Die veronderstelling is zeer waarschijnlijk, maar jij noemt het liever een vooroordeel.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:49 schreef moussie het volgende:
[..]
het is geen vooroordeel als je ervan uit gaat dat iemand zoals deze man wel werkloos zal zijn ?
[..]
ooh, dus al die autochtone vrouwen die ik ken en die het net als ik maar een smerige gewoonte vinden die zij liever zouden vermijden .. het is immers bekend dat de meeste mannen na het pissen hun handen niet wassen .. zijn dan zeker ook niet geëmancipeerd ?
En ik maar denken dat emancipatie betekent dat ik dat zelf mag bepalen ipv dat zo'n man dat voor mij doet ..
[..]
Jij vind dat onaangepast, mij, en met mij velen, maakt dat niets uit, die vinden die hype over het handen schudden maar gezwam in de marge .. deze man beseft dat zijn gewoonte voor problemen kan zorgen bij sommige mensen, hij vraagt van te voren of dat bezwaarlijk is, anders is het verspilling van elkaars tijd, lijkt mij bijzonder aangepast gedrag .. net zoiets als de roker die aan de andere aanwezige vraagt of die bezwaar heeft tegen het opsteken van een sigaret, als de ander er last van hebt steek je die peuk niet op ..
[..]
Zoals ik al zei, er wonen al tijden niet handen schuddende mensen in Nederland, dat is nooit een probleem geweest tot er ineens iemand een probleem van moest maken
Ik vind je uitingen niet erg eminent, moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:44 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Wat vooroordelen? Je gezonde verstand gebruiken en een realistische instelling hebben zal je bedoelen.
We leven nu in het nu. In een moderne Nederlandse maatschappij waar de meeste vrouwen geemancipeerd zijn en niet gediend zijn van dergelijke figuren.
Je bent toch hopelijk niet echt zo ontzettend dom om niet te begrijpen wat er onaangepast is aan het weigeren handen te schudden van vrouwen.![]()
Wat loop je te mekkeren over iets wat in mijn straatje niet zou passen. Wat bedoel je?
Hoe weet je dat nou?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:59 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Die veronderstelling is zeer waarschijnlijk, maar jij noemt het liever een vooroordeel.
Wat maak je nu weer voor kromme en domme vergelijking. Nee, vrouwen vinden het niet leuk als dergelijke figuren zoals deze man hun geen hand willen geven omdat zij een vrouw zijn. Zij vinden dat beledigend. Jij lijkt mij niet geemancipeerd. Jij lijkt mij meer een gemakkelijk slachtoffer die vervolgens de daden van de dader goed praat.
Nee, het maakt jou en met jou weinig anderen niets uit. Veel andere zichzelf respecterende vrouwen echter wel en die willen niet met zo'n figuur werken.
En daar hebben we de mannelijke versie van Moussie. Ook al zo'n wereldvreemd figuur. Probeert recht te lullen wat krom is. Ja joh, jij moet vooral respect hebben voor intolerantie.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind je uitingen niet erg eminent, moet ik zeggen.
Ik ben zelf geen vrouw, maar heb voornamelijk vriendinnen. En de meesten zouden toch echt veel respectvoller met een diepgelovige moslim omgaan dan je hier suggereert.
Dus ik vind, dat je nogal beledigend praat over mijn vriendinnen en daar houd ik niet van.
Emancipatie heeft iets te maken met gelijke rechten, toch? Met vrijheid van beweging en handeling, toch? Met loslaten van opgelegde gedragsregels, toch? Met respect voor elkaars waarden en normen, toch?
Van mijn vier liefste en naaste vriendinnen:quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:44 schreef Eminentie het volgende:
Je bent toch hopelijk niet echt zo ontzettend dom om niet te begrijpen wat er onaangepast is aan het weigeren handen te schudden van vrouwen.![]()
Ik heb helemaal geen respect voor intolerantie. Lees mijn bijdragen maar na.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:51 schreef Eminentie het volgende:
[..]
En daar hebben we de mannelijke versie van Moussie. Ook al zo'n wereldvreemd figuur. Probeert recht te lullen wat krom is. Ja joh, jij moet vooral respect hebben voor intolerantie.
Wat dwingelandij en standpunt aandikken?quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou?
Ben je zelf een beledigde vrouw die op deze manier haar standpunt aandikt? Is dit projectie?
Je praat niet over jezelf maar over anderen die zich beledigd zouden moeten voelen.
Wat is dit voor dwingelandij?
Draai je vooral maar verder in allerlei bochten, net als dat figuur, om het gebrek aan respect tegenover vrouwen, dat is het namelijk, goed te praten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen respect voor intolerantie. Lees mijn bijdragen maar na.
Als er iemand intolerant is, is het wel degene die zijn eigen gebruiken afdwingt. IK ben gewend om een hand te geven, DUS moet iedereen dat doen.
Godallemachtig!quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:55 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Wat dwingelandij en standpunt aandikken?![]()
Een normale en zichzelfrespecterende vrouw is gewoon niet van een dergelijk figuur gediend die weigerd haar de hand te schudden. Dat is net zo voorspelbaar als dat de meeste mensen tasjesdiefstal zullen afkeuren. Uitzonderingen daarop zullen voorkomen bij rare mensen, maar gelukkig niet veel.
Als je het niet kunt of wilt begrijpen is er niets wat ik voor je kan doen. Wereldvreemde en rare figuren zoals jij en Moussie zal je altijd houden. Blijf je vooral in allerlei bochten draaien om recht te lullen wat krom is.quote:
Kronkels? Ik dacht me tamelijk rechtlijnig op te stellen in dezen: degenen die elkaar begroeten maken samen uit, hoe ze dat doen. De eerste keer is wat onwennig, maar daarna ontwikkelt zich een traditie.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:57 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Wring je vooral maar verder in allerlei bochten, net als dat figuur, om het gebrek aan respect tegenover vrouwen, dat is het namelijk, goed te praten.![]()
Ik ben er nu klaar mee.
Het is traditie in onze cultuur hier in Nederland dat wij hier als man ook vrouwen de hand geven. Iemand de hand weigeren wordt als onbeschoft en vijandig ervaren. Als een gebrek aan respect en dat is het ook. Deze man heeft gewoon schijt aan Nederland en Nederlanders en wereldvreemde figuren zoals jij proberen dat goed te praten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kronkels? Ik dacht me tamelijk rechtlijnig op te stellen in dezen: degenen die elkaar begroeten maken samen uit, hoe ze dat doen. De eerste keer is wat onwennig, maar daarna ontwikkelt zich een traditie.
Oh, en respect voor vrouwen? De beste leerlingen op mijn middelbare school waren meisjes. En het is me nooit verweten dat ik geen respect voor vrouwe had. Onhandig, ja dat wel. Maar geen respect, nee, nooit.
Respect betekent dat je de normen en waarden van je gesprekspartner even zwaar laat wegen als je eigen normen en waarden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 01:07 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Het is traditie in onze cultuur hier in Nederland dat wij hier als man ook vrouwen de hand geven. Iemand de hand weigeren wordt als onbeschoft en vijandig ervaren. Als een gebrek aan respect en dat is het ook. Deze man heeft gewoon schijt aan Nederland en Nederlanders en wereldvreemde figuren zoals jij proberen dat goed te praten.
Je past je aan je gastland aan. Mensen die hun best doen zich aan te passen worden op prijs gesteld. Ik had ook wat moeite hier in Thailand om me aan te passen maar ik groet nu wel op hun manier. Dat heet respect richting je gastland.quote:Op woensdag 13 februari 2008 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Respect betekent dat je de normen en waarden van je gesprekspartner even zwaar laat wegen als je eigen normen en waarden.
Dus als de ene partij handenschudden als een belediging beschouwt en de andere partij juist als bevestiging, dan is er een conflict. En als je elkaar respecteert, los je dat op naar wederzijds goedvinden.
Nederlanders vinden het raar als mannen elkaar kussen en vrouwen toeknikken, Iraniërs vinden het raar als mannen en vrouwen elkaar kussen en mannan aan mannen slechts een hand geven.
"Traditie in onze cultuur" is ook nogal een rekbaar begrip. Is het je ontgaan dat er mensen bezwaar maken tegen de drie kussen bij begroeting. Er is een Hollander die denkt dat die gewoonte uit Brabant komt en die dus bezwaar maakt.
Wat een gezever eigenlijk.
Klopt helemaal. Maar hoe ver gaat dat vermijden?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij niet, hij zegt dat het in zijn geloof een teken van respect is om fysiek contact te vermijden .. je kent het verschil tussen iets moeten/willen vermijden en een strikt verbod ?
En handen schudden is in principe een onnodige handeling, je kan iemand net zo beleefd begroeten met een buiging van het hoofd of zo, het is dus een contact dat je kan vermijden .. een vrouw in nood helpen is een contact dat niet te vermijden is
ik weet het niet hoe 'zo iemand' zou kunnen gaan doen, evenmin als jij .. en om iemand op basis van een veronderstelling afwijzen noemen wij zover ik weet een vooroordeel ..quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar hoe ver gaat dat vermijden?
Zal iemand in zo'n functie niet moeilijk kunnen gaan doen wanneer hij dienst heeft met een vrouwelijke cipier? Altijd maar proberen om diensten te ruilen? Misschien op den duur zelfs eisen alleen maar met een man samen te hoeven werken om lichamelijk contact met een vrouw zoveel mogelijk te vermijden?
Da's bijna zoiets als in de verpleging gaan als strenggelovige grefo en dan nooit op zondag willen werken.
Ik vind de vergelijking met de grefo toch beter kloppen. De regels voor moslims gelden namelijk ook altijd en niet soms, net zo min als voor een grefo.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:29 schreef moussie het volgende:
[..]
ik weet het niet hoe 'zo iemand' zou kunnen gaan doen, evenmin als jij .. en om iemand op basis van een veronderstelling afwijzen noemen wij zover ik weet een vooroordeel ..
en je vergelijking met een grefo klopt niet, bij die weet je op het moment van aanstelling zeker dat die op zondag niet mag werken, dat is een vaststaand feit en geen aanname ..
als je zo graag een vergelijking wil, probeer deze even voor de maat .. je wil je rijbewijs halen, (in deze vergelijking mag dat gratis), maar voor je die krijgt moet je wat vragen beantwoorden, oa of je wel eens alcohol drinkt, die vraag beantwoord je met een eerlijk : ja .. dit is geen probleem tot het moment dat je moet afrijden .. op dat moment krijg je te horen dat jij je rijbewijs niet krijgt want je drinkt weleens alcohol, dat zou kunnen betekenen dat je ergens in de toekomst met een slok op achter het stuur zou kunnen gaan zitten en een ongeluk kunnen veroorzaken
wat een onzin, van die grefo weet je dat die op zondag niet werkt, punt, dus die wordt op die dag niet ingeroosterd, opgeroepen of whatever .. dat heeft die aangegeven tijdens de sollicitatie, zo denkt die erover, als het een probleem is gaat die wel ergens anders werkenquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met de grefo toch beter kloppen. De regels voor moslims gelden namelijk ook altijd en niet soms, net zo min als voor een grefo.
Een diepgelovige moslim, en daar mogen we vanuit gaan als hij weigert een vrouw een hand te schudden, zal ten allen teijde proberen lichamelijk contact met een vrouw te vermijden.
Dus, daar kun je net zo goed problemen verwachten als bij een grefo die best in een ziekenhuis kan werken, maar niet op zondag.
aah okay, de grefo mag niet werken op zondag, dat is verboden, deze moslim moet het zien te vermijden, maar het is niet (!!) verboden, en de automobilist mag niet met alcohol op achter het stuur, dat is verbodenquote:Alcoholgebruik kun je hier niet mee vergelijken, aangezien dat niet iets is wat je verplicht bent te doen.
Zondagsrust is verplicht voor grefo's, lich. contact met vrouwen vermijden is verplicht voor moslims, alcohol drinken is niet verplicht voor autorijders. (Liever niet zeg!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |