quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:25 schreef W1ZZ het volgende:
Wil ik ook best hier doen
Heb/gehad
Royal Delight (heb)
Zware geur waar ik in de winkel verliefd op werd. Toen ik thuiskwam had ik toch spijt maar heb 'm nooit teruggebracht. Nu een jaar later ben ik daar erg blij mee want ik vind 'm nu weer geweldig. Sterke noten van mandarijn en leer die me samen een wierookassociatie geven. Is bij mij na een tijdje veel lekkerder dan aan 't begin. Is zoet en blijft lang hangen door de basis van vanille. Ik draag 'm 's avonds
Green Irish Tweed (heb sinds kort)
Frisse veilige geur die je elke dag kunt dragen. Daar heb ik 'm ook voor gekocht, ter vervanging van m'n vorige overdaggeur (Original Santal). De eerste noten lijken sterk op Cool Water van Davidoff maar dan veel natuurlijker ruikend. Waar CW erg hetzelfde blijft verandert GIT steeds subtiel hoewel niet zo radicaal als sommige andere Creeds zoals Original Vetiver of Royal Delight. Verveine, iris, violetjes, sandelhout.
Original Santal (heb gehad)
Dit was heel lang m'n favoriet en hier heb ik twee grote flessen van leeggespoten. Ruikt erg naar sandelhout maar dan met een zoete twist, niet zo het weeïge dat ik sandelhout weleens vind hebben. Lijkt nogal op Joop! (de paarse fles) maar wederom een stuk natuurlijker. I.t.t. GIT/CW is Joop! wel veel ouder dan OS. Toen ik ik GIT kocht zocht ik echt naar de Creed die OS kon verslaan op mijn huid. Noten van mandarijn en vanille. Die drie ruik ik, de shitload aan andere noten die erin zitten komen in mijn neus niet door de sandel/vanille/mandarijn heen.
Millésime Impérial (heb gehad)
De eerste Creed die ik een aantal jaren geleden kocht nadat ik verliefd werd op een proefmonster. Eigenlijk is dit de tienercreed vind ik... Weinig volwassen, denk aan de categorie Polo Sport, Tommy en Polo Blue. Wel duidelijk lekkerder dan die geuren (wederom het inmiddels saai klinkende "natuurlijker") maar hier koop je geen Creed voor. Met plezier gedragen maar zou 'm nu nooit meer kopen. Zware musknoot en "marine" whatever that means.
Silver Mountain Water (proefmonster)
Ruikt anders dan MI maar verder is het verhaal een beetje hetzelfde. Als ik moest kiezen zou ik wel voor deze gaan, ook al heeft deze flinke problemen met hoe lang ie blijft hangen op mijn huid. Thee, musk, citrus en zwarte bes.
Original Vetiver (proefmonster)
heb ik als proefje bij GIT gekregen. Pas één keer gedragen maar vind er niets aan. Uit het flesje wel te doen (lijkt erg op goede kwaliteit zeep) maar op m'n huid vind ik 'm echt vies. Doet me denken aan verrotte dennenbomen ofzo.
Spring Flower (cadeau gedaan aan m'n vorige vriendinnetje)
Dit vind ik echt een fantastische geur maar da's waarschijnlijk ook deels vanwege de herinneringen. Heel fruitig (appel, meloen, abrikoos en perzik) en dat vind ik erg lekker. Hart van jasmijn en roos maar die vind ik er allebei niet echt in doorkomen. Voor mijn gevoel is dit de botteling van een fantasiebloem die niet bestaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou waarschijnlijk heel treurig worden als ik deze geur op een ander meisje zou ruiken.
In de winkel opgespoten/aan flesje geroken
Acier Aluminium
Frisse geur die me aan het strand doet denken. Moet een EdT zijn (normale creeds zijn EdP) maar ik ontdekte geen verschil.
Zeste Mandarine Pamplemousse
Blegh
Tabarôme
Lekker mannelijk maar meer voor de man van 50+. Kom ik zeker over 30 jaar op terug. Mooiste flesje wat mij betreft.
Dat was het wel zo'n beetje... Heb aan nog veel meer geroken maar daar kan ik echt niets zinnigs over zeggen. Hebben jullie trouwens heel veel geurtjes of maar een paar die jullie als "signaturegeuren" hebben? Ik had toen ik de sandelhout gebruikte dat mensen echt als ze een kamer in kwamen zonder mij te zien wisten dat ik er was. Nu heb ik:
herfst/winter overdag: GIT. 's avonds: Royal Delight
zomer overdag: Acqua di Parma. 's avonds: niets, 's avonds met broeierige warmte geuren dragen vind ik niet zo lekker.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:26 schreef Stereotomy het volgende:
Jij heerscht
Moet nu even wat werk afmaken, maar kom hier in het weekend misschien nog wel met vragen op terug.Dure hobby trouwens, hè?
En ik heb nog een testertje Floris Santal liggen hier, maar die ga ik pas na mijn tentamens testen. Heb al genoeg afleiding hier.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Klasse post W1zz!![]()
Voor overdag heb ik Just Cavalli Blue, Cartier en Versace Eau Fraiche voor in de lente/zomer en Cartier Déclaration en Thierry Muglier A*Men voor in de herfst/winter.
Voor 's avonds/uitgaan/dates heb ik Tom Ford For Men, Tom Ford Japon Noir (alleen bij speciale gelegenheden), St Dupont L'eau en Gucci Envy.
Heb nog wel meer geurtjes, maar deze draag ik nog van tijd tot tijd, misschien een idee om onderling wat geurtjes uit te wisselen waar we zelf op uitgekeken zijn? Heb bijvoorbeeld nog aardige fles Roberto Cavalli Black staan die ik waarschijnlijk niet meer ga gebruiken..
het wil wel eens lonen om bij het kruidvat te kijken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:56 schreef One_conundrum het volgende:
Waar koop in het goedkoopst (minst duur) geurtjes zoals Chanel ed. Bijenkorf, Ici, Douglas? of maakt het niets uit?
Ik ben toe aan een nieuwe nu mijn Allure Homme Sport op is. Twijfel nog of ik voor weer flesje ga of opzoek ga naar wat nieuws...
Ze hebben winkels in A'dam, Rotterdam, Laren, Groningen en Breda.quote:Skins Cosmetics streeft er naar een uniek en exclusief assortiment te bieden op het gebied van huidverzorging, parfums en make-up. Dit realiseert Skins Cosmetics door het importeren van producten, die in het buitenland wereldberoemd zijn, maar nog niet eerder in Nederland verkrijgbaar waren. Bij Skins Cosmetics vind je alleen merken die alle een bijzondere oorsprong hebben. Naast exclusieve producten, loopt Skins Cosmetics ook voorop in persoonlijke service, openingstijden en gedegen advies.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:25 schreef W1ZZ het volgende:
Original Santal (heb gehad)
Dit was heel lang m'n favoriet en hier heb ik twee grote flessen van leeggespoten. Ruikt erg naar sandelhout maar dan met een zoete twist, niet zo het weeïge dat ik sandelhout weleens vind hebben. Lijkt nogal op Joop! (de paarse fles) maar wederom een stuk natuurlijker. I.t.t. GIT/CW is Joop! wel veel ouder dan OS.
White van Armani is een van m'n favorieten, deze ken ik niet.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:38 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb hier nog wel iets wat ik graag kwijt wil![]()
Ik vind het een vreselijke geurKrijg er koppijn van!
[ afbeelding ]
Armani - She
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:55 schreef W1ZZ het volgende:
Heb vandaag even aan de Green Valley geroken en een proefmonster meegekregen... Vinnum wel lekker! Niet echt geschikt voor jochies maar ook weer niet zo zwaar. Ik zou 'm naar familiegelegenheden ofzo kunnen dragen, niet op een date ofzo. Daar gebruik ik toch liever GIT voor (juist omdat de GIT niet te uitgesproken is, je weet natuurlijk op een eerste date nooit wat de dame in kwestie lekker vindt).
(moet 'm trouwens nog wel op m'n huid ruiken)
Op zich heb ik wel interesse in een mostertje (of 2) van wat Creed geurtjes die je noemt, maar ik denk niet dat ik er al teveel tegenover kan zetten wat jij er voor terug zou willen (Tom Ford For Men tester misschien?)quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:11 schreef W1ZZ het volgende:
Mooi de eerste transactie wordt opgezet! Heeft er al iemand 't lef om om monsters van het één of 't ander te bedelen...?
Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wie heeft meer tips? Brengen jullie ook geurtjes aan op de kleding?
Een piepklein beetje net onder/achter je oorlel, in je nek. Zoooo sexy is datquote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo.Verder: achter de oren/in je nek en op ellebogen. Nogmaals: doe dit dus niet met een zware geur ofzo he.
ja klopt maar je niet je polsen daarna tegen elkaar aanwrijven zoals je zo vaak ziet gebeuren, dat verandert de geur ofzo..quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo.![]()
Fijn om te weten.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een piepklein beetje net onder/achter je oorlel, in je nek. Zoooo sexy is datBij een man dan, hè
Ik wil best een monster van Creed tegen die Tom Ford ruilen, maar ik wil niet aan de lopende band Creed tegen 'Douglasgeuren' ruilen idd. Ik moet nog van die vuldingen kopen dus op dit moment heb ik van Creed alleen Original Vetiver en Green Valley die ik van de aardige mevrouw bij Skins heb gekregen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:00 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Op zich heb ik wel interesse in een mostertje (of 2) van wat Creed geurtjes die je noemt, maar ik denk niet dat ik er al teveel tegenover kan zetten wat jij er voor terug zou willen (Tom Ford For Men tester misschien?)
Jouw Creed tegen mijn Axe Click?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:23 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik wil best een monster van Creed tegen die Tom Ford ruilen, maar ik wil niet aan de lopende band Creed tegen 'Douglasgeuren' ruilen idd. Ik moet nog van die vuldingen kopen dus op dit moment heb ik van Creed alleen Original Vetiver en Green Valley die ik van de aardige mevrouw bij Skins heb gekregen.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jouw Creed tegen mijn Axe Click?
Toen ik in 2003 registreerde was ik volgens mij nogal Daft Punk fanboy en dus koos ik als username een combinatie van Le Knight Club, een project van een van de 2 bandleden, Guy-Manuel de Homem-Christo en een solotrack van andere bandlid Thomas Bangalter: Club Soda. Tegenwoordig luister ik er eigenlijk nooit meer naar, maar stel 't nog wel op prijs als ik het hoor, maargoed, da's allemaal nogal offtopic.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:02 schreef One_conundrum het volgende:
'Knightclub' als in ....?
Klopt, daarom geven mensen de EdT's nooit een kans.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik ben alleen bekend met de Axe deo's en daar krijg ik altijd hoofdpijn van.
Welke Creed wil je proberen dan? Als je Green Irish Tweed of Royal Delight wilt moet je dus even wachten tot ik van die atomisers heb, Green Valley en Original Vetiver kan ik zo ook wel opsturen. Ik hoef iig niet je Tom Ford tester nu al hoor, liever gewoon gelijk oversteken!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:56 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik was een tijdje terug in Amerika en heb daar in een of andere supermarkt iets van $1 geroken met de naam 'Our version of Thierry Mugler Angel'. Daarmee vergeleken leken Axe geurtjes nog hemels
W1ZZ, begrijpelijk, ik kan je die Tom Ford wel vast opsturen, zit nog in een mooi doosje en flesje ook
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Ik gebruikte als jochie vroeger altijd de aftershave van Axe Africa, nooit klachten gehadquote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:06 schreef Stereotomy het volgende:
En ik zou het ook willen aanraden aan middelbare school scholieren die niet teveel te besteden hebben, die hiermee echt een stuk beter ruiken dan hun deodorant-sprayende klasgenoten.
Die Green Valley ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, dus wat mij betreft kunnen we best gelijk overstekenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:26 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Welke Creed wil je proberen dan? Als je Green Irish Tweed of Royal Delight wilt moet je dus even wachten tot ik van die atomisers heb, Green Valley en Original Vetiver kan ik zo ook wel opsturen. Ik hoef iig niet je Tom Ford tester nu al hoor, liever gewoon gelijk oversteken!
Gebruik je dan een spray? Ik heb één keer een spray gekocht van een geurtje (Polo Sport, lang geleden) maar die ging bij mij zo snel op dat vind ik echt zonde van het geld... Ik koop wel soms deosticks van geurtjes die ik gebruik. Die sticks gaan voor mij gevoel veel langer mee, ben nu nog steeds bezig met een stick van Original Santal terwijl de geur zelf alweer een tijdje op is. Die mag trouwens ook wel een tijdje meegaan. kost bijna ¤40quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:08 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Vandaag overdag had ik trouwens alleen Cartier Déclaration deo op.
Hij is bij mij nu ook al een paar uur weg idd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:27 schreef W1ZZ het volgende:
Blijft ie wel goed hangen bij jou dan? ik vond 'm ook lekker maar bij mij wassie heel snel weg...
Richtprijzen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:41 schreef Leonilein het volgende:
[ afbeelding ]
Sculpture pour homme van Nikos = mmmm! Ik vind 'm (als vrouw zijnde) zo lekker dat ik 'm zelf ook wel 'ns draag.
Het is een klassieke, 'warme' houtachtige geur, redelijk kruidig, ruikt naar vanille, rozen, jasmijn, viooltjes. De geur heeft qua sterkte/scherpte veel weg van Boss van Hugo Boss. Dit is een geur die geschikt is om zowel overdag als 's avonds te dragen.
Er is ook een soort 'avondversie' van, Nikos for men, die iets minder houtachtig is en iets kaneelachtigs en kardamom in zich heeft. Langzaamaan vind ik deze lekkerder dan Sculpture, omdat ie iets warmer van geur is.
[ afbeelding ]
Dit is voor mij echt 'smeltmateriaal' als een man dit draagt
25 euro voor 30mlquote:
Ruilen tegen een grote fles Roberto Cavalli Black dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:18 schreef Stereotomy het volgende:
Argh, ik kan niet tegen mijn Bulgari Aqua
Eerst getest met een mini flesje, was erg lekker, toen grote fles gekocht, maar nu blijkt dat ik niet echt goed word van de geur als ik die voor langere tijd draag. Deze aquatic ruikt naar de woeste, koude zeestrand met vers aangespoeld zeewier (Poseidonia), maar ik kan zelf niet tegen de zeewier terwijl mijn (vrouwelijke) huisgenoot juist zei dat het fantastisch en apart rook.
Nee, ik heb Bulgari Black, die schijnt ongeveer die richting op te ruiken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:01 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ruilen tegen een grote fles Roberto Cavalli Black dan?
Ja heel goed eigenlijk. Ik ben al tijden op zoek naar een betaalbare Envyquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:44 schreef W1ZZ het volgende:
Hee Stereotomy, hoe bevalt die Santal van Floris? Ruilen tegen een sample Hammam bouquet?
Jamaar ik ga geen geurtjes in de winkel kopen. Weet je wel hoe duur dat is?quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:17 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo heel duur is Envy toch niet vergeleken met andere geurtjes bij de Douglas etc?
Haha. Waarom denk je dattie bij mij ongebruikt in de kast staat!?quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens vandaag de Groene Polo uitgetest:
Nou, héél misschien kan het als luchtverfrisser gebruikt worden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:33 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Haha. Waarom denk je dattie bij mij ongebruikt in de kast staat!?
Hee mijn GIT is ook uit 1985quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:59 schreef Stereotomy het volgende:
Typisch jaren '80 geur: net te sterk om nu nog leuk te zijn.
't is natuurlijk wel een veel gebruikte geur. Als je daar geen problemen mee hebt, gewoon weer kopen natuurlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:02 schreef One_conundrum het volgende:
ik moet morgen toch maar weer op jacht naar een geur. Zal ik voor de 100ml Chanel Allure homme sport of een kleinere doen en op jacht gaan naar wat nieuws voor derbij?
Iemand nog een mening over Allure homme sport?
Zo'n donkerbruin (no pun intended) vermoeden had ik al toen ik de reclame zag iddquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:06 schreef Stereotomy het volgende:
Heb net Axe Dark Temptation (jawel) eens gesampled, en guess welke geur ze hebben willen nadoen? A*Men van Thierry Mugler! Ik ruik chocola en verbrande caramel!
Ik zou vandaag even naar Skins, maar was zo verstandig eerst mijn saldo na te kijken. Misschien volgen de week.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
't is natuurlijk wel een veel gebruikte geur. Als je daar geen problemen mee hebt, gewoon weer kopen natuurlijk.
Dragers van geurtjes hebben echter de neiging om zo exclusief mogelijk te ruiken (als je naar een feest gaat wil je ook niet dat 5 man dezelfde kleren als jij aanheeft) dus ik zou eens rondsamplen. Allure Home Sport is een frisse citrus, en daaruit heb je dus echt heel heel heel veel andere mogelijkheden.
Heel soms een Amerikaanse webwinkel zoals http://www.fragrancenet.com die incl. opsturen wat goedkoper is, vaak op eBay alhoewel veel mensen daar slechte ervaringen mee hebben, heb ik nog geen slechte fles gehad. Sterker nog, mijn grootste aankoop twv 100 USD komt van eBay, en daar heb ik 3x 100ml van kunnen kopen. Dat is dus bijna de helft goedkoper dan hier in de winkel.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:42 schreef W1ZZ het volgende:
Hee Sterotomy, als jij bij onlinewinkels bestelt waar doe je dat dan? En zijn daar ook nichegeuren verkrijgbaar? Of doe je alles op ebay?
Handige site!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heel soms een Amerikaanse webwinkel zoals http://www.fragrancenet.com die incl. opsturen wat goedkoper is
http://www.basenotes.net/ID26122141.htmlquote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:22 schreef Marurk het volgende:
Iemand trouwens ervaring met deze?
[ afbeelding ]
Graag wat comments please.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:15 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben eigenlijk al best lang op zoek naar geurtjes die geschikt zijn voor een gevoelige huid.
Als ik bijv. David Cool Water zou opspuiten, dan krijg ik het vrij benauwd in mijn gezicht, bij Armani Black Code heb ik daar weer geen last van.
Iemand tips
Thanks voor je input.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.basenotes.net/ID26122141.html
Ziet eruit alsof het een 80s Powerhouse Scent is. Groots, zwaar, bombastisch. Het wordt in een van de reviews vergeleken met Boss No 1, die ik op mijn 16e had gekocht en me in hemelsnaam afvroeg waarom iemand dit ooit zou kunnen dragen.
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je jonger bent dan 35 dan zou ik dit op de beschrijvingen af niet gaan dragen. Maar, aan de andere kant, moet je gewoon datgene dragen waar je je goed bij voelt.
Maar serieus, ga eens naar een parfumwinkel, test het, en vertel het ons.quote:
Ga m'n best doen, doe 'm vandaag op. Gisteren Musc Ravageur opgehad maar te weinig mee beziggeweest... Kan eigenlijk alleen maar vertellen dat ik de basenotes nu nog steeds op m'n pols ruik dus met longevity zit 't wel goed! En hij's erg dierlijkquote:
Jah volgende week misschien. Ik laat 't wel weten.quote:Op zondag 24 februari 2008 00:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar serieus, ga eens naar een parfumwinkel, test het, en vertel het ons.
Ik heb hier een piefje van Joop! Go (de groene). Ruilen tegen iets anders of anders voor iets van 2 EUR naar je toe laten zenden ofzo?quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Weet er iemand hoe die Joop! geurtjes eigenlijk ruiken
Ik was eigenlijk meer opzoek naar de paarsachtige en de blauwequote:Op woensdag 27 februari 2008 15:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb hier een piefje van Joop! Go (de groene). Ruilen tegen iets anders of anders voor iets van 2 EUR naar je toe laten zenden ofzo?
De paarse originele Joop Homme wordt op Basenotes altijd enorm afgekraakt. Raar, want volgens mij is het gewoon een heel normaal sandelhout geurtje. Maar op Basenotes heerst er af en toe wel wat groupthink, dus...quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk meer opzoek naar de paarsachtige en de blauwe
Volgens mij heerst er daar wel vaker dan af en toe groupthinkquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De paarse originele Joop Homme wordt op Basenotes altijd enorm afgekraakt. Raar, want volgens mij is het gewoon een heel normaal sandelhout geurtje. Maar op Basenotes heerst er af en toe wel wat groupthink, dus...
D'r was laatst een thread waarin een high school student (17 jaar) vroeg om wat aanbevelingen. Komt zo'n user langs met alleen maar Creeds in z'n sig doodserieus zeggen dat hij Green Irish Tweed en Silver Mountain Water zou aanraden voor deze scholier.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:20 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Volgens mij heerst er daar wel vaker dan af en toe groupthinkErge bias towards nichegeuren, wat op zich niet erg is maar af en toe valt de objectiviteit een beetje weg misschien. Trouwens, Original Santal (de joopkopie van Creed) wordt ook best wel afgekraakt...
Ach, smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De paarse originele Joop Homme wordt op Basenotes altijd enorm afgekraakt. Raar, want volgens mij is het gewoon een heel normaal sandelhout geurtje. Maar op Basenotes heerst er af en toe wel wat groupthink, dus...
quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk.
De paarse Joop is al jarenlang mijn favo geur.
De grap is niet meer leuk als je hem uit moet leggen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Basenotes-reactie ofzo?
Zie OP: iedereen moet geurtjes dragen waarbij hij/zij zich lekker voelt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vat 'm![]()
Zolang het maar een grap was, is het goed!![]()
Ik vond het al zo'n rare reactie.
Ik wilde je net complimenteren dat je als vent heel gedurfd in de lente een floral geurtje van YSL hebt gedragen, maar je blijkt geen vent te zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:33 schreef Tokay het volgende:
Een topic naar mijn hart, le_knightclub_soda.
Je wordt bedankt!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:55 schreef Stereotomy het volgende:
Ik wilde je net complimenteren dat je als vent heel gedurfd in de lente een floral geurtje van YSL hebt gedragen, maar je blijkt geen vent te zijn.
Toch complimenten.
Welkom!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:33 schreef Tokay het volgende:
Een topic naar mijn hart, le_knightclub_soda.
Ik heb hetzelfde, als je door de stad loopt ruik je om de 5 minuten JPGquote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:29 schreef Petit_Pelous het volgende:
Ik zit nu al jaren aan de Jean-Paul Gaultier Homme...ik blijf het een top geur vinden alleen iedereen heeft hemHet is tegenwoordig zelden meer opmerkingen van: lekker sexy geurtje
, etc maar meer van: Oh heej, Jean-Paul.Dat was in de eerste jaren wel anders...
Daarom ben ik opzoek naar een nieuw geurtje maar wel iets dat in het straatje van Jean-Paul ligt, want het blijft een geurtje waar (veel) vrouwen van houden
Fijn om te weten.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:42 schreef Soldier2000 het volgende:
Vandaag 3 Creed samples binnen gekregen waaronder de Creed Green Irish Tweed, meteen aan geroken en het eerste waar ik aan moest denken is Cool Water.
En dat vond ik persoonlijk wel een beetje tegenvallen ik had er meer van verwacht
Ik heb geen Envy.quote:Op maandag 3 maart 2008 08:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ze zijn vrij klein, maar 1ml p/stuk ofzo. Ik ga vanmiddag even aan die BB ruikenOf anders een decant van Envy? Die vind ik sowieso lekker!
Tsja, Cool Water ('88) is dan ook een directe rip-off van GIT ('85). Maar spuit GIT maar 'ns op je linkerpols en CW op je rechterpols en wacht een kwartiertje tot een uur, dan merk je het verschil wel!quote:Op maandag 3 maart 2008 22:42 schreef Soldier2000 het volgende:
Vandaag 3 Creed samples binnen gekregen waaronder de Creed Green Irish Tweed, meteen aan geroken en het eerste waar ik aan moest denken is Cool Water.
En dat vond ik persoonlijk wel een beetje tegenvallen ik had er meer van verwacht
Kuch - ik lees de gedetailleerde geuromschrijvingen hier met veel plezier mee hoor!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:33 schreef Marurk het volgende:
Oh ja... valt me trouwens op dat er weinig vrouwen participeren in dit topic.
Rozengeuren...quote:This one is one of Paris’s most spring-like versions, and it shows from the very start all the way down to the last note: it’s very fresh like all of the other versions but this one is also very green, something the others seem to lack (mostly). The intensely fresh, innocent and light opening of mandarines, begins not unlike many scents we have come to smell recently given the fact that mandarine is “the” note right now for these types of scents. But that’s all forgiven because the true Paris heart of rose is very much present and it’s the red type of rose that’s favored here. The lilac is not very strong and the violets are the third best after the rose and the mandarine top. The soft woods that make up the base seem more like rosewood than sandalwood. It’s all very light and very pretty , as usual with the spring limited editions of Paris. Feminine and “chic”.
The note that links all the notes together is the “freshly mown grass” note, and here it’s like a string holding together a flower ornament. Very nice.
Ik heb nog wel een flesje Envy staan, even kijken of ik binnenkort wat van die atomisers kan fixen.quote:Op maandag 3 maart 2008 08:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ze zijn vrij klein, maar 1ml p/stuk ofzo. Ik ga vanmiddag even aan die BB ruikenOf anders een decant van Envy? Die vind ik sowieso lekker!
Op Basenotes had ik gelezen dat je een heel goedkoop trechtertje zelf kunt maken door de benedenhoek van een boterhamzakje af te knippen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een flesje Envy staan, even kijken of ik binnenkort wat van die atomisers kan fixen.
Dat klinkt als iets wat ik geheid zou verneuken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Op Basenotes had ik gelezen dat je een heel goedkoop trechtertje zelf kunt maken door de benedenhoek van een boterhamzakje af te knippen.
Vandaag een sample van de paarse Joop! gekregen, dit ga ik nevernooit dragenquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ohhooohooo W1ZZ gaat jou slaan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:30 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Vandaag een sample van de paarse Joop! gekregen, ruikt lekker, veel beter dan die Creed geurtjes
Ofja ik herzie mijn mening, toch nietquote:
Ooit is in een ver verleden gehadquote:Op donderdag 6 maart 2008 10:54 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je:
ACQUA DI GIO
... al geprobeerd?
Original Santal afschrijven omdat er een houtachtige geur aan zitquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:40 schreef Soldier2000 het volgende:
Vooral de 'houtachtige geur' die je soms ruikt staat me niet echt aan
Maar wel op een hele andere manier dan de paarse Joop!. Sandelhout heeft een zachtige crèmige houtgeur, terwijl Gucci pour Homme tropisch hardhout is, bij wijze van. En M7 vind ik niet in het rijtje hout passen, maar het rijtje kruiden.quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:58 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Soldier, als houtige geuren niet je ding zijn hoef je M7 of Gucci PH niet te proberen. Beiden zijn behoorlijk houtachtig en krachtig.
Heeft geen haast.quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:07 schreef W1ZZ het volgende:
Stereo ik heb je samples pas vandaag op de bus kunnen doen, sorry! Morgen moet je ze hebben!
Klopt, er zijn heel veel soorten hout natuurlijk. M7 heeft 'oud' (afkomstig uit bepaalde zieke bomen die een soort hars afscheiden) wat voor dat exotische/medicijnachtige tintje zorgt. Moet je van houdenquote:Op donderdag 6 maart 2008 11:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar wel op een hele andere manier dan de paarse Joop!. Sandelhout heeft een zachtige crèmige houtgeur, terwijl Gucci pour Homme tropisch hardhout is, bij wijze van. En M7 vind ik niet in het rijtje hout passen, maar het rijtje kruiden.
sjaaaaaquote:Op donderdag 6 maart 2008 11:03 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Original Santal afschrijven omdat er een houtachtige geur aan zit
quote:Cereus No.5 was designed by Fragrance Resources house. It is brings the notes of dill, cardamom, orchid, licorice, vetiver and coral amber.
quote:al02
Eau de Parfum
by biehl parfumkunstwerke
the scoop
Arturetto Landi’s al02 is full of Italian drama and makes a beautifully stylish entrance, striding in with fresh fruits and gorgeous spices that call to mind fire lit rooms and something exotic simmering nearby. On a marble table is a vase of new blooms of jasmine, carnation and roses, while the undercurrent of simmering cinnamon and vanilla are never far away. Super soft and enveloping, this spicy concoction is positively squishy yet has an undeniable aphrodisiac quality with its sexy and spicy exterior and warm vanilla, sandalwood and tonka bean interior.
al02 notes
Mandarin, lemon, bergamot, peach, plum, jasmine, rose, carnation, cardamom, cinnamon, incense, labdanum, tonka bean, vanilla, vetiver, patchouli, sandalwood, white musk
Vertel eens hoe die ruiktquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:53 schreef Stereotomy het volgende:
Feest
Kijk eens wat ik net binnen heb gekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral die gast die de Aqua Marine als 'Artificial Flower Gift' aan heeft gegeven bij de douane
De Aqua Marine? Die mag ik van mezelf nog niet uitpakken. Eerst studeren.quote:
Wat heb je hem nog nooit gerokenquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De Aqua Marine? Die mag ik van mezelf nog niet uitpakken. Eerst studeren.
Jawel, op het vliegveld van Barcelona.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:58 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat heb je hem nog nooit geroken
quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:29 schreef W1ZZ het volgende:
Ik vind die Black toch behoorlijk sterk, sterk genoeg om de beide Mona di Orio's te overschaduwen.
Not even closequote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:24 schreef ColdFeet het volgende:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, is die Hammam Bouquet, wat voor geur is dat? Ik associeer die naam vooral met een stevige olijfzeep & eucalyptusgeur
heb - helaas voor jou - net al m'n samples ervan aan Stereotomy opgestuurd.quote:www.penhaligons.co.uk:
Head Notes
Lavender and Bergamot
Heart Notes
Rose Otto, Cedarwood, Orris and Jasmine
Base Notes
Amber, Musk and Sandalwood
In de winkel? Da's keiduur.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:24 schreef ColdFeet het volgende:
Steer, door jou geinspireerd heb ik weer eens The Vert aangeschaft![]()
Wat is er uitgeproken aan rubber, rook en vanille en gebrande zwarte theequote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:59 schreef W1ZZ het volgende:
Nee moest vandaag werken dus dan draag ik nooit zo'n uitgesproken geur. Had GIT op, lekker veilig
Dat had ik laatst ook meerdele malen met Gucci Pour Homme op die Spits Career Event.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:07 schreef One_conundrum het volgende:
Rook em donderdag tijdens een evenement met zo'n 300 mensen al 2 keer, dus dat is het nadeel ...
Klinkt aantrekkelijk! Ik bedoelde de geur van een hammam, ik weet niet of je er weleens een hebt bezocht?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:53 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Not even close
[..]
heb - helaas voor jou - net al m'n samples ervan aan Stereotomy opgestuurd.
Staat in de planning idd na je post van gisteren.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:25 schreef Stereotomy het volgende:
Probeer Body Kouros ook maar eens.
Geen van mijn geurtjes - behalve de originele Bvl Aqua Marine, maar dat komt omdat hij nog niet overal ter wereld verkrijgbaar is - kwam boven de 30 EUR uit en ik heb uitsluitend 75ml / 100ml flessenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Klinkt aantrekkelijk! Ik bedoelde de geur van een hammam, ik weet niet of je er weleens een hebt bezocht?
Stereo, ja, is wel zo, maar ik ben niet dol op wachten. Scheelt het zo extreem veel, dan?
Ja hoor, hoewel ik moet bekennen dat bij mij idd ook lang niet alle flessen op gaan. De flessen die ik uit m'n hoofd nog weet die op zijn gegaan zijn: Polo Sport, Tommy (2), Acqua di Giò, Acqua di Parma (3), Cool Water, Original Santal (2).quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens een flesje leeg gekregen? Ik eerlijk gezegd nietAl zijn wat kleine flesjes van 'inoffensive' overdag geurtjes als Versace Eau Fraiche en Just Cavalli Blue inmiddels wel bijna op bij mij.
Maar dat ruikt anders. De geur van modder, olijfzeep en eucalyptusquote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:50 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ja hoor, hoewel ik moet bekennen dat bij mij idd ook lang niet alle flessen op gaan. De flessen die ik uit m'n hoofd nog weet die op zijn gegaan zijn: Polo Sport, Tommy (2), Acqua di Giò, Acqua di Parma (3), Cool Water, Original Santal (2).
@Coldfeet: ik ben helaas nog nooit echt in een Hammam geweest, weleens een turks stoombad dat in een saunacomplex zat maar daar vond ik het niet bepaald naar deze geur ruiken.
quote:Eau Parfumée au thé vert | Bulgari
The story of Ellena's Eau de Bulgari is one of the stranger episodes in perfumery. Ellena had had his first huge success with First, a classic French fragrance created in the classic way—the house had directed him toward this and that as usually happens—but by 1989 he felt strongly that it was time, as he put it, "for me to show that I have something to say in perfumery, not just what you ask me for." Ellena and his wife Susannah are serious lovers of tea and usually bought at the house Mariage Freres, which at that point hadn't become as famous as it is now. He went often, and loved the smells—without, perhaps, exaggerating at all, the experience of walking into a Mariage Freres store is the most exhilarating olfactory experience it is possible to have— and after making his purchases, he would go back to his lab and, all but compelled, write short formulae, the scents he'd been buying running in his head. He asked them one day if he could smell all their tea. They agreed, and he spent a whole morning smelling all hundred of the large metal canisters. He was developing an idea, refining it to a point. The astuce, the trick, was fundamentally to mate a synthetic called ionone, which till 1992 had as far as Ellena knew been used only to make the scent of violets, and hedione, which is a molecule synthesized from a molecule found naturally jasmine and has a very heady jasmine smell. These two together made tea, though not a particular kind of tea; it was, as Ellena would be careful to explain to you, the concept of tea.
He approached Yves Saint Laurent with the idea, but (according to Ellena) they said, No, it’s not for us, it’s too creative. So he went around the houses with it, urging them, “I think it’s really something new, something that will work.” I was, he told me, really convinced.
At that moment, knowing nothing of this, the Italian jeweler Bulgari approached him. They explained that they had been envisioning a nice fragrance that, perhaps, would be sold in some quiet corner of their store, an eau de cologne maybe. Its primary role would be to perfume the boutiques, give them a pleasant smell, though yes, certainly, it would also be worn by the few clients who might buy some now and then. They did not at all think of it as a product that would bring in money; this was simply about another part of the identity of Bulgari. Ellena brought them his draft of the tea scent. Eau Parfumée au thé vert de Bulgari, which became the name of the perfume he ultimately did for them, is a smell as deep and strong and clear as Turkish seawater. The tea is extremely strong, a small amount of the smoothness of Darjeeling but, in much greater proportion, a rough, potent black tea from China; people refer to it as a green tea, but it has only the freshness of green tea, not the scent. There is a vaporous trace of old wood smoke from the fire used to boil this very fresh water, and at the same time the scent is shot through with this freshness, which is why, as Ellena intended, it smells like tea and, simultaneously, it doesn't. His idea was not to copy reality. His idea is to transform reality. The manager at Bulgari Parfums called Ellena one day with a strange tone of voice to report that, odd, but at the Bulgari store in New York they were selling ten bottles a day. At $350 per bottle. Once they realized what they had they sent it into the market and it made buckets of money. This was a perfume never meant to be distributed.
Dark Temptation?quote:Op zondag 9 maart 2008 22:10 schreef Mr_DG het volgende:
Die nieuwe Axe ruikt naar van die vanille denneboompjes die je in de auto kan hangen![]()
Heb je daar toevallig geen sample meer van liggen :pquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat had ik laatst ook meerdele malen met Gucci Pour Homme op die Spits Career Event.
Een half lege van Gucci Pour Homme II...quote:Op zondag 9 maart 2008 22:49 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Heb je daar toevallig geen sample meer van liggen :p
Sure! Heb B*Men nog nooit geprobeerd, ben wel benieuwd. Weet zo niet wat je er voor terug zou willen, pm anders maarquote:Op zondag 9 maart 2008 22:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Trouwens, wil iemand een iets gebruikte B*Men sample ruilen tegen iets anders interessants? Op Basenotes zijn mensen die niet enthousiast zijn over A*Men, dat vaak wel over B*Men.
Om te beginnen zijn ze niet te vergelijken. Colonia Assoluta is geen EdC qua geur maar meer gewoon een EdT die niet te vergelijken is met Colonia, veel zoeter -> suikerspin. Betere longevity. De Intensa daarentegen is meer verwant aan het origineel maar haalt het wat mij betreft nog niet bij het origineel en heeft een veel kortere longevity bij mij. Musk en leer in een cologne? Gimme a break! Mij kunnen ze beide niet echt bekoren eerlijk gezegd. De originele moet je wel proberen!quote:Op zondag 9 maart 2008 21:46 schreef Stereotomy het volgende:
Op eBay staan wat samples van Acqua di Parma Colonia, Assoluta en Intensa. Ik weet dat jij erg van de Colonia houdt, maar heb je ook een mening over Assoluta en Intensa?
Vertelquote:
Zo zie je maar weer: de mensen op Basenotes zitten wel vaak te miepen dat designer frags stom zijn en dat ze ergens achteraf in een fabriekje door amateurs in elkaar gesleuteld worden, maar Evelyne Boulanger heeft wel Comme des Garçons en L'Artisan achter haar naam staan.quote:Dear Mr Stereo,
thanks for your kind mail below.
The parfumer who created Pal Zileri Sartoriale is Ms Evelyne Boulanger
while Mavive Spa is the licensee for the production of all Pal Zileri fragrances.
I am at your disposal for anything you may need,
Thanks for your attention and best regards,
Silvia Bellato
Sales Department
Mavive S.p.A.
Via Altinia 298/B
30030 Dese-Venezia, ITALY
tel: +39 041 5417771
fax: +39 041 5417798
email: sbellato@mavive.com
web: www.mavive.com
Meet us at Cosmoprof Bologna
Pavillon 18 - booth A39/C24
Dit piefjequote:Op zondag 9 maart 2008 23:54 schreef Stereotomy het volgende:
Oh voor de liefhebbers, heb ook een piefje Michael Storer - Il Giardino in de aanbieding. Een speelse floral, zoals de fles al aangeeft. Nichegeur jongens!
Topnotes:quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:07 schreef W1ZZ het volgende:
En, bevalt de HB?
oi! dit is m'n kans om rijk te wordenquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb al een topicreport geplaatst voor de spammer hierboven mij, dus jullie hoeven niet te reageren.
ik heb je eerdere post verwijderd, dat soort zaken zijn hier niet gewenstquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:57 schreef Borne het volgende:
hmmm spammer ???? dit is geen spam hoor... dit is alleen om iedereen een kans te geven om voor weinig parfums te kopen. ik vermeld ook geen website oid. Voor belangstelling zou je me een PM kunnen sturen
Ben benieuwd wat je van B*Men vindt.quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:17 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
oi! dit is m'n kans om rijk te worden![]()
ik heb je mugler's vandaag binnegekregen trouwens, dank! Morgen stuur ik een pakketje jouw kant op, excuses voor de dag vertraging!
Behoorlijke meevaller! Jij bent geen fan begrijp ik?quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je van B*Men vindt.
(yuckie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |