer van terug te vinden in z'n posts. Goed bezigquote:Op maandag 11 februari 2008 21:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat er grote narigheid komt? Wat is die naarheid dan en hoe ontstaat ze? Zijn kinderen narigheid? Waarom zou men de kosten zelf niet betalen als er zoveel narigheid ontstaat?
Heb je dat nodig om 5 kamertjes met rode verlichting te exploiteren?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:38 schreef DroogDok het volgende:
![]()
Zeker een mooie studie op kosten van de belastingbetaler achter de rug?
Net zoals ieder ander.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:38 schreef DroogDok het volgende:
Zeker een mooie studie op kosten van de belastingbetaler achter de rug?
mwah, ik had het niet zozeer over de post- en prenatale zorg en alles andere wat je doet als maatschappij om de volgende generatie een optimale start mee te geven .. ik heb het specifiek over oudere stellen die het krijgen van kinderen uitstellen tot ze bijna 40 zijn, eerst carrière maken, van het leven genieten of whatever en dan de natuur 'helpen' omdat het op de normale manier niet meer wil lukken .. en daar mogen wij dan wel aan mee betalen met de ziekenfondspremie, dat is geen eigen verantwoordelijkheid ?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:38 schreef DroogDok het volgende:
Idd, een abortus betalen zou niet kunnen, want eigen verantwoordelijkheid, maar de bevalling vergoeden, kraamzorg, kinderbijslag, zwaar gesubsidieerd onderwijs is allemaal prima, dan telt de eigen verantwoordelijkheid ineens niet meer?
Maar mij wel ondertussen het verwijt toespelen dat ik voor alles geld wil zien van de overheid. Kan het NOG hypocrieter? Oh nee, ik was vergeten dat je RECHT hebt op je studiefinanciering. Vrouwen die een abortus willen hebben OOK recht op een vergoeding, maar DAT moet maar zo snel mogelijk verboden worden, want daar kun je zelf niet van profiterenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Net zoals ieder ander.
Mooi hé, dat wetten voor iedereen hetzelfde zijn net zoals rechten en plichten.
Ik vraag mij af wat je aan het emmeren bent daar ik absoluut niets heb tegen rechten. Dát maak jij er van.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:49 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maar mij wel ondertussen het verwijt toespelen dat ik voor alles geld wil zien van de overheid. Kan het NOG hypocrieter? Oh nee, ik was vergeten dat je RECHT hebt op je studiefinanciering. Vrouwen die een abortus willen hebben OOK recht op een vergoeding, maar DAT moet maar zo snel mogelijk verboden worden, want daar kun je zelf niet van profiteren
Je had het stukje over niet 100% zekerheid gemist?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er zijn genoeg anti-conceptiemiddelen op de markt
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je had het stukje over niet 100% zekerheid gemist?.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zo fucking moeilijk is het toch niet.
die 19 jarige studente die een van de pakweg 8000 mensen per jaar is die ondanks regelmatig pilgebruik toch zwanger raakt is anders niet sociaal zwak en voor de rest jong en gezondquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
En je hebt dat stukje blijkbaar gemist dat er voldoende mogelijkheden zijn om het toch vergoed te krijgen.
sjonge, net of alleen bij sociaal zwakken de pil niet werkt.
Tja, toch is gebleken dat in landen waar abortus niet is toegstaan of waar de drempel hoger is die te ondergaan veel meer tienerzwangerschappen en ongewenste kinderen voorkomen. En weer grotere gezinnen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat je aan het emmeren bent daar ik absoluut niets heb tegen rechten. Dát maak jij er van.
Ik vind dat abortus niet in het zorgpakket thuishoort mits het niet medisch noodzakelijk is en nog een aantal voorwaarden.
Verder vind ik dat degene die ongewild zwanger raakt daar zelf verantwoordelijk voor is. Er zijn genoeg anti-conceptiemiddelen op de markt die vaak nog vergoed worden ook.
Dat velen hun onverantwoorde (losbandig?) neukgedrag op een verzekering afschuiven is van het zotte. Onverantwoord neuken waar gevolgen aan kunnen zijn zoals zwangeschap? Prima toch maar neem dan ook de verantwoording ervoor en betaal de abortus zelf.
Ik denk dat als het de dochter van dr.Nikita was overkomen het verhaal wel anders was geweest.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
die 19 jarige studente die een van de pakweg 8000 mensen per jaar is die ondanks regelmatig pilgebruik toch zwanger raakt is anders niet sociaal zwak en voor de rest jong en gezond
wat is er mis met tienerzwangerschappen en grotere gezinnen? (Als in, heb je cijfers dat leefomstandigheden in abortusvrije landen significant slechter zijn dan in Nederland... Ik denk aan GB/Ierland bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, toch is gebleken dat in landen waar abortus niet is toegstaan of waar de drempel hoger is die te ondergaan veel meer tienerzwangerschappen en ongewenste kinderen voorkomen. En weer grotere gezinnen.
Ik weet niet hoe jij dat ziet maar imo gaan we dan toch weer terug naar af.
Je hebt dus niets tegen het recht op een vergoeding voor een abortus, zoals dat nu geldt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat je aan het emmeren bent daar ik absoluut niets heb tegen rechten. Dát maak jij er van.
Maar je wilt het wel afschaffenquote:Ik vind dat abortus niet in het zorgpakket thuishoort mits het niet medisch noodzakelijk is en nog een aantal voorwaarden.
Tja, volgens die redenatie kun je ook zeggen dat degene die gaat studeren daar zelf verantwoordelijk voor is. Je kunt ook gewoon gaan werken, en daar vaak nog een vergoeding voor krijgen ook!quote:Verder vind ik dat degene die ongewild zwanger raakt daar zelf verantwoordelijk voor is. Er zijn genoeg anti-conceptiemiddelen op de markt die vaak nog vergoed worden ook.
De praktijk wijst uit dat mensen helemaal niet zo verantwoordelijk zijn als jij en ik ze graag zouden zien. Door het afschaffen van de vergoeding voor een abortus verhoog je die drempel, en zadel je de maatschappij op met ongewenste kinderen, met alle gevolgen van dien.quote:Dat velen hun onverantwoorde (losbandig?) neukgedrag op een verzekering afschuiven is van het zotte. Onverantwoord neuken waar gevolgen aan kunnen zijn zoals zwangeschap? Prima toch maar neem dan ook de verantwoording ervoor en betaal de abortus zelf.
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:11 schreef Re het volgende:
[..]
wat is er mis met tienerzwangerschappen en grotere gezinnen? (Als in, heb je cijfers dat leefomstandigheden in abortusvrije landen significant slechter zijn dan in Nederland... Ik denk aan GB/Ierland bijvoorbeeld)
zoals gevraagd wat is er mis mee? Is het wel normaal dat de gemiddelde leeftijd waarop een vrouw het eerste kind krijgt in nederland tegen de 30 ligt...?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tienerzwangerschappen en grotere gezinnen komen in het algemeen meer voor bij mensen die lager op de maatschappelijke ladder staan. Vijftig jaar geleden was dat allemaal vrij normaal, maar die tijd hebben we hopelijk voorgoed achter ons gelaten.
GB/Ierland doen het economisch de laatste jaren heel goed, maar niet lang geleden waren de levensomstandigheden daar lager dan bij ons.
Misschien dat veel zwangere meiden daar wel naar het buitenland gaan om een abortus uit te laten voeren, wie weet.
Vrouwen kiezen er zelf voor hoor. Ze wachten liever een paar jaar en willen studeren en werken voordat ze aan kinderen beginnen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:02 schreef Re het volgende:
[..]
zoals gevraagd wat is er mis mee? Is het wel normaal dat de gemiddelde leeftijd waarop een vrouw het eerste kind krijgt in nederland tegen de 30 ligt...?
ach, iemand voor wie geld geen probleem is gaat toch naar Spanje of waar dat tegenwoordig gebeurt, en dan op het moment dat het haar goed uitkomtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat als het de dochter van dr.Nikita was overkomen het verhaal wel anders was geweest.![]()
Het is heel makkelijk om een oordeel te hebben over anderen, als het je vervolgens zelf overkomt dan zoek je de nuances op, heel menselijk.
yup, in Nederland, voor 315¤quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien dat veel zwangere meiden daar wel naar het buitenland gaan om een abortus uit te laten voeren, wie weet.
Ja, dat is ook wel zo, maar als je geen geld hebt dan vind ik het alternatief wel erg zuur, verplicht een kind krijgen of zelf op de 1 of andere manier een abortus bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:36 schreef moussie het volgende:
[..]
ach, iemand voor wie geld geen probleem is gaat toch naar Spanje of waar dat tegenwoordig gebeurt, en dan op het moment dat het haar goed uitkomt
nog zuurder word het later .. als deze zelfde vrouw verweten wordt dat er mee betaald moet worden aan de opvang van haar kind, de kinderbijslag etc etc ..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo, maar als je geen geld hebt dan vind ik het alternatief wel erg zuur, verplicht een kind krijgen of zelf op de 1 of andere manier een abortus bewerkstelligen.
Inderdaad, wat is het nu, abortus of een kind opvoeden ism de staat? Wat zou nu beter zijn voor alle partijen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:54 schreef moussie het volgende:
[..]
nog zuurder word het later .. als deze zelfde vrouw verweten wordt dat er mee betaald moet worden aan de opvang van haar kind, de kinderbijslag etc etc ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |