abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:37:04 #276
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56901546
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:20 schreef freud het volgende:
Zijn ze in Nederland nou ook al begonnen met billen knijpen?
Aantal verkochte woningen in Nederland daalt met 37,99%
Nee hoor, da's een TS die geen tijdreeksen kan analyzeren.

Hoewel ik eigenlijk verwacht had dat pberends met zo'n topic zou komen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2008 @ 12:56:30 #277
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56903941
Mja, het ging me ook om het strenger worden met leningen en het huiveriger zijn om een langdurige hoge schuld aan te gaan. Een verandering in de psychologie van de consument zeg maar op hollandsche bodem.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_56904151
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:37 schreef gronk het volgende:

Nee hoor, da's een TS die geen tijdreeksen kan analyzeren.

Hoewel ik eigenlijk verwacht had dat pberends met zo'n topic zou komen
Volgens mij is pberends nog wel wat slimmer als die topic starter die al bij meer topics van alles uit zijn verband trekt. Die TS vergelijkt appels met vrachtwagens, trekt daar dan een kilo lucht vanaf trekt, en vervolgens vermenigvuldigd hij het nog met een ounce sneeuw. En is er daarna nog van overtuigd dat hij het bij het rechte eind heeft.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 02:17:58 #279
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 25 februari 2008 @ 15:59:13 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56966058
Greenspan Says US Growth is at Zero
quote:
U.S. economic growth has stalled and recovery may take longer than usual, former U.S. Federal Reserve chairman Alan Greenspan said on Monday.

"As of right now, U.S. economic growth is at zero," Greenspan said at an investment conference in Jeddah, Saudi Arabia's second-largest city. "We are at stall speed."

"Recovery might take longer to emerge than it usually does," he added.
quote:
Greenspan also said a boom in oil prices, which hit a record of $101.32 on Wednesday, will "go on forever".

Soaring crude prices have kept U.S. inflation high, even as growth slows.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2008 @ 09:01:40 #281
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56980134
Hmm, VISA wil een mega beursgang doen. Alvast een buffer aanleggen voor de volgende fase; de defaults op de credit card loans?

Visa plant grootste beursgang ooit.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_56980286
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:01 schreef freud het volgende:
Hmm, VISA wil een mega beursgang doen. Alvast een buffer aanleggen voor de volgende fase; de defaults op de credit card loans?

Visa plant grootste beursgang ooit.
Dat idee had ik ook al. Als we de cijfers lezen blijkt dat visa 18.8 miljard wil ophalen. Als we de laatste kwartaalcijfers even nemens en maal 4 doen is De omzet in op jaar basis 6 miljard waarbij er 1.6 miljard winst gemaakt wordt.

De omzet van de CC maatschappij bestaat volgens mij uit de volgende componenten waarmee men geld maakt: Kosten voor de kaart, kosten voor de winkelier per betaling, en de rente die klant moeten betalen. Nu is de grote vraag hoe groot gedeelte van hun omzet komt uit de rente inkomsten, want daaruit zou dan ook af te leiden moeten zijn hoeveel schuld er ongeveer gbeheerd wordt door visa.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2008 @ 10:09:21 #283
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56981072
Gek genoeg ( ) kan ik niet snel een analyse vinden van de verdeling van de omzet, en dus wat het risico is wat ze lopen. Lijkt me dat potentiele investeerders daar toch meer inzicht in willen hebben! In het stuk wordt de beursgang in 2006 aangehaald van een andere creditcard toko, maar dat is imo geen goeie vergelijking. Toen was er nog geen vuiltje aan de lucht namelijk. Nu weet een beetje financieel analist dat de credit card schulden ook sooner than later aan de beurt zijn voor flinke defaults.

Ben benieuwd of deze kijk op de beursgang opgepikt gaat worden door andere media.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_56981727
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:09 schreef freud het volgende:
Gek genoeg ( ) kan ik niet snel een analyse vinden van de verdeling van de omzet, en dus wat het risico is wat ze lopen. Lijkt me dat potentiele investeerders daar toch meer inzicht in willen hebben! In het stuk wordt de beursgang in 2006 aangehaald van een andere creditcard toko, maar dat is imo geen goeie vergelijking. Toen was er nog geen vuiltje aan de lucht namelijk. Nu weet een beetje financieel analist dat de credit card schulden ook sooner than later aan de beurt zijn voor flinke defaults.

Ben benieuwd of deze kijk op de beursgang opgepikt gaat worden door andere media.
In het bericht op het FD wordt alleen melding gemaakt van een gestegen aantal transacties met 13% afgelopen jaar.

Ook wordt nog even in het persbericht over de beursgang van mastercard gerept dat deze flink gestegen zijn sinds de introductie. Ja alleen maar positieve praatjes zoals altijd.
pi_56981956
Ik heb wel dit rapport van visa gevonden tot 2005.

In 2005 had visa al 1.300.000.000 credit cards in beheer. Dit betekend dus dat 1 op de 5 inwoners van de planeet aarde een visa kaart zou hebben. Wat een grote cijfers waarbij ik meteen vreemde vragen wil stellen. Maar ongeveer 20% van de wereldbevolking is redelijk welvarend en zouden een CC kunnen hebben, of geeft men tegewoonrdig CCkaarten uit bij de aankoop van mobiele telefoons?
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2008 @ 11:04:25 #286
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56982114
Mja, hou er ook rekening mee met zakelijke CC's. Een beetje bedrijf geeft zijn managers een CC voor expense accounts he. Ook loopt een amerikaan makkelijk met 2 a 3 CC's op zak met verschillende limits. Waarom denk je dat ze zulke enorme schulden kunnen opbouwen... Je vraagt een card aan, zonder credit check, en voila, je kan weer geld uitgeven.

Bovendien nemen mensen soms een nieuwe CC, om rentebetalingen van andere CC's af te dekken ...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_56982267
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:55 schreef Basp1 het volgende:

of geeft men tegewoonrdig CCkaarten uit bij de aankoop van mobiele telefoons?
Hier in Indonesie wel bijna ja..
pi_56982858
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:04 schreef freud het volgende:
Mja, hou er ook rekening mee met zakelijke CC's. Een beetje bedrijf geeft zijn managers een CC voor expense accounts he. Ook loopt een amerikaan makkelijk met 2 a 3 CC's op zak met verschillende limits. Waarom denk je dat ze zulke enorme schulden kunnen opbouwen... Je vraagt een card aan, zonder credit check, en voila, je kan weer geld uitgeven.
Ik had het idee dat de credit check in de VS nogal streng is, en hierdoor het niet mogelijk zou moeten zijn om een nieuwe CC te nemen om de oude CC af te dekken. Verder is het aantal managers betrekkelijk klein aangezien alle organisaties als piramides in elkaar zitten, hierdoor kan ik me niet voorstellen dat meer dan 5% van de werknemers een CC van de zaak zullen hebben.

Dit strenge credit check was toch ook een van de redenen om die subprimes te introduceren, mensen die niet credit waardig waren konder hierdoor toch een hypotheek afsluiten.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2008 @ 11:57:51 #289
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56983159
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik had het idee dat de credit check in de VS nogal streng is, en hierdoor het niet mogelijk zou moeten zijn om een nieuwe CC te nemen om de oude CC af te dekken. Verder is het aantal managers betrekkelijk klein aangezien alle organisaties als piramides in elkaar zitten, hierdoor kan ik me niet voorstellen dat meer dan 5% van de werknemers een CC van de zaak zullen hebben.

Dit strenge credit check was toch ook een van de redenen om die subprimes te introduceren, mensen die niet credit waardig waren konder hierdoor toch een hypotheek afsluiten.
Die CC's van het werk is een globaal iets he, vergeet dat niet. En net als met die hypo's, zijn er ook teasers en dergelijke met CCs. Er zijn enorm veel doorverkopende partijen. Een Rabocard is ook een gewone mastercard, maar toch heeft mastercard niets te zeggen over de toelating voor de rabocard volgens mij.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_56983843
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:57 schreef freud het volgende:

[..]

Die CC's van het werk is een globaal iets he, vergeet dat niet. En net als met die hypo's, zijn er ook teasers en dergelijke met CCs. Er zijn enorm veel doorverkopende partijen. Een Rabocard is ook een gewone mastercard, maar toch heeft mastercard niets te zeggen over de toelating voor de rabocard volgens mij.
Welke partij is er dan verantwoordelijk als hij klanten krijgt die hun credit niet meer kunnen aanvullen, de postbank rabobank of mastercard?
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2008 @ 13:27:00 #291
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56985148
Ik denk de rabo, omdat zij verantwoordelijk zijn voor het innen (en dus de schuld). Als je dus in de VS krijgt dat mensen hun CC laten defaulten, dan gaan eerst die middlemen (waaronder banken) eraan. Dan krijg je een domino effect, en presto, instant chaos.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_56986098
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:27 schreef freud het volgende:
Ik denk de rabo, omdat zij verantwoordelijk zijn voor het innen (en dus de schuld). Als je dus in de VS krijgt dat mensen hun CC laten defaulten, dan gaan eerst die middlemen (waaronder banken) eraan. Dan krijg je een domino effect, en presto, instant chaos.
Ik zou het ook niet weten, ik heb een mastercard lopen bij de postbank, maar als ik hiervan iets extras wil aflossen moet ik toch naar een speciaal gironummer t.a.v Postbank creditcards gebruiken terwijl het 1 jaar geleden nog t.a.v. interpay was.
pi_56986850
VS PPI (producentenprijsindex) +1% over januari (consensus +0,4%)

oops!

En de core 0,4% (consensus 0,2%)
pi_56987081
With the January jump, wholesale prices have risen over the past 12 months by 7.5 percent, the fastest increase since the fall of 1981, when the country was in a deep recession.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:51:39 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56993059
En de euro/dollar is weer minder dan een cent verwijderd van 1.50
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_56993524
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:51 schreef Perrin het volgende:
En de euro/dollar is weer minder dan een cent verwijderd van 1.50
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:20 schreef DJKoster het volgende:
Terugvinddollar.. ik ben benieuwd of de 1.50 nog gaan halen deze maand
Bijna....
pi_56995782
Yesss en ik ga zaterdag naar de VS Doe maar ff naar de 1,50 dan, is makkelijker omrekenen
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_56996000
1,4950 nieuwe high zojuist

edit: 1,4963!
pi_56996532
1,4983 high!
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2008 @ 21:01:12 #300
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56996724
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:23 schreef American_Nightmare het volgende:
Yesss en ik ga zaterdag naar de VS Doe maar ff naar de 1,50 dan, is makkelijker omrekenen
Nee, die 1,7 cent verschil zal het erg verrassend maken na conversie
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')