Het betreft meestal onwetendheid en selectief winkelen in teksten.quote:
quote:Op maandag 18 februari 2008 12:01 schreef damian5700 het volgende:
Dat is hetzelfde mechanisme waarop jij telkens wijst als het soortgelijke islam en moslim gerelateerde zaken betreft.
Die verongelijktheid hierover is dan ook vrij onzinnig.
ja hé, irritant hé .. als iemand die er verder weinig van weet aan hand van een paar selectief gequote stukkies een beeld schets dat weinig tot niets met de realiteit te maken heeft ..quote:Op maandag 18 februari 2008 12:06 schreef damian5700 het volgende:
Het betreft meestal onwetendheid en selectief winkelen in teksten.
Ik vind het niet erg mensen te wijzen op hun onvolkomenheden net zoals wanneer men dat bij mij zou doen.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
ja hé, irritant hé .. als iemand die er verder weinig van weet aan hand van een paar selectief gequote stukkies een beeld schets dat weinig tot niets met de realiteit te maken heeft ..
hoe voelt dat nou, met de schoen aan de andere voet ?
deksel op mijn neus, waar heb je het over ?quote:Op maandag 18 februari 2008 12:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg mensen te wijzen op hun onvolkomenheden net zoals wanneer men dat bij mij zou doen.
Maar hoe voelt het bij jou; boude uitspraken doen en vervolgens de deksel op je neus krijgen?
Mens, wat wil je toch?quote:Op maandag 18 februari 2008 12:56 schreef moussie het volgende:
[..]
deksel op mijn neus, waar heb je het over ?
Het mag dan niet met zoveel woorden in de bijbel staan, maar dat heeft de christenen nooit tegen gehouden om zich op die paar teksten te beroepen en aan hand daarvan een beleid te formuleren ..
en dat was .. homo = doodstraf .. of wou je dat soms ontkennen ?
WFLquote:Op maandag 18 februari 2008 12:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het betreft meestal onwetendheid en selectief winkelen in teksten.
Het is ironisch bedoeld.quote:
Het OT is ouder dan het Christendom. Je kunt Christenen dan ook niet verantwoordelijk houden voor wat daar in staat. Het NT overruled trouwens het OT.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, het is dus de context die telt .. verrassend
[..]
zover ik weet hebben de christen het OT niet weg gegooid, het is nog steeds een onderdeel van het geheel dus ja, keer op keer
Gelijke rechten? Dat ontbreekt bij deze man een beetje, want ik lees nergens dat hij mannen geen hand wil gevenquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind je uitingen niet erg eminent, moet ik zeggen.
Ik ben zelf geen vrouw, maar heb voornamelijk vriendinnen. En de meesten zouden toch echt veel respectvoller met een diepgelovige moslim omgaan dan je hier suggereert.
Dus ik vind, dat je nogal beledigend praat over mijn vriendinnen en daar houd ik niet van.
Emancipatie heeft iets te maken met gelijke rechten, toch? Met vrijheid van beweging en handeling, toch? Met loslaten van opgelegde gedragsregels, toch? Met respect voor elkaars waarden en normen, toch?
Feit is dat homo's zowel in het OT als in het NT de dood verdienen, gelijkgesteld worden met moordenaars etc etc .. en dat op basis van deze geschriften homo's door de eeuwen heen achtergesteld en zelfs gedood zijn ..quote:Op maandag 18 februari 2008 13:27 schreef damian5700 het volgende:
Deze uitspraak laat ook buiten beschouwing het verschil tussen seksuele geaardheid en seksualiteit. Mijn reactie als zodanig daarop is met recht de nuancering die het verdiende.
komt uit deze post van sigme, .pdf zelf staat helaas niet meer online, maar ja, wat er met de priesteropleiding zelf is gebeurd weten wequote:De ruimte die rooms-katholieke homoseksuelen zichzelf in de kerk gunnen, niet alleen in Nederland maar bijvoorbeeld ook in Amerika, wordt vanuit Rome met schrik gade geslagen. Op 1 oktober 1986 verschijnt de Brief van de Congregatie voor de Geloofsleer aan de bisschoppen van de katholieke kerk over de pastorale zorg voor homoseksuelen. In deze brief van kardinaal Joseph Ratzinger (de huidige paus Benedictus XVI) wordt de verklaring uit 1975 aangescherpt. Geweld tegen homo’s wordt begrijpelijk genoemd en homo’s krijgen de schuld van de aids-epidemie. In de kerk mogen enkel mensen worden aangesteld die de leer van de kerk onderschrijven. Rooms-katholieke instanties als kerken en scholen wordt verboden ruimtes te verhuren aan ‘organisaties die de leer van de kerk willen ondermijnen’.
In het NT worden zij anders nog steeds gelijk gesteld met moordenaars ed, verschillende bronnen geven aan dat zij het koninkrijk gods niet beërven met hun zondige gedrag, en volgens Romeinen verdienen ze nog steeds de dood, dus niks overruled, NT bevestigd in deze het OTquote:Op maandag 18 februari 2008 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Het OT is ouder dan het Christendom. Je kunt Christenen dan ook niet verantwoordelijk houden voor wat daar in staat. Het NT overruled trouwens het OT.
Zie het als een vernieuwde uitgave van het Groene boekje. Het oude boekje geldt alleen op die plaatsen waar het nieuwe boekje niet in voorziet. Oftewel, de zaken die ongewijzigd zijn, zoals de 10 geboden.
Vooralsnog staat er nergens dat het verboden is om een huwelijk tussen twee homo's te sluiten.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:42 schreef moussie het volgende:
[..]
In het NT worden zij anders nog steeds gelijk gesteld met moordenaars ed, verschillende bronnen geven aan dat zij het koninkrijk gods niet beërven met hun zondige gedrag, en volgens Romeinen verdienen ze nog steeds de dood, dus niks overruled, NT bevestigd in deze het OT
Bij nieuwe ambtenaren bestaat het probleem idd niet, gemeenten die geen boodschap hebben aan dat gedoe laten hun nieuwe ambtenaren een verklaring ondertekenen ..quote:Op maandag 18 februari 2008 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Vooralsnog staat er nergens dat het verboden is om een huwelijk tussen twee homo's te sluiten.
Je kunt van homo's denken wat je wilt, maar je dient je gewoon aan de wet te houden. En die zegt dat homo's mogen trouwen.
Dat kerken een homohuwelijk niet inzegenen kan. Is vanuit de bijbel goed verklaarbaar. Maar de bijbel staat los van de burgelijke stand. Dus, belachelijk.
Daarbij mag een ambtenaar nog steeds niet weigeren. Hij/zij mag aangeven gewetensbezwaar te hebben tegen het sluiten van een homohuwelijk en de echtelieden verzoeken een andere ambtenaar te kiezen, maar hij/zij mag niet weigeren. Nieuwe ambtenaren mogen sowieso niet moeilijk doen, die weten vantevoren dat ze dit mee kunnen maken.
Nu kan men dus vantevoren vragen of ambtenaren homo's weigeren te huwen en ze kunnen daar op afgewezen worden. Zo kan men ook vantevoren vragen hoe fundamentalistisch men is in het gedrag naar vrouwen toe. Geen hand geven was voor deze baan nog niet zo erg, maar de man heeft ook tijdens het gesprek zeer duidelijk gemaakt, zoals in de OP te lezen is, dat hij ernaar streeft om elk lichamelijk contact met een vrouw te vermijden.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:57 schreef moussie het volgende:
Anyway, waar het in dit geval mi om gaat is niet het feit dat die man geen handen schud en daarom niet aangenomen is, het punt is dat die dat ruim van tevoren aangeeft, eerst te horen krijgt dat het geen probleem is en daarna op een nogal lullige, vijandige manier te horen krijgt dat het dus toch een probleem is. Zo zou deze man op een gewone manier gevraagd kunnen worden of hij zich realiseert dat die ook vrouwen moet ontzetten, of dat geen problemen geeft met zijn instelling, en dat dan liefst al bij dat eerste telefoontje .. er bestaan nu eenmaal functies waarbij je je werk niet kan doen als je ook in noodsituaties aan die instelling vasthoud ..
tuurlijk joh, vandaar dat ze al die eeuwen zo vriendelijk behandelt zijn, ze werden vast niet opgehangen omdat ze homo zijn maar omdat de kerk seksualiteit probeerde te beperken tot gehuwden van verschillend geslachtquote:
Maakt wat mij betreft niet uit.quote:Op zondag 17 februari 2008 10:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Moet kunnen, dus?
En wat nu als die ambtenaar het niet op joden, negers of moslims heeft?
In het privéleven helemaal niets. Maar bij zakelijke betrekkingen is het in Nederland gebruikelijk dat je je gesprekspartner begroet met een hand. Als je ergens komt te werken en er komt een delegatie binnen en jij schudt alleen de hand van de mannen, maar niet die van de vrouwen, dan is dat behoorlijk grof. Dat kan zo'n moslim dan vanuit zijn cultuur misschien niet zo zien, maar we leven nu eenmaal in Nederland. Voor Nederlanders is dat een belediging.quote:Op donderdag 21 februari 2008 02:04 schreef Kees22 het volgende:
Maar wat is er eigenlijk mis met het NIET geven van handen en het NIET geven van drie kussen op de wang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |