Alsof een vrijgezel nooit lekker thuis wil zitten? Het zijn goedbetaalde profs en ze hebben echt tijd genoeg voor hun gezin.quote:Op vrijdag 12 december 2008 05:27 schreef Superfast het volgende:
Hoorde op tv iemand zeggen dat Verbeek na de smadelijke uit-nederlaag tegen Depor Verbeek meteen wilde doorrijden naar een trainingskamp in Arnhem .
Verbeek is zelf vrijgezel en kinderloos maar reken er op dat dit bij de groep 30tiggers die wél een gezin hebben thuiszitten en hebben verteld dat ze donderdag avond gewoon thuis zouden komen dit niet op prijs hebben gesteld.
quote:‘Vier Feyenoordspelers steunen Verbeek’
AMSTERDAM – In een onderling gesprek heeft de selectie van Feyenoord zich uitgesproken over het vertrouwen in trainer Gertjan Verbeek. Veertien spelers bleken niet meer te geloven in de aanpak van Verbeek, vier spelers steunen de geplaagde coach.
Volgens het AD blijven alleen de jongelingen Fer, Tiendalli, Wijnaldum en Biseswar achter hun coach staan.
Verbeek zelf lijkt niet onder de indruk van de groeiende druk op zijn schouders. In een reactie op de uitkomst van het spelersbijeenkomst zegt hij in het AD: ,,Ik zie geen enkele reden iemand uit de selectie te zetten.’’
Kritisch
De trainer sprak zelf ook ‘constructief’ met zijn spelers. ‘’Daarbij zijn de spelers ook heel kritisch naar zichzelf geweest. Het belangrijkste is dat we open zijn geweest naar elkaar, de onvrede die er was is hardop uitgesproken. En zo hoort het ook. Met de punten die zijn aangedragen, kunnen we als technische staf vooruit. We luisteren echt wel naar wat er leeft.’’
Zaterdagavond treft Feyenoord koploper AZ. Of Kevin Hofland meespeelt tegen de Alkmaarders is nog onduidelijk. De verdediger heeft, net als veel teamgenoten, last van zijn hamstring, zo meldt De Telegraaf.
Ieder nadeel heeft z'n voordeel.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:16 schreef Pritt het volgende:
In normale omstandigheden was hij allang de deur gewezen maar met het geldtekort wat Feyenoord heeft niet. Toch een hele aparte situatie is zo aan het ontstaan.
Inderdaad, en volgens vi.nl zegt Van Bronckhorst dat er geen kloof is tussen de spelers en de trainer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:16 schreef Erasmusch het volgende:
Geloof er geen zak van. Maandag bestond het pro-Verbeek kamp nog uit Makaay, Van Bronckhorst en Hofland
een nederlaag tegen AZ ligt nauurlijk wel in de lijn der verwachting. Daar wordt je niet door ontslagen lijkt me.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:18 schreef thaduck het volgende:
Mijn voorspelling is niet uitgekomen, helaas. Maar hij gaat het echt niet redden. Dit weekend worden ze opgerold door AZ, dat kan niet missen eigenlijk.
Nee, dat hebben ze niet..quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof een vrijgezel nooit lekker thuis wil zitten? Het zijn goedbetaalde profs en ze hebben echt tijd genoeg voor hun gezin.
Van Bronckhorst heeft vanmiddag een pc gehouden, hij ontkent.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:51 schreef Rikkert het volgende:
Kan me niet voorstellen dat het echt zo is als het gebracht wordt. Dan zou o.a. van Bronckhorst ineens overgestapt zijn en nu tegen Verbeek zijn. Bovendien, hoe kan het dat er maar 18 man gestemd hebben? Wie waren degene die niet gestemd hebben en waarom hebben ze niet gestemd?
In de media wordt het ook gebracht alsof er een stemming gehouden is met de vraag of Verbeek moet blijven, maar ik geloof niet dat er over zo'n onderwerp een stemming in de kleedkamer wordt gehouden. Zoiets bepaalt het bestuur en niet de spelers.
Oke, dat heb ik gemist. Hopelijk valt het een beetje mee (voor zover het nog mee kan vallen).quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Bronckhorst heeft vanmiddag een pc gehouden, hij ontkent.
quote:Van Bronckhorst: Vertrouwenscrisis? Allemaal onzin!
vrijdag 12 december 2008 15:45
Tijdens de wekelijkse persconferentie heeft de geplaagde trainer van Feyenoord, Gertjan Verbeek, een verrassende steunbetuiging van zijn aanvoerder Giovanni van Bronckhorst gekregen.
Van Bronckhorst (l): De spelersgroep staat achter Verbeek (r)
Het rechterrijtje
Feyenoord presteert dramatisch in de eredivisie. Afgelopen weekend verloren de Rotterdammers thuis met 1-3 van De Graafschap.
De club staat in het gehate rechterrijtje op de elfde plaats. Zaterdag speelt Feyenoord in De Kuip tegen koploper AZ.
Onaangekondigd liep Van Bronckhorst de perszaal binnen om een einde te maken aan de vele speculaties over een vertrouwenscrisis tussen coach Verbeek en een groot deel van de spelersgroep: ‘Dat is allemaal onzin.’
Lucht klaren
De aanvoerder zei zich geroepen te voelen om namens de ‘voltallige spelersgroep’ de lucht te klaren. ‘De verhalen die de afgelopen week zijn gepubliceerd veroorzaken een negatieve stemming in de groep. Wij herkennen ons er totaal niet in.’
De Feyenoord-selectie zou afgelopen maandag een stemming hebben gehouden over Verbeek waarbij slechts vier spelers – de jonge voetballers Leroy Fer, Diego Biseswar, Georginio Wijnaldum en Dwight Tiendalli – het voor hun trainer opnamen.
De spelers zouden zijn trainingen te zwaar vinden. Ook zouden de oudere spelers het niet met de jongere spelers kunnen vinden.
Volwassen mannen
‘Absoluut niet waar,’ aldus Van Bronckhorst. ‘We hebben niet gestemd. We hebben gesproken over dingen die veranderd moeten worden. Daarmee zijn we naar de directie en de trainer gestapt. Meer niet.’
Verbeek toonde zich verrast door de steunbetuiging, die volgens hem absoluut niet in scene was gezet. ‘Een prima initiatief,’ zei hij. ‘Wat er aan onvrede leefde, hebben we als volwassen mannen uitgesproken.’
Eerder deze week kreeg de trainer ook al steun van directeur Eric Gudde die verzekerde dat Verbeek niet zal worden ontslagen.
Als dit waar is zie ik liever die 14 lapzwansen vertrekken dan Verbeek. Eindelijk een trainer die de Feyenoord strijd en mentaliteit weer kan brengen en dan wordt hij er juist op afgerekend. Liever 1 strijdvaardige trainer dan 14 volgevreten vedettes, gefrustreerde bankzitters en meelopers.quote:
Dit vind ik wel heel makkelijk. Als Feyenoord wel wist te presteren met zijn type trainingen, dan was het natuurlijk weer geweldig wat Verbeek doet. Het ligt niet aan Verbeek, het ligt aan de (oudere) spelersgroep en het moet ook meezitten. Feyenoord heeft zat wedstrijden gespeeld waar het beter was, maar toch verloor (Sparta bijvoorbeeld).quote:
nee dat niet, maar zo werkt het in voetbal.quote:Op zondag 21 december 2008 16:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Denk niet dat dat ook maar iets oplost.
dit seizoen niet voor fey lijkt mequote:
Boeiend.quote:Op zondag 21 december 2008 17:08 schreef tong80 het volgende:
Adriaanse stond tweede toen ie werd ontslagen bij Ajax
Betaal jij voor Feyenoord?quote:Op zondag 21 december 2008 16:49 schreef Crane het volgende:
In de winterstop of Verbeek eruit, of een aantal spelers. Niet allebei laten zitten in elk geval.
Vind ik wel als contrastquote:
Dat is dan ook de enige reden dat ie er nog zit.quote:
Sja, andere tijd, andere club, andere situatie, andere financiële situatie. Leuk voor het contrast maar totaal niet relevant.quote:
Vind het wel relevant.quote:Op zondag 21 december 2008 17:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Sja, andere tijd, andere club, andere situatie, andere financiële situatie. Leuk voor het contrast maar totaal niet relevant.
Feyenoord en niet Feijenoord ei.quote:Op zondag 21 december 2008 17:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vind het wel relevant.
Als je als topclub bij de winterstop op de dertiende plaats staat lijkt me het logisch dat de trainer eruit vliegt.
Dat Adriaanse destijds werd ontslagen sloeg nergens op.
Net zoals het nergens opslaat dat ze Verbeek handhaven.
Feijenoord profileert zich zo niet meer als topclub.
Ik schrijf het zoals het hoort.quote:Op maandag 22 december 2008 00:06 schreef Superfast het volgende:
Daarnaast loop je constant negatieve jankberichten te posten over Feyenoord je weet niet eens hoe je het schrijft stumper.
En dat is dan wel weer te prijzenquote:Op zondag 21 december 2008 23:07 schreef FritsVanEgters het volgende:
Verbeek die het veld inloopt en Tiendalli een draai om zijn oren geeft.![]()
Reglementair had die gewoon naar de tribune gestuurd moeten worden , verder goede actie van Verbeek.quote:Op maandag 22 december 2008 19:20 schreef thaduck het volgende:
[..]
En dat is dan wel weer te prijzen
krities over Feijenoord ,quote:Op maandag 22 december 2008 18:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik schrijf het zoals het hoort.
Ik ben verder de eerste die Feijenoord feliciteert als ze iets goeds doen.
Zie mijn felicitatie topic na de winst in de UEFA cup
Ik post alleen wat menig Feijenoorde supporter denkt.
Ik ben ook krities over Ajax.
De tijd om kritisch te zijn is al lang voorbij. Feyenoord heeft geen geld, de spelers presteren niet en er staat te weinig kapitaal op het veld. Feyenoord is allang geen topclub meer en de toekomst is inktzwart. Er is niks aan te doen, niet door de supporters, niet door de directeuren, niet door de trainer. Of Feyenoord zich wel of niet profileert als een topclub is wel het laatste wat belangrijk is nu.quote:Op maandag 22 december 2008 18:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik schrijf het zoals het hoort.
Ik ben verder de eerste die Feijenoord feliciteert als ze iets goeds doen.
Zie mijn felicitatie topic na de winst in de UEFA cup
Ik post alleen wat menig Feijenoorde supporter denkt.
Ik ben ook krities over Ajax.
Enkele reacties:quote:ROTTERDAM - In een verder weinig opwindende nieuwjaarstoespraak maakte Eric Gudde vanmiddag een opmerkelijke vergelijking.
De Feyenoord-directeur noemde Arsenal, de nationale hockeyvrouwen en de Nederlandse waterpolosters als lichtende voorbeelden voor Feyenoord.
Want: ,,Bij die teams werd een veranderingsproces met succes overwonnen.’’ Hoe goedbedoeld ook, de vergelijking met de huidige Rotterdamse situatie gaat mank. Arsène Wenger, Marc Lammers en Robin van Galen gingen weliswaar ook ooit stevig de confrontatie aan met hun spelers, nooit verloren ze de steun van vrijwel hun complete selectie. Er waren hobbels en conflicten, maar altijd was de kloof te overbruggen.
Of dat bij dit Feyenoord nog realiseerbaar is, is meer dan twijfelachtig. Het trainingskamp in het Turkse Belek maakte opnieuw duidelijk dat de relatie tussen Gertjan Verbeek en zijn selectie zo broos is als smeltend ijs. Onbegrip, sarcasme en cynisme kwamen in de spelersgroep voortdurend aan de oppervlakte; nergens was chemie of oprechte steun zichtbaar. Van muiterij was geen sprake, wel van een soort stilzwijgend protest.
Technisch directeur Peter Bosz voerde tal van gesprekken met spelers en stafleden en ook hij moet het in alles gevoeld hebben. De spelers hebben zich voorgenomen hun irritaties naar de achtergrond te drukken, maar vraag is of dat ook op de middellange termijn nog lukt. Bij elke nederlaag komt Feyenoord een stap dichter bij een onomkeerbare relatiecrisis.
De ergernis van de spelers zit hem niet zozeer in de trainingsintensiteit, maar vooral in Verbeeks communicatieve vaardigheden.
Gechargeerd gezegd vinden ze hun coach maar een vreemde vogel, die op voetbaltactisch gebied tekortschiet en wiens kennis weinig raakvlak heeft met de dagelijkse realiteit. Verbeek heeft zijn rigoureuze koers weliswaar op details bijgesteld en probeert meer te luisteren naar zijn spelers, maar wezenlijk veranderde het nog weinig.
Opmerkelijk in dat licht was dat Gudde in zijn speech niet openlijk zijn steun uitsprak voor de zittende trainer. Hij noemde diens naam niet één keer. ,,Ik hoef toch niet steeds opnieuw in herhaling te vallen?,’’ zei Gudde daarover, verwijzend naar de steun die hij eerder uitsprak voor Verbeek. En op de vraag of de relatie spelers/trainer nog te lijmen is, zei de directeur: ,,Er is veel met elkaar gesproken, op het veld moet straks blijken hoe we er werkelijk voorstaan.’’
Duidelijk is dat de dubbele confrontatie met SC Heerenveen bepalend wordt voor de komende maanden. Vrijdag speelt Feyenoord in Friesland voor de competitie, op dinsdag komt Heerenveen naar de Kuip voor een bekerconfrontatie. Met name die laatste ontmoeting wordt cruciaal, wil Feyenoord zijn seizoen nog enigszins kunnen redden.
,,De doelstellingen hebben we voor dit seizoen helder met elkaar doorgenomen,’’ zegt Gudde over het sportieve perspectief in de komende maanden. ,,We willen zo lang mogelijk meedoen om de prijzen. De KNVB-beker kunnen we nog winnen en ook de play-offs zijn haalbaar. Ook die tellen, want een UEFA Cup-ticket is ook een prijs.’’
Meer dan hopen op betere tijden zit er niet in voor Feyenoord.
Grote aankopen hoeft het legioen deze maand niet te verwachten volgens Gudde. ,,Dat is een uitgemaakte zaak, want onze financiële situatie laat het simpelweg niet toe,’’ aldus de directeur. ,,We worden financieel gezonder, maar de schikking van afgelopen zomer met de belastingdienst heeft dat proces niet versneld.’’
Gudde benadrukte in zijn toespraak dat hij nog wel degelijk aanknopingspunten ziet. In de vele jeugdspelers die doorbreken bijvoorbeeld, maar ook in de uitgestippelde koers. ,,Consistent beleid leidt op termijn aantoonbaar tot betere resultaten dan zigzagbeleid,’’ aldus Gudde. ,,Kijk maar naar clubs zoals FC Twente, FC Groningen en SC Heerenveen. De koers die is uitgezet, blijven we volgen.’’ Of dat straks met of zonder Verbeek gebeurt, zei de directeur er niet bij.
Bron AD.nl
Persoonlijk lijkt Verbeek me ook niet echt een goede trainer en dan zoveel hamstringblessures ?
Daarnaast stond v Marwijk met minder spelers dan nu in de winterstop gewoon aan kop.
Lozen die hap en v Hanegem binnenhalen . Nu (en misschien wel terecht) afgeschilderd als notoire lafaard door de media.
Toch heb ik het gevoel dat juist hij wel e.e.a. voor elkaar krijgt bij deze groep.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:08 schreef M0NTANA het volgende:
Vrijdag verliezen bij SC Heerenveen. En in februari op bezoek naar NEC en Ajax. Wordt lastig voor Feyenoord.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:37 schreef DeTolk het volgende:
Verbeek valt sowiezo niet heel lang meer te handhaven. Of Van Hanegem nog wel in staat is om een ploeg te leiden vraag ik me ook af. Denk dat Willem meer is van een praatje of een schouderklopje.
De huidige spelersgroep is te jong om Van Hanegem nog te herinneren als de coach die hij ooit is geweest.
Van veel respect naar VH toe zal dan ook weinig sprake meer zijn, zeker na "Utrecht"
Persoonlijk denk ik dat Co Adriaanse de ideale trainer is voor dit Feyenoord.
Adriaanse heeft bij AZ ook laten zien dat hij een team kan bouwen met gemiddelde spelers die later tot (sub)toppers uitgroeiden.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:21 schreef Keltie het volgende:
Sorry hoor, maar als een elftal zoveel problemen heeft met discipline, hard werken en luisteren naar een trainer... Dan kan je er Mourinho voor kwakken en zelfs hij krijgt het niet op de rails.
Als je er een trainer als Van Hanegem voorzet zal het zaakje verder ontsporen. Van Hanegem als veldtrainer kan wel werken... Niet als eindverantwoordelijke.
Co Adriaanse
quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:01 schreef Blawh het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat zo goed als alle jonge spelers naar verluidt wel veel vertrouwen hebben in Verbeek en vele van de oudere generatie niet. Ik heb eigenlijk meer het idee dat het aan de ego'tjes van een deel van de selectie ligt. Spelers die denken: ''Ik heb jarenlang aan de top gevoetbald en geen trainer heeft het zo aangepakt, waarom zou ik me hier dan voor gaan openstellen?'' Een beetje het 'wat de boer niet kent, vreet hij niet' idee.
En om alle spierblessures op Verbeek af te schuiven is ook erg makkelijk. Zijn voorgaande clubs stonden juist bekend om het feit dat ze enorm fit waren en die lijn een heel seizoen konden doortrekken.
Ongeveer tot toen je het zeiquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:41 schreef DeTolk het volgende:
Tot wanneer heeft Verbeek eigenlijk een contract?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:36 schreef Blauwjongetje het volgende:
(ik heb nu al 2x feyenoord getypt in 5 minuten tijd)
Peter Bosz neemt het overquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:02 schreef dronkeykong het volgende:
Wie stapt er nu in het zinkende schip?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ongeveer tot toen je het zei
Wat ontzettend matig zeg
Nu krijg ik echt bijna medelijden met feyenoord.quote:
Daar wordt momenteel aan gewerkt door de spelersgroepquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:40 schreef SCH het volgende:
Eergisteren Peter Bosz nog glashard op radio 1 horen zeggen dat Verbeek blijft.
Moet Bosz dan niet weg?
Moet de spelersgroep niet weg dan? Wie heeft daar de leiding dan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:41 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Daar wordt momenteel aan gewerkt door de spelersgroep
Dat weet niemand....quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet de spelersgroep niet weg dan? Wie heeft daar de leiding dan?
Ik denk dat oudjes Hofland en Makaay de dienst uitmaken in Rotterdam.quote:
Dat is waar. Maar dit is natuurlijk het slechtste moment. Na het mooi-weer spelen in de winterstop. Dit hadden ze in december dan moeten doen. Als de RvC dit nu laat passeren, is het beleid echt dramatisch.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:58 schreef methodmich het volgende:
Toch sneu voor Verbeek dat zijn eerste "grote" klus niet geslaagd is. En toch ergens wel zwak van Feyenoord, aangezien ze wisten wie ze haalden en hem in de zomer volop ruimte gaven om de boel - letterlijk - te verbouwen. Maar ja, geen punten, dan gaat het spel op de wagen en is de trainer dus meestal slachtoffer.
Dat hadden ze volgens mij ook moeten doen. Uitzoeken wie de echte zeikerds zijn en die terugzetten naar het tweede. Het seizoen is toch al niet meer te redden. Dan een half jaar voorbereiden op het volgende seizoen. Dit is weer een partij paniekvoetbal waaraan niemand wat heeft. Ja, die spelers die te hard moesten werken. Of weet-ik-wat ze te zeiken hadden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dit is natuurlijk het slechtste moment. Na het mooi-weer spelen in de winterstop. Dit hadden ze in december dan moeten doen. Als de RvC dit nu laat passeren, is het beleid echt dramatisch.
Bestuur en directie moet de spelers de waarheid zeggen. Dan maar 6 spelers schorsen en met een hele jonge selectie gewoon de boot in gaan.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef SCH het volgende:
Kan Verbeek niet naar Utrecht, daar willen ze wel hard trainen volgens mij.
Waarom ben jij nooit meer in het Ajax topic te vinden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:33 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Waarom ben jij nooit meer in het Ajax topic te vinden?Ik ga nu meteen posten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
Je vergeet Henk Timmer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat oudjes Hofland en Makaay de dienst uitmaken in Rotterdam.
Zo'n groep steekt elkaar ook aan.Het is niet altijd zo dat je er duidelijk de rotte appels uit kan pikken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:09 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat hadden ze volgens mij ook moeten doen. Uitzoeken wie de echte zeikerds zijn en die terugzetten naar het tweede. Het seizoen is toch al niet meer te redden. Dan een half jaar voorbereiden op het volgende seizoen. Dit is weer een partij paniekvoetbal waaraan niemand wat heeft. Ja, die spelers die te hard moesten werken. Of weet-ik-wat ze te zeiken hadden.
Dat lukte AZ dit jaar wél. Maar ik gun dit Feyenoord niet en Gert Jan Verbeek al helemaal niet. Lijkt me een zeer sympathieke man en ook een goede trainer.quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo'n groep steekt elkaar ook aan.Het is niet altijd zo dat je er duidelijk de rotte appels uit kan pikken.
Al ligt het voor de hand dat de oudere garde de dwingende methodiek van Verbeek niet pikte.
D'r was geen sjémiequote:Op donderdag 15 januari 2009 01:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo'n groep steekt elkaar ook aan.Het is niet altijd zo dat je er duidelijk de rotte appels uit kan pikken.
Al ligt het voor de hand dat de oudere garde de dwingende methodiek van Verbeek niet pikte.
Er is in ieder geval iets in gang gezet qua groepsdynamiek dat niet meer terug te draaien was. Het kan zijn dat Verbeek zijn hand heeft overspeeld, de tijd zal het leren.
Maar het is heel bijzonder dat een (ex-)trainer van een elftal dat zó slecht presteert, zo veel krediet heeft bij supporters. Iedereen rond de club voelde dat dit een trainer was die bij de club past. Helaas voelden de hoofdrolspelers, namelijk de spelers, dat anders.
Ga jij nou maar kwijlen bij Luik - Bastenaken - Luik.quote:
Zou mooi zijnquote:Op donderdag 15 januari 2009 01:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Door beide kampen kan ook. Dat zou wat zijn.
De Hoflandgroepquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet de spelersgroep niet weg dan? Wie heeft daar de leiding dan?
Als het echt puur alleen aan de resultaten lag was hij er wel in december uitgegooid, dat maakt het zo zuur/krom. Dat het dus is gebeurd op basis van andere aspecten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:58 schreef methodmich het volgende:
Toch sneu voor Verbeek dat zijn eerste "grote" klus niet geslaagd is. En toch ergens wel zwak van Feyenoord, aangezien ze wisten wie ze haalden en hem in de zomer volop ruimte gaven om de boel - letterlijk - te verbouwen. Maar ja, geen punten, dan gaat het spel op de wagen en is de trainer dus meestal slachtoffer.
Ik heb ergens 1 jaarsalaris gelezen.. Lijkt me redelijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 02:24 schreef popolon het volgende:
Hoeveel geld krijgt GJ mee?
Het zou om 700.000 euro gaan, las ik ergens.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik heb ergens 1 jaarsalaris gelezen.. Lijkt me redelijk
Hopen dat GJV morgen wel in 't stadion is, desnoods op uitnodiging van SC Heerenveen
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef SCH het volgende:
Kan Verbeek niet naar Utrecht, daar willen ze wel hard trainen volgens mij.
Okequote:Op donderdag 15 januari 2009 18:48 schreef Barca het volgende:
Ook met Been gaat Feijenoord maar een kant heen: degradatie!
Net als Van Gaal bij oranje toen...quote:Op maandag 19 januari 2009 14:07 schreef Andromache het volgende:
Stelling: Verbeek is geschikt voor jonge, onervaren elftallen, en daarmee ongeschikt voor elke (top)club met gevierde internationals.
We hebben er maar 1....quote:Op maandag 19 januari 2009 14:07 schreef Andromache het volgende:
Stelling: Verbeek is geschikt voor jonge, onervaren elftallen, en daarmee ongeschikt voor elke (top)club met gevierde internationals.
Denk niet dat dat helemaal klopt. Verbeek heeft gewoon een visie en is daar wat orthodox en vasthoudend in. Ik denk dat hij ook wel in gaat zien dat hij zich wat flexibeler op moet stellen. Hij heeft bij Heerenveen toch ook niet met de minste gewerkt en met best veel internationals en goede spelers, die wel lovend over hem waren en zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:07 schreef Andromache het volgende:
Ik heb het artikel net toevallig gelezen en Verbeek komt er wel erg slecht vanaf....beetje eenzijdig belicht vind ik.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:39 schreef Barca het volgende:
Artikel in Sportweek ... kan allemaal wel zo zijn maar hét probleem is de mentaliteit van de spelers!
Sportweekquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:03 schreef everlast08 het volgende:
[..]
Ik heb het artikel net toevallig gelezen en Verbeek komt er wel erg slecht vanaf....beetje eenzijdig belicht vind ik.
quote:Op zondag 6 april 2008 12:19 schreef Pritt het volgende:
Ach ja, een goede trainer kan met slecht materiaal ook niet presteren dus bang word ik er niet van.
Hugo Camps afgelopen zaterdag in NRC Handelsblad.quote:Martelaar
Gertjan Verbeek maakte nog een nummertje van zijn afscheid. Aan de voordeur liet hij zich een laatste keer toejuichen door de diehards van Feyenoord. Toen hij later wegreed, stak hij ostentatief de hand omhoog. Een pauselijk handje.
Het was een populistisch afscheid. Ik moest aan Pim (en zijn twee hondjes) denken die zijn hitsige aanbidders destijds ook vanuit de auto toeriep dat hij op weg was naar het Catshuis. Zo ver komt Verbeek niet, maar de illusie dat hij door het plebs van Rotterdam in een baldakijn werd rondgedragen, zal hij tot het einde van zijn dagen koesteren. Even brak hij uit zijn ondoorgrondelijkheid: de ontslagen coach genoot intens van zijn pathetisch plebiscietje. Eindelijk was hij iemand. Bijna het Berlusconi-gevoel.
Minder presidenteel was hij in de kritiek op de spelersgroep. Het ontbreekt hun aan integriteit, zei Verbeek. Een slag met de voorhamer, diep onder de gordel. Een karaktermoord. Je kan bij voetballers aan alles twijfelen, maar niet aan hun integriteit. Je kan zeggen dat ze lui aan de bal zijn, rotverwend in het leven, boosaardig in de machtsspelletjes, ja zelfs geboren stoethaspels, maar aan de integriteit van voetballers raak je niet. Al helemaal niet als je zelf met het raffinement van een shofel door het leven gaat. Bij mijn weten is er nooit een trainer geweest die de integriteit van zijn spelers publiekelijk in twijfel durfde te trekken. Michels niet, Van Gaal niet, Mourinho en Benitez niet. Met zijn allusie op integriteitsuitval zette de ex-coach zijn spelers in de donkere hoek van het lagere soort mensen. Tussen Rijkman Groenink en Nina Brink. Dan ben je een schoft.
Allicht had Verbeek kritiek op zijn spelers. Veel weelde was er niet terug te vinden in het spel van Feyenoord. De passie voor stad en volk was niet dat je zegt: laat de moffen maar komen. Er zat geen spat vreugde in het elftal en week na week won de angst het van aplomb. Daar kwam nog bij dat de helft van de selectie naar de lappenmand paradeerde. Dit was niet des Rotterdams.
De spelers hebben zeker gefaald, maar waar was het gezag van de trainer? Het was er niet, Verbeek liep zich de hele tijd te beroezen aan zijn eigen integriteit. Om dat duidelijk te maken blafte hij zich in het krachthonk en op het trainingsveld in de rondte. En altijd met het menseljik gelaat van een oorwurm. Tijdens de wedstrijden lukte het hem ook niet uit de hengsels te treden van een Albanese buitenwipper van een nachtclub. De hooggeplaatste Verbeek: zuur en ontoegankelijk. Altijd bovenbaas in grimas en pose. Nooit eens een woord van nederigheid, laat staan schuldbekentenis.
Toen ik hoorde dat hij met Feyenoord op winterstage in Turkije zou gaan wist ik: dit is het einde. Een beetje mensenkenner was er niet aan beginnen. Een paar uur op het trainingsveld en een wedstrijdje toe, dat konden de spelers nog wel hebben van Verbeek. Maar in Turkije wordt het ook avond, en dan moet er nog iets te zeggen zijn. Dan moeten de trainer en spelers zich openvouwen voor gezelligheid en onnozel vertier. De confrontatie inruilen voor pretentieloze levensverhalen. In de stillere uren van zo'n trainingskamp haakt Verbeek af. Hij staat buiten het leven. Allicht heeft hij ook een binnenkant, maar hij wil zich er niet op laten aanspreken. Een strelinkje kan er niet van af. De avonduren in Turkije waren een hel. Zeker voor de kwetsbare youngsters, maar ook voor de oude vedetten die bij hun buitenlandse club geoefend zijn in sfeergevoeligheid en liefde. Zij wilden zo graag een paar uurtjes weg uit de kadaverdiscipline van een sportschoolgek. Dat verlangen had Verbeek niet het pakket.
De kortstondige passage bij Feyenoord heeft Verbeek de status van martelaar bezorgd. Ik weet niet of hij daar zo blij mee moet zijn. Voetballers houden niet van heiligenlevens. En supporters zijn kort van geheugen. Straks zetten ze het hart open voor Mario Been of voor Leo Beenhakker. Nee, niet meer voor de lamento Willem van Hanegem - te veel folklore. Na drie gewonnen wedstrijden spreekt niemand nog over Verbeek in de Kuip.
De trainer die zichzelf heeft afgebrand, zal zich een tijdje moeten gaan herbronnen. In Emmen of Zwolle. Hij kan ook op cursus gaan: leer mij gezag zonder laarzen, leer mij lachen.
Met Feyenoord komt het sowieso niet meer goed. De bouw van een nieuw stadion zal de laatste stuiptrekking van wanbeheer zijn.
One of the guys is dan ook wel weer het andere uiterste. Gullit is sowieso een slecht voorbeeld. Die heeft het trainersvak nooit serieus genomen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:47 schreef Andromache het volgende:
Aperte nonsens, dit stuk. Voetbaltrainers die 'one of the guys' zijn (Ruud Gullit bij Chelsea bijvoorbeeld) redden het al helemaal niet.
Ja, maar Cambuur nog niet!quote:
Vrees dat Verbeek zichzelf een beetje heeft overschat bij Feijenoord.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:24 schreef everlast08 het volgende:
http://www.sportwereld.nl(...)n_karaktermoord.html
Hofland
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:24 schreef everlast08 het volgende:
http://www.sportwereld.nl(...)n_karaktermoord.html
Hofland
Vertel.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Vrees dat Verbeek zichzelf een beetje heeft overschat bij Feijenoord.
Hoor verhalen over hem, daar word je echt niet vrolijk van.
Lijkt me onverstandig van hem. NEC heeft het laatste jaar immers optimaal gepresteerd en het zal het komende seizoen hoogstwaarschijnlijk minder gaan. Daar krijgt de trainer natuurlijk de schuld van, want zo gaan die dingen meestal, en nog een mislukking lijkt me niet goed voor het CV van Verbeek.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:01 schreef everlast08 het volgende:
Volgens mij zei JD gisteren in de uitzending van VI dat zijn naam werd genoemd bij NEC...
Trainersruil dus
Ja, zo kun je NSB-gedrag ook uitleggenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:59 schreef TC03 het volgende:
De spelers zijn niet tevreden over Verbeek, klagen bij Bosz. Bosz doet er niks mee. Wat doet Hofland? Hij legt zelf contact met de RvC. Is juist heel goed van hem, hij heeft als routinier verantwoordelijkheid genomen.
Het is gewoon zo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo kun je NSB-gedrag ook uitleggen
Oké, wat is dan de beste optie als de selectie niet met de trainer kan opschieten en de TD doet alsof zijn neus bloedt?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo kun je NSB-gedrag ook uitleggen
1. Je weet helemaal niet of dat zo is maar 2. het is natuurlijk het laagste van het laagste om bij derden de vuile was buiten te hangen zonder je directe collega's daar van op de hoogte te stellen. Dan ben je geen knip voor de neus waard en ik vind het raar om dat goed te praten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, wat is dan de beste optie als de selectie niet met de trainer kan opschieten en de TD doet alsof zijn neus bloedt?
Dat weet ik wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:00 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Je weet helemaal niet of dat zo is
RvC/voorzitter = derden?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:00 schreef SCH het volgende:
[..]
2. het is natuurlijk het laagste van het laagste om bij derden de vuile was buiten te hangen zonder je directe collega's daar van op de hoogte te stellen. Dan ben je geen knip voor de neus waard en ik vind het raar om dat goed te praten.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:00 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Je weet helemaal niet of dat zo is
Nee, dat weet je niet. Jij doet alsof je de wijsheid in pacht hebt. Jij doet alsof 'de spelers' niet met Verbeek op kunnen schieten, wat dat ook is en dat de TD er niks aan doet, wat dat ook had moeten zijn. Alsof je er voortdurend bij bent geweest. Er waren stoornissen, daarvoor hoef je niet zo wijs te doen, want dat weet iedereen. Maar hoe breed gedragen en hoe onoplosbaar, dat weet niemand dan de betrokkenen.quote:
Dus hij heeft tegen Verbeek gezegd dat hij met de RvC ging praten? Ja, het zijn derden, het zijn niet de mensen die bij de directe collega's horen. Als iemand uit mijn team zonder medeweten naar de directie, RvC of bestuur stapt zonder mij in te lichten maar wel over mij te praten dan vind ik dat een kwalijke actie.quote:RvC/voorzitter = derden?Enne, wie zegt dat hij zijn directe collega's daarvan niet op de hoogte heeft gesteld? Om je eigen persoon maar te quoten:
Oh bah, dit soort enge mannetjes ken ik maar al te goed. Die moet je niet in je team hebben en je wint er zeker de oorlog niet mee. Direct er uit gooien, dit soort mollen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:59 schreef TC03 het volgende:
Aan de slechte resultaten hebben de spelers het meeste schuld, maar aan het ontslag van Verbeek zijn twee hoofdschuldigen aan te wijzen: Bosz en Verbeek zelf.
Ik snap daar ook niks van. En alsof het met NEC nou allemaal zo geweldig gaat. Die man wordt op het schild gehesen op basis van niks dan wanhoop. Hij heeft in ieder geval minder gepresteerd dan Verbeek toen hij bij Feyenoord begon, als je je aan de feiten houdt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:06 schreef Messenga het volgende:
een van dé beste trainers van het moment TC? Been komt net kijken man.
Sterker nog, het enige wat Been beter heeft gedaan is dat hij de winter overleefd heeft in Europa.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap daar ook niks van. En alsof het met NEC nou allemaal zo geweldig gaat. Die man wordt op het schild gehesen op basis van niks dan wanhoop. Hij heeft in ieder geval minder gepresteerd dan Verbeek toen hij bij Feyenoord begon, als je je aan de feiten houdt.
Been heeft sowieso al meer krediet bij binnenkomst als echte Rotterdammer. Hij heeft vorig seizoen met een modale club als NEC Europees voetbal behaald en dit seizoen zelfs Europees overwinterd, dat zijn toch wel behoorlijke prestaties. Verbeek heeft zeker fouten gemaakt, lees de Sportweek van pas geleden er maar op na. De manier waarop het allemaal naar buiten wordt gebracht verdient echter totaal niet de schoonheidsprijs. Wanneer ik dan notabene Danny "Pure Middelmaat" Buijs in de VI zie uithalen naar Verbeek vind ik dat wel heel erg laf.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap daar ook niks van. En alsof het met NEC nou allemaal zo geweldig gaat. Die man wordt op het schild gehesen op basis van niks dan wanhoop. Hij heeft in ieder geval minder gepresteerd dan Verbeek toen hij bij Feyenoord begon, als je je aan de feiten houdt.
Dat Been meer krediet heeft, geloof ik meteen. Maar het ging over 'een van de beste trainers'.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:13 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Been heeft sowieso al meer krediet bij binnenkomst als echte Rotterdammer. Hij heeft vorig seizoen met een modale club als NEC Europees voetbal behaald en dit seizoen zelfs Europees overwinterd, dat zijn toch wel behoorlijke prestaties. Verbeek heeft zeker fouten gemaakt, lees de Sportweek van pas geleden er maar op na. De manier waarop het allemaal naar buiten wordt gebracht verdient echter totaal niet de schoonheidsprijs. Wanneer ik dan notabene Danny "Pure Middelmaat" Buijs in de VI zie uithalen naar Verbeek vind ik dat wel heel erg laf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |