abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2008 @ 15:26:38 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_59248483
tapas zijn niet ranzig
  maandag 9 juni 2008 @ 16:28:12 #102
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_59250148
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:26 schreef Blik het volgende:
tapas zijn niet ranzig
nee dat zeg ik ook niet.
Maar die tapas bij de tigre wel
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 9 juni 2008 @ 17:06:41 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_59251338
dat zou ik niet weten, het was altijd zo stampvol dat ik maar niet ben geweest
  maandag 9 juni 2008 @ 17:08:42 #104
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_59251392
het is het op zich wel waard een keer heen te gaan
en nog cultureel verantwoord ook, typisch spaans, en ergens anders zul je het niet tegenkomen zo
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_59348516
Iemand nog tips waar je goed(prijs/kwaliteit) kunt eten.
Of tentjes waar ik om een andere reden echt gegeten moet hebben?
Lawa mena hau lala!
  Moderator donderdag 12 juni 2008 @ 23:30:55 #106
45833 crew  Fogel
pi_59351304
Bij Botelleria de la Plaza Oriente kan je prima eten voor een redelijke prijs (veel goedkoper dan de veel bekendere buren, Cafe de Oriente). Het ligt aan Plaza de Oriente naast het paleis, dus lekker makkelijk om te vinden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_59387871
Owja, ook nog iemand uitgaanstips? (ik zit in Hostel Los Amigos Sol btw)

Wat vond je de bestebar/kroeg en waarom?
Zijn alle discotheken ¤12-¤20 entree(inclusief 1/2 drankjes)?
En welke is wel goed waar voor je geld?
Lawa mena hau lala!
  Moderator zaterdag 14 juni 2008 @ 15:04:19 #108
45833 crew  Fogel
pi_59387943
En een plek waar je gegeten 'moet' hebben, is het oudste restaurant ter wereld "Casa Botín". Prima eten daar, maar wel verrekte druk. Hun specialiteit "roast suckling pig" is zeer aan te bevelen
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_59390671
Weet iemand of er een (goed) hostel dichtbij Barajas Airport zit? Op hostelworld zit alles in het centrum.
's Nachts rijdt er geen metro (tenminste, zoals ik gehoord heb) en het is te ver om het te voet af te leggen.
  zondag 15 juni 2008 @ 11:42:24 #110
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_59402757
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:51 schreef w8jij17 het volgende:
Weet iemand of er een (goed) hostel dichtbij Barajas Airport zit? Op hostelworld zit alles in het centrum.
's Nachts rijdt er geen metro (tenminste, zoals ik gehoord heb) en het is te ver om het te voet af te leggen.
geen idee.

maar er rijden tot 5 uur (of 6?) wel nachtbussen, misschien dat je daar wat aan hebt.
  zondag 15 juni 2008 @ 11:47:51 #111
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_59402850
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:00 schreef Rubstah het volgende:
Owja, ook nog iemand uitgaanstips? (ik zit in Hostel Los Amigos Sol btw)

Wat vond je de bestebar/kroeg en waarom?
Zijn alle discotheken ¤12-¤20 entree(inclusief 1/2 drankjes)?
En welke is wel goed waar voor je geld?
ja dat is wel de gangbare prijs

voor barretjes:
yambala aan calle coloreros dichtbij sol, heel leuk en ontzettend lief personeel
blue note aan c/ de la palma, waar de mojitos 3 euro zijn ( sowieso is alles in malasana heel gezellig)
de sesamo dichtbij sol is superleuk en heel spaans. Voor 10 euro een liter hele lekkere sangria, plus live piano ( die je nauwelijks hoort vanwege de rumoerige spanjaarden ) Echt een aanrader!

en waar hou je van met uitgaan??
pi_59427289
Ik ga met m'n dispuut en ik organiseer het zo'n beetje/probeer informatie te verzamelen zodat we niet helemaal blanco daarnaartoe gaan.

Een uitgaansavond(in het weekend) is meestal wat drinken bij iemand thuis/een rustige kroeg, verhuizen naar een populaire kroeg in de stad rond 12 uur, rond 3 uur richting een nachtcafe tot laat.
Op zich ben ik meer van de house(electro-techno) maar wil gewoon het liefst(omdat ik met een groep ben) naar kroegen/cafe's waar publiek komt tussen de 18-25 jaar en waar divers en dansbaar gedraaid wordt. Zoals de meeste populaire kroegen/cafe's in Nederland zeg maar. Ow en een beetje fatsoenlijke bier prijs, is dat ook nog mogelijk?
Ik lees namelijk vrij weinig over drankprijzen op internetsites maar als het erbij staat dan is het altijd in de zin van ¤7 voor een biertje...

Wat tenten die ik via internet gevonden heb:Argensola, O'Neills, Kapital, Siesta, Capote Club, Bianco , Fortuny.
Maar ik weet niet zo goed wat ik ervan kan verwachten zeg maar.
Lawa mena hau lala!
  maandag 16 juni 2008 @ 23:19:49 #113
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_59447752
Ik kwam een uitgebreide online reisgids tegen op http://maribelsguides.com/ (en dan op Madrid klikken).

Staan heel veel leuke restaurants in beschreven, zoals
http://restaurantbazaar.com
http://www.ottocento.es
http://www.wagaboo.com
http://www.lagloriademontera.com
www.wineanddine.es
http://www.giangrossi.es
Iemand bekend met een van deze restaurants
  Moderator donderdag 26 juni 2008 @ 22:50:54 #114
45833 crew  Fogel
pi_59718839
Restauranttip: La Finca de Susana in Calle de Sevilla (niet zo ver van Sol). Goed eten tegen zeer schappelijke prijzen. De ambience is erg OK, maar de bediening is niet erg professioneel.
We betaalden met 6 man voor 3 gangen, 3 of 4 flessen wijn (ongeveer 15-16¤ per fles, maar de meeste wijnen waren in 6-10 euro), een ronde met gin-tonic en vast nog iets vergeten, slechts 218¤, nog geen 40¤ per persoon (maar je kan er zonder problemen een stuk goedkoper vanaf komen ).
Als je 'vroeg' gaat eten (21u) is er plek genoeg, reserveren kan niet en het is zo populair dat mensen zelfs buiten staan te wachten totdat er een tafel vrij komt.

Hoteltip: Hotel Quo, ook in Calle de Sevilla. Enkele collegas van me verbleven hier en waren zeer tevreden. Centrale locatie en zeer redelijke prijzen.
  zondag 29 juni 2008 @ 18:23:22 #115
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_59775640
Ik ben net terug van Madrid, echt superleuk gehad. Het was er echt enorm heet, volgens mij ruim 35 graden.

Heb toevallig ook in bovenstaand restaurant gegeten, maar ik vond het helemaal niks. Het zag er wel leuk uit, maar het eten was echt smakeloos. Ons hostal, hostal Alaska, was echt ideaal. Vlak achter Sol, ruime kamers, Engels sprekende eigenaar en geen geluidsoverlast. Bovendien maar 50 euro per nacht voor 2 personen.

Het uitgaan in Huertas vond ik erg leuk, al die verschillende kleine clubs/bars. Joy Eslava was daarentegen verschrikkelijk. Reina bruja ofzo vond ik ook maar niks. Tupperware (Malasana) was ook best leuk.

De avond dat Spanje de halve finale won was echt leuk om mee te maken. Ben benieuwd naar vanavond.
  Moderator zondag 29 juni 2008 @ 23:30:34 #116
45833 crew  Fogel
pi_59783333
Woensdagavond was het volgens de thermometers in de bushokjes (waar ik met een taxi voorbij reed) tussen de 29 en 34 graden, en dat was tussen 22:30 en 23:00.
Woesdag overdag was het zo warm dat ik niet eens naar het buitenzwembad toe wilde en maar liever op mijn hotelkamer bleef om te werken.

Boo: bedoel je met 'bovenstaand restaurant' La Finca de Susana? Enkele van de gerechten waren inderdaad wat aan de 'slappe' kant (de carpaccio bijvoorbeeld). We hadden 3 of 4 verschillende voor- en hoofdgerechten in totaal en over het geheel gezien waren we tevreden, zeker voor die lage prijs.
pi_59785423
ESPAÑA CAMPEÓN DE EUROPA
  maandag 30 juni 2008 @ 20:27:32 #118
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_59802293
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:30 schreef Fogel het volgende:
Woensdagavond was het volgens de thermometers in de bushokjes (waar ik met een taxi voorbij reed) tussen de 29 en 34 graden, en dat was tussen 22:30 en 23:00.
Woesdag overdag was het zo warm dat ik niet eens naar het buitenzwembad toe wilde en maar liever op mijn hotelkamer bleef om te werken.

Boo: bedoel je met 'bovenstaand restaurant' La Finca de Susana? Enkele van de gerechten waren inderdaad wat aan de 'slappe' kant (de carpaccio bijvoorbeeld). We hadden 3 of 4 verschillende voor- en hoofdgerechten in totaal en over het geheel gezien waren we tevreden, zeker voor die lage prijs.
Vrijdagavond kwamen wij om drie uur 's nachts nog een tegen met daarop 33 graden inderdaad Wij hebben alle dagen wel gewoon veel gesightseed en gewinkeld, maar pff wat een hitte.

Ik bedoelde inderdaad la finca de susana. De visspiezen en ook de groente met garnalen vond ik allebei niet lekker. De zalmcarpaccio wel.
pi_60351859
Snik Snik Snik
pi_60743579
Kick, als 't mag?

Ga van 10 tot 14 september, zin in Maar lijkt me 'leuk' om naar stierenvechten te gaan, interessant in ieder geval Kan alleen niet echt wat vinden, iemand ervaring mee??

adios
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:35:22 #121
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_60744419
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:14 schreef Almanack het volgende:
Kick, als 't mag?

Ga van 10 tot 14 september, zin in Maar lijkt me 'leuk' om naar stierenvechten te gaan, interessant in ieder geval Kan alleen niet echt wat vinden, iemand ervaring mee??

adios
dat moet niet moeilijk te vinden zijn, is een speciale arena waar dat gebeurd. Maar ik ben vergeten hoe het heet omdat ik een schurfthekel heb aan stierenvechten.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:37:51 #122
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_60744542
oh ik zie net op mijn kaart dat het gewoon, zoals te verwachten, plaza de toros heet. Dus als je daar nou op googled.

Verder hoop ik dat je dusdanig geshockeerd zal zijn zodat je het nooit meer hoeft te zien.
En dat de stierenvechter een pijnlijke dood mag sterven

Oja, veel plezier, Madrid is tof!
pi_60747611
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:37 schreef -Mellow- het volgende:
oh ik zie net op mijn kaart dat het gewoon, zoals te verwachten, plaza de toros heet. Dus als je daar nou op googled.

Verder hoop ik dat je dusdanig geshockeerd zal zijn zodat je het nooit meer hoeft te zien.
En dat de stierenvechter een pijnlijke dood mag sterven

Oja, veel plezier, Madrid is tof!
Yo, bedankt :-) Wat ik zie is dat het elke zondag is, dus dat is onpraktisch; gaan 's ochtends weg :-) Maar zal kijken, misschien in de buurt nog wat! Ben erg benieuwd, alleen nog maar positieve dingen gehoord over Madrid :-D Zal topics doorlezen voordat ik ga..

Thanks
pi_60893608
Morgen weer naar Madrid
pi_60896500
Alweer 1,5 week terug van een vakantie in Spanje. De laatste 4 dagen daarvan hebben we in Madrid doorgebracht. Zeer vette stad. Lekker tapas eten en bier drinken in Calle la Victoria vlakbij Sol. Stadion bekeken, stierenvechten geweest (maak er maar gewoon "stierenslachten" van), bootjes gevaren in Retiro park, wezen stappen in de Joy en Ananda, kabelbaan genomen vanuit Park Oeste en ook een dagje wezen zwemmen omdat het 40 graden was en de mussen van het dak vielen.

Oh, mocht je naar het stierenvechten willen, elke zondag worden die gehouden om acht uur 's avonds. Kaartjes alleen te kopen bij het stadion (Las Ventas) of via internet. Kaartje kost 5,- euro. Vervolgens wordt je twee uur lang getrakteerd op een ongelijk spectakel waarbij de stier totaal geen kans heeft en ter afsluiting een zwaard door zijn nek naar binnen gestoken krijgt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_61837160
Ik ben er van 5-11 november weer even.

Iemand enig idee hoe ik om 6.30 mijn vlucht kan halen? Bleef altijd overnachten op de luchthaven maar gaat nu niet lukken, taxi vind ik onveilig en duur. Vanaf waar gaan de nachtbussen?
  Moderator maandag 22 september 2008 @ 22:11:55 #127
45833 crew  Fogel
pi_61837380
Taxi onveilig en duur???
Nooit problemen gehad met taxis in Spanje (behalve dat ze af en toe naar het verkeerde hotel rijden omdat ze mijn uitspraak niet begrijpen ). Midden in de nacht zit ik liever in een taxi dan in de metro. Vanuit het centrum kost een taxi maar ca 25¤ naar het vliegveld, spotgoedkoop en lekker snel!
  maandag 22 september 2008 @ 22:51:59 #128
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61838706
Ik ga ook weer, misschien. Hoewel ik eigenlijk geen cent heb. Een vriend van me woont daar sinds een tijdje en zijn vriendin (een Argentijnse) is over 3 weken uitgerekend van hun eerste kind. Daar moet ik dan naartoe, toch, als vriendin? Zou onbeleefd zijn als ik níet zou gaan. Gewoon, voor 1 of 2 dagen. Even 'overwippen', kraamcadeautje afleveren, even heerlijk struinen door de stad en dan weer terug, gewoon...
  zaterdag 27 september 2008 @ 16:01:51 #129
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_61952486
Ik ga op 2 december voor een dag naar Madrid, op een dinsdag. (Sochtends heen vliegen en woensdagochtend om een uur of 6 weer terug, voor 31 euro)

Dus mijn vraag is, wat MOET ik zien als ik maar één dag heb? We zijn met een man of 6, en zijn er dus sochtends om een uur of 9 al. Savonds willen we wel lekker ergens eten en we moeten snachts natuurlijk een mooie club/disco hebben die tot laat open is omdat we niet op straat willen slapen.

Tips would be very welcome, en ik hoop maar dat er op dinsdagavond ergens iets te beleven is.
Gourmetten of steengrillen?
  zaterdag 27 september 2008 @ 19:07:49 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_61955994
Met 6 mannen? Santiago Bernabeu natuurlijk (hoop dat er dan geen Champions League is, dan kom je er namelijk niet in). Koninklijk Paleis vond ik ook wel mooi en Plaza Mayor en Sol om te pilsen.
pi_61960316
La Latina voor het 'pilsen'

Plaza Mayor
Sol
Retiro park
Palacio Real
Atocha (treinstation, met tropische tuin)
Plaza Cibeles
Museo Del Prado
Arte Reina Sofia
Santiago Bernabeu
Metro Colon/Serrano, (wijk salamanca) voor het winkelen

...

Zou in prinicipe in 1 dag kunnen (misschien een museum skippen)
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:09:58 #132
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61961228
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:07 schreef Blik het volgende:
Met 6 mannen? Santiago Bernabeu natuurlijk (hoop dat er dan geen Champions League is, dan kom je er namelijk niet in).
Nee, geen CL, Real speelt uit in Rusland. Je kunt iig een rondleiding in het stadion doen en dan in het museum van het stadion kijken. Is cker de moeite waard!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:47:15 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_61961878
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee, geen CL, Real speelt uit in Rusland. Je kunt iig een rondleiding in het stadion doen en dan in het museum van het stadion kijken. Is cker de moeite waard!

ik weet het, maar als er champions league was geweest mag je er dus niet in, omdat ze dan trainen in het stadion en dergelijke. Maar je hebt dus geluk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, ondanks dat het eigenlijk veel te duur is (volgens mij 15 euro)
pi_61964605
15 euro valt wel mee. Als je bedenkt wat je voor een wedstrijd betaalt.
  zondag 28 september 2008 @ 09:32:26 #135
124676 RobertoCarlos
pi_61965200
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:47 schreef Blik het volgende:

[..]

ik weet het, maar als er champions league was geweest mag je er dus niet in, omdat ze dan trainen in het stadion en dergelijke. Maar je hebt dus geluk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, ondanks dat het eigenlijk veel te duur is (volgens mij 15 euro)
Valt nog wel mee als je bedenkt dat je egt overal mocht komen. Je mocht zelfs direct langs het veld lopen, op de bank zit waar de vedetten ooit gezeten hebben en in de kleedkamer van de tegenstander. Ik heb nog niet eerder gehoord/gezien dat dat bij andere clubs ook kon. Daarnaast is het museumpje echt leuk en niet zo standaard alle bekers op een tafeltje zetten en klaar. Dus is egt de moeite waard, ook voor het geld
pi_61978524
Gave stad. Heb er een half jaar gestudeerd en sindsdien nog wel geweest.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 28 september 2008 @ 23:23:35 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_61984970
quote:
Op zondag 28 september 2008 09:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Valt nog wel mee als je bedenkt dat je egt overal mocht komen. Je mocht zelfs direct langs het veld lopen, op de bank zit waar de vedetten ooit gezeten hebben en in de kleedkamer van de tegenstander. Ik heb nog niet eerder gehoord/gezien dat dat bij andere clubs ook kon. Daarnaast is het museumpje echt leuk en niet zo standaard alle bekers op een tafeltje zetten en klaar. Dus is egt de moeite waard, ook voor het geld
Dat zeg ik, Gamma
pi_61985741
Iemand trouwens nog dagtripjestips?

Heb Toledo, Salamanca, Aranjuez, Segovia, El Escorial & Valle de los Caidos al gezien
pi_61985927
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:52 schreef runaway het volgende:

Heb Toledo, Salamanca, Aranjuez, Segovia, El Escorial & Valle de los Caidos al gezien
Uitgaan in de plaza de toros van Leganes...

Dagtripjes, de bergen ten noordwesten zijn wel leuk. En je kan in Madrid prima shoppen. Calle Fuencarral is berucht, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61986033
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uitgaan in de plaza de toros van Leganes...

Dagtripjes, de bergen ten noordwesten zijn wel leuk. En je kan in Madrid prima shoppen. Calle Fuencarral is berucht, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen...
Ga slapen

Plaza de Toros in Madrid is misschien wel leuk om te gaan bekijken, geen slecht idee

Iemand nog echte steden als tip?
pi_61987487
Toledo
  maandag 29 september 2008 @ 08:15:57 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_61988720
quote:
Op maandag 29 september 2008 02:01 schreef Knoekie het volgende:
Toledo
quote:
Op maandag 29 september 2008 02:01 schreef runaway het volgende:

maandag 29 september 2008 @ 15:46:56 #143
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_61998263
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:07 schreef Blik het volgende:
Met 6 mannen? Santiago Bernabeu natuurlijk (hoop dat er dan geen Champions League is, dan kom je er namelijk niet in). Koninklijk Paleis vond ik ook wel mooi en Plaza Mayor en Sol om te pilsen.
6 mannen ja. Thanks, het stadion wilde ik al zien inderdaad.
Nadeel is natuurlijk dat ik niet veel tijd heb, dus ik wil het een beetje goed inplannen allemaal dat we niet onnodig veel tijd verliezen..zou zonde zijn.

Dat Plaza Mayor enzo he, heb je daar ook clubs die op dinsdag tot een uur of 4, 5 open zijn? (En waar dan veel lekkere vrouwen rondlopen natuurlijk, niet dat je daar 3 uur lang tegen de snuit van Pablo de barman zit te kijken)
  maandag 29 september 2008 @ 16:17:02 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_61999135
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:46 schreef Silenus het volgende:

[..]

6 mannen ja. Thanks, het stadion wilde ik al zien inderdaad.
Nadeel is natuurlijk dat ik niet veel tijd heb, dus ik wil het een beetje goed inplannen allemaal dat we niet onnodig veel tijd verliezen..zou zonde zijn.

Dat Plaza Mayor enzo he, heb je daar ook clubs die op dinsdag tot een uur of 4, 5 open zijn? (En waar dan veel lekkere vrouwen rondlopen natuurlijk, niet dat je daar 3 uur lang tegen de snuit van Pablo de barman zit te kijken)
Bernabeu kun je met de metro naartoe, en ieder moment op eigen houtje de tour doen. Kost dus niet teveel tijd. Plaza Mayor zijn volgens mij niet echt clubs. Is gewoon een mooi plein met terrasjes. Ben niet echt in de clubs geweest in Madrid, dus kan ik niks over zeggen.
pi_62000747
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Bernabeu kun je met de metro naartoe, en ieder moment op eigen houtje de tour doen. Kost dus niet teveel tijd. Plaza Mayor zijn volgens mij niet echt clubs. Is gewoon een mooi plein met terrasjes. Ben niet echt in de clubs geweest in Madrid, dus kan ik niks over zeggen.
Rond Sol zou je ergens moeten zijn, wellicht Palacio ofzo? Of salsa-club El Son (6 Nederlandse mannen krijg je daar wellicht niet naar binnen ). Net achter Sol liggen wel veel barretjes, daar kun je wat gaan rondhupsen.......

ps: silenus, toch niet toevallig OHD uit Maastricht he?
  maandag 29 september 2008 @ 17:37:10 #146
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62001458
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:12 schreef runaway het volgende:

[..]

Rond Sol zou je ergens moeten zijn, wellicht Palacio ofzo? Of salsa-club El Son (6 Nederlandse mannen krijg je daar wellicht niet naar binnen ). Net achter Sol liggen wel veel barretjes, daar kun je wat gaan rondhupsen.......

ps: silenus, toch niet toevallig OHD uit Maastricht he?
Ah okay, we zijn niet echt van die salsaboys dus dat maakt niet uit. Barretjes lijkt ons meer leuker voor savonds, maar we moeten dus echt een club hebben waar we 'gebakken zitten' totdat ons vliegtuig weer vertrekt. Ik heb weinig trek om in december vanaf 3 uur snachts een beetje door die straten te gaan slenteren.

En ben niet van dat rare dispuut nee, heb slechte ervaringen met Maastrichtse disputen (Waldolala ofzo) dus ik wil er niks mee van doen hebben.
  maandag 29 september 2008 @ 17:57:03 #147
124676 RobertoCarlos
pi_62001945
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:46 schreef Silenus het volgende:

[..]
heb je daar ook clubs die op dinsdag tot een uur of 4, 5 open zijn? (En waar dan veel lekkere vrouwen rondlopen natuurlijk, niet dat je daar 3 uur lang tegen de snuit van Pablo de barman zit te kijken)
Echte clubs heb ik in het centrum niet kunnen ontdekken... dus ben ook wel benieuwd voor een volgende keer
pi_62212170
Wie heeft er nog tips voor me? Ik ben er donderdag t/m maandag en wil nog wat leuke plekjes zien, een beetje dicht bij het centrum. Wat is nou een leuk kroegje, restaurant of wat dan ook, voor niet te veel geld.
Of is eigenlijk alles wel leuk en moet je gewoon ergens binnen vallen? Elke tip is welkom
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_62490295
Ik ga er binnenkort ook naar toe met een groep vrienden, dus zoek nog wat tips.

We gaan in ieder geval met Ryanair op een donderdag en dan vrijdagochtend terug.
Echter is niemand van ons een keer in Madrid geweest.
pi_62522397
Over 2 1/2 week weer naar Madrid! Vorige keer, anderhalf jaar geleden, was ik ziekig en hebben we niet veel gedaan. Nou ja, de drie bekende musea en het Retiro Wil dit keer nog graag eens naar het Prado; vorige keer was een deel van het museum afgesloten.
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:25:40 #151
105888 renzell
pi_62707347
Waar ik dus écht als een blok voor val in Madrid, zijn die palacios del jamón; slagerijen met minimaal 100 prachtige hammen aan de muur, een vitrine met daarin de prachtigste vleeswaren en een bar waaraan je al dit heerlijks kunt nuttigen, in tl-verlichting, met een koude cervesa ernaast. Echt, fantastisch concept!!!

maandag 27 oktober 2008 @ 12:02:36 #152
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62714309
Ja! geniaal is het, en goedkoop ook
Zo'n mini hambroodje voor 80 ct. echt ideaal als je kleine trek hebt. En 's nachts zijn ze ook nog open tot een uur of 3.
pi_62718150
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ja! geniaal is het, en goedkoop ook
Zo'n mini hambroodje voor 80 ct. echt ideaal als je kleine trek hebt. En 's nachts zijn ze ook nog open tot een uur of 3.
Hey Mellow, woon je in Madrid?

Wat ook vet relaxed is, als afwisseling op de eeuwige hambotenten, is de Pans & Company.

maandag 27 oktober 2008 @ 14:36:15 #154
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62718828
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey Mellow, woon je in Madrid?

Wat ook vet relaxed is, als afwisseling op de eeuwige hambotenten, is de Pans & Company.
Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.
pi_62718874
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:36 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.
Ah so, ik heb er ook gewoond, een heerlijke stad. Woonde je in het centrum van Madrid?

maandag 27 oktober 2008 @ 14:40:21 #156
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62718942
Ik woonde in Argüelles, niet in het centrum maar vlak erbuiten. Erg relaxte lokatie iig
pi_62719734
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:40 schreef -Mellow- het volgende:
Ik woonde in Argüelles, niet in het centrum maar vlak erbuiten. Erg relaxte lokatie iig
Ah ja. Ik woonde in Carabanchel, maar wel nog in het goede gedeelte gelukkig.

woensdag 29 oktober 2008 @ 11:24:24 #158
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62777318
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Pans & Company.
Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.

Ik ga denk ik over 2 weken een paar dagen naar Madrid, leek me wel tof .

Mijn vraag, is het nog een beetje lekker weer daar? En ik heb een tof hostalletje gevonden vlakbij metrostation Callao, is dat redelijk centraal? Ik ben echt nog een Madrid n00b namelijk .

Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:24:56 #159
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62777332

[ Bericht 100% gewijzigd door Leinonlein op 29-10-2008 11:25:08 ]
pi_62777871
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:

Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Ik wist niet dat Prada een museum heeft Je bedoelt het Prado? Ik vond alledrie de grote musea zeer de moeite waard. Prado heb ik nog niet volledig gezien, dus die gaat in de herhaling. Thyssen-Bornemisza en Reina Sofia zijn ook echt bijzonder, alletwee.

Ik vond ook het metrostation Atocha heel mooi (waar die bom toen is ontploft). Met een tropische tuin en schildpadjes Leuk om even te kijken, je komt er toch wel langs.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:58:24 #161
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62781525
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:39 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Prada een museum heeft Je bedoelt het Prado? Ik vond alledrie de grote musea zeer de moeite waard. Prado heb ik nog niet volledig gezien, dus die gaat in de herhaling. Thyssen-Bornemisza en Reina Sofia zijn ook echt bijzonder, alletwee.

Ik vond ook het metrostation Atocha heel mooi (waar die bom toen is ontploft). Met een tropische tuin en schildpadjes Leuk om even te kijken, je komt er toch wel langs.
Oeps, foutje inderdaad in al mijn haast . Als ik even tijd heb ga ik er zoveel mogelijk bezoeken. Voor Prado schijn je wel een dag nodig te hebben wil je alles zien?

Hebben ze trouwens in Madrid een soort metromuseum ofzo, ik vind dat altijd wel interessant .
pi_62790714
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.
Hoe dat zo?
Ik vind het wel relaxed. Lekkere broodjes en gezonder dan ander snackfood. Het is ook heel populair. In Nederland heb je de SubWay maar dat is volgens mij megaranzig.
quote:
Ik ga denk ik over 2 weken een paar dagen naar Madrid, leek me wel tof .

Mijn vraag, is het nog een beetje lekker weer daar? En ik heb een tof hostalletje gevonden vlakbij metrostation Callao, is dat redelijk centraal? Ik ben echt nog een Madrid n00b namelijk .

Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.

Parque Retiro is heerlijk.

pi_62790781
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Oeps, foutje inderdaad in al mijn haast . Als ik even tijd heb ga ik er zoveel mogelijk bezoeken. Voor Prado schijn je wel een dag nodig te hebben wil je alles zien?

Hebben ze trouwens in Madrid een soort metromuseum ofzo, ik vind dat altijd wel interessant .
Niet dat ik weet nee. Maar volgens mij hebben ze bij Atocha wel oude treinen staan enzo.

Ga je met de trein vanuit BCN? Die is echt perfect, is mijn ervaring. Relaxed, niet al te duur (toen iets van 80 gulden van Madrid naar Lleida v.v., dus iets duurder naar BCN).

donderdag 30 oktober 2008 @ 13:12:58 #164
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62808988
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Ik vind het wel relaxed. Lekkere broodjes en gezonder dan ander snackfood. Het is ook heel populair. In Nederland heb je de SubWay maar dat is volgens mij megaranzig.
[..]

Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.

Ja ik weet niet, ben er niet zo weg van. Van de Subway wel trouwens (zit die niet in Madrid?), is lekker hoor! Ze hebben superlekker brood, je moet de honey oat eens proberen.

Ah oke, ja rond lopen vind ik ook altijd het leukst. Maar altijd als ik thuis kom blijk ik iets gemist te hebben wat ik wel had willen zien en dat is minder haha. Hmm churros eten, jummie. Ben laatst voor het eerst naar een voetbalwedstrijd geweest in mijn leven in Camp Nou en dat vind ik wel genoeg voor de rest van het jaar .

Ik ga waarschijnlijk (moet nog even boeken) met het vliegtuig, is goedkoper. Retourtje vueling voor 70¤. Dat red je niet met de AVE vrees ik... Hoewel het wel een supervette luxe trein is. 3 uur doet hij er geloof ik over.
pi_62809214
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:39 schreef El_Matador het volgende:

En dan een roeibootje huren Lekker truttig
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:23:48 #166
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62809329
@ Leinonlein: voor thee raad ik je aan om naar lavapiés te gaan (metrohalte heeft zelfde naam). Daar heb je echt ontelbare arabische theehuisjes waar je onder het genot van een waterpijp (mocht je dat lekker vinden) lekkere thee in allerlei smaken kunt drinken.
Als je vanaf de metrouitgang meteen 100 meter rechtdoor loopt is er aan de rechterkant ergens een libanees eettentje waar ze ook nog eens buikdansoptredens hebben op vrijdag. Erg leuk!

En van de musea vond ik het Reina Sofia het tofst.

En zoals ik hier al vaker heb geroepen: Aan calle coloreros (vlakbij Sol) zit echt het leukste barretje van Madrid! Het heet Yambala en je kunt er cocktails en thee drinken (en soms waterpijp roken) en er werken echt de allerliefste mensen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28:11 #167
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62809449
De beste churros van Madrid vind je overigens bij metrohalte sol. Als je aan de calle arenal bij discotheek Joy de hoek omloopt, kom je er vanzelf. Zijn 's nachts ook open en zit altijd gezellig vol.

Als je t niet kan vinden, gewoon bij mettrohalte Sol naar churros vragen en elke madrileen zal je daarheen sturen. Deze staat er om bekent dat het de beste is.
Maar let op: buikpijn gegarandeerd.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:36:47 #168
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62809694
@-Mellow- wow dat zijn echt de tips waar ik een beetje naar op zoek ben . Dankje! Ik ga alles even opschrijven. Dat buurtje rond Sol is dus wel leuk om wat rond te struinen/hangen? Hebben ze ook een wijkje met wat alternatieve winkeltjes enzo (niet zo mainstreem dus).

Haha dat probleem churros + buikpijn ken ik! Damn, die dingen zijn verslavend!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:42:13 #169
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62809835
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En dan een roeibootje huren Lekker truttig
Of zwaantjes? . Humm
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:27:15 #170
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811191
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:36 schreef Leinonlein het volgende:
@-Mellow- wow dat zijn echt de tips waar ik een beetje naar op zoek ben . Dankje! Ik ga alles even opschrijven. Dat buurtje rond Sol is dus wel leuk om wat rond te struinen/hangen? Hebben ze ook een wijkje met wat alternatieve winkeltjes enzo (niet zo mainstreem dus).

Haha dat probleem churros + buikpijn ken ik! Damn, die dingen zijn verslavend!
Nou, Sol is het centrum-centrum zeg maar, en afgezien van een paar dingen vind ik er eigenlijk niet zo veel aan. Te veel toeristen en veel te druk. Je kunt er wel goed winkelen wat betreft de grotere winkels

Als je leuker wil winkelen moet je naar chueca en malasaña gaan, de wijken ten noorden van Sol. Daar zijn eveneens leuke barretjes te vinden, vooral in malasaña, en in chueca heb je Areia, heel mooi eetcafe dat 's avonds erg gezellig is, ook voor een bakje thee of een cocktail overigens. Mooiste daar is de inrichting en ze hebben kussens en banken waar je kan chillen (zit aan c/ hortaleza btw)
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:29:30 #171
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811264
Als je 'savonds op t terras wil zitten btw, mocht je nog goed weer hebben, dan moet ja naar de wijk La Latina gaan.

En als je in een weekend gaat, zondagochtend van 10 tot 3 is er de Rastro, een hele grote markt waar ze echt allemaal leuke dingen verkopen, vooral veel kleding en sieraden, of souvenirs en verder alle rommel die je maar kan bedenken (metro La Latina). Maar pas daar op voor zakkenrollers!!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:35:05 #172
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811408
Laat je op plaza mayor trouwens niet verleiden door het goedkope menu waar ze mee adverteren. Voor de drankjes betaal je je daar namelijk scheel, en het eten is bovendien niet van de bovenste plank.

Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor. Daar verkopen ze allemaal minibroodjess met 100 soorten heel lekker beleg, van garnalen tot lekkere kazen, en het kost echt geen ruk! Is leuk voor de lunch, of voor na het uitgaan, Kan je een bord met 10 van die kleine broodjes bestellen, echt heel erg leuk en lekker.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:36:16 #173
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62811447
Ik geloof dat dat wel even genoeg tips waren, maar als me nog iets te binnen schiet dan laat ik het wel weten
pi_62824731
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:35 schreef -Mellow- het volgende:
Laat je op plaza mayor trouwens niet verleiden door het goedkope menu waar ze mee adverteren. Voor de drankjes betaal je je daar namelijk scheel, en het eten is bovendien niet van de bovenste plank.

Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor. Daar verkopen ze allemaal minibroodjess met 100 soorten heel lekker beleg, van garnalen tot lekkere kazen, en het kost echt geen ruk! Is leuk voor de lunch, of voor na het uitgaan, Kan je een bord met 10 van die kleine broodjes bestellen, echt heel erg leuk en lekker.
Na het uitgaan nog iets open . Daar kom je bijna 2 jaar te laat mee. Alles was altijd pot dicht om een uurtje of 4/5. Zelfs de mac was altijd dicht. Of ik heb gewoon op de verkeerde plaatsen gestapt.

Oud-Madrileen meldt zich trouwens! Ik woonde ook in Arguelles. Calle de Princesa naast de Zara. Supertijd gehad. Zou zo weer terug gaan
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 19 november 2008 @ 11:55:25 #175
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63341292
Ja in Barcelona is 's nachts ook geen eten te krijgen, echt vervelend!

Morgen naar Madrid
  woensdag 19 november 2008 @ 11:59:26 #176
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63341404
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:54 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Na het uitgaan nog iets open . Daar kom je bijna 2 jaar te laat mee. Alles was altijd pot dicht om een uurtje of 4/5. Zelfs de mac was altijd dicht. Of ik heb gewoon op de verkeerde plaatsen gestapt.
Ik heb geen idee tot hoe laat ze open waren, misschien was het na het uitgaan als ik wat vroeger ging dan normaal dat kan ook.
quote:
Oud-Madrileen meldt zich trouwens! Ik woonde ook in Arguelles. Calle de Princesa naast de Zara. Supertijd gehad. Zou zo weer terug gaan
was bij mij om de hoek
  woensdag 19 november 2008 @ 16:29:14 #177
124676 RobertoCarlos
pi_63348921
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:54 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Na,.,. is ook mijn (beperkte) ervaring, viel me tegen...
  zondag 23 november 2008 @ 21:51:53 #178
105888 renzell
pi_63461838
Compleet impulsief geboekt. Jeej! Twee dagen maar, op kraambezoek bij een vriend, maar wél even rondlopen in die heerlijk fijne stad ook!
pi_63473608
Ik wil binnenkort naar een wedstrijd van Real Madrid gaan, is het daar gemakkelijk en goedkoop om te met het openbare vervoer te reizen door Madrid? Of zou het handiger zijn om een hotel te boeken vlakbij het stadion?

En zijn er mensen die een beetje goedkope hotels kennen in Madrid? Mij boeit het dus absoluut niet hoeveel sterren het heeft en hoe het eten er is, het gaat mij er alleen om dat ik één of misschien twee nachten ergens een slaapplek heb :p
  maandag 24 november 2008 @ 12:09:47 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_63474379
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Hafez het volgende:
Ik wil binnenkort naar een wedstrijd van Real Madrid gaan, is het daar gemakkelijk en goedkoop om te met het openbare vervoer te reizen door Madrid? Of zou het handiger zijn om een hotel te boeken vlakbij het stadion?

En zijn er mensen die een beetje goedkope hotels kennen in Madrid? Mij boeit het dus absoluut niet hoeveel sterren het heeft en hoe het eten er is, het gaat mij er alleen om dat ik één of misschien twee nachten ergens een slaapplek heb :p
Kunt beter een hotel in het centrum pakken, het stadion heeft een eigen metrostation (Santiago Bernabeu).
  woensdag 26 november 2008 @ 12:29:56 #181
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63533341
Zo weer terug in Barcelona. Madrid is toch wel heel anders dan Barcelona, vooral veel drukker en heel veel mensen geconcentreerd op 1 plek, en ze eten overal chips bij haha . Het leukste vond ik dat Retiro park (en dat glazen paleis), die wijk Chueca en je kunt tot begin februari de nationale bibliotheek bezoeken met tentoonstelling, super! En nu overal gepofte kastanjes op straat, jummie! Erg open mensen ook die Madrilenen, als je alleen bent beginnen ze zo een gesprek met je.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:27 schreef -Mellow- het volgende:

[..]
in chueca heb je Areia, heel mooi eetcafe dat 's avonds erg gezellig is, ook voor een bakje thee of een cocktail overigens. Mooiste daar is de inrichting en ze hebben kussens en banken waar je kan chillen (zit aan c/ hortaleza btw)
Ja dit was super! Heb hier gelunched voor 10 ¤ . Super inrichting inderdaad!
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:29 schreef -Mellow- het volgende:
Als je 'savonds op t terras wil zitten btw, mocht je nog goed weer hebben, dan moet ja naar de wijk La Latina gaan.

En als je in een weekend gaat, zondagochtend van 10 tot 3 is er de Rastro, een hele grote markt waar ze echt allemaal leuke dingen verkopen, vooral veel kleding en sieraden, of souvenirs en verder alle rommel die je maar kan bedenken (metro La Latina). Maar pas daar op voor zakkenrollers!!
Ik had prachtig weer (14 graden en zon) maar het viel wat tegen met de terrasjes. Zal 's zomers wel beter zijn... De Rastro vond ik leuk, maar alleen het oude gedeelte waar de meubels en oude boeken over de straat lagen. Heb nog een Catalaans boek gekocht over Gaudi voor een Euro whoej. Het commerciële gedeelte met kleding enzo vond ik een stuk minder.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:35 schreef -Mellow- het volgende:

Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor.
Heb broodje Gambas al ajillo, lomo met paprika en jamon serrano met brie gegeten

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in foto's... http://www.leinentijn.nl/(...)rid_2008/?g2_page=1.
  woensdag 26 november 2008 @ 12:36:06 #182
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63533474
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Hafez het volgende:

Nee ik zou ook in het centrum gaan zitten, metronetwerk zit goed in elkaar en kost amper wat (10 rittenkaart voor ¤ 7). Je zit zo overal in de stad en de metro rijdt dagelijks tot 1:30 geloof ik.

Voor goedkope hotels moet je gewoon even op booking.com of hostelworld.com kijken. Ik heb dezelfde redenering als jou en kan altijd wel iets vinden. Heb in Madrid in het Tijal 1 hostel geslapen maar die was niet super (was ¤ 200 voor 2 personen en 4 nachten)
pi_63553951
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
Zo weer terug in Barcelona. Madrid is toch wel heel anders dan Barcelona, vooral veel drukker en heel veel mensen geconcentreerd op 1 plek, en ze eten overal chips bij haha . Het leukste vond ik dat Retiro park (en dat glazen paleis), die wijk Chueca en je kunt tot begin februari de nationale bibliotheek bezoeken met tentoonstelling, super! En nu overal gepofte kastanjes op straat, jummie! Erg open mensen ook die Madrilenen, als je alleen bent beginnen ze zo een gesprek met je.
[..]
Barcelona is meer een toeristenstad en Madrid is meer een woonstad. Barcelona is een beetje vermoord door de hoeveelheid toeristen. Dat valt in Madrid nog mee. Aan die kastanjes heb ik me nooit gewaagd eigenlijk. Ze werden overal verkocht, maar het leek mij toch niet zo smakelijk
  donderdag 27 november 2008 @ 01:20:06 #184
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63554435
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
[..]

Ja dit was super! Heb hier gelunched voor 10 ¤ . Super inrichting inderdaad!
[..]

Ik had prachtig weer (14 graden en zon) maar het viel wat tegen met de terrasjes. Zal 's zomers wel beter zijn... De Rastro vond ik leuk, maar alleen het oude gedeelte waar de meubels en oude boeken over de straat lagen. Heb nog een Catalaans boek gekocht over Gaudi voor een Euro whoej. Het commerciële gedeelte met kleding enzo vond ik een stuk minder.
[..]

Heb broodje Gambas al ajillo, lomo met paprika en jamon serrano met brie gegeten
[ afbeelding ]
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in foto's... http://www.leinentijn.nl/(...)rid_2008/?g2_page=1.
Wat leuk dat je wat aan m'n tips gehad hebt
  donderdag 27 november 2008 @ 01:21:39 #185
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63554459
Oh als ik die foto's zie mis ik het weer zo...
  donderdag 27 november 2008 @ 10:54:07 #186
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_63559980
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:57 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Barcelona is meer een toeristenstad en Madrid is meer een woonstad. Barcelona is een beetje vermoord door de hoeveelheid toeristen. Dat valt in Madrid nog mee. Aan die kastanjes heb ik me nooit gewaagd eigenlijk. Ze werden overal verkocht, maar het leek mij toch niet zo smakelijk
Hmm kan wel waar zijn. Hoewel er in het centrum van Madrid ook veel toeristen waren hoor. En in Barcelona hangt het ook heel erg af van waar je bent. Het centrum wordt gedomineerd door toeristen, dat klopt wel ja en dat is enerzijds ook wel jammer.

Die Kastanjes zijn lekker hoor! Als je van noten houdt lust je dit ook wel, lekker warm voor in de winter. Weet niet of je het in NL ook kunt kopen maar ik heb het ook al in Portugal en in Duitsland gezien (geproefd)
quote:
Op donderdag 27 november 2008 01:21 schreef -Mellow- het volgende:
Oh als ik die foto's zie mis ik het weer zo...
Sorry, ik denk dat je maar snel weer een vlucht moet boeken om die lekkere broodjes te eten .
pi_63560601
Eind januari ga ik met vrienden een dagtrip Madrid doen, thnx to Ryanair

We landen daar rond het middaguur, en ik vroeg mij af wat de goedkoopste optie is om naar het centrum te reizen. Ik las al dat het metronet goed aangesloten is maar hoeveel geld ben je kwijt voor een dagkaart. Is daar een site van?

Verder willen we gewoon de stad zien en lekker op een verwarmd terrasje/eetcafeetje een drankje en lokale hapjes doen. We zijn allen studenten, dus wat raden jullie ons aan gezien niemand van ons ooit in Madrid is geweest.

Aangezien we de volgende ochtend terug vliegen, hebben we ons voorgenomen om een nachtje door te trekken en 's avonds een drankje te doen in een cafe en ,mochten ze vroeg sluiten, een club te bezoeken totdat we richting het vliegveld gaan.

Volgens mij had ik ergens gelezen dat de metro rond 4 uur 's nachts niet meer rijdt, dus dan zijn we afhankelijk van de taxi.

is het moeilijk om een paar taxi's te regelen op dat tijdstip en hoe duur is een rit van het centrum naar het vliegveld.

Alvast bedankt voor de tips
pi_63560722
De metro kost 1.80 voor een enkeltje. Vanaf het vliegveld kan er nog een kleine toeslag op zitten. Ik heb zelf voor 11 euro een toeristenkaart voor 3 dagen gekocht en dan kan je overal heen. Maar dat is alleen handig als je er 3 dagen bent uiteraard. Bij het metrostation op het vliegveld zit een toeristenloket waar je heel makkelijk en in het engels allerlei metrokaartjes kan kopen.

Er is 's nachts genoeg te doen dus een nachtje doortrekken kan prima.

Een taxi regelen is zeker niet moeilijk op dat tijdstip. Ik ging zelf ook érg vroeg weer terug en pakte om 05:00 's nachts een taxi. Die was zelfs 10 minuten te vroeg bij ons hotel. Het eerste wat opviel was dat het om die tijd nog ontzettend druk op straat was. De taxi naar het vliegveld kostte me precies 30 euro.
pi_63561153
Thnx voor de snelle reactie MaxPower

Ik heb tevens al gekeken of er gevoetbald word in Madrid, maar helaas niks. We willen wellicht wel een stadion bezoeken, liefst Bernabeu maar van Atletico Madrid is ook prima.

Weet jij of er van tevoren moet worden gereserveerd voor een rondleiding en/of er groepskorting valt te regelen daar wij met een groep van 15 man zijn?
pi_63561298
Naar het vliegveld met de metro kost een euro extra, je moet zo'n supplementje halen bij de automaat.

TN-FR, als je stadions wilt bezoeken en terrasjes doen, heb je zeker geen tijd voor een museum? Madrid heeft geweldige musea.

Als je langs/ op Atocha komt, moet je die tuin zeker even bekijken. Vind ik altijd super-grappig! (vooral de schildpadjes )
pi_63561356
Ik ben afgelopen weekend geweest, en ben bij beide stadions geweest. Ze zijn allebei een aanrader maar ik zou toch voor Bernabéu kiezen. Ongelofelijk indrukwekkend. Ik heb zelf een wedstrijd gezien, maar een tour hoef je niet te reserveren, hoewel 15 mensen misschien wel wat veel is. Voor groepskorting zou je even op www.realmadrid.com moeten kijken. Denk dat je dan inderdaad zo'n 15 of 20 man moet hebben. Bij Vicente Calderón waren we net te laat voor de tour van 13:00, om 16:30 is dan de volgende pas weer.. hou dus rekening met de siesta.
pi_63561452
Bedankt voor de tips.

Ik heb Atocha genoteerd, en wbt musea; dat hangt van planning af die er tot nu toe nog niet is. Ik denk dat we daar ter plekke met de groep bespreken wat de opties zijn.

Ik las in dit topic al vele tips, maar het is lastig om al die namen te onthouden en een beeld te schetsen waar ze zich begeven in de stad. Dus ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hier in Nederland al een plattegrond koop van Madrid zodat ik alle leuke plekjes kan omcirkelen zodat we verschillende opties hebben.

Echter waar kan ik zo'n kaart kopen?
pi_63561485
Ik zou het via google maps doen en daar bij het toeristenloket een gratis kaart meenemen.
pi_63564054
Ik heb er een half jaar gewoond. Mijn 'toeristen' route:

- Start op bij parque de Oeste
- Plaza España
- Via Palacio Real, theater Real
- Plaza Mayor
- via Calle Mayor naar Puerta del Sol
- Calle de Alcala
- Palacio de Comunicaciones
- Dan of rechtsaf (Paseo del Prado, met 3 musea en op het einde Atocha)
- Of rechtdoor (parque Retiro, must-seen stadspark)

Als je het park helemaal uitloopt ben je ook bij atocha, je kunt dan dus ook via paseo del prado weer terug naar het echte centrum. Als je dan via Gran Via terugloopt heb je echt alles gezien
Is erg veel voor een dag, aardig wat loopwerk maar wel allemaal erg mooi. Het is eeuwig zonde om de metro te pakken. Deze route is ideaal Maar dus wel proberen om in 2-3 dagen te doen.

Shopstraten: Gran Via, Calle de Preciados, Calle Fuencarral
pi_63564182
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:29 schreef runaway het volgende:

- Plaza España
- Plaza Mayor
- Calle de Alcala

Kleine toevoeging: Begin bij Moncloa met haar eigen Arc de Triomf en loop langs dat overheidsgebouw. Daarna richting Parque del oeste

Snel maar weer eens terug
pi_63565140
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:29 schreef runaway het volgende:

- Plaza España
- Plaza Mayor
- Calle de Alcala

Als je het park helemaal uitloopt ben je ook bij atocha, je kunt dan dus ook via paseo del prado weer terug naar het echte centrum. Als je dan via Gran Via terugloopt heb je echt alles gezien
Is erg veel voor een dag, aardig wat loopwerk maar wel allemaal erg mooi. Het is eeuwig zonde om de metro te pakken. Deze route is ideaal Maar dus wel proberen om in 2-3 dagen te doen.

Shopstraten: Gran Via, Calle de Preciados, Calle Fuencarral
Super bedankt!

Aangezien we maar 1 dag in Madrid zijn, zullen we maar een paar plekken aandoen. Maar nu heb ik tenminste wel een lijstje met plekken die het bezoeken waard zijn.
pi_63567441
Ik zie trouwens net dat Madrid nu ook virtueel te bewandelen is met google earth. Echt supervet. Ik kan nog net niet mijn oude appartementje in.
  donderdag 27 november 2008 @ 20:26:23 #198
105888 renzell
pi_63575168
Ik wil ditmaal het Prado toch echt wel gaan bezoeken. De vorige keer stonden we daar hoopvol en met goede zin (edoch onvoorbereid ) op een maandagochtend te trappelen voor de poorten. Alles dicht. Nu ga ik op woensdag. Mij zullen ze me niet krijgen. ik ben wél in het Reina Sofia geweest toen. Indrukwekkend, vond ik!

Hoe vonden jullie het Prado? Of is het von Thijssen een betere keuze?
  zondag 4 januari 2009 @ 18:51:30 #199
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64656528
Volgende maand eindelijk voor een X aantal maanden naar Madrid voor studie, appartement in het centrum .
Binnenkort het topic eens goed lezen voor tips.

Hoe is het prijsniveau in Madrid eigenlijk, qua eten enzo?
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_64657102
Musea: Ben niet heel erg fan, vond Prado ook way too much. Maar als je van musea houdt moet je daar natuurlijk heen!

BVO: ik gaf per maand ongeveer 1000 euro uit, met reizen, huur, collegegeld etc. Eten en drinken valt mee, je hebt vaak al een menu del dia voor 10 euro, er zijn redelijk veel goedkope restaurantjes.
Vooral het uitgaan is reteduur, entree (tenminste, bij de toffere clubs ) is 10-15 euro, 1-2 drankjes incl. Ieder volgend drankje kost dan 8-12 euro. Wat je er vaak ziet is dat mensen drankjes delen, dan is het prima te doen. Erg dronken worden zit er niet zo in, stevig indrinken dan maar !

ps: tip: neem je studentenkaart overal mee heen, krijg je vaak korting! (meestal begrijpen ze die hele kaart al niet, ooit korting gehad met mn id-kaart........)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')