Jammer. Maar niets bijzonders. Iedereen had al verwacht dat Hillary Calafornië zou winnen, dus hij heeft niets verloren.quote:Op woensdag 6 februari 2008 08:56 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ook dat nog ja, Obama word met de dag populairder. Dus hoe ouder de stem, hoe minder in zijn voordeel. En dat net bij de grootste staat
Het totaal van Clinton en Obama samen moet uitkomen op iets van 2250 na vandaag (gisteren). Dus er komen nog een heleboel resultaten binnen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:10 schreef matthijst het volgende:
Iemand enig idee: http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/
Die 689 en 581 delegates. Is dat alleen van de bevestigde (dus 100% getelde) staten?
En zo ja, is er al een verwachte eindstand te zien ergens (qua delegates) na vandaag adhv. de percentages tot dusver?
De exitpolls lieten juist verassend genoeg zien dat de hispanics en vooral aziaten veruit voor Clinton zijn, niet voor Obama.quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:06 schreef NJ het volgende:
[..]
Ook vandaag heeft hij van de caucussen alleen New Mexico nog niet gewonnen, maar gezien de enorme hoeveelheid kiezers van Spaanse afkomst is het ook daar al een overwinning dat het too close to call is.
Het is dus nog voor geen van beide duidelijk, maar in mijn mening heeft Obama het meeste voordeel van de route die er nu aankomt.
De popular vote winnen is zelfs nog geen garantie dat je de staat qua delegates wint; Clinton won bijv. de popular vote in Nevada, maar Obama kaapte daar de meeste delegates weg.quote:Op woensdag 6 februari 2008 08:44 schreef NJ het volgende:
[..]
Ook dat valt mee. Het hangt er vanaf hoeveel gedelegeerden er te verdienen zijn.
Zij dat er twee, dan kan Hillary het district winnen met 75% en dan nog krijgen ze allebei één gedelegeerde. Zijn het er meer dan twee, dan wordt het een stuk ingewikkelder. Het punt is dat ze waarschijnlijk nog steeds grotendeels gelijk op zullen gaan.
Dat verschil zag ik inderdaad ook. Ik vraag mij af wat precies het nut van superdelegates is? Dat zijn toch gewoon oud-partijleden/presidenten etc?quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:19 schreef Reya het volgende:
Obama is wel wat ingelopen. Clinton heeft haar voorsprong nu nog uitsluitend te danken aan superdelegates. Bij een aantal staten (Illinois, Georgia en Minnesota bijvoorbeeld) kan hij zijn achterstand nog wat weten terug te brengen, maar omgekeerd kan Clinton haar voorsprong nog fors uitbreiden doordat er nog geen verdeling van delegates in California is bevestigd.
Zodat het gepeupel niet te veel macht krijgt, lijkt mij.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:46 schreef 6liNes het volgende:
Ik vraag mij af wat precies het nut van superdelegates is?
Vooral congresleden, gouverneurs en andere partijleden op hoge verkozen posities. Superdelegates zijn afaik ingesteld om de grote tenoren binnen een partij wat meer invloed te geven in het nominatieproces.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:46 schreef 6liNes het volgende:
[..]
Dat verschil zag ik inderdaad ook. Ik vraag mij af wat precies het nut van superdelegates is? Dat zijn toch gewoon oud-partijleden/presidenten etc?
Maar door de superdelegates!quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:56 schreef TheVulture het volgende:
er is een gat van zo'n 100 kiesmannenClinton.
http://edition.cnn.com/quote:Democrats Needed to Win = 2,025
Candidate Pledged Superdels. Total
Clinton 632 193 825
Obama 626 106 732
Dat maakt toch geen kont uit, ze zijn net zo belangrijk als die 'normale' delegates:quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar door de superdelegates!
[..]
http://edition.cnn.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |