abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:07:51 #151
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_56935882
Af en toe ook lachen als je die namen eens naar het Nederlands vertaalt.

"Portugees Bos"
"Verwoestende muscus"
"Mediterrane lelies"
"Kreng" (Charogne)
"Onmetelijke navel" (Nombril Inmense)

Wtf
Confidence through competence
pi_56936113
Ik ben eigenlijk al best lang op zoek naar geurtjes die geschikt zijn voor een gevoelige huid.

Als ik bijv. David Cool Water zou opspuiten, dan krijg ik het vrij benauwd in mijn gezicht, bij Armani Black Code heb ik daar weer geen last van.

Iemand tips
BlaBlaBla
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:18:08 #153
55709 Stereotomy
pi_56936176
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:15 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben eigenlijk al best lang op zoek naar geurtjes die geschikt zijn voor een gevoelige huid.

Als ik bijv. David Cool Water zou opspuiten, dan krijg ik het vrij benauwd in mijn gezicht, bij Armani Black Code heb ik daar weer geen last van.

Iemand tips

Bulgari Petits et Mamans
pi_56937987
Wat is dat nou voor iets
BlaBlaBla
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:30:45 #155
55709 Stereotomy
pi_56938132
Nou, Bulgari voor de kleintjes en de mama's

Heb dit op Schiphol geroken een keer: net Zwitsal baby massageolie geur.
pi_56939356
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

http://www.basenotes.net/ID26122141.html

Ziet eruit alsof het een 80s Powerhouse Scent is. Groots, zwaar, bombastisch. Het wordt in een van de reviews vergeleken met Boss No 1, die ik op mijn 16e had gekocht en me in hemelsnaam afvroeg waarom iemand dit ooit zou kunnen dragen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je jonger bent dan 35 dan zou ik dit op de beschrijvingen af niet gaan dragen. Maar, aan de andere kant, moet je gewoon datgene dragen waar je je goed bij voelt.
Thanks voor je input.
  zondag 24 februari 2008 @ 00:31:15 #157
55709 Stereotomy
pi_56939434
quote:
Op zondag 24 februari 2008 00:28 schreef Marurk het volgende:

[..]

Thanks voor je input.
Maar serieus, ga eens naar een parfumwinkel, test het, en vertel het ons.
pi_56945439
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Recensie graag!
Ga m'n best doen, doe 'm vandaag op. Gisteren Musc Ravageur opgehad maar te weinig mee beziggeweest... Kan eigenlijk alleen maar vertellen dat ik de basenotes nu nog steeds op m'n pols ruik dus met longevity zit 't wel goed! En hij's erg dierlijk

Stereotomy: charogne is Frans voor kadaver
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_56952644
Creed - Bois du Portugal

Noten (o.a.)
Top Bergamot, French Lavender
heart Cedarwood
Base Mysore sandalwood, Bourbon Vetiver, Amber

Begin
Bois du Portugal begint met een erg heftige klap lavendel en allerlei andere spullen, het is allemaal een beetje overwelmend. Niet op een vieze manier, maar je reukorgaan wordt een beetje verdoofd en het is heel moeilijk om de verschillende topnoten te onderscheiden. De bergamot komt er nauwelijks doorheen en zou ik niet geroken hebben als ik niet wist dattie er in zat.

Normaalgesproken zijn het de topnoten waar je voor valt in een geurtje (ik iig wel). Die moeten goed zijn anders laat je het geurtje niet eens opdrogen en tot de hart- en basenoten komen. De topnoten van BdP zijn zeker niet vies, integendeel maar het spreekt me niet heel erg aan. Op Basenotes schrijven veel mensen over Old Spice en dat zal dan voornamelijk aan de topnoten liggen.

Drydown (na +/- 15 mins)
De lavendel maakt geleidelijk aan plaats voor een enorme blast cederhout. Echt wat je ruikt als je aan een cederhoutje waar je een sigaar mee aansteekt ruikt. Tegelijk wordt de cederhout, die toch wat muffig kan zijn, opgelift (frisser gemaakt) door de vetiver. Dit is de eerste keer dat ik vetiver echt kan waarderen in een geur, ben er namelijk geen fan van omdat het vaak bij mij tot een soort medicinaalachtige zeeplucht leidt. Daar is op dit moment nog geen sprake van. In plaats daarvan komt er juist heel veel warmte van m'n polsen en ik heb echt het gevoel alsof ik op een open plek in een bos voor een kampvuur zit. Er komt ook iets rokerigs vanaf dat ook al in de topnoten zat maar dat ik toen niet echt thuis kon brengen. Maar dat is maar heel subtiel. Dit gedeelte van de geur is echt fantastisch!

Na een halfuur komt er toch wat zeperigs doorheen. Dit vind ik jammer want dat is wat me niet bevalt aan vetivers over 't algemeen. Maar in deze geur is vetiver maar ondersteunend en de zeperige noot is van korte duur en niet storend genoeg.

Na een uur
Na een uur is de frisheid van de geur die door de vetiver werd geleverd toch wel helemaal weg. Tot nu toe vond ik Bois du Portugal niet een uitgesproken Creedgeur in de zin van Himalaya, SMW, GIT en MI. Maar na een uur begint toch de amber, dé beroemde Creednoot, door te dringen. Wat wel opvalt is dat dat hier op een heel andere manier gebeurt dan bij GIT, terwijl BdP ('87) de eerste geur ná GIT ('85) is én ze allebei sandelhout en ambergris in de basenotes hebben. Waar het bij GIT op een vrij aquatische manier gebeurt (GIT startte zo'n beetje de aquatische revolutie) ben je bij BdP nog steeds gelukkig verdwaald in het bos. De amber serveert dan ook voornamelijk een vleugje seks bij een toch voor het grootste deel vrij beschaafde, formele geur.

Na een paar uur
Op het moment dat ik deze review aan het tikken ben heb ik 't geurtje zo'n 4 uur op en wat er na die tijd is overgebleven is niet veel anders dan na een uur maar dan zachter. Iets meer amber en iets minder houterig, maar het wordt gelukkig nergens zoet. Niet dat ik dat niet lekker vind maar het zou niet bij deze geur passen.

Het einde van deze geur is erg vergelijkbaar met het einde van Musc Ravageur van Frederic Malle maar dan op een veel minder erotische manier. Waar MR bijna probeert een feromonenspray te vervangen probeert BdP alleen maar het beeld dat de drager toch al uitstraalt te versterken.

Conclusie
bois du Portugal krijgt op BN en elders heel, heel veel positieve reviews en ik kan alleen maar zeggen dat dat volkomen terecht is. Natuurlijk is dit niet God's gift to fragrancelovers maar er gaat nauwelijks wat fout en je krijgt er heel veel voor terug. Wat me vooral bij is gebleven is de dramatische manier waarop je van tijd tot tijd een bijna compleet andere geur voorgeschoteld krijgt, steeds met een houtig thema dat nu op de achtergrond staat en dan weer op de voorgrond maar de ontwikkeling is echt fantastisch. Dat moet ook wel want de topnoten vind ik weinig boeiend, voor mij zit de schoonheid van deze geur in de heartnotes en ik weet nu dat ik een liefhebber ben van cederhout.

Als je van plan bent een stapje omhoog te doen naar Creedgeuren, zorg dan dat je deze geprobeerd hebt want het is echt duidelijk een van de beste van de collectie. BdP staat bij deze op mijn wishlist, maar moet wel de concurrentie aangaan met Musc Ravageur die ik nog wat beter moet gaan testen. Deze laatste is toch net iets meer en dat is wat ik eigenlijk nog een beetje mis in m'n collectie. Voor de prijs maakt het niet uit, 100ml MR is 140 Euro (oftewel EUR 1,40 per ml) en 75ml BdP is 105 (oftewel óók EUR 1,40 per ml). BdP is er helaas niet in een 120ml versie zoals veel bestsellers van Creed wel hebben.

Cijfer: [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ X ]
  zondag 24 februari 2008 @ 19:17:13 #160
55709 Stereotomy
pi_56952836
W1ZZ Wat een mooie review zeg.

BdP lijkt me een van de spannendere Creed geuren (heb nog nooit Creed gesampled maar wel 3 stuks Bond No. 9 waaronder Wall Street, Bleecker Street en Chez Bond, die op Silver Mountain Water en/of Millesieme Imperial lijken) en als ik geld genoeg heb zal ik er zeker een proberen. Daarbij staat BdP hoog op het lijstje.

Even persoonlijke vraag , werk jij al of ben je student? Als je student bent, geef je dan niet heel veel op (brood, bijvoorbeeld ) om deze geurtjes te bekostigen?

Meer dan 1 EUR per ml vind ik best veul namelijk.
pi_56953318
BdP is zeker één van de spannender Creedgeuren! Ik kan wel zeggen dat deze zich na pas 1x dragen heeft gekatapulteerd tot in m'n top3 van Creeds (de andere twee zijnde GIT en Royal Delight, de twee die ik dus op dit moment in de kast heb staan). Deze moet je zeker proberen Stereotomy!

Wat de pieken betreft, tja een mens moet een hobby hebben (ik heb er meerdere overigens) en heel eerlijk gezegd koop ik ook niet zo veel. Ik dwing me ertoe nooit meer dan vier geuren te hebben.

Ik heb dus een kleine twee maanden geleden GIT gekocht en de laatste geur die ik daarvóór kocht (Hugh Parsons yellow) was een half jaar eerder. ik ga wel op zo kort mogelijke termijn Hammam Bouquet kopen, die is echt hemels. Ik ben student net als jij maar ik ben gefortuneerd met fijne bijbaantjes (de universiteit is een belachelijk gulle werkgever).

Ik heb gewoon enigszins een band opgebouwd met de mensen van Skins dus ze geven me graag regelmatig samples. Daar moet wel tegenover staan dat ik wel af en toe wat koop, natuurlijk
pi_56954447
Bedankt voor de geweldige review W1zz!

Ik ga 'm zeker proberen binnenkort, afgaande op je beschrijving zal ie me zeker bevallen, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ik heb ongeveer 100 euro apart liggen om een geurtje aan te schaffen (ook ik zit helaas nog op een studentenbudget ) en een veel te lange wishlist, dit maakt de boel alleen maar gecompliceerder (en naast die geurtjes staat er ook nog een paar Paul Smith schoenen op m'n verlanglijstje)

Nouja volgens mij waardeer je geurtjes wel meer als je ze sporadisch koopt op een studentenbudget dan wanneer je zo'n tafel vol met Creed flesjes hebt staan. Met die gedachte troost ik me tenminste...
pi_56954830
Heeft iemand toevallig Escada groen in de aanbieding ?

pi_56959269
quote:
Op zondag 24 februari 2008 00:31 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maar serieus, ga eens naar een parfumwinkel, test het, en vertel het ons.
Jah volgende week misschien. Ik laat 't wel weten.
pi_57009847
Weet er iemand hoe die Joop! geurtjes eigenlijk ruiken
BlaBlaBla
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:26:13 #166
55709 Stereotomy
pi_57012060
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Weet er iemand hoe die Joop! geurtjes eigenlijk ruiken
Ik heb hier een piefje van Joop! Go (de groene). Ruilen tegen iets anders of anders voor iets van 2 EUR naar je toe laten zenden ofzo?
pi_57013508
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik heb hier een piefje van Joop! Go (de groene). Ruilen tegen iets anders of anders voor iets van 2 EUR naar je toe laten zenden ofzo?
Ik was eigenlijk meer opzoek naar de paarsachtige en de blauwe
BlaBlaBla
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:07:55 #168
55709 Stereotomy
pi_57014341
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk meer opzoek naar de paarsachtige en de blauwe
De paarse originele Joop Homme wordt op Basenotes altijd enorm afgekraakt. Raar, want volgens mij is het gewoon een heel normaal sandelhout geurtje. Maar op Basenotes heerst er af en toe wel wat groupthink, dus...
pi_57014593
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

De paarse originele Joop Homme wordt op Basenotes altijd enorm afgekraakt. Raar, want volgens mij is het gewoon een heel normaal sandelhout geurtje. Maar op Basenotes heerst er af en toe wel wat groupthink, dus...
Volgens mij heerst er daar wel vaker dan af en toe groupthink Erge bias towards nichegeuren, wat op zich niet erg is maar af en toe valt de objectiviteit een beetje weg misschien. Trouwens, Original Santal (de joopkopie van Creed) wordt ook best wel afgekraakt...
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:25:53 #170
55709 Stereotomy
pi_57014708
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:20 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Volgens mij heerst er daar wel vaker dan af en toe groupthink Erge bias towards nichegeuren, wat op zich niet erg is maar af en toe valt de objectiviteit een beetje weg misschien. Trouwens, Original Santal (de joopkopie van Creed) wordt ook best wel afgekraakt...
D'r was laatst een thread waarin een high school student (17 jaar) vroeg om wat aanbevelingen. Komt zo'n user langs met alleen maar Creeds in z'n sig doodserieus zeggen dat hij Green Irish Tweed en Silver Mountain Water zou aanraden voor deze scholier.

En toch word ik steeds benieuwder naar Creed.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:35:48 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_57014896
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ach, smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk.

De paarse Joop is al jarenlang mijn favo geur.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:36:56 #172
55709 Stereotomy
pi_57014928
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ach, smaak is en blijft persoonlijk natuurlijk.

De paarse Joop is al jarenlang mijn favo geur.
pi_57015027

heb t hier al eens eerder gepost, maar weer even in de re-run; ik heb een onaangebroken fles obsession for women, van calvin klein.
ik doe er niks mee, had er een tester van, die eerst gebruikt, en bij nader inzien is het luchtje toch niet mijn ding.

iemand interesse?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:44:57 #174
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_57015064
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
A murky, forgotten land.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:55:33 #175
55709 Stereotomy
pi_57015257
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zie voorgaande posts.
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:06:43 #176
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_57015415
Basenotes-reactie ofzo?
A murky, forgotten land.
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:19:39 #177
55709 Stereotomy
pi_57015679
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Basenotes-reactie ofzo?
De grap is niet meer leuk als je hem uit moet leggen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:28:44 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_57015887
Ik vat 'm

Zolang het maar een grap was, is het goed!

Ik vond het al zo'n rare reactie.
A murky, forgotten land.
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:30:58 #179
55709 Stereotomy
pi_57015931
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vat 'm

Zolang het maar een grap was, is het goed!

Ik vond het al zo'n rare reactie.
Zie OP: iedereen moet geurtjes dragen waarbij hij/zij zich lekker voelt.

Ik heb bijvoorbeeld ook een Axe Eau de Toilette. Axe is echt een meester in het kopieren van populaire geuren, en als je er niets van zegt zou het kunnen doorgaan voor een Eau de Toilette van een 'bekendere' merk. Ik bedacht me laatst nog dat Axe Click EdT wel iets weg heeft van Sean John Unforgivable. Ook zo'n feestelijke fruitige potpurri geur.
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:33:01 #180
71048 Tokay
makes your day!
pi_57017525
Een topic naar mijn hart, le_knightclub_soda.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:55:33 #181
55709 Stereotomy
pi_57018095
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:33 schreef Tokay het volgende:
Ik wilde je net complimenteren dat je als vent heel gedurfd in de lente een floral geurtje van YSL hebt gedragen, maar je blijkt geen vent te zijn.

Toch complimenten.
pi_57018237
Vandaag dus deze geprobeerd: Van Gils Classic.

Beschrijving: "geraffineerde mengeling van frisse citroen-en houtelementen, gecombineerd met vleugjes amber en musk".

Mijn oordeel: De geur is sterk, maar toch wel fris (de geur komt niet superkruidig over vind ik). Ook vind ik hem een beetje zoetig. Merk op dat deze geur er al was in 1988; in die tijd moesten geuren goed ruikbaar zijn. Een trend van de laatste tijd zijn de meer aquatische geuren die niet bombastisch zijn maar lichter van geur. Daarom denk ik dat deze geur sommige mensen zou kunnen tegenspreken.

Mijns inziens wordt het al dan niet dragen van een geur bepaald door de gelegenheid enerzijds en je persoonlijk stemming anderzijds. Door de week zal ik een geur als deze met een toch wel kenmerkende, wat zwaardere geur niet gauw 's ochtends vroeg opspuiten, vooral niet als het een alledaagse dag is. Persoonlijk gebruik ik dan liever een wat lichtere, frisse geur die niet zo impressief is. Ik vind het een beetje "oubollig" overkomen als je als jongeman zijnde een geur als deze draagt op een normale dag; het doet mij herinneren aan mijn opa die een dergelijke geur vroeger elke dag opspoot.
Daarentegen vind ik Van Gils Classic wel een heerlijke geur om incidenteel te dragen (bijv. bij een wat chiquere gelegenheid of op een speciale dag, en dan het liefst ook 's avonds (!)). Dan is een dergelijke geur ook goed geschikt voor de jongere man. Op feesten of weekendavonden mag een dergelijke geur best geroken worden! Het is denk ik wel een geur die bestemd is voor de wat formelere man. Een geur als deze past denk ik niet zo goed bij iemand die altijd in T-shirtjes rondloopt...

Cijfer: 8!

woensdag 27 februari 2008 @ 20:02:51 #183
71048 Tokay
makes your day!
pi_57018247
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:55 schreef Stereotomy het volgende:
Ik wilde je net complimenteren dat je als vent heel gedurfd in de lente een floral geurtje van YSL hebt gedragen, maar je blijkt geen vent te zijn.

Toch complimenten.
Je wordt bedankt!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
pi_57028474
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:33 schreef Tokay het volgende:
Welkom!

Oh en nog een want de searchfunctie op basenotes doet 't eindelijk weer fatsoenlijk zie ik net

[ Bericht 21% gewijzigd door le_knightclub_soda op 28-02-2008 09:42:26 ]
pi_57052398
Ik zit nu al jaren aan de Jean-Paul Gaultier Homme...ik blijf het een top geur vinden alleen iedereen heeft hem Het is tegenwoordig zelden meer opmerkingen van: lekker sexy geurtje , etc maar meer van: Oh heej, Jean-Paul.Dat was in de eerste jaren wel anders...

Daarom ben ik opzoek naar een nieuw geurtje maar wel iets dat in het straatje van Jean-Paul ligt, want het blijft een geurtje waar (veel) vrouwen van houden
They live a life, we live a Dream..
  vrijdag 29 februari 2008 @ 02:38:57 #186
55709 Stereotomy
pi_57052461
Bedoel je nou Le Male?
pi_57054248
Panama
  vrijdag 29 februari 2008 @ 10:05:18 #188
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_57054991
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 02:29 schreef Petit_Pelous het volgende:
Ik zit nu al jaren aan de Jean-Paul Gaultier Homme...ik blijf het een top geur vinden alleen iedereen heeft hem Het is tegenwoordig zelden meer opmerkingen van: lekker sexy geurtje , etc maar meer van: Oh heej, Jean-Paul.Dat was in de eerste jaren wel anders...

Daarom ben ik opzoek naar een nieuw geurtje maar wel iets dat in het straatje van Jean-Paul ligt, want het blijft een geurtje waar (veel) vrouwen van houden
Ik heb hetzelfde, als je door de stad loopt ruik je om de 5 minuten JPG
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_57057635
Te koop/ruil Hugo Boss Dark Blue 125ml fles waar nog ongeveer 115ml inzit

[ Bericht 33% gewijzigd door Soldier2000 op 29-02-2008 20:22:37 ]
BlaBlaBla
pi_57115512
Wegens aanschaf van een grote fles heb ik 2 Skins samples Penhaligon's - Hammam Bouquet te ruil tegen andere leuke samples.
  maandag 3 maart 2008 @ 04:07:15 #191
55709 Stereotomy
pi_57119193
Hoe groot zijn die samples? Ruilen tegen een decant van Bulgari Black?
pi_57119761
Ze zijn vrij klein, maar 1ml p/stuk ofzo. Ik ga vanmiddag even aan die BB ruiken Of anders een decant van Envy? Die vind ik sowieso lekker!
pi_57138511
Vandaag 3 Creed samples binnen gekregen waaronder de Creed Green Irish Tweed, meteen aan geroken en het eerste waar ik aan moest denken is Cool Water.

En dat vond ik persoonlijk wel een beetje tegenvallen ik had er meer van verwacht
BlaBlaBla
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:33:20 #194
175950 Marurk
Baggeraar
pi_57141371
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:42 schreef Soldier2000 het volgende:
Vandaag 3 Creed samples binnen gekregen waaronder de Creed Green Irish Tweed, meteen aan geroken en het eerste waar ik aan moest denken is Cool Water.

En dat vond ik persoonlijk wel een beetje tegenvallen ik had er meer van verwacht
Fijn om te weten.

Oh ja... valt me trouwens op dat er weinig vrouwen participeren in dit topic.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:36:48 #195
55709 Stereotomy
pi_57141433
quote:
Op maandag 3 maart 2008 08:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ze zijn vrij klein, maar 1ml p/stuk ofzo. Ik ga vanmiddag even aan die BB ruiken Of anders een decant van Envy? Die vind ik sowieso lekker!
Ik heb geen Envy. Ik was op zoek naar een Envy-achtige geur (ja, ik ben ook voor Sandelhout gevallen) en had toen net op eBay een Floris Santal misgelopen. Heb nu uit Amerika een Pal Zileri Sartoriale gehaald, die ook zo ongeveer ruikt. Ook wacht ik nog op een fles Bulgari The Vert Extreme en een Bulgari Aqua Marine (de nieuwe). Beetje een Bulgari fanboy , maar ik vind niet alles lekker hoor. De Blv pour homme kan ik dus niet tegen. Gember.

BB is wel een van mijn favorieten. Wordt vergeleken met Dzing! van l'Artisan en ook Tea for Two.
pi_57144163
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:42 schreef Soldier2000 het volgende:

Tsja, Cool Water ('88) is dan ook een directe rip-off van GIT ('85). Maar spuit GIT maar 'ns op je linkerpols en CW op je rechterpols en wacht een kwartiertje tot een uur, dan merk je het verschil wel!

@Stereotomy: ik dacht dat je Envy had omdat je het er een aantal keer over had gehad, my bad! Ik moet nog steeds even aan BB ruiken, probeer ik vanmiddag en dan pm'en we!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:47:14 #197
71048 Tokay
makes your day!
pi_57152526
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 00:33 schreef Marurk het volgende:
Oh ja... valt me trouwens op dat er weinig vrouwen participeren in dit topic.
Kuch - ik lees de gedetailleerde geuromschrijvingen hier met veel plezier mee hoor!

Ik heb even niets on topic te posten, behalve dan dat ik vanmorgen een flacon Paris Jardins Romantiques (Springtime Fragrance Limited Edition) van Yves Saint Laurent heb besteld. De geur is een afgeleide van de originele Paris, die ik al jaren trouw ben. Ik ben erg benieuwd naar deze versie.
Paris Jardin Romantiques is maar in één flaconmaat verkrijgbaar - 125 ml. eau de toilette, dus ik kan weer even vooruit!

Een enthousiaste reactie op Basenotes:
quote:
This one is one of Paris’s most spring-like versions, and it shows from the very start all the way down to the last note: it’s very fresh like all of the other versions but this one is also very green, something the others seem to lack (mostly). The intensely fresh, innocent and light opening of mandarines, begins not unlike many scents we have come to smell recently given the fact that mandarine is “the” note right now for these types of scents. But that’s all forgiven because the true Paris heart of rose is very much present and it’s the red type of rose that’s favored here. The lilac is not very strong and the violets are the third best after the rose and the mandarine top. The soft woods that make up the base seem more like rosewood than sandalwood. It’s all very light and very pretty , as usual with the spring limited editions of Paris. Feminine and “chic”.
The note that links all the notes together is the “freshly mown grass” note, and here it’s like a string holding together a flower ornament. Very nice.
Rozengeuren... vers gemaaid gras...
pi_57163323
quote:
Op maandag 3 maart 2008 08:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb nog wel een flesje Envy staan, even kijken of ik binnenkort wat van die atomisers kan fixen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 23:38:34 #199
55709 Stereotomy
pi_57163358
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een flesje Envy staan, even kijken of ik binnenkort wat van die atomisers kan fixen.
Op Basenotes had ik gelezen dat je een heel goedkoop trechtertje zelf kunt maken door de benedenhoek van een boterhamzakje af te knippen.
pi_57163736
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Op Basenotes had ik gelezen dat je een heel goedkoop trechtertje zelf kunt maken door de benedenhoek van een boterhamzakje af te knippen.
Dat klinkt als iets wat ik geheid zou verneuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')