quote:En Co is weer vrij. In overleg weggegaan bij zijn club, omdat hij niet meer kampioen kan worden.
Het VBL-forum bestaat vijf jaar! Bekijk hier ons jubileumtopic! Reageer en bedank VBL hier!
sjimz lengtemeter: 155 cm.
borisz
bier
borisz - maandag 28 januari 2008 @ 17:39
Ajax of Oranje wat wordt het ?
winnaar wielerprono 2007
dagizmo
dagizmo - maandag 28 januari 2008 @ 17:41
In Heerenveen is een passende vacature voor hem.
DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die
DatMeenJeNiet - maandag 28 januari 2008 @ 17:43
Naar Willem Ii zou wel leuk zijn, vind ik. In ieder geval niet naar Ajax of AZ, aub.Besiktas & Feyenoord
GOOGLE VBL-Quiz #9 GOOGLE VBL-Quiz #9 GOOGLE VBL-Quiz #9
DrDentz
DrDentz - maandag 28 januari 2008 @ 18:33
Blijft een rare man
-Vaduz-
Rushden & Diamonds
-Vaduz-(Moderator) - maandag 28 januari 2008 @ 18:37
Dat wel. Ik zou hem wel eens met het spelersmateriaal in Heerenveen aan het werk willen zien eigenlijk. Maar die gaan toch voor een stabieler persoon. Ik geef ze geen ongelijk ook.
Mwah.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind dat hij het best eens bij Oranje mag proberen.
quote:Op maandag 28 januari 2008 19:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou, oprotten naar AZ. Hoef ik die kankerkop van hem nooit meer bij Ajax te zien en kan Louis mooi naar z'n cluppie terug..
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:39 schreef Zwansen het volgende:
Na 2 maanden is hij het Al-Sadd.
quote:Adriaanse nieuwe trainer van Salzburg
13 maart 2008
Co Adriaanse gaat volgend seizoen aan de slag bij Red Bull Salzburg. De 60-jarige trainer neemt komende zomer de taken over van Giovanni Trapattoni. De Italiaan gaat dan aan de slag als bondscoach van Ierland.
Adriaanse besloot in januari met onmiddellijke ingang zijn werkzaamheden neer te leggen bij Al-Sadd. De Amsterdammer stond tot het einde van het seizoen onder contract bij de formatie uit Qatar.
Een van de weinige trainers die daar ook nooit een geheim van heeft gemaakt, prima dus.quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:58 schreef Pritt het volgende:
Weer een club die waarschijnlijk goed betaald. Co houdt wel van centjes.
Mattheus zat er toch ook al eens een blauwe maandag?quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:13 schreef 13E227 het volgende:
Hij volgt Trapattoni op.. hmm, die zal het ook wel niet voor niks hebben gedaan daaro.
Ja. De Selectie:quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:27 schreef methodmich het volgende:
Goed land voor Co, Oostenrijk.
Zit Vonlanthen daar niet nog steeds?
quote:Co Adriaanse hoopt ooit nog bondscoach Oranje te worden
Datum: 21-jun-2008 13:55
Als Co Adriaanse (foto) ooit de kans krijgt om bondscoach van het Nederlands elftal te worden, dan zal hij die aanbieding zeker niet afslaan. Dat zegt hij zaterdag in gesprek met De Telegraaf. 'Ik ben een type trainer dat typisch Nederlands voetbal in de etalage kan zetten. Dat heb ik overal laten zien.'
Adriaanse, die komend seizoen aan de slag gaat als trainer van het Oostenrijkse Red Bull Salzburg, volgt de prestaties van het Nederlands elftal op de voet, zegt hij. De trainer, die eerder over Marco van Basten zei dat een goed paard nog geen goede ruiter is, laat doorschemeren dat Van Basten hem heeft verrast.
'Van Basten heeft me verrast met de uitslagen en met de speelstijl. Die is dus niet meer typisch Nederlands,' meent hij. 'Het is meer gericht op de counter dan met dominantie spelen op de helft van de tegenstander. We hebben geen buitenspelers meer.' (KVN)
Met dit materiaal zal alleen van Gaal dat weer presterenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als Bertje zich niet kwalificeert voor het aankomende WK kan Co meteen aan de slag, ik ben benieuwd!
Die laatste zinquote:Co Adriaanse: ‘Trainersopleiding van KNVB is niet meer nodig’
Datum: 7-jul-2008 16:12
Deze week gaat voor Co Adriaanse (bijna 61) en Red Bull Salzburg de Oostenrijkse competitie van start en met minder dan de titel neemt de geboren Amsterdammer geen genoegen. “Ik hou van Oostenrijk en de Oostenrijkers.”
Verslaggever Mark van den Heuvel en fotograaf René Bouwman zochten de coach op in de voormalige EK-speelstad voor een uitgebreide reportage die deze week in Sportweek verschijnt. Hieronder een aantal opmerkelijke passages.
Heeft Marco van Basten het nou goed gedaan, de laatste vier jaar met Oranje, of niet?
Adriaanse: “Van Basten heeft het hartstikke goed gedaan. Vergeet niet dat hij de selectie helemaal heeft veranderd. Hij heeft allemaal spelers, die nog geen naam hadden, zoals Van der Vaart en Sneijder, erbij gehaald. En sommigen van die jongens hebben nu al meer dan veertig interlands gespeeld.
Het selectieproces is onder zijn leiding erg goed verlopen. Daar zou je tegenin kunnen brengen, dat hij iedereen in die vier jaar zo’n beetje heeft opgeroepen, tot Kevin Bobson en Romano Denneboom aan toe, maar daar zat een duidelijke filosofie achter. Van Basten wilde die jongens gewoon persoonlijk leren kennen. Dat is geen miskleun geweest, Bobson en Denneboom zijn uiteindelijk ook niet de links- en rechtsbuiten van Nederland geworden. Maar je weet het nooit, je moet het onderzoeken. Daar moet je geen kritiek op leveren.
“Voorts beoordeel ik de bondscoach op zijn resultaten. Van Basten moest zich kwalificeren voor het WK en het EK en dat heeft hij gedaan. Vervolgens heeft hij een keer de achtste en een keer de kwartfinale\ gehaald, nou dat klopt wel zo’n beetje, met de huidige verhoudingen in de voetbalwereld, qua potentieel. Nederland is in mijn ogen het zevende, achtste voetballand van Europa. En als zodanig heeft Oranje gepresteerd.”
Dus Van Basten heeft je verrast?
“Ja, natuurlijk. Er is niet één bondscoach geweest die zo goed heeft gepresteerd als Marco. Ik had niet gedacht dat hij dit zou kunnen bereiken, als beginnend trainer. Ik heb altijd gedacht dat het vak van trainer een heel ingewikkeld beroep was, waar je zeven jaar lang voor moest studeren. En blijkbaar is dat niet zo. Dus plaats ik nu mijn vraagtekens bij de trainersopleiding van de KNVB. Die is überhaupt niet meer nodig, die conclusie kan ik nu wel trekken.”
Daar gaan de Redbull eurotjesquote:Op donderdag 4 december 2008 02:15 schreef Radegast het volgende:
Het CAS heeft Porto in het gelijk gesteld in de contractbreukzaak, en Co moet nu precies 995238 eurootjes overmaken naar de Portugese club. Jan Olde Riekerink moet 74821 euro overmaken.
quote:FC Utrecht wil Adriaanse als trainer voor komend seizoen
12/01/2009 21:30
EXCLUSIEF - In het diepste geheim probeert grootaandeelhouder Frans van Seumeren van FC Utrecht voor het nieuwe seizoen Co Adriaanse naar de Domstad te halen.
Sinds afgelopen zomer is de 61-jarige Amsterdammer trainer van de Oostenrijkse topclub Red Bull Salzburg. Adriaanse werd met de club winterkampioen, met vier punten voorsprong op Sturm Graz. Na dit seizoen loopt zijn contract af.
Adriaanse staat zeer sceptisch tegenover een terugkeer naar Nederland, maar daar laat de puisant rijke Van Seumeren zich niet door afschrikken. Hij wil heel ver gaan. Daarbij denkt hij niet in problemen maar in kansen.
Adriaanse moet FC Porto nog ruim een miljoen euro betalen wegens contractbreuk. In 2006 veroverde Adriaanse met Porto zowel de landstitel als de beker, om vervolgens in augustus van dat jaar abrupt op te stappen wegens een vertrouwensbreuk met de clubleiding. Van Seumeren wil zijn toekomstige 'droomtrainer' helpen dat financiële obstakel uit de weg te ruimen.
Adriaanse speelde van 1970 tot 1976 176 wedstrijden voor FC Utrecht. Als trainer werd hij vaak in verband gebracht met Utrecht, maar het leidde nimmer tot een contract. Twee jaar geleden was een dienstverband nagenoeg een feit. De contacten liepen destijds via hoofdsponsor Phanos en enkele oud-spelers, onder wie saillant genoeg de huidige interim-trainer Ton du Chatinier. Toch werd Adriaanse ook indertijd geen trainer in Utrecht.
Na Porto was hij werkzaam bij Metallurg Donetsk (Oekraïne), Al-Sadd in Qatar en nu dus in Salzburg. Hij maakte in het seizoen 1998/99 naam bij Willem II en oogste in 2004/05 lof met een swingend AZ.
De Toekomst is ook mooiquote:Op zondag 22 februari 2009 19:03 schreef pekel het volgende:
Goed trainingscomplex daar in Salzburg..
quote:Co Adriaanse heeft met Red Bull Salzburg een flinke stap gezet richting het landskampioenschap. Rapid Wien, één van de grootste concurrenten in de strijd om de titel, werd zondag in een direct gevecht met 2-1 verslagen.
Tchoyi en Europees topscorer Janko maakten de goals voor Red Bull Salzburg. Barry Opdam stond in de basis, Robin Nelisse kwam in de slotfase in de ploeg voor Janko. Door deze zege is het verschil tussen beide teams opgelopen tot zeven punten.
quote:Adriaanse sluit komst naar PSV niet uit
Co Adriaanse sluit niet uit dat hij volgend seizoen trainer is van PSV, mocht de club uit Eindhoven hem willen hebben. Dat zei de oefenmeester van de Oostenrijkse koploper Red Bull Salzburg zondag in het televisieprogramma Studio Sport.
"Het lijkt mij een aantrekkelijke club", verklaarde de voormalig coach van Ajax. "Ik kan niet zeggen dat die niet bij mij zou passen." Hij zei verder "te hebben gelezen" dat PSV op zoek is naar een opvolger van de vertrokken Huub Stevens.
Adriaanse verklaarde dat de afgelopen periode zich zeker tien clubs uit Nederland bij hem hadden gemeld. "Als ik wil kan ik terug. Men is mij kennelijk nog niet vergeten."
PSV wil pas reageren op de komst van de nieuwe oefenmeester als die daadwerkelijk heeft getekend. "Eerder zeg ik niets", zei Jan Reker, de algemeen directeur, recentelijk.
Adriaanse is desondanks één van de namen die circuleert. Anderen zijn die van Ron Jans en Fred Rutten. De eerste zei vorige week zeker tot de zomer van 2010 bij FC Groningen te blijven. De tweede heeft nog een lopende verbintenis bij Schalke 04 in Duitsland.
Het contract van Adriaanse bij Salzburg loopt na dit seizoen af. In principe maakt de huidige interim-trainer Dwight Lodeweges het seizoen af bij PSV.
quote:Salzburg rekent op vertrek Adriaanse
Door Carlo Willemsen
Dinsdag, 03 maart 2009, 22:19
Red Bull Salzburg bereidt zich voor op een vertrek van Co Adriaanse, die naar verluidt in de belangstelling staat van PSV. Dat valt op te maken uit de woorden van Frenk Schinkels. De huidige trainer van Austria Kärnten zegt door de Oostenrijkse koploper benaderd te zijn voor de functie van hoofdcoach. Ook de voetbalbond van het land toonde interesse. De voormalig Feyenoorder is kandidaat om de nieuwe bondscoach van Oostenrijk te worden.
"De kans dat Oostenrijk Europees kampioen wordt is niet zo groot, dus mijn voorkeur ligt voor de hand', aldus Schinkels in gesprek met Radio Rijnmond.
Denk dat Co zich niet laat strikken voor Utrecht.quote:
Nou, denk dat het voor Ajacieden erger zal zijn als Rijkaard het zou zijn. Adriaanse is nou niet echt een Ajax-icoon toch?quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:47 schreef Longmen het volgende:
Zou wel erg teleurstellend zijn als Ajax Co voor PSV kiest![]()
volgens mij was het grootste probleem dat stevens zo verdedigend speelde.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:47 schreef Longmen het volgende:
Zou wel erg teleurstellend zijn als Ajax Co voor PSV kiest![]()
Aan de andere kant: Reker zou toch moeten weten dat een harde coach geen nut heeft bij dit PSV (zie Stevens).
Eens. Rijkaard als coach van PSV is toch even een mes in de rug. Adriaanse is een beetje balen, omdat het een goede coach is die ongetwijfeld iets op kan bouwen. Maar die zie ik liever niet meer terug bij Ajax.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, denk dat het voor Ajacieden erger zal zijn als Rijkaard het zou zijn. Adriaanse is nou niet echt een Ajax-icoon toch?
Volgens mij gaat het morgen een leuk interview wordenquote:Coach heeft spijt van onbedoelde belediging Harry van Raaij
Adriaanse: „PSV aantrekkelijke club”
SALZBURG, vrijdag
Volgens trainer Co Adriaanse (61), met Red Bull Salzburg fier koploper van de Oostenrijkse Bundesliga, is het ’volstrekt logisch’ dat hij kandidaat is om bij PSV hoofdcoach te worden. „Als je naar mijn cv kijkt en het type voetbal dat ik breng is het normaal dat mijn naam naar voren komt in Eindhoven”, zegt Adriaanse. „Ik haal het maximale of meer uit een elftal èn het individu. Dat zie je aan de prestaties van mijn teams. Daarnaast kan ik wel twintig spelers opnoemen die, mede dankzij mij, miljonair zijn geworden.”
De kandidatuur van Adriaanse is een verhit onderwerp in Zuid-Oost Brabant.
Veel supporters zijn nog niet vergeten dat hij de nog steeds zeer populaire ex-voorzitter Harry van Raaij, jaren geleden voor sprekende lampenkap uitmaakte. „Ik vond Van Raaij niet zo’n goede spreker en maakte op een besloten cabaretavond deze vergelijking. Een aanwezige journalist bracht het tegen de afspraken in naar buiten. Het is nooit mijn bedoeling geweest het moeizame spreken van Van Raaij belachelijk te maken. Zo zit ik niet in elkaar. Iedereen die me kent weet dat ik niet zo ben en daarom is het zeer spijtig dat ik het heb gezegd.”
Adriaanse heeft tot op heden overigens geen officieel signaal uit Brabant gekregen. Het stoort hem niet. „Ik zit hier prima op mijn plaats. Deze club heeft mogelijkheden, ik zit in een prachtig land en heb een goede selectie waarmee ik kampioen kan worden. Ik voel geen drang om me nog eens in Nederland te bewijzen, dat heb ik allang gedaan, maar PSV is natuurlijk wel een aantrekkelijke club. Het is een eer om met zulke clubs in verband te worden gebracht. Ik ken de club alleen van de bezoekjes uit het verleden, maar heb bij de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal zeer prettig samengewerkt met Jan Reker. Een keiharde werker, die altijd vol met verrassende plannen zit.”
Hoewel de trainer met Red Bull Salzburg op de landstitel afstevent, zegt Adriaanse in tegenstelling tot berichten in de Oostenrijkse kranten dat hij van het bestuur nog steeds geen aanbieding heeft ontvangen om zijn contract te verlengen. „Ik vind dat opmerkelijk. Ze moeten niet al te lang meer wachten, maar ik ben een correcte werknemer en wil Red Bull een kans geven.”
Sinds bekend werd dat Adriaanse kandidaat is om bij PSV aan de slag te gaan is zijn eventuele komst onderwerp van gesprek in de Eindhovense kleedkamer. Zijn naam klinkt op De Herdgang met respect, maar tevens in één zucht met de angst voor de verharding van het gemoedelijke klimaat. „Ik ben een warm, sociaal mens. Niet hard, maar wel heel duidelijk. Ik maak altijd hele normale afspraken en die bewaak ik. Dat doe ik in het belang van het team.”
MORGEN :een exclusief interview in Telesport met Co Adriaanse
Reker?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:04 schreef DANILXL het volgende:
hmm ik denk dat psv voor reker gaat. Ik schat adriaanse qua competenties echter hoger in.
quote:
Als PSV Fred Rutten kiest zijn ze gewoon dom.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:16 schreef Longmen het volgende:
Co blijft zn zakken vullen in Salzburg denk ik
http://www.nu.nl/sport/19(...)boven-adriaanse.html
Tja ik weet niet.resultaten uit het verleden...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Als PSV Fred Rutten kiest zijn ze gewoon dom.
Rutten is een leuke coach voor een middenmoter, maar daar houdt het echt mee op. Rutten heeft nog nooit iets bovengemiddelds laten zien. Co daarentegen heeft al vele malen bewezen dat hij kan toveren en met minimale middelen maximaal presteert en dan ook nog eens met aantrekkelijk voetbal.
Spektakel oke, maar niet bij PSV.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Co is geniaal, dat heeft hij keer op keer bewezen. Er bestaat geen betere coach. Dit is echt een buitenkans voor PSV, als ze die niet pakken is het eeuwig zonde! Niet dat ik zo pro-PSV ben, maar als "neutrale" kijker wil ik spektakel zien en met Co is dat gegarandeerd!
Ik was al groot fan van Co sinds het roemruchte kerstboom systeem bij FC den Haag , in de gloriedagen van Cor Lems en Harrie van der Laan!!!
Het gouden trio:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik hoop hetquote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:16 schreef Longmen het volgende:
Co blijft zn zakken vullen in Salzburg denk ik
http://www.nu.nl/sport/19(...)boven-adriaanse.html
quote:Salzburg niet verder met Adriaanse
SALZBURG - De Oostenrijkse topclub Red Bull Salzburg gaat niet verder met trainer Co Adriaanse. De clubleiding maakte dat dinsdag bekend. Salzburg is koploper in de hoogste klasse van het Oostenrijkse voetbal. Adriaanse heeft bij Salzburg een contract tot het einde van het lopende seizoen. Vorige zomer werd de Nederlander als opvolger van de Italiaan Giovanni Trapattoni aangesteld.
,,Er waren enkele zaken die een verlenging van het contract in de weg stonden'', liet technisch directeur Heinz Hochhauser van Red Bull Salzburg dinsdag weten.
Salzburg gaat momenteel met vijf punten voorsprong aan de leiding in de Oostenrijkse competitie.
Co past niet bij die pannenkoeken. De pannenkoeken laten geen moment onbenut aan zijn stoelpoten te zagen.quote:
Co is geen Stevens. Als spelers iets bij Co flikken dan kunnen ze hun autosleutels inleveren en vanuit Kerkrade teruglopen naar Amsterdam. Bovendien schat ik Co tactisch gezien iets hoger in dan de persoon die er nu als trainer zit.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Co past niet bij die pannenkoeken. De pannenkoeken laten geen moment onbenut aan zijn stoelpoten te zagen.
quote:Adriaanse: 'Het is beter zo'
Door Patrick Leemans
Dinsdag, 07 april 2009, 18:47
Co Adriaanse heeft geen idee wat zijn technisch directeur Heinz Hochhauser bedoelt met 'een paar dingen die gebeurd zijn die een verlenging van het contract in de weg stonden'.
Zo kondigde de technische baas van Red Bull Salzburg vandaag via de clubsite aan, dat de aflopende verbintenis met de Nederlandse oefenmeester niet wordt verlengd.
"Ik kreeg het vanmiddag te horen", zegt Adriaanse tegenover ELF Voetbal vanuit Oostenrijk. "De grote chef van Red Bull (Dietrich Mateschitz, red.) heeft de beslissing genomen. Hochhauser wist ook niet precies de reden waarom. Duidelijk is wel, dat er niets meer aan te doen is. Als Mateschitz zo'n keuze maakt, is er niets meer tegen in te brengen."
Niet dat Adriaanse dat nog zou willen overigens. "Als ze niet met me verder willen, is het maar beter zo. Ongebruikelijk is het natuurlijk wel om met een trainer, die bovenaan staat, te breken." De coach hield al rekening met dit nieuws. "Anders hadden ze mijn contract wel eerder verlengd."
De ploeg, waar de Nederlandse spelers Robin Nelisse en Barry Opdam onder contract staan, is momenteel koploper in de Oostenrijkse Bundesliga. Salzburg heeft na 28 wedstrijden vijf punten voorsprong op naaste belager Rapid Wien en twaalf op nummer drie Austria Wien. "Ik wil heel graag afscheid nemen met de titel", aldus Adriaanse.
Maar dan dat ene zinnetje: 'een paar dingen die gebeurd zijn die een verlenging van het contract in de weg stonden'. Adriaanse zegt niet te weten wat ermee bedoeld wordt. Wel wordt zo opnieuw de suggestie gewekt, dat hij met problemen een werkgever gaat verlaten. "Je zou aan Mateschitz moeten vragen wat hij daarmee wil zeggen. Maar die sluit zich af van de media en gaat het ook mij niet uitleggen. Ik zou het echt niet weten, maar respecteer zijn besluit."
Over de toekomst van zijn assistenten Luc Nijholt en Chris Kronshorst is nog geen beslissing genomen. De nieuwe hoofdtrainer van Red Bull Salzburg zal eerst bekend moeten maken of hij met het duo zou willen werken.
Noem eens snel wat trainers die 'het' voor niets doen dan.quote:
Hope soquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het lijkt erop dat Co gaat terugkeren naar Ajax
Zeker nu Louis naar Bayern gaat...quote:
AD van gisteren? Ik heb het niet zien staan.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:37 schreef BigKahuna het volgende:
Volgens het AD heeft hij AZ in de wachtkamer gezet om te wachten op een aanbod van Ajax.
Ajax, doe het!
En blijkbaar heeft Adriaanse AZ (aldus Noord-Hollands Dagblad) in de wacht gezet voor Ajax.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:06 schreef Urquhart het volgende:
Eredivisie Live zegt net dat Co de eerste keus is in Amsterdam
Hehe Scheringaquote:Op zondag 10 mei 2009 14:08 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
En blijkbaar heeft Adriaanse AZ (aldus Noord-Hollands Dagblad) in de wacht gezet voor Ajax.
AZ > Rijkaard.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hehe ScheringaIs die Van Gaal kwijt, en Co wil niet komen
na het afwijzen door rijkaard jaquote:Op zondag 10 mei 2009 14:06 schreef Urquhart het volgende:
Eredivisie Live zegt net dat Co de eerste keus is in Amsterdam
quote:Op zondag 10 mei 2009 14:08 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
En blijkbaar heeft Adriaanse AZ (aldus Noord-Hollands Dagblad) in de wacht gezet voor Ajax.
quote:Ajax wil zo snel mogelijk een nieuwe trainer aanstellen. “Hij moet een leider en een opvoeder zijn,” gaf algemeen directeur Rik van den Boog een profielschets tegenover Sportweek. Co Adriaanse lijkt topkandidaat.
“Het moet een trainer zijn die zo snel mogelijk beschikbaar is,” vervolgt Van den Boog. “Een groot coachend en motiverend vermogen heeft en jongere spelers consistent kan maken. Zowel individueel als in teamverband. Hij hoeft geen Ajax-achtergrond te hebben. Het gaat er ons om of hij de juiste kwaliteiten heeft voor deze groep.”
Ajax zoekt een strenge trainer. Terwijl toch net afscheid is genomen van een afstandelijk type, Marco van Basten. “Er is een verschil tussen streng en afstandelijk. Marco ging uit van de eigen verantwoordelijkheid. Deze groep heeft een trainer nodig die er heel kort op zit, hij moet een leider en een opvoeder zijn. Die bij wijze van spreken eist én controleert dat spelers tien keer de pionnetjes passeren als dat nodig is.”
Hier klinkt heel erg Louis van Gaal door.
“We willen zo’n type ja. Alleen las ik dat hij naar Bayern München gaat.”
Hij moet per direct beschikbaar zijn?
“Zo snel mogelijk. We hebben begrepen dat Guus Hiddink en Frank Rijkaard wat anders gaan doen, dus dat zijn ook geen opties. Er staan gesprekken met spelers op stapel die we graag met de trainer erbij voeren en we kunnen ons voorstellen dat hij nog een paar spelers wil halen.”
Logische tweede gedachte: Co Adriaanse.
“Dat vinden wij een goede trainer.”
Adriaanse probeerde het al eens eerder bij Ajax als hoofdtrainer in 2000 en vloog er later alweer uit. Hij raakte geïsoleerd in de organisatie.
“Ajax is nu anders dan tien jaar geleden en anders dan honderd jaar geleden. Na het rapport-Coronel is heel duidelijk komen te staan wie welke bevoegdheden en verantwoordelijkheden heeft. Intern is er geen enkele onrust, we zijn heel open naar elkaar toe.”
Het lijkt me duidelijk dat Adriaanse op de shortlist staat?
“We vinden hem een goede trainer, ja. Hij is een type-Van Gaal en hij is beschikbaar.”
Heeft u hem al benaderd?
“We hebben nog niemand benaderd.”
Als ik die profielschets zo hoor komt het vertrek van Van Basten niet ongelegen.
“Dat is niet waar. We wilden nog jaren door met Marco. Er zijn meerdere managementstijlen die naar Rome leiden. Ik geloof nog steeds dat hij enorm veel potentie heeft, alleen vond hij zelf dat hij essentiële eigenschappen miste. Dat was een realistisch verhaal. Nu willen we het met een ander type proberen. Maar we hebben nog steeds contact met Marco.”
Inderdaad ja.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:06 schreef fuckbuddy het volgende:
Hmm, eerst vandaag maar eens afwachten...
Word nog spannend op de trainerscaroussel!
En terecht. Ondanks dat AZ momenteel erg goed staat, maar werken voor Ajax is toch wel even een stapje hoger.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:08 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
En bovendien meer een uitdaging op dit moment.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:21 schreef w00h00 het volgende:
[..]
En terecht. Ondanks dat AZ momenteel erg goed staat, maar werken voor Ajax is toch wel even een stapje hoger.
Puur gezien qua budgettair standpunt wel ja!quote:Op maandag 11 mei 2009 10:21 schreef w00h00 het volgende:
[..]
En terecht. Ondanks dat AZ momenteel erg goed staat, maar werken voor Ajax is toch wel even een stapje hoger.
Koeman is geen opbouwtrainer.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Niet doen Co.
Betwijfel overigens wel of hij de juiste man is voor Ajax. Technisch, tactisch etc zekerl, maar bij bijna elke "grote" werkgever is 'ie weer heel snel met veel bombarie vertrokken.
Ajax moet echt een trainer aanstellen die lang zal blijven. Koeman komt dan het eerste in mij op. Die heeft zijn trein-lesje wel geleerd.
Zoveel hoeft er niet opgebouwd te worden. Hou deze selectie intact, stel een trainer aan die tactisch en in omgang met spelers goed is en dan ben je gewoon verreweg het beste van de Eredivisie.quote:
quote:Ik weet dat achter de speler een méns zit. Daar heb je feeling en interesse voor nodig. Zeg maar een vorm van sociale intelligentie, het vermogen om je in te leven in anderen qua gevoel en verstand. Voortdurend effecten meten hoe iets aankomt. Eén op één maar vooral in een groep. Dan komt het maal 26 aan.
quote:Ik ben bang mijn baan kwijt te raken, mijn doelen niet te halen, geen andere baan meer te vinden, dat ik niet de beste van Nederland ben, dat we geen kampioen worden. Dus dát wil ik: de beste zijn en kampioen worden.”
quote:Hij schetste voor de groep een berg met als top Europees voetbal en de bekende vergelijking van de kar waar mensen aan trekken, op zitten en die er aan hangen. “Ik zeg dan dat ik die hangers gelijk ga killen. Dat is heel imponerend, want iedereen weet wie dat zijn en zij weten het zelf ook. Op de eerste training zie ik dan wie er bij het van lijn tot lijn lopen de lijn niet meer aantikken. Ik let op mensen die negatief zijn, die cynisch zijn, die er altijd tegen ingaan en het altijd beter weten.”
quote:“Verder ga ik uit van typologieën en houd ik rekening met hun geaardheid. Perez moet ik altijd positief benaderen anders gaat hij twijfelen. De Marokkaanse jongens moet ik altijd voorzichtig benaderen. Mijn collega’s zeggen dat ik ze een tikje zacht benader en dat verbaast ze. Ik voel dat ik ze zo moet benaderen want anders raak ik ze kwijt. Veel gevoel en aandacht”.
Goede teksten.quote:“Ook in functioneringsgesprekken praat ik met ze over wat ze willen en kunnen. Wat hun top is, hun positie in het spel. Ik spreek ze ook aan als mens. Perez is koning schaduwschutter maar gisteren scoorde hij tegen Feyenoord. Toen hij juichte duwde hij zijn concurrent Sektioui weg. Dat heeft met respect te maken en daar spreek ik ze op aan. Ik vind dat ook héél belangrijk, dat ze zich in de sport als mens verder ontwikkelen”. Bij mij is het verboden om narcistisch te juichen."
De meeste mensen die tegen waren, zijn dat nu nog steeds hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:07 schreef fuckbuddy het volgende:
Toen het gerucht Rijkaard hier geroepen werd op Fok! Was Co kut, was ie niets voor niets eruit gegooid.
En nou slaan de gevoelens rap om.
Zie ik buigende smileys etc. Beetje vaag..
Maar vanwaar vooor sommigen opeens die ommekeer?!
Inderdaad, toen ik meteen riep dat we Co nodig hadden was het nog net niet dat ik de duivel naar voren schoofquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:07 schreef fuckbuddy het volgende:
Toen het gerucht Rijkaard hier geroepen werd op Fok! Was Co kut, was ie niets voor niets eruit gegooid.
En nou slaan de gevoelens rap om.
Zie ik buigende smileys etc. Beetje vaag..
Maar vanwaar vooor sommigen opeens die ommekeer?!
Zie post boven je.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:10 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Inderdaad, toen ik meteen riep dat we Co nodig hadden was het nog net niet dat ik de duivel naar voren schoof
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik zie nog 100000000000x liever Blind voor de groep dan deze sociale autist.
Witschge/Winter verhaal en dat het altijd de schuld van een ander is. Dat en dat soort dingen als het kinderachtige eieren zoeken die er niet liggen.quote:
Ik zeg ook niet dat het een makkelijke man is maar feit is dat hij met een redelijke selectie het voetbal er wel in krijgt. Kan je Olsen voor een groep zetten als deze waar zo weinig zelfvertrouwen in zit en maakt hij voetballers beter?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Witschge/Winter verhaal en dat het altijd de schuld van een ander is. Dat en dat soort dingen als het kinderachtige eieren zoeken die er niet liggen.
Ook had hij in zijn periode als coach een lager gemiddelde dan Van Basten.
Olsen daarentegen won de eerste 7 wedstrijden met hele ruime cijfers met een bijna geheel nieuwe selectie. Uiteindelijk door een naaiactie van de gebroeders "Eeeeeuh" ontslagen, geheel onterecht.
Daarom zou ik graag hem nog een keer willen zien.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Adriaanse heeft Ajax afgezegd omdat hij eerst het seizoen in Oostenrijk wil afsluiten en daarna pas wil gaan denken over zijn toekomst, aldus het AD.
Adriaanse heeft Ajax afgezegd omdat hij eerst het seizoen in Oostenrijk wil afsluiten en daarna pas wil gaan denken over zijn toekomst, aldus het AD.
Nee, inderdaad.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:54 schreef fuckbuddy het volgende:
Daar hield toch ook niemand rekening mee...
rest de vraag.... Wie dan wel?!quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, inderdaad.
Maar ik ben oprecht blij dat ie niet komt. Dus mooi meegenomen.
Waarschijnlijk kan ie naar een clubje in Dubai om ze zakken eens goed te vullen. Of zoals BS al zei in het Ajaxtopic, naar Zenit als opvolger van Advocaat.
Mijn nummer 2, na Rijkaard, was Morten Olsen.quote:
Ajax wilt ie niet dat heeft ie al gezegd, dat ie niet naar AZ gaat/wil is een aanname van jou vrind.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hehe ScheringaIs die Van Gaal kwijt, en Co wil niet komen
Zie Godenzonen & Co (toepasselijke naam trouwens, bedenk ik me nuquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:41 schreef fuckbuddy het volgende:
Straks verkiest ie AZ boven Ajax, ben ik benieuwd of je nog steedsstaat.....
quote:EXCLUSIEF: 'Ik wil mezelf geen geweld aan doen'
Door Mark van den Heuvel
Salzburg - Co Adriaanse heeft niet alleen Ajax, maar in eerder stadium ook AZ afgezegd om Louis van Gaal als trainer op te volgen als hij naar een andere club verhuist. “Ik heb Ajax afgezegd omdat ik tot 1 juni werkzaam ben in Salzburg, daarna wil ik een paar weken op vakantie om me te bezinnen over mijn toekomst,” zei Adriaanse woensdag na de training tegen Sportweek. “Ajax wil natuurlijk niet zo lang wachten. Dat kan ik goed begrijpen, maar ik voel dat ik vakantie nodig heb. Een week of drie, vier, vijf en misschien nog wel langer. Daarna zie ik wel weer verder.”
In een eerder stadium werd Adriaanse gepolst om Louis van Gaal op te volgen in Alkmaar. Adriaanse tegen Sportweek: “AZ was eerder dan Ajax. Ze hebben me gevraagd: als Louis weggaat bij ons, wil jij hem dan opvolgen? En Louis weet ervan hoor. Hij vindt het prima, zegt-ie. Want hij praat met andere clubs, dus moet AZ ook met andere trainers praten. Maar ik heb vorige week tegen Dirk Scheringa gezegd dat ik het niet doe. Om precies dezelfde reden als ik ook Ajax heb afgezegd. Als je aan zoiets begint moet je honderd procent scherp zijn. Dan moet je tank helemaal vol zitten. Het is gewoon een heel zwaar vak. En ik wil mezelf geen geweld aan doen.”
Guess againquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:41 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ajax wilt ie niet dat heeft ie al gezegd, dat ie niet naar AZ gaat/wil is een aanname van jou vrind.![]()
Straks verkiest ie AZ boven Ajax, ben ik benieuwd of je nog steedsstaat.....
Toch wel verstandig.quote:Als je aan zoiets begint moet je honderd procent scherp zijn. Dan moet je tank helemaal vol zitten. Het is gewoon een heel zwaar vak. En ik wil mezelf geen geweld aan doen.”
Misschien weer een lucratieve baan in een van de Golfstaten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef DemonCleaner het volgende:
Eeuwig zonde![]()
Vraag me af waar hij dan wel naartoe gaat, als hij zoveel bedenktijd wil hebben ze dalijk overal al een trainer.
Bij Al Sadd en Metalurg zal ie wel dik verdiend hebben, hoe kort ie er ook zat.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:27 schreef TC03 het volgende:
Euhm, Adriaanse moet toch ¤1 miljoen betalen aan Porto? Hij zal best goed verdiend hebben, maar ik neem aan dat een dergelijk bedrag ook voor hem niet zo 1-2-3 op te hoesten. Daarom vind ik het een beetje vreemd dat hij het 'rustig aan' doet. Hij is al een zestiger, zoveel tijd heeft hij niet meer.
Ik heb ook nog altijd stille hoopquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:30 schreef TheJanitor het volgende:
Hopelijk komt hij alsnog, de beste opbouwtrainer die beschikbaar is...
Gefeliciteerd Co !!!quote:driaanse kampioen met Red Bull na nederlaag Rapid
17/05/2009 17:23
Na de nederlaag van Rapid Wien bij SV Ried is Red Bull Salzburg kampioen van Oostenrijk. Met nog twee duels te gaan heeft de ploeg van trainer Co Adriaanse zeven punten voorsprong.
Vorige week was Rapid nog met 4-2 te sterk voor de koploper, maar nu gingen Die Grün-Weißen hard onderuit op bezoek bij SV Ried. Al bij rust was het verschil gemaakt.
Nacho Rodriguez zorgde met twee snelle treffers in de 35ste en 37ste minuut voor de 2-0 voorsprong voor SV Ried en nog voor rust maakte Hamdi Salihi het derde doelpunt voor de thuisclub.
In de tweede helft kreeg Stefan Kulovits binnen vijf minuten twee gele kaarten, waardoor Rapid de resterende veertig minuten met tien man moest proberen een nederlaag te voorkomen.
Het bleef echter bij 3-0, waardoor Die Bullen voor de vijfde keer in de historie kampioen werden. Voor Adriaanse betekende het zijn tweede landstitel na de het kampioenschap met FC Porto in 2006.
Inderdaadquote:Op zondag 17 mei 2009 23:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
CO, NEDERLAND HEEFT JE NODIG!!!!
Zoals toen bij Koeman gebeurde bij Ajax en PSV?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Wat melodramaitisch gedoe.
Bookmarken die reacties, want volgend jaar (indien ie toch komt wat ik niet zie gebeuren) staan de doei doei en de kotssmiley"s achter zijn naam.
Ja zoals toen er gebeurde nadat Koeman moest vertrekken bij Ajax. Althans in die onhoudbare situatie die ontstond. (Vergeet niet dat hij in die 4 jaar dat ie Ajax trainde, 2x kampioen is geworden en lekker in de CL ging met Ajax). Niemand heeft hem meer kunnen evenaren de afgelopen 5 jaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:15 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Zoals toen bij Koeman gebeurde bij Ajax en PSV?
Daar hoor ik je niet over![]()
.
Nee idd, das 1 foutje.. Zullen we er dan maar "zelf opgestapt" van maken? Of moest plaatsmaken voor......quote:
Klopt maar ik wilde de lijst erbij pakken om te laten zien dat er sinds hij gegaan is en nu hij terug kan komen het 1 grote bende is geweest in Amsterdam.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens mij gaat dit topic over Adriaanse en niet Ajax en de trainers.
Ook wel een aardige club hoor.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:49 schreef TargaFlorio het volgende:
Adriaanse gaat zakken vullen bij Galatasaray.
Wat een logica.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:49 schreef TargaFlorio het volgende:
Adriaanse gaat zakken vullen bij Galatasaray.
Zeker maar als je eerst gaat zeggen dat je piano gaat spelen en eigenlijk niet meer zo'n zin hebt in het trainerschap.quote:
Het zinnige dat hij nog in zijn leven wilde doen was blijkbaar Galatasaray coachen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:31 schreef RayMania het volgende:
Ik snap het effe niet. Gaat hij nou naar Galatasaray? Zijn er geruchten?
Zo'n bullshit altijd, als sportmensen dit zeggen. Natuurlijk is het geen simpel baantje, maar een zwaar vak is het niet echt hè.quote:Als je aan zoiets begint moet je honderd procent scherp zijn. Dan moet je tank helemaal vol zitten. Het is gewoon een heel zwaar vak. En ik wil mezelf geen geweld aan doen.
Fysiek natuurlijk niet, maar ik zou niet onderschatten hoe zwaar het mentaal is. Al zal dat in Oostenrijk ook wel meevallen dus wat dat betreft heeft hij genoeg kunnen opladen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zo'n bullshit altijd, als sportmensen dit zeggen. Natuurlijk is het geen simpel baantje, maar een zwaar vak is het niet echt hè.
Ik denk eerlijk gezegd wel dat je als trainer meer aan je werk denkt dan een gemiddelde baan van 40 uur in de werk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zo'n bullshit altijd, als sportmensen dit zeggen. Natuurlijk is het geen simpel baantje, maar een zwaar vak is het niet echt hè.
Nee inderdaad, er staat ook niet echt druk op.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:04 schreef TC03 het volgende:
quote:Adriaanse is beledigd
Door Jan-Hermen de Bruijn
Woensdag, 10 juni 2009, 10:54
Trainer Co Adriaanse is ernstig beledigd door het feit dat hij zijn werk bij de Oostenrijkse kampioen Red Bull Salzburg niet mag voortzetten. Op de vraag van het Oostenrijkse weekblad Sport Woche of hij begrip heeft voor het besluit van de club om met hem te stoppen, toont Adriaanse zich nog altijd woedend.
"Nee. Oostenrijk is geen voetballand maar een skiland. En in zo'n land zou ik niet goed genoeg zijn om bij Red Bull te blijven? Nederland is wél een voetballand en daar ben ik meer dan goed genoeg om te werken. Ajax en AZ wilden me direct onder contract nemen. En ook Sparta en FC Utrecht hebben contact gezocht. En daarnaast wilden Benfica, Olympiakos, Galatasaray en Monaco met mij in zee gaan en kon ik bondscoach worden in Albanië, Tsjechië en België. En tenslotte moet ik nog zeggen dat ik in december PSV heb afgezegd toen Huub Stevens was gestopt; uitsluitend omdat ik nog een contract bij Red Bull had. Hochhauser (de manager van Red Bull, red.) wist dat allemaal. Dus vraag ik me af hoe het mogelijk is dat ik in Oostenrijk, waar ik kampioen geworden ben, mijn werk niet kan voortzetten. Dat is voor mij een enorme belediging!"
Intussen is Adriaanse nog niet afgestapt van zijn plan om het een jaar rustig aan te doen. "Ik ga eerst maar eens met m'n vrouw op vakantie. Eerst naar Italië, waar ik vroeger altijd met mijn ouders was. Dan Frankrijk, Spanje en tenslotte naar de Tour de France waar mijn vrouw moet werken. En daarna ga ik een jaar lang niks doen, omdat de laatste vier jaar in het buitenland niet bepaald eenvoudig geweest zijn."
Dat Vertonghen een geweldige links achter is en dat hij niet begrijpt waarom jol hem op het middenveld heeft geposteerd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:54 schreef Pritt het volgende:
Wat had Co gezegd? Heb het even gemist.
Daar zit je dan naast. Co bekritiseerde Jol omdat hij dacht dat Ajax wel erg verdedigend speelde. Illustratief voor die verdedigende speelwijze vond hij het feit dat een linksback (Vertonghen) op het middenveld werd geposteerd. Waarbij Co dus voorbij ging aan het feit dat Vertonghen van origine middenvelder is, maar ja, hij loopt natuurlijk ook al vier jaar niet meer op de Nederlandse velden rond.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat Vertonghen een geweldige links achter is en dat hij niet begrijpt waarom jol hem op het middenveld heeft geposteerd.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)sch-elftal-Qatar.htmquote:Adriaanse nieuwe coach olympisch elftal Qatar
11/01/2010 16:57
EXCLUSIEF - Co Adriaanse tekent op korte termijn een contract als bondscoach van Jong Qatar. De Amsterdammer moet dit team naar de Olympische Spelen van Londen in 2012 proberen te leiden.
Adriaanse krijgt een financieel zeer aantrekkelijke overeenkomst in de oliestaat en mag bovendien zijn eigen technische staf meenemen. Naar alle waarschijnlijkheid gaat het om Luc Nijholt en Chris Kronshorst met wie hij ook al werkzaam was bij het Oostenrijkse Red Bull Salzburg. Het trio werd met die club landskampioen.
Adriaanse was al eerder werkzaam in Qatar. De coach was tussen 2007 en 2008 hoofdtrainer van Al Sadd. In die periode liet hij een goede indruk achter op de sjeiks die bepalen wie aangesteld wordt bij de nationale teams van het land. Na zijn vertrek in Oostenrijk koos Adriaanse ervoor om een sabbatical te nemen.
Ondertussen stroomden de aanbiedingen binnen, maar Adriaanse wees alles af. Onlangs verklaarde hij kandidaat te zijn bij AZ, wat de landskampioen uit Alkmaar ook onderstreepte. Met de op handen zijnde aanstelling van Adriaanse in Qatar kan die interesse nu de prullenbak in.
Hierna zal het wel de B-selectie van Oezbekistan worden.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Co kan mooi naar Qatar en het elftal olympisch kampioen maken. HIerna kan Co meteen door als bondscoach van het NL elftal ,mocht van Markwijk er toch niet in slagen wereldkampioen te worden.! Co maakt van elk 11-tal een kampioenen elftal, die arabieren halen hem niet voor niets!
Co Roeleert!!!
$$$quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:00 schreef Ritmo het volgende:
Wtf heeft die Co voor een carierre-'planning'? Jong Qatar is nog niet eens niveau Pim Verbeek of Arie Haan.
Met als doel de OS halen, lijkt me een leuker vooruitzicht dan vechten in de middenmootquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Tja, als ik voor 500k bij AZ trainer kon worden of voor 2M ergens in het Middenoosten. Lijkt me duidelijk.
Het team waar hij mee begon bij AZ was een stuk minder dan het huidige teamquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Met als doel de OS halen, lijkt me een leuker vooruitzicht dan vechten in de middenmoot
Goh , leef jij ook nog ?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wie heef t de TT veranderd..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |