abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56381958
quote:
Het gaat over de carnavalskraker 'Een bussie vol met Polen!'. Het liedje stijgt met stip in de Nederlandse hitlijsten, maar de tekst ervan is bij veel Polen volkomen in het verkeerde keelgat geschoten. Tenminste, dat beweert Vlemmix. Naar eigen zeggen is hij via de mail en telefonisch bedreigd. Met de dood zelfs. Vlemmix heeft er inmiddels wel contact over gehad met de politie, maar wil vooralsnog geen aangifte doen.

De Polen zouden de tekst stigmatiserend en racistisch vinden. In het liedje worden Poolse werknemers neergezet als harde werkers, forse drinkers en herrie-makers. Bovendien wordt volgens Vlemmix het 'En een bussie en een bussie. Go! Go! Go!', helemaal verkeerd begrepen.
http://www.ed.nl/eindhove(...)coort-hit-en-rel.ece

† In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 12:11:23 #102
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 12:14:58 #103
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56382417

Carpe Libertatem
pi_56382447
quote:
.

Wat een zuurpruimen die Polen. Grappig nummer .
pi_56382562
[DVD] DVD's die binnenkort in je brievenbus vallen [#22]

Wat een crap bestellen deze mensen toch allemaal. Volgend jaar voor 0,25 op de rommelmarkt.
pi_56382602
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

.

Wat een zuurpruimen die Polen. Grappig nummer .
"Polen mijn idolen" "Polen, ik zie ze graag komen"

Ohhhhhhhh, wat een racistisch lied! Aanklagen die hap .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:22:07 #107
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_56382910
Zozo.
pi_56383045
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:04 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Jij meent dat de meerderheid van mensen die zichzelf Christen noemt meent dat de bijbel niet geïnspireerd is door god? Dat lijkt mij nogal wereldvreemd. Vraag het ze eens.
[..]
Inderdaad vraag het ze eens! En dan niet enkel een eng clubje in Gouda of een Afghaans bergdorpje. De meeste christenen die ik ken zien de bijbel als een oud boek met mooie verhalen maar zeker niet als het letterlijke woord of een goede interpretatie van het woord van God .
quote:
Moet ik het herhalen? Dat zeg ik. Ze nemen het inderdaad amper serieus Dan wordt het "inspiratiebron" genoemd - wat dat ook moge betekenen (maar spelen met woorden is een core business van theologie hè)....Ik ken nog een leuk bewijs voor het bestaan van god:
[..]
Je zegt 2 verschillende dingen . 1 Dat christenen de bijbel wel erg belangrijk en geinspireerd door god vinden en 2 dat ze er zich niets van aantrekken en het niet serieus nemen. Ofwel je lult weer eens een slag in de rondte .
quote:
. God moet wel bestaan. De vrolijke theologie...
Het ietsisme wat de meeste Nederlanders aanhangen heeft daar inderdaad wel veel mee te maken . Maar goed dat zullen ze wel niet vinden want ze moeten de bijbel van jou als hoogste inspiratiebron gebruiken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56383155
Gaat nergens over, .
pi_56383594
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad vraag het ze eens! En dan niet enkel een eng clubje in Gouda of een Afghaans bergdorpje. De meeste christenen die ik ken zien de bijbel als een oud boek met mooie verhalen maar zeker niet als het letterlijke woord of een goede interpretatie van het woord van God .
[..]

Je zegt 2 verschillende dingen . 1 Dat christenen de bijbel wel erg belangrijk en geinspireerd door god vinden en 2 dat ze er zich niets van aantrekken en het niet serieus nemen. Ofwel je lult weer eens een slag in de rondte .
[..]

Het ietsisme wat de meeste Nederlanders aanhangen heeft daar inderdaad wel veel mee te maken . Maar goed dat zullen ze wel niet vinden want ze moeten de bijbel van jou als hoogste inspiratiebron gebruiken.
Laat maar, du_ke. Je wil lezen of je wil niet lezen hè. Ik ga niet iets voor je drie keer herhalen als je nog te dom bent om het zelf te lezen.
pi_56383909
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Laat maar, du_ke. Je wil lezen of je wil niet lezen hè. Ik ga niet iets voor je drie keer herhalen als je nog te dom bent om het zelf te lezen.
Je laat je weer kennen jongen .

Het zal vast en zeker niet in je opkomen dat je een eind in de rondte zit te lullen om maar niet toe te hoeven geven dat je gewoon geen punt hebt .

Prima maar om iemand dan direct dom te noemen zeft meer over jou .
pi_56384054
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je laat je weer kennen jongen .

Het zal vast en zeker niet in je opkomen dat je een eind in de rondte zit te lullen om maar niet toe te hoeven geven dat je gewoon geen punt hebt .

Prima maar om iemand dan direct dom te noemen zeft meer over jou .
Nee, du_ke, je vat mijn argument verkeerd samen om vervolgens te zeggen dat ik (in die verkeerde samenvatting) in de rondte lul. Dat is tamelijk dom inderdaad. Misschien moet je wat minder Beerenburg zuipen - dan lukt het je om Nederlandstalige zinnen te verwerken.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:19:49 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56384105
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:45 schreef Monidique het volgende:
Gaat nergens over, .
pi_56384186
Kijk eens aan, in Kenia is nu ook al een parlementslid vermoord. ""We suspect a foul hand of our adversaries in this," he said." Klinkt weer veelbelovend.
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 13:23:09 #117
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56384211
du_ke, lees en leer en foei! niet meer doen.
Carpe Libertatem
pi_56384240
Ik hou wel van wat spanning, dus: Boze_Appel, ben jij wel degene die anderen op een dergelijke logische fout mag wijzen?
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 13:27:53 #119
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56384347
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:24 schreef Monidique het volgende:
Ik hou wel van wat spanning, dus: Boze_Appel, ben jij wel degene die anderen op een dergelijke logische fout mag wijzen?
Iedereen mag eenieder op fouten wijzen lijkt mij, zeker als ze zo eenvoudig aanwijsbaar en te verkomen zijn.
Carpe Libertatem
pi_56384384
Ja.
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 13:30:36 #121
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56384426
Mooi, ook weer opgelost.

Slotje.
Carpe Libertatem
pi_56384481
Slutje, sletje, slitje.
pi_56384537
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee, du_ke, je vat mijn argument verkeerd samen om vervolgens te zeggen dat ik (in die verkeerde samenvatting) in de rondte lul. Dat is tamelijk dom inderdaad. Misschien moet je wat minder Beerenburg zuipen - dan lukt het je om Nederlandstalige zinnen te verwerken.
Het is weer duidelijk van welk type argumenten jij het moet hebben bij het onderbouwen van je standpunten .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:38:09 #124
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56384650
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Boehoehoehoe, ik word verkeerd begrepen en dat komt omdat mijn tegenstanders mijn genialiteit niet inzien.

-1 voor de slechte wildersimitatie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:42:28 #125
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56384773
Om even terug te gaan naar de bron
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nou ja, je zou toch wel kunnen zeggen dat Christenen over het algemeen vinden dat de bijbel een goede beschrijving van god is. Het trieste is dat 9 van de 10 Christenen geen flauw idee heeft van wat er in staat en liever Dan Brown prulwerk leest of zich druk maakt om het seksleven van vreemden. Je zou toch zeggen dat als je claimt dat god, de schepper van alles en iedereen en de gene waarvan jij volledig afhankelijk bent, een boek/serie boeken geschreven heeft je toch geïnteresseerd zou zijn in wat 'ie te zeggen heeft .
Ten eerste is de Bijbel natuurlijk niet door God geschreven; ook veruit de meeste christenen erkennen wel dat de Bijbel weliswaar 'het woord Gods' is, maar is samengesteld uit overleveringen van onder andere apostelen (een paradox waar je natuurlijk an sich vraagtekens bij kunt zetten, maar die in mijn ogen niet zo belangrijk is). Verder kun je je beredenering natuurlijk doortrekken naar praktisch alle vormen van religie op enig moment op enige plaats. Religie is in wezen spiritueel, maar laat zich slecht verhouden met de wereldse instelling van mensen. Het is ook vaak een worsteling die je ziet bij mensen die proberen zo zuiver mogelijk spiritueel te leven; uiteindelijk zijn er - zowel interne als externe - wereldse eisen die een deel van je aandacht opeisen.

Je kritiek is dus terecht, maar ik denk dat geen enkele stroming binnen het hedendaagse christendom haar handen in spirituele (en dus Bijbelse) zuiverheid kan wassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')