De psychiaters zijn toch al verantwoordelijk geweest voor de holocaust? http://www.youtube.com/watch?v=ZUpZINqrW24 . (scientology propaganda)En zijn de dinosaurussen nou uitgeroeid toen Xenu ons dumpte in vulkanen en bestookte met waterstofbommen 75 miljoen jaar geleden? Of zijn dinosaurussen simpel het gevolg van R6? http://en.wikipedia.org/wiki/Implant_(Scientology) , net zoals het geloof in Jezus Christus? http://www.youtube.com/watch?v=qrMJUDkDWqcquote:Ik denk dat zij ook verantwoordelijk zijn voor de moord op Natalie holloway denken jullie niet. En voor de holocaust en voor het aan de macht komen van Mao en voor de inslag van de komeet die alle dinosauriers heeft uitgeroeid.
http://www.youtube.com/watch?v=hO5fZrfaY6gquote:Op donderdag 7 februari 2008 09:48 schreef MrData het volgende:
Wat ik gemerkt heb is dat het Xenu verhaal niet zoveel effect heeft op Scientologists. Er wordt ze verteld dat als je kennis neemt van zaken waar je het niveau nog niet voor hebt je daar ernstige schade van zal ondervinden. Op 1 van die XenuTV filmpjes zie je een demonstratie ergens in de VS, zodra de demonstrant het Xenu verhaal begint op te rakelen stopt de COS drone z'n vingers in z'n oren en loopt weg.
Nou nou nou nou nou nou nou dat kan wel iets korter:quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:29 schreef voyeur het volgende:
Ter waarschuwing van mensen die niet doorhebben waarom hij in psychiatrie topics etc. zijn boodschappen verspreidt. Zou dit iets zijn als signature?
Vera-Legato is gewoon een die-hard scientology sekte zieltjeswinner die doet alsof hij alleen interesse in de 'filosofie' heeft. en de kerk niks vindt, maar zelf een mantelorganisatie van de cult runt (mensenrechten.org) en zelfs lid van Sea Org geweest is.
quote:Danger!Vero- Legato = Scientology
Je hebt gelijk. Kort maar krachtig is beter, maar ik wacht nog even op een reactie van onze huis scientoloog.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou nou nou nou nou nou nou dat kan wel iets korter:
[..]
En dit is de reden dat alle nationale overheden zich aan dat hof te houden hebben:quote:Thus it is irrelevant, how German judiciaries think the decisions of the ECtHR should be ranked in their national legal hierarchy at home: The ECtHR has, by treaty, to be obeyed. Germany is, therefore, open to sanctions to be determined by the Council of Ministers for her unilateral action.
Als je niet eens eerlijk wilt argumenteren over dit soort dingen hoe verwacht je dan dat ik de rest van je informatie wel serieus kan nemen?quote:Article 46 - Binding force and execution of judgments
1. The High Contracting Parties undertake to abide by the final judgment of the Court in any case to which they are parties.
Tja, ik had z'n post geschiedenis ook niet nodig om te weten dat het gewoon een propagandist is. Zou me niets verbazen als ie wel degelijk binnen de kerk actief is in tegenstelling tot z'n eigen statements. (immers, scientologists mogen liegen tegen non-scientologists volgens fair game en dergelijke directives)quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:44 schreef voyeur het volgende:
Update:
Vero-Legato opent meerdere topics over 'school schutter x aan anti-depressiva', bemoeit zich met al dat soort discussies, grijpt iedere kans aan om die posi prietpraat over de goede werken van de sekte te melden dus duidelijk een propagandist.
nee hoor, er zijn namelijk nogal wat administratieve zaken mee gebonden. Bijvoorbeeld nogal wat belastingvoordeel.quote:Het is al erg dubieus dat een religie wel of niet goedgekeurd moet worden.
quote:“There is only one security, and when you've lost that security, you've lost everything you've got. And that is the security of confidence in yourself; to be, to create, to make any position you want to make for yourself. And when you lose that confidence, you've lost the only security you can have. ... Self-confidence is self-determinism. One's belief in one's ability to determine his own course. As long as one has that, he's got the universe in his pocket. And when he hasn't got that, not all the pearls in China nor all the grain and corn in Iowa can give him security, because that's the only security there is.”
-LRH-
“The evolution of knowledge is toward simplicity, not complexity.”
-LRH-
“Freedom is for honest people. No man who is not himself honest can be free – he is his own trap.”
-LRH-![]()
En je blijft maar op dat punt hameren. feit is, ondanks de uitsprak van dat hof, accepteren de volgende europese landen scientology NIET als een religie, ongeacht van wat dat hof te zeggen heeft, dus ik ben niet onder de indruk van je argument:quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:47 schreef vero-legata het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Court_of_Human_Rights
Hier het hele verhaal over wat die Court precies wel en niet is, dat je Scientology materialen uit zijn verband trekt allah maar om dat nu ook al met wikipedia artikelen te doen lijkt me een beetje onnodig.
Dit staat namelijk onder het citaat wat je geeft:
[..]
En dit is de reden dat alle nationale overheden zich aan dat hof te houden hebben:
[..]
Als je niet eens eerlijk wilt argumenteren over dit soort dingen hoe verwacht je dan dat ik de rest van je informatie wel serieus kan nemen?
dit lijkt mij gezien de pure propaganda die je verspreidt een overduidelijke leugen, met als doel jezelf als 'rationeel' (rationeler dan de SP's in elk geval) op te stellen in de hoop dat mensen dan mischien naar jouw (eigenlijk die van de kerk) standpunten zullen luisteren.quote:A) ik heb geen behoefte om de kerk zijn beleid te verdedigen dus dat doe ik ook niet. Ik heb met hun namelijk niets te maken.
En weer blijf je ook op dit punt doorhameren zonder ook maar iets uit legen wat 'voorbestaan als uitganspunt' zelfs maar betekent. iedereen die geen zelfmoord neigingen heeft, heeft voortbestaan als uitgangspunt, dus dat heeft ook geen reet met scientology te maken.quote:en B) je moet je realiseren dat het hele OT verhaal al 40 jaar bestaat. Daarbij komt dat de aanvallen op scientology vrij simpel zijn. Je probeert een stabiel gegeven omver te werpen dus wordt of Hubbart aangevallen of de hoofdleiding van de kerk. Het zal mij toch werkelijk worst wezen of hubbard volslagen idioot was. Als ik voortbestaan een interessant uitgangspunt vind en vanuit dat punt bekeken informatie praktisch kan toepassen in mijn leven wat boeit het dan uit welke bron het komt. Het gaat toch om de kennis?
en de mensen van operation clambake? xenu.net? daar zul je natuurlijk precies hetzelfde over zeggen, ondanks het feit dat vele die daar rondhangen zelf hoog in de kerk gestaan hebben en er door de gang van zaken (en dus NIET uitzonderingen zoals jij probeert te zeggen) zelf zijn uitgestapt (en daardoor ook nog eens aangepakt zijn door de Fair Game praktijken van de kerk)quote:En als laatste zijn sites als lermanet en veel andere zaken echt verhalen van mensen die om wat voor reden dan ook in oorlog zijn met scientology, dat is verder prima maar als je zelf ooit bij scientology bent geweest dan weet je gewoon dat dat niet de normale gang van zaken is. De hele manier hoe die site is opgezet heeft niets met objectieve informatievoorziening te maken maar met pure haat. Als je plaatjes op je site zet van dokter evil en mini me met de leiders van scientology is dat hardstikke grappig maar je verwacht toch niet dat mensen je dan nog als objectieve partij beschouwen.
dit is dus zowieso al fabricatie zoals eerder door een ander in deze thread is aangegeven. je komt niet zomaar in de Sea Org als je alleen maar 'een beetje rondloopt'. Dan moet je dus zowiezo al een fanatiekeling zijn die er allemaal stellig in gelooft, anders wordt je daar nooit toegelaten. Je valt dus door de mand.quote:Verder misschien iets over mezelf. Ik ben iemand die zelf dingen gaat onderzoeken als hij wat interessants tegenkomt. Ik vond scientology interessant dus ben ik het gaan onderzoeken in real life. Heb een tijdje in Amsterdam rondgelopen en ik was benieuwd hoe het dan in het vaticaanstad van scientology zou zijn vandaar dat ik idd een tijdje bij de sea org heb gekeken. Dat was interessant en ik heb zelfs op een EPF gezeten.
In de RPF kampen krijgt men alleen voldoende eten bij het ontbijt, mag men met niemand praten tenzij er tegen ze gepraat wordt, worden ze 12+ uur per dag aan het werk gezet, moet met onder armzalige condities leven, etc etc. hier is voldoende documentatie over te vinden dat allemaal onderbouwt is door mensen die het allemaal zelf hebben meegemaakt. jouw testimony, die zo biased als de pest is, is dus totaal weerlegt per definitie al.quote:Helaas voor jullie is dat idd vrij pittig maar je krijgt goed te eten, voldoende slaap en krijgt verder veel studie. Je wordt dus absoluut niet als hond behandelt.
Goh, we behoren ons dus niet op informatie van derden te baseren, maar wel van jou! want *jij* weet het natuurlijk allemaal zelf wel goed want je hebt er zelf in rondgelopen! en die andere mensen, die er ook in hebben rondgelopen en al die slechte dingen roepen, die niet natuurlijk! oh wacht. zowieso baseren we ons niet 'puur op informatie van derden'. Er zijn allerlei objectieve onderzoeken die de statements van die derden bevestigen. intelligence agencies van over de hele wereld bevestigen wat wij hier over scientology zeggen. dat het een criminele sekte is.quote:Dat jullie je puur op informatie van derden baseren vind ik verder prima maar als ik gewoon weet dat de helft van de dingen die jullie noemen gewoon onzin zijn, of in ieder geval excessen die niets met normaal beleid te maken hebben, omdat ik de situatie met mijn eigen ogen gezien heb, wat heeft het dan voor nut om daarover met jullie te discusieren. Je gaat mijn eigen ervaringen niet met verhalen van derden veranderen denk ik.
Geen enkel aspect van Scientology heeft de capaciteit om mensen te helpen. Het is niks anders dan zweverig gedoe zonder ook maar een klein beetje wetenschappelijke substantie. Het is hetzelfde soort onzin als wat je in een willekeurige 5e rangs zelfhulp boek kan vinden. totale onzin dus.quote:Wat ik ook al eerder aangegeven heb denk ik dat er zeker dingen zijn die verre van optimaal zijn in de church of scientology, vandaar dat ik ook benieuwd ben of de kerk policies gaat aanpassen als de protesten een beetje lukken. Maar jullie doen net alsof scientology de as van het kwaad is terwijl de grote meerderheid alleen maar mensen wil helpen en zichzelf wil bekwamen om zijn voortbestaan te verbeteren. Ik kan het helaas niet spannender maken.
En wat deed je dan in Sea Org dat je er zomaar weer uit mocht stappen. Heb je ditquote:Op donderdag 7 februari 2008 14:47 schreef vero-legata het volgende:
<knip>
Verder misschien iets over mezelf. Ik ben iemand die zelf dingen gaat onderzoeken als hij wat interessants tegenkomt. Ik vond scientology interessant dus ben ik het gaan onderzoeken in real life. Heb een tijdje in Amsterdam rondgelopen en ik was benieuwd hoe het dan in het vaticaanstad van scientology zou zijn vandaar dat ik idd een tijdje bij de sea org heb gekeken. Dat was interessant en ik heb zelfs op een EPF gezeten. Dat is idd vrij pittig maar je krijgt goed te eten, voldoende slaap en krijgt verder veel studie. Je wordt dus absoluut niet als hond behandelt. Verder zijn de mensen in de sea org over het algemeen ook zeer vriendelijk en door het ontzettend internationale karakter daar vond ik het er ook erg gezellig. Er lopen mensen uit Italie, Bulgarij, Noorwegen... uit heel Europa rond.
Hardstikke leuk allemaal, maar na daar een tijdje te zijn geweest zag ik wel in dat ik niet zo intensief met scientology bezig hoefde te zijn. Dus ben ik daar weer weg gegaan en ben ik inmiddels al weer 4 jaar druk aan het studeren in Groningen. Kortom ik heb voor mezelf gekeken hoe de vork in de steel zit en ik heb me geen moment bedreigt, nog geindoctrineerd gevoeld. Verder ben ik tot op de dag van vandaag nog niet door ze lastig gevallen en heb ik ook geen duizenden euros daar uitgegeven.
<knip>
Maar je verdedigt het wel in deze topic, dus ik snap die uitspraak niet. En de dingen die je niet verdedigt die negeer je vaak volkomen. Of je begint over hele andere dingen te typen.quote:Dat ik niet in ga op veel van de boel die wordt gepost heeft twee redenen. A) ik heb geen behoefte om de kerk zijn beleid te verdedigen dus dat doe ik ook niet. Ik heb met hun namelijk niets te maken.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat het niet meer klopt? Dat het verouderd is? Dat OT verhaal is door Hubbard zelf geschreven. Het lijkt me een belangrijke pilaar van scientology als de oprichter van die religie dat schrijft en je tienduizenden dollars moet betalen om achter dat verhaal te komen. Je kan zo op internet de OT documenten vinden in Hubbards handschrift, dus je kan ook niet ontkennen dat het niet door hem geschreven is.quote:en B) je moet je realiseren dat het hele OT verhaal al 40 jaar bestaat.
Als de oprichter van een religie en degene dus die teksten heeft geschreven waarop een religie gebaseerd is een volslagen idioot is, dan heeft dat gevolgen voor de betrouwbaarheid van die teksten. Daarnaast weiger je inhoudelijk op die teksten in te gaan als er gevraagd naar wordt. Je komt maar met vage antwoorden waarin je nauwelijks iets zegt. Geloof je in het OTIII verhaal bijvoorbeeld? En ja, je mag dingen interessant vinden. Het kan me weinig schelen of je 'het voortbestaan' als uitgangspunt neemt of gelooft dat een alien ons 75 miljoen jaar geleden in een vulkaan heeft gedumpt. Maar wees gewoon eens eerlijk en open daarover. Ga eens in op de argumenten waarom het afhouden van medicijnen aan psychisch gestoorde mensen en mensen met epilepsie en dergelijke een goede zaak is bijvoorbeeld. Of geef jouw mening eens over 'disconnection', of wat je vind van scientology sites als www.lermanet.org en http://www.religiousfreedomwatch.org/ die alleen maar bestaan om kritische mensen persoonlijk aan te vallen en beschuldigen van van alles en nog wat. Wat vind je van het gegeven dat de Cult Awareness Network, die kritisch was op scientology en hun cultachtige methoden, in handen is gekomen van scientology?quote:Daarbij komt dat de aanvallen op scientology vrij simpel zijn. Je probeert een stabiel gegeven omver te werpen dus wordt of Hubbart aangevallen of de hoofdleiding van de kerk. Het zal mij toch werkelijk worst wezen of hubbard volslagen idioot was. Als ik voortbestaan een interessant uitgangspunt vind en vanuit dat punt bekeken informatie praktisch kan toepassen in mijn leven wat boeit het dan uit welke bron het komt. Het gaat toch om de kennis?
Lerma was zelf een scientologist. Veel belangrijke kritische mensen zijn ex scientologists. ik ga dan ervan uit dat ze er iets van afweten. Zelfs het nichtje van Miscaviage sprak laatst over hoe ze haar ouders jaren niet mocht spreken of zien, omdat zij uit de kerk gestapt waren.quote:En als laatste zijn sites als lermanet en veel andere zaken echt verhalen van mensen die om wat voor reden dan ook in oorlog zijn met scientology, dat is verder prima maar als je zelf ooit bij scientology bent geweest dan weet je gewoon dat dat niet de normale gang van zaken is.
Vertel dan eens specifiek wat wel en wat niet klopt en wat je van die dingen die ik opgenoemt heb vindt.quote:Dat jullie je puut op informatie van derden baseren vind ik verder prima maar als ik gewoon weet dat de helft van de dingen die jullie noemen gewoon onzin zijn omdat ik de situatie met mijn eigen ogen gezien heb wat heeft het dan voor nut om daarover met jullie te discusieren.
Als je gelooft dat je van niets op www.scientologyhandbook.org iets kunt leren om je voortbestaan te verbeteren is dat jouw persoonlijk mening en dat is prima, misschien moet je dan eens hun boekje over hoe te leren moet doornemen maar prima. Realiseer je alleen dat er mensen zijn die dat wel hebben en dat mensen om die informatie geinteresseerd raken in Scientology. Dat is de basis van scientology die kennis die daar gratis staat. Die kennis om mensen mee te helpen. Zo simpel is scientology.quote:he first dynamic is the urge toward existence as one’s self. It is the effort to survive as an individual, to be an individual, to attain the highest level of survival for the longest possible time for self. Here we have individuality expressed fully.
Second dynamic
The second dynamic is the urge toward existence as a future generation. It has two compartments: sex; and the family unit, including the rearing of children.
Third dynamic
The third dynamic is the urge to survive as part of a group, with the individual himself furnishing this motivation. Any group, temporary or permanent, political or social, is part of the third dynamic, and each one is a third dynamic.
Fourth dynamic
The fourth dynamic is survival through man as a species. Whereas the white race would be considered a third dynamic, all the races of man together would be considered the fourth dynamic.
Fifth dynamic
The fifth dynamic is the urge to survive for any and every form of life. These would include all living things, whether animal or vegetable, anything directly and intimately motivated by life. It is the individual’s effort to survive to make life survive.
Sixth dynamic
The sixth dynamic is the urge toward existence as the physical universe. It is the drive of the individual to enhance the survival of all matter, energy, space and time – the component parts of the physical universe which we call MEST. The individual actually has a thrust for the survival of the material universe.
seventh dynamic
The seventh dynamic is the urge toward existence as or of spirits. Anything spiritual, with or without identity, would come under the heading of the seventh dynamic. This is separate from the physical universe and is the source of life itself. Thus there is an effort for the survival of life source.
Eighth dynamic
The eighth dynamic is the urge toward existence as infinity. This is also identified as the Supreme Being. This can be called the infinity or God dynamic.
Ik denk dat ik wel wel weet waarom je weg bent gegaanquote:Those in the EPF, the lowest rung of the Sea Organisation, carry out menial tasks at Saint Hill like cleaning the toilets, emptying the bins, and raking leaves off the lawn, according to former cult members.
Serieus? Het lijkt een slechte rip-off van JAG.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:21 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Kort maar krachtig is beter, maar ik wacht nog even op een reactie van onze huis scientoloog.
[ afbeelding ]
Sea Org afdeling die de geheime acties plant. Ze hebben wel veel slechte films gekeken...
Ach, hij heeft zich gerehabiliteerd en moet nu zieltjes werven op Fok en de Universiteit van Groningen. Zit daar al in de faculteitsraad dus werkt hard namens de sekte. Runt ook die site nog, die pas in september 2006 geregistreeerd is dus de activiteiten gaan aantoonbaar door de laatste vier jaar.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:08 schreef MrData het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel wel weet waarom je weg bent gegaan![]()
Helaas heb je voor voor de komende miljard jaar je ziel aan Xenu gegeven
Als je dat vetgedrukte deel nu eens uitvoerde en eens iets las. Ik lees die scientology dingen ook al staan ze op sites waar ik het met de intentie niet eens ben. Waarom kan jij dan geen teksten lezen (gewoon getuigenverklaringen en processtukken) als ze op een site staan die jij niet lief vindt. Je staat toch open tegen dingen. Veranderen tekstsen autamagisch als ze op een andere url staan? Zijn de opname's van ElRon die ik citeerde niet authentiek?quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:55 schreef vero-legata het volgende:
<knip>
Tuurlijk heb ik dat contract ondertekend anders mag je daar idd niet rondkijken, maar zo een document heeft geen enkele rechtsgeldigheid dus dat kon me niet zo heel veel boeien. Het was wel een van de redenen waarom ik er nu ook weer weg ben overigens. EPF is trouwens wat anders dan de RPF he. En volgens mij probeer ik juist jullie de hele tijd duidelijk te maken dat je zelf eens wat moet onderzoeken. Ik geef alleen mijn mening, je zult toch echt zelf moeten nadenken over dit soort zaken. Nothing is true in scientology untill you personaly have observed that it is true for you.
Heb je trouwens ook linkjes waar staat dat ze die kerk hebben dichtgedaan en ook bij de rest want ik vind het zelf interessant om te zien hoe scientology her en der in dat process zit.
Uit je voortdurende spam gedrag maak ik op dat je gewoon bij de organisatie hoort en zieltjes aan het winnen bent. Je beslist helemaal niets voor jezelf, je gedraagt je precies zoals je kerk dat voorschrijft.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:04 schreef vero-legata het volgende:
Als de organisatie van scientology me aan zou spreken was ik er wel gebleven, dus wat dat betreft vind ik de demonstraties dan ook iig interessant al zou ik er zelf nooit aan mee doen. Als ik kan beslissen voor mezelf en me niet verder meng in de organisatie dan kunnen andere mensen dat toch ook denk ik dan.
Ik begrijp dat jij niet begrijpt dat ik gewoon voor mezelf kan bepalen wat ik wel en niet boeiend vind. Dat lijkt me eerder jouw probleem dan mijn probleem. Dat ik sommmige dingen van scientology interessant vind en ander niet zie ikzelf niet echt als een misdaad. Ik vind alle ideeen waarvan ik denk in de toekomst nog eens mijn voordeel mee te kunnen de moeite van het lezen waard of dat nou scientology, south park, of een film van V for Vendetta is. Dat hele disney denken wat je in je hoofd hebt van alles goed of niets goed moet je misschien een beetje los laten. Er zijn meer dingen dan goed en slecht net zoals er meerdere succesvolle wegen zijn tot voortbestaan. Dat is ook niet competatief exclusief.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uit je voortdurende spam gedrag maak ik op dat je gewoon bij de organisatie hoort en zieltjes aan het winnen bent. Je beslist helemaal niets voor jezelf, je gedraagt je precies zoals je kerk dat voorschrijft.
Wat leuk dat je de hele tijd hetzelfde riedeltje herhaalt. In mijn woordenboek staat dat achter indoctrinatie. Een belangrijk hulpmiddel binnen een sekte. Je hebt het zelf niet in de gaten he?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:12 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij niet begrijpt dat ik gewoon voor mezelf kan bepalen wat ik wel en niet boeiend vind. Dat lijkt me eerder jouw probleem dan mijn probleem. Dat ik sommmige dingen van scientology interessant vind en ander niet zie ikzelf niet echt als een misdaad. Ik vind alle ideeen waarvan ik denk in de toekomst nog eens mijn voordeel mee te kunnen de moeite van het lezen waard of dat nou scientology, south park, of een film van V for Vendetta is. Dat hele disney denken wat je in je hoofd hebt van alles goed of niets goed moet je misschien een beetje los laten. Er zijn meer dingen dan goed en slecht net zoals er meerdere succesvolle wegen zijn tot voortbestaan. Dat is ook niet competatief exclusief.Die tipsvoorsucces zijn trouwens de reden dat scientologen misschien net als de joden wel redelijk vaak succesvol zijn. Niets met hocus pocus te maken maar gewoon met gezond verstand en het toepassen van bruikbare kennis.
En als je dat weet dat je dat niet wil al die cursussen en ubermensch worden wat ook mijns inzien volslagen idioot is dan doe je dat toch niet en je maakt wel gebruik van de gratis kennis die ze online zetten. Daar ben je toch zelf bij, ik heb wel eens met wat zogenaamde OT7 mensen gesproken, ze leken mij niet zo heel bijzonder mede omdat ze gewoon nog brilletjes droegen, dus vanaf dat moment heb ik voor mezelf besloten dat die tak van scientology voor mij onzin is maar de voortbestaantak vind ik juist zeer integrerend. Je staat zelf toch altijd boven een religie, je kiest eruit wat je leuk vind en je dondert eruit wat je niet boeiend vind althans dat is mijn strategie.
Ik ben bijvoorbeeld echt geen fan van het christendom maar een aantal verhalen uit de bijbel vind ik zeer leerzaam en inspirerend. Waarom zou ik dat goede er niet uit pikken om mijn eigen leven mooier mee te maken? Gewoon lekker opportunisistisch zijn. Leest alles en behoud het goedevind ik bijvoorbeeld ook zo een nuttig gezegde uit de bijbel wat hier misschien wel de kern van al mijn posts tot nu toe is geweest.
Nou ben ik van nature van goede wille, maar ik vind het onmogelijk om jou te geloven. Je blijft dezelfde riedels herhalen, gaat niet in op de kritiek behalve door te zeggen dat je die niet boeit, je reageert exact zoals het scientology draaiboek voorschrijft en ontkent gek genoeg dat scientology een strak gerunde organisatie is wat nu juist het fundament is.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:11 schreef vero-legata het volgende:
Ik heb het zelf heel goed in de gaten want ik meen gewoon wat ik zeg, Of jij het daar wel of niet mee eens bent maakt me verder weinig uit. En jouw gedachten waarom ik dat vind, zal me verder ook weinig schelen al denk ik dat een studie in Groningen vrij pittig te combineren is met bij scientology op staff zijn in Amsterdam. Dat is namelijk 7 dagen per week 10 uur per dag of zo. en vanuit groningen naar Amsterdam zou daar toch dagelijks nog eens 6 uur reistijd bij opkomen. Ik weet niet, ik ben niet dom maar zo begaafd ben ik helaas ook nog niet. Als jij graag in zwart en wit wilt blijven denken geef ik je daar groot gelijk in, het is namelijk een stuk makkelijker en voorkomt dat je verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen denkbeelden en gedachten. Je zult niet de eerste zijn die die capaciteiten niet heeft. Bush regeert al 8 jaar met de goed vs slecht strategie. Zoals we het in de disneyfilms terugvinden vandaar dat ik het liever disneydenken noem, het geeft namelijk het geestelijk nivo van de mensen aan die dat toepassen. En natuurlijk is Bambi goed en de jager slecht.![]()
Maar alles goed en wel, nog een nachtje slapen en dan hebben we weer veel filmpjes waar dit topic om begonnen is toch. De oorlogsverklaring van Anonymous aan de Church of Scientology. Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, of het het NOS nog haalt en vooral ook of de kerk naar aanleiding daarvan acties gaat ondernemen om bepaald beleid aan te passen.
Want ik denk dat de mensen in die film die voyeur poste vast beter de situatie kunnen schetsen dan ik. Want ik ben slecht heel kort in Denemarken geweest om te zien dat ik daar niet door wou. En ook al zouden dit excessen zijn dan zou het nog steeds heel goed zijn denk ik als de bestuurders van scientology zich eens heel goed achter de oren krabben waar ze mee bezig zijn.
Voortbestaan lijkt me wel belangrijk ja. Ik ken persoonlijk weinig gelovigen of atheisten die daar niets in zien. Hoewel... De Scientology kerk is er niet zo voor.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:55 schreef vero-legata het volgende:
Als je graag wilt weten hoe voortbestaan met je leven te maken heeft hier een stukje over hun acht dynamieken:
[..]
<knip
Thetans or GTFOquote:Op zondag 10 februari 2008 04:18 schreef Xebrozius het volgende:
Eerste protest is aan de gang in Australie:
[ afbeelding ]
Met dit weer, tuurlijk. Maar ik lig in de tuin.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:41 schreef Sebasser het volgende:
Zijn er mensen van FOK! die bij de demonstratie in Amsterdam aanwezig zullen zijn?
Hier waar je het boek kunt vinden trouwens en wat dingen over wat wel en niet waar is over scientology http://freezoneearth.org/pilot/sscio/index.htmquote:I am a secret reformer within the Church of Scientology.
I wish to make the technology freely available to everyone and I wish to see the research continue.
I remain anonymous at this time because the CofS has a reputation for visciously attacking any of their members or ex-members who attempt to do either of these actions.
http://www.volkskrant.nl/(...)ntology_in_Amsterdamquote:AMSTERDAM - Enkele tientallen mensen hebben zondag actiegevoerd tegen de Scientology Kerk. Ze deden dat op de stoep van de religieuze beweging aan de Nieuwewijds Voorburgwal in Amsterdam. Zondag werd wereldwijd actiegevoerd tegen Scientology.
De organisatoren achter de actie noemen zich Anonymous. Ze willen waarschuwen voor de gevaren van de Scientology kerk. Volgens Anonymous worden leden van de beweging financieel en lichamelijk uitgebuit en scheurt de kerk families uit elkaar.
‘Wij zijn niet tegen de individuele aanhangers van Scientology, wij zijn tegen de organisatie ven de censuur die Scientology toepast’, aldus Anonymous. De organisatie maakt niet verder duidelijk wie zij zijn. ‘Onder ons zijn moslims, atheïsten en christenen. Wij zijn managers, bakkers, studenten en ambtenaren.’
Dat Scientology kritiek moeilijk verdraagt, ondervond onder anderen Karin Spaink. De publiciste maakte in 1995 teksten van Scientology openbaar. Dat leverde haar een jarenlange juridische strijd op met de religieuze beweging. Die eindigde in 2005 toen Scientology haar cassatieberoep introk, nadat Spaink meerdere malen in het gelijk was gesteld. De publiciste is er niet meer mee bezig, zei ze zondag bij de protestactie. ‘Het is mooi om te zien hoe anderen de strijd nu overnemen.’
Een van de belangrijkste kritiekpunten van de actievoerders op Scientology zijn de enorme bedragen die de beweging vraagt voor cursussen die haar leden moeten volgen. In Nederland heeft de beweging geen grote aanhang. Scientology is vooral bekend door haar beroemde aanhangers als Tom Cruise en John Travolta.
Bron:quote:WHAT IS: There is a Scientology policy against jokers and degraders issued around 1969 or 70. It basically makes it a suppressive act to make fun of the subject.
WHAT ISN'T: This is not a good policy. Humor is more than just entertainment. The ability to laugh at ourselves is a mechanism for social change. It is one of the few ways to relieve charge outside of auditing. It even works on groups, and relieving group charge has always been one of our biggest problems in Scientology.
WHAT IS: There used to be many jokes within the organization. We enjoyed laughing at ourselves. How many OTs does it take to change a light bulb? Seven. One to hold the light bulb and six to turn the universe around it. One of our layout artists once made up an ad about how the R6 course enlarged breasts, complete with before and after pictures. She pasted this into a ladies magazine in a vary professional manner and we used to hand it to unsuspecting students and staff members and tell them to look at the exciting new ad from St. Hill (the advanced training center in England).
One time we drew up an org board (Scientology organization chart) for a Scientology whorehouse. The examiner would check that the "session" went OK. There would be success stories, etc. We figured that it would be light years beyond the competition. There were slogans like "The Golden Age of Standard Screwing".
WHAT ISN'T: This kind of stuff is now forbidden. That, all by itself, I consider to be a key characteristic of a suppressive group.
Heeft er wel iets van wegquote:Op zondag 10 februari 2008 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit Karin Spaink niet?
En als het mis gaat sluit je die mensen op en tracht ze opnieuw te hersenspoelen en als ze ontvluchten achtervolg je ze. Ieder geloof heeft zo zijn geschiedenis en de inguisitie was ook vreselijk, maar om nou anno 2008 mensen in strafkampen te hebben vind ik wel ver gaan.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:24 schreef the_jasper het volgende:
ziekelijke organisatie, als je al die verhalen hoort.
zal natuurlijk wel gekleurd zijn (iedere partij doet aan propaganda), maar een deel is gewoon waar. Je trochelt kwetsbare mensen geld af en indoctrineert ze.
ben wel benieuwd of het nog wat media aandacht krijgt deze actie
Volgens Ron's org, zo'n freezoner, duurt het overigens twee jaar full time en 25000 Euro.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:12 schreef vero-legata het volgende:
En dit is echt een mooie documentaire van een caberatier die in 10 dagen god wil bereiken door scientology en dit doet bij de freezone.
Sekte, indoctrinatie enz.quote:Ik durf te wedden dat de helft van de sea org leden bereid is te sterven in de naam van scientology,
Dat geloof ik ook wel maar die mensen zijn zo volledig overtuigd, dat ze dat zullen beschermen met hun leven. Ze denken oprecht dat zij de makers van de nieuwe wereld zijn en hebben daar alles voor over. Ik vind dat ook eng en persoonlijk ook niet zo inteligent maar zo ligt de situatie wel. En die mensen hebben omdat ze dat geloven ontzettend veel plezier in hun werk omdat ze denken dat ze het belangrijkste werk van de hele wereld doen. Snap je. Ik ben het met jullie eens dat het idioot is, maar zo is de realiteit wel. Zo werkt dat nou eenmaal binnen religies. Zo overtuig je de moslim zichzelf op te blazen en de non tot een leven vol dienstbaarheid. Omdat ze zelf geloven dat dat het mooiste en nuttigste is wat ze met hun leven kunnen doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sekte, indoctrinatie enz.
Leuk verhaal onder die foto'squote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:16 schreef Slarioux het volgende:
In londen zijn ze ookal bezig:
http://deathboy.livejournal.com/1082404.html
Ze hebben wel humorquote:There were numerous demands for "CAKE!" - Shortly followed by much more enthusiastic cries of "THE CAKE IS A LIE!" ... Then someone came round with cakes, prompting happy exclamations that "THE CAKE IS REAL!"
Halflifequote:
Goede video. Sowieso respect for Anonymous: zoveel voor elkaar krijgen in korte tijd zonder echte organisatiestructuur is al knap, maar dan ook nog in razend tempo leren hoe je geweldloos effectief kan demonstreren is een prestatie.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:11 schreef Draca het volgende:
Allles op een rij:
http://www.dailymotion.com/SA-Anonymous/video/7313668
Maar met de filmpjes op andere sites gaat het goed?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:49 schreef Draca het volgende:
sencuur op youtube:
http://ipower.movielol.org/youtube-anon.php
Ik knip maar weer wat omdat het lijkt alsof je betaald wordt per letter. Je ontwijkt alle vragen, maar verdedigt het geloof en post steeds weer scientology teksten. Het woord van de here Hubbard. I don't buy it lijkt me een mooi motto voor een poster tegen scientology. Ik wil er niet voor betalen, zelfs niet per freezone tegen een luttele 25000 Euro en ik geloof het niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:47 schreef vero-legata het volgende:
Voyeur je hoeft me echt niet te geloven maar zoek jij voor de lol eens op wat de freezone is en hoe die in verhouding staat met COS. Als je dat weet en je ziet wat ik hier zoals gepost heb dan zou je wel beter weten. Als je een COS ser echt bang wilt maken moet je niet met xenu komen maar met de freezone en squirrels. Kijk ook gewoon de laatste serie eens die ik gepost heb van die komiek die 10 dagen in de freezone is en die zo goed laat zien wat scientology in de basis is als kennis zonder alle COS bullshit.
En persoonlijk vind ik jouw aantijgingen en die van papierversnipperaar echt vervelend worden omdat ik niet vind dat je op een respectvolle manier met me omgaat. Je zit hier wel gewoon met een mens te internetten en een beetje sportiviteit is wel op zijn plaats lijkt mij zelfs al delen we niet altijd dezelfde visie. Ook begin je nu weer over dat ik niet reageer op je beschuldigingen..... Ik heb je hier inmiddels drie keer op geantwoord en als jij dat antwoord niet wilt accepteren omdat jij om de een of andere reden vind dat ik jouw verantwoording zou moeten afleggen voor lisa mc pherson dan moet ik je helaas teleustellen want dat kan ik niet wil ik niet en is volledig absurd om van me te vragen omdat ik daar niets mee te maken heb.
<knip>
Ik probeer niets goed te praten overigens ik probeer je alleen inzicht te verschaffen hoe dit soort zaken vanuit mijn visie in elkaar zitten. En ook ik vind de RPF absoluut schandalig en het behandelen van ex sea org leden wat de COS doet is zoals ik het in die docus zie supernaar. Inplaats van die mensen te bedanken voor het harde werk wat ze voor je gedaan hebben geef je ze een schop na. Dat is superondankbaar en in mijn opinie ook volledig laakbaar.
Je bent niet verplicht om je religie hier te spammen. Of wel?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:47 schreef vero-legata het volgende:
En persoonlijk vind ik jouw aantijgingen en die van papierversnipperaar echt vervelend worden omdat ik niet vind dat je op een respectvolle manier met me omgaat.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:14 schreef Slarioux het volgende:
Serieus, ik snap niet dat je pro-Scientology kan zijn, behalve als troll of als lid van [betreffende sekte].
Eest even een leugen ontmaskeren. Ga ik later wel in op het geleuter.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:22 schreef vero-legata het volgende:
lang geleuter en vooral herhaling
Dat was mijn punt helemaal niet. Ik ben het juist met je eens dat leden van Al qaeda vast interessante filosofieen hebben, er aardige personen tussen zitten met wie je goed kan lachen. Dát was juist mijn punt. Wat ik hier mee wil aantonen is dat, hoewel deze organisatie ongetwijfeld geweldige mensen met veel humor en goedheid in zich bevat, het toch standpunten en methoden heeft die gewoon niet door de beugel kunnen. Die de hele stroming afkeurenswaardig maken. Jouw verhaal kan je door elk willekeurige sekte, cult, groepering of natie vervangen. Je gaat te weinig in op de concrete misstanden die gebaseerd zijn op beginselen van scientology, gebaseerd op Hubbard´s eigen woorden, om vervolgens te verschuilen achter de goede individuen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:25 schreef vero-legata het volgende:
Mijn argumentatie gaat wel op, door alle scientology door al quada te vervangen toon je toch precies mijn punt aan dat jullie volledig zwart wit denken. Ik geloof oprecht dat al quada ook vast interssante leden heeft en echt niet zo in en inslecht is als Amerika je doet geloven. Als Amerika mijn olie kwam jatten zou ik ook behoorlijk pissig worden. Maar blijkbaar zie jij al quaida net als scientology als volledig slecht omdat je dat aangeleerd is door je ouders, de overheid of weet ik veel wat. En dat doe je maar zodat je niet zelf eens over iets hoeft na te denken. Vanuit wiens standpunt is al quada slecht, wie heeft er voordeel bij dat jij gelooft dat al quada slecht is. Denk daar eens over na. Maar ik ben het met je eens hoor dat de COS niet goed is, mocht dat niet al duidelijk zijn.
Ja, die ene is weg. Maar moet je zien wat er voor terug is gekomen!quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:31 schreef Draca het volgende:
"Message to Scientology" Removed from youtube:
http://forums.enturbulation.org/viewtopic.php?t=3335&sid=d16002d7ef2f2b9e9e5b2dae5acca836
1. De organisatie zal nooit veranderen. Men is gehouden aan de "policy letters" die Hubbard bedacht.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:52 schreef vero-legata het volgende:
Misschien begrijp je nu waarom ik niet zo een fan ben van de organisatie zelf![]()
Maar ook dat ik best wat gezien heb daar en dus weet dat veel mensen het daar prima naar de zin hebben zowel in Amsterdam als in de Sea org net zoals er trouwens mensen zijn die er een beetje bijgenaaid zijn.
En dat is ook de reden waarom ik de protesten wel interessant vind. Een regimechange zou de scientologykerk zelf namelijk ook geen kwaad doen denk ik. Uiteindelijk zou scientology heel veel voordeel erbij hebben dat ze dit soort policies los gaan laten, ze schieten namelijk vooral zichzelf ermee in de voeten.
Digg anywayquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:01 schreef Navy het volgende:
[..]
Ja, die ene is weg. Maar moet je zien wat er voor terug is gekomen!
http://ie.youtube.com/results?search_query=anonymous+scientology&search_sort=video_date_uploaded
Ik had het gezien en ik vind dat beide kanten wel hun punten hebben. Je moet bedenken dat het niet 100% zeker is dat het scientology zelf was of iemand anders die iets tegen Anonymous heeft en dat het aan de media en buitenstaanders nog moeilijk te verkopen is dat een ´kerk´ waar bekendheden als Tom Cruise in zitten in staat zou zijn om bommeldingen naar zichzelf te sturen. Heb je toevallig Wag the Dog gezien? Het is een film over hoe de Amerikaanse veiligheidsdienst een oorlog tegen Albanie simuleert om de aandacht weg te trekken van een slippertje van de president. Een van de tactieken om het te brengen was door een journalist in een persconferentie te vragen naar deze mogelijke dreiging en de persvoorlichter dit gewoon te laten ontkennen, voordat er uberhaupt iemand ook nog maar iets gehoord had over deze zogenaamde oorlogsdreiging. Het geeft aandacht aan iets waar we de aandacht nog niet willen hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 06:50 schreef Navy het volgende:
Gisteren was me het dagje wel. Ik heb de video met de valse bommelding, zogenaamd afkomstig van Anonymous, op mijn website gezet om te laten zien waartoe tegenstanders van de kritische beweging en Anonymous in staat zijn. Dit meldde ik op OCMB en Enturbulation. Ik heb er een uitgebreid commentaar bij geplaatst, ook in het Engels, zodat, dacht ik tenminste, niemand zou kunnen denken dat het iets anders dan een vervalsing zou kunnen zijn. Hoon en smaad was mijn deel op Enturbulation. De topic werd verwijderd, teruggeplaatst en is nu echt verdwenen. Maar ik laat het staan, als een voorbeeld van de extreme vijandigheid van onze tegenstanders.
Vrijheid van informatie is te belangrijk om te buigen voor de eisen het te verwijderen, dus het blijft staan.
Ik laat dan ook expres in het midden of het de sekte zelf was, of iemand anders die het filmpje heeft gemaakt en geplaatst.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:53 schreef Metallinos het volgende:
[..]
Ik had het gezien en ik vind dat beide kanten wel hun punten hebben. Je moet bedenken dat het niet 100% zeker is dat het scientology zelf was of iemand anders die iets tegen Anonymous heeft en dat het aan de media en buitenstaanders nog moeilijk te verkopen is dat een ´kerk´ waar bekendheden als Tom Cruise in zitten in staat zou zijn om bommeldingen naar zichzelf te sturen. Heb je toevallig Wag the Dog gezien? Het is een film over hoe de Amerikaanse veiligheidsdienst een oorlog tegen Albanie simuleert om de aandacht weg te trekken van een slippertje van de president. Een van de tactieken om het te brengen was door een journalist in een persconferentie te vragen naar deze mogelijke dreiging en de persvoorlichter dit gewoon te laten ontkennen, voordat er uberhaupt iemand ook nog maar iets gehoord had over deze zogenaamde oorlogsdreiging. Het geeft aandacht aan iets waar we de aandacht nog niet willen hebben.
Een quote uit die film: "What difference does it make if it's true? If it's a story and it breaks, they're gonna run with it."
Als mensen uitgebreid aandacht gaan geven aan dat filmpje dan loop je het risico om Scientology een wapen te geven in de PR oorlog. Als het filmpje uitgebreid blijft circuleren en populair wordt, dan is het hun woord tegen Anonymous´ woord. Nu weten mensen niet eens dat er zo´n filmpje is. Het is goed dat dat filmpje bewaard blijft, maar ik zou het pas gebruiken als PR wapen tegen CoS als mensen algemeen geinformeerd zijn over dingen als Operation Freakout en de media meer achter Anonymous beginnen te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |