abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56692068
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:49 schreef moussie het volgende:

[..]

het is geen vooroordeel als je ervan uit gaat dat iemand zoals deze man wel werkloos zal zijn ?
[..]

ooh, dus al die autochtone vrouwen die ik ken en die het net als ik maar een smerige gewoonte vinden die zij liever zouden vermijden .. het is immers bekend dat de meeste mannen na het pissen hun handen niet wassen .. zijn dan zeker ook niet geëmancipeerd ?
En ik maar denken dat emancipatie betekent dat ik dat zelf mag bepalen ipv dat zo'n man dat voor mij doet ..
[..]

Jij vind dat onaangepast, mij, en met mij velen, maakt dat niets uit, die vinden die hype over het handen schudden maar gezwam in de marge .. deze man beseft dat zijn gewoonte voor problemen kan zorgen bij sommige mensen, hij vraagt van te voren of dat bezwaarlijk is, anders is het verspilling van elkaars tijd, lijkt mij bijzonder aangepast gedrag .. net zoiets als de roker die aan de andere aanwezige vraagt of die bezwaar heeft tegen het opsteken van een sigaret, als de ander er last van hebt steek je die peuk niet op ..
[..]

Zoals ik al zei, er wonen al tijden niet handen schuddende mensen in Nederland, dat is nooit een probleem geweest tot er ineens iemand een probleem van moest maken
Die veronderstelling is zeer waarschijnlijk, maar jij noemt het liever een vooroordeel.

Wat maak je nu weer voor kromme en domme vergelijking. Nee, vrouwen vinden het niet leuk als dergelijke figuren zoals deze man hun geen hand willen geven omdat zij een vrouw zijn. Zij vinden dat beledigend. Jij lijkt mij niet geemancipeerd. Jij lijkt mij meer een gemakkelijk slachtoffer die vervolgens de daden van de dader goed praat.

Nee, het maakt jou en met jou weinig anderen niets uit. Veel andere zichzelf respecterende vrouwen echter wel en die willen niet met zo'n figuur werken.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 22:00:07 #82
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_56692081
Wat een gezeur. Meneer wil geen handen schudden, ok voila.

Vragen we even door op het gesprek geeft ie aan OOK geen collega's te helpen IN NOOD.

Afgewezen.

Opgelost, slotje.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_56695547
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:44 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Wat vooroordelen? Je gezonde verstand gebruiken en een realistische instelling hebben zal je bedoelen.

We leven nu in het nu. In een moderne Nederlandse maatschappij waar de meeste vrouwen geemancipeerd zijn en niet gediend zijn van dergelijke figuren.

Je bent toch hopelijk niet echt zo ontzettend dom om niet te begrijpen wat er onaangepast is aan het weigeren handen te schudden van vrouwen.

Wat loop je te mekkeren over iets wat in mijn straatje niet zou passen. Wat bedoel je?
Ik vind je uitingen niet erg eminent, moet ik zeggen.
Ik ben zelf geen vrouw, maar heb voornamelijk vriendinnen. En de meesten zouden toch echt veel respectvoller met een diepgelovige moslim omgaan dan je hier suggereert.
Dus ik vind, dat je nogal beledigend praat over mijn vriendinnen en daar houd ik niet van.

Emancipatie heeft iets te maken met gelijke rechten, toch? Met vrijheid van beweging en handeling, toch? Met loslaten van opgelegde gedragsregels, toch? Met respect voor elkaars waarden en normen, toch?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56695597
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:59 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Die veronderstelling is zeer waarschijnlijk, maar jij noemt het liever een vooroordeel.

Wat maak je nu weer voor kromme en domme vergelijking. Nee, vrouwen vinden het niet leuk als dergelijke figuren zoals deze man hun geen hand willen geven omdat zij een vrouw zijn. Zij vinden dat beledigend. Jij lijkt mij niet geemancipeerd. Jij lijkt mij meer een gemakkelijk slachtoffer die vervolgens de daden van de dader goed praat.

Nee, het maakt jou en met jou weinig anderen niets uit. Veel andere zichzelf respecterende vrouwen echter wel en die willen niet met zo'n figuur werken.
Hoe weet je dat nou?
Ben je zelf een beledigde vrouw die op deze manier haar standpunt aandikt? Is dit projectie?
Je praat niet over jezelf maar over anderen die zich beledigd zouden moeten voelen.
Wat is dit voor dwingelandij?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56695710
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind je uitingen niet erg eminent, moet ik zeggen.
Ik ben zelf geen vrouw, maar heb voornamelijk vriendinnen. En de meesten zouden toch echt veel respectvoller met een diepgelovige moslim omgaan dan je hier suggereert.
Dus ik vind, dat je nogal beledigend praat over mijn vriendinnen en daar houd ik niet van.

Emancipatie heeft iets te maken met gelijke rechten, toch? Met vrijheid van beweging en handeling, toch? Met loslaten van opgelegde gedragsregels, toch? Met respect voor elkaars waarden en normen, toch?
En daar hebben we de mannelijke versie van Moussie. Ook al zo'n wereldvreemd figuur. Probeert recht te lullen wat krom is. Ja joh, jij moet vooral respect hebben voor intolerantie.
pi_56695717
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:44 schreef Eminentie het volgende:

Je bent toch hopelijk niet echt zo ontzettend dom om niet te begrijpen wat er onaangepast is aan het weigeren handen te schudden van vrouwen.
Van mijn vier liefste en naaste vriendinnen:
een kus ik vrijelijk op de mond, drie keer. En soms ook niet.
een is heel veranderlijk, soms wel, soms niet, op mond of wang
een omarm ik en ik kus haar op de wang of mond, of een klapje op haar rug.
en bij een ben ik blij als ik haar aanraak en ik kus haar op de wang. En zij is me lief.

Wat loop je nou te zeiken over een norm en onaangepast? Doe toch normaal en tast een beetje af hoe mensen begroet willen worden en hoe jij zelf mensen wilt begroeten. Sommige mensen wil ik niet eens zien, laat staan begroeten.
pi_56695750
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:51 schreef Eminentie het volgende:

[..]

En daar hebben we de mannelijke versie van Moussie. Ook al zo'n wereldvreemd figuur. Probeert recht te lullen wat krom is. Ja joh, jij moet vooral respect hebben voor intolerantie.
Ik heb helemaal geen respect voor intolerantie. Lees mijn bijdragen maar na.
Als er iemand intolerant is, is het wel degene die zijn eigen gebruiken afdwingt. IK ben gewend om een hand te geven, DUS moet iedereen dat doen.
pi_56695766
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou?
Ben je zelf een beledigde vrouw die op deze manier haar standpunt aandikt? Is dit projectie?
Je praat niet over jezelf maar over anderen die zich beledigd zouden moeten voelen.
Wat is dit voor dwingelandij?
Wat dwingelandij en standpunt aandikken? Een normale en zichzelfrespecterende vrouw is gewoon niet van een dergelijk figuur gediend die weigerd haar de hand te schudden. Dat is net zo voorspelbaar als dat de meeste mensen tasjesdiefstal zullen afkeuren. Uitzonderingen daarop zullen voorkomen bij rare mensen, maar gelukkig niet veel.
pi_56695788
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen respect voor intolerantie. Lees mijn bijdragen maar na.
Als er iemand intolerant is, is het wel degene die zijn eigen gebruiken afdwingt. IK ben gewend om een hand te geven, DUS moet iedereen dat doen.
Draai je vooral maar verder in allerlei bochten, net als dat figuur, om het gebrek aan respect tegenover vrouwen, dat is het namelijk, goed te praten.

Ik ben er nu klaar mee.
pi_56695807
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:55 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Wat dwingelandij en standpunt aandikken? Een normale en zichzelfrespecterende vrouw is gewoon niet van een dergelijk figuur gediend die weigerd haar de hand te schudden. Dat is net zo voorspelbaar als dat de meeste mensen tasjesdiefstal zullen afkeuren. Uitzonderingen daarop zullen voorkomen bij rare mensen, maar gelukkig niet veel.
Godallemachtig!
pi_56695836
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godallemachtig!
Als je het niet kunt of wilt begrijpen is er niets wat ik voor je kan doen. Wereldvreemde en rare figuren zoals jij en Moussie zal je altijd houden. Blijf je vooral in allerlei bochten draaien om recht te lullen wat krom is.
pi_56695872
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 00:57 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Wring je vooral maar verder in allerlei bochten, net als dat figuur, om het gebrek aan respect tegenover vrouwen, dat is het namelijk, goed te praten.

Ik ben er nu klaar mee.
Kronkels? Ik dacht me tamelijk rechtlijnig op te stellen in dezen: degenen die elkaar begroeten maken samen uit, hoe ze dat doen. De eerste keer is wat onwennig, maar daarna ontwikkelt zich een traditie.

Oh, en respect voor vrouwen? De beste leerlingen op mijn middelbare school waren meisjes. En het is me nooit verweten dat ik geen respect voor vrouwe had. Onhandig, ja dat wel. Maar geen respect, nee, nooit.
pi_56695918
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kronkels? Ik dacht me tamelijk rechtlijnig op te stellen in dezen: degenen die elkaar begroeten maken samen uit, hoe ze dat doen. De eerste keer is wat onwennig, maar daarna ontwikkelt zich een traditie.

Oh, en respect voor vrouwen? De beste leerlingen op mijn middelbare school waren meisjes. En het is me nooit verweten dat ik geen respect voor vrouwe had. Onhandig, ja dat wel. Maar geen respect, nee, nooit.
Het is traditie in onze cultuur hier in Nederland dat wij hier als man ook vrouwen de hand geven. Iemand de hand weigeren wordt als onbeschoft en vijandig ervaren. Als een gebrek aan respect en dat is het ook. Deze man heeft gewoon schijt aan Nederland en Nederlanders en wereldvreemde figuren zoals jij proberen dat goed te praten.
pi_56696023
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 01:07 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Het is traditie in onze cultuur hier in Nederland dat wij hier als man ook vrouwen de hand geven. Iemand de hand weigeren wordt als onbeschoft en vijandig ervaren. Als een gebrek aan respect en dat is het ook. Deze man heeft gewoon schijt aan Nederland en Nederlanders en wereldvreemde figuren zoals jij proberen dat goed te praten.
Respect betekent dat je de normen en waarden van je gesprekspartner even zwaar laat wegen als je eigen normen en waarden.
Dus als de ene partij handenschudden als een belediging beschouwt en de andere partij juist als bevestiging, dan is er een conflict. En als je elkaar respecteert, los je dat op naar wederzijds goedvinden.
Nederlanders vinden het raar als mannen elkaar kussen en vrouwen toeknikken, Iraniërs vinden het raar als mannen en vrouwen elkaar kussen en mannan aan mannen slechts een hand geven.
"Traditie in onze cultuur" is ook nogal een rekbaar begrip. Is het je ontgaan dat er mensen bezwaar maken tegen de drie kussen bij begroeting. Er is een Hollander die denkt dat die gewoonte uit Brabant komt en die dus bezwaar maakt.

Wat een gezever eigenlijk.
pi_56696062
Het zijn Nederlandse regels van een Nederlandse cultuur, wen er maar aan. Godver, als je naar Nederland komt hou je er toch wel rekening mee dat je je aanpast aan de dingen die daar gelden. Ik bedoel, als ik verhuis naar Mongolië blijf ik geen Nederlands praten en zal me zo goed proberen aan te passen aan hun levenswijze, want ik ga in hun land wonen. Waarom gebeurt dat in Nederland niet?
  woensdag 13 februari 2008 @ 06:13:01 #96
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56696878
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Respect betekent dat je de normen en waarden van je gesprekspartner even zwaar laat wegen als je eigen normen en waarden.
Dus als de ene partij handenschudden als een belediging beschouwt en de andere partij juist als bevestiging, dan is er een conflict. En als je elkaar respecteert, los je dat op naar wederzijds goedvinden.
Nederlanders vinden het raar als mannen elkaar kussen en vrouwen toeknikken, Iraniërs vinden het raar als mannen en vrouwen elkaar kussen en mannan aan mannen slechts een hand geven.
"Traditie in onze cultuur" is ook nogal een rekbaar begrip. Is het je ontgaan dat er mensen bezwaar maken tegen de drie kussen bij begroeting. Er is een Hollander die denkt dat die gewoonte uit Brabant komt en die dus bezwaar maakt.

Wat een gezever eigenlijk.
Je past je aan je gastland aan. Mensen die hun best doen zich aan te passen worden op prijs gesteld. Ik had ook wat moeite hier in Thailand om me aan te passen maar ik groet nu wel op hun manier. Dat heet respect richting je gastland.
Dan zal jij wel weer gaan zeuren dat ze geen gast zijn. Om dat voor te zijn ze zijn wel gast ze zijn import. De overige Nederlanders zijn hier langer dus die bepalen dat.
Overigens hoeven mensen van mij niet te assimileren, dat is niet te doen. Zolang je gebruiken maar niet in conflict komen met de algemeen geldende gebruiken. Wat je thuis doet moet je zelf weten.
Dan zijn er wat wereldvreemde mensen die zomaar alles toestaan dat moeten ze zelf lekker weten maar het grootste deel van de bevolking vind nog altijd een had een vorm van respect.
mai pen rai
  woensdag 13 februari 2008 @ 07:13:41 #97
3542 Gia
User under construction
pi_56697002
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee dat zegt hij niet, hij zegt dat het in zijn geloof een teken van respect is om fysiek contact te vermijden .. je kent het verschil tussen iets moeten/willen vermijden en een strikt verbod ?
En handen schudden is in principe een onnodige handeling, je kan iemand net zo beleefd begroeten met een buiging van het hoofd of zo, het is dus een contact dat je kan vermijden .. een vrouw in nood helpen is een contact dat niet te vermijden is
Klopt helemaal. Maar hoe ver gaat dat vermijden?
Zal iemand in zo'n functie niet moeilijk kunnen gaan doen wanneer hij dienst heeft met een vrouwelijke cipier? Altijd maar proberen om diensten te ruilen? Misschien op den duur zelfs eisen alleen maar met een man samen te hoeven werken om lichamelijk contact met een vrouw zoveel mogelijk te vermijden?

Da's bijna zoiets als in de verpleging gaan als strenggelovige grefo en dan nooit op zondag willen werken.
pi_56700197
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar hoe ver gaat dat vermijden?
Zal iemand in zo'n functie niet moeilijk kunnen gaan doen wanneer hij dienst heeft met een vrouwelijke cipier? Altijd maar proberen om diensten te ruilen? Misschien op den duur zelfs eisen alleen maar met een man samen te hoeven werken om lichamelijk contact met een vrouw zoveel mogelijk te vermijden?

Da's bijna zoiets als in de verpleging gaan als strenggelovige grefo en dan nooit op zondag willen werken.
ik weet het niet hoe 'zo iemand' zou kunnen gaan doen, evenmin als jij .. en om iemand op basis van een veronderstelling afwijzen noemen wij zover ik weet een vooroordeel ..

en je vergelijking met een grefo klopt niet, bij die weet je op het moment van aanstelling zeker dat die op zondag niet mag werken, dat is een vaststaand feit en geen aanname ..

als je zo graag een vergelijking wil, probeer deze even voor de maat .. je wil je rijbewijs halen, (in deze vergelijking mag dat gratis), maar voor je die krijgt moet je wat vragen beantwoorden, oa of je wel eens alcohol drinkt, die vraag beantwoord je met een eerlijk : ja .. dit is geen probleem tot het moment dat je moet afrijden .. op dat moment krijg je te horen dat jij je rijbewijs niet krijgt want je drinkt weleens alcohol, dat zou kunnen betekenen dat je ergens in de toekomst met een slok op achter het stuur zou kunnen gaan zitten en een ongeluk kunnen veroorzaken
pleased to meet you
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:47:28 #99
3542 Gia
User under construction
pi_56702918
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:29 schreef moussie het volgende:

[..]

ik weet het niet hoe 'zo iemand' zou kunnen gaan doen, evenmin als jij .. en om iemand op basis van een veronderstelling afwijzen noemen wij zover ik weet een vooroordeel ..

en je vergelijking met een grefo klopt niet, bij die weet je op het moment van aanstelling zeker dat die op zondag niet mag werken, dat is een vaststaand feit en geen aanname ..

als je zo graag een vergelijking wil, probeer deze even voor de maat .. je wil je rijbewijs halen, (in deze vergelijking mag dat gratis), maar voor je die krijgt moet je wat vragen beantwoorden, oa of je wel eens alcohol drinkt, die vraag beantwoord je met een eerlijk : ja .. dit is geen probleem tot het moment dat je moet afrijden .. op dat moment krijg je te horen dat jij je rijbewijs niet krijgt want je drinkt weleens alcohol, dat zou kunnen betekenen dat je ergens in de toekomst met een slok op achter het stuur zou kunnen gaan zitten en een ongeluk kunnen veroorzaken
Ik vind de vergelijking met de grefo toch beter kloppen. De regels voor moslims gelden namelijk ook altijd en niet soms, net zo min als voor een grefo.
Een diepgelovige moslim, en daar mogen we vanuit gaan als hij weigert een vrouw een hand te schudden, zal ten allen tijde proberen lichamelijk contact met een vrouw te vermijden.
Dus, daar kun je net zo goed problemen verwachten als bij een grefo die best in een ziekenhuis kan werken, maar niet op zondag.

Alcoholgebruik kun je hier niet mee vergelijken, aangezien dat niet iets is wat je verplicht bent te doen.
Zondagsrust is verplicht voor grefo's, lich. contact met vrouwen vermijden is verplicht voor moslims, alcohol drinken is niet verplicht voor autorijders. (Liever niet zeg!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 13-02-2008 15:14:38 ]
pi_56703687
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking met de grefo toch beter kloppen. De regels voor moslims gelden namelijk ook altijd en niet soms, net zo min als voor een grefo.
Een diepgelovige moslim, en daar mogen we vanuit gaan als hij weigert een vrouw een hand te schudden, zal ten allen teijde proberen lichamelijk contact met een vrouw te vermijden.
Dus, daar kun je net zo goed problemen verwachten als bij een grefo die best in een ziekenhuis kan werken, maar niet op zondag.
wat een onzin, van die grefo weet je dat die op zondag niet werkt, punt, dus die wordt op die dag niet ingeroosterd, opgeroepen of whatever .. dat heeft die aangegeven tijdens de sollicitatie, zo denkt die erover, als het een probleem is gaat die wel ergens anders werken
van deze moslim weet je dat die ieder lichamelijk contact met een vrouw zal proberen te vermijden, en om van daaruit de conclusie te trekken dat deze moslim een vrouw in nood niet zou helpen vind ik nogal wat .. je denkt echt dat als jij de gracht inmietert hij aan de zijkant blijft staan kijken hoe jij verzuipt, je bent een vrouw, hij mag je niet aanraken ?
quote:
Alcoholgebruik kun je hier niet mee vergelijken, aangezien dat niet iets is wat je verplicht bent te doen.
Zondagsrust is verplicht voor grefo's, lich. contact met vrouwen vermijden is verplicht voor moslims, alcohol drinken is niet verplicht voor autorijders. (Liever niet zeg!)
aah okay, de grefo mag niet werken op zondag, dat is verboden, deze moslim moet het zien te vermijden, maar het is niet (!!) verboden, en de automobilist mag niet met alcohol op achter het stuur, dat is verboden

maar dan is het toch beter dat je nooit een rijbewijs krijgt, als je toegeeft dat je af en toe een glaasje drinkt (geen handen schudt) betekent dat vast en zeker dat je ook met een liter wodka achter je kiezen achter het stuur kruipt (toekijkt terwijl je vrouwelijke collega in gevaar is)
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')