abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 07:54:09 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_65017762
ROTTERDAM - In een verder weinig opwindende nieuwjaarstoespraak maakte Eric Gudde vanmiddag een opmerkelijke vergelijking.

De Feyenoord-directeur noemde Arsenal, de nationale hockeyvrouwen en de Nederlandse waterpolosters als lichtende voorbeelden voor Feyenoord.

Want: ,,Bij die teams werd een veranderingsproces met succes overwonnen.’’ Hoe goedbedoeld ook, de vergelijking met de huidige Rotterdamse situatie gaat mank. Arsène Wenger, Marc Lammers en Robin van Galen gingen weliswaar ook ooit stevig de confrontatie aan met hun spelers, nooit verloren ze de steun van vrijwel hun complete selectie. Er waren hobbels en conflicten, maar altijd was de kloof te overbruggen.

Of dat bij dit Feyenoord nog realiseerbaar is, is meer dan twijfelachtig. Het trainingskamp in het Turkse Belek maakte opnieuw duidelijk dat de relatie tussen Gertjan Verbeek en zijn selectie zo broos is als smeltend ijs. Onbegrip, sarcasme en cynisme kwamen in de spelersgroep voortdurend aan de oppervlakte; nergens was chemie of oprechte steun zichtbaar. Van muiterij was geen sprake, wel van een soort stilzwijgend protest.

Technisch directeur Peter Bosz voerde tal van gesprekken met spelers en stafleden en ook hij moet het in alles gevoeld hebben. De spelers hebben zich voorgenomen hun irritaties naar de achtergrond te drukken, maar vraag is of dat ook op de middellange termijn nog lukt. Bij elke nederlaag komt Feyenoord een stap dichter bij een onomkeerbare relatiecrisis.

De ergernis van de spelers zit hem niet zozeer in de trainingsintensiteit, maar vooral in Verbeeks communicatieve vaardigheden.

Gechargeerd gezegd vinden ze hun coach maar een vreemde vogel, die op voetbaltactisch gebied tekortschiet en wiens kennis weinig raakvlak heeft met de dagelijkse realiteit. Verbeek heeft zijn rigoureuze koers weliswaar op details bijgesteld en probeert meer te luisteren naar zijn spelers, maar wezenlijk veranderde het nog weinig.

Opmerkelijk in dat licht was dat Gudde in zijn speech niet openlijk zijn steun uitsprak voor de zittende trainer. Hij noemde diens naam niet één keer. ,,Ik hoef toch niet steeds opnieuw in herhaling te vallen?,’’ zei Gudde daarover, verwijzend naar de steun die hij eerder uitsprak voor Verbeek. En op de vraag of de relatie spelers/trainer nog te lijmen is, zei de directeur: ,,Er is veel met elkaar gesproken, op het veld moet straks blijken hoe we er werkelijk voorstaan.’’

Duidelijk is dat de dubbele confrontatie met SC Heerenveen bepalend wordt voor de komende maanden. Vrijdag speelt Feyenoord in Friesland voor de competitie, op dinsdag komt Heerenveen naar de Kuip voor een bekerconfrontatie. Met name die laatste ontmoeting wordt cruciaal, wil Feyenoord zijn seizoen nog enigszins kunnen redden.

,,De doelstellingen hebben we voor dit seizoen helder met elkaar doorgenomen,’’ zegt Gudde over het sportieve perspectief in de komende maanden. ,,We willen zo lang mogelijk meedoen om de prijzen. De KNVB-beker kunnen we nog winnen en ook de play-offs zijn haalbaar. Ook die tellen, want een UEFA Cup-ticket is ook een prijs.’’

Meer dan hopen op betere tijden zit er niet in voor Feyenoord.

Grote aankopen hoeft het legioen deze maand niet te verwachten volgens Gudde. ,,Dat is een uitgemaakte zaak, want onze financiële situatie laat het simpelweg niet toe,’’ aldus de directeur. ,,We worden financieel gezonder, maar de schikking van afgelopen zomer met de belastingdienst heeft dat proces niet versneld.’’

Gudde benadrukte in zijn toespraak dat hij nog wel degelijk aanknopingspunten ziet. In de vele jeugdspelers die doorbreken bijvoorbeeld, maar ook in de uitgestippelde koers. ,,Consistent beleid leidt op termijn aantoonbaar tot betere resultaten dan zigzagbeleid,’’ aldus Gudde. ,,Kijk maar naar clubs zoals FC Twente, FC Groningen en SC Heerenveen. De koers die is uitgezet, blijven we volgen.’’ Of dat straks met of zonder Verbeek gebeurt, zei de directeur er niet bij.

Bron AD.nl

Persoonlijk lijkt Verbeek me ook niet echt een goede trainer en dan zoveel hamstringblessures ?
Daarnaast stond v Marwijk met minder spelers dan nu in de winterstop gewoon aan kop.

Lozen die hap en v Hanegem binnenhalen . Nu (en misschien wel terecht) afgeschilderd als notoire lafaard door de media.
Toch heb ik het gevoel dat juist hij wel e.e.a. voor elkaar krijgt bij deze groep.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:08:27 #2
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_65017863
Vrijdag verliezen bij SC Heerenveen. En in februari op bezoek naar NEC en Ajax. Wordt lastig voor Feyenoord.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:12:46 #3
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_65017914
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:08 schreef M0NTANA het volgende:
Vrijdag verliezen bij SC Heerenveen. En in februari op bezoek naar NEC en Ajax. Wordt lastig voor Feyenoord.
Ja en opzich zullen de meeste Feyenoorders daar niet eens erg mee kunnen zitten .

NEC draait geweldig , Heerenveen doet al jaren mee in de subtop en Ajax heeft op vrijwel elke positie betere spelers rondlopen.

Het zijn meer de thuiswedstrijden die verloren worden tegen mindere tegenstanders die tot ergernis leiden.
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:20:37 #4
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_65018000
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:12 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ja en opzich zullen de meeste Feyenoorders daar niet eens erg mee kunnen zitten .

NEC draait geweldig , Heerenveen doet al jaren mee in de subtop en Ajax heeft op vrijwel elke positie betere spelers rondlopen.

Het zijn meer de thuiswedstrijden die verloren worden tegen mindere tegenstanders die tot ergernis leiden.
Klopt, maar weer drie nederlagen dit seizoen erbij is Feyenoord-onwaardig.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:37:24 #5
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_65018195
Verbeek valt sowiezo niet heel lang meer te handhaven. Of Van Hanegem nog wel in staat is om een ploeg te leiden vraag ik me ook af. Denk dat Willem meer is van een praatje of een schouderklopje.

De huidige spelersgroep is te jong om Van Hanegem nog te herinneren als de coach die hij ooit is geweest.
Van veel respect naar VH toe zal dan ook weinig sprake meer zijn, zeker na "Utrecht"

Persoonlijk denk ik dat Co Adriaanse de ideale trainer is voor dit Feyenoord.
Adriaanse heeft bij AZ ook laten zien dat hij een team kan bouwen met gemiddelde spelers die later tot (sub)toppers uitgroeiden.
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:43:35 #6
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_65018277
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:37 schreef DeTolk het volgende:
Verbeek valt sowiezo niet heel lang meer te handhaven. Of Van Hanegem nog wel in staat is om een ploeg te leiden vraag ik me ook af. Denk dat Willem meer is van een praatje of een schouderklopje.

De huidige spelersgroep is te jong om Van Hanegem nog te herinneren als de coach die hij ooit is geweest.
Van veel respect naar VH toe zal dan ook weinig sprake meer zijn, zeker na "Utrecht"

Persoonlijk denk ik dat Co Adriaanse de ideale trainer is voor dit Feyenoord.
Adriaanse heeft bij AZ ook laten zien dat hij een team kan bouwen met gemiddelde spelers die later tot (sub)toppers uitgroeiden.
Co Adriaanse niet

V Hanegem wel omdat die die gasten lekker laat en geen achterlijke trainingsschema's gaat bedenken voor spelers die in de top van Europa hebben gespeeld.

Verder zijn humor en de spelers "laten" .

Onder Verbeek is gebleken dat discipline en intensieve trainingen alleen maar averechts hebben gewerkt.

V Marwijk is in dat opzicht niet eens zo verschillend met v Hanegem
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:18:08 #7
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65018922
Verbeek is wrong time, wrong place op dit moment
Prima trainer.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_65018998
Sorry hoor, maar als een elftal zoveel problemen heeft met discipline, hard werken en luisteren naar een trainer... Dan kan je er Mourinho voor kwakken en zelfs hij krijgt het niet op de rails.

Als je er een trainer als Van Hanegem voorzet zal het zaakje verder ontsporen. Van Hanegem als veldtrainer kan wel werken... Niet als eindverantwoordelijke.

Co Adriaanse
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:50:48 #9
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_65019857
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:21 schreef Keltie het volgende:
Sorry hoor, maar als een elftal zoveel problemen heeft met discipline, hard werken en luisteren naar een trainer... Dan kan je er Mourinho voor kwakken en zelfs hij krijgt het niet op de rails.

Als je er een trainer als Van Hanegem voorzet zal het zaakje verder ontsporen. Van Hanegem als veldtrainer kan wel werken... Niet als eindverantwoordelijke.

Co Adriaanse
Van Hanegem als veldtrainer? Naar verluidt liet hij alles aan zijn assistenten over bij Utrecht. Bied die man dan een baantje aan als clubpsycholoog, ken hij lekker met de spelerts babbelen.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:54:10 #10
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65019942
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Van Hanegem als veldtrainer? Naar verluidt liet hij alles aan zijn assistenten over bij Utrecht. Bied die man dan een baantje aan als clubpsycholoog, ken hij lekker met de spelerts babbelen.
Als veldtrainer jah, net zoals onder Dickie bij Nederlands Elftal
pi_65020123
Ik blijf het raar vinden dat zo goed als alle jonge spelers naar verluidt wel veel vertrouwen hebben in Verbeek en vele van de oudere generatie niet. Ik heb eigenlijk meer het idee dat het aan de ego'tjes van een deel van de selectie ligt. Spelers die denken: ''Ik heb jarenlang aan de top gevoetbald en geen trainer heeft het zo aangepakt, waarom zou ik me hier dan voor gaan openstellen?'' Een beetje het 'wat de boer niet kent, vreet hij niet' idee.

En om alle spierblessures op Verbeek af te schuiven is ook erg makkelijk. Zijn voorgaande clubs stonden juist bekend om het feit dat ze enorm fit waren en die lijn een heel seizoen konden doortrekken.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:12:10 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65020382
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:37 schreef DeTolk het volgende:
Denk dat Willem meer is van een praatje of een schouderklopje.
Volgens mij heeft deze groep dat juist nodig.
pi_65020479
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')