ik ga er ook heen om te studeren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:15 schreef Dos37 het volgende:
Ik wil er een half jaar studeren, ben al druk aan het zoeken naar de mogelijheden
Studeren lijkt me ook heel gaaf. Eens even informeren wat de mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik ga er ook heen om te studeren.
Misschien dat ik je in deze maanden van tips kan voorzien
Dat zou geweldig zijnquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik ga er ook heen om te studeren.
Misschien dat ik je in deze maanden van tips kan voorzien
desnoods doe je t in het studeren en stage in het buitenland topicquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:19 schreef Dos37 het volgende:
Nou laten we beginnnen met wat voor opleiding je doet?, welk niveau?
Als een modje dit te off-topic vindt moeten we maar even PMen.
zijn er in die periode een beetje vette feesten en festivals?quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:19 schreef runaway het volgende:
Ik heb er van febr-juli 2007 gestudeerd, aan de Carlos III universiteit (Getafe).
Echt het half jaar van je leven, DOEN!!!!!!!!!
Als jullie meer info willen roep je maar!
Om even het verhaal kort te vertellen; ik ben er vorig jaar dus geweest. Woonde bij San Bernardo, leuke buurt, kamer van 400 euro (redelijke prijs), supergezellig studentenhuis! Ik studeerde dus bedrijfskunde aan universidad Carlos III in Getafe (45 min van het centrum). Deed het Erasmus-uitwisselingsprogramma. Carlos III is half engels half spaans, wel een stuk lager niveau dan in Nederland, alhoewel deze uni heel goed aangeschreven staat.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:30 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
zijn er in die periode een beetje vette feesten en festivals?
je bent in madrid en bestelt een tvquote:Op donderdag 7 februari 2008 01:37 schreef Knoekie het volgende:
Ik heb een tv besteld, zaterdag komen ze hem brengen. Als dat maar goed gaat![]()
Waar heb je dat gedaan voor hoe duur enzo?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:14 schreef Terreros85 het volgende:
Daarom vijf maanden Spaans geleerd.
Meestal kun je op de dag zelf nog kaartjes aan de kassa kopen, ligt een beetje aan de wedstrijd (al lijkt Murcia me niet al te populair, maar goed seizoen loopt ten einde). Kun je er van tevoren niet via internet kopen? Ik heb vorig jaar 25 euro betaald, zit je wel helemaal bovenin.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:14 schreef Blik het volgende:
Waarschijnlijk in april een lang weekend naar Madrid toe. Heb daarvoor een vraagje:
Kun je op de bonnefooi naar de kassa bij het Bernabeu en een kaartje voor Real Madrid kopen? Als dat kan kan dat namelijk invloed hebben op welk weekend we misschien naar Madrid willen. (In het weekend van 13 april moeten ze thuis tegen Murcia, week later spelen ze uit). En dan ben ik ook wel benieuwd naar de prijzen voor een kaartje
En ben ook benieuwd welke reisgids ik het beste kan kopen voor bezienswaardigheden/eettentjes etc in Madrid en omstreken, is dat de Lonely Planet of kan ik beter een andere kopen?
Ik heb even op internet gezocht naar Nederlandse sites met kaartjes voor Real Madrid, maar de prijzen beginnen bij 130 euro ofzo...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:46 schreef runaway het volgende:
[..]
Meestal kun je op de dag zelf nog kaartjes aan de kassa kopen, ligt een beetje aan de wedstrijd (al lijkt Murcia me niet al te populair, maar goed seizoen loopt ten einde). Kun je er van tevoren niet via internet kopen? Ik heb vorig jaar 25 euro betaald, zit je wel helemaal bovenin.
Reisgidsen zijn denk ik niet heel belangrijk, ze hebben het allemaal over dezelfde bezienswaardigheden. Denk dat je beter even vorig topic door kunt lopen. Voor overdag is 100 montaditos een grappig tentje om eens langs te gaan, voor 's avonds wellicht de bazaar oid.
Ik ben door Real & het stadion juist voetbalfan gewordenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:08 schreef Blik het volgende:
(Een ander probleem is dat ik met vriendin en haar moeder ga, betwijfel of ze wel zin hebben in een wedstrijd van Real)
Ik zie die wedstrijd van jou er nog niet bij staan, maar word voor alle andere wedstrijden doorverwezen naar servicaixa. Dat is een organisatie die tickets verkoopt (ook voor concerten etc). Heb er indertijd een hoop gedoe mee gehad om kaartjes voor een concert te scoren (ze wisten bv zelf niet wanneer de verkoop in ging, telefonisch kon je alleen bestellen met een spaanse account; gelukkig waren de spanjaarden zelf ook redelijk manana-manana, dus nog niet uitverkocht)quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:10 schreef Blik het volgende:
Ik heb al gevonden waar Real Madrid kaartjes verkoopt, maar ik kom er niet uit hoe het na het klikken op "Buy" verder moet
http://www.realmadrid.com/articulo/rma25336.htm
Iemand die mij kan helpen? Ik heb al geprobeerd om credit-cardgegevens in te voeren, maar dat werkt niet
Rough Guide of Lonely Planet zijn veel te uitgebreid voor een weekendje weg, meer voor als je er een half jaar gaat wonen. Ik had zelf een reisgidsje van Globus van een paar euro bij de Slegte en heb nog niet half gezien wat er allemaal in staat. De ANWB extra gidsjes via Bol.com zijn ook wel handig.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:45 schreef Blik het volgende:
En eigenlijk wil ik toch wel een goede reisgids hebben. niet zozeer voor slaapadressen maar wel voor openbaar vervoer (!!!), goede eettentjes etc. Aan een Capitool heb ik niet zoveel dan, maar welke reisgids is dan een goede? Nederlands of Engels, dat maakt me niet zo uit. Hij moet wel een beetje recent zijn, dus niet uit 2001 komen ofzo
Maar staat daar ook het openbaar vervoer in? Dat en bezienswaardigheden vind ik het belangrijkst.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Rough Guide of Lonely Planet zijn veel te uitgebreid voor een weekendje weg, meer voor als je er een half jaar gaat wonen. Ik had zelf een reisgidsje van Globus van een paar euro bij de Slegte en heb nog niet half gezien wat er allemaal in staat. De ANWB extra gidsjes via Bol.com zijn ook wel handig.
Oh jawel, de moeder van mijn vriendin heeft longemfyseem. Dus OV/Taxi is zeer welkom, ze kan wel iets lopen maar geen kilometers achter elkaar rondsjouwen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
OV is heel eenvoudig en heb je bijna niet nodig om bij alle belangrijke bezienswaardigheden te komen.
Dan zou ik eerder kiezen voor een terrasje op zn tijd, als je met de metro (tenminste in het centrum) reist mis je al het moois!quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Oh jawel, de moeder van mijn vriendin heeft longemfyseem. Dus OV/Taxi is zeer welkom, ze kan wel iets lopen maar geen kilometers achter elkaar rondsjouwen.
We zullen ook zeker wel gaan lopen, maar ze kan gewoon niet heel de dag lopen. Ook al neem je tussendoor een terrasje zal ze naarmate de dag vordert doodmoe worden. Dus af en toe een metroritje is wel goed voor d'r.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:51 schreef runaway het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder kiezen voor een terrasje op zn tijd, als je met de metro (tenminste in het centrum) reist mis je al het moois!
Grappig. In eerste instantie wilden we naar het Prado, mar de rij was zo lang dat we naar het Thyssen museum geweest zijn, ongeveer 300 meter verderop. Was inderdaad erg de moeite waard.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als jullie gaan en je zou moeten kiezen tussen het Prado en het Museo Thyssen-Bornemisza dan moet je cker de laatste nemen! Staat veel meer in, is overzichtellijker en stijlvoller dan het Prado, ondanks dat je het niet zou verwachten.
Alhoewel ik Madrid mooi vind, was het wat rommeliger en ranziger dan ik verwacht had. Deed me wat dat betreft een beetje aan Amsterdam denken.
Gewoon een treintje pakken... in Madrid zijn redelijk veel treinstations waar je per metro erg snel bent. Zit je gelijk in het centrum van Toledo en zit je niet in het irritante autoverkeer van Madrid met rondwegen. Ik weet het niet cker maar ik geloof dat ze in Espana en cker in Madrid nou niet zo geordend/ relaxed autorijden, dus boemelen in een treintje is dan relaxter. Zie trouwens ook meer van het landschapquote:Op donderdag 21 februari 2008 08:20 schreef Blik het volgende:
[..]
En we willen wellicht ook nog buiten de stad wat bekijken (Toledo bijv.), en daarvoor is openbaar vervoer ook handig, of wellicht een auto huren voor een dag
quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:13 schreef Knoekie het volgende:
Ik neem me ouders mee naar Real tegen Getafe![]()
Gewoon gaan en je zult het zien. Er is trouwens nog een met DE Picasso, maar die heeft wat meer de moderne kunst dus daar moet je van houdenquote:Op maandag 25 februari 2008 22:56 schreef Knoekie het volgende:
Vandaag trouwens naar Reine Sofia geweest.![]()
Morgen ga ik naar Prado, althans dat is de planning, maar is dat andere museum nou echt zoveel beter?
http://www.losamigoshostel.com/b/index.htmquote:Op zondag 2 maart 2008 17:09 schreef Leep het volgende:
jamaar ik heb geen idee hoe dat gaat hè?
straks gaat er iemand bij me in bed liggen ofzo:P Of mn tas doorspitten
Daar hebben wij ook een weekend overnacht, wat toevallig. Het is in ieder geval heel schoon en netjes allemaal, verder wel eenvoudig maar das niet zo vreemd voor een hostel. Wij hebben 17 euro p.p. betaald geloof ik, maar wel goed te doen dus. Inderdaad midden in het uitgaansgebied, dus ideaal.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:48 schreef runaway het volgende:
[..]
http://www.losamigoshostel.com/b/index.htm
Ik zat in die van Sol, ze hebben dus kamers met 12 bedden maar ook met 4, 3, of 2. Kamers zijn gewoon af te sluiten, en je kunt er een kluis huren. Geloof dat het iets van 20 euro per nacht kost. Ligt in Calle Arenal, centraler kun je bijna niet liggen.
Ontbijt (erg simpel, stokbrood met beleg enzo) inbegrepen. Koelkast en kookgelegenheid aanwezig.
Jullie 2 mogen ook gratis in mijn appartement slapen?quote:Op zondag 2 maart 2008 14:29 schreef Leep het volgende:
oja we zoeken ook nog een goedkoop hotel hostel ding. Heb wel weinig ervaringen met hosten alleen toen we met groep van 20+ gingen en dus alsnog niet met vreemde mensen op de kamer lagen.
Maar hoe werkt dat dan waar kun je je spullen bijvoorbeeld veilig leggen enzo, en hoe veilig is het uberhaupt voor twee vrouwen alleen???
Ja ik had m al gevonden ja zag er goed uitquote:Op zondag 2 maart 2008 17:48 schreef runaway het volgende:
[..]
http://www.losamigoshostel.com/b/index.htm
Ik zat in die van Sol, ze hebben dus kamers met 12 bedden maar ook met 4, 3, of 2. Kamers zijn gewoon af te sluiten, en je kunt er een kluis huren. Geloof dat het iets van 20 euro per nacht kost. Ligt in Calle Arenal, centraler kun je bijna niet liggen.
Ontbijt (erg simpel, stokbrood met beleg enzo) inbegrepen. Koelkast en kookgelegenheid aanwezig.
Ik dacht dat Chueca één van de beste uitgaanswijken was. Maar 100% zeker ben ik nietquote:Op maandag 24 maart 2008 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand wat de leukste uitgaanswijken in Madrid zijn? Even in verband met het zoeken van een hotel, ik weet niet of je nou beter ten noorden of ten zuiden van het centrum kan zitten.
Ten noorden/centrum. Zuidelijker liggen wat mindere wijken. Taxi kost trouwens ook geen drolquote:Op maandag 24 maart 2008 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand wat de leukste uitgaanswijken in Madrid zijn? Even in verband met het zoeken van een hotel, ik weet niet of je nou beter ten noorden of ten zuiden van het centrum kan zitten.
ligt r een beetje aan waar je van houdt. Maar chueca en malasana zijn tof. Vermijd sol!quote:Op maandag 24 maart 2008 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
Ten noorden van Sol. Beste locatie is een hostal in de buurt van het Teatro Real, bijvoorbeeld Las Fuentes. Niet luxe, niet groot, maar wel goedkoop en op een goede locatie.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
Is Malasana bij San Bernardo?quote:Op maandag 24 maart 2008 23:40 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ligt r een beetje aan waar je van houdt. Maar chueca en malasana zijn tof. Vermijd sol!
malasana is de wijk ten noorden van het centrum, tussen arguelles en chueca in.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:26 schreef _Boo_ het volgende:
Bedankt! Ik boek denk ik een hostal in het centrum, dan gaan we inderdaad wel met de taxi als het nodig is.
[..]
Is Malasana bij San Bernardo?
We houden van een beetje leuke clubs (liefst elektro en wat ouder publiek), cocktailsbars, echt Spaanse bars zou ook leuk zijn en terassen. Heb je een adresje?
ik had bij areia totaal niet het idee van een extravagante homobar, ben er nu drie keer geweestquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:13 schreef runaway het volgende:
Ik ben er van 8 tm 12 april weer even, whiehooeeeeeeeee!
Techno: http://www.clubbingspain.com/eventos.php?lng=es&fecha=1206486000
areia is een extravagante homo-bar, heel leuk! (maar zou er dan op een ma-di-wo heen gaan)
fabrik is een stuk buiten madrid, mooie muziek, wel veel snuivende mensen
macumba is idd ook aardig, maar wederom beetje apart publiek
verder hebben ze bij sala Heineken (calle princessa 1) ook nog wel eens leuke techno, vond ik persoonlijk de leukste club
budha bar ben ik nooit geweest, vrienden wel --> upper-class club (komen ook voetballers enzo)
overzicht alle clubs: http://www.clubbingspain.com/clubs.php?caid=6&lng=es
als je vragen hebt geef je maar een gil
Yep vanaf Estación Sur de Autobuses.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:54 schreef -Mellow- het volgende:
je kan ook gewoon met de bus naar Toledo hoor
Wist ik niet, maar laten we maar zeggen dat we niet echt zin hadden om nog naar Toledo te gaan toen het 14:00 was. chillen in Retiro-park was ook primaquote:Op woensdag 30 april 2008 12:54 schreef -Mellow- het volgende:
je kan ook gewoon met de bus naar Toledo hoor
de kabelbaan van Caso de Campo en een dagje Toledo en Retiro en de musea en...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:37 schreef Leep het volgende:
jaa maandag is het zo ver!
iemand nog gouden tips??
ja retiro kabelbaan en toledo stonden sowieso al op de planning!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
de kabelbaan van Caso de Campo en een dagje Toledo en Retiro en de musea en...
... of zocht je nog andere tips?
Liep daar ongeveer iedere dag langs, ons appartementje zat daar in de buurt. Het was daar altijd propvolquote:Op zondag 25 mei 2008 14:22 schreef -Mellow- het volgende:
als je typisch spaans tapas wil dan moet je naar el tigre gaan in chueca.
fokking chaos daar![]()
El escorial vond ik zelf niet veel aan, maar je kunt vanuit el escorial een trip maken naar valle de los caidos (vallei der gevallenen, graf franco), en dat vond ik echt super indrukwekkend!quote:Op zondag 25 mei 2008 20:00 schreef Leep het volgende:
mwoah klinkt niet echt leuk dan...
we willen misschien nog een dagje naar el escorial is dat een beetje de moeite. Het liefst zou ik een dagje naar sierra guadarrama gaan maar is dat te bereiken met ov?
Er gaat een keer per dag een bus heen, rond half 3 ofzo ergens........quote:Op zondag 25 mei 2008 21:18 schreef Leep het volgende:
is dat bereikbaar met het ov? Of vanuit el escorial te belopen ofzo???
Ja haha altijd propvol. Als je in de middag gaat is het nog wel te doen trouwens.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Liep daar ongeveer iedere dag langs, ons appartementje zat daar in de buurt. Het was daar altijd propvol
Zelfs om 2 uur 's middags is het daar al "packed", maar relatief rustig in vergelijking met 's avondsquote:Op maandag 26 mei 2008 00:11 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ja haha altijd propvol. Als je in de middag gaat is het nog wel te doen trouwens.
ja, en vaak staan ze helemaal tot buiten helemaal lazerus te wezen met hun bordje vette ranzige tapas in het knuisjequote:Op zondag 25 mei 2008 20:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Liep daar ongeveer iedere dag langs, ons appartementje zat daar in de buurt. Het was daar altijd propvol
nee dat zeg ik ook niet.quote:
geen idee.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:51 schreef w8jij17 het volgende:
Weet iemand of er een (goed) hostel dichtbij Barajas Airport zit? Op hostelworld zit alles in het centrum.
's Nachts rijdt er geen metro (tenminste, zoals ik gehoord heb) en het is te ver om het te voet af te leggen.
ja dat is wel de gangbare prijsquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:00 schreef Rubstah het volgende:
Owja, ook nog iemand uitgaanstips? (ik zit in Hostel Los Amigos Sol btw)
Wat vond je de bestebar/kroeg en waarom?
Zijn alle discotheken ¤12-¤20 entree(inclusief 1/2 drankjes)?
En welke is wel goed waar voor je geld?
Vrijdagavond kwamen wij om drie uur 's nachts nog een tegen met daarop 33 graden inderdaadquote:Op zondag 29 juni 2008 23:30 schreef Fogel het volgende:
Woensdagavond was het volgens de thermometers in de bushokjes (waar ik met een taxi voorbij reed) tussen de 29 en 34 graden, en dat was tussen 22:30 en 23:00.
Woesdag overdag was het zo warm dat ik niet eens naar het buitenzwembad toe wilde en maar liever op mijn hotelkamer bleef om te werken.
Boo: bedoel je met 'bovenstaand restaurant' La Finca de Susana? Enkele van de gerechten waren inderdaad wat aan de 'slappe' kant (de carpaccio bijvoorbeeld). We hadden 3 of 4 verschillende voor- en hoofdgerechten in totaal en over het geheel gezien waren we tevreden, zeker voor die lage prijs.
dat moet niet moeilijk te vinden zijn, is een speciale arena waar dat gebeurd. Maar ik ben vergeten hoe het heet omdat ik een schurfthekel heb aan stierenvechten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:14 schreef Almanack het volgende:
Kick, als 't mag?![]()
Ga van 10 tot 14 september, zin inMaar lijkt me 'leuk' om naar stierenvechten te gaan, interessant in ieder geval
Kan alleen niet echt wat vinden, iemand ervaring mee??
adios
Yo, bedankt :-) Wat ik zie is dat het elke zondag is, dus dat is onpraktisch; gaan 's ochtends weg :-) Maar zal kijken, misschien in de buurt nog wat! Ben erg benieuwd, alleen nog maar positieve dingen gehoord over Madrid :-D Zal topics doorlezen voordat ik ga..quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:37 schreef -Mellow- het volgende:
oh ik zie net op mijn kaart dat het gewoon, zoals te verwachten, plaza de toros heet. Dus als je daar nou op googled.
Verder hoop ik dat je dusdanig geshockeerd zal zijn zodat je het nooit meer hoeft te zien.
En dat de stierenvechter een pijnlijke dood mag sterven
Oja, veel plezier, Madrid is tof!
Nee, geen CL, Real speelt uit in Rusland. Je kunt iig een rondleiding in het stadion doen en dan in het museum van het stadion kijken. Is cker de moeite waard!quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:07 schreef Blik het volgende:
Met 6 mannen? Santiago Bernabeu natuurlijk (hoop dat er dan geen Champions League is, dan kom je er namelijk niet in).
ik weet het, maar als er champions league was geweest mag je er dus niet in, omdat ze dan trainen in het stadion en dergelijke. Maar je hebt dus geluk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, ondanks dat het eigenlijk veel te duur is (volgens mij 15 euro)quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, geen CL, Real speelt uit in Rusland. Je kunt iig een rondleiding in het stadion doen en dan in het museum van het stadion kijken. Is cker de moeite waard!
Valt nog wel mee als je bedenkt dat je egt overal mocht komen. Je mocht zelfs direct langs het veld lopen, op de bank zit waar de vedetten ooit gezeten hebben en in de kleedkamer van de tegenstander. Ik heb nog niet eerder gehoord/gezien dat dat bij andere clubs ook kon. Daarnaast is het museumpje echt leuk en niet zo standaard alle bekers op een tafeltje zetten en klaar. Dus is egt de moeite waard, ook voor het geldquote:Op zaterdag 27 september 2008 23:47 schreef Blik het volgende:
[..]
ik weet het, maar als er champions league was geweest mag je er dus niet in, omdat ze dan trainen in het stadion en dergelijke. Maar je hebt dus geluk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, ondanks dat het eigenlijk veel te duur is (volgens mij 15 euro)
Dat zeg ik, Gammaquote:Op zondag 28 september 2008 09:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Valt nog wel mee als je bedenkt dat je egt overal mocht komen. Je mocht zelfs direct langs het veld lopen, op de bank zit waar de vedetten ooit gezeten hebben en in de kleedkamer van de tegenstander. Ik heb nog niet eerder gehoord/gezien dat dat bij andere clubs ook kon. Daarnaast is het museumpje echt leuk en niet zo standaard alle bekers op een tafeltje zetten en klaar. Dus is egt de moeite waard, ook voor het geld
Uitgaan in de plaza de toros van Leganes...quote:Op zondag 28 september 2008 23:52 schreef runaway het volgende:
Iemand trouwens nog dagtripjestips?
Heb Toledo, Salamanca, Aranjuez, Segovia, El Escorial & Valle de los Caidos al gezien
Ga slapenquote:Op zondag 28 september 2008 23:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uitgaan in de plaza de toros van Leganes...
Dagtripjes, de bergen ten noordwesten zijn wel leuk. En je kan in Madrid prima shoppen. Calle Fuencarral is berucht, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen...
quote:
quote:Op maandag 29 september 2008 02:01 schreef runaway het volgende:
Iemand trouwens nog dagtripjestips?
Heb Toledo, Salamanca, Aranjuez, Segovia, El Escorial & Valle de los Caidos al gezien
6 mannen ja. Thanks, het stadion wilde ik al zien inderdaad.quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:07 schreef Blik het volgende:
Met 6 mannen? Santiago Bernabeu natuurlijk (hoop dat er dan geen Champions League is, dan kom je er namelijk niet in). Koninklijk Paleis vond ik ook wel mooi en Plaza Mayor en Sol om te pilsen.
Bernabeu kun je met de metro naartoe, en ieder moment op eigen houtje de tour doen. Kost dus niet teveel tijd. Plaza Mayor zijn volgens mij niet echt clubs. Is gewoon een mooi plein met terrasjes. Ben niet echt in de clubs geweest in Madrid, dus kan ik niks over zeggen.quote:Op maandag 29 september 2008 15:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
6 mannen ja. Thanks, het stadion wilde ik al zien inderdaad.
Nadeel is natuurlijk dat ik niet veel tijd heb, dus ik wil het een beetje goed inplannen allemaal dat we niet onnodig veel tijd verliezen..zou zonde zijn.
Dat Plaza Mayor enzo he, heb je daar ook clubs die op dinsdag tot een uur of 4, 5 open zijn? (En waar dan veel lekkere vrouwen rondlopen natuurlijk, niet dat je daar 3 uur lang tegen de snuit van Pablo de barman zit te kijken)
Rond Sol zou je ergens moeten zijn, wellicht Palacio ofzo? Of salsa-club El Son (6 Nederlandse mannen krijg je daar wellicht niet naar binnenquote:Op maandag 29 september 2008 16:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Bernabeu kun je met de metro naartoe, en ieder moment op eigen houtje de tour doen. Kost dus niet teveel tijd. Plaza Mayor zijn volgens mij niet echt clubs. Is gewoon een mooi plein met terrasjes. Ben niet echt in de clubs geweest in Madrid, dus kan ik niks over zeggen.
Ah okay, we zijn niet echt van die salsaboys dus dat maakt niet uit. Barretjes lijkt ons meer leuker voor savonds, maar we moeten dus echt een club hebben waar we 'gebakken zitten' totdat ons vliegtuig weer vertrekt. Ik heb weinig trek om in december vanaf 3 uur snachts een beetje door die straten te gaan slenteren.quote:Op maandag 29 september 2008 17:12 schreef runaway het volgende:
[..]
Rond Sol zou je ergens moeten zijn, wellicht Palacio ofzo? Of salsa-club El Son (6 Nederlandse mannen krijg je daar wellicht niet naar binnen). Net achter Sol liggen wel veel barretjes, daar kun je wat gaan rondhupsen.......
ps: silenus, toch niet toevallig OHD uit Maastricht he?
Echte clubs heb ik in het centrum niet kunnen ontdekken... dus ben ook wel benieuwd voor een volgende keerquote:Op maandag 29 september 2008 15:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
heb je daar ook clubs die op dinsdag tot een uur of 4, 5 open zijn? (En waar dan veel lekkere vrouwen rondlopen natuurlijk, niet dat je daar 3 uur lang tegen de snuit van Pablo de barman zit te kijken)
Hey Mellow, woon je in Madrid?quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ja! geniaal is het, en goedkoop ook
Zo'n mini hambroodje voor 80 ct. echt ideaal als je kleine trek hebt. En 's nachts zijn ze ook nog open tot een uur of 3.
Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey Mellow, woon je in Madrid?
Wat ook vet relaxed is, als afwisseling op de eeuwige hambotenten, is de Pans & Company.
Ah so, ik heb er ook gewoond, een heerlijke stad. Woonde je in het centrum van Madrid?quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:36 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.
Ah ja. Ik woonde in Carabanchel, maar wel nog in het goede gedeelte gelukkig.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:40 schreef -Mellow- het volgende:
Ik woonde in Argüelles, niet in het centrum maar vlak erbuiten. Erg relaxte lokatie iig
Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.quote:
Ik wist niet dat Prada een museum heeftquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Oeps, foutje inderdaad in al mijn haastquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Prada een museum heeftJe bedoelt het Prado? Ik vond alledrie de grote musea zeer de moeite waard. Prado heb ik nog niet volledig gezien, dus die gaat in de herhaling. Thyssen-Bornemisza en Reina Sofia zijn ook echt bijzonder, alletwee.
Ik vond ook het metrostation Atocha heel mooi (waar die bom toen is ontploft). Met een tropische tuin en schildpadjesLeuk om even te kijken, je komt er toch wel langs.
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.
Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.quote:Ik ga denk ik over 2 weken een paar dagen naar Madrid, leek me wel tof.
Mijn vraag, is het nog een beetje lekker weer daar? En ik heb een tof hostalletje gevonden vlakbij metrostation Callao, is dat redelijk centraal? Ik ben echt nog een Madrid n00b namelijk.
Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Niet dat ik weet nee. Maar volgens mij hebben ze bij Atocha wel oude treinen staan enzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Oeps, foutje inderdaad in al mijn haast. Als ik even tijd heb ga ik er zoveel mogelijk bezoeken. Voor Prado schijn je wel een dag nodig te hebben wil je alles zien?
Hebben ze trouwens in Madrid een soort metromuseum ofzo, ik vind dat altijd wel interessant.
Ja ik weet niet, ben er niet zo weg van. Van de Subway wel trouwens (zit die niet in Madrid?), is lekker hoor! Ze hebben superlekker brood, je moet de honey oat eens proberen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Ik vind het wel relaxed. Lekkere broodjes en gezonder dan ander snackfood. Het is ook heel populair. In Nederland heb je de SubWay maar dat is volgens mij megaranzig.
[..]
Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.
Parque Retiro is heerlijk.
Of zwaantjes?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En dan een roeibootje hurenLekker truttig
Nou, Sol is het centrum-centrum zeg maar, en afgezien van een paar dingen vind ik er eigenlijk niet zo veel aan. Te veel toeristen en veel te druk. Je kunt er wel goed winkelen wat betreft de grotere winkelsquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:36 schreef Leinonlein het volgende:
@-Mellow- wow dat zijn echt de tips waar ik een beetje naar op zoek ben. Dankje! Ik ga alles even opschrijven. Dat buurtje rond Sol is dus wel leuk om wat rond te struinen/hangen? Hebben ze ook een wijkje met wat alternatieve winkeltjes enzo (niet zo mainstreem dus).
Haha dat probleem churros + buikpijn ken ik! Damn, die dingen zijn verslavend!
Na het uitgaan nog iets openquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:35 schreef -Mellow- het volgende:
Laat je op plaza mayor trouwens niet verleiden door het goedkope menu waar ze mee adverteren. Voor de drankjes betaal je je daar namelijk scheel, en het eten is bovendien niet van de bovenste plank.
Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor. Daar verkopen ze allemaal minibroodjess met 100 soorten heel lekker beleg, van garnalen tot lekkere kazen, en het kost echt geen ruk! Is leuk voor de lunch, of voor na het uitgaan, Kan je een bord met 10 van die kleine broodjes bestellen, echt heel erg leuk en lekker.
Ik heb geen idee tot hoe laat ze open waren, misschien was het na het uitgaan als ik wat vroeger ging dan normaalquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:54 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Na het uitgaan nog iets open. Daar kom je bijna 2 jaar te laat mee. Alles was altijd pot dicht om een uurtje of 4/5. Zelfs de mac was altijd dicht. Of ik heb gewoon op de verkeerde plaatsen gestapt.
was bij mij om de hoekquote:Oud-Madrileen meldt zich trouwens! Ik woonde ook in Arguelles. Calle de Princesa naast de Zara. Supertijd gehad. Zou zo weer terug gaan
Na,.,. is ook mijn (beperkte) ervaring, viel me tegen...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:54 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Na het uitgaan nog iets open. Daar kom je bijna 2 jaar te laat mee. Alles was altijd pot dicht om een uurtje of 4/5. Zelfs de mac was altijd dicht. Of ik heb gewoon op de verkeerde plaatsen gestapt.
Kunt beter een hotel in het centrum pakken, het stadion heeft een eigen metrostation (Santiago Bernabeu).quote:Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Hafez het volgende:
Ik wil binnenkort naar een wedstrijd van Real Madrid gaan, is het daar gemakkelijk en goedkoop om te met het openbare vervoer te reizen door Madrid? Of zou het handiger zijn om een hotel te boeken vlakbij het stadion?
En zijn er mensen die een beetje goedkope hotels kennen in Madrid? Mij boeit het dus absoluut niet hoeveel sterren het heeft en hoe het eten er is, het gaat mij er alleen om dat ik één of misschien twee nachten ergens een slaapplek heb :p
Ja dit was super! Heb hier gelunched voor 10 ¤quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:27 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
in chueca heb je Areia, heel mooi eetcafe dat 's avonds erg gezellig is, ook voor een bakje thee of een cocktail overigens. Mooiste daar is de inrichtingen ze hebben kussens en banken waar je kan chillen (zit aan c/ hortaleza btw)
Ik had prachtig weer (14 graden en zon) maar het viel wat tegen met de terrasjes. Zal 's zomers wel beter zijn... De Rastro vond ik leuk, maar alleen het oude gedeelte waar de meubels en oude boeken over de straat lagen. Heb nog een Catalaans boek gekocht over Gaudi voor een Euro whoej. Het commerciële gedeelte met kleding enzo vond ik een stuk minder.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:29 schreef -Mellow- het volgende:
Als je 'savonds op t terras wil zitten btw, mocht je nog goed weer hebben, dan moet ja naar de wijk La Latina gaan.
En als je in een weekend gaat, zondagochtend van 10 tot 3 is er de Rastro, een hele grote markt waar ze echt allemaal leuke dingen verkopen, vooral veel kleding en sieraden, of souvenirs en verder alle rommel die je maar kan bedenken (metro La Latina). Maar pas daar op voor zakkenrollers!!
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:35 schreef -Mellow- het volgende:
Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor.
Nee ik zou ook in het centrum gaan zitten, metronetwerk zit goed in elkaar en kost amper wat (10 rittenkaart voor ¤ 7). Je zit zo overal in de stad en de metro rijdt dagelijks tot 1:30 geloof ik.quote:Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Hafez het volgende:
Ik wil binnenkort naar een wedstrijd van Real Madrid gaan, is het daar gemakkelijk en goedkoop om te met het openbare vervoer te reizen door Madrid? Of zou het handiger zijn om een hotel te boeken vlakbij het stadion?
En zijn er mensen die een beetje goedkope hotels kennen in Madrid? Mij boeit het dus absoluut niet hoeveel sterren het heeft en hoe het eten er is, het gaat mij er alleen om dat ik één of misschien twee nachten ergens een slaapplek heb :p
Barcelona is meer een toeristenstad en Madrid is meer een woonstad. Barcelona is een beetje vermoord door de hoeveelheid toeristen. Dat valt in Madrid nog mee. Aan die kastanjes heb ik me nooit gewaagd eigenlijk. Ze werden overal verkocht, maar het leek mij toch niet zo smakelijkquote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
Zo weer terug in Barcelona. Madrid is toch wel heel anders dan Barcelona, vooral veel drukker en heel veel mensen geconcentreerd op 1 plek, en ze eten overal chips bij haha. Het leukste vond ik dat Retiro park (en dat glazen paleis), die wijk Chueca en je kunt tot begin februari de nationale bibliotheek bezoeken met tentoonstelling, super! En nu overal gepofte kastanjes op straat, jummie! Erg open mensen ook die Madrilenen, als je alleen bent beginnen ze zo een gesprek met je.
[..]
Wat leuk dat je wat aan m'n tips gehad hebtquote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
Zo weer terug in Barcelona. Madrid is toch wel heel anders dan Barcelona, vooral veel drukker en heel veel mensen geconcentreerd op 1 plek, en ze eten overal chips bij haha. Het leukste vond ik dat Retiro park (en dat glazen paleis), die wijk Chueca en je kunt tot begin februari de nationale bibliotheek bezoeken met tentoonstelling, super! En nu overal gepofte kastanjes op straat, jummie! Erg open mensen ook die Madrilenen, als je alleen bent beginnen ze zo een gesprek met je.
[..]
Ja dit was super! Heb hier gelunched voor 10 ¤. Super inrichting inderdaad!
[..]
Ik had prachtig weer (14 graden en zon) maar het viel wat tegen met de terrasjes. Zal 's zomers wel beter zijn... De Rastro vond ik leuk, maar alleen het oude gedeelte waar de meubels en oude boeken over de straat lagen. Heb nog een Catalaans boek gekocht over Gaudi voor een Euro whoej. Het commerciële gedeelte met kleding enzo vond ik een stuk minder.
[..]
![]()
Heb broodje Gambas al ajillo, lomo met paprika en jamon serrano met brie gegeten
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in foto's... http://www.leinentijn.nl/(...)rid_2008/?g2_page=1.
Hmm kan wel waar zijn. Hoewel er in het centrum van Madrid ook veel toeristen waren hoor. En in Barcelona hangt het ook heel erg af van waar je bent. Het centrum wordt gedomineerd door toeristen, dat klopt wel ja en dat is enerzijds ook wel jammer.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:57 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Barcelona is meer een toeristenstad en Madrid is meer een woonstad. Barcelona is een beetje vermoord door de hoeveelheid toeristen. Dat valt in Madrid nog mee. Aan die kastanjes heb ik me nooit gewaagd eigenlijk. Ze werden overal verkocht, maar het leek mij toch niet zo smakelijk
Sorry, ik denk dat je maar snel weer een vlucht moet boeken om die lekkere broodjes te etenquote:Op donderdag 27 november 2008 01:21 schreef -Mellow- het volgende:
Oh als ik die foto's zie mis ik het weer zo...
quote:Op donderdag 27 november 2008 13:29 schreef runaway het volgende:
Ik heb er een half jaar gewoond. Mijn 'toeristen' route:
- Start op bij parque de Oeste
- Plaza España
- Via Palacio Real, theater Real
- Plaza Mayor
- via Calle Mayor naar Puerta del Sol
- Calle de Alcala
- Palacio de Comunicaciones
- Dan of rechtsaf (Paseo del Prado, met 3 musea en op het einde Atocha)
- Of rechtdoor (parque Retiro, must-seen stadspark)
Super bedankt!quote:Op donderdag 27 november 2008 13:29 schreef runaway het volgende:
Ik heb er een half jaar gewoond. Mijn 'toeristen' route:
- Start op bij parque de Oeste
- Plaza España
- Via Palacio Real, theater Real
- Plaza Mayor
- via Calle Mayor naar Puerta del Sol
- Calle de Alcala
- Palacio de Comunicaciones
- Dan of rechtsaf (Paseo del Prado, met 3 musea en op het einde Atocha)
- Of rechtdoor (parque Retiro, must-seen stadspark)
Als je het park helemaal uitloopt ben je ook bij atocha, je kunt dan dus ook via paseo del prado weer terug naar het echte centrum. Als je dan via Gran Via terugloopt heb je echt alles gezien
Is erg veel voor een dag, aardig wat loopwerk maar wel allemaal erg mooi. Het is eeuwig zonde om de metro te pakken. Deze route is ideaalMaar dus wel proberen om in 2-3 dagen te doen.
Shopstraten: Gran Via, Calle de Preciados, Calle Fuencarral
quote:Op zondag 4 januari 2009 18:51 schreef BVO het volgende:
Volgende maand eindelijk voor een X aantal maanden naar Madrid voor studie, appartement in het centrum.
Binnenkort het topic eens goed lezen voor tips.
Hoe is het prijsniveau in Madrid eigenlijk, qua eten enzo?
Je hebt wel de allerheetste maand uitgekozen, jaquote:Op maandag 2 maart 2009 17:21 schreef Riro het volgende:
Is het in de zomer (2e week juli) te heet om echt veel dingen te kunnen doen?
Het is nog niet zeker, maar begin nu een beetje te twijfelen door de hoge temperaturen.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je hebt wel de allerheetste maand uitgekozen, ja
Maar hé, in de musea is het lekker koel
De AVE trein is razendsnel maar vrij prijzig: In 3 tot 3,5 uur met één of meerdere tussenstops is 110 euro, in 2:40 zonder stop kost 130 euro voor een enkeltje.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:06 schreef Traveling_Skippy het volgende:
Heey ik woon tijdelijk in Barcelona en zou graag een weekendje naar madrid gaan. wat is handiger? met de trein of een binnenlandse vlucht??
groetjes!!
Sweetquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:32 schreef BVO het volgende:
Vanaf zondag 3 maanden in Madrid voor studie.
Appartement in Arguelles, daar bij Tudescos in de buurt.
Druk stukje dus wel, maar ach, ik ben al blij zat dat ik er straks zit!
Amen!quote:Op donderdag 23 april 2009 01:24 schreef BVO het volgende:
Ik geloof ook echt dat Madrid "the next best thing" wordt. Het heeft het moderne en vrijzinnige van Amsterdam (hasj in Retiro en de homo's in Chueca... venga chicos, in Holland hebben we dat niet zo), de mode van Parijs en Milaan (Serrano heeft alle potentie, fijne straat en buurt), het eten en de drank van heb-ik-jou-daar (hoe heerlijk al die fijne bars!!!), het MOOOOOOOISTE stadpark dat ik ken (ik ben verliefd op Retiro) en het Spaanste van het Spaanse... (Madrid IS Spanje., Spanje IS Madrid..)!
De stad is schoon, in ontwikkeling naar de OS van 2016 (dat zie je ook echt overal...)... het is gewoon een heerlijke stad voor een trip van wat dagen. Of voor studie... deze 3 maanden studie waren de mooiste uit mijn leven. Ik genoot elke dag. Ook deze afscheidsavond, opwelke ik nu enigszins aangeschoten (jaja mensen, ook DAT kan in Madrid) naar bed ga...
Hasta luego...
Is wel leuk, prima barretjes daar, leuke straatjes en 's avonds veel volk op straatquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:23 schreef Dolichologofobie het volgende:
Iemand enig idee hoe de buurt 'Anton Martin' is?
Klinkt goed, denk dat dat m'n 'thuis' gaat worden voor de komende maanden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:27 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Is wel leuk, prima barretjes daar, leuke straatjes en 's avonds veel volk op straat
Metro is in Madrid echt ****ing goedkoop. Maandabonnement was ook echt maar 40 euro ofzoquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:20 schreef Dolichologofobie het volgende:
Hoelang wil je eigenlijk blijven? Ik zelf neem gewoon telkens een 10-'strippen'kaart (iets meer dan 7 euro). Aangezien je met één strip zo ver kunt gaan als je wil, is het dus vrij goedkoop.
Ik meen dat je nu 45 euro betaald voor een maandabonnement - nog steeds goedkoop dus, zeker als je ziet hoe groot het metrostelsel is...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:30 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Metro is in Madrid echt ****ing goedkoop. Maandabonnement was ook echt maar 40 euro ofzo. Dat was wel 2 jaar geleden.
Vooral Toledo en Segovia zijn een bezoek absoluut waard.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:15 schreef Lemans24 het volgende:
Er is al 63 dagen niet in dit topic gepost!
Tsjonge...
Ik ga binnenkort tien dagen! Ben van plan heel wat te gaan bekijken wat ik tijdens mijn bliksembezoek in februari 2008 gemist heb.
Sowieso Retiro en Prado, daarnaast veel vis, ham en tapas eten. En ik ga op zoek naar nueva cuisine Basque...![]()
Wellicht enkele plaatsen in de buurt zoals Segovia, Ávila en Toledo.
En ik moet nog even heen en weer naar Barcelona voor een concert van La Oreja de Van Gogh.
Salamanca is nog wel een eindje weg hoor (ongeveer 2,5 uur met de trein). Wel een aanrader overigens.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:02 schreef Terreros85 het volgende:
Je zou ook nog naar Salamanca kunnen gaan. Ook niet heel ver uit de buurt van Madrid.
Volledig mee eens, overigens vond ik Avila ook wel leuk. Let wel op, wil je in de avond terug naar Madrid, zorg dat je voor 8uur op het station bent! Ik heb nl. ook op het station moeten slapen omdat ik pas om 10uur aan kwam lopen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:52 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Salamanca is nog wel een eindje weg hoor (ongeveer 2,5 uur met de trein). Wel een aanrader overigens.
Ik heb er een tijdje gewoond (~3 maanden), nu heb ik er dus vrienden wonen die ik ga bezoeken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:15 schreef ColdFeet het volgende:
Misschien heb ik 't gemist, Doli, maar heb je er familie of vrienden wonen ofzo?
IB ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:43 schreef runaway het volgende:
Heb 2 jaar geleden een tijdje in Madrid gewoond, wil er nu wel weer even gaan werken.
Iemand ideeen hoe je er als afgestudeerd WO-er (IB) aan de slag komt? Spreek redelijk spaans.....
2,5 uur nog? hmmmquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:52 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Salamanca is nog wel een eindje weg hoor (ongeveer 2,5 uur met de trein). Wel een aanrader overigens.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:32 schreef mickeyD het volgende:
madrid is tof, want er zit op elke straathoek een starbucks!!! :p
Uur of 01:00. Meeste in het centrum kan je lopen. Verder; er zijn genoeg (niet-goedkope) taxi's in Madrid...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:20 schreef Hafez het volgende:
Thnx! Ziet er goed uit allemaal, kan niet wachten lol![]()
Weet je ook tot hoe laat de metro's rijden? Zodat ik niet opeens na het uitgaan daar sta te wachten
In Camp Nou is het nooit een probleem de dag zelf nog kaarten te kopen. Wel een goed idee trouwens, overweldigend gevoel in dat stadion (al is het de verkeerde club natuurlijk...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:27 schreef Hafez het volgende:
Thnx!
Nog één vraagje, heb jij enig idee of het slim is om kaartjes voor de wedstrijd van Real Madrid (is tegen Malaga) gewoon op de dag dat het wordt gespeeld te kopen? Het kan ook via internet, maar ik heb gehoord dat het vaak goedkoper is om een kaartje bij de stadion te kopen.
Cool. Ga je met je pajaros muertos?quote:Op zondag 9 januari 2011 03:22 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb zelf 3 dagen terug tickets voor vanavond gekocht, 45 EUR (goedkoopste rang wel) via officiële weg: servicaixa.com.
quote:Op zondag 9 januari 2011 03:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Cool. Ga je met je pajaros muertos?
Zo heb ik het geleerd man! Echt, je moet je best doen. Als je wat Spaans kan, is het zoveel leuker. Gewoon proberen, het is echt een makkelijke taal.quote:Op zondag 9 januari 2011 03:41 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Moest ff de vertaling opzoeken![]()
Maar dat is wel de bedoeling, heb geregeld dat ik showtje mag doen in de rust op de middenstip![]()
Ik ben nu dus hier als laatste stop naar NL na een trip van 5 maanden. Mn pa had een hostel geboekt dus was flink pissed aangezien ik echt wel mn rust nodig had. Maar het is hier echt perfect, mini-hostel (niet echt een hostel dus) met 4 kamers ofzo echt midden in het centrum (San Miguel plaza?). Zoveel leuke eettentjes en de kleine straten zijn ook wel weer wat anders dan die mega wegen in de US haha.
Maar wat is het dat mensen hier amper Engels kunnen of gebruiken (zelfs bij dingen als Palacia Real de Madrid). Ze blijven maar Spaans praten en communicatie is gewoon echt lastig soms.
Geen idee wat vandaag op het programma staat, behalve de wedstrijd dan, maar rondlopen is hier wel echt leuk, dus komt goed. Hopen dat ik neit tijdens de voetbal in slaap val, heb me toch een jetlag...
Regen was trouwens ook niet te zuinig hier, man, leek wel een tropische storm gisteren. Hopen dat dat vandaag beter is.
Heb 2 jaar Spaans gehad, kan het nog steeds niet haha.quote:Op zondag 9 januari 2011 03:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo heb ik het geleerd man! Echt, je moet je best doen. Als je wat Spaans kan, is het zoveel leuker. Gewoon proberen, het is echt een makkelijke taal.
Voetbal is vet. Paella kan je goed eten, morgen, zondagmiddag, wel reserveren! Sangria vlakbij C/ Fuencarral... rondlopen en de gebouwen en mensen bekijken, er is zoveel te doen!
Oh het was dus weer net nu ik er zat dat er zo'n bui moest vallen. Shit wat ging dat hard zeg, vanochtend was de zon nog wel lekker, die is nu weg. Vanmiddag was er heel even een bui, maar die was ook zo weer over.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:41 schreef Vogue het volgende:
Vanochtend teruggekomen uitMadrid
Wat een heerlijke stad is het toch! Gisteren was het echt rotweer, er is geloof ik evenveel regen gevallen als normaal in 3 maanden, maar dat mocht de pret niet drukken. Van Retiro naar La Latina gelopen, helemaal doorweekt een barretje ingekropen en daar de beste crianza ooit gedronken
vrijwel overal tussen 16.00 en 20.00. Drankje bestellen en een lijstje invullen of bij de bar aanwijzen welke tapas je wil à 1 euro per stuk ongeveer.Of uitgebreid lunchen en gebruik maken van de lunchdeals die vele restaurants aanbieden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:24 schreef LovingMe het volgende:
Ik ga volgende week, waar kun je een beetje goedkoop vreten en zuipen
Oh thnx!quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
vrijwel overal tussen 16.00 en 20.00. Drankje bestellen en een lijstje invullen of bij de bar aanwijzen welke tapas je wil à 1 euro per stuk ongeveer.Of uitgebreid lunchen en gebruik maken van de lunchdeals die vele restaurants aanbieden.
Staat op een bord buiten. En je kan ook altijd even groupon, livingsocial etc checken voor leuke aanbiedingen in de stad van bestemming.quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:37 schreef LovingMe het volgende:
En waar haal je die lunch deals?
En hoe zit het met je ov/universiteit pasje? Krijg je dan korting?
Staat wel op mijn lijstje. Love chaos.quote:
Wat ik vooral leuk vond was Getafe. Een kleiner stadje maar het ligt direct tegen Madrid aan. Erg leuk stadje om een dagje te bezoeken, mooi winkelcentrum, leuke terrasjes etc.quote:Op maandag 11 april 2016 22:05 schreef egelhond het volgende:
Even een schopje voor dit topic. Komen hier zo weinig fokkers ofzo? Is toch een wereld stad?
Wij gaan in juni voor 4 dagen naar deze stad. Tips om te verblijven?
Ik was er vorig jaar september een midweekje, mooie stadquote:Op maandag 11 april 2016 22:05 schreef egelhond het volgende:
Even een schopje voor dit topic. Komen hier zo weinig fokkers ofzo? Is toch een wereld stad?
Wij gaan in juni voor 4 dagen naar deze stad. Tips om te verblijven?
Rustige (tamelijk nietszeggende) buurt, maar een fantastisch hotel: Puerta America. Stukje van het centrum, maar OV pal voor de deur.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:26 schreef Dobbs het volgende:
Klein schopje. In oktober ga ik naar Madrid met mijn familie. We moeten nog de accommodatie boeken en zoeken hiervoor een buurt waar het vooral 's nachts niet lawaaierig is.
Mjah klopt in Barcelona, Valencia Alicante spreken ze zeer behoorlijk engels. Kom je in Madrid dan valt dat opeens vies tegen. Het is zeker geen onaardige stad. Wat me het meeste is bijgebleven dat de stad een beetje golft. Van klein heuveltje op en heuveltje af.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:50 schreef Mandéra het volgende:
Ben in april in Madrid geweest. Vond er maar weinig bijzonders aan. Niet veel interessants te zien of te doen. Echt maar een gemiddelde stad. Retiro was wel fraai.
Het was wel leuk maar het gaf mij geen gevoel dat ik nog eens terug wil en dat heb ik bij heel veel andere plekken en steden wel.
Spanjaarden komen zo ook zo dom over met dat ze geen Engels kunnen of willen spreken. Mijn god.
Niet veel interessants? Je hebt er schitterende musea en de sfeer buiten is heel relaxed juist. Ik ga liever naar Madrid dan naar Barcelona.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:50 schreef Mandéra het volgende:
Ben in april in Madrid geweest. Vond er maar weinig bijzonders aan. Niet veel interessants te zien of te doen. Echt maar een gemiddelde stad. Retiro was wel fraai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |