http://www.trouw.nl/laats(...)bortus_laten_betalenquote:PVV-kamerlid Fleur Agema zal aanstaande donderdag voorstellen dat vrouwen die een abortus laten plegen deze voortaan zelf moeten betalen.
Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer. Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro. Nu financiert de overheid de abortusklinieken nog met 10,8 miljoen euro.
Verder is de PVV van mening dat de grens van 13 weken teruggebracht moet worden naar 8 weken, omdat we vanaf dan spreken van een foetus. Ongeveer 13% van de vrouwen die in Nederland een abortus ondergaan is niet in Nederland woonachtig, de PVV wil die abortussen niet meer toestaan
ik mag hopen dat je hier orgasme bedoeltquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/laats(...)bortus_laten_betalen
Abortus moet verboden worden het is een moord op een nieuw baby die in leven komt
Abortus moet verboden worden ,want je vermoordt een kind
als je geen baby wilt ga je dan niet neuken, dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt, maar je gaat geen baby's doodmaken omdat je zogenaamd geen baby wilt![]()
Wat voor pop moet ik me daar bij voorstellen ?quote:dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt,
Ik vermoed dat er dan weer van die illegale abortuskloniekjes komen, waar 1 of andere slager zijn ondeskundigheid ten toon gaat spreiden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
En dan zijn er mensen die de abortus niet kunnen of willen betalen, dat kind komt en dan wordt hij afgedanktDit lost toch werkelijk niks op.
En we timmeren de nooduitgang dicht, zodat er geen brand ontstaat.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:12 schreef freud het volgende:
En dat zelf betalen is onzin. Ga je ook stoppen emt het vergoeden van de tandarts als men te weinig poetst? Of met vergoeden ziekenhuis als iemand toch weigert gezond te eten en/of sporten? Please...
Nouja, zoiets. Iedereen krijgt twee gratis abortussen en daarna redden ze zichzelf maar.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef BrandX het volgende:
Lijkt me dat een zorgverzekeraar kan zeggen: de eerste twee (bijv) vergoeden we, daarna alleen nog maar als het op medische gronden is. Zoniet, dan is het daarna zelf betalen.
En dan? Dan gaan er kindjes geboren worden die "ongewenst" zijn of er worden illegaal abortussen uitgevoerd die fout af kunnen lopen en waardoor er juist meer medische hulp nodig is, of wil je dan ook invoeren dat als er een abortus illegaal is uitgevoerd de vervolg hulp ook voor je eigen rekening is?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:25 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nouja, zoiets. Iedereen krijgt twee gratis abortussen en daarna redden ze zichzelf maar.
Gedwongen sterilisatie zal wel weer onethisch zijn hè?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:31 schreef kahaarin het volgende:
En dan?
Schijnt weer niet te mogen idd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Gedwongen sterilisatie zal wel weer onethisch zijn hè?
Precies, alleen ben ik bang dat zelfs Frisia niet gebeld wordt, maar het kind ongewild ter wereld komt, met alle gevolgen van dien. Worden weer een hoop onopgevoede jongeren waar de PVV weer lekker hard tegen kan optreden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Slarioux het volgende:
En wat denk je dat dat helpt dan? Oh ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik wel stoppen met neuken? Wat een Den Haag redenatie weer.
De echte, in het echte-mensen-leven redenatie is: Oh, ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik Frisia wel even moeten bellen voor een lening.
En dat is op de lange termijn veel duurder. Maarja, de PVV is niet zo van het vooruitkijken.
PVV stelt gewoon haar eigen toekomst veilig met dit voorstel!quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:44 schreef DroogDok het volgende:
Worden weer een hoop onopgevoede jongeren waar de PVV weer lekker hard tegen kan optreden.
De enige drempel die wordt gelegd is afschaffen van de volledige vergoeding.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
Agema: "abortus kost de samenleving geld..."
Kinderbijslag ook, muffe kut!
Vergeet het onderwijs van die kinderen en hun opvang niet, per saldo zou het beperken van abortus waarschijnlijk meer kosten, het is best moeilijk om vooruit te kijken blijkbaar.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De enige drempel die wordt gelegd is afschaffen van de volledige vergoeding.
Iemand die per sé een abortus wil ondergaan, sowieso al een beperkt percentage vrouwen, laat zich niet afschrikken door een geldbedrag.
Dat zou waar zijn als het enige alternatief, door dit voorstel, in de praktijk zou leiden tot een zwangerschap en de onvermijdelijke geboorte van het kind.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vergeet het onderwijs van die kinderen en hun opvang niet, per saldo zou het beperken van abortus waarschijnlijk meer kosten, het is best moeilijk om vooruit te kijken blijkbaar.
Denk ik ook.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.
Volgens mij worden abortuspillen volledig vergoed.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.
Het is een goed punt, dat je daar aansnijdt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Denk ik ook.
En over die regeling via zorgverzekering: ik denk niet dat dat zou gaan werken, omdat het juist vaak geheim moet blijven voor familie ed. Dit is voor minderjarigen moeilijker te realiseren als de betaling & vergoeding via de zorgverzekeraar verloopt. Dit is ook de reden dat de SOA-poli's zo goed lopen.
Hoe zie je dat anders dan?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zou waar zijn als het enige alternatief, door dit voorstel, in de praktijk zou leiden tot een zwangerschap en de onvermijdelijke geboorte van het kind.
Precies, daarom denk ik dat daar een andere regeling voor getroffen moet worden, b.v. via de rutgersstichting.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Denk ik ook.
En over die regeling via zorgverzekering: ik denk niet dat dat zou gaan werken, omdat het juist vaak geheim moet blijven voor familie ed. Dit is voor minderjarigen moeilijker te realiseren als de betaling & vergoeding via de zorgverzekeraar verloopt. Dit is ook de reden dat de SOA-poli's zo goed lopen.
Ik denk niet, dat het financiële aspect resulteert in een onvermijdelijke geboorte van het kind.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat anders dan?
Opgeven voor adoptie betekent dat die meisjes/vrouwen het kind moeten dragen voor 9 maanden, dat brengt ook de nodige ziektekosten met zich mee, immers de controle van de verloskundige, een echo, de bevalling, dat zit wel in het ziekenfonds, ik denk dat dat per saldo meer kost dan een abortus.
Als je een kind niet aborteerd en er geen miskraam komt dan wordt het kind geboren, daar kun je weinig aan veranderen.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij worden abortuspillen volledig vergoed.
We hebben het hier over abortus, die sommige vrouwen meerdere keren ondergaan.
http://www.casa.nl/pages/ongew_behandelmethoden.aspquote:Abortuspil
In onze klinieken bestaat de mogelijkheid de zwangerschap te laten afbreken door middel van de zgn. abortuspil. Dit is mogelijk tot 7 weken na het begin van de laatste menstruatie, anders gezegd tot 3 weken over tijd.
Er worden twee verschillende medicijnen gebruikt. Op de eerste dag van de behandeling krijgt u een medicijn dat de werking van het zwangerschapshormoon blokkeert. Twee of drie dagen later neemt u een ander medicijn, dat buikkramp veroorzaakt en een "miskraam" opwekt. Dit kan een aantal uren duren. De behandeling kan gepaard gaan met misselijkheid of diarree. Het bloedverlies is soms hevig.
dat zou ook zo'n beetje mijn voorstel zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je hier orgasme bedoelt
De discussie of abortus an sich wel of niet zou mogen wil ik niet aangaan. Maar als je 5 tot 7 keer abortus laat plegen heb je het niet begrepen
Lijkt me dat een zorgverzekeraar kan zeggen: de eerste twee (bijv) vergoeden we, daarna alleen nog maar als het op medische gronden is. Zoniet, dan is het daarna zelf betalen.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:
Het is een goed punt, dat je daar aansnijdt.
Ik vraag me alleen af of minderjarigen abortus mogen ondergaan zonder bepaalde ouderlijke of voogdelijke toestemming.
Van: http://www.ngva.net/vragen.htmlquote:Als je minderjarig bent, dus nog geen 18, had je vroeger de handtekening nodig van tenminste één van je ouders, of wettelijke vertegenwoordiger(s). In een nieuwe wet (W.G.B.O) staat dat ook 16-jarigen een behandelovereenkomst kunnen sluiten. Bespreek dit als het kan met je huisarts en vraag dan een verwijsbriefje van hem. Als je niet wilt dat de huisarts er met anderen over praat moet je hem/haar dat duidelijk zeggen. Hij/zij is dan gebonden door het beroepsgeheim, en mag het zelfs niet aan je ouders vertellen.
Eigen verantwoordelijkheid/schuld dus ook zelf betalen... Wilders heeft hier een goed punt te pakken.quote:Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is een goed punt, dat je daar aansnijdt.
Ik vraag me alleen af of minderjarigen abortus mogen ondergaan zonder bepaalde ouderlijke of voogdelijke toestemming.
quote:Wanneer u besluit de zwangerschap te laten afbreken, kunt u daarvoor een afspraak maken met één van onze centra.
Jongeren onder de 16 jaar hebben in beginsel toestemming nodig van (een van) de ouders of voogd. Jongeren die een abortus willen laten doen zonder toestemming van de ouders, worden door ons eerst naar het FIOM of een andere maatschappelijk werk instelling verwezen.
Real-dollquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:09 schreef GI het volgende:
[..]
Wat voor pop moet ik me daar bij voorstellen ?
Dat is idd een andere discussie, zelf zou ik geen abortus willen, maar ik vind wel dat anderen daar vrijelijk over moeten kunnen beslissen, de gevolgen van het beperken zijn imho duurder en zorgt er voor dat mensen niet meer weten wat ze moeten doen, lijkt me niet de bedoeling.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:47 schreef Duuvelke het volgende:
De discusie wel of geen abortus plegen, laat ik even in het midden.
Maar zelf moeten betalen gaat niet werken lijkt mij
In beginsel vind ik het geen slecht voorstel, alleen in de details zou het nog wat nadere toelichting behoeven.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
http://www.casa.nl/pages/ongew_eerstebezoek.asp#meenemen
Onder de 16 kan dus niet behalve met tussenkomst van maatschappelijk werkers.
Dus eigenlijk zou je bij een abortus geld toe moeten krijgen, je spaart namelijk een hoop kinderbijslag uitquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:
Gadver wat een verschrikkelijk voorstel. Wie is de overheid in hemelsnaam om te beslissen wat een vrouw met haar eicel doet? Er moet geen enkele drempel zijn om een abortus te plegen en al wil een vrouw er elke maand een dan is dat alsnog haar eigen zaak en hooguit die van haar verzekering. De overheid vindt dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden, aangezien elke randdebiel ze zomaar mag krijgen? Wees dan alsjeblieft ook zo consequent dat je iedereen in staat acht te beslissen of ze wel of geen eicel willen laten uitgroeien tot kinderen.
Welnee. Dit gaat leiden tot drempelverhoging voor een abortus, niet tot minder sex bij mensen, en dat zorgt weer tot meer ongewenste zwangerschappen, wat leidt tot onopgevoedde kutkinderen die de samenleving veel meer gaan kosten dan die 315 euro die een abortus kost. 2x naar de tandarts gaan kost al bijna meer dan een abortus, dus waar hebben we het in hemelsnaam over?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid/schuld dus ook zelf betalen... Wilders heeft hier een goed punt te pakken.
Als ze dit willen gaan doorvoeren, is het niet meer echt een keuze he.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.
Let wel dat het gaat om mensen die op dat moment geen kinderen willen. Door het ondergaan van abortus kunnen er verklevingen ontstaan, die latere zwangerschap kan bemoeilijken en eventueel ook andere complicaties. Daarom vind ik het niet slim ongebreideld abortus toe te staan zonder goede voorlichting.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:
Gadver wat een verschrikkelijk voorstel. Wie is de overheid in hemelsnaam om te beslissen wat een vrouw met haar eicel doet? Er moet geen enkele drempel zijn om een abortus te plegen en al wil een vrouw er elke maand een dan is dat alsnog haar eigen zaak en hooguit die van haar verzekering. De overheid vindt dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden, aangezien elke randdebiel ze zomaar mag krijgen? Wees dan alsjeblieft ook zo consequent dat je iedereen in staat acht te beslissen of ze wel of geen eicel willen laten uitgroeien tot kinderen.
Je praat erover alsof het een modeverschijnsel is, terwijl maar een beperkt percentage vrouwen een abortus ondergaan en deze statistieken ook nog eens worden opgestuwd door vrouwen die meerdere keren een abortus (lees: die weinig lering hebben getrokken uit die ervaring) laten plegen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welnee. Dit gaat leiden tot drempelverhoging voor een abortus, niet tot minder sex bij mensen, en dat zorgt weer tot meer ongewenste zwangerschappen, wat leidt tot onopgevoedde kutkinderen die de samenleving veel meer gaan kosten dan die 315 euro die een abortus kost. 2x naar de tandarts gaan kost al bijna meer dan een abortus, dus waar hebben we het in hemelsnaam over?
Dit is natuurlijk de ene kant, van de andere kant is het ook niet normaal dat mensen tot zelfs 7x abortus plegen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:59 schreef Yi-Long het volgende:
Wederom een populistisch maar onrealistisch plan van de PVV.![]()
Dan ben je 15 en zwanger, en dan!? Zelf met een kleerhanger aan de slag? Uitpoepen en ergens achterlaten?
Voortaan alle ongewenste kinderen bij Wilders op de deurmat gooien?
Als statistisch gezien maar weinig vrouwen een abortus ondergaan en vaak meerdere dan is de discussie blijkbaar alleen maar aangezwengelt door Wilders om een punt te maken en zieltjes te winnen, die slordige 300 euro is veel minder geld dan de zorg voor zwangere vrouwen/meisjes en/of de kinderbijslag.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je praat erover alsof het een modeverschijnsel is, terwijl maar een beperkt percentage vrouwen een abortus ondergaan en deze statistieken ook nog eens worden opgestuwd door vrouwen die meerdere keren een abortus (lees: die weinig lering hebben getrokken uit die ervaring) laten plegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |