Maar het heeft niet veel meer met economie te maken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:24 schreef henkway het volgende:
[..]
Als er iets NIET georkestreerd is zijn het wel beurskoersen,
Ik geloof dat er heeel veel geregeld wordt, zeker in Nederland, maar NIET de AEX of Dow Jones
Beurskoersen hebben met emotie en richtinggevoel te maken niet met economiequote:Op woensdag 20 februari 2008 21:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar het heeft niet veel meer met economie te maken.
quote:Fed ziet lagere groei en hogere inflatie in 2008
20-02-2008 20:24:49
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Het Federal Open Market Committee (FOMC), het beleidsorgaan van de Federal Reserve, heeft tijdens de laatste vergadering op 29-30 januari 2008 de groeiverwachting voor 2008 neerwaarts bijgesteld. Dat blijkt woendagavond uit de notulen van die vergadering. Ook werd de inflatieverwachting opwaarts bijgesteld.
ik zal er naar kijkenquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Ook. Maar zie ook Wat doet de hypotheekrente in 2011 (poll)?
oeh, tof! Doe daar maar; ondanks dat ik een aardige voorzet heb gegeven blijft het verder akelig stil in dat topic.quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:54 schreef simmu het volgende:
het wordt een soort van analysehier posten of daar?
tis wel een 'vers' onderwerp voor me hoor!
Waarom begin je niet een weblog als die weblogs waar je vaak naar refereerd, alleen dan op zijn nederlands. Misschien dat daarmee wat geld te verdienen valt in plaats van een deeltijdbaan?quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:54 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zal er naar kijken
ik verveel me rot, tijd zat dus! (weet iemand een leuek deeltijd baan omgeving den haag? eentje waar ze niet opkijken van een zwangere?)
met weblogs is niks te verdienen, zijn er genoeg gratis.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom begin je niet een weblog als die weblogs waar je vaak naar refereerd, alleen dan op zijn nederlands. Misschien dat daarmee wat geld te verdienen valt in plaats van een deeltijdbaan?
Niet vanaf dag een, nee.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:53 schreef henkway het volgende:
met weblogs is niks te verdienen, zijn er genoeg gratis.
ik zat er idd ook al aan te denkenquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom begin je niet een weblog als die weblogs waar je vaak naar refereerd, alleen dan op zijn nederlands. Misschien dat daarmee wat geld te verdienen valt in plaats van een deeltijdbaan?
Je zou ook eens willem middelkoop kunnen benanderen of die niet een stuk beter onderbouwde doomscenarios nodig heeft.quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:09 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zat er idd ook al aan te denkenhet verdient geen zak, maar is wellicht wel iets wat ik leuk vind
kunt er zelfs een hummer van rijden las ik gisterenquote:Op donderdag 21 februari 2008 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Fok is ook gratis en toch krijgt men het voor elkaar om steeds nieuwe servers te plaatsen.
Een goede weblog trekt zoveel lezers dat je advertentie inkomsten kan genereren. Of jezelf in ieder geval zoveel in de picutre hebbt gezet dat je men graag een lezing door jou zou willen boeken. Denk eens creatief
Teveel doomscenarios wordt je depressief van.quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je zou ook eens willem middelkoop kunnen benanderen of die niet een stuk beter onderbouwde doomscenarios nodig heeft.
kan je uitleggen wat die gegevens betekenen?quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:13 schreef ItaloDancer het volgende:
VS PHILADELPHIA FED INDEX FEB. -24,0; CONSENSUS -10,0
VS INDEX LEADING INDICATORS JAN. -0,1%; CONSENSUS -0,1%
Nee hoor er is niets aan de hand, Amerikaanse economie loopt nog als een zonnetje
ah, net als die van de financialsquote:Op donderdag 21 februari 2008 22:34 schreef ItaloDancer het volgende:
De Philadelphia Fed Index is gebaseerd op een enquête onder CEO's van industriële bedrijven in die regio, net als de Empire Manufacturing Index, alleen gaat die dan over New York, en die viel vrijdag ook al fors tegen. En het laat dus zien dat er minder geproduceerd wordt.
Leading indicators is een samenraapsel van allerlei (inmiddels bekende) economische cijfers dat dus weergeeft welke richting de economie opgaat, maar dat kunnen beleggers dus meestal zelf wel redelijk inschatten zoals je ook ziet...
ik heb het stukje wat mij opviel in bold gedaan: There's still so much risk remaining on bank balance sheets that has yet to be soldquote:Intro:
More Write-Downs Ahead?
The Citigroup research of Meredith Whitney, executive director of CIBC World Markets, triggered a staggering global selloff, and now she's warning that banks could face additional write-downs of up to $70B if bond insurers are downgraded.
Maria:
So you predicted the dividend cut, you've been negative on the banks tell us where we stand in this cycle right now. How much more pain is ahead?
Meredith:
Well a lot of people ask where are we in terms of innings or are we half way over. I think we are probably 40% of the way over. And the biggest problem has been this game of finding Waldo.
No one has been forthright about where their losses are actually hidden, where there exposure is. There's still so much risk remaining on bank balance sheets that has yet to be sold and this constrains lending and that’s why you have a problem with any type of hiring.
Banks aren’t lending so businesses can’t grow, manufactures can’t invest, and this is a systemic issue because banks are still in denial.
If these assets were truly marked to market banks would be indifferent to whether they hold them or sold them. Obviously they are not indifferent. The fact they are holding it means they have some hope that these assets will recover.
If they had sold these assets 6 months ago they probably would have gotten 50-75% more than they can sell these assets for today. When they do finally come up for sale there is going to be a supply jam that will drive these prices even lower.
That is just one part of banks problem. The other part of the problem is loss curves. Loans they have on balance sheets are accelerating in terms of losses and these banks are under reserved for those loans. So capital issues surround these banks all over the place and a couple of banks are at particular risk.
Image Of Whitney's Financial Calls:
Long – American Express (AXP)
Short – Citigroup (C), Merrill Lynch (MER) , UBS
Maria:
Who is most vulnerable for more losses of dividend cuts?
Meredith:
Believe it or not it’s Citigroup. Citi now has earnings problems, they have balance sheet constraints, they have further CDO writedowns, they have exposure to the monolines and they have the single largest concentration of exposure to high LTV [Loan To Value] mortgages.
Citi has over $50 billion in exposure to 90+% LTV mortgages are likely underwater now that housing prices have declined. So they will have the highest severity of losses with respect to those mortgages. I estimate that Citi is anywhere from $6 to $12 billion under reserve because of those exposures. There’s no place to hide for Citi.
Maria:
So you think Citigroup will have to cut the dividend again then?
Meredith:
Yes, Citi is capital constrained and they will be further capital constrained when they have to take more writedowns. ...
Historically payout ratios on dividends is under 50%. As Citigroup becomes earnings challenged, its payout ratio of dividends to earnings is 70% and that is imprudent for a board to authorize such payouts particularly when they are going to sovereign nations and borrowing at expensive rates.
Maria:
Will Citi have to raise more capital?
There is not a doubt in my mind that Citigroup will have to raise more capital. Collectively they raised about $20 Billion from sovereign wealth funds and smaller investors. I believe they raised what they could at the time. ...
Citigroup, Merrill, and UBS raised capital that diluted existing shareholders by 20%. That’s unheard of. And the fact they are going to have to go back and dilute shareholders even further makes my argument of a payout ratio even stronger.
Maria:
The monolines, Ambac (ABK) and MBIA (MBI) what is your prediction there?
Meredith:
There is no way the rating agencies can possibly know how much capital Ambac and MBIA need because no one understands what the end of the housing market decline is actually going to look like. There’s no way they can do it.
Maria:
And as far as things getting worse, how much of this scenario is priced in?
Meredith:
I think that the best case scenario is 15% downside in the financials.
I think that the worst case scenario is 50% downside in the financials.
Maria:
50% downside in the financials, worst case scenario. Meredith, good to have you. Thanks so much.
Oftewel, subprime gooit een metalen hooivork in de amerikaanse banenmachine. Jay.quote:People cannot move easily to jobs in other cities if they have to sell their homes at a loss.
Ik vond dit stukje ook erg veelbetekenend:quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:46 schreef simmu het volgende:
uit: http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/ een transcript van een interview met Meredith Whitney:
[..]
ik heb het stukje wat mij opviel in bold gedaan: There's still so much risk remaining on bank balance sheets that has yet to be sold
en dit is nu juist een mooi voorbeeld van de huidige zeitgeist lijtk mij: het risico moet verkocht worden, aan wie dan? en wat lost dat dan op? ze zoeken nog steeds "the greatest fool"!
Dit geeft imo een soort wanhoopsdaad aan dat banken A. hopen op verbetering, en B. dondersgoed beseffen dat ze met hun verkopen om verliezen in te dammen, zichzelf in de vingers snijden. De prijzen kelderen dan namelijk, en een massale sell out kan het gevolg zijn.quote:If these assets were truly marked to market banks would be indifferent to whether they hold them or sold them. Obviously they are not indifferent. The fact they are holding it means they have some hope that these assets will recover.
Als ze maar lang genoeg wachten dan wilt niemand het meer kopen maar zal men geld toe moeten geven aan iemand die die rotzooi wilt overnemen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:46 schreef simmu het volgende:
ik heb het stukje wat mij opviel in bold gedaan: There's still so much risk remaining on bank balance sheets that has yet to be sold
en dit is nu juist een mooi voorbeeld van de huidige zeitgeist lijtk mij: het risico moet verkocht worden, aan wie dan? en wat lost dat dan op? ze zoeken nog steeds "the greatest fool"!
lijkt mij meer dat dat komt omdat vooral starters gewoon geen hypotheek kunnen betalen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:20 schreef freud het volgende:
Zijn ze in Nederland nou ook al begonnen met billen knijpen?
Aantal verkochte woningen in Nederland daalt met 37,99%
Nee hoor, da's een TS die geen tijdreeksen kan analyzeren.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:20 schreef freud het volgende:
Zijn ze in Nederland nou ook al begonnen met billen knijpen?
Aantal verkochte woningen in Nederland daalt met 37,99%
Volgens mij is pberends nog wel wat slimmer als die topic starter die al bij meer topics van alles uit zijn verband trekt. Die TS vergelijkt appels met vrachtwagens, trekt daar dan een kilo lucht vanaf trekt, en vervolgens vermenigvuldigd hij het nog met een ounce sneeuw. En is er daarna nog van overtuigd dat hij het bij het rechte eind heeft.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:37 schreef gronk het volgende:
Nee hoor, da's een TS die geen tijdreeksen kan analyzeren.
Hoewel ik eigenlijk verwacht had dat pberends met zo'n topic zou komen
quote:U.S. economic growth has stalled and recovery may take longer than usual, former U.S. Federal Reserve chairman Alan Greenspan said on Monday.
"As of right now, U.S. economic growth is at zero," Greenspan said at an investment conference in Jeddah, Saudi Arabia's second-largest city. "We are at stall speed."
"Recovery might take longer to emerge than it usually does," he added.
quote:Greenspan also said a boom in oil prices, which hit a record of $101.32 on Wednesday, will "go on forever".
Soaring crude prices have kept U.S. inflation high, even as growth slows.
Dat idee had ik ook al. Als we de cijfers lezen blijkt dat visa 18.8 miljard wil ophalen. Als we de laatste kwartaalcijfers even nemens en maal 4 doen is De omzet in op jaar basis 6 miljard waarbij er 1.6 miljard winst gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:01 schreef freud het volgende:
Hmm, VISA wil een mega beursgang doen. Alvast een buffer aanleggen voor de volgende fase; de defaults op de credit card loans?
Visa plant grootste beursgang ooit.
In het bericht op het FD wordt alleen melding gemaakt van een gestegen aantal transacties met 13% afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:09 schreef freud het volgende:
Gek genoeg () kan ik niet snel een analyse vinden van de verdeling van de omzet, en dus wat het risico is wat ze lopen. Lijkt me dat potentiele investeerders daar toch meer inzicht in willen hebben! In het stuk wordt de beursgang in 2006 aangehaald van een andere creditcard toko, maar dat is imo geen goeie vergelijking. Toen was er nog geen vuiltje aan de lucht namelijk. Nu weet een beetje financieel analist dat de credit card schulden ook sooner than later aan de beurt zijn voor flinke defaults.
Ben benieuwd of deze kijk op de beursgang opgepikt gaat worden door andere media.
Hier in Indonesie wel bijna ja..quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:55 schreef Basp1 het volgende:
of geeft men tegewoonrdig CCkaarten uit bij de aankoop van mobiele telefoons?
Ik had het idee dat de credit check in de VS nogal streng is, en hierdoor het niet mogelijk zou moeten zijn om een nieuwe CC te nemen om de oude CC af te dekken. Verder is het aantal managers betrekkelijk klein aangezien alle organisaties als piramides in elkaar zitten, hierdoor kan ik me niet voorstellen dat meer dan 5% van de werknemers een CC van de zaak zullen hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:04 schreef freud het volgende:
Mja, hou er ook rekening mee met zakelijke CC's. Een beetje bedrijf geeft zijn managers een CC voor expense accounts he. Ook loopt een amerikaan makkelijk met 2 a 3 CC's op zak met verschillende limits. Waarom denk je dat ze zulke enorme schulden kunnen opbouwen... Je vraagt een card aan, zonder credit check, en voila, je kan weer geld uitgeven.
Die CC's van het werk is een globaal iets he, vergeet dat niet. En net als met die hypo's, zijn er ook teasers en dergelijke met CCs. Er zijn enorm veel doorverkopende partijen. Een Rabocard is ook een gewone mastercard, maar toch heeft mastercard niets te zeggen over de toelating voor de rabocard volgens mij.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat de credit check in de VS nogal streng is, en hierdoor het niet mogelijk zou moeten zijn om een nieuwe CC te nemen om de oude CC af te dekken. Verder is het aantal managers betrekkelijk klein aangezien alle organisaties als piramides in elkaar zitten, hierdoor kan ik me niet voorstellen dat meer dan 5% van de werknemers een CC van de zaak zullen hebben.
Dit strenge credit check was toch ook een van de redenen om die subprimes te introduceren, mensen die niet credit waardig waren konder hierdoor toch een hypotheek afsluiten.
Welke partij is er dan verantwoordelijk als hij klanten krijgt die hun credit niet meer kunnen aanvullen, de postbank rabobank of mastercard?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:57 schreef freud het volgende:
[..]
Die CC's van het werk is een globaal iets he, vergeet dat niet. En net als met die hypo's, zijn er ook teasers en dergelijke met CCs. Er zijn enorm veel doorverkopende partijen. Een Rabocard is ook een gewone mastercard, maar toch heeft mastercard niets te zeggen over de toelating voor de rabocard volgens mij.
Ik zou het ook niet weten, ik heb een mastercard lopen bij de postbank, maar als ik hiervan iets extras wil aflossen moet ik toch naar een speciaal gironummer t.a.v Postbank creditcards gebruiken terwijl het 1 jaar geleden nog t.a.v. interpay was.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:27 schreef freud het volgende:
Ik denk de rabo, omdat zij verantwoordelijk zijn voor het innen (en dus de schuld). Als je dus in de VS krijgt dat mensen hun CC laten defaulten, dan gaan eerst die middlemen (waaronder banken) eraan. Dan krijg je een domino effect, en presto, instant chaos.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:51 schreef Perrin het volgende:
En de euro/dollar is weer minder dan een cent verwijderd van 1.50
Bijna....quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:20 schreef DJKoster het volgende:
Terugvinddollar.. ik ben benieuwd of de 1.50 nog gaan halen deze maand
Nee, die 1,7 cent verschil zal het erg verrassend maken na conversiequote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:23 schreef American_Nightmare het volgende:
Yesss en ik ga zaterdag naar de VSDoe maar ff naar de 1,50 dan, is makkelijker omrekenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |