Gertjan Verbeek (Deventer, 1 augustus 1962) is een Nederlands voetbaltrainer. Voor hij voetbaltrainer werd was hij zoals de meeste voetbaltrainers voetballer. Als voetballer was hij verdediger en speelde in zijn Jeugd voor amateurclubs Zuid Eshmarke, ATC '65 en Achilles '12. Hierna speelde hij van 1984-1994 voor sc Heerenveen in het seizoen 1986-1987 werd hij verhuurd aan SC Heracles. Al sinds 1986 is hij trainer, toen van een jeugdelftal van de club. Later werd hij assistent-trainer naast Foppe de Haan. Sinds 2002 was hij hoofdtrainer van Heracles Almelo, dit was zijn eerste club als hoofdtrainer, waarmee hij twee keer nacompetitie afdwong en de ploeg net niet kon laten promoveren uit de eerste divisie naar de eredivisie. Daarna volgde sc Heerenveen in 2004 waarmee hij UEFA Cup voetbal afdwong. Gertjan en het bestuur van Heerenveen waren het op 18 december 2007 eens, Gertjan gaat weg bij heerenveen aan het einde van het seizoen 2007-2008
zeer professionele trainer in mijn ogen. Ik denk dan ook dat hij binnen een paar jaar een topclub aankan. Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat hij weg moet bij heerenveen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.