abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56610636
Oh wat spitsvondig, Verdomd.
pi_56611175
nou hulde
And then there were syntax-errors
pi_56612196
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:58 schreef UberPhreak het volgende:
nou hulde
Ik hoop ook uitbundig te profiteren van mijn eigen idee!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56612533
Goddammit.
pi_56612668
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is net zo'n foute manier van beprijzen als we vroeger hadden. Brandstof zorgt niet voor files en slijtage aan de wegen dus is het ook geen goede manier om kosten van het onderhoud en aanleg van wegen aan te relateren, dat moet aan het aantal gereden kilometers, en dat is dus de kilometerheffing. Wat je in de brandstofprijs moet verdisconteren zijn de milieukosten, verbranding van brandstof leidt immers tot milieukosten, dus dat is ook de voet waaraan je die kosten moet relateren.
Praktijk, theorie.

In de theorie heb je gelijk, in de praktijk is alles wat de overheid opstart en onderhoudt zo ontzettend duur en inefficiënt dat de overhead kosten van het kilometer registratiesysteem zo hoog zullen zijn dat je beter kunt leven met de inefficiëntie van het doorrekenen in de brandstofprijzen. Dat systeem ligt er namelijk al, opschalen is dan niet meer zo moeilijk.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56613177
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:51 schreef SteveBallmer het volgende:
Goddammit.
Nou nou, had je maar net zo dom moeten worden als ik!

Kijk, het blijft, mits goed uitgevoerd, het eerlijkste systeem. Wie de meeste overlast veroorzaakt door benzine te verspillen in een te zware auto, door rijden op een druk tijdstip of een druk stuk weg, door te hard te rijden of door zinloos te rijden, moet het meeste betalen. Overlast dan gedefinieerd als verspilling, in de weg staan of hinderen, gevaar veroorzaken, vervuiling of wat je verder kunt omschrijven.
Grappig is dan wel, dat de veroorzaker tegelijk ook nu al vaak het slachtoffer is, zoals bij files, maar niet altijd, zoals bij vervuiling.
Eerlijkheidshalve zou de rijder ook goed geïnformeerd moeten worden over drukke tijden en drukke trajecten, maar dat gebeurt nu vaak al. En auto's kunnen gekeurd worden op hun verbruik en uitstoot, maar dat gebeurt nu ook al.

Zoals altijd zullen de rijken en degenen die hun kosten kunnen afwentelen, de dans grotendeels ontspringen, maar daar is heel weinig tegen te doen.

De veroorzakers van de overlast zijn in feite de verbruikers van een schaars goed: vrijwaring van overlast van anderen. Zelfs als de opbrengst maar voor een klein deel naar het wegennet gaat, is de heffing nog eerlijk, omdat de rest dan naar degenen gaat, die de overlast moeten dulden.

Met mijn voorstel hoop ik de gevolgen voor mezelf te minimaliseren: met mijn IQ van pakweg 50 hoop ik maar 50 % van het normale tarief te hoeven betalen. Ik snap het probleem en de oplossing niet, dus verbijt ik mij over de maatregel en dat wil ik graag gecompenseerd zien.

De crux zit in de uitwerking, want inderdaad is spelen met prijzen riskant. En elke regering zal de bepaling van de mate van overlast weer anders invullen.
Een ander probleem is dat van de privacy. Maar wie nu nog illusies daarover heeft, steekt mijns inziens zijn kop in het zand. Te traceren zijn we nu toch al.


Overigens een algemene vraag die in mij opkomt bij dit soort discussies: diverse mensen gaan echt helemaal uit hun bol bij elke beperking van hun autogebruik en vinden dan prompt, dat er meer wegen moeten komen. Nou vraag ik me af: zijn dat ook die mensen die bij wegenonderhoud de wegwerkers van de sokken rijden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56614714
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:56 schreef FJD het volgende:
In de theorie heb je gelijk, in de praktijk is alles wat de overheid opstart en onderhoudt zo ontzettend duur en inefficiënt dat de overhead kosten van het kilometer registratiesysteem zo hoog zullen zijn dat je beter kunt leven met de inefficiëntie van het doorrekenen in de brandstofprijzen. Dat systeem ligt er namelijk al, opschalen is dan niet meer zo moeilijk.
Natuurlijk kan de overheid een project wel efficiënt uitvoeren, maar het is parlementaire bemoeienis die projecten duur en inefficiënt maakt. Denk maar aan de invoering van het toeslagenstelsel, de Belastingdienst heeft vaak gewaarschuwd dat zij het niet aan konden, toch moest het parlement zijn zin doorzetten. Of denk aan al die aanvullende eisen die op een achternamiddag even worden geformuleerd met betrekking tot een infrastructuurproject terwijl de fundering al in de grond zit.

Het gaat telkens weer mis op het punt waar het parlement zich met de operationele zaken gaat bemoeien. Het parlement moet enkel een politiek kader (zij moet een soort entrepeneur zijn) aangeven, vervolgens zou het aan de operationele organen moeten zijn om binnen die grenzen vrij projecten te kunnen realiseren. Er moet een harde begrenzing komen van de macht van het parlement, een point-of-no-return waarna het parlement geen aanvullende eisen meer mag stellen, geen grote wijzigingen meer mag doorvoeren en niet meer mag ingrijpen in de uitvoering van een project.

Als politici dit land echt beter willen maken moeten zij de moed hebben zichzelf deels buiten spel te zetten. Er moet een besef komen dat het parlement niet zomaar alles kan, bijkomend voordeel is dat mensen hopelijk meer eigen verantwoordelijkheid gaan nemen. Een beetje meer stroomlijning in het politieke apparaat, een meer zakelijk aanpak en niet eindeloos ouwe-hoeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 09-02-2008 00:48:45 ]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 00:34:24 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56615232
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat klopt, is simpel aan te tonen door een rondje te fietsen. Vervuiling komt vrij bij de verbranding van brandstof, het is rechtstreeks te wijten aan het gebruik van olie gebaseerde brandstoffen.
Dus als ik met mijn auto rij verbruik ik geen brandstof??? Dat moet je mij even in Jip en Janneke taal uitleggen.

Even in de lijn van jou gedachte dat de heffing niet bij de brandstof kan

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 09-02-2008 00:40:42 ]
pi_56615503
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:34 schreef AchJa het volgende:
Dus als ik met mijn auto rijd verbruik ik geen brandstof??? Dat moet je mij even in Jip en Janneke taal uitleggen.
Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Laat ik nog één poging wagen.

Vervuilende stoffen zoals koolstofmono-oxide, stikstofoxiden en zwaveloxiden komen vrij bij de verbranding van fossiele brandstoffen zoals benzine, diesel en gas. Enkel als je voor de aandrijftechniek van een auto gebruik maakt van een verbandingsmotor komen er dus deze vervuilende stoffen vrij, immers, enkel dit type motor maakt gebruik van de verbranding van brandstoffen.

Een auto die rijdt op zonne-energie maakt geen gebruik van fossiele brandstoffen, deze auto rijden wel maar zijn niet vervuilend, hiermee is dus aangetoond dat het niet de auto is die vervuild. Maar dat het de verbranding is van fossiele brandstoffen die voor vervuiling zorgt en niet de auto op zich.
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:34 schreef AchJa het volgende:
Even in de lijn van jou gedachte dat de heffing niet bij de brandstof kan
Lees mijn vorige posts (discussie met Hukkie) maar eens, daar staat het keurig in uitgelegd.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 00:58:59 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56615782
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Laat ik nog één poging wagen.

Vervuilende stoffen zoals koolstofmono-oxide, stikstofoxiden en zwaveloxiden komen vrij bij de verbranding van fossiele brandstoffen zoals benzine, diesel en gas. Enkel als je voor de aandrijftechniek van een auto gebruik maakt van een verbandingsmotor komen er dus deze vervuilende stoffen vrij, immers, enkel dit type motor maakt gebruik van de verbranding van brandstoffen.

Een auto die rijdt op zonne-energie maakt geen gebruik van fossiele brandstoffen, deze auto rijden wel maar zijn niet vervuilend, hiermee is dus aangetoond dat het niet de auto is die vervuild. Maar dat het de verbranding is van fossiele brandstoffen die voor vervuiling zorgt en niet de auto op zich.
Helemaal geweldig, maar zolang er hier in Nederland geen hond rijdt in een auto op zonne energie, kernenergie of kolen kan je imo de heffing op de benzine/ diesel/ lpg gooien. Of ben jij grootverbruiker van buitenboordmotoren en kettingzagen.

En als jij meent dat dat onderscheid niet gemaakt kan worden, dat wordt het al zie bv rode diesel.
pi_56615881
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:58 schreef AchJa het volgende:
Helemaal geweldig, maar zolang er hier in Nederland geen hond rijdt in een auto op zonne energie, kernenergie of kolen kan je imo de heffing op de benzine/ diesel/ lpg gooien. Of ben jij grootverbruiker van buitenboordmotoren en kettingzagen.
Politiek is vooruit denken. Termijnen van 30, 40 jaar (tenminste zo zie ik het). Bovendien kun jij noch ik de toekomst niet voorzien, en daarom is het belangrijk aan een toekomstbestendig systeem te gaan werken. Iets meer visie graag.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 01:11:49 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56616035
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Politiek is vooruit denken. Termijnen van 30, 40 jaar (tenminste zo zie ik het). Bovendien kun jij noch ik de toekomst niet voorzien, en daarom is het belangrijk aan een toekomstbestendig systeem te gaan werken. Iets meer visie graag.
Dan is de wegenbelasting uitermate toekomstbestendig, iedereen met een voertuig betaalt.
pi_56616354
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:11 schreef AchJa het volgende:
Dan is de wegenbelasting uitermate toekomstbestendig, iedereen met een voertuig betaalt.
Dat systeem biedt nul incentives om schone voertuigen te ontwikkelen en voertuigen die niet meer rijden op de traditionele brandstoffen.
pi_56636923
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 00:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het gaat telkens weer mis op het punt waar het parlement zich met de operationele zaken gaat bemoeien. Het parlement moet enkel een politiek kader (zij moet een soort entrepeneur zijn) aangeven, vervolgens zou het aan de operationele organen moeten zijn om binnen die grenzen vrij projecten te kunnen realiseren. Er moet een harde begrenzing komen van de macht van het parlement, een point-of-no-return waarna het parlement geen aanvullende eisen meer mag stellen, geen grote wijzigingen meer mag doorvoeren en niet meer mag ingrijpen in de uitvoering van een project.

Als politici dit land echt beter willen maken moeten zij de moed hebben zichzelf deels buiten spel te zetten. Er moet een besef komen dat het parlement niet zomaar alles kan, bijkomend voordeel is dat mensen hopelijk meer eigen verantwoordelijkheid gaan nemen. Een beetje meer stroomlijning in het politieke apparaat, een meer zakelijk aanpak en niet eindeloos ouwe-hoeren.
Hier heb je wel een punt, moet ik zeggen.
Toch gaat het in de uitvoering ook nog wel eens mis. Er moet dus ook een harde begrenzing komen aan de uitvoering.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56637689
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Toch gaat het in de uitvoering ook nog wel eens mis. Er moet dus ook een harde begrenzing komen aan de uitvoering.
Fouten in de uitvoering zijn veel lastiger te voorkomen. Natuurlijk, een doorgewinterde projectmanager maakt met een ervaren projectteam minder fouten dan een minder ervaren manager met een projectteam dat ook pas net zijn eerste klus achter de rug heeft. Maar een project is vaak zo complex dat het eigenlijk niet mogelijk is fouten tot nul te reduceren. Fouten maken is menselijk dus dat blijf je houden. Bemoeienis van de politiek is echter geen menselijke fout die niet te voorkomen is, dat is iets dat systematische in zit gebakken in overheidsprojecten en daarom falen ze vaak.
  zondag 10 februari 2008 @ 11:07:08 #166
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56639703
En van de BPM zijn we ook nog niet af

BPM mogelijk toch een blijvertje
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 februari 2008 @ 11:11:58 #167
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56639753
Word ik even genaaid met mijn Mercedes 200 D uit '83.

pi_56649741
Het Singaporese systeem werkt met een kaart volgens mij. Zonder GPS dus, veel beter.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 18:19:32 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57226368
quote:
SP wil rekeningrijden met kilometerstand
Uitgegeven: 7 maart 2008 10:13
Laatst gewijzigd: 7 maart 2008 10:13

DEN HAAG - De SP wil een systeem van rekeningrijden met behulp van de kilometerstand. SP-leider Jan Marijnissen zei dat vrijdag in het radioprogramma De Ochtenden. De partij komt binnenkort met zijn voorstel naar buiten.

Het systeem komt erop neer dat automobilisten het aantal gereden kilometers moeten opgeven en op basis daarvan een heffing betalen. Net als in de plannen van verkeersminister Camiel Eurlings betaalt de automobilist dan voor het gebruik van de auto en niet voor het bezit, aldus Marijnissen.

De SP ziet niets in het voorstel van Eurlings om de files terug te dringen, omdat het te ingewikkeld en te duur zou zijn. Eurlings wil het verkeer via satellieten identificeren en registreren en zo een heffing in rekening brengen.
nu.nl



Geweldig, dat het plan van de SP er maar doorgedrukt mag worden. Het wordt dan lekker goedkoop rijden voor mij, want mijn km teller is al tijden kapot.
pi_57240134
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

nu.nl



Geweldig, dat het plan van de SP er maar doorgedrukt mag worden. Het wordt dan lekker goedkoop rijden voor mij, want mijn km teller is al tijden kapot.
hmm ik zie een run op kilometer terug draai "services"
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 20 april 2008 @ 16:08:52 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58180599
quote:
Km-heffing in gevaar
door Edwin Timmer
DEN HAAG - De invoering van de kilometerheffing komt in gevaar omdat de transportwereld dreigt dwars te gaan liggen.

Daarmee zou een van de belangrijkste steunpilaren onder het kolossale antifileproject van minister Eurlings (Verkeer) wegbreken. De 140.000 Nederlandse vrachtwagens zijn in 2011 de eerste die moeten starten met de kilometerheffing. Die positie als proefkonijn zit de vervoerders al niet lekker, maar het zijn de sterke aanwijzingen voor een duurder eurovignet en een hogere motorrijtuigenbelasting (mrb) voor vrachtwagens die de deur dicht gooien. De kostenstijging zou staan in de fiscale brief over de km-heffing waarop staatssecretaris De Jager (Financiën) nog broedt.

"De keiharde afspraak is: anders betalen voor mobiliteit, niet meer betalen", zegt Alexander Sakkers, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland. "Ik ben de laatste om rigoureuze toestanden uit te halen. Maar wat heb ik nog aan de kilometerheffing als wij alleen maar meer betalen? Ik denk dat bij heel zakelijk rijdend Nederland het draagvlak weg slijt."

Financiën stuurt aan op de kostenverhoging omdat vrachtwagens vergeleken met auto's weinig mrb betalen, weet Sakkers.
Telegraaf

Ik meende dat de MRB zou verdwijnen bij de invoering van de KM heffing??? Zo niet dan worden we idd weer dubbel genaaid, overigens worden we ook met de KM heffing genaaid in de lengte of de breedte.
pi_58180837
quote:
Op zondag 20 april 2008 16:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Telegraaf

Ik meende dat de MRB zou verdwijnen bij de invoering van de KM heffing??? Zo niet dan worden we idd weer dubbel genaaid, overigens worden we ook met de KM heffing genaaid in de lengte of de breedte.
as usual, ze zijn vergeten het woord miljeuk te gebruiken, dus daar komt vast nog een extra kostenpost voor
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 21 april 2008 @ 15:18:27 #173
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_58203938
Er verdwijnt geen belasting, BPM blijft, Houderschapsbelasting blijft (krijgt alleen een andere naam, inzetenenbelasting) en de brandstof accijnzen blijven torenhoog. Daar komt dus bij de kilomterheffing. (naast de fijnstoftax en de slurptax) Leuker kunnen ze het niet maken.

Overheid.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 21 april 2008 @ 15:59:27 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58204677
Deze kon hier ook wel bij vond ik:
quote:
Provinciale heffing voor auto verdubbeld
Uitgegeven: 21 april 2008 11:10
Laatst gewijzigd: 21 april 2008 11:11

VOORBURG - Nederlanders betalen op dit moment twee keer zoveel opcenten motorrijtuigenbelasting in vergelijking met het jaar 2000. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag.
ANP

De opcenten vormen voor provincies de belangrijkste inkomstenbron. In totaal betalen eigenaren van auto's en motoren dit jaar 1,3 miljard euro aan opcenten aan de provincies. In 2000 lag dat bedrag nog op ruim 600 miljoen euro.

Zuid-Holland

Zuid-Holland is de duurste provincie als het gaat om de opcenten. De gemiddelde voertuigbezitter is in Zuid-Holland 192 euro aan opcenten kwijt, 33 euro meer dan in 2007.

Op de opcentenranglijst is Gelderland tweede met gemiddeld 182 euro. Inwoners van Drenthe, Friesland, Limburg en Utrecht betalen ook meer opcenten dan het landelijk gemiddelde. Dat bedraagt 168 euro, 15 euro meer dan in 2007.

Opbrengsten

De provincies bepalen zelf de hoogte van de opcenten. Met de opbrengsten betalen ze investeringen in wegen, natuur, recreatie en andere zaken.

De opcenten worden berekend als een vast percentage over de hoofdsom van de motorrijtuigenbelasting die het Rijk oplegt. De hoogte van de belasting is afhankelijk van het gewicht van het voertuig en het type brandstof.

Vrijstelling

Taxi's, (dieren)ambulances, lijkenvervoer, auto's ouder dan 25 jaar, defensie- en politiematerieel zijn vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting en daarmee dus ook van opcenten.
(c) ANP
nu.nl

Ook de provincie gebruikt de automobilist als melkkoe.
  maandag 21 april 2008 @ 16:56:35 #175
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58205698
De overheid draait onze economie nog de nek om, vooral als ze de transportsector treffen.

Het lijkt wel of dat tuig niet in de gaten heeft dat ze met hun gegraai een spoor van financiële vernieling achterlaten.
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:19:02 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58220172
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:37 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

voor 400 in de maand extra kun je aardig wat extra wegwonen lijkt me
Moet je wel 400 euro in de maand hebben natuurlijk
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd overigens waarom men perse in de randstad moet werken blijft voor mij een raadsel
Misschien omdat daar werk te vinden is ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:47:30 #177
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_58221801
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
Misschien omdat daar werk te vinden is ?
Klopt, tenzij je graag met vee werkt dan is er genoeg werk buiten de randstad.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_58222275
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Moet je wel 400 euro in de maand hebben natuurlijk
[..]

Misschien omdat daar werk te vinden is ?
er is overal werk te vinden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:15:18 #179
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58223721
Ik doe sinds kort mee aan Filemijden op de A16. (http://www.filemijdena16.nl)
Voor elke keer dat ik na 19:00 over de Moerdijkbrug rijd krijg ik 4 euro van rijkswaterstaat ivm de werkzaamheden aan de moerdijkbrug.

Ik vind het een goede actie. Tot op heden heb ik nog maar 1.5 keer de file gemeden. Maar het is een goede proef om te zien of je mensen met financiele prikkels kan sturen om een ander rijgedrag aan te nemen. Denk niet dat het gaat werken.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:37:10 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58226924
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

er is overal werk te vinden
lees die zin nou zelf nog eens door en stuur voor de lol eens wat sollicitatiebrieven op vacatures (if any..) in Drenthe en friesland bijvoorbeeld
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_58230734
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.
yep autorijden word duur heel erg duur, ik ben ook tegen hoor
quote:
Sowieso is het een gruwelijke inperking op de bewegingsvrijheid en ook de privacy komt nog verder in het geding. En het ergste van alles, door dit armzalige grafplan staat er in 2016 geen kilometer minder file, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Wat je wel zal krijgen is dat mensen die nu net nog een auto kunnen betalen om naar hun werk te gaan dat straks net niet meer kunnen en dus maar liever werkeloos thuis gaan zitten.
privacy is ook een goed punt inderdaad als het zo doorgaat kunnen ze precies zien waneer je bij de hoeren bent geweest en waar en waneer je iets te hard hebt gereden. OV met chip en auto met GPS welkom controle staat

waar ik het niet mee eens ben is het vetgedrukte, sterker nog je mag de haard al wel aansteken, want er zijn genoeg mensen die nu een auto rijden en het met dit systeem echt niet meer kunnen. bedenk maar het is niet alleen dit ook de kosten van verzekering, benzine (die alsmaar stijgt) en wegenbelasting
quote:
Nee, absoluut tegen

Dit kabinet gaat dit als wet doordrukken dus ook al komt de volgende kabinetsperiiode heel iemand anders aan de macht dan gaat dit plan alsnog door. Toch wil ik iedereen nog even bedanken die op dit kabinet van uitbuiting, betutteling en verboden heeft gestemd
tja...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58250495
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

lees die zin nou zelf nog eens door en stuur voor de lol eens wat sollicitatiebrieven op vacatures (if any..) in Drenthe en friesland bijvoorbeeld
In brabant wordt er gewoon aan je getrokken maar jij noemt dan ook wel weer een paar provincies
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58250977
Heh, top idee. In 2012 is de benzine wel ergens rond de 3 euro per liter, gooien we er gelijk een kilometerheffing tegenaan om een laatste trap te geven tegen de economie, voor zover die we dan nog hebben.

In principe dus écht een goed idee, autorijden moet worden ontmoedigd, alleen jammer dat dat moet in mijn leven. Kunnen we de volgende generaties niet laten boeten voor ons onverantwoordelijk gedrag?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 23 april 2008 @ 12:37:32 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58251167
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In brabant wordt er gewoon aan je getrokken maar jij noemt dan ook wel weer een paar provincies
In Brabant zijn de huizenprijzen dan ook weer vergelijkbaar met die uit de Randstad. Vooral bij de gebieden waar het economisch goed gaat.
The End Times are wild
pi_58251751
Gelukkig heb ik me motorrijbewijs binnekort
Heb ik niks met die kilomterheffing te maken

Maar ben erg benieuwd hoe ze dit gaan regelen omdat natuurlijk veel mensen fraude zullen proberen te plegen.
Ook erg belangrijk is je privacy, misschien nieuwe weet voor maken en dan ook meteen de OV chipkaart bij betrekken.
Maar ze zeggen dat niet veel duurder word dan de wegenbelasting, maar ben bang dat ze dit niet waar gaan maken en veel duurder word gemiddeld voor iedereen.
............................
pi_58251829
Over de privacy:

www.nu.nl, 6 februari 2008
quote:
'Anoniem rekeningrijden mogelijk'

Uitgegeven: 6 februari 2008 09:51

AMSTERDAM - Anoniem rekeningrijden met de auto is mogelijk. Automatiseerder LogicaCMG heeft samen met elektronicabedrijf Siemens een systeem ontwikkeld waarbij de gereden route onbekend blijft. Dat heeft een woordvoerder van LogicaCMG woensdag bevestigd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf. LogicaCMG en Siemens trekken samen op in de hoop straks de opdracht binnen te halen van het ministerie van Verkeer en Waterstaat voor het systeem dat rekeningrijden in Nederland mogelijk moet maken. Ook veel andere bedrijven in binnen- en buitenland hebben hun interesse getoond.

Prijs
Volgens de woordvoerder van LogicaCMG is het systeem gebaseerd op het gegeven dat voor verschillende wegen dezelfde kilometerprijs wordt berekend. Met een prepaidkaart worden wel de gereden kilometers afgerekend, maar blijft de route 'geheim'. De automoblist moet de kaart kunnen kopen in bijvoorbeeld supermarkten en tankstations.

Systemen
LogicaCMG kan niet aangeven of het scheelt in prijs om wel of niet anoniem te rijden. "Daarvoor is het nog veel te vroeg. Dit is een van de mogelijke systemen", aldus de woordvoerder.
De Tweede Kamer praat woensdag over het rekeningrijden. Het privacy-aspect is een van de vraagstukken die moeten worden opgelost bij het ontwerpen van systemen in de strijd tegen files.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_58253388
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Brabant zijn de huizenprijzen dan ook weer vergelijkbaar met die uit de Randstad. Vooral bij de gebieden waar het economisch goed gaat.
daar heb je dan wel weer veel dorpen stadjes die voor de grote steden liggen waar het een stuk goedkoper is maar waarmee je toch binnen een kwartier op je werk bent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 april 2008 @ 10:33:08 #188
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58273315
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Over de privacy:

www.nu.nl, 6 februari 2008
[..]


Prepaid kaart. Stopt je auto als je een kilometer teveel rijdt dan? Of kan je je rijtegoed opwaarderen? (krijg je weer boetes omdat je aan het sms'en bent tijdens het rijden )

En terugdringen van de files... Als de kosten zo hoog gaan oplopen staan er straks geen files met Golfjes, 206jes, Bora's, en S40's maar files met Maserati's, A8ten, 7 series en Touarecs....
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58283766
Vandaag de motorrijtuigenbelasting voor mijn motor binnengekregen, u weet wel, zo'n voertuig die niet voor files zorgt.. van 60 euro naar 68 euro.. een verhoging van meer dan 10%.. ja, als je de files moet oplossen dan tref je gewoon iedereen die zijn best doet om de files te verkleinen nietwaar..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')