Ik hoop ook uitbundig te profiteren van mijn eigen idee!quote:
Praktijk, theorie.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is net zo'n foute manier van beprijzen als we vroeger hadden. Brandstof zorgt niet voor files en slijtage aan de wegen dus is het ook geen goede manier om kosten van het onderhoud en aanleg van wegen aan te relateren, dat moet aan het aantal gereden kilometers, en dat is dus de kilometerheffing. Wat je in de brandstofprijs moet verdisconteren zijn de milieukosten, verbranding van brandstof leidt immers tot milieukosten, dus dat is ook de voet waaraan je die kosten moet relateren.
Nou nou, had je maar net zo dom moeten worden als ik!quote:
Natuurlijk kan de overheid een project wel efficiënt uitvoeren, maar het is parlementaire bemoeienis die projecten duur en inefficiënt maakt. Denk maar aan de invoering van het toeslagenstelsel, de Belastingdienst heeft vaak gewaarschuwd dat zij het niet aan konden, toch moest het parlement zijn zin doorzetten. Of denk aan al die aanvullende eisen die op een achternamiddag even worden geformuleerd met betrekking tot een infrastructuurproject terwijl de fundering al in de grond zit.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:56 schreef FJD het volgende:
In de theorie heb je gelijk, in de praktijk is alles wat de overheid opstart en onderhoudt zo ontzettend duur en inefficiënt dat de overhead kosten van het kilometer registratiesysteem zo hoog zullen zijn dat je beter kunt leven met de inefficiëntie van het doorrekenen in de brandstofprijzen. Dat systeem ligt er namelijk al, opschalen is dan niet meer zo moeilijk.
Dus als ik met mijn auto rij verbruik ik geen brandstof??? Dat moet je mij even in Jip en Janneke taal uitleggen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat klopt, is simpel aan te tonen door een rondje te fietsen. Vervuiling komt vrij bij de verbranding van brandstof, het is rechtstreeks te wijten aan het gebruik van olie gebaseerde brandstoffen.
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:34 schreef AchJa het volgende:
Dus als ik met mijn auto rijd verbruik ik geen brandstof??? Dat moet je mij even in Jip en Janneke taal uitleggen.
Lees mijn vorige posts (discussie met Hukkie) maar eens, daar staat het keurig in uitgelegd.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:34 schreef AchJa het volgende:
Even in de lijn van jou gedachte dat de heffing niet bij de brandstof kan
Helemaal geweldig, maar zolang er hier in Nederland geen hond rijdt in een auto op zonne energie, kernenergie of kolen kan je imo de heffing op de benzine/ diesel/ lpg gooien. Of ben jij grootverbruiker van buitenboordmotoren en kettingzagen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Laat ik nog één poging wagen.
Vervuilende stoffen zoals koolstofmono-oxide, stikstofoxiden en zwaveloxiden komen vrij bij de verbranding van fossiele brandstoffen zoals benzine, diesel en gas. Enkel als je voor de aandrijftechniek van een auto gebruik maakt van een verbandingsmotor komen er dus deze vervuilende stoffen vrij, immers, enkel dit type motor maakt gebruik van de verbranding van brandstoffen.
Een auto die rijdt op zonne-energie maakt geen gebruik van fossiele brandstoffen, deze auto rijden wel maar zijn niet vervuilend, hiermee is dus aangetoond dat het niet de auto is die vervuild. Maar dat het de verbranding is van fossiele brandstoffen die voor vervuiling zorgt en niet de auto op zich.
Politiek is vooruit denken. Termijnen van 30, 40 jaar (tenminste zo zie ik het). Bovendien kun jij noch ik de toekomst niet voorzien, en daarom is het belangrijk aan een toekomstbestendig systeem te gaan werken. Iets meer visie graag.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:58 schreef AchJa het volgende:
Helemaal geweldig, maar zolang er hier in Nederland geen hond rijdt in een auto op zonne energie, kernenergie of kolen kan je imo de heffing op de benzine/ diesel/ lpg gooien. Of ben jij grootverbruiker van buitenboordmotoren en kettingzagen.
Dan is de wegenbelasting uitermate toekomstbestendig, iedereen met een voertuig betaalt.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Politiek is vooruit denken. Termijnen van 30, 40 jaar (tenminste zo zie ik het). Bovendien kun jij noch ik de toekomst niet voorzien, en daarom is het belangrijk aan een toekomstbestendig systeem te gaan werken. Iets meer visie graag.
Dat systeem biedt nul incentives om schone voertuigen te ontwikkelen en voertuigen die niet meer rijden op de traditionele brandstoffen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 01:11 schreef AchJa het volgende:
Dan is de wegenbelasting uitermate toekomstbestendig, iedereen met een voertuig betaalt.
Hier heb je wel een punt, moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat telkens weer mis op het punt waar het parlement zich met de operationele zaken gaat bemoeien. Het parlement moet enkel een politiek kader (zij moet een soort entrepeneur zijn) aangeven, vervolgens zou het aan de operationele organen moeten zijn om binnen die grenzen vrij projecten te kunnen realiseren. Er moet een harde begrenzing komen van de macht van het parlement, een point-of-no-return waarna het parlement geen aanvullende eisen meer mag stellen, geen grote wijzigingen meer mag doorvoeren en niet meer mag ingrijpen in de uitvoering van een project.
Als politici dit land echt beter willen maken moeten zij de moed hebben zichzelf deels buiten spel te zetten. Er moet een besef komen dat het parlement niet zomaar alles kan, bijkomend voordeel is dat mensen hopelijk meer eigen verantwoordelijkheid gaan nemen. Een beetje meer stroomlijning in het politieke apparaat, een meer zakelijk aanpak en niet eindeloos ouwe-hoeren.
Fouten in de uitvoering zijn veel lastiger te voorkomen. Natuurlijk, een doorgewinterde projectmanager maakt met een ervaren projectteam minder fouten dan een minder ervaren manager met een projectteam dat ook pas net zijn eerste klus achter de rug heeft. Maar een project is vaak zo complex dat het eigenlijk niet mogelijk is fouten tot nul te reduceren. Fouten maken is menselijk dus dat blijf je houden. Bemoeienis van de politiek is echter geen menselijke fout die niet te voorkomen is, dat is iets dat systematische in zit gebakken in overheidsprojecten en daarom falen ze vaak.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Toch gaat het in de uitvoering ook nog wel eens mis. Er moet dus ook een harde begrenzing komen aan de uitvoering.
nu.nlquote:SP wil rekeningrijden met kilometerstand
Uitgegeven: 7 maart 2008 10:13
Laatst gewijzigd: 7 maart 2008 10:13
DEN HAAG - De SP wil een systeem van rekeningrijden met behulp van de kilometerstand. SP-leider Jan Marijnissen zei dat vrijdag in het radioprogramma De Ochtenden. De partij komt binnenkort met zijn voorstel naar buiten.
Het systeem komt erop neer dat automobilisten het aantal gereden kilometers moeten opgeven en op basis daarvan een heffing betalen. Net als in de plannen van verkeersminister Camiel Eurlings betaalt de automobilist dan voor het gebruik van de auto en niet voor het bezit, aldus Marijnissen.
De SP ziet niets in het voorstel van Eurlings om de files terug te dringen, omdat het te ingewikkeld en te duur zou zijn. Eurlings wil het verkeer via satellieten identificeren en registreren en zo een heffing in rekening brengen.
hmm ik zie een run op kilometer terug draai "services"quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
nu.nl
Geweldig, dat het plan van de SP er maar doorgedrukt mag worden. Het wordt dan lekker goedkoop rijden voor mij, want mijn km teller is al tijden kapot.
Telegraafquote:Km-heffing in gevaar
door Edwin Timmer
DEN HAAG - De invoering van de kilometerheffing komt in gevaar omdat de transportwereld dreigt dwars te gaan liggen.
Daarmee zou een van de belangrijkste steunpilaren onder het kolossale antifileproject van minister Eurlings (Verkeer) wegbreken. De 140.000 Nederlandse vrachtwagens zijn in 2011 de eerste die moeten starten met de kilometerheffing. Die positie als proefkonijn zit de vervoerders al niet lekker, maar het zijn de sterke aanwijzingen voor een duurder eurovignet en een hogere motorrijtuigenbelasting (mrb) voor vrachtwagens die de deur dicht gooien. De kostenstijging zou staan in de fiscale brief over de km-heffing waarop staatssecretaris De Jager (Financiën) nog broedt.
"De keiharde afspraak is: anders betalen voor mobiliteit, niet meer betalen", zegt Alexander Sakkers, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland. "Ik ben de laatste om rigoureuze toestanden uit te halen. Maar wat heb ik nog aan de kilometerheffing als wij alleen maar meer betalen? Ik denk dat bij heel zakelijk rijdend Nederland het draagvlak weg slijt."
Financiën stuurt aan op de kostenverhoging omdat vrachtwagens vergeleken met auto's weinig mrb betalen, weet Sakkers.
quote:Op zondag 20 april 2008 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Telegraaf
Ik meende dat de MRB zou verdwijnen bij de invoering van de KM heffing??? Zo niet dan worden we idd weer dubbel genaaid, overigens worden we ook met de KM heffing genaaid in de lengte of de breedte.
nu.nlquote:Provinciale heffing voor auto verdubbeld
Uitgegeven: 21 april 2008 11:10
Laatst gewijzigd: 21 april 2008 11:11
VOORBURG - Nederlanders betalen op dit moment twee keer zoveel opcenten motorrijtuigenbelasting in vergelijking met het jaar 2000. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag.
ANP
De opcenten vormen voor provincies de belangrijkste inkomstenbron. In totaal betalen eigenaren van auto's en motoren dit jaar 1,3 miljard euro aan opcenten aan de provincies. In 2000 lag dat bedrag nog op ruim 600 miljoen euro.
Zuid-Holland
Zuid-Holland is de duurste provincie als het gaat om de opcenten. De gemiddelde voertuigbezitter is in Zuid-Holland 192 euro aan opcenten kwijt, 33 euro meer dan in 2007.
Op de opcentenranglijst is Gelderland tweede met gemiddeld 182 euro. Inwoners van Drenthe, Friesland, Limburg en Utrecht betalen ook meer opcenten dan het landelijk gemiddelde. Dat bedraagt 168 euro, 15 euro meer dan in 2007.
Opbrengsten
De provincies bepalen zelf de hoogte van de opcenten. Met de opbrengsten betalen ze investeringen in wegen, natuur, recreatie en andere zaken.
De opcenten worden berekend als een vast percentage over de hoofdsom van de motorrijtuigenbelasting die het Rijk oplegt. De hoogte van de belasting is afhankelijk van het gewicht van het voertuig en het type brandstof.
Vrijstelling
Taxi's, (dieren)ambulances, lijkenvervoer, auto's ouder dan 25 jaar, defensie- en politiematerieel zijn vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting en daarmee dus ook van opcenten.
(c) ANP
Moet je wel 400 euro in de maand hebben natuurlijkquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:37 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
Misschien omdat daar werk te vinden isquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel
Klopt, tenzij je graag met vee werkt dan is er genoeg werk buiten de randstad.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
Misschien omdat daar werk te vinden is?
er is overal werk te vindenquote:Op dinsdag 22 april 2008 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Moet je wel 400 euro in de maand hebben natuurlijk
[..]
Misschien omdat daar werk te vinden is?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
er is overal werk te vinden
yep autorijden word duur heel erg duur, ik ben ook tegen hoorquote:Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.![]()
privacy is ook een goed punt inderdaad als het zo doorgaat kunnen ze precies zien waneer je bij de hoeren bent geweest en waar en waneer je iets te hard hebt gereden. OV met chip en auto met GPS welkom controle staatquote:Sowieso is het een gruwelijke inperking op de bewegingsvrijheid en ook de privacy komt nog verder in het geding. En het ergste van alles, door dit armzalige grafplan staat er in 2016 geen kilometer minder file, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Wat je wel zal krijgen is dat mensen die nu net nog een auto kunnen betalen om naar hun werk te gaan dat straks net niet meer kunnen en dus maar liever werkeloos thuis gaan zitten.
tja...quote:Nee, absoluut tegen![]()
Dit kabinet gaat dit als wet doordrukken dus ook al komt de volgende kabinetsperiiode heel iemand anders aan de macht dan gaat dit plan alsnog door. Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd![]()
In brabant wordt er gewoon aan je getrokken maar jij noemt dan ook wel weer een paar provinciesquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]lees die zin nou zelf nog eens door en stuur voor de lol eens wat sollicitatiebrieven op vacatures (if any..) in Drenthe en friesland bijvoorbeeld
In Brabant zijn de huizenprijzen dan ook weer vergelijkbaar met die uit de Randstad. Vooral bij de gebieden waar het economisch goed gaat.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In brabant wordt er gewoon aan je getrokken maar jij noemt dan ook wel weer een paar provincies
quote:'Anoniem rekeningrijden mogelijk'
Uitgegeven: 6 februari 2008 09:51
AMSTERDAM - Anoniem rekeningrijden met de auto is mogelijk. Automatiseerder LogicaCMG heeft samen met elektronicabedrijf Siemens een systeem ontwikkeld waarbij de gereden route onbekend blijft. Dat heeft een woordvoerder van LogicaCMG woensdag bevestigd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf. LogicaCMG en Siemens trekken samen op in de hoop straks de opdracht binnen te halen van het ministerie van Verkeer en Waterstaat voor het systeem dat rekeningrijden in Nederland mogelijk moet maken. Ook veel andere bedrijven in binnen- en buitenland hebben hun interesse getoond.
Prijs
Volgens de woordvoerder van LogicaCMG is het systeem gebaseerd op het gegeven dat voor verschillende wegen dezelfde kilometerprijs wordt berekend. Met een prepaidkaart worden wel de gereden kilometers afgerekend, maar blijft de route 'geheim'. De automoblist moet de kaart kunnen kopen in bijvoorbeeld supermarkten en tankstations.
Systemen
LogicaCMG kan niet aangeven of het scheelt in prijs om wel of niet anoniem te rijden. "Daarvoor is het nog veel te vroeg. Dit is een van de mogelijke systemen", aldus de woordvoerder.
De Tweede Kamer praat woensdag over het rekeningrijden. Het privacy-aspect is een van de vraagstukken die moeten worden opgelost bij het ontwerpen van systemen in de strijd tegen files.
daar heb je dan wel weer veel dorpen stadjes die voor de grote steden liggen waar het een stuk goedkoper is maar waarmee je toch binnen een kwartier op je werk bent.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Brabant zijn de huizenprijzen dan ook weer vergelijkbaar met die uit de Randstad. Vooral bij de gebieden waar het economisch goed gaat.
Prepaid kaart. Stopt je auto als je een kilometer teveel rijdt dan?quote:Op woensdag 23 april 2008 13:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Over de privacy:
www.nu.nl, 6 februari 2008
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |