nee dat zeg ik ook niet.quote:
geen idee.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:51 schreef w8jij17 het volgende:
Weet iemand of er een (goed) hostel dichtbij Barajas Airport zit? Op hostelworld zit alles in het centrum.
's Nachts rijdt er geen metro (tenminste, zoals ik gehoord heb) en het is te ver om het te voet af te leggen.
ja dat is wel de gangbare prijsquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:00 schreef Rubstah het volgende:
Owja, ook nog iemand uitgaanstips? (ik zit in Hostel Los Amigos Sol btw)
Wat vond je de bestebar/kroeg en waarom?
Zijn alle discotheken ¤12-¤20 entree(inclusief 1/2 drankjes)?
En welke is wel goed waar voor je geld?
Vrijdagavond kwamen wij om drie uur 's nachts nog een tegen met daarop 33 graden inderdaadquote:Op zondag 29 juni 2008 23:30 schreef Fogel het volgende:
Woensdagavond was het volgens de thermometers in de bushokjes (waar ik met een taxi voorbij reed) tussen de 29 en 34 graden, en dat was tussen 22:30 en 23:00.
Woesdag overdag was het zo warm dat ik niet eens naar het buitenzwembad toe wilde en maar liever op mijn hotelkamer bleef om te werken.
Boo: bedoel je met 'bovenstaand restaurant' La Finca de Susana? Enkele van de gerechten waren inderdaad wat aan de 'slappe' kant (de carpaccio bijvoorbeeld). We hadden 3 of 4 verschillende voor- en hoofdgerechten in totaal en over het geheel gezien waren we tevreden, zeker voor die lage prijs.
dat moet niet moeilijk te vinden zijn, is een speciale arena waar dat gebeurd. Maar ik ben vergeten hoe het heet omdat ik een schurfthekel heb aan stierenvechten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:14 schreef Almanack het volgende:
Kick, als 't mag?![]()
Ga van 10 tot 14 september, zin inMaar lijkt me 'leuk' om naar stierenvechten te gaan, interessant in ieder geval
Kan alleen niet echt wat vinden, iemand ervaring mee??
adios
Yo, bedankt :-) Wat ik zie is dat het elke zondag is, dus dat is onpraktisch; gaan 's ochtends weg :-) Maar zal kijken, misschien in de buurt nog wat! Ben erg benieuwd, alleen nog maar positieve dingen gehoord over Madrid :-D Zal topics doorlezen voordat ik ga..quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:37 schreef -Mellow- het volgende:
oh ik zie net op mijn kaart dat het gewoon, zoals te verwachten, plaza de toros heet. Dus als je daar nou op googled.
Verder hoop ik dat je dusdanig geshockeerd zal zijn zodat je het nooit meer hoeft te zien.
En dat de stierenvechter een pijnlijke dood mag sterven
Oja, veel plezier, Madrid is tof!
Nee, geen CL, Real speelt uit in Rusland. Je kunt iig een rondleiding in het stadion doen en dan in het museum van het stadion kijken. Is cker de moeite waard!quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:07 schreef Blik het volgende:
Met 6 mannen? Santiago Bernabeu natuurlijk (hoop dat er dan geen Champions League is, dan kom je er namelijk niet in).
ik weet het, maar als er champions league was geweest mag je er dus niet in, omdat ze dan trainen in het stadion en dergelijke. Maar je hebt dus geluk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, ondanks dat het eigenlijk veel te duur is (volgens mij 15 euro)quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, geen CL, Real speelt uit in Rusland. Je kunt iig een rondleiding in het stadion doen en dan in het museum van het stadion kijken. Is cker de moeite waard!
Valt nog wel mee als je bedenkt dat je egt overal mocht komen. Je mocht zelfs direct langs het veld lopen, op de bank zit waar de vedetten ooit gezeten hebben en in de kleedkamer van de tegenstander. Ik heb nog niet eerder gehoord/gezien dat dat bij andere clubs ook kon. Daarnaast is het museumpje echt leuk en niet zo standaard alle bekers op een tafeltje zetten en klaar. Dus is egt de moeite waard, ook voor het geldquote:Op zaterdag 27 september 2008 23:47 schreef Blik het volgende:
[..]
ik weet het, maar als er champions league was geweest mag je er dus niet in, omdat ze dan trainen in het stadion en dergelijke. Maar je hebt dus geluk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, ondanks dat het eigenlijk veel te duur is (volgens mij 15 euro)
Dat zeg ik, Gammaquote:Op zondag 28 september 2008 09:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Valt nog wel mee als je bedenkt dat je egt overal mocht komen. Je mocht zelfs direct langs het veld lopen, op de bank zit waar de vedetten ooit gezeten hebben en in de kleedkamer van de tegenstander. Ik heb nog niet eerder gehoord/gezien dat dat bij andere clubs ook kon. Daarnaast is het museumpje echt leuk en niet zo standaard alle bekers op een tafeltje zetten en klaar. Dus is egt de moeite waard, ook voor het geld
Uitgaan in de plaza de toros van Leganes...quote:Op zondag 28 september 2008 23:52 schreef runaway het volgende:
Iemand trouwens nog dagtripjestips?
Heb Toledo, Salamanca, Aranjuez, Segovia, El Escorial & Valle de los Caidos al gezien
Ga slapenquote:Op zondag 28 september 2008 23:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uitgaan in de plaza de toros van Leganes...
Dagtripjes, de bergen ten noordwesten zijn wel leuk. En je kan in Madrid prima shoppen. Calle Fuencarral is berucht, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen...
quote:
quote:Op maandag 29 september 2008 02:01 schreef runaway het volgende:
Iemand trouwens nog dagtripjestips?
Heb Toledo, Salamanca, Aranjuez, Segovia, El Escorial & Valle de los Caidos al gezien
6 mannen ja. Thanks, het stadion wilde ik al zien inderdaad.quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:07 schreef Blik het volgende:
Met 6 mannen? Santiago Bernabeu natuurlijk (hoop dat er dan geen Champions League is, dan kom je er namelijk niet in). Koninklijk Paleis vond ik ook wel mooi en Plaza Mayor en Sol om te pilsen.
Bernabeu kun je met de metro naartoe, en ieder moment op eigen houtje de tour doen. Kost dus niet teveel tijd. Plaza Mayor zijn volgens mij niet echt clubs. Is gewoon een mooi plein met terrasjes. Ben niet echt in de clubs geweest in Madrid, dus kan ik niks over zeggen.quote:Op maandag 29 september 2008 15:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
6 mannen ja. Thanks, het stadion wilde ik al zien inderdaad.
Nadeel is natuurlijk dat ik niet veel tijd heb, dus ik wil het een beetje goed inplannen allemaal dat we niet onnodig veel tijd verliezen..zou zonde zijn.
Dat Plaza Mayor enzo he, heb je daar ook clubs die op dinsdag tot een uur of 4, 5 open zijn? (En waar dan veel lekkere vrouwen rondlopen natuurlijk, niet dat je daar 3 uur lang tegen de snuit van Pablo de barman zit te kijken)
Rond Sol zou je ergens moeten zijn, wellicht Palacio ofzo? Of salsa-club El Son (6 Nederlandse mannen krijg je daar wellicht niet naar binnenquote:Op maandag 29 september 2008 16:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Bernabeu kun je met de metro naartoe, en ieder moment op eigen houtje de tour doen. Kost dus niet teveel tijd. Plaza Mayor zijn volgens mij niet echt clubs. Is gewoon een mooi plein met terrasjes. Ben niet echt in de clubs geweest in Madrid, dus kan ik niks over zeggen.
Ah okay, we zijn niet echt van die salsaboys dus dat maakt niet uit. Barretjes lijkt ons meer leuker voor savonds, maar we moeten dus echt een club hebben waar we 'gebakken zitten' totdat ons vliegtuig weer vertrekt. Ik heb weinig trek om in december vanaf 3 uur snachts een beetje door die straten te gaan slenteren.quote:Op maandag 29 september 2008 17:12 schreef runaway het volgende:
[..]
Rond Sol zou je ergens moeten zijn, wellicht Palacio ofzo? Of salsa-club El Son (6 Nederlandse mannen krijg je daar wellicht niet naar binnen). Net achter Sol liggen wel veel barretjes, daar kun je wat gaan rondhupsen.......
ps: silenus, toch niet toevallig OHD uit Maastricht he?
Echte clubs heb ik in het centrum niet kunnen ontdekken... dus ben ook wel benieuwd voor een volgende keerquote:Op maandag 29 september 2008 15:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
heb je daar ook clubs die op dinsdag tot een uur of 4, 5 open zijn? (En waar dan veel lekkere vrouwen rondlopen natuurlijk, niet dat je daar 3 uur lang tegen de snuit van Pablo de barman zit te kijken)
Hey Mellow, woon je in Madrid?quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ja! geniaal is het, en goedkoop ook
Zo'n mini hambroodje voor 80 ct. echt ideaal als je kleine trek hebt. En 's nachts zijn ze ook nog open tot een uur of 3.
Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey Mellow, woon je in Madrid?
Wat ook vet relaxed is, als afwisseling op de eeuwige hambotenten, is de Pans & Company.
Ah so, ik heb er ook gewoond, een heerlijke stad. Woonde je in het centrum van Madrid?quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:36 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond, maar inmiddels woon ik weer in het zonovergoten Nijmegen.
Ah ja. Ik woonde in Carabanchel, maar wel nog in het goede gedeelte gelukkig.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:40 schreef -Mellow- het volgende:
Ik woonde in Argüelles, niet in het centrum maar vlak erbuiten. Erg relaxte lokatie iig
Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.quote:
Ik wist niet dat Prada een museum heeftquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Oeps, foutje inderdaad in al mijn haastquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Prada een museum heeftJe bedoelt het Prado? Ik vond alledrie de grote musea zeer de moeite waard. Prado heb ik nog niet volledig gezien, dus die gaat in de herhaling. Thyssen-Bornemisza en Reina Sofia zijn ook echt bijzonder, alletwee.
Ik vond ook het metrostation Atocha heel mooi (waar die bom toen is ontploft). Met een tropische tuin en schildpadjesLeuk om even te kijken, je komt er toch wel langs.
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Brrr, vreselijke zaak vind ik dat.
Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.quote:Ik ga denk ik over 2 weken een paar dagen naar Madrid, leek me wel tof.
Mijn vraag, is het nog een beetje lekker weer daar? En ik heb een tof hostalletje gevonden vlakbij metrostation Callao, is dat redelijk centraal? Ik ben echt nog een Madrid n00b namelijk.
Heeft iemand nog tips voor leuke theehuisjes? Ik ben dol op thee namelijk. Verder lijkt me die kabelbaan wel tof, Prada museum, Toledo, nationaal paleis, de Kathedraal. Wat is nog meer essentieel?
Niet dat ik weet nee. Maar volgens mij hebben ze bij Atocha wel oude treinen staan enzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Oeps, foutje inderdaad in al mijn haast. Als ik even tijd heb ga ik er zoveel mogelijk bezoeken. Voor Prado schijn je wel een dag nodig te hebben wil je alles zien?
Hebben ze trouwens in Madrid een soort metromuseum ofzo, ik vind dat altijd wel interessant.
Ja ik weet niet, ben er niet zo weg van. Van de Subway wel trouwens (zit die niet in Madrid?), is lekker hoor! Ze hebben superlekker brood, je moet de honey oat eens proberen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Ik vind het wel relaxed. Lekkere broodjes en gezonder dan ander snackfood. Het is ook heel populair. In Nederland heb je de SubWay maar dat is volgens mij megaranzig.
[..]
Callao is hartje centrum. Wat het leukste is in een stad is rondlopen, vind ik althans. Je hebt ook veel lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Als je een dagje over hebt, kun je naar El Escorial gaan (heb ik nog niet gedaan, net als Toledo). Als je van voetbal houdt, kun je naar Real Madrid, shoppen in Fuencarral, churros!!! eten.
Parque Retiro is heerlijk.
Of zwaantjes?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En dan een roeibootje hurenLekker truttig
Nou, Sol is het centrum-centrum zeg maar, en afgezien van een paar dingen vind ik er eigenlijk niet zo veel aan. Te veel toeristen en veel te druk. Je kunt er wel goed winkelen wat betreft de grotere winkelsquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:36 schreef Leinonlein het volgende:
@-Mellow- wow dat zijn echt de tips waar ik een beetje naar op zoek ben. Dankje! Ik ga alles even opschrijven. Dat buurtje rond Sol is dus wel leuk om wat rond te struinen/hangen? Hebben ze ook een wijkje met wat alternatieve winkeltjes enzo (niet zo mainstreem dus).
Haha dat probleem churros + buikpijn ken ik! Damn, die dingen zijn verslavend!
Na het uitgaan nog iets openquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:35 schreef -Mellow- het volgende:
Laat je op plaza mayor trouwens niet verleiden door het goedkope menu waar ze mee adverteren. Voor de drankjes betaal je je daar namelijk scheel, en het eten is bovendien niet van de bovenste plank.
Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor. Daar verkopen ze allemaal minibroodjess met 100 soorten heel lekker beleg, van garnalen tot lekkere kazen, en het kost echt geen ruk! Is leuk voor de lunch, of voor na het uitgaan, Kan je een bord met 10 van die kleine broodjes bestellen, echt heel erg leuk en lekker.
Ik heb geen idee tot hoe laat ze open waren, misschien was het na het uitgaan als ik wat vroeger ging dan normaalquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:54 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Na het uitgaan nog iets open. Daar kom je bijna 2 jaar te laat mee. Alles was altijd pot dicht om een uurtje of 4/5. Zelfs de mac was altijd dicht. Of ik heb gewoon op de verkeerde plaatsen gestapt.
was bij mij om de hoekquote:Oud-Madrileen meldt zich trouwens! Ik woonde ook in Arguelles. Calle de Princesa naast de Zara. Supertijd gehad. Zou zo weer terug gaan
Na,.,. is ook mijn (beperkte) ervaring, viel me tegen...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:54 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Na het uitgaan nog iets open. Daar kom je bijna 2 jaar te laat mee. Alles was altijd pot dicht om een uurtje of 4/5. Zelfs de mac was altijd dicht. Of ik heb gewoon op de verkeerde plaatsen gestapt.
Kunt beter een hotel in het centrum pakken, het stadion heeft een eigen metrostation (Santiago Bernabeu).quote:Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Hafez het volgende:
Ik wil binnenkort naar een wedstrijd van Real Madrid gaan, is het daar gemakkelijk en goedkoop om te met het openbare vervoer te reizen door Madrid? Of zou het handiger zijn om een hotel te boeken vlakbij het stadion?
En zijn er mensen die een beetje goedkope hotels kennen in Madrid? Mij boeit het dus absoluut niet hoeveel sterren het heeft en hoe het eten er is, het gaat mij er alleen om dat ik één of misschien twee nachten ergens een slaapplek heb :p
Ja dit was super! Heb hier gelunched voor 10 ¤quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:27 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
in chueca heb je Areia, heel mooi eetcafe dat 's avonds erg gezellig is, ook voor een bakje thee of een cocktail overigens. Mooiste daar is de inrichtingen ze hebben kussens en banken waar je kan chillen (zit aan c/ hortaleza btw)
Ik had prachtig weer (14 graden en zon) maar het viel wat tegen met de terrasjes. Zal 's zomers wel beter zijn... De Rastro vond ik leuk, maar alleen het oude gedeelte waar de meubels en oude boeken over de straat lagen. Heb nog een Catalaans boek gekocht over Gaudi voor een Euro whoej. Het commerciële gedeelte met kleding enzo vond ik een stuk minder.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:29 schreef -Mellow- het volgende:
Als je 'savonds op t terras wil zitten btw, mocht je nog goed weer hebben, dan moet ja naar de wijk La Latina gaan.
En als je in een weekend gaat, zondagochtend van 10 tot 3 is er de Rastro, een hele grote markt waar ze echt allemaal leuke dingen verkopen, vooral veel kleding en sieraden, of souvenirs en verder alle rommel die je maar kan bedenken (metro La Latina). Maar pas daar op voor zakkenrollers!!
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:35 schreef -Mellow- het volgende:
Een eet-aanrader is overigens 100 montaditos aan calle mayor.
Nee ik zou ook in het centrum gaan zitten, metronetwerk zit goed in elkaar en kost amper wat (10 rittenkaart voor ¤ 7). Je zit zo overal in de stad en de metro rijdt dagelijks tot 1:30 geloof ik.quote:Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Hafez het volgende:
Ik wil binnenkort naar een wedstrijd van Real Madrid gaan, is het daar gemakkelijk en goedkoop om te met het openbare vervoer te reizen door Madrid? Of zou het handiger zijn om een hotel te boeken vlakbij het stadion?
En zijn er mensen die een beetje goedkope hotels kennen in Madrid? Mij boeit het dus absoluut niet hoeveel sterren het heeft en hoe het eten er is, het gaat mij er alleen om dat ik één of misschien twee nachten ergens een slaapplek heb :p
Barcelona is meer een toeristenstad en Madrid is meer een woonstad. Barcelona is een beetje vermoord door de hoeveelheid toeristen. Dat valt in Madrid nog mee. Aan die kastanjes heb ik me nooit gewaagd eigenlijk. Ze werden overal verkocht, maar het leek mij toch niet zo smakelijkquote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
Zo weer terug in Barcelona. Madrid is toch wel heel anders dan Barcelona, vooral veel drukker en heel veel mensen geconcentreerd op 1 plek, en ze eten overal chips bij haha. Het leukste vond ik dat Retiro park (en dat glazen paleis), die wijk Chueca en je kunt tot begin februari de nationale bibliotheek bezoeken met tentoonstelling, super! En nu overal gepofte kastanjes op straat, jummie! Erg open mensen ook die Madrilenen, als je alleen bent beginnen ze zo een gesprek met je.
[..]
Wat leuk dat je wat aan m'n tips gehad hebtquote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
Zo weer terug in Barcelona. Madrid is toch wel heel anders dan Barcelona, vooral veel drukker en heel veel mensen geconcentreerd op 1 plek, en ze eten overal chips bij haha. Het leukste vond ik dat Retiro park (en dat glazen paleis), die wijk Chueca en je kunt tot begin februari de nationale bibliotheek bezoeken met tentoonstelling, super! En nu overal gepofte kastanjes op straat, jummie! Erg open mensen ook die Madrilenen, als je alleen bent beginnen ze zo een gesprek met je.
[..]
Ja dit was super! Heb hier gelunched voor 10 ¤. Super inrichting inderdaad!
[..]
Ik had prachtig weer (14 graden en zon) maar het viel wat tegen met de terrasjes. Zal 's zomers wel beter zijn... De Rastro vond ik leuk, maar alleen het oude gedeelte waar de meubels en oude boeken over de straat lagen. Heb nog een Catalaans boek gekocht over Gaudi voor een Euro whoej. Het commerciële gedeelte met kleding enzo vond ik een stuk minder.
[..]
![]()
Heb broodje Gambas al ajillo, lomo met paprika en jamon serrano met brie gegeten
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in foto's... http://www.leinentijn.nl/(...)rid_2008/?g2_page=1.
Hmm kan wel waar zijn. Hoewel er in het centrum van Madrid ook veel toeristen waren hoor. En in Barcelona hangt het ook heel erg af van waar je bent. Het centrum wordt gedomineerd door toeristen, dat klopt wel ja en dat is enerzijds ook wel jammer.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:57 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Barcelona is meer een toeristenstad en Madrid is meer een woonstad. Barcelona is een beetje vermoord door de hoeveelheid toeristen. Dat valt in Madrid nog mee. Aan die kastanjes heb ik me nooit gewaagd eigenlijk. Ze werden overal verkocht, maar het leek mij toch niet zo smakelijk
Sorry, ik denk dat je maar snel weer een vlucht moet boeken om die lekkere broodjes te etenquote:Op donderdag 27 november 2008 01:21 schreef -Mellow- het volgende:
Oh als ik die foto's zie mis ik het weer zo...
quote:Op donderdag 27 november 2008 13:29 schreef runaway het volgende:
Ik heb er een half jaar gewoond. Mijn 'toeristen' route:
- Start op bij parque de Oeste
- Plaza España
- Via Palacio Real, theater Real
- Plaza Mayor
- via Calle Mayor naar Puerta del Sol
- Calle de Alcala
- Palacio de Comunicaciones
- Dan of rechtsaf (Paseo del Prado, met 3 musea en op het einde Atocha)
- Of rechtdoor (parque Retiro, must-seen stadspark)
Super bedankt!quote:Op donderdag 27 november 2008 13:29 schreef runaway het volgende:
Ik heb er een half jaar gewoond. Mijn 'toeristen' route:
- Start op bij parque de Oeste
- Plaza España
- Via Palacio Real, theater Real
- Plaza Mayor
- via Calle Mayor naar Puerta del Sol
- Calle de Alcala
- Palacio de Comunicaciones
- Dan of rechtsaf (Paseo del Prado, met 3 musea en op het einde Atocha)
- Of rechtdoor (parque Retiro, must-seen stadspark)
Als je het park helemaal uitloopt ben je ook bij atocha, je kunt dan dus ook via paseo del prado weer terug naar het echte centrum. Als je dan via Gran Via terugloopt heb je echt alles gezien
Is erg veel voor een dag, aardig wat loopwerk maar wel allemaal erg mooi. Het is eeuwig zonde om de metro te pakken. Deze route is ideaalMaar dus wel proberen om in 2-3 dagen te doen.
Shopstraten: Gran Via, Calle de Preciados, Calle Fuencarral
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |