abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56578324
quote:
Gevangenbewaarder Moatassim is afgewezen omdat hij vrouwen geen hand wil geven. Moatassim schudt vrouwen geen hand en mocht daarom geen gevangenbewaarder worden

Moatassim Azahhaf (28), een diepgelovig moslim van Marokkaanse afkomst uit Gouda, is een teleurgesteld man. De traditionele moslimman solliciteerde twee weken geleden naar een baan als gedetineerdenbewaker bij het gevangeniswezen, maar werd afgewezen omdat hij weigert de hand te schudden van vrouwen. "Ik ben afgewezen om mijn geloof. Dat ik vrouwen de hand niet schud, is niet uit minachting, integendeel! Juist uit diep respect voor de vrouw."

Hij heeft zijn afwijzing aanhangig gemaakt bij de Commissie Gelijke Behandeling, die de zaak formeel in onderzoek heeft genomen, blijkt uit een brief die zijn vrouw aanreikt. "Zij is hoger opgeleid dan ik", prijst Moatassim zijn vriendelijke echtgenote.

De klachtencommissie van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) heeft zijn klacht afgewezen. Azahhaf heeft mr. Oscar Hammerstein gevraagd hem juridisch bij te staan in hun klacht tegen het ministerie van Justitie.

Azahhaf, die al vele banen had als koerier, schoonmaker, productiemedewerker en servicemonteur, zag begin dit jaar op een justitiewebsite dat het gevangeniswezen vijfhonderd nieuwe gevangenisbewaarders zoekt.

Na het invullen van een websiteformulier, kreeg hij een uitnodiging thuis gestuurd voor een testdag in Utrecht, waar hij psychologisch en fysiek zou worden onderzocht. "Voordat ik erheen ging, belde ik met het DJI en vroeg of het bezwaarlijk was dat ik een baard draag en dat ik uit geloofsovertuiging vrouwen nooit de hand schud. Als dat zo was, dan zou ik iedereen de tijd besparen en niet verder gaan met de sollicitatie. Maar nee, dat was geen enkel probleem." Hij rolde prima door de fysieke en psychologische tests.

Pijnlijk

Kort erna werd hij telefonisch uitgenodigd voor het selectiegesprek in Amsterdam. "Ik vroeg nogmaals of het écht niet bezwaarlijk is dat ik vrouwen de hand niet schud. Want ik wilde iedereen een pijnlijk moment besparen als ik tijdens de selectie tegenover een vrouw zou komen te staan met uitgestoken hand. 'Geen probleem, kom nou maar', kreeg ik te horen."

Maar dat gesprek werd één grote teleurstelling. "Ze eisten een verklaring waarom ik DJI had gebeld met mijn verhaal over het schudden van handen. Ik heb netjes geantwoord dat ik vanuit mijn geloof vrouwen geen handen schud, en mocht er een vrouw bij het selectiegesprek aanwezig zijn, dat zij dan niet voor een verrassing komt te staan. Ik vond het netjes om dit van tevoren aan te geven."

"Maar de lichaamtaal van de ambtenaren straalde maar één ding uit: jongen, jij hoort hier niet thuis. Ze bleven maar doorzagen over mijn geloof. Ze vroegen: stel je werkt met een vrouwelijke collega, die eten wil geven aan een moslimgevangene. Maar die moslimgevangene wil dat niet aannemen, omdat hij vrouwen als onrein ziet. Hoe reageert u dan, meneer Azahhaf? Ik antwoordde dat ik een gesprek zou aangaan met die gevangene en hem zou uitleggen op een subtiele manier dat hoe hij denkt over vrouwen zo niet staat geschreven in de islam. Want juist vrouwen worden hoog geacht in ons geloof."

Maar het mocht niet baten. "Ze zeiden: je bent geschikt voor de functie, we willen je dan ook wel aannemen, op voorwaarde dat je iedereen de handen schudt. Ik kon ze maar niet aan het verstand peuteren dat het in mijn geloof juist een vorm van respect is om elk fysiek contact met vrouwen juist te vermijden, tenzij het je eigen vrouw is. Volgens mij is het totaal geen belemmering voor mijn werkzaamheden als gevangenenbewaker."

Dat is DJI-woordvoerder Hans Janssens gloeiend oneens met Azahhaf: "Het gaat ons niet zozeer om het handen schudden, maar wel dat onze bewakers fysiek contact accepteren tussen man en vrouw. Bij het handhaven van de orde, het ontzetten van een vrouwelijke collega uit gevaar of bijvoorbeeld bij reanimatie is fysiek contact noodzakelijk. Als je daartoe niet bereid bent, is dat een grond voor afwijzing. We hebben daar duidelijke richtlijnen over."
Lijkt me dus logisch dat hij afgewezen is, wat een huilieee
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_56578360
Hoezo is hij afgewezen
Het is toch vrijheid in Nederland, hand geven beslis jij of je dat doet of niet

achterlijke mensen die hem weigeren hem aan te nemen
hij wilt werken dus geef hem die baan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:05:53 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_56578364
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Lijkt me dus logisch dat hij afgewezen is, wat een huilieee
Je eigen nieuwsdump niet lezen.

Er staat toch duidelijk dat hij het ruim van tevoren meermaals heeft aangegeven dat hij het niet wil. Maar nee hoor, geen probleem, kom maar gewoon die sollicitatieprocedure in. Op het laatste moment is het toch ineens een probleem. Dat heet sollen met iemand en het is dus logisch dat hij pissed off is.
pi_56578387
Kort erna werd hij telefonisch uitgenodigd voor het selectiegesprek in Amsterdam. "Ik vroeg nogmaals of het écht niet bezwaarlijk is dat ik vrouwen de hand niet schud. Want ik wilde iedereen een pijnlijk moment besparen als ik tijdens de selectie tegenover een vrouw zou komen te staan met uitgestoken hand. 'Geen probleem, kom nou maar', kreeg ik te horen."
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  PR/Manusje van alles donderdag 7 februari 2008 @ 11:07:43 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_56578394
Vrouwen geen hand willen geven maar wel naar de Commissie voor Gelijke Behandeling
Tja als je vrouwen vanwege je geloof geen hand wil geven ga dan niet bij de overheid werken.

En gezien de laatste alinea in de OP is hij terecht afgwezen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!fotograaf donderdag 7 februari 2008 @ 11:09:11 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56578424
Het gaat hem niet om de afwijzing, maar om de manier waarop het nooit een probleem is, hij zich inleeft in de ander, en dan op het laatste moment ineens de deksel op zijn neus krijgt. Erg slordig van de DJI imo, maar het zal wel liggen aan het feit dat het niet zo vaak voorkomt en de mensen geen idee hebben hoe ze er mee om moeten gaan. De aanklacht is op zich wel gegrond, zeker na herhaaldelijke toezeggingen dat het geen probleem was.

De DJI heeft echter een goed punt dat fysiek contact soms niet anders kan. Als ze dat in een redelijke dialoog en tijdig hadden uitgelegd aan de beste man, dan was er niets aan de hand. Foutje bij de DJI dus, en een rechtzaak om het publiek en de DJI te wijzen op hun fout. Jammer dat het zoveel geld en tijd kost, en dat mensen niet gewoon normaal kunnen doen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_56578440
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Je eigen nieuwsdump niet lezen.

Er staat toch duidelijk dat hij het ruim van tevoren meermaals heeft aangegeven dat hij het niet wil. Maar nee hoor, geen probleem, kom maar gewoon die sollicitatieprocedure in. Op het laatste moment is het toch ineens een probleem. Dat heet sollen met iemand en het is dus logisch dat hij pissed off is.
Ik heb het over het dikgedrukte stuk. Lijkt me logisch dat hij dus afgewezen is.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_56578465
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Vrouwen geen hand willen geven maar wel naar de Commissie voor Gelijke Behandeling
Tja als je vrouwen vanwege je geloof geen hand wil geven ga dan niet bij de overheid werken.

En gezien de laatste alinea in de OP is hij terecht afgwezen
mee eens, MAAR als het werkelijk zo is als hij stelt, dat hij ruim van te voren gevraagd heeft of dat een probleem was, hadden ze hem gewoon de moeite moeten besparen en geen valse hoop moeten geven.

Ik snap overigens niet zo goed waar de hele heisa nou om is. Hij weet goed uit te leggen waarom hij het niet doet, heeft er een visie over die in mijn ogen niet beledigend is naar vrouwen toe. Zolang mensen respect hebben voor elkaar en anderen, mogen ze van mij hun geloofsovertuiging gewoon beleiden.
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:11:45 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_56578474
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik heb het over het dikgedrukte stuk. Lijkt me logisch dat hij dus afgewezen is.
Natuurlijk is dat logisch. Maar dat hadden ze hem in een veel eerder stadium kunnen vertellen, dan had hij al die moeite niet hoeven doen.
Ik snap niet waarom jij die meneer een huilie vindt.
  PR/Manusje van alles donderdag 7 februari 2008 @ 11:12:27 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_56578491
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:11 schreef MarMar het volgende:

[..]

mee eens, MAAR als het werkelijk zo is als hij stelt, dat hij ruim van te voren gevraagd heeft of dat een probleem was, hadden ze hem gewoon de moeite moeten besparen en geen valse hoop moeten geven.

Ik snap overigens niet zo goed waar de hele heisa nou om is. Hij weet goed uit te leggen waarom hij het niet doet, heeft er een visie over die in mijn ogen niet beledigend is naar vrouwen toe. Zolang mensen respect hebben voor elkaar en anderen, mogen ze van mij hun geloofsovertuiging gewoon beleiden.
Precies! helemaal mee eens
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_56578538
Nou, bijzonder zeg!

Waarom gaat dit altijd over moslims?
De Rabbi van de synagoge van mijn oom en tante geeft vrouwen ook geen hand.
Is toch hetzelfde, lijkt mij.
pi_56578592
Overigens is de vrouw ook heel belangrijk in het jodendom, staat hoger in aanzien.
Naar wat ze zeggen; maar met de besnijdenis van mijn neefje (daarom was ik in de synagoge) zaten we toch mooi achterin de synagoge achter kippengaas.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 februari 2008 @ 11:20:47 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56578687
Inderdaad stupide manier van afwijzing.
pi_56578758
De uiteindelijke conclusie is correct alleen hadden ze het wel heel wat eerder mogen zeggen.
pi_56578817
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:05 schreef Meki het volgende:
Hoezo is hij afgewezen
Het is toch vrijheid in Nederland, hand geven beslis jij of je dat doet of niet

achterlijke mensen die hem weigeren hem aan te nemen
hij wilt werken dus geef hem die baan
Je zou maar de TS lezen waar het letterlijk in staat!
pi_56578832
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:25 schreef The_End het volgende:
Je zou maar de TS lezen waar het letterlijk in staat!
De OP bedoel je?
  donderdag 7 februari 2008 @ 11:28:18 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56578865
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:16 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Overigens is de vrouw ook heel belangrijk in het jodendom, staat hoger in aanzien.
Naar wat ze zeggen; maar met de besnijdenis van mijn neefje (daarom was ik in de synagoge) zaten we toch mooi achterin de synagoge achter kippengaas.
Leuk toch, die 'hoger in aanzien' smoesjes. .

Wat dat betreft hadden die negerts het vroeger in de US ook maar makkelijk, de hele tijd lekker achter in de bus zitten enzo.
Ik ga naar huis.
pi_56578911
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:26 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
De OP bedoel je?
TS, OP, wat jij wilt
pi_56579295
Maar als je die man in een mannengevangenis laat werken is er toch niks aan de hand ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56579449
Wie zegt dat ie niet wil reanimeren of een vrouwelijke collega helpen ontzetten?
Als tijdens het laatste sollicitatiegesprek eruit is gekomen dat hij in wat voor omstandigheden dan ook vrouwen niet aanraakt, is het logisch dat ie niet is aangenomen: hij heeft alleen maar aangegeven dat ie vrouwen geen handen schudt.
Als ie in nood wel vrouwen aanraakt, lijkt het me dat ie gewoon aangenomen kan worden.
Kortom: nieuwsbericht is onduidelijk en onvolledig.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:18:48 #21
202354 kamlesh
superallochtoon !
pi_56579983
Aanpassen of wegwezen ! Zo simpel is het maar net !
pi_56580444
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar als je die man in een mannengevangenis laat werken is er toch niks aan de hand ?
Dat is 't 'm juist, geeft geen hand.

Dacht jij werkelijk dat er geen vrouwen werken in een mannengevangenis in westerse landen?

OT: Niet netjes hoe het gelopen is maar terecht afgewezen.
pi_56580802
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is 't 'm juist, geeft geen hand.

Dacht jij werkelijk dat er geen vrouwen werken in een mannengevangenis in westerse landen?

OT: Niet netjes hoe het gelopen is maar terecht afgewezen.
Maar je geeft toch niet elke dag al je collega´ s een hand ?
pi_56580919
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar je geeft toch niet elke dag al je collega´ s een hand ?
Ik wel.
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:00:08 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56580947
Geil, bij een eenmanszaak.
Ik ga naar huis.
pi_56580962
Hij vindt het dus normaal om wel de vrijheid om de hand van vrouwen niet te schudden te hebben, maar gunt anderen niet de vrijheid om hem niet aan te nemen voor een baan. Het is al absurd dat we hier in Nederland al zover zijn gedaald om te discussieren over hoe hij zijn werk wel kan doen met deze (zelf opgelegde) beperking. Hij heeft het maar te accepteren dat vrouwen en mannen in Nederland gelijk behandeld willen worden, en handenschudden hoort daar gewoon bij.

What's next... iemand die weigert te praten tegen vrouwen op basis van zijn geloof?
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:04:53 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56581030
Slecht artikel. De islam laat prima toe dat je vrouwen wel aanraakt in noodsituaties. DJI-woordvoerder Hans Janssens weet dit natuurlijk ook wel, dus is het hufterachtig van hem dat hij dit argument misbruikt en de sollicitant woorden in de mond legt. De journalist heeft hier blijkbaar ook niet over doorgevraagd, want ach ja, het doel van het artikel was al weer bereikt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_56581104
Met zo'n attitude lijkt het mij onmogelijk een baan voor de publieke zaak te bekleden.
De uiteindelijke beslissing vind ik terecht.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56581218
quote:
Bij het handhaven van de orde, het ontzetten van een vrouwelijke collega uit gevaar of bijvoorbeeld bij reanimatie is fysiek contact noodzakelijk. Als je daartoe niet bereid bent, is dat een grond voor afwijzing. We hebben daar duidelijke richtlijnen over."
Duidelijk toch?
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:16:18 #30
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56581277
Als hij van te voren af was gewezen op het niet schudden van vrouwenhanden was dat een veel betere smoes geweest om te klagen of om naar een commissie te stappen.

Overigens is "diepgelovig" imo niet het goede woord voor een moslim die vrouwen de hand niet schudt. Hij hoeft niet geloviger te zijn dan welke andere moslim dan ook... dit is toevallig een regel waar hij heel principieel over doet.
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:17:13 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56581291
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:01 schreef Wokkel het volgende:
Hij vindt het dus normaal om wel de vrijheid om de hand van vrouwen niet te schudden te hebben, maar gunt anderen niet de vrijheid om hem niet aan te nemen voor een baan.
quote:
"Voordat ik erheen ging, belde ik met het DJI en vroeg of het bezwaarlijk was dat ik een baard draag en dat ik uit geloofsovertuiging vrouwen nooit de hand schud. Als dat zo was, dan zou ik iedereen de tijd besparen en niet verder gaan met de sollicitatie.
Zo te horen gunt 'ie ze dat best wel hoor.
Ik ga naar huis.
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:17:51 #32
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_56581305
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:14 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Nou, bijzonder zeg!

Het lijkt me toch raar als je dan daarop wordt afgewezen als je solliciteert als rabbi.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_56581328
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het lijkt me toch raar als je dan daarop wordt afgewezen als je solliciteert als rabbi.
Ja ik had eerst de OP moeten lezen
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:20:04 #34
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56581348
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat je geen joden in je synagoge wilt, kom nou toch gauw zeg, bah.
pi_56581431
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:17 schreef nietzman het volgende:

[..]

[..]

Zo te horen gunt 'ie ze dat best wel hoor.
Allemaal leuk en aardig dat hij ze heeft opgebeld, en niet zo netjes dat hij aan de telefoon niet is afgepoeierd.
Feit blijft dat zijn klacht niet is dat hij in het voortraject is niet is gewaarschuwd, maar dat hij is afgewezen op het niet schudden van handen. Van zulke types zal die commissie het nog druk krijgen want ik denk dat er weinig werkgevers zijn die zitten te wachten op deze mensen.
Net als dat je in de C1000 of AH niet wordt aangenomen als je een burqa draagt.
pi_56581576
Wat een domme mensen daar bij het DJI zeg, wel voor de statistiek een geschikte kandidaat van allochtone afkomst aan willen nemen en vervolgens hem van zijn geloof af willen praten. Daar zit hem het hele eiereneten waarschijnlijk in.

Verder duidelijk verhaal van die man, er valt hem niets te verwijten. Al betwijfel ik of een vrouw in nood helpen nu weer een probleem voor hem zou zijn. Het is jammer dat veel mooiweermoslims dit soort wensen in sollicitatiegesprekken vermijden bang om zonder werk te zitten. Waardoor dit soort vrome lieden uit de nieuwspost weer raar aangekeken worden.
pi_56581681
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:32 schreef worldpimber het volgende:
Wat een domme mensen daar bij het DJI zeg, wel voor de statistiek een geschikte kandidaat van allochtone afkomst aan willen nemen en vervolgens hem van zijn geloof af willen praten. Daar zit hem het hele eiereneten waarschijnlijk in.
Of ze nemen liever een normaal iemand aan die zich niet verschuilt achter kansloze godsdienstige regeltjes.

In niet al te veel tijd zal er wel een nieuwe religie komen die dicteert dat je geen moslims aan mag nemen.
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:45:48 #38
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56581838
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:01 schreef Wokkel het volgende:
Hij vindt het dus normaal om wel de vrijheid om de hand van vrouwen niet te schudden te hebben, maar gunt anderen niet de vrijheid om hem niet aan te nemen voor een baan. Het is al absurd dat we hier in Nederland al zover zijn gedaald om te discussieren over hoe hij zijn werk wel kan doen met deze (zelf opgelegde) beperking. Hij heeft het maar te accepteren dat vrouwen en mannen in Nederland gelijk behandeld willen worden, en handenschudden hoort daar gewoon bij.

What's next... iemand die weigert te praten tegen vrouwen op basis van zijn geloof?
wat een belachelijke redenatie in de eerste zin... kan je net zo goed zeggen dat het een vrijheid is om bommen te gooien, want dat dat niet normaal voor ons is hoeft toch niet te zeggen dat het voor hen die het doen ook niet normaal is?

vrijheid, schmeiheid...
put
your
clothes
on!
pi_56582019
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

wat een belachelijke redenatie in de eerste zin... kan je net zo goed zeggen dat het een vrijheid is om bommen te gooien, want dat dat niet normaal voor ons is hoeft toch niet te zeggen dat het voor hen die het doen ook niet normaal is?

vrijheid, schmeiheid...
Nu ik het nalees is het inderdaad een beetje vreemd geschreven. Wat ik bedoelde, en je misschien uit de rest van de post al opmerkte, is dat die man een deel van zijn levenswijze wil opdringen aan anderen. Wanneer anderen hier niet van gediend zijn is het meteen aanleiding om naar de CvGB te stappen. Hoe ironisch.
pi_56582129
Belachelijk. Die Middeleeuwer past zich maar aan aan de Nederlandse normen en waarden. Daarbij hoort ook een hand aan een vrouw geven. En als hij dat niet wil dan hoepelt hij maar op. Dit lijkt me wel een mooie reden om zijn uitkering af te nemen, of flink te verlagen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56583115
quote:
Nou, bijzonder zeg!

Zoekt die Rabbi ook gelijk zelf de publiciteit op? Nee toch?
pi_56583223
Even ook een ander uiterste: als ik een moskee zou willen bezoeken op vakantie in Marokko, houd ik rekening met de gebruiken van dat land uit respect.
Stel nou dat ik daar wil gaan wonen en werken.
En stel nou dat ik dan verplicht een hoofddoek zou moeten dragen omdat ik anders niet aangenomen word.
Dan kan ik dus kiezen of delen; hoofddoekje op of geen baan hoezeer het me ook voor de borst zou stuiten en hoezeer ik het zelf een vernedering van mijn vrouwelijkheid zou vinden.
Ik ben dan namelijk in een ander land en zal rekening moeten houden met hun gebruiken.

Toch?
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:57:00 #43
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56583227
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Duidelijk toch?
Nee, maak eens duidelijk in hoeverre het handen geven behoort tot:

• het handhaven van de orde,
  • het ontzetten van een vrouwelijke collega uit gevaar
  • of bijvoorbeeld [...] reanimatie

?
  • Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_56583310
    Als hij vrouwen geen hand wil geven, prima. Dat is zijn vrijheid.
    Dat het DJI geen mensen in die geen hand geven, ook prima. Dat is hun vrijheid.
    Dat het DJI eerst zegt dat het geen probleem is, maar hem daarna toch weigert (+ met misleidende voorbeelden komt), fout.
    pi_56583356
    Dat hij vrouwen geen hand wil geven vind ik sowieso fout, maar DJI blundert hier toch wel behoorlijk door herhaaldelijk aan te geven dat het geen enkel probleem is dat hij vrouwen geen hand wil geven.
    pi_56583452
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 15:05 schreef VoreG het volgende:
    Dat hij vrouwen geen hand wil geven vind ik sowieso fout, maar DJI blundert hier toch wel behoorlijk door herhaaldelijk aan te geven dat het geen enkel probleem is dat hij vrouwen geen hand wil geven.
    Ja, het klinkt echt alsof hij een willekeurige receptionist aan de lijn kreeg die niet echt luisterde naar wat hij zei en vriendelijk alle vragen met 'natuurlijk' of 'ja' beantwoorde.
    pi_56583488
    Hmz, ik lees het toch anders:
    quote:
    Dat is DJI-woordvoerder Hans Janssens gloeiend oneens met Azahhaf: "Het gaat ons niet zozeer om het handen schudden, maar wel dat onze bewakers fysiek contact accepteren tussen man en vrouw. Bij het handhaven van de orde, het ontzetten van een vrouwelijke collega uit gevaar of bijvoorbeeld bij reanimatie is fysiek contact noodzakelijk. Als je daartoe niet bereid bent, is dat een grond voor afwijzing. We hebben daar duidelijke richtlijnen over."
    Persoonlijk maak ik daar uit op dat het geen handen schudden het punt niet was, maar dat in de verloop van het sollicitatiegesprek de DJI de indruk had gekregen dat de sollicitant niet aan de richtlijnen voldeed.
    De sollicitant leek het geen handen schudden te benadrukken om geen, eventuele, vrouwen in de sollicitatiecommissie voor het hoofd te stoten.

Maar goed; dingen kunnen altijd op vele manieren uitgelegd worden blijkbaar
    pi_56594748
    Ik vind het raar dat hij is afgewezen.
    Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
      vrijdag 8 februari 2008 @ 10:03:43 #49
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_56598418
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 14:56 schreef jeetje71 het volgende:
    Even ook een ander uiterste: als ik een moskee zou willen bezoeken op vakantie in Marokko, houd ik rekening met de gebruiken van dat land uit respect.
    Stel nou dat ik daar wil gaan wonen en werken.
    En stel nou dat ik dan verplicht een hoofddoek zou moeten dragen omdat ik anders niet aangenomen word.
    Dan kan ik dus kiezen of delen; hoofddoekje op of geen baan hoezeer het me ook voor de borst zou stuiten en hoezeer ik het zelf een vernedering van mijn vrouwelijkheid zou vinden.
    Ik ben dan namelijk in een ander land en zal rekening moeten houden met hun gebruiken.

Toch?
    Je hoeft niks hoor.

Als ik jou geen hand wil geven is dat mijn zaak.

Uiteindelijk moet de meneer uit de OP niet zeuren over discriminatie, maar Nederlanders moeten ook niet zeiken over het wel of niet willen geven van een hand.

Met diezelfde hand veeg je je reet af. Ik noem maar wat.

Typisch Hollands gelul in de marge. Hebben we nog enige notie van de wereld buiten ons Vinex huisje?
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_56598527
    Het gaat er gewoon om dat hier in de functieomschrijving duidelijk aangegeven is dat het problemen hebben tussen fysiek contact tussen mannen en vrouwen, het volledig uitvoeren van de functie onmogelijk maakt, aangezien er geen scheiding is tussen mannelijke en vrouwelijke werknemers;
    en de werkgever niet kan garanderen dat de man niet ook met vrouwen moet samenwerken en dan fysiek contact gewenst kan zijn.

Dat heeft verder niet zoveel te maken met het 'schudden van handen', dat maakt de jorunalist ervan en is deel van een mediahype daaromheen doie vooral door radicalen (van allerhande richtingen, zowel geloofsfundamentalisten als die ertegen zijn) wordt uitgenut die het gebruiken om tegen het bestaande systeem te protesteren.

Feitelijk is in deze situatie juist precies datgene gedaan wat juist is.. zonder gelovigen op hun geloof te discrimineren is ook vastgesteld welke objectieve vereisten er aan een werknemer zij en gaat het gewoon om een objectieve en kloppende functieomschrijving (die juist ook gericht is op het creeren van een werkplek waarin vrouwen niet achtergesteld worden)
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      vrijdag 8 februari 2008 @ 10:29:32 #51
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_56598780
    Ik mag van mijn geloof diepgelovigen geen hand geven
    If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
      vrijdag 8 februari 2008 @ 15:28:32 #52
    3647 B.R.Oekhoest
    Taalpotpourrist Berend Rinus
    pi_56603912
    Het is ook nog selectieve verontwaardiging van die baard, want er bestaan (ook in Marokko) zat moslims die vrouwen gewoon een hand (mogen) geven. We kunnen natuurlijk geen rekening houden met allerlei regionale plattelandsgewoontes.
    De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
    Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
    pi_56661077
    Volstrekt terechte afwijzing die volkomen helder is onderbouwd. Als gevangenbewaarder is er namelijk een grote kans dat je vrouwen moet aanraken. Als je dat principieel weigert, ben je bij voorbaat ongeschikt voor dergelijk werk. Het is 'des moslims' om dan weer moord en brand te schreeuwen over discriminatie. Je zou ook jezelf eens wat kunnen veranderen als je zo'n baan echt graag wilt, maar dat komt niet bij ze op. Het is altijd weer eenrichtingsverkeer.
      maandag 11 februari 2008 @ 12:14:38 #54
    3647 B.R.Oekhoest
    pi_56662839
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 10:51 schreef Elfletterig het volgende:
    Volstrekt terechte afwijzing die volkomen helder is onderbouwd. Als gevangenbewaarder is er namelijk een grote kans dat je vrouwen moet aanraken. Als je dat principieel weigert, ben je bij voorbaat ongeschikt voor dergelijk werk. Het is 'des moslims' om dan weer moord en brand te schreeuwen over discriminatie. Je zou ook jezelf eens wat kunnen veranderen als je zo'n baan echt graag wilt, maar dat komt niet bij ze op. Het is altijd weer eenrichtingsverkeer.
    De belevingswereld van dat soort moslims is zogenaamd onfeilbaar en onwrikbaar. Het concept van water bij de wijn doen kennen ze niet of willen ze niet kennen, met als resultaat dat de verandering volgens hun dan maar van de dominante cultuur moet komen.
    Ja, maar zo zijn we niet (met 9 vrouwen) getrouwd! Zijn ze nu helemaal bezandstraald en over de kameel getild?!!
    Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
    pi_56662870
    quote:
    ik lees anders nergens dat hij vrouwen in nood niet mag/wil helpen .. het gaat alleen om het handen schudden bij de begroeting ..

dat heeft die ruimschoots van te voren en herhaaldelijk kenbaar gemaakt, dat was geen probleem werd hem verteld, en om dan op het laatste moment alsnog afgewezen te worden omdat er (onterecht ?) geconcludeerd wordt dat geen handen willen schudden betekent dat een vrouw in nood niet geholpen wordt .. tja ..
    pleased to meet you
    pi_56676691
    quote:
    Gelul, je hebt de OP niet goed gelezen.
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 12:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De belevingswereld van dat soort moslims is zogenaamd onfeilbaar en onwrikbaar. Het concept van water bij de wijn doen kennen ze niet of willen ze niet kennen, met als resultaat dat de verandering volgens hun dan maar van de dominante cultuur moet komen.
    Ja, maar zo zijn we niet (met 9 vrouwen) getrouwd! Zijn ze nu helemaal bezandstraald en over de kameel getild?!!
    Gelul, je hebt de OP niet goed gelezen.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_56676876
    afwijzingsgrond is niet het handen schudden, maar fysiek contact weigeren in welke omstandigheid dan ook. dat lees ik eruit. die gast zelf heeft een ander verhaal over zijn afwijzing. wat is waar?
    pi_56677476
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 00:36 schreef fokje het volgende:
    afwijzingsgrond is niet het handen schudden, maar fysiek contact weigeren in welke omstandigheid dan ook. dat lees ik eruit. die gast zelf heeft een ander verhaal over zijn afwijzing. wat is waar?
    dat wordt dus niet duidelijk uit het verhaal zelf, of de sollicitant gesteld heeft dat die onder geen beding een vrouw wil aanraken of dat dat een conclusie is die getrokken werd op basis van .. onkennis, vooroordeel ?

Ik heb iig de indruk dat deze sollicitant heel goed wist waarmee die bezig is, hij is zo correct om bij voorbaat en herhaaldelijk te vermelden dat die geen handen schudt. Ik begrijp dat die voor de rest heel goed door de screening komt en die is zover ik weet best pittig, ik veronderstel dan ook dat die terdege beseft dat die in een situatie kan geraken waarin die een vrouwelijke collega moet ontzetten, hij weet immers dat de bezetting gemengd is, en dat die daar geen bezwaar tegen heeft, anders had die zich wel terug getrokken ..

Ik ben best wel benieuwd hoe dit verder gaat .. een islamitische bewaker die jeugdige nep-moslims het een en ander bijbrengt over respect taz van vrouwen lijkt me zo gek nog niet
    pleased to meet you
      dinsdag 12 februari 2008 @ 10:49:08 #59
    3647 B.R.Oekhoest
    pi_56680284
    [==]

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 12-02-2008 11:01:57 ]
    pi_56680496
    Uitkering intrekken, zo'n figuur wilt zich niet aanpassen en doet het extra om niet aangenomen te worden.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 11:17:47 #61
    3542 Gia
    User under construction
    pi_56680778
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 01:49 schreef moussie het volgende:

[..]

dat wordt dus niet duidelijk uit het verhaal zelf, of de sollicitant gesteld heeft dat die onder geen beding een vrouw wil aanraken of dat dat een conclusie is die getrokken werd op basis van .. onkennis, vooroordeel ?
    Heb je dit over het hoofd gezien?
    quote:
    Ik kon ze maar niet aan het verstand peuteren dat het in mijn geloof juist een vorm van respect is om elk fysiek contact met vrouwen juist te vermijden, tenzij het je eigen vrouw is.
    Dat kan tot nogal nare situaties leiden in een gevangenis.

Terechte afwijzing m.i.
    Hoewel ik wel vind dat men schriftelijk of telefonisch dit vantevoren had kunnen kortsluiten, dan was een verdere sollicitatie-procedure niet nodig geweest. Ik denk dat het misverstand vooral gelegen is in het feit dat de sollicitant aangaf geen vrouwen de hand te willen schudden om tijdens de sollicitatieprocedure niemand tegen het hoofd te stoten. Als hij had aangegeven dat hij totaal geen fysiek contact met vrouwen kan en mag hebben, zelfs geen hand geven, dan hadden ze hem zeker niet laten komen.
    pi_56680784
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 01:49 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, de man zegt letterlijk zélf in de text dat hij ieder fysiek contact met vrouwen weigert:
    quote:
    ... om elk fysiek contact met vrouwen juist te vermijden, tenzij het je eigen vrouw is..
    niks dus s vooroordelen of onkennis, de man geeft zelf letterlijk aan te discrimineren op geslacht.
    quote:
    Ik heb iig de indruk dat deze sollicitant heel goed wist waarmee die bezig is, hij is zo correct om bij voorbaat en herhaaldelijk te vermelden dat die geen handen schudt. Ik begrijp dat die voor de rest heel goed door de screening komt en die is zover ik weet best pittig, ik veronderstel dan ook dat die terdege beseft dat die in een situatie kan geraken waarin die een vrouwelijke collega moet ontzetten, hij weet immers dat de bezetting gemengd is, en dat die daar geen bezwaar tegen heeft, anders had die zich wel terug getrokken ..

Ik ben best wel benieuwd hoe dit verder gaat .. een islamitische bewaker die jeugdige nep-moslims het een en ander bijbrengt over respect taz van vrouwen lijkt me zo gek nog niet
    Als hij zich beroept op de geloofs-opvatting dat hij als mannelijke moslim geen vrouwenhanden mag schudden, betreft dat een algeheel aanrakingsverbod..
    er is nl. geen enkele imam die onderscheid maakt tussen andere aanrakingen en enkel het 'handenschudden' van vrouwen door moslimmannen verbied..

Op dat punt heeft hij dus vanaf het eerste moment geweten dat dat mogelijk een probleem kan zijn in een situatie waarin hij ook met vrouwelijke collega's moet samenwerken, en als cipier hier de mogelijkheid tot fysiek contact altijd mogelijk moet zijn... Mocht hij in een situatie een vrouwelijke collega te hulp schieten mag hij onder geen enkele voorwaarde dat weigeren, terwijl hij volgens zijn geloof dat wel zou doen.

de betreffende man heeft enkel specifiek gevraagd naar bewazeren tegen het 'schudden van handen en of er iets tegen was dat hij een baard draagt'....
    feitelijk is men correct geweest door aan te geven dat dat geen bezwaar was; Dat is er idd niet en voor een cipier is er geen 'plicht' mensen de handen te schudden...

Uiteindelijk kwam tijdens het sollicicatiegesprek wél de vraag naar voren: of hij bereid was een vrouwelijke collega te hulp te komen en dat moest die man ontkennend beantwoorden en dan is afwijzing voor die functie op puur feitelijke en objectieve gronden terecht ...

los ervan of men problemen zou hebben met zijn geloof, het 'baard-dragen' of zijn gewoonte vrouwen niet de hand te schudden, dat is verder irrelevant geweest voor de afwijzing ...
    de grond van afwijzing was zijn weigering om samen met vrouwen te kunnenw erken en hen ook fysiek te hulp te komen....
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      dinsdag 12 februari 2008 @ 11:57:48 #63
    272 R@b
    No-nonsens
    pi_56681469
    quote:
    Nou, bijzonder zeg!

Verbaast me niets.

Het orthodoxe jodendom is al net zo'n achterlijk geloof
    quote:

Prachtig, dat hoger in aanzien
    R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
    pi_56682586
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 11:57 schreef R@b het volgende:

[..]

Het orthodoxe jodendom is al net zo'n achterlijk geloof
    Hoe kan een geloof achterlijk zijn ? M.a.w., als ik ergens in geloof wat jou niet aanstaat ben ik achterlijk ?
      dinsdag 12 februari 2008 @ 13:15:51 #65
    3647 B.R.Oekhoest
    pi_56682786
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe kan een geloof achterlijk zijn ? M.a.w., als ik ergens in geloof wat jou niet aanstaat ben ik achterlijk ?
    Het geloof zelf niet, maar de door mensen gemaakte regeltjes die daaruit voortvloeien
      dinsdag 12 februari 2008 @ 13:23:47 #66
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_56682900
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe kan een geloof achterlijk zijn ?
    De Fortuynisten maken dankbaar gebruik van de dubbele betekenis van "achterlijk". Een geloof kan bestaan uit denkbeelden en gebruiken die niet meer passen in de huidige opvattingen over mensenrechten, bijvoorbeeld. In die zin wordt "achterlijk" door Fortuyn gebruikt als synoniem van 'vertraagd ontwikkeld'. Zijn napraters echter genieten vooral van de dubbele betekenis, waardoor het lekker beledigend overkomt maar ze zich toch achter de wat meer enge betekenis kunnen verschuilen.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_56682999
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 11:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, de man zegt letterlijk zélf in de text dat hij ieder fysiek contact met vrouwen weigert:
    Nee dat zegt hij niet, hij zegt dat het in zijn geloof een teken van respect is om fysiek contact te vermijden .. je kent het verschil tussen iets moeten/willen vermijden en een strikt verbod ?
    En handen schudden is in principe een onnodige handeling, je kan iemand net zo beleefd begroeten met een buiging van het hoofd of zo, het is dus een contact dat je kan vermijden .. een vrouw in nood helpen is een contact dat niet te vermijden is
    pleased to meet you
    pi_56683232
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee dat zegt hij niet, hij zegt dat het in zijn geloof een teken van respect is om fysiek contact te vermijden .. je kent het verschil tussen iets moeten/willen vermijden en een strikt verbod ?
    En handen schudden is in principe een onnodige handeling, je kan iemand net zo beleefd begroeten met een buiging van het hoofd of zo, het is dus een contact dat je kan vermijden .. een vrouw in nood helpen is een contact dat niet te vermijden is
    Alleen jammer dan dat Nederlandse vrouwen dat niet-handenschudden als zeer onrespectvol zullen ervaren en dat weet deze man heel erg goed. Ook heel erg jammer dat wij deze man en zijn vrouw (en kinderen als hij die al heeft) financieel mogen onderhouden.
    pi_56683470
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:43 schreef Eminentie het volgende:
    Alleen jammer dan dat Nederlandse vrouwen dat niet-handenschudden als zeer onrespectvol zullen ervaren en dat weet deze man heel erg goed.
    ik ben een nederlandse vrouw en het maakt mij geen moer uit, voor de moslims waren er de hindu's, de joden, de japanners etc, en zo maar ineens is het een big deal ?
    ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat dat de nederlandse man mij loopt te vertellen dat ik me beledigt hoor te voelen, dat bepaal ik zelf wel
    quote:
    Ook heel erg jammer dat wij deze man en zijn vrouw (en kinderen als hij die al heeft) financieel mogen onderhouden.
    En waar haal je dat vandaan .. het is een moslim met een baard dus hij zal wel werkloos zijn ?
    pleased to meet you
    pi_56683628
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:57 schreef moussie het volgende:

[..]

ik ben een nederlandse vrouw en het maakt mij geen moer uit, voor de moslims waren er de hindu's, de joden, de japanners etc, en zo maar ineens is het een big deal ?
    ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat dat de nederlandse man mij loopt te vertellen dat ik me beledigt hoor te voelen, dat bepaal ik zelf wel
    [..]

En waar haal je dat vandaan .. het is een moslim met een baard dus hij zal wel werkloos zijn ?
    Ik sta er altijd weer van te kijken dat er figuren zijn zoals jij die veel moeite doen om foute zaken goed te praten. Spreek niet over jezelf als de gemiddelde Nederlandse vrouw, omdat de gemiddelde Nederlandse vrouw helemaal niets op heeft met een mening als die van jou en dat is vriendelijk uitgedrukt.

In Marokko zou zo'n onaangepast en zijn gezin geen droog brood hebben om te vreten. Zeer grote kans dat hij inderdaad werkeloos is.
    pi_56684224
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:43 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Alleen jammer dan dat Nederlandse vrouwen dat niet-handenschudden als zeer onrespectvol zullen ervaren en dat weet deze man heel erg goed. Ook heel erg jammer dat wij deze man en zijn vrouw (en kinderen als hij die al heeft) financieel mogen onderhouden.
    Als een man mij in NL geen hand geeft wanneer er sprake is van een kennismaking /begroeting of een zakelijk overeenkomst ervaar ik dat als zeer beledigend.

Prima dat hij moslim is, ieder zijn ding maar ik ben geen moslim en al helemaal niet in een islamitisch geörienteerd land waar dergelijke gebruiken gehanteerd worden.
    pi_56684267
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:57 schreef moussie het volgende:

Aangezien hij aan het solliciteren is, is het toch geen rare gedachte dat hij werkeloos is?
    Het mooi kotsende meisje.
    pi_56684299
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:07 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Ik sta er altijd weer van te kijken dat er figuren zijn zoals jij die veel moeite doen om foute zaken goed te praten. Spreek niet over jezelf als de gemiddelde Nederlandse vrouw, omdat de gemiddelde Nederlandse vrouw helemaal niets op heeft met een mening als die van jou en dat is vriendelijk uitgedrukt.
    nou, misschien dat dat wel komt omdat het handen schudden in de tijd dat ik opgroeide lang niet zo gewoon was als nu .. in die tijd was het nog heel gewoon dat je de behandschoende vingertoppen van een vrouw lichtjes kuste .. dus wat is 'fout' ? Gewoonten veranderen, een maatschappij is geen statisch iets ..

opvallend trouwens dat je niet ingaat op de voorlopers van de moslims die ook geen handen schudden en waarvan wij nooit een probleem hebben gemaakt .. past dat niet in je straatje ?
    quote:
    In Marokko zou zo'n onaangepast en zijn gezin geen droog brood hebben om te vreten. Zeer grote kans dat hij inderdaad werkeloos is.
    Moet je in Marokko verplicht handen schudden dan .. ?
    En hoezo onaangepast, het is geen wet, wel usance, en daarvan is die zich terdege bewust, vandaar dat herhaaldelijk navragen .. wat is daar onaangepast aan ?

en wat je grote kans betreft .. lees de OP nog eens goed, best wel handig voor je begint je vooroordelen te spuien
    pleased to meet you
    pi_56684310
    Ik zal normaal gesproken een van de eerste mensen zijn die dit terecht zou vinden maar als hij dit meerdere malen heeft aangegeven en er steeds is gezegd dat het geen probleem is dan is het belachelijk dat hij nu alsnog is afgewezen om die reden.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_56684318
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Aangezien hij aan het solliciteren is, is het toch geen rare gedachte dat hij werkeloos is?
    je kan als moslim zijnde niet vanuit je huidige werk naar een betere baan solliciteren ?
    pleased to meet you
    pi_56684359
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:47 schreef moussie het volgende:

je kan als moslim zijnde niet vanuit je huidige werk naar een betere baan solliciteren ?
    Natuurlijk kan dat. Maar het is geen rare gedachte dat hij werkeloos is, en bovendien niet op discriminatoire gronden gesteld.
    Het mooi kotsende meisje.
    pi_56684395
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als een man mij in NL geen hand geeft wanneer er sprake is van een kennismaking /begroeting of een zakelijk overeenkomst ervaar ik dat als zeer beledigend.

Prima dat hij moslim is, ieder zijn ding maar ik ben geen moslim en al helemaal niet in een islamitisch geörienteerd land waar dergelijke gebruiken gehanteerd worden.
    Ik op mijn beurt, als misschien minder gemiddelde maar wel Nederlandse vrouw, (hoewel ik miserabel gefaald was bij de online inburgeringstest met een 4), vind het volgende:
    Als respect voor elkaar afhangt van een gebaar als elkaar de hand schudden, is dat respect maar een dun laagje vernis. Als iemand met respect voor de ander zijn eigen gebruiken en religie heeft, vind ik dat prima.

Wat ik jammer vind is dat de hele Islam over 1 kam geschoren wordt, terwijl het net als met het westerse Christendom (gereformeerd, hervormd, katholiek, luthers, etc...) een religie is met verschillende stromingen en verschillende belevingen. Als iemand van te voren duidelijk aangeeft wat zijn/haar gebruiken zijn en waarom, vind ik het prima. Ik heb er niet meer moeite mee dan geen varkensvlees gebruiken als ik bepaalde gasten te eten krijg of in sommige gevallen geen vlees, of bij bepaalde mensen de schoenen uit in huis, of juist niet.. of drie zoenen of juist weer niet....
    En dan gaan "wij" Nederlanders zo prat op onze tolerantie...
    pi_56684758
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Maar het is geen rare gedachte dat hij werkeloos is, en bovendien niet op discriminatoire gronden gesteld.
    het zou idd kunnen, uiteraard, maar voor jouw post werd al herhaaldelijk gesteld dat die wel werkloos zou zijn, er wordt zelfs gesuggereerd dat die het expres doet om niet aangenomen te worden ..
    allemaal reacties alsof het compleet ondenkbaar is dat een moslim vanuit zijn werk naar een betere baan solliciteert .. en dat terwijl er in de OP nadrukkelijk gewezen wordt op het feit dat meneer in de loop der tijd meerdere banen heeft gehad, dus het is geen notoire werkloze .. daarnaast zou het feit dat die voor de rest prima door de screening is gekomen ook het een en ander moeten zeggen
    Hoe was dat ook alweer, we zijn niet bevooroordeeld, wij discrimineren niet ?
    pleased to meet you
    pi_56687928
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:46 schreef moussie het volgende:

[..]

nou, misschien dat dat wel komt omdat het handen schudden in de tijd dat ik opgroeide lang niet zo gewoon was als nu .. in die tijd was het nog heel gewoon dat je de behandschoende vingertoppen van een vrouw lichtjes kuste .. dus wat is 'fout' ? Gewoonten veranderen, een maatschappij is geen statisch iets ..

opvallend trouwens dat je niet ingaat op de voorlopers van de moslims die ook geen handen schudden en waarvan wij nooit een probleem hebben gemaakt .. past dat niet in je straatje ?
    [..]

Moet je in Marokko verplicht handen schudden dan .. ?
    En hoezo onaangepast, het is geen wet, wel usance, en daarvan is die zich terdege bewust, vandaar dat herhaaldelijk navragen .. wat is daar onaangepast aan ?

en wat je grote kans betreft .. lees de OP nog eens goed, best wel handig voor je begint je vooroordelen te spuien
    Wat vooroordelen? Je gezonde verstand gebruiken en een realistische instelling hebben zal je bedoelen.

We leven nu in het nu. In een moderne Nederlandse maatschappij waar de meeste vrouwen geemancipeerd zijn en niet gediend zijn van dergelijke figuren.

Je bent toch hopelijk niet echt zo ontzettend dom om niet te begrijpen wat er onaangepast is aan het weigeren handen te schudden van vrouwen.

Wat loop je te mekkeren over iets wat in mijn straatje niet zou passen. Wat bedoel je?

[ Bericht 0% gewijzigd door Eminentie op 12-02-2008 18:50:54 ]
    pi_56691854
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:44 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Wat vooroordelen? Je gezonde verstand gebruiken en een realistische instelling hebben zal je bedoelen.
    het is geen vooroordeel als je ervan uit gaat dat iemand zoals deze man wel werkloos zal zijn ?
    quote:
    We leven nu in het nu. In een moderne Nederlandse maatschappij waar de meeste vrouwen geemancipeerd zijn en niet gediend zijn van dergelijke figuren.
    ooh, dus al die autochtone vrouwen die ik ken en die het net als ik maar een smerige gewoonte vinden die zij liever zouden vermijden .. het is immers bekend dat de meeste mannen na het pissen hun handen niet wassen .. zijn dan zeker ook niet geëmancipeerd ?
    En ik maar denken dat emancipatie betekent dat ik dat zelf mag bepalen ipv dat zo'n man dat voor mij doet ..
    quote:
    Je bent toch hopelijk niet echt zo ontzettend dom om niet te begrijpen wat er onaangepast is aan het weigeren handen te schudden van vrouwen.
    Jij vind dat onaangepast, mij, en met mij velen, maakt dat niets uit, die vinden die hype over het handen schudden maar gezwam in de marge .. deze man beseft dat zijn gewoonte voor problemen kan zorgen bij sommige mensen, hij vraagt van te voren of dat bezwaarlijk is, anders is het verspilling van elkaars tijd, lijkt mij bijzonder aangepast gedrag .. net zoiets als de roker die aan de andere aanwezige vraagt of die bezwaar heeft tegen het opsteken van een sigaret, als de ander er last van hebt steek je die peuk niet op ..
    quote:
    Wat loop je te mekkeren over iets wat in mijn straatje niet zou passen. Wat bedoel je?
    Zoals ik al zei, er wonen al tijden niet handen schuddende mensen in Nederland, dat is nooit een probleem geweest tot er ineens iemand een probleem van moest maken
    pleased to meet you
    pi_56692068
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 21:49 schreef moussie het volgende:

[..]

het is geen vooroordeel als je ervan uit gaat dat iemand zoals deze man wel werkloos zal zijn ?
    [..]

ooh, dus al die autochtone vrouwen die ik ken en die het net als ik maar een smerige gewoonte vinden die zij liever zouden vermijden .. het is immers bekend dat de meeste mannen na het pissen hun handen niet wassen .. zijn dan zeker ook niet geëmancipeerd ?
    En ik maar denken dat emancipatie betekent dat ik dat zelf mag bepalen ipv dat zo'n man dat voor mij doet ..
    [..]

Jij vind dat onaangepast, mij, en met mij velen, maakt dat niets uit, die vinden die hype over het handen schudden maar gezwam in de marge .. deze man beseft dat zijn gewoonte voor problemen kan zorgen bij sommige mensen, hij vraagt van te voren of dat bezwaarlijk is, anders is het verspilling van elkaars tijd, lijkt mij bijzonder aangepast gedrag .. net zoiets als de roker die aan de andere aanwezige vraagt of die bezwaar heeft tegen het opsteken van een sigaret, als de ander er last van hebt steek je die peuk niet op ..
    [..]

Zoals ik al zei, er wonen al tijden niet handen schuddende mensen in Nederland, dat is nooit een probleem geweest tot er ineens iemand een probleem van moest maken
    Die veronderstelling is zeer waarschijnlijk, maar jij noemt het liever een vooroordeel.

Wat maak je nu weer voor kromme en domme vergelijking. Nee, vrouwen vinden het niet leuk als dergelijke figuren zoals deze man hun geen hand willen geven omdat zij een vrouw zijn. Zij vinden dat beledigend. Jij lijkt mij niet geemancipeerd. Jij lijkt mij meer een gemakkelijk slachtoffer die vervolgens de daden van de dader goed praat.

Nee, het maakt jou en met jou weinig anderen niets uit. Veel andere zichzelf respecterende vrouwen echter wel en die willen niet met zo'n figuur werken.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 22:00:07 #82
    18989 __________
    Vul Uw naam op de lijn in.
    pi_56692081
    Wat een gezeur. Meneer wil geen handen schudden, ok voila.

Vragen we even door op het gesprek geeft ie aan OOK geen collega's te helpen IN NOOD.

Afgewezen.

Opgelost, slotje.
    En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
    pi_56695547
    quote:

[..]

Ik vind je uitingen niet erg eminent, moet ik zeggen.
    Ik ben zelf geen vrouw, maar heb voornamelijk vriendinnen. En de meesten zouden toch echt veel respectvoller met een diepgelovige moslim omgaan dan je hier suggereert.
    Dus ik vind, dat je nogal beledigend praat over mijn vriendinnen en daar houd ik niet van.

Emancipatie heeft iets te maken met gelijke rechten, toch? Met vrijheid van beweging en handeling, toch? Met loslaten van opgelegde gedragsregels, toch? Met respect voor elkaars waarden en normen, toch?
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_56695597
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 21:59 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Die veronderstelling is zeer waarschijnlijk, maar jij noemt het liever een vooroordeel.

Wat maak je nu weer voor kromme en domme vergelijking. Nee, vrouwen vinden het niet leuk als dergelijke figuren zoals deze man hun geen hand willen geven omdat zij een vrouw zijn. Zij vinden dat beledigend. Jij lijkt mij niet geemancipeerd. Jij lijkt mij meer een gemakkelijk slachtoffer die vervolgens de daden van de dader goed praat.

Nee, het maakt jou en met jou weinig anderen niets uit. Veel andere zichzelf respecterende vrouwen echter wel en die willen niet met zo'n figuur werken.
    Hoe weet je dat nou?
    Ben je zelf een beledigde vrouw die op deze manier haar standpunt aandikt? Is dit projectie?
    Je praat niet over jezelf maar over anderen die zich beledigd zouden moeten voelen.
    Wat is dit voor dwingelandij?
    pi_56695710
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind je uitingen niet erg eminent, moet ik zeggen.
    Ik ben zelf geen vrouw, maar heb voornamelijk vriendinnen. En de meesten zouden toch echt veel respectvoller met een diepgelovige moslim omgaan dan je hier suggereert.
    Dus ik vind, dat je nogal beledigend praat over mijn vriendinnen en daar houd ik niet van.

Emancipatie heeft iets te maken met gelijke rechten, toch? Met vrijheid van beweging en handeling, toch? Met loslaten van opgelegde gedragsregels, toch? Met respect voor elkaars waarden en normen, toch?
    En daar hebben we de mannelijke versie van Moussie. Ook al zo'n wereldvreemd figuur. Probeert recht te lullen wat krom is. Ja joh, jij moet vooral respect hebben voor intolerantie.
    pi_56695717
    quote:

Van mijn vier liefste en naaste vriendinnen:
    een kus ik vrijelijk op de mond, drie keer. En soms ook niet.
    een is heel veranderlijk, soms wel, soms niet, op mond of wang
    een omarm ik en ik kus haar op de wang of mond, of een klapje op haar rug.
    en bij een ben ik blij als ik haar aanraak en ik kus haar op de wang. En zij is me lief.

Wat loop je nou te zeiken over een norm en onaangepast? Doe toch normaal en tast een beetje af hoe mensen begroet willen worden en hoe jij zelf mensen wilt begroeten. Sommige mensen wil ik niet eens zien, laat staan begroeten.
    pi_56695750
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:51 schreef Eminentie het volgende:

[..]

En daar hebben we de mannelijke versie van Moussie. Ook al zo'n wereldvreemd figuur. Probeert recht te lullen wat krom is. Ja joh, jij moet vooral respect hebben voor intolerantie.
    Ik heb helemaal geen respect voor intolerantie. Lees mijn bijdragen maar na.
    Als er iemand intolerant is, is het wel degene die zijn eigen gebruiken afdwingt. IK ben gewend om een hand te geven, DUS moet iedereen dat doen.
    pi_56695766
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou?
    Ben je zelf een beledigde vrouw die op deze manier haar standpunt aandikt? Is dit projectie?
    Je praat niet over jezelf maar over anderen die zich beledigd zouden moeten voelen.
    Wat is dit voor dwingelandij?
    Wat dwingelandij en standpunt aandikken? Een normale en zichzelfrespecterende vrouw is gewoon niet van een dergelijk figuur gediend die weigerd haar de hand te schudden. Dat is net zo voorspelbaar als dat de meeste mensen tasjesdiefstal zullen afkeuren. Uitzonderingen daarop zullen voorkomen bij rare mensen, maar gelukkig niet veel.
    pi_56695788
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen respect voor intolerantie. Lees mijn bijdragen maar na.
    Als er iemand intolerant is, is het wel degene die zijn eigen gebruiken afdwingt. IK ben gewend om een hand te geven, DUS moet iedereen dat doen.
    Draai je vooral maar verder in allerlei bochten, net als dat figuur, om het gebrek aan respect tegenover vrouwen, dat is het namelijk, goed te praten.

Ik ben er nu klaar mee.
    pi_56695807
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:55 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Wat dwingelandij en standpunt aandikken? Een normale en zichzelfrespecterende vrouw is gewoon niet van een dergelijk figuur gediend die weigerd haar de hand te schudden. Dat is net zo voorspelbaar als dat de meeste mensen tasjesdiefstal zullen afkeuren. Uitzonderingen daarop zullen voorkomen bij rare mensen, maar gelukkig niet veel.
    Godallemachtig!
    pi_56695836
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godallemachtig!
    Als je het niet kunt of wilt begrijpen is er niets wat ik voor je kan doen. Wereldvreemde en rare figuren zoals jij en Moussie zal je altijd houden. Blijf je vooral in allerlei bochten draaien om recht te lullen wat krom is.
    pi_56695872
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:57 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Wring je vooral maar verder in allerlei bochten, net als dat figuur, om het gebrek aan respect tegenover vrouwen, dat is het namelijk, goed te praten.

Ik ben er nu klaar mee.
    Kronkels? Ik dacht me tamelijk rechtlijnig op te stellen in dezen: degenen die elkaar begroeten maken samen uit, hoe ze dat doen. De eerste keer is wat onwennig, maar daarna ontwikkelt zich een traditie.

Oh, en respect voor vrouwen? De beste leerlingen op mijn middelbare school waren meisjes. En het is me nooit verweten dat ik geen respect voor vrouwe had. Onhandig, ja dat wel. Maar geen respect, nee, nooit.
    pi_56695918
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kronkels? Ik dacht me tamelijk rechtlijnig op te stellen in dezen: degenen die elkaar begroeten maken samen uit, hoe ze dat doen. De eerste keer is wat onwennig, maar daarna ontwikkelt zich een traditie.

Oh, en respect voor vrouwen? De beste leerlingen op mijn middelbare school waren meisjes. En het is me nooit verweten dat ik geen respect voor vrouwe had. Onhandig, ja dat wel. Maar geen respect, nee, nooit.
    Het is traditie in onze cultuur hier in Nederland dat wij hier als man ook vrouwen de hand geven. Iemand de hand weigeren wordt als onbeschoft en vijandig ervaren. Als een gebrek aan respect en dat is het ook. Deze man heeft gewoon schijt aan Nederland en Nederlanders en wereldvreemde figuren zoals jij proberen dat goed te praten.
    pi_56696023
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 01:07 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Het is traditie in onze cultuur hier in Nederland dat wij hier als man ook vrouwen de hand geven. Iemand de hand weigeren wordt als onbeschoft en vijandig ervaren. Als een gebrek aan respect en dat is het ook. Deze man heeft gewoon schijt aan Nederland en Nederlanders en wereldvreemde figuren zoals jij proberen dat goed te praten.
    Respect betekent dat je de normen en waarden van je gesprekspartner even zwaar laat wegen als je eigen normen en waarden.
    Dus als de ene partij handenschudden als een belediging beschouwt en de andere partij juist als bevestiging, dan is er een conflict. En als je elkaar respecteert, los je dat op naar wederzijds goedvinden.
    Nederlanders vinden het raar als mannen elkaar kussen en vrouwen toeknikken, Iraniërs vinden het raar als mannen en vrouwen elkaar kussen en mannan aan mannen slechts een hand geven.
    "Traditie in onze cultuur" is ook nogal een rekbaar begrip. Is het je ontgaan dat er mensen bezwaar maken tegen de drie kussen bij begroeting. Er is een Hollander die denkt dat die gewoonte uit Brabant komt en die dus bezwaar maakt.

Wat een gezever eigenlijk.
    pi_56696062
    Het zijn Nederlandse regels van een Nederlandse cultuur, wen er maar aan. Godver, als je naar Nederland komt hou je er toch wel rekening mee dat je je aanpast aan de dingen die daar gelden. Ik bedoel, als ik verhuis naar Mongolië blijf ik geen Nederlands praten en zal me zo goed proberen aan te passen aan hun levenswijze, want ik ga in hun land wonen. Waarom gebeurt dat in Nederland niet?
      woensdag 13 februari 2008 @ 06:13:01 #96
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_56696878
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Respect betekent dat je de normen en waarden van je gesprekspartner even zwaar laat wegen als je eigen normen en waarden.
    Dus als de ene partij handenschudden als een belediging beschouwt en de andere partij juist als bevestiging, dan is er een conflict. En als je elkaar respecteert, los je dat op naar wederzijds goedvinden.
    Nederlanders vinden het raar als mannen elkaar kussen en vrouwen toeknikken, Iraniërs vinden het raar als mannen en vrouwen elkaar kussen en mannan aan mannen slechts een hand geven.
    "Traditie in onze cultuur" is ook nogal een rekbaar begrip. Is het je ontgaan dat er mensen bezwaar maken tegen de drie kussen bij begroeting. Er is een Hollander die denkt dat die gewoonte uit Brabant komt en die dus bezwaar maakt.

Wat een gezever eigenlijk.
    Je past je aan je gastland aan. Mensen die hun best doen zich aan te passen worden op prijs gesteld. Ik had ook wat moeite hier in Thailand om me aan te passen maar ik groet nu wel op hun manier. Dat heet respect richting je gastland.
    Dan zal jij wel weer gaan zeuren dat ze geen gast zijn. Om dat voor te zijn ze zijn wel gast ze zijn import. De overige Nederlanders zijn hier langer dus die bepalen dat.
    Overigens hoeven mensen van mij niet te assimileren, dat is niet te doen. Zolang je gebruiken maar niet in conflict komen met de algemeen geldende gebruiken. Wat je thuis doet moet je zelf weten.
    Dan zijn er wat wereldvreemde mensen die zomaar alles toestaan dat moeten ze zelf lekker weten maar het grootste deel van de bevolking vind nog altijd een had een vorm van respect.
    mai pen rai
      woensdag 13 februari 2008 @ 07:13:41 #97
    3542 Gia
    User under construction
    pi_56697002
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar hoe ver gaat dat vermijden?
    Zal iemand in zo'n functie niet moeilijk kunnen gaan doen wanneer hij dienst heeft met een vrouwelijke cipier? Altijd maar proberen om diensten te ruilen? Misschien op den duur zelfs eisen alleen maar met een man samen te hoeven werken om lichamelijk contact met een vrouw zoveel mogelijk te vermijden?

Da's bijna zoiets als in de verpleging gaan als strenggelovige grefo en dan nooit op zondag willen werken.
    pi_56700197
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 07:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar hoe ver gaat dat vermijden?
    Zal iemand in zo'n functie niet moeilijk kunnen gaan doen wanneer hij dienst heeft met een vrouwelijke cipier? Altijd maar proberen om diensten te ruilen? Misschien op den duur zelfs eisen alleen maar met een man samen te hoeven werken om lichamelijk contact met een vrouw zoveel mogelijk te vermijden?

Da's bijna zoiets als in de verpleging gaan als strenggelovige grefo en dan nooit op zondag willen werken.
    ik weet het niet hoe 'zo iemand' zou kunnen gaan doen, evenmin als jij .. en om iemand op basis van een veronderstelling afwijzen noemen wij zover ik weet een vooroordeel ..

en je vergelijking met een grefo klopt niet, bij die weet je op het moment van aanstelling zeker dat die op zondag niet mag werken, dat is een vaststaand feit en geen aanname ..

als je zo graag een vergelijking wil, probeer deze even voor de maat .. je wil je rijbewijs halen, (in deze vergelijking mag dat gratis), maar voor je die krijgt moet je wat vragen beantwoorden, oa of je wel eens alcohol drinkt, die vraag beantwoord je met een eerlijk : ja .. dit is geen probleem tot het moment dat je moet afrijden .. op dat moment krijg je te horen dat jij je rijbewijs niet krijgt want je drinkt weleens alcohol, dat zou kunnen betekenen dat je ergens in de toekomst met een slok op achter het stuur zou kunnen gaan zitten en een ongeluk kunnen veroorzaken
    pleased to meet you
      woensdag 13 februari 2008 @ 13:47:28 #99
    3542 Gia
    User under construction
    pi_56702918
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 11:29 schreef moussie het volgende:

[..]

ik weet het niet hoe 'zo iemand' zou kunnen gaan doen, evenmin als jij .. en om iemand op basis van een veronderstelling afwijzen noemen wij zover ik weet een vooroordeel ..

en je vergelijking met een grefo klopt niet, bij die weet je op het moment van aanstelling zeker dat die op zondag niet mag werken, dat is een vaststaand feit en geen aanname ..

als je zo graag een vergelijking wil, probeer deze even voor de maat .. je wil je rijbewijs halen, (in deze vergelijking mag dat gratis), maar voor je die krijgt moet je wat vragen beantwoorden, oa of je wel eens alcohol drinkt, die vraag beantwoord je met een eerlijk : ja .. dit is geen probleem tot het moment dat je moet afrijden .. op dat moment krijg je te horen dat jij je rijbewijs niet krijgt want je drinkt weleens alcohol, dat zou kunnen betekenen dat je ergens in de toekomst met een slok op achter het stuur zou kunnen gaan zitten en een ongeluk kunnen veroorzaken
    Ik vind de vergelijking met de grefo toch beter kloppen. De regels voor moslims gelden namelijk ook altijd en niet soms, net zo min als voor een grefo.
    Een diepgelovige moslim, en daar mogen we vanuit gaan als hij weigert een vrouw een hand te schudden, zal ten allen tijde proberen lichamelijk contact met een vrouw te vermijden.
    Dus, daar kun je net zo goed problemen verwachten als bij een grefo die best in een ziekenhuis kan werken, maar niet op zondag.

Alcoholgebruik kun je hier niet mee vergelijken, aangezien dat niet iets is wat je verplicht bent te doen.
    Zondagsrust is verplicht voor grefo's, lich. contact met vrouwen vermijden is verplicht voor moslims, alcohol drinken is niet verplicht voor autorijders. (Liever niet zeg!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 13-02-2008 15:14:38 ]
    pi_56703687
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking met de grefo toch beter kloppen. De regels voor moslims gelden namelijk ook altijd en niet soms, net zo min als voor een grefo.
    Een diepgelovige moslim, en daar mogen we vanuit gaan als hij weigert een vrouw een hand te schudden, zal ten allen teijde proberen lichamelijk contact met een vrouw te vermijden.
    Dus, daar kun je net zo goed problemen verwachten als bij een grefo die best in een ziekenhuis kan werken, maar niet op zondag.
    wat een onzin, van die grefo weet je dat die op zondag niet werkt, punt, dus die wordt op die dag niet ingeroosterd, opgeroepen of whatever .. dat heeft die aangegeven tijdens de sollicitatie, zo denkt die erover, als het een probleem is gaat die wel ergens anders werken
    van deze moslim weet je dat die ieder lichamelijk contact met een vrouw zal proberen te vermijden, en om van daaruit de conclusie te trekken dat deze moslim een vrouw in nood niet zou helpen vind ik nogal wat .. je denkt echt dat als jij de gracht inmietert hij aan de zijkant blijft staan kijken hoe jij verzuipt, je bent een vrouw, hij mag je niet aanraken ?
    quote:
    Alcoholgebruik kun je hier niet mee vergelijken, aangezien dat niet iets is wat je verplicht bent te doen.
    Zondagsrust is verplicht voor grefo's, lich. contact met vrouwen vermijden is verplicht voor moslims, alcohol drinken is niet verplicht voor autorijders. (Liever niet zeg!)
    aah okay, de grefo mag niet werken op zondag, dat is verboden, deze moslim moet het zien te vermijden, maar het is niet (!!) verboden, en de automobilist mag niet met alcohol op achter het stuur, dat is verboden

maar dan is het toch beter dat je nooit een rijbewijs krijgt, als je toegeeft dat je af en toe een glaasje drinkt (geen handen schudt) betekent dat vast en zeker dat je ook met een liter wodka achter je kiezen achter het stuur kruipt (toekijkt terwijl je vrouwelijke collega in gevaar is)
    pleased to meet you
    pi_56704432
    In vele gevallen probeer ik zelf ook een vrouw een hand te geven zo vaak mogelijk te vermijden, vooral moslima's geef ik geen hand als ik ooit wel een hand geef is het een niet-moslima en in gevallen dat ik der al lang ken enzo.

De gegeven reden voor afwijzing lijkt mij wel valide, alleen manier hoe er mee om is gegaan kon wel wat concreter. Aldanwel is een hand geven en een vrouw in noodzakelijke (Lees: levensbedreigende situaties bijstaan) is ook een verplichting in de Islam bij gebrek aan bijstand voor de dames in kwestie.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')