abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56578330
quote:
PVV-kamerlid Fleur Agema zal aanstaande donderdag voorstellen dat vrouwen die een abortus laten plegen deze voortaan zelf moeten betalen.

Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer. Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro. Nu financiert de overheid de abortusklinieken nog met 10,8 miljoen euro.

Verder is de PVV van mening dat de grens van 13 weken teruggebracht moet worden naar 8 weken, omdat we vanaf dan spreken van een foetus. Ongeveer 13% van de vrouwen die in Nederland een abortus ondergaan is niet in Nederland woonachtig, de PVV wil die abortussen niet meer toestaan
http://www.trouw.nl/laats(...)bortus_laten_betalen

Abortus moet verboden worden het is een moord op een nieuw baby die in leven komt
Abortus moet verboden worden ,want je vermoordt een kind

als je geen baby wilt ga je dan niet neuken, dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt, maar je gaat geen baby's doodmaken omdat je zogenaamd geen baby wilt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56578358
Jeu, de PVV en Wilders waren even een weekje uit het nieuws.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56578369
Met deze onderwerp ben ik met Wilders eens
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Boks-Chick donderdag 7 februari 2008 @ 11:08:21 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56578404
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:04 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/laats(...)bortus_laten_betalen

Abortus moet verboden worden het is een moord op een nieuw baby die in leven komt
Abortus moet verboden worden ,want je vermoordt een kind

als je geen baby wilt ga je dan niet neuken, dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt, maar je gaat geen baby's doodmaken omdat je zogenaamd geen baby wilt
ik mag hopen dat je hier orgasme bedoelt

De discussie of abortus an sich wel of niet zou mogen wil ik niet aangaan. Maar als je 5 tot 7 keer abortus laat plegen heb je het niet begrepen

Lijkt me dat een zorgverzekeraar kan zeggen: de eerste twee (bijv) vergoeden we, daarna alleen nog maar als het op medische gronden is. Zoniet, dan is het daarna zelf betalen.
lolwut
pi_56578406
En dan zijn er mensen die de abortus niet kunnen of willen betalen, dat kind komt en dan wordt hij afgedankt Dit lost toch werkelijk niks op.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:08:29 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56578407
En wat denk je dat dat helpt dan? Oh ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik wel stoppen met neuken? Wat een Den Haag redenatie weer.

De echte, in het echte-mensen-leven redenatie is: Oh, ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik Frisia wel even moeten bellen voor een lening.

En dat is op de lange termijn veel duurder. Maarja, de PVV is niet zo van het vooruitkijken.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:09:00 #7
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56578419
quote:
dan neuk je maar met een pop als je organisme wilt,
Wat voor pop moet ik me daar bij voorstellen ?
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:09:15 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_56578425
Ik zie nergens Wilders staan in de OP.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:10:21 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_56578449
Potentieel een interessante discussie..

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 07-02-2008 13:08:41 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:11:28 #10
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56578469
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
En dan zijn er mensen die de abortus niet kunnen of willen betalen, dat kind komt en dan wordt hij afgedankt Dit lost toch werkelijk niks op.
Ik vermoed dat er dan weer van die illegale abortuskloniekjes komen, waar 1 of andere slager zijn ondeskundigheid ten toon gaat spreiden.

Terug naar de jaren voor WO 2 dus.
be nice or go away
  FOK!fotograaf donderdag 7 februari 2008 @ 11:12:08 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56578483
Euh Meki, andere mensen hebben een andere mening. En vanuit je geloof maagd willen blijven, maar wel alle ander gaten misbruiken, of maar mensen buiten het geloof in de tussentijd misbruiken is dan wel de te volgen weg? Nee, dat zwart/wit redeneren is beetje te kort door de bocht.

En dat zelf betalen is onzin. Ga je ook stoppen emt het vergoeden van de tandarts als men te weinig poetst? Of met vergoeden ziekenhuis als iemand toch weigert gezond te eten en/of sporten? Please...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_56578631
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:12 schreef freud het volgende:
En dat zelf betalen is onzin. Ga je ook stoppen emt het vergoeden van de tandarts als men te weinig poetst? Of met vergoeden ziekenhuis als iemand toch weigert gezond te eten en/of sporten? Please...
En we timmeren de nooduitgang dicht, zodat er geen brand ontstaat.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:25:56 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56578816
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef BrandX het volgende:
Lijkt me dat een zorgverzekeraar kan zeggen: de eerste twee (bijv) vergoeden we, daarna alleen nog maar als het op medische gronden is. Zoniet, dan is het daarna zelf betalen.
Nouja, zoiets. Iedereen krijgt twee gratis abortussen en daarna redden ze zichzelf maar.
Ik ga naar huis.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:31:28 #14
145755 kahaarin
pi_56578913
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:25 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nouja, zoiets. Iedereen krijgt twee gratis abortussen en daarna redden ze zichzelf maar.
En dan? Dan gaan er kindjes geboren worden die "ongewenst" zijn of er worden illegaal abortussen uitgevoerd die fout af kunnen lopen en waardoor er juist meer medische hulp nodig is, of wil je dan ook invoeren dat als er een abortus illegaal is uitgevoerd de vervolg hulp ook voor je eigen rekening is?
Bovendien is er dan nog meer bij te houden, immers er moet gecontroleerd worden wie er al 2 abortussen heeft gehad, het lijkt me goedkoper om gewoon een abortus uit te voeren als iemand zwanger is en geen kind wil.
(Ik ben het er wel mee eens dat iemand die al meerdere abortussen heeft gehad eens met een psycholoog of een sexuoloog moet gaan praten, dan is een beetje extra voorlichting namelijk niet onverstandig. )
be nice or go away
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:33:30 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56578959
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:31 schreef kahaarin het volgende:
En dan?
Gedwongen sterilisatie zal wel weer onethisch zijn hè?
Ik ga naar huis.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:39:00 #16
145755 kahaarin
pi_56579072
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Gedwongen sterilisatie zal wel weer onethisch zijn hè?
Schijnt weer niet te mogen idd.

(In sommige gevallen wel de beste oplossing, maar dat mag je dan ook weer niet zeggen. )
be nice or go away
pi_56579189
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Slarioux het volgende:
En wat denk je dat dat helpt dan? Oh ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik wel stoppen met neuken? Wat een Den Haag redenatie weer.

De echte, in het echte-mensen-leven redenatie is: Oh, ik moet de abortus zelf betalen, nu zal ik Frisia wel even moeten bellen voor een lening.

En dat is op de lange termijn veel duurder. Maarja, de PVV is niet zo van het vooruitkijken.
Precies, alleen ben ik bang dat zelfs Frisia niet gebeld wordt, maar het kind ongewild ter wereld komt, met alle gevolgen van dien. Worden weer een hoop onopgevoede jongeren waar de PVV weer lekker hard tegen kan optreden.
Plus ook nog eens het risico van illegale abortussen, wat potentieel ene hoop extra ziektekosten met zich mee brengt.

Zit abortus eigenlijk in het basispakket en draagt de zorgverzekering nog bij, of draagt de overheid alle kosten?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:59:52 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56579560
Wederom een populistisch maar onrealistisch plan van de PVV.

Dan ben je 15 en zwanger, en dan!? Zelf met een kleerhanger aan de slag? Uitpoepen en ergens achterlaten?
Voortaan alle ongewenste kinderen bij Wilders op de deurmat gooien?
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:11:33 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_56579800
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:44 schreef DroogDok het volgende:
Worden weer een hoop onopgevoede jongeren waar de PVV weer lekker hard tegen kan optreden.
PVV stelt gewoon haar eigen toekomst veilig met dit voorstel!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56580028
Agema: "abortus kost de samenleving geld..."

Kinderbijslag ook, muffe kut!
PWBF
pi_56580144
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:

De enige drempel die wordt gelegd is afschaffen van de volledige vergoeding.
Iemand die per sé een abortus wil ondergaan, sowieso al een beperkt percentage vrouwen, laat zich niet afschrikken door een geldbedrag.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:25:31 #22
145755 kahaarin
pi_56580154
quote:

Vergeet het onderwijs van die kinderen en hun opvang niet, per saldo zou het beperken van abortus waarschijnlijk meer kosten, het is best moeilijk om vooruit te kijken blijkbaar.
be nice or go away
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:26:42 #23
145755 kahaarin
pi_56580185
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De enige drempel die wordt gelegd is afschaffen van de volledige vergoeding.
Iemand die per sé een abortus wil ondergaan, sowieso al een beperkt percentage vrouwen, laat zich niet afschrikken door een geldbedrag.
Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.
be nice or go away
pi_56580228
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:25 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Vergeet het onderwijs van die kinderen en hun opvang niet, per saldo zou het beperken van abortus waarschijnlijk meer kosten, het is best moeilijk om vooruit te kijken blijkbaar.
Dat zou waar zijn als het enige alternatief, door dit voorstel, in de praktijk zou leiden tot een zwangerschap en de onvermijdelijke geboorte van het kind.
pi_56580254
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:26 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Maar dan wel een aparte regeling voor jonge meisjes die 'ineens' zwanger zijn aub, die kunnen dat geldbedrag waarschijnlijk niet ophoesten met alle gevolgen van dien.
Denk ik ook.
En over die regeling via zorgverzekering: ik denk niet dat dat zou gaan werken, omdat het juist vaak geheim moet blijven voor familie ed. Dit is voor minderjarigen moeilijker te realiseren als de betaling & vergoeding via de zorgverzekeraar verloopt. Dit is ook de reden dat de SOA-poli's zo goed lopen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56580293
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:26 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Volgens mij worden abortuspillen volledig vergoed.
We hebben het hier over abortus, die sommige vrouwen meerdere keren ondergaan.
pi_56580348
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Denk ik ook.
En over die regeling via zorgverzekering: ik denk niet dat dat zou gaan werken, omdat het juist vaak geheim moet blijven voor familie ed. Dit is voor minderjarigen moeilijker te realiseren als de betaling & vergoeding via de zorgverzekeraar verloopt. Dit is ook de reden dat de SOA-poli's zo goed lopen.
Het is een goed punt, dat je daar aansnijdt.
Ik vraag me alleen af of minderjarigen abortus mogen ondergaan zonder bepaalde ouderlijke of voogdelijke toestemming.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:34:57 #28
145755 kahaarin
pi_56580371
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat zou waar zijn als het enige alternatief, door dit voorstel, in de praktijk zou leiden tot een zwangerschap en de onvermijdelijke geboorte van het kind.
Hoe zie je dat anders dan?
Opgeven voor adoptie betekent dat die meisjes/vrouwen het kind moeten dragen voor 9 maanden, dat brengt ook de nodige ziektekosten met zich mee, immers de controle van de verloskundige, een echo, de bevalling, dat zit wel in het ziekenfonds, ik denk dat dat per saldo meer kost dan een abortus.
Als je een kind niet aborteerd en er geen miskraam komt dan wordt het kind geboren, daar kun je weinig aan veranderen.
be nice or go away
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:36:05 #29
145755 kahaarin
pi_56580393
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Denk ik ook.
Precies, daarom denk ik dat daar een andere regeling voor getroffen moet worden, b.v. via de rutgersstichting.
be nice or go away
pi_56580482
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:34 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hoe zie je dat anders dan?
Opgeven voor adoptie betekent dat die meisjes/vrouwen het kind moeten dragen voor 9 maanden, dat brengt ook de nodige ziektekosten met zich mee, immers de controle van de verloskundige, een echo, de bevalling, dat zit wel in het ziekenfonds, ik denk dat dat per saldo meer kost dan een abortus.
Als je een kind niet aborteerd en er geen miskraam komt dan wordt het kind geboren, daar kun je weinig aan veranderen.
Ik denk niet, dat het financiële aspect resulteert in een onvermijdelijke geboorte van het kind.
De keuze van het ondergaan van abortus die blijft intact, hoewel met dit voorstel een drempel zal worden toegevoegd.
pi_56580530
Opzich wel een mooi initiatief tegen de vergrijzing naturlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:43:39 #32
145755 kahaarin
pi_56580568
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij worden abortuspillen volledig vergoed.
We hebben het hier over abortus, die sommige vrouwen meerdere keren ondergaan.
quote:
Abortuspil
In onze klinieken bestaat de mogelijkheid de zwangerschap te laten afbreken door middel van de zgn. abortuspil. Dit is mogelijk tot 7 weken na het begin van de laatste menstruatie, anders gezegd tot 3 weken over tijd.

Er worden twee verschillende medicijnen gebruikt. Op de eerste dag van de behandeling krijgt u een medicijn dat de werking van het zwangerschapshormoon blokkeert. Twee of drie dagen later neemt u een ander medicijn, dat buikkramp veroorzaakt en een "miskraam" opwekt. Dit kan een aantal uren duren. De behandeling kan gepaard gaan met misselijkheid of diarree. Het bloedverlies is soms hevig.
http://www.casa.nl/pages/ongew_behandelmethoden.asp

Je moet er vrij snel nadat je over tijd bent bij zijn, als je onregelmatig ongesteld bent of er helemaal niet bij stil staat dat je wel eens zwanger kunt zijn dan ben je al te laat, bovendien dat hevige bloedverlies is niet handig als je b.v. je ouders niet op de hoogte wil brengen, stel je voor dat het uit de hand loopt en je naar het ziekenhuis moet, als niemand er van weet dan kan het wel eens leiden tot hele nare gevolgen.
Ik denk dat het beperken van abortus niet een goed idee is, de andere gevolgen zijn mi duurder en het beperkt de keuze van vrouwen die ongewenst zwanger zijn.
be nice or go away
pi_56580575
Eens. Zwangerschap door verkrachting uitgezonderd.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:44:07 #34
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56580577
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik mag hopen dat je hier orgasme bedoelt

De discussie of abortus an sich wel of niet zou mogen wil ik niet aangaan. Maar als je 5 tot 7 keer abortus laat plegen heb je het niet begrepen

dat zou ook zo'n beetje mijn voorstel zijn.

Condooms zijn ws een stuk goedkoper, gebruik die maar als anticonceptie ipv abortus.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_56580585
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:

Ik vraag me alleen af of minderjarigen abortus mogen ondergaan zonder bepaalde ouderlijke of voogdelijke toestemming.
quote:
Als je minderjarig bent, dus nog geen 18, had je vroeger de handtekening nodig van tenminste één van je ouders, of wettelijke vertegenwoordiger(s). In een nieuwe wet (W.G.B.O) staat dat ook 16-jarigen een behandelovereenkomst kunnen sluiten. Bespreek dit als het kan met je huisarts en vraag dan een verwijsbriefje van hem. Als je niet wilt dat de huisarts er met anderen over praat moet je hem/haar dat duidelijk zeggen. Hij/zij is dan gebonden door het beroepsgeheim, en mag het zelfs niet aan je ouders vertellen.
Van: http://www.ngva.net/vragen.html

Onder de 16 is er blijkbaar wel toestemming van de ouders nodig.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:45:30 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56580614
quote:
Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer
Eigen verantwoordelijkheid/schuld dus ook zelf betalen... Wilders heeft hier een goed punt te pakken.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:46:27 #37
145755 kahaarin
pi_56580636
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

quote:
Wanneer u besluit de zwangerschap te laten afbreken, kunt u daarvoor een afspraak maken met één van onze centra.

Jongeren onder de 16 jaar hebben in beginsel toestemming nodig van (een van) de ouders of voogd. Jongeren die een abortus willen laten doen zonder toestemming van de ouders, worden door ons eerst naar het FIOM of een andere maatschappelijk werk instelling verwezen.

http://www.casa.nl/pages/ongew_eerstebezoek.asp#meenemen

Onder de 16 kan dus niet behalve met tussenkomst van maatschappelijk werkers.
be nice or go away
pi_56580661
De discusie wel of geen abortus plegen, laat ik even in het midden.
Maar zelf moeten betalen gaat niet werken lijkt mij
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:48:50 #39
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56580703
Gadver wat een verschrikkelijk voorstel. Wie is de overheid in hemelsnaam om te beslissen wat een vrouw met haar eicel doet? Er moet geen enkele drempel zijn om een abortus te plegen en al wil een vrouw er elke maand een dan is dat alsnog haar eigen zaak en hooguit die van haar verzekering. De overheid vindt dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden, aangezien elke randdebiel ze zomaar mag krijgen? Wees dan alsjeblieft ook zo consequent dat je iedereen in staat acht te beslissen of ze wel of geen eicel willen laten uitgroeien tot kinderen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:49:39 #40
89730 Drugshond
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:50:25 #41
145755 kahaarin
pi_56580740
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:47 schreef Duuvelke het volgende:
De discusie wel of geen abortus plegen, laat ik even in het midden.
Maar zelf moeten betalen gaat niet werken lijkt mij
Dat is idd een andere discussie, zelf zou ik geen abortus willen, maar ik vind wel dat anderen daar vrijelijk over moeten kunnen beslissen, de gevolgen van het beperken zijn imho duurder en zorgt er voor dat mensen niet meer weten wat ze moeten doen, lijkt me niet de bedoeling.
be nice or go away
pi_56580741
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:46 schreef kahaarin het volgende:

[..]

[..]

http://www.casa.nl/pages/ongew_eerstebezoek.asp#meenemen

Onder de 16 kan dus niet behalve met tussenkomst van maatschappelijk werkers.
In beginsel vind ik het geen slecht voorstel, alleen in de details zou het nog wat nadere toelichting behoeven.
De abortus van rouwen die slachtoffer zijn van verkrachting moet volledig vergoed blijven.
En nadere details inzake anonimiteit.
pi_56580766
quote:

Dus eigenlijk zou je bij een abortus geld toe moeten krijgen, je spaart namelijk een hoop kinderbijslag uit
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:51:37 #44
89730 Drugshond
pi_56580781
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:
Gadver wat een verschrikkelijk voorstel. Wie is de overheid in hemelsnaam om te beslissen wat een vrouw met haar eicel doet? Er moet geen enkele drempel zijn om een abortus te plegen en al wil een vrouw er elke maand een dan is dat alsnog haar eigen zaak en hooguit die van haar verzekering. De overheid vindt dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden, aangezien elke randdebiel ze zomaar mag krijgen? Wees dan alsjeblieft ook zo consequent dat je iedereen in staat acht te beslissen of ze wel of geen eicel willen laten uitgroeien tot kinderen.
En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:52:39 #45
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56580803
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid/schuld dus ook zelf betalen... Wilders heeft hier een goed punt te pakken.
Welnee. Dit gaat leiden tot drempelverhoging voor een abortus, niet tot minder sex bij mensen, en dat zorgt weer tot meer ongewenste zwangerschappen, wat leidt tot onopgevoedde kutkinderen die de samenleving veel meer gaan kosten dan die 315 euro die een abortus kost. 2x naar de tandarts gaan kost al bijna meer dan een abortus, dus waar hebben we het in hemelsnaam over?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56580847
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.
Als ze dit willen gaan doorvoeren, is het niet meer echt een keuze he.
Er zijn genoeg mensen die dit gewoonweg niet kunne betalen, dus dan krijgen ze maar ongewenst een kind. Nee daar zal veel goeds van terecht komen dan
pi_56580856
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:48 schreef ethiraseth het volgende:
Let wel dat het gaat om mensen die op dat moment geen kinderen willen. Door het ondergaan van abortus kunnen er verklevingen ontstaan, die latere zwangerschap kan bemoeilijken en eventueel ook andere complicaties. Daarom vind ik het niet slim ongebreideld abortus toe te staan zonder goede voorlichting.
pi_56580899
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Welnee. Dit gaat leiden tot drempelverhoging voor een abortus, niet tot minder sex bij mensen, en dat zorgt weer tot meer ongewenste zwangerschappen, wat leidt tot onopgevoedde kutkinderen die de samenleving veel meer gaan kosten dan die 315 euro die een abortus kost. 2x naar de tandarts gaan kost al bijna meer dan een abortus, dus waar hebben we het in hemelsnaam over?
Je praat erover alsof het een modeverschijnsel is, terwijl maar een beperkt percentage vrouwen een abortus ondergaan en deze statistieken ook nog eens worden opgestuwd door vrouwen die meerdere keren een abortus (lees: die weinig lering hebben getrokken uit die ervaring) laten plegen.
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:04:47 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_56581028
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:59 schreef Yi-Long het volgende:
Wederom een populistisch maar onrealistisch plan van de PVV.

Dan ben je 15 en zwanger, en dan!? Zelf met een kleerhanger aan de slag? Uitpoepen en ergens achterlaten?
Voortaan alle ongewenste kinderen bij Wilders op de deurmat gooien?
Dit is natuurlijk de ene kant, van de andere kant is het ook niet normaal dat mensen tot zelfs 7x abortus plegen.
Vind dat er best een prijskaartje aan abortus mag zitten zeg eerste keer 100,- 2de keer 150,- daarna volledig zelf betalen.

Mensen die vanuit buitenland abortus komen plegen gewoon volledige bedrag betalen (als dat momenteel nog niet zo is)
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:08:42 #50
145755 kahaarin
pi_56581111
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je praat erover alsof het een modeverschijnsel is, terwijl maar een beperkt percentage vrouwen een abortus ondergaan en deze statistieken ook nog eens worden opgestuwd door vrouwen die meerdere keren een abortus (lees: die weinig lering hebben getrokken uit die ervaring) laten plegen.
Als statistisch gezien maar weinig vrouwen een abortus ondergaan en vaak meerdere dan is de discussie blijkbaar alleen maar aangezwengelt door Wilders om een punt te maken en zieltjes te winnen, die slordige 300 euro is veel minder geld dan de zorg voor zwangere vrouwen/meisjes en/of de kinderbijslag.
Juist omdat het zo'n omstreden onderwerp is voor sommigen roept Wilders er iets over, het gaat hem niet om het geld dat met abortus is gemoeid maar om wederom een maatschappelijke discussie op gang te brengen en zo in de publiciteit te komen.
De gevolgen van zijn plannen vind ik niet goed doordacht, hij maakt een statement en roept van alles zodat mensen gaan denken dat hij op dit punt misschien wel gelijk heeft, hoe het dan wel moet zie ik in zijn uitlatingen niet terug.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')