Handige links:quote:Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een redelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.
Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.
Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.
Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:
sinds 5 minuten in het bezit van deze![]()
quote:
De OPquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik denk dat we m morgen pas kunnen terugverwachten... Long distance flight enzo
Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja hoor, hij doet het prima! Waar ik voorheen met het toetsenbord zelfs nog moeite had om een simpele Beachcraft Baron te landen, is het met de Yoke zelfs een eitje om een Boeing aan de grond te zetten
Nieuw: www.pixmania.nlquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:08 schreef TC_Artemis het volgende:
2e hands of nieuw?
Als 'ie nieuw is; linkje graag, ik ga ook een yoke aanschaffen namelijk.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:39 schreef Sjoegerd het volgende:
TVP
Gaaf, bedankt! ik ga hem binnekort maar bestellen danquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nieuw: www.pixmania.nl
EDIT: http://www.pixmania.nl/nl(...)ght-yoke-system.html om precies te zijn
Het kostte om precies te zijn 84,87 (het systeem zelf)+8,32 (verzendkosten)+17,71(BTW)=110,90
no chancequote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef ryangozer het volgende:
ik volg het helemaal niet dus daarom vraag ik het maar ff, is er een kans dat dit spel ooit op de ps3 uit gaat komen?
hmm. waarom kost hij op mijn scherm dan 130 euro,quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nieuw: www.pixmania.nl
EDIT: http://www.pixmania.nl/nl(...)ght-yoke-system.html om precies te zijn
Het kostte om precies te zijn 84,87 (het systeem zelf)+8,32 (verzendkosten)+17,71(BTW)=110,90
Vreemd idd...Was geen aanbieding voor zover ik weet hoor.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:58 schreef Spaarzegel het volgende:
[..]
hmm. waarom kost hij op mijn scherm dan 130 euro,![]()
was het een aanbieding ofzoiets?
Dan heb je het over CH products yokes. Die kun je tweedehands voor 80 euro op de kop tikken, maar kosten nieuw inderdaad 150-180 euro. De kwaliteit is er ook wel naar. Hoe zit het met de saitek spullen? Het zit er goedkoper uit dan CH products spullen, maar hoe voelt het?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Dan is het helemaal een nette prijs, meestal zit het tegen de 150 euro of zelfs meer.
Hij doet het prima hoor! Ik krijg alleen de functies van de throttle niet helemaal ingesteld zoals ik wil, maar dat mag de pret niet drukkenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dan heb je het over CH products yokes. Die kun je tweedehands voor 80 euro op de kop tikken, maar kosten nieuw inderdaad 150-180 euro. De kwaliteit is er ook wel naar. Hoe zit het met de saitek spullen? Het zit er goedkoper uit dan CH products spullen, maar hoe voelt het?
Lees de voorgaande topic maar door.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dan heb je het over CH products yokes. Die kun je tweedehands voor 80 euro op de kop tikken, maar kosten nieuw inderdaad 150-180 euro. De kwaliteit is er ook wel naar. Hoe zit het met de saitek spullen? Het zit er goedkoper uit dan CH products spullen, maar hoe voelt het?
Nee vertel hoe werkt het?quote:Op zondag 3 februari 2008 12:59 schreef Spaarzegel het volgende:
Is iemand trouwens al bezig geweest met FSnightingale? (gratis, showt je instrumenten op een andere pc (laptop bijvoorbeeld) door middel van het lan netwerk).
Bij je settings kan je het aantal AI traffic instellen..quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:53 schreef Zwoerd het volgende:
Vraagje;
Als ik aan het vliegen ben zie ik amper andere vliegtuigen, af en toe zie ik er wel eentje bij een vliegveld in de buurt, maar verder heb ik het luchtruim practisch voor mij alleen, moet ik ergens instellen hoeveel ander verkeer er is ofzo??
Ik heb fsx
ok bedanktquote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:59 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Bij je settings kan je het aantal AI traffic instellen..
Zo te lezen kun je nog steeds geen ILS-approach uitvoeren, dus heb je nog een doelquote:Op zondag 10 februari 2008 17:34 schreef Piaf het volgende:
Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
quote:Op zondag 10 februari 2008 18:20 schreef TC_Artemis het volgende:
APP knop is niet alles hoor, je kan 'm ook op het handje voor de baan krijgen. Gewoon je frequentie intunen, course goed zetten, en dan 30 graden haaks op de ILS invliegen, ATC vectord je dit normaal.
Daarna gewoon zegmaar de course intercepten, en daarna rechtrimmen, flaps in stapjes omlaag tot je aan je FAS zit en dan je gear down.
That's it.
Voor je probleem met je AI.. gewoon AI pakketjes downloaden www.avsim.comquote:Op zondag 10 februari 2008 17:34 schreef Piaf het volgende:
Zelfs op 100% AI is het nog weinig
Ik wil lekker in de wachtrij staan, veel vliegtuigen en het liefst allemaal maatschappijen die dus werkelijk bestaan
Daarvoor naar World of AI gaan (googlen) , alleen kost het beetje tijd om alles in je FS te flikkeren
Heb nu Lufthansa, KLM, Air India etc rondvliegen, op schiphol staat het vol met KLM, in Duitsland vliegt
Lufthansa overal en nergens... ieder pakket heeft zn eigen vluchtschema dus het is niet gegarandeerd dat je, ook al heb je 10 van die vliegtuigmaatschappijen er in gezet, dat je ze ook tegenkomt
blablahblah, gewoon naar WoAI gaan en daar dingen van halen
Wat vliegen betreft...het landen is nog steeds een mysterie;
Op de map de ILS frequentie halen, deze in de radio zetten, dat knopje omhalen en klaar? (onderaan NAV 1 lampje staat aan, moet MRK (Marker) ook aan?
De heading ook pakken, wat dus onder die ILS freq. staat,
Deze heading zet ik in NAV, en zodra ik bijna ga landen, pak weg 3 a 5 minuten ervoor, dan de NAV aan, dan gaat die kist recht voor de baan hangen
Op de GPS, daar de landingsbaan invoeren, activate approach is noodzakelijk??
Op de GPS map, dan kom je dan in die groene pijl/trechter terecht, dan APP aanzetten? als ik dat doe dan gaat mn vliegtuig soms vann zn koers af
Soms lukt het en gaat hij recht voor de baan maar dan daalt hij niet (glideslope ofzo) , dan de Altitude-hold switch uitzetten? dan gaat hij stallen
.......het lukt me om te landen maar het lukt me niet om zoals het hoort, volautomatisch te landen... ik doe ergens nog iets fout
Ik gebruik FS 2004 en moet eerlijk zeggen dat ik er redelijk snel op uitgekeken ben,.....opstijgen, dan maar snel naar een vliegveld, en dan (proberen te) landen, parkeren @ the gate en dan.....weer opstijgen
Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
Ja er lopen er hier een paar rond. Zoals ik.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:28 schreef Halvor het volgende:
Kom er nu pas achter dat er ook een FS topic isZijn er hier ook mensen die op IVAO vliegen? Vlieg er nu al ongeveer 2,5 jaar en blijft nog steeds leuk. K vlieg vooral met PMDG 737 of 747 (zolang er maar een FMC in zit vind ik het al gauw best).
Rechttrimmen? Je doet toch full automated ILS....quote:Op zondag 10 februari 2008 18:41 schreef TC_Artemis het volgende:
ILS service, waar heb je het allemaal over, volgensmij snap je het niet helemaal he?
blalalallalabalalaa
En duidelijk wel dat je hem met crosswind moet rechttrimmen hoor, rudder en ailerons trimmen zodat je in princiepe zonder enige invoer van rudder of yoke hem zo kan landen.
Niet dat ik weet, zoals beschreven is duidelijk geen full automated maar handmatig, en dan moet je zeker wel trimmen. Tenminste, het is geen vereiste, maar een stabilized approach is niet erg.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:11 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Rechttrimmen? Je doet toch full automated ILS....
En ikquote:Op maandag 11 februari 2008 11:04 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja er lopen er hier een paar rond. Zoals ik.
Even het programma verwijderen, dan met een registery cleaner even alles uit de registery halen, opnieuw installeren en tadaquote:Op maandag 11 februari 2008 17:04 schreef Piaf het volgende:
Ik heb trouwens FS Ultimate Traffic liggen, maar er is iets niet goed gegaan met installeren
waar kan ik de licence veranderen / waar in de registry kan ik de key veranderen?
www.ivao.aeroquote:Op maandag 18 februari 2008 14:36 schreef OVLOV het volgende:
Ik wil graag online vliegen, hoe en waar kan ik dat het beste doen?
Het is wel heel nederland gedetaileerd, met ook alle kleine vliegvelden en de nodige AI. Het is veel ruimte; maar ach mijn internetverbinding kon het zat aan zonder dagen te wachten; en 20 gb op een 500 gb schijf mis ik niet directquote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:04 schreef maniack28 het volgende:
Die NL2000 versie 3 pack is toch iets van 20GB? Ik vinda echt een beetje veel
Leuke platenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Om dit topic toch even met wat screenshots op te vrolijken![]()
1. Taxien to the runway behind a 737-300
[ afbeelding ]
2. Klm's as far as the eye can see :lol:
[ afbeelding ]
3. Taxien to the runway
[ afbeelding ]
4. Waiting third in line for take-off
[ afbeelding ]
5. Ready for take off - taking up speed
[ afbeelding ]
6. Positive rate of climb; gear going up
[ afbeelding ]
7. Bye, Bye schiphol - Switching radio to schiphol departure
[ afbeelding ]
8. Climbing to 15.000 feet
[ afbeelding ]
9. Somewhere above the Netherlands
[ afbeelding ]
10. Allmost at 15.000 feet
[ afbeelding ]
11. I have the moon in sight 8)
[ afbeelding ]
12. Cruising above Germany #1
[ afbeelding ]
13. Cruising above Germany #2
[ afbeelding ]
14. Contacting Frankfurt Tower - ILS Approach runway 7 L
[ afbeelding ]
15. Descending to our destination
[ afbeelding ]
16. On final - have the runway in sight
[ afbeelding ]
17. Short final - a little to high and a bit to fast![]()
[ afbeelding ]
18. A very very very hard touch down
[ afbeelding ]
19. Automatic brake
[ afbeelding ]
20. Roll out
[ afbeelding ]
Simulator= Flight Simulator 2004
Add-on scenery= NL2000 V3
Add-on airplane= KLM IFDG MD11
Repaint airplane= KLM PH-KCD zit er standaard bij
Other Addons: Ground Enviornment, Real Enviornment, Active Sky 6, F1 view
Die instructeur is gek. Niet naar luisterenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:15 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb maar 120 gig
Moet toch eens wat meer oefneen, bij de basic fligt solo flight les 7, liep de instructeur te blaten dat ik zn bevel negeerde
dat was wel echt een boutlandingquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Oefenen, oefenen, oefenenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:34 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat was wel echt een boutlanding
Hier is de Nederlanduitbreiding met traffic op alle vliegvelden, wel 21 GBquote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:10 schreef OVLOV het volgende:
Even een vraagje aan Vonkenboer, hoe krijg jij het zo druk bij de vliegvelden?
Ik heb zelf de traffic al op 100% gehad maar dan nog is het vrij rustig.
Waar kan ik die addons downloaden?
Alvast bedankt!
Ik heb veel pakketen van word of ai, project ai en Adobe's traffic pack 4.4 geinstallerd en heb mijn trafic slider op 70 % staanquote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:10 schreef OVLOV het volgende:
Even een vraagje aan Vonkenboer, hoe krijg jij het zo druk bij de vliegvelden?
Ik heb zelf de traffic al op 100% gehad maar dan nog is het vrij rustig.
Waar kan ik die addons downloaden?
Alvast bedankt!
Rechtermuisknop op de kikkers, afbeelding bekijken. Dan op de terug knop van je venter drukken en voila de afbeeldingen staan op fokquote:Op zondag 24 februari 2008 12:30 schreef TC_Artemis het volgende:
We pakken vandaag de KLM1001 vanaf schiphol naar London Heathrow. Even mijn post in het Engels want ik ben te lui om het ook nog een keer te gaan vertalen, dus gewoon de post van mijn VA-forum.
EHAM - EGLL
Route: GORLO UL980 LOGAN
FL240
At 10:00 we had the briefing at the crew center, thereafter the walk around would be done directly, since we were already a bit late, and time is money so hurry cap'n!
Walk around..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pitot inspection..
[ afbeelding ]
After a rumbling start of the engines, on our way to runway 24 for departure
[ afbeelding ]
In the climb!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
A nice shot @ FL240
[ afbeelding ]
Already in the decent, notice that heathrow isn't very popular in the morning :lol: .
[ afbeelding ]
Short final runway 27R
[ afbeelding ]
At the gate, shutting down bye bye.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 februari 2008 16:57 schreef maniack28 het volgende:
Zo, even een vlucht met ene Cessna van Juliana Airport (St.Maarten) naar Wallblake (Anguilla) en daarna terug naar Sint Maarten en landen op Grand Case...
Pfoe... dat was dus mn eerste echte vlucht met verkeer. Stond hier te wachten achter een Boeing 747:
[ afbeelding ]
Learjet achter me, ik denk, wat gaat die gast dichtbij staan op de runway, dat mag toch helemaal niet?
[ afbeelding ]
Dus ik opstijgen, maar ik was vergeten te vragen voor clearance he, helemaal geen radiocontact, dus die Learjet kwam gewoon lekker achte rme aanGing net goe dgelukkig:
[ afbeelding ]
Stukje St. Maarten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Landen op Wallblake, moet lukken toch?
[ afbeelding ]
Toch wat scheef, met als gevolg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een doorstart dus hehe... rondje draaien en nogmaals proberen, gelukt!
[ afbeelding ]
Daarna weer (iets te enthousiast) opstijgen
[ afbeelding ]
Richting St.Maarten Grand Case, mjah... ik heb altijd de neiging te hard de sturen enzo, dus weer niet recht voor de baan
[ afbeelding ]
Manouvreren enzo...
[ afbeelding ]
En tjsa... als je nog zo hoog boven de baan zit, dan zit je aan het eind van de baan in de achtertuin van de lokale bevolking
[ afbeelding ]
Dus, radiocontact ging late rwel goed, alleen hoe zet je die mooie landingshokjes aan? Of hebben niet alle vliegvelden dat?
In NL2000 bij Featurepanel bij Misc geloof ik even het dik met hoogte aanvinken, alle hoogtes worden dan 0 gesteld op basis van de Ned. vliegvelden (had het ookquote:Op zondag 24 februari 2008 19:56 schreef OVLOV het volgende:
Even een vraagje,
Ik heb een scenery gedownload van Nederland die hier ergens boven staat. En ik heb ook een AI pakket voor KLM gedownload bij AVSIM alleen zitten alle andere vliegtuigen voor de heflt onder de grond.
Ook zie ik mijn progressive taxi hulp niet meer...
Hoe kan dit?
trimmen!quote:Op maandag 25 februari 2008 20:27 schreef OVLOV het volgende:
Oke even wat vragen over vliegen met Boeing 747
Ik vloog van Brussel Airport naar Schiphol en bij het opstijgen was de startbaan te kort of ik kreeg hem niet op tijd omhoog...ik had de flaps op 33% en later zelfs hoger, ik had hem bijna op volle gas... weet iemand wat er fout ging of is die baan gewoon te kort?
Tijdens het vliegen toen ik 200-250knts vloog hing hij de heletijd schuin met de neus omhoog zo'n 10graden...waarom vliegt hij niet recht? Als ik de flaps uit heb vliegt hij wel een stuk rechter...
Toen ik bijna bij Schiphol aankwam en ik van 300knts op 200knts ging vliegen kreeg ik last van stall :S hoe hard moet ik dan de app. in komen vliegen?
Moet ik de feq van de baan op nav1 of nav2 invoeren en moet ik daarbij ook op ID drukken?
Alvast bedankt!
Ik stel meerdere verschillende vragen dus zou graag weten op welke vraag je antwoord gaf.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:05 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
trimmen!
En je flaps gebruiken.
En hoe kan ik er voor zorgen dat hij die wel oppikt?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:40 schreef GoodGawd het volgende:
Mischien heeft hij alleen de localizer opgepikt en niet de glidescope
1quote:Op maandag 25 februari 2008 20:27 schreef OVLOV het volgende:
1
Ik vloog van Brussel Airport naar Schiphol en bij het opstijgen was de startbaan te kort of ik kreeg hem niet op tijd omhoog...ik had de flaps op 33% en later zelfs hoger, ik had hem bijna op volle gas... weet iemand wat er fout ging of is die baan gewoon te kort?
2
Tijdens het vliegen toen ik 200-250knts vloog hing hij de heletijd schuin met de neus omhoog zo'n 10graden...waarom vliegt hij niet recht? Als ik de flaps uit heb vliegt hij wel een stuk rechter...
2
Toen ik bijna bij Schiphol aankwam en ik van 300knts op 200knts ging vliegen kreeg ik last van stall :S hoe hard moet ik dan de app. in komen vliegen?
3
Moet ik de feq van de baan op nav1 of nav2 invoeren en moet ik daarbij ook op ID drukken?
Maar hoe snel moet je dan de app. vliegen? want je moet op gegeven moment toch zo'n 200knts vliegen voordat je de glideslope in gaat?quote:2
200 - 250kts voor een 747 is nou niet echt snel. De cruise snelheid van een 747 ligt veel hoger, waardoor hij dus een veel lagere pitch heeft in cruise.
Nou lager vliegen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:59 schreef OVLOV het volgende:
[..]
En hoe kan ik er voor zorgen dat hij die wel oppikt?
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Sim : FS9
Scenery : Niet zichtbaar
Plane : IFDG McDonnell Douglas MD-11 - http://www.ifdg.net/moderndl.php
Paint : American Airlines paint at http://www.ifdg.net/moderndl.php
Other addons : Ground Enviroment, Real Enviroment, Flight Enviroment, Active Sky 6 real weather
quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:50 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb zonet een vlucht van Amsterdam naar Heathrow gedaan met automatische piloot en ILS... Alleen daar begrijp ik nog niet alles van... Het ging wel goed, maar ik denk dat ik in het begin de frequenties verkeerd had staan en te laat goed had gezet want ik belandde net naast de baan![]()
Nog even uitzoeken dus
Naja hij lag er niet vlak naast maar het ging gewoon niet zo goedquote:Op donderdag 28 februari 2008 15:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]een meer aanleggen naast een landingsbaan is ook niet slim
Vetquote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:38 schreef OVLOV het volgende:
[ afbeelding ]
Heraklion (Kreta) - Milaan (Italië)
NL2000 v2.9... dat valt wel mee en zelfs bij mij werkt 3.0 goed (EHGG in ieder geval) en ik heb een 3ghz intel pentium met 512mb werkgeheugen en een bager videokaart...dus mij dunkt...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:12 schreef LoggedIn het volgende:
k vind het zo jammer van nl2000 dat je geen niveaus hebt. Het is of een add-on die je FPS omlaag brengt naar maximaal 2, of je zit met de standard scenery die zuigt. Er zit niks tussenin
heb je dezelfde config als mijquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
NL2000 v2.9... dat valt wel mee en zelfs bij mij werkt 3.0 goed (EHGG in ieder geval) en ik heb een 3ghz intel pentium met 512mb werkgeheugen en een bager videokaart...dus mij dunkt...
wat doet GE nou precies? en die laatste paar?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:06 schreef TC_Artemis het volgende:
Cloud9 amsterdam, heathrow 2008, activesky, ground enviroment, pmdg 737ng, wilco airbus volume 1, walk and follow, aerosoft AES.
Bedankt trouwens dit viel mij opquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:06 schreef TC_Artemis het volgende:
Cloud9 amsterdam, heathrow 2008, activesky, ground enviroment, pmdg 737ng, wilco airbus volume 1, walk and follow, aerosoft AES.
Ik vertel je uit eigen ervaring, ja het is watquote:Op maandag 3 maart 2008 20:35 schreef christvs het volgende:
Hallo FS'ers:D
Morgen komt mijn Saitek pro flight yoke![]()
Ik zal wel vertellen of het wat is
Afgezien van dat een veer niet een constante kracht levert, heb je gelijk. Ik zou graag een force feedback yoke zien, zodat je trimming ook voelt.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:52 schreef GoodGawd het volgende:
Jammer trouwens dat je niet echt de krachten op het vliegtuig voelt. Iedereen weet natuurlijk dat die flight yokjes voor FS allemaal werken met een veerTelkens werkt er een constante kracht op terwijl dat in het echt niet zo is, behalve dan in een FBW airbusje dan..
Als je in een cold cockpit wil starten moet je op een willekeurig vliegveld als je aan de gate staat alles uitzetten, dus ook de battery switch waardoor je op geen enkele stroombron meer aangesloten bent. Als je dat gedaan hebt sla je de vlucht op, ik heb hem als naam 'cold cockpit' gegeven. Bij het opslaan moet je 'make this the default fligt' aanvinken. Nu start je altijd in deze cockpitopstellingquote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:02 schreef OVLOV het volgende:
Als ik nu ga taxieën op schiphol dan gaat de roze lijn niet over de wegen maar vaak over het gras.
Andere vliegtuigen (heb verschillende AI geïnstalleerd rijden dan ook over het gras) hoe kan ik dit aanpassen?
Als ik een vlucht hebt gemaakt en het spel begint staan mijn motoren al aan, hoe kan ik instellen dat ik alles zelf moet starten?
[ afbeelding ]
Wat een grote vleugel-tips zeg maarquote:Op maandag 10 maart 2008 11:22 schreef Halvor het volgende:
Enroute BIKF-EIDW (Keflavik-Dublin)
[ afbeelding ]
Heb je hem dan "gekocht"?quote:Op maandag 10 maart 2008 12:06 schreef Halvor het volgende:
Ja zijn winglets, zitten op veel 737's tegenwoordig. Kun je verder mee vliegen enzo. Ik vind ze ook niet zo mooi, maar kon geen livery vinden zonder winglets...
Mooi shot. Misschien je AA en AF wat hoger zetten op je videokaart? Dat vreet dan ook geen geheugen voor je FS, zit er meteen mooier uitquote:Op maandag 10 maart 2008 11:22 schreef Halvor het volgende:
Enroute BIKF-EIDW (Keflavik-Dublin)
[ afbeelding ]
Failures aangezet?quote:Op maandag 10 maart 2008 21:49 schreef OVLOV het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit? staan mijn motoren in de fik?
En hoe heb ik dat veroorzaakt?
Sukkel ben je tegen een gebouw aan gereden op de grondquote:Op maandag 10 maart 2008 21:49 schreef OVLOV het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit? staan mijn motoren in de fik?
En hoe heb ik dat veroorzaakt?
Dat zou best kunnen want ik race altijd erg hard bij het taxieën, de motoren waren op de grond al stukquote:Op maandag 10 maart 2008 22:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Sukkel ben je tegen een gebouw aan gereden op de grond?
De meeste PS3 mensen hebben daar denk ik geen behoefte aanquote:Op maandag 10 maart 2008 22:57 schreef ryangozer het volgende:
Ik stond een jaar geleden voor de beslissing ps3 of goede pc, als ik toen had geweten dat ik dit zou missen had ik nooit voor een ps3 gekozen, gvd waarom komt er nou niet zoiets naar ps3
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:53 schreef OVLOV het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen want ik race altijd erg hard bij het taxieën, de motoren waren op de grond al stuk
Dat hoor ik wel vaker inderdaad. Heb er zelf gelukkig nog geen nare ervaringen mee gehadquote:Op woensdag 12 maart 2008 00:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Ook maar weer eens een TVP. Helaas doe ik het nog steeds met een gewone knuppel en niet met de Saitek. Na twee keer terugbrengen naar de leverancier had ik het wel gezien. Jammer, want het is een mooi ding (X52).
CHProductsquote:Op woensdag 12 maart 2008 00:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Ook maar weer eens een TVP. Helaas doe ik het nog steeds met een gewone knuppel en niet met de Saitek. Na twee keer terugbrengen naar de leverancier had ik het wel gezien. Jammer, want het is een mooi ding (X52).
Bedankt, wat houdt AA en AF in?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:03 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Mooi shot. Misschien je AA en AF wat hoger zetten op je videokaart? Dat vreet dan ook geen geheugen voor je FS, zit er meteen mooier uit![]()
Wingletsworden nu steeds vaker gebruikt omdat de brandstofprijs hoog ligt. Winglets zorgen ervoor dat je minder turbilentie achter je vleugel krijgt, daardoor heb je minder drag(weerstand) en verbruik je minder.
Ik heb nog ergens een presentatie over winglets liggen dacht ik. Ik zal het als ik thuis ben even opzoeken zit nu op me werk/stage
Anti Aliasing en Anisotropic Filtering.quote:
Paint verwijderen, opnieuw installeren en kijk je aircraft.cfg na..quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:49 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb een probleem;
Ik kan bij gedownloade vliegtuigen de textures niet of slechts gedeeltelijk zien.
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
screentje:
[ afbeelding ]
Kijk dan hier even, kan je mooi je R/T oefenen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 08:48 schreef OVLOV het volgende:
Mooie foto's!
Ik ben nu bezig met het zo goed mogelijk besturen van een Cessna met alle regels erop en eraan.
Over een paar jaar wil ik voor mijn vliegbrevet gaan dus is alle basiskennis mooi meegenomen.
Dat is wel gaaf! Ik heb nog nooit online gevlogen, misschien een keertje doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:03 schreef GoodGawd het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=Aae6RHt8rpQ
Check
Ik zit in die rood wit blauwe F-16 en in de Extra 300, en in de rechts cessna van de cessna formatie
Microsoft Flight Simulator X Demoquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:42 schreef Piles het volgende:
Er zitten vlieglessen in het spel ingebouwd, en er zijn meerdere boeken te koop
Welke versie heb je?
ja er zitten hele coole lessen in deze spel, deze spel is trouwens wel wat realisme betreft trouwens erg goed. Ik heb deze spel nu een jaar, FSX dan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:37 schreef armeenio het volgende:
Ik speel deze spel op een laptop ..
Ik begrijp helemaal niks van deze spel.
Ik weet niet waar de knopjes allemaal betekenen of voor dienen ..
Ik heb geen verstand van vliegtuigen etc. etc.
maar lijkt me toch mooi om een vlucht te maken,te landen etc. etc.
Hoe kan ik het beste deze spel leren??
heeft iemand een gids ofzo iets?
Ik vlieg zelf heel veel op IVAO. Het is vaak druk (voorals 's avonds) en er zijn elke dag wel events. Bij het member departement kun je je registreren en dan wordt alles vanzelf uitgelegd. Succes ermeequote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:59 schreef OVLOV het volgende:
Kan iemand mij helpen bij het regelen van online vliegen?
Wat moet ik allemaal downloaden?
Bij welke site kan ik het beste gaan?
het is me niet helemaal duidelijk.
Same here.. Het is leuk, maar ik heb geen tijd om 4u lang naar mn scherm te gaan zitten staren terwijl het vliegtuig zich op lnav voortbeweegt en ik af en toe de radiofrequentie moet wijzigen..quote:Op maandag 24 maart 2008 16:41 schreef Oldbie het volgende:
Voor het eerst een `hele lange afstand vlucht gemaakt: Amsterdam - Johannesburg. Hier een beeldverslag:
Nooit weer een lange vlucht. Leuk, maar duurt te lang. Ook met 16x simulation rate.
werkt wel als je met school bezig moetquote:Op maandag 24 maart 2008 16:53 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Same here.. Het is leuk, maar ik heb geen tijd om 4u lang naar mn scherm te gaan zitten staren terwijl het vliegtuig zich op lnav voortbeweegt en ik af en toe de radiofrequentie moet wijzigen..
Net aangemeld: er zijn twee servers in de lucht, zonder dat er iemand is. Heeft iemand een serveradres waar wel regelmatig mensen rondvliegen? Ik zou nl graag wat in formatie willen proberen met een Extra 300quote:Op maandag 24 maart 2008 14:41 schreef Halvor het volgende:
[..]
Ik vlieg zelf heel veel op IVAO. Het is vaak druk (voorals 's avonds) en er zijn elke dag wel events. Bij het member departement kun je je registreren en dan wordt alles vanzelf uitgelegd. Succes ermee
Waar heb je het over gast, volgens mij weet je nog niet wat IVAO isquote:Op maandag 24 maart 2008 19:49 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Net aangemeld: er zijn twee servers in de lucht, zonder dat er iemand is. Heeft iemand een serveradres waar wel regelmatig mensen rondvliegen? Ik zou nl graag wat in formatie willen proberen met een Extra 300
Alles! Als je één keer IVAO hebt gedaan wil je niet anders gast, ga maar alvast R/T leren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is er dan zo super aan? En waarom moet ik een client downloaden? Wat is de toegevoegde waarde?
Dude... Heb jij een force feedback stoel dan?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:07 schreef Hi_flyer het volgende:
Soow, ik heb net de zachtste landing uit mijn carriere gemaakt met een Beachcraft King Air op Boston. Alsof ik met een mesje dat vliegtuig als boter op de baan smeerde (geen ILS, wel cockpitview). Geweldig gevoel
quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dude... Heb jij een force feedback stoel dan?
fs9 ftwquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:09 schreef Tecnix het volgende:
PC opnieuw geinstalleerd dus binnenkort weer vollop fs-x'en
Echt wel fs9 icm :quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:21 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Eenmaal op X en je wilt niet meer anders
Bekijk de newbie-manual op ivao.be anders ff, daar staat het stap voor stap in volgens mijquote:Op woensdag 26 maart 2008 15:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Ok, kan iemand mij nu nog in een nutshell uitleggen hoe ik op een server van IVAO kan vliegen?
Dat bepaal je zelf...je kan ook X plane nemen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat een moeite, ik denk dat het het voor mij niet waard is. Ik snap trouwens ook niet waarom ze zoveel moeite doen om realistisch te zijn, terwijl ze dat combineren met Microsoft's Flightsim.
Dat heeft een rede. Het zorgt er voor dat alles sukkels buiten het IVAO netwerk blijven. Trouwens er vliegen in de NL divisie mischien een stuk of 10(max) kleine snotneuzen(11jaar etc) die zelfs IVAO aan de praat hebben gekregen dus als jullie het niet kunnen zegt dat wel genoeg over jullie niveauquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik kan niet meer op IVAO inloggen, zelfs mijn ID bestaat niet meer :S Ik ben dat online vliegen nu al zat en dan ben ik nog niet eens begonnen. Had het allemaal niet wat laagdrempeliger gekund?
Idd, 1 van mijn eerste controllers was 13quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:09 schreef GoodGawd het volgende:
Dat heeft een rede. Het zorgt er voor dat alles sukkel buiten het IVAO netwerk blijven. Trouwens er vliegen in de NL divisie mischien een stuk of 10(max) kleine snotneuzen(11jaar etc) die zelfs IVAO aan de praat hebben gekregen dus als jullie het niet kunnen zegt dat wel genoeg over jullie niveau
Dat heeft er ook niks mee te maken, hoe je vliegtquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:28 schreef Hi_flyer het volgende:
En zo sukkelig vlieg ik niet,
Na een tijdje wordt je account gedeactiveerd, krijg je netjes mail vanquote:Op het moment dat mn account pleiten is, houdt het op he.
Maar toch niet in 48 uur mag ik hopenquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:31 schreef Piles het volgende:
Na een tijdje wordt je account gedeactiveerd, krijg je netjes mail van
Dat lijkt me niet neequote:
Je hebt het bestand dus nog niet eens geopendquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Aan mijn niveau ligt het ook nietIk wil gewoon zonder eindeloos gezeik leuk multiplayer kunnen vliegen, zonder dat ik een 112mb DOC-bestand hoef door te spitten om er nou eens achter te komen naar welke servers ik moet gaan.
Hey thanks, dit kan ik naar mijn werk mailen om af te drukken. Met 100MB wordt het wat lastigerquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:35 schreef Hi_flyer het volgende:
Voor jou een PDF-je gemaakt van het worddocumentje (3 MB): klik
Ben ook begonnen op IVAO toen ik 14 was, wat een oude tijd zegquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, 1 van mijn eerste controllers was 13
En het zegt niet zo zeer iets over je niveau, maar meer over je doorzettingsvermogen en hoeveel moeite je er voor wil doen. Als je er geen moeite voor wilt doen willen ze je niet op IVAO
Heb je wel de gauges geinstalleerd? Lees anders even goed de handleidingquote:Op donderdag 27 maart 2008 12:54 schreef OVLOV het volgende:
Ik heb zojuist de Airbus A340-300 van Air France gedownload maar ik krijg het panel niet compleet
[ afbeelding ]
Wat moet ik anders doen?
Nee, dit panel had ik ook een keer... meteen weggedonderd ...quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:55 schreef GoodGawd het volgende:
Mischien is je vliegtuig nog niet opgestart?
Als je ze al hebt wel.....ik kan nergens heen op hun site....quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:54 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Maar je kan de kisten nog wel gebruikenbeetje aanpassen en dan werkt het super
*kugh*usenet*kugh*quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:09 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als je ze al hebt wel.....ik kan nergens heen op hun site....
quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:19 schreef Oldbie het volgende:
*kugh*ik ben een aars. Laat maar. Al gevonden*kuch*
Airbusquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:17 schreef Piles het volgende:
Net ff snel circuitje met de PSS B757, maar![]()
Morgen nog ff wat paints erbij zetten, en gaan
Die wil ik ook nog wel eens goed proberen, met zo'n uitgebreide versie. Zijn die er? Gratis dan hèquote:
Modellen maakt me niet zoveel uit eigenlijk.quote:Wat je ook kan doen is het model van Overland gebruiken en dan mergen met het panel van PSSwant de modellen van PSS zijn meestal niet echt mooi
Een tip begin gewoon op een regionaal veld in Nederland, iedereen is bereid je te helpen of wat dan ook... Wandel een company kanaal binnen en vraag daar enkele vragen..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:24 schreef Oldbie het volgende:
Tering!!!
Ik heb alle handleidingen doorgespit en er zijn wel erg veel regels. Normaal maak ik een mooie flightplan in FS9 en daar vlieg ik dan ook op. Nu heb ik me een beetje verdiept in SID's en STAR's en weet ik veel wat nog meer maar ik begrijp het nog niet helemaal. Ik begrijp wel dat een standaard FS9 flightplan niet genoeg is.
Ik durf geen flightplan in te dienen en te gaan vliegen omdat ik bang ben dat ik anderen tot last ben. Ik ga fouten maken....dat weet ik zeker!!
Bij Vatsim lijken ze nog strenger op de regeltjes te letten dan bij IVAO. Mijn eerste voorkeur zal dan ook uitgaan naar IVAO maar dan nog heb ik nog niet het lef om een flightplan in te dienen en te gaan vliegen. Ik betwijfel mijn vliegkunsten niet maar wel mijn kennis van alle regeltjes
Ik heb bij IVAO wel wat meegeluisterd en ondanks mijn goede Engels is het vaak enorm slecht te verstaan....
Thanks!! Ik denk wel dat ik een vluchtplan inelkaar weet te krijgen maar dit is wel erg makkelijkquote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:43 schreef Tecnix het volgende:
http://rfinder.asalink.net/free/
Hierzo kan je gratis vluchtplannetjes maken, ik werk er zelf niet mee omdat ik het leuker vind om R/L flightplans na te vliegen, die k van me werk of wat dan ook meeneem.
Zit jij ook op IVAO??quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:02 schreef GoodGawd het volgende:
Vooral niet zenuwactig worden als je op IVAO gaat vliegen hoor. Tzijn toch allemaal wanna be gefaalde-gepensioneerde mensen. Kijk anders even op het forum voor de nieuwkomersdagen.
Het is wel zo, allemaal mensen die in het echt geen piloot/vkl-er zijn geworden, dus het maar in een spelletje doenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:17 schreef Oldbie het volgende:
Zit jij ook op IVAO??
Jij bent dus ook wannabe gefaald-gepensioneerd?
Nee. Het is gebaseerd op realisme, anders word het net zo'n chaos als FSX multiplayer. Dit is as real as it is. (proberen ze teminstequote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:11 schreef Lightning_NL het volgende:
Moet je voor IVAO per se een flightplan indienen? Wat een onzinJe mag toch wel een beetje rondtoeren zonder?
Ja maar in het echie hoef je echt niet altijd een flightplan in te dienen. Beetje onzinnig dus.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:26 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee. Het is gebaseerd op realisme, anders word het net zo'n chaos als FSX multiplayer. Dit is as real as it is. (proberen ze teminste) Dus correcte RT clearence vragen etc etc. alles volgens het boekje. En doe je dat niet dan word je gekickt.
quote:En ik ben ook geen gefaalde gepensioneerde wanna be piloot. Ik ben nog een student Aviation @ Hogeschool van Amsterdam met het doel piloot. Dus ik ben een pro.
![]()
Je echte RPL? Of is ook een virtuele ofzo die je kunt halen (je weet maar nooit met al die online dingenquote:Op zondag 30 maart 2008 01:27 schreef TC_Artemis het volgende:
Gaaf. Ik ga binnekort starten met mijn RPL. R/T krabbel zal ik wel krijgen, de 300 uur die ik op vatsim heb staan werken dan echt wel in mijn voordeel. Ik heb altijd al wat met vliegen gehad en heb als doel militair vlieger te worden.
Hahah! Ja daar heb je misschien wel enigsinds gelijk in, maar ik hang er al een jaar of 3 rond.. Maar verder sport ik 8 uur per week, doe mijn HAVO en heb zat andere dingen te doen hoor!quote:Op zondag 30 maart 2008 16:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je echte RPL? Of is ook een virtuele ofzo die je kunt halen (je weet maar nooit met al die online dingen) Hoe haal je je RPL en wat kun je er eigenlijk precies mee?
En damn, 300 uur vatsim? Dude, als je militair vlieger wilt worden moet je eens achter je flightsim vandaan komen denk ik
* Tecnix Is het daarmee eenschquote:Op zondag 20 april 2008 06:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb X-Plane wel eens gespeeld ja. Is veel en veeeeel realistischer dan FSX. Alleen wat minder gebruikersvriendelijk. Basicly het grote verschil tussen de twee:
FSX: spelletje
X-Plane: simulator
Ben ik het ook niet mee eens. Dat X-Plane betere flight dynamics heeft betekent niet dat FSX opeens onrealistisch en simpel is. Het is ook zeker geen argument om FSX geen simulatie te noemen.quote:Daar is FSX simpelweg veel te simpel en veel te onrealistisch voor.
Hier zeg je het al. Dat het de werkelijkheid dichter benaderd zegt niet dat alles wat minder is niet meer een simulatie is. Omdat FSX beter is dan FS98 betekent dit niet dat FS98 geen simulatie meer is.quote:X-Plane komt véél meer in de buurt van hoe echte vliegtuigen vliegen. X-Plane is veel overtuigender.
Als je op die manier redeneert is vrijwel alles wat virtueel is een simulator.quote:Op zondag 20 april 2008 20:16 schreef GoodGawd het volgende:
De betekenis van simuleren is gelijk aan nabootsen.
In flight simulator word een vlucht met een vliegtuig nagebootst, in X-Plane ook.
[..]
Laten we het zo stellen dan. Simpel is het zeker, en op echt vliegen lijkt het in de verste verte niet.quote:Ben ik het ook niet mee eens. Dat X-Plane betere flight dynamics heeft betekent niet dat FSX opeens onrealistisch en simpel is. Het is ook zeker geen argument om FSX geen simulatie te noemen.
[..]
Ok, onzorgvuldig van mij verwoord dan. Ik weet niet of jij in het echt wel eens een vliegtuig hebt bestuurd, maar dat is heel wat anders dan Microsoft's Flightsim. Het enige wat realistisch is aan Flightsim zijn de vliegvelden, en het uiterlijk van vliegtuigen/cockpit. Daar houdt het dan zo'n beetje op.quote:Hier zeg je het al. Dat het de werkelijkheid dichter benaderd zegt niet dat alles wat minder is niet meer een simulatie is. Omdat FSX beter is dan FS98 betekent dit niet dat FS98 geen simulatie meer is.
wat mij vooral aanstaat is dat je met de space shuttle de ruimte inkan (en terug de atmosfeer in)quote:Op zondag 20 april 2008 06:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb X-Plane wel eens gespeeld ja. Is veel en veeeeel realistischer dan FSX. Alleen wat minder gebruikersvriendelijk. Basicly het grote verschil tussen de twee:
FSX: spelletje
X-Plane: simulator
Nu ben ik het wat meer met je eens.quote:Op zondag 20 april 2008 20:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als je op die manier redeneert is vrijwel alles wat virtueel is een simulator.
[..]
Laten we het zo stellen dan. Simpel is het zeker, en op echt vliegen lijkt het in de verste verte niet.
[..]
Ok, onzorgvuldig van mij verwoord dan. Ik weet niet of jij in het echt wel eens een vliegtuig hebt bestuurd, maar dat is heel wat anders dan Microsoft's Flightsim. Het enige wat realistisch is aan Flightsim zijn de vliegvelden, en het uiterlijk van vliegtuigen/cockpit. Daar houdt het dan zo'n beetje op.
We zijn het er nu toch over eens.quote:Op maandag 21 april 2008 17:40 schreef Tecnix het volgende:
Jongens laten we ophouden met die discussie, dat wordt anders een welles nietus spel...
Gistern even naar Londen gevlogen en weer terug in Reallife voor een conferentie over de luchthavens in de toekomst![]()
Vanavond maar weer eensch vliegen
Mwah was wel leuk, beetje over london praten en de toekomstige problemen van de luchtvaart, op het vlak van ruimtegebrek, brandstof, milieu, veiligheid etc etcquote:Op maandag 21 april 2008 19:33 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
We zijn het er nu toch over eens.
Okay en is daar nog iets interessants gemeld?
Ik volg in Hoofddorp een studiequote:Op dinsdag 22 april 2008 00:25 schreef GoodGawd het volgende:
Wat voor studie doe je btw of ben je al een oude opa of babytje?
Mooi plaatjequote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Simulator= Fs2004
Add-on scenery= NL2000 V3.0
Add-on airplane= Project Fokker F70
Repaint airplane= Dutch Goverment PH-KBX
Eenmaal FS-x en je wilt niet meer andersquote:Op zondag 4 mei 2008 01:26 schreef mschol het volgende:
m'n eerste screenshot FSX (met SP1) vanaf m'n nieuwe bak:
[ afbeelding ]
vliegtuig: Northrop Grumman B-2A Stealth Bomber
ik vind em qua detail nog niet ver genoeg gaan eigenlijk, ook de standaard boeing 737 niet(en over landschap heb ik het maar helemaal niet...)
de zee daarin tegen vind ik best netjes
ik ga nog eens verder kijken, had het idee dat ik zo goed als alles al op max had staan
Samen in 1 cockpitquote:Op zondag 4 mei 2008 21:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is dat shared cockpit vliegen?
De realiteit komt weer wat dichter bij... Je een is dan de pilot Flying en dan andere de pilot non-Flying onderweg kan je altijd switchenquote:Op maandag 23 juni 2008 17:08 schreef Lightning_NL het volgende:
En wat doe je dan precies shared? Wat is de toegevoegde waarde? Kun je tegen elkaar in gaan zitten sturen?
Saaaaaaaiquote:Op maandag 23 juni 2008 17:18 schreef Tecnix het volgende:
[..]
De realiteit komt weer wat dichter bij... Je een is dan de pilot Flying en dan andere de pilot non-Flying onderweg kan je altijd switchen
Speel het nooit meerquote:Op maandag 23 juni 2008 00:56 schreef GoodGawd het volgende:
Nog spannende verhalen?
Kom op... als je online gaat vliegen... dan ga je toch niet de hele tijd toekijken hoe iemand anders constant rechtdoor vliegt... af en toe zijn instrumenten anders instelt... het is gewoon saaaaaaai...quote:
Militair FTWquote:Op maandag 23 juni 2008 21:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Je gaat toch niet lopen ontkennen dat burgerluchtvaart ontzettend saai is???
Nice picsquote:Op maandag 23 juni 2008 18:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Een vluchtje vanaf Luxemburg-Findel naar Schiphol.
Ook hier geldt klikken voor mooiere shots
1. Ready for departure from ELLX - Luxemburg-Findel
Luchthaven Luxemburg-Findel (IATA: LUX, ICAO: ELLX) is de grootste luchthaven van Luxemburg. De luchthaven is de enige internationale luchthaven van het land, en de enige luchthaven met een verharde baan. De luchthaven ligt 6 kilometer van de stad Luxemburg.
Luxair, Luxemburg's internationale maatschappij, en Cargolux, een vrachtmaatschappij, zijn gevestigd op de luchthaven.
Op het gebied van vracht is Luxemburg een van de drukste luchthavens van Europa.
[ afbeelding ]
2. Een cargolux 747 op de achtergrond
[ afbeelding ]
3. Onderweg naar de startbaan
[ afbeelding ]
4. Een Luxair Embraer ERJ-145 volgt ons op de voet.
[ afbeelding ]
5. Ready at runway 24
[ afbeelding ]
6. Positive rate of climb, gear going up
[ afbeelding ]
7. En we laten luxemburg achter ons....
[ afbeelding ]
8. Even bijdraaien
[ afbeelding ]
9. Klimmen naar onze kruishoogte van 20.000 voet
[ afbeelding ]
10. Cruising
[ afbeelding ]
11. Cruising
[ afbeelding ]
12. Decending towards Schiphol - EHAM
[ afbeelding ]
13. Boven Nederlandse grond
[ afbeelding ]
14. Boven het ijsselmeer - Ready for runway 18C approach
[ afbeelding ]
15. Allmost on final
[ afbeelding ]
16. Exiting the runway
[ afbeelding ]
17. Schiphol op de achtergrond
[ afbeelding ]
18. Lekker druk aan de gate
[ afbeelding ]
19. Zo, even de passagiers eruit laten
[ afbeelding ]
20. Klaar voor de volgende vlucht
[ afbeelding ]
Voor de mensen die denken van goh waar zijn de shots van de landing ?
De landing was zo verschrikkelijk beroerd, dat ik daar geen shots van heb gemaakt.
:G:
Simulator : fs9
Airplane : Project Opensky Luxair - Boeing 737-7C9
Airplane Repaint : Standaard bij het vliegtuig
Addon Scenery : fs standaard, nl2000 v3.0, Active Sky 6, World of AI
Ik ontken niet. Ik vertel je dat het gewoon interessant is. Als je alle aspecten betreffende de luchtvaart op één hoop gooit. Dus verder kijken dan alleen de cockpit.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Je gaat toch niet lopen ontkennen dat burgerluchtvaart ontzettend saai is???
Waar reageer je op?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:28 schreef lungo het volgende:
maar een laptop niet goed om spellen erop te spelen.. teminste geen zwaare spellen zoals microsoft flight simulator 7
maar die laptop onderdelen passen wel goed bijelkaar
Zoveel meer is er volgens mij nietquote:Op maandag 23 juni 2008 22:52 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik ontken niet. Ik vertel je dat het gewoon interessant is. Als je alle aspecten betreffende de luchtvaart op één hoop gooit. Dus verder kijken dan alleen de cockpit.
zoals eerder vermeld: ik heb ook eens x-plane geprobeerd en dies wel een stuk lastigerquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:26 schreef Lightning_NL het volgende:
ja alleen is dat veel te onrealistisch in flightsim. Hoewel, volledig IFR is wellicht nog met meest realistisch, maar verder ook niet.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha, niet echtWat een nerd zeg.
Jouw punten gaan vooral over regelgeving, wat je hebt verdeelt over een aantal kopjes en verder wat blabla over kosten en geluid. Lekker boeiend. Dan staat er in de Bijbel toch wel héél veel meer. Mij lijkt het geen zak aan, een vlucht van een paar uur voor je uit staren/slapen. En al helemaal niet als je dat achter je computertje doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |