Waarom is dat verrassend? Clinton doet het al tijden lang beter bij Latino's dan Obama.quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:24 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
De exitpolls lieten juist verassend genoeg zien dat de hispanics en vooral aziaten veruit voor Clinton zijn, niet voor Obama.
Ik begreep gister op de radio dat er een grote groep "nieuwe" latinostemmers is vergeleken met eerder.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom is dat verrassend? Clinton doet het al tijden lang beter bij Latino's dan Obama.
Maar superdelegates kunnen makkelijk van voorkeur veranderen wanneer er een duidelijke winnaar is. Ze zitten nu inderdaad wel in de situatie dat de superdelegates belangrijk beginnen te worden, maar de race is nog lang, dus er kan nog vanalles gebeuren.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat maakt toch geen kont uit, ze zijn net zo belangrijk als die 'normale' delegates:
http://en.wikipedia.org/wiki/Superdelegate
Dat is waar, maar dat zegt natuurlijk wel dat Obama onder het "gewone" volk, het volk dat op presidenten stemt, evenveel steun heeft als (en waarschijnlijk volgens mij op het moment zelfs méér dan) Clinton, iets waar de 500 superdelegates, die nog moeten beslissen, rekening mee zullen houden. Oftewel: het ziet er op de lange termijn iets beter uit voor Obama dan voor Clinton. Lijkt mij.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:03 schreef TheVulture het volgende:
Dat maakt toch geen kont uit, ze zijn net zo belangrijk als die 'normale' delegates:
Dacht dat Obama daar verder ook geen campagne had geveord, Clinton wel?quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:06 schreef TheVulture het volgende:
Florida is natuurlijk ook een dramatisch verhaal voor Clinton, dik gewonnen maar hij telt totaal niet mee....
Mensen die nét over de grens zijn getrokken? Wat bedoel je daar nou mee.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik begreep gister op de radio dat er een grote groep "nieuwe" latinostemmers is vergeleken met eerder.
Ik denk dat dat mee gaat vallen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:20 schreef Morendo het volgende:
Het wordt sowieso nog een bloedige strijd tussen Obama en Clinton.
Zeer zeker niet. Er is niemand die zegt 'oeh, Clinton of Obama is wel erg gemeen geweest, laat ik dan maar op McCain stemmen'. Wel, er zullen er ongetwijfeld wat zijn, maar het zal verwaarloosbaar zijn. Hij zal daarom dus geen lachende derde worden: het zal niet bloederig worden en als dat wel gebeurt, dan maakt het niet uit (50% -van de Democraten- stemt nu bijvoorbeeld op een kandidaat, maar 80% vindt de andere vrijwel net zo goed). Ja, je hebt het dan over onafhankelijken, maar het wordt niet bloederig.quote:Met als lachende derde: John McCain.
Tegelijkertijd besteden de Democraten dan meer aandacht aan elkaar dan aan McCain.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:29 schreef du_ke het volgende:
Juist als de strijd tussen Obama en Clinton nog even spannend blijft kan dat voor extra mediaaandacht zorgen waardoor McCain wat ondersneeuwt.
Qua reguliere delegates heeft Clinton er ook meer dan Obama op het moment: 632 tegen 626quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat zegt natuurlijk wel dat Obama onder het "gewone" volk, het volk dat op presidenten stemt, evenveel steun heeft als (en waarschijnlijk volgens mij op het moment zelfs méér dan) Clinton, iets waar de 500 superdelegates, die nog moeten beslissen, rekening mee zullen houden. Oftewel: het ziet er op de lange termijn iets beter uit voor Obama dan voor Clinton. Lijkt mij.
Ja. Dat is nagenoeg evenveel en betreft alle verkiezingen tot nu toe. Obama zit in de lift en er moeten nog twintig staten stemmen: dat is allemaal in zijn voordeel.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Qua reguliere delegates heeft Clinton er ook meer dan Obama op het moment: 632 tegen 626
Ik denk dat-ie het laatste debat juist te concreet was.quote:Obama zal onderhand toch ook wel iets concreter moeten gaan worden met zijn plannen dan continu roepen dat "the time for change has come"
Scorebord voorverkiezingen 6-02-08quote:Op woensdag 6 februari 2008 08:37 schreef borisz het volgende:
Ergens een tussenstand qua gedelegeerden nu ?
edit:
Bij de voorverkiezingen moeten de kandidaten zoveel mogelijk gedelegeerden bij elkaar sprokkelen voor de conventies. De tussenstand van 6 februari, 08.15 uur.
Democraten (benodigd: 2025)
Hillary Clinton: 675
Barack Obama: 541
John Edwards: 26
Republikeinen (benodigd: 1191)
John McCain: 514
Mitt Romney: 177
Mike Huckabee: 122
Ron Paul: 11
bron NOS.nl/Amerika kiest
Ik denk dat Clinton qua economische denkbeelden een heel stuk helderder en beter is dan Obama op dit moment... Het is meer een soort van Oblalalama: veel geschreeuw, weinig wolquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:26 schreef pberends het volgende:
Ron Paul.
Obama.
Het is weer duidelijk dat de Amerikanen weer helemaal niets geleerd hebben van 8 jaar Bush. Ik wens ze veel succes bij de komende financiële crisis en de val van de dollar onder leiding van Clinton of McCain.
Zijn er nog ergens peilingen van die grote staten?quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:44 schreef popolon het volgende:
Obama prima gedaan.Loopt nog steeds in op Clinton en er komen nog een aantal 'grote' staten.
Idd, wordt een wel zooooo moe van dat eeuwige geblaat van Clinton: dat zij degene is die meteen aan de bak kan omdat ze de weg weet...quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:35 schreef SpaRood het volgende:
Een president hoeft niet alles te weten. Een goede president is iemand die mensen achtig zich weet te krijgen en de bevolking kan verenigen. Dat kan Obama beter dan Clinton.
vriendjes van billquote:Op woensdag 6 februari 2008 14:10 schreef matthijst het volgende:
Tsja, die verrekte Super Delegates kosten 'm de kop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |