abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56585268
Tweederde vrouwen slachtoffer seksuele intimidatie
HOOFDDORP - Van de vrouwen heeft 67 procent wel eens last gehad van seksuele intimidatie. Van hen is 39 procent ooit aangerand en 11 procent verkracht. Dat blijkt uit een onderzoek van weekblad Yes onder ruim 3700 jonge vrouwen.

De vormen van ongewenst seksueel getint gedrag variëren van seksistische opmerkingen en hinderlijk gedrag tot aanranding en verkrachting.

Van de ondervraagde vrouwen zegt 13 procent te zwijgen over deze ervaring uit angst, schaamte of schuldgevoel. In 68 procent van de gevallen is de dader een bekende van het slachtoffer.

Uit het onderzoek blijkt ook dat seksuele intimidatie een van de grootste angsten van vrouwen is. De respondenten gaven rapportcijfers aan de beleving van hun meest angstige momenten en daarbij krijgt 'langs een groep onbekende mannen lopen op straat' een 8,5 en 'alleen thuis zijn en lastiggevallen worden door dronken, mannelijke kennissen' een 7,6.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/3239086/_Veel_slachtoffers_seksueel_geweld__.html

Ik denk dat dit komt doordat we veel te hoge straffen uitdelen aan zedendelinquenten. Je zou maar 240 uur taakstraf moeten uitvoeren. Dat is wel TIEN dagen en nachten. Ik heb vele mensen al horen zeggen, ook op Fok, strenger straffen helpt niet en dit is het bewijs hiervan. Ik stel voor daders van zedenzaken voortaan niet te straffen maar te helpen. Laat ze maar vertellen hoe we ze kunnen helpen. Hebbenze geld nodig; geef ze geld. hebben ze een baan nodig geef ze een baan.

Dit lijkt mij veel beter. Wat denken jullie?
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
  donderdag 7 februari 2008 @ 16:55:26 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56585332
Ik denk niet dat de oplossing bij zwaarder of minder zwaar straffen ligt,maar meer in het weerbaar maken van meisjes en vrouwen, jongens leren hoe je met vrouwen omgaat en verkrachters die het om "de macht" gaat TBS geven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56585351
Is hier ook de zogenaamde "corrigerende tik" in meegenomen? In die 67% dan bedoel ik.

pi_56585360
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ik denk niet dat de oplossing bij zwaarder of minder zwaar straffen ligt,maar meer in het weerbaar maken van meisjes en vrouwen, jongens leren hoe je met vrouwen omgaat en verkrachters die het om "de macht" gaat TBS geven.
Eens.

Ik ken zat vrouwen die in een volle kroeg/discotheek/club/festival/whatever wel eens in hun kont -of nog erger- vol in hun kut gegrepen zijn. Die jochies laten zich écht niet zien, dus met straffen bereik je hen niet.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_56585489
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ik denk het wel. Als je de lul eraf hakt kunnen ze niks meer.
pi_56585756
wat ook zou helpen is dat mannen elkaar eens zouden aanspreken op lullig / kut/ crimineel gedrag, helaas is een vrouw bij haar kut grijpen in een disco alleen maar stoer
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:21:42 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56585801
Niet om het 1 of ander, maar hoe is het in andere landen? Of hebben we soms de illusie dat het uit te roeien valt?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56585903
quote:
Van de vrouwen heeft 67 procent wel eens last gehad van seksuele intimidatie. Van hen is 39 procent ooit aangerand en 11 procent verkracht. Dat blijkt uit een onderzoek van weekblad Yes onder ruim 3700 jonge vrouwen.
Komt omdat de overige 33% te lelijk is om naar om te kijken
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:28:42 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56585939
En zijn de lezers van Yes wel representatief? .
pi_56585969
Ze gooien wel alles op een grote hoop:
quote:
seksistische opmerkingen en hinderlijk gedrag
Dat heeft elk mens wel eens meegemaakt ongeacht je man of vrouw bent.
Ik ben ook wel eens in mijn reet geknepen door een wijf waarvan ik dacht "gadverdamme"....
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:32:54 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56586015
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:29 schreef Sam_Raimi het volgende:
Ze gooien wel alles op een grote hoop:
[..]

Dat heeft elk mens wel eens meegemaakt ongeacht je man of vrouw bent.
Ik ben ook wel eens in mijn reet geknepen door een wijf waarvan ik dacht "gadverdamme"....
Aangerand! . .

Maarre, we moeten dit niet bagetalliseren.
pi_56586049
Ik denk dat het de nasleep is van die belachelijke feministische hype betreffende 'sexuele intimidatie'. Ik durf te wedden dat 3 kwart van die truttebollen een pets op de reet al gelijk stelt aan aanranding...
pi_56586178
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk dat het de nasleep is van die belachelijke feministische hype betreffende 'sexuele intimidatie'. Ik durf te wedden dat 3 kwart van die truttebollen een pets op de reet al gelijk stelt aan aanranding...
dat is het ook. Je mag, en hoort gewoon andere mensen niet zomaar aan te raken als zij dit niet wensen. In de dierenwereld is dit doodnormaal, maar een bepaalde achterlijke groep mensen denk dat het normaal is om zomaar aan iedere meid te zitten die in de buurt komt. Afschieten die troep, zal ze niet missen.

Fok kennende zal nu 30% van fok gaan flamen, omdat ze niet afgeschoten willen worden
pi_56586451
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:34 schreef Evil_Jur het volgende:
'Pets op de reet' getuigd ook niet echt van veel respect. Elk ongewild fysiek contact is wat dat betreft verboden terrein.

Bedenk dit eens: Jouw dochter wordt door een of andere gozer in haar kontje geknepen. Jouw dochter zegt tegen jou dat ze is aangerand.
Feministisch gelul? Of dood aan die gozer? Soms moet je het even in een ander perspectief zien....

67% is belachelijk veel trouwens. Er zullen vast wat overgevoelige troela's tussenzitten die ze zien vliegen, maar het lijkt me sterk dat dat de overgrote meerderheid is.

Maar het is in ieder geval niks nieuws dat de mannelijke versie van de mens zo nu en dan een primitief beest is. En ook als zodanig behandeld moet worden om hem weer in het gareel te krijgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:01:21 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56586538
Ik geloof er geen reet van. Als zo'n lelijk aangeschoten wief een beetje vreemd naar mij loenst noem ik het toch ook geen aanranding?
Eerst maar eens een goede definitie van het begrip "sexueel geweld".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56586556
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:57 schreef waht het volgende:

Bedenk dit eens: Jouw dochter wordt door een of andere gozer in haar kontje geknepen. Jouw dochter zegt tegen jou dat ze is aangerand.
Feministisch gelul? Of dood aan die gozer? Soms moet je het even in een ander perspectief zien....
Als mijn dochter loopt te jammeren over een gast die haar in haar kont knijpt, en dat al aanranding gaat noemen, ga ik nu echt niet direkt roepen dat die gast dood moet...

Ik zou in dat geval idd me gaan afvragen of mijn dochter zelf niet een beetje weerbaarder zou moeten worden, ze zou zelf zo'n gast gewoon direkt van repliek moeten geven, hem laten merken dat ze dr niet van gediend is en of hij voortaan zn handen thuis kan laten...
Dàt voldoet ... niet direkt van dat 'slachtoffer-gejank'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:12:24 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56586715
quote:
seksistische opmerkingen en hinderlijk gedrag
Dan zijn 100% van de mannen wel eens misbruikt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56586794
Serieus sexueelmisbruik ligt volgens onderzoeken toch ergens tussen de 20 en 33%?
Dan lijkt me het dubbele ervan voor 'vervelende ervaringen op sexueel gebied' niet onwaarschijnlijk hoog.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:24:54 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56586960
10% verkrachtingen lijkt me wel bizar hoog....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56586962
Achja, het ligt maar net aan de definitie die je pakt he. Volgens deze definitie kan ik met 100% zekerheid zeggen dat alle vrouwen die ik ken weleens sexueel geintimideerd zijn lol. Al dan niet door mijzelf
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:50:06 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56587524
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:16 schreef sigme het volgende:
Serieus sexueelmisbruik ligt volgens onderzoeken toch ergens tussen de 20 en 33%?
Dan lijkt me het dubbele ervan voor 'vervelende ervaringen op sexueel gebied' niet onwaarschijnlijk hoog.
En wat is daar de definitie van, 'serieus sexueel misbruik'?

(bovendien, zoveel marokkanen zijn er toch niet? Dan *moeten* er toch wel oversexte autochtonen rondlopen? )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:00:15 #22
3767 Herald
Come get some
pi_56587732
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:25 schreef santax het volgende:
Achja, het ligt maar net aan de definitie die je pakt he. Volgens deze definitie kan ik met 100% zekerheid zeggen dat alle vrouwen die ik ken weleens sexueel geintimideerd zijn lol. Al dan niet door mijzelf
inderdaad, het is maar net hoe zwaar de vrouw in kwestie zich er aan tilt. Als je ze vraagt "ben je weleens seksueel geintimedeerd" kunnen ze best denken nee, maar als ze dan zeggen "seksueel getinte opmerkingen vallen er ook onder" dan heeft elke vrouw die weleens naar d'r hoofd geslingerd gekregen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:03:06 #23
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56587787
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:24 schreef Xtreem het volgende:
10% verkrachtingen lijkt me wel bizar hoog....
Lijkt me persoonlijk ook echt onzin
  donderdag 7 februari 2008 @ 19:03:45 #24
3767 Herald
Come get some
pi_56587800
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:28 schreef Yildiz het volgende:
En zijn de lezers van Yes wel representatief? .
FOK! kennende is geen enkele groep representatief
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56587885
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:57 schreef waht het volgende:

[..]

'Pets op de reet' getuigd ook niet echt van veel respect. Elk ongewild fysiek contact is wat dat betreft verboden terrein.
Boehoe, stel je aan zeg. Dat is toch geen aanranding
quote:
Dat ligt helemaal aan de situatie, maar als ze al overstuur zou raken van een kneep in d'r reet zou ik het ook aanstellerij vinden.
quote:
67% is belachelijk veel trouwens. Er zullen vast wat overgevoelige troela's tussenzitten die ze zien vliegen, maar het lijkt me sterk dat dat de overgrote meerderheid is.

Maar het is in ieder geval niks nieuws dat de mannelijke versie van de mens zo nu en dan een primitief beest is. En ook als zodanig behandeld moet worden om hem weer in het gareel te krijgen.
Dat dus, overgevoelig en aandachtsgeil, door van een mug een olifant te maken kunnen ze lekker interessant doen. Nou prima hoor, maar zo verpesten ze het wel voor de echte slachtoffers die door dit soort onzin niet meer serieus genomen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')