abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56650359
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:57 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Dus als een voorbehoedsmiddel faalt bij perfect gebruik, wat mogelijk is, dan is de vrouw onverantwoordelijk en moet zij als straf 9 maanden haar lichaam opofferen met alle (permanente) gevolgen van dien, om vervolgens een bevalling/keizersnede door te moeten maken (nog een aanslag op lichaam en geest) met als laatste onderdeel van de straf een ongewenst kind? Misschien zelfs wel meerdere kinderen? Ja, goed idee! Dat zal haar leren! En op het lijden van dat ongewenste kind dat of onwillige ouders krijgt of wordt gedumpt in een tehuis letten we maar even niet.
Waar heb je het over. Ik zeg puur dat ze het dan zelf moet betalen. Man, van mij mag ze het 3x vermoorden en in de frituur gooien, we leven in een vrij land.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:11:34 #227
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56650641
Het gaat hier toch helemaal niet om het feit of vrouwen abortus moeten plegen of niet? Sjeez! Dat moeten die vrouwen toch zelf weten, daar hebben wij toch niks mee te maken?! Dat is hartstikke persoonlijk.

Stel he, dit gevalletje wordt aangenomen en het wordt inderdaad duurder om abortus te plegen. Of erger: het komt ergens in de toekomst (ik hoop zo van niet) dat het weer illegaal wordt. Dan betekend het echt niet dat het ineens verdwenen is, het wordt dan gewoon gedaan in achterafbuurten met breinaalden en kruiden, of nog meer gruwelijke zaken zoals nu gebeurd in landen waar het nog illegaal is.
Abortus zal, net als prostitutie, altijd een deel uitmaken van de menselijke samenleving omdat er altijd vrouwen zijn die een kind soms gewoon niet willen krijgen. Of abortus nou legaal of illegaal is.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:18:07 #228
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56650825
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:59 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Waar heb je het over. Ik zeg puur dat ze het dan zelf moet betalen. Man, van mij mag ze het 3x vermoorden en in de frituur gooien, we leven in een vrij land.
Maar dat moeten vrouwen voortaan ook maar zelf kraamzorg e.d. betalen. Kinderen krijgen is toch geen ziekte? daar kiezen ze toch zelf voor?

Als vrouwen abortus zelf moeten betalen, komen vooral arme vrouwen in de problemen. Omdat voorbehoedsmiddelen dus niet 100% betrouwbaar zijn, is de enige manier om een zwangerschap te voorkomen, geen seks te hebben. Abortus zelf betalen = seks voortaan alleen voor de rijken. Nee, da's lekker...
pi_56651390
Seks is te leuk om het te laten. Gewoon netjes de pil slikken als dame zijn en als man zijnde er niet klakkeloos vanuit gaan dat vrouwen dat ding nooit vergeten en condooms gebruiken.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:55:52 #230
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56651668
Uit de OP:
quote:
Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro
Volgens mij is dat een schijntje in vergelijking tot de kosten van een kutmarokkaantje. Maar goed, ik heb het idee dat wilders --als rasVVD'er-- druk bezig is om ervoor te zorgen dat er voldoende problemen zijn zodat-ie kan blijven roepen dat het tijd wordt 'voor een KEI en KEI harde aanpak'.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56651703
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed punt van Agema, ik denk dat we er op zijn minst naar moeten streven om het aantal abortussen sterk te beperken. Vrijheid blijheid kan nooit een situatie zijn waarin een beslissing wordt genomen over het doden van een ongeboren kind (lastige situatie trouwens, twee vrijheden botsen). Ook hoop ik dat mensen voorzichtiger worden als het gaat om met Jan-en-Alleman in bed te duiken, die cultuur ontstaat denk ik veel meer bij veel jongeren.
Juist omdat alles in Nederland goed geregeld is op dit gebied zijn er extreem weinig abortussen. Daar iets aan veranderen zal niet snel verbeteren zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:59:26 #232
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56651763
Vrijheid en blijheid gaan dan ook gepaard met voorbehoedsmiddelen.

Het lijkt erop dat de rechtervleugel te weinig neukt.
Zyggie.
  zondag 10 februari 2008 @ 21:00:18 #233
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56651788
Dat laatste lijkt me niet zo verwonderlijk
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2008 @ 22:19:44 #234
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56654119
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:47 schreef Dodecahedron het volgende:
De PVV heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep.
Onverantwoordelijk gedrag als maat?
Gohh, SOA's (hiv! chlamidia ect)
Risico's die sporters nemen
Teveel drinken/roken/drugs
Alle gevolgen hiervan zelf gaan betalen dan?
pi_56654170
Ik heb er geen problemen mee om een eventuele abortus zelf te betalen. Is namelijk een stuk goedkoper dan een kind.
pi_56654540
Kut PVV heeft alweer 10 pagina's aan topic gespuid met hun idiote voorstel..
pi_56654627
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Onverantwoordelijk gedrag als maat?
Gohh, SOA's (hiv! chlamidia ect)
Risico's die sporters nemen
Teveel drinken/roken/drugs
Alle gevolgen hiervan zelf gaan betalen dan?
Je ziet een baby als een ziekte?
  zondag 10 februari 2008 @ 22:34:34 #238
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56654636
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om een eventuele abortus zelf te betalen. Is namelijk een stuk goedkoper dan een kind.
Daar zit ook wel weer wat in
pi_56654673
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:34 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Een ongeneeslijke SOA.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2008 @ 22:35:50 #240
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56654682
quote:

[.Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep. .]

Jij vergelijkt het met een cosmetische ingreep.
(terwijl je het hebt over --> een gevolg van onverantwoordelijk gedrag..<<--)
pi_56659123
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:43 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ja, want de pil en/of condoom zijn bij perfect gebruik absoluut 100% betrouwbaar
Wat heeft een ziektekostenverzekering daarmee te maken?
quote:
Ga jij es snel even een paar lesjes sexuele voorlichting volgen...
Het is mij een raadsel wat sexuele voorlichting van doen heeft met het zelf betalen van abortus.
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:46 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Jah, want een kind krijgen dat je niet wilt en/of kan betalen is heel verantwoordelijk!
En je benen bij elkaar houden kan natuurlijk ook nog! Sex is tenslotte geen natuurlijke behoefde van de mens ofzo, welnee...
Jah en daarom moet deze ziekte in het zorgpakket
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:18 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Maar dat moeten vrouwen voortaan ook maar zelf kraamzorg e.d. betalen. Kinderen krijgen is toch geen ziekte? daar kiezen ze toch zelf voor?
Dit slaat al helemaal nergens op.
quote:
Als vrouwen abortus zelf moeten betalen, komen vooral arme vrouwen in de problemen. Omdat voorbehoedsmiddelen dus niet 100% betrouwbaar zijn, is de enige manier om een zwangerschap te voorkomen, geen seks te hebben. Abortus zelf betalen = seks voortaan alleen voor de rijken. Nee, da's lekker...
Joh stel je niet aan, voor die 315 euro koopt ze maar een keer geen LCD TV, houdt ze nog geld over ook.
pi_56660536
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Joh stel je niet aan, voor die 315 euro koopt ze maar een keer geen LCD TV, houdt ze nog geld over ook.
Mijn God. Jij kunt echt alleen denken in stereotypen die je baseert op verhaaltjes uit het het nieuws, is het niet?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_56662395
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:16 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mijn God. Jij kunt echt alleen denken in stereotypen die je baseert op verhaaltjes uit het het nieuws, is het niet?
Tuurlijk zie je het sarcasme niet wat er af druipt. Had ook niet anders verwacht van verwende tieners die alles overheidsgeregeld willen zien.
pi_56662466
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat heeft een ziektekostenverzekering daarmee te maken?
wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic .. de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
quote:
Het is mij een raadsel wat sexuele voorlichting van doen heeft met het zelf betalen van abortus.
je had het over onverantwoordelijk gedrag, alsof zo'n ongewenste zwangerschap per definitie het gevolg zou zijn je eigen verkeerde gedrag .. je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat de pil bij sommige vrouwen gewoon niet werkt ?
quote:
Jah en daarom moet deze ziekte in het zorgpakket
yup, net als alle andere medische handelingen die je maar beter door gekwalificeerde mensen kan laten uitvoeren .. en het wordt trouwens betaald uit het AWBZ, dat, zoals jou misschien bekend is, wel meer van dat soort dingen vergoed ..
de rollator bvb voor de oudere, en ouderdom is zover ik weet ook geen ziekte
quote:
Dit slaat al helemaal nergens op.
als je het weg wil halen is het mooi wel je eigen verantwoordelijkheid maar als je het niet doet ineens niet meer ?
quote:
jij kan niet begrijpen dat het voor sommige mensen wat moeilijk is om zoveel geld op korte termijn op te kunnen hoesten, helemaal als die termijn ook nog eens naar beneden gebracht wordt naar 8 weken ? Jij wil dat vrouwen weer hete baden nemen, van de trap af vallen of zichzelf met breinaalden bewerken omdat zij dat geld niet konden opbrengen in die korte periode tussen uitvinden dat je zwanger bent en die 8 weken ? Ik moet er toch niet aan denken, ben je 7 weken zwanger op het moment dat je erachter komt, iets wat vaak zat gebeurd, dan moet je je bij wijze van spreken maar meteen gaan aanmelden, gezien die verplichte 5 dagen bedenktijd, en in die tijd rustig nadenken over je beslissing kan ook niet, je moet het geld ergens vandaan halen
pleased to meet you
  maandag 11 februari 2008 @ 12:26:00 #245
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56663061
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:55 schreef moussie het volgende:
abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
Waarvan wordt abortus betaald? AWBZ?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 11 februari 2008 @ 12:28:23 #246
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56663115
quote:

[..]

SOA toch?

Baren is helemaal niet gezond.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_56664133
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:55 schreef moussie het volgende:

[..]

wat heeft de ziektekostenverzekering überhaupt te maken met dit topic ..
Alles.
quote:
de pil is sinds kort weer in het basispakket maar valt onder je eigen risico, dus daar betaal je al zelf voor en abortus wordt niet betaald door het ziekenfonds
[..]
De AWBZ wordt uitgevoerd door de zorgverzekeraars. Een verzekerde is verzekerd voor de AWBZ bij dezelfde zorgverzekeraar als waar hij verzekerd is voor de ZVW.
quote:
je had het over onverantwoordelijk gedrag, alsof zo'n ongewenste zwangerschap per definitie het gevolg zou zijn je eigen verkeerde gedrag .. je bent blijkbaar niet bekend met het feit dat de pil bij sommige vrouwen gewoon niet werkt ?
[..]
Juist. Bij een klein percentage werkt de pil niet. Dit is zo klein dat het statistisch te verwaarlozen is.
quote:
yup, net als alle andere medische handelingen die je maar beter door gekwalificeerde mensen kan laten uitvoeren .. en het wordt trouwens betaald uit het AWBZ, dat, zoals jou misschien bekend is, wel meer van dat soort dingen vergoed ..
de rollator bvb voor de oudere, en ouderdom is zover ik weet ook geen ziekte
[..]
Ook de RIAGG in marokko, identiteitreisjes voor criminele minderheidsgroepen worden betaald uit de AWBZ en nog vele andere zaken
quote:
als je het weg wil halen is het mooi wel je eigen verantwoordelijkheid maar als je het niet doet ineens niet meer ?
[..]
Op eigen kosten mop.
quote:
jij kan niet begrijpen dat het voor sommige mensen wat moeilijk is om zoveel geld op korte termijn op te kunnen hoesten, helemaal als die termijn ook nog eens naar beneden gebracht wordt naar 8 weken ? Jij wil dat vrouwen weer hete baden nemen, van de trap af vallen of zichzelf met breinaalden bewerken omdat zij dat geld niet konden opbrengen in die korte periode tussen uitvinden dat je zwanger bent en die 8 weken ? Ik moet er toch niet aan denken, ben je 7 weken zwanger op het moment dat je erachter komt, iets wat vaak zat gebeurd, dan moet je je bij wijze van spreken maar meteen gaan aanmelden, gezien die verplichte 5 dagen bedenktijd, en in die tijd rustig nadenken over je beslissing kan ook niet, je moet het geld ergens vandaan halen
Je fantasie is weer eens op de loop. Net of elke vrouw zo verschrikkelijk arm is dat ze gaan peuren of naar louche klinieken gaan. Het gaat om 315 hele eurotjes hoor. Voor enkelen is het idd een enorme kostenpost maar er zijn ruim voldoende ontsnappingregelingen waardoor abortus alsnog wordt vergoed. Denk maar eens aan medische indicatie of dermate slechte sociale positie waar uitdragen van de vrucht niet verantwoord wordt geacht.
pi_56664319
Prachtig hoe iets wat in de hele maatschappij speelt wordt vertaald in regelgeving die op vrouwen gericht is. Losse seksuele moraal, dronkenschap, wilde haren, vreemdgaan, het zit door onze hele samenleving, heen gevlochten, maar de enige die weer van alles moeten (of niet mogen) zijn vrouwen die als gevolg daarvan zwanger worden.
  maandag 11 februari 2008 @ 14:17:51 #249
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56664996
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Prachtig hoe iets wat in de hele maatschappij speelt wordt vertaald in regelgeving die op vrouwen gericht is.
tsja, zwangere mannen zijn nogal zeldzaam...
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Losse seksuele moraal, dronkenschap, wilde haren, vreemdgaan, het zit door onze hele samenleving, heen gevlochten, maar de enige die weer van alles moeten (of niet mogen) zijn vrouwen die als gevolg daarvan zwanger worden.
? Wat wordt er dan verboden (met je moeten)? Wilders pleit enkel dat mensen zelf moeten betalen voor de kosten die onstaan na hun eigen gedrag.
pi_56666207
Mannen zouden hier eigenlijk helemaal geen mening over moeten hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')