abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56305349


Microsoft Flight Simulator
quote:
Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een redelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.

Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.

Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.

Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
Handige links:
http://www.precisionmanuals.com/
http://www.avsim.com/
http://www.ifdg.net/downloadmain.php
http://www.projectopensky.com/
http://ivao.aero/hq
http://www.vatsim.net/

Plaatjes (FS04)



Oude topics
[PC] MS Flight Simulator 2004: A Century of Flight #1
Microsoft Flight Simulator #2
Microsoft Flight Simulator #3
Microsoft Flight Simulator #4
Microsoft Flight Simulator #5
Microsoft Flight Simulator #6

Laatste posts:
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:
sinds 5 minuten in het bezit van deze
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

En...doet ie het?
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik denk dat we m morgen pas kunnen terugverwachten... Long distance flight enzo
De OP
pi_56307304
TVP
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56307400
Ja hoor, hij doet het prima! Waar ik voorheen met het toetsenbord zelfs nog moeite had om een simpele Beachcraft Baron te landen, is het met de Yoke zelfs een eitje om een Boeing aan de grond te zetten
pi_56307719
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja hoor, hij doet het prima! Waar ik voorheen met het toetsenbord zelfs nog moeite had om een simpele Beachcraft Baron te landen, is het met de Yoke zelfs een eitje om een Boeing aan de grond te zetten
Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56309848
Dat mag, 110 euro inclusief bezorgkosten
pi_56309969
Valt nog mee... Alleen voor de yoke of zit daarbij de throttle ook?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56310356
Inclusief throttle
pi_56312085
Dan is het helemaal een nette prijs, meestal zit het tegen de 150 euro of zelfs meer.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56316992
2e hands of nieuw?
Als 'ie nieuw is; linkje graag , ik ga ook een yoke aanschaffen namelijk.
pi_56317210
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:08 schreef TC_Artemis het volgende:
2e hands of nieuw?
Als 'ie nieuw is; linkje graag , ik ga ook een yoke aanschaffen namelijk.
Nieuw: www.pixmania.nl

EDIT: http://www.pixmania.nl/nl(...)ght-yoke-system.html om precies te zijn

Het kostte om precies te zijn 84,87 (het systeem zelf)+8,32 (verzendkosten)+17,71(BTW)=110,90
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:31:37 #11
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56318231
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:38:52 #12
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56318332
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:39 schreef Sjoegerd het volgende:
TVP
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56321148
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nieuw: www.pixmania.nl

EDIT: http://www.pixmania.nl/nl(...)ght-yoke-system.html om precies te zijn

Het kostte om precies te zijn 84,87 (het systeem zelf)+8,32 (verzendkosten)+17,71(BTW)=110,90
Gaaf, bedankt! ik ga hem binnekort maar bestellen dan
pi_56380903
ik volg het helemaal niet dus daarom vraag ik het maar ff, is er een kans dat dit spel ooit op de ps3 uit gaat komen?
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:46:03 #15
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56381675
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef ryangozer het volgende:
ik volg het helemaal niet dus daarom vraag ik het maar ff, is er een kans dat dit spel ooit op de ps3 uit gaat komen?
no chance
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56382198
Ik ben ook maar weer eens begonnen met FSX.
Het draait nu eik prima op mijn systeem (op1280x1024 met niet alles aan, beetje alles in het midden zegmaar), terwjil ik het eerder al eens getest had en toen draaide het voor geen mieter

Nouja, ik ben maar gewoon vooraf aan begonnen met de missions allemaal te doen.
Nu had ik er al een stuk of 10 ofzo gedaan, die beginner missions bijna allemaal zegmaar, maar nu had ik gister FSX Acceleration eroverheen gemikt en nu staan sommige missions die ik al gehaald had op niet gehaald?!

Meer mensen die daar last van hebben?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:23:57 #17
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56382692
Nee en ik maak me ook totaal niet druk over die missies
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56392914
Ik dacht dat de FS topics een beetje dood waren maar valt opzich nog mee dus! Ik ga binnenkort ook weer wat meer vliegen. Ik heb een gloednieuw systeem in elkaar laten zetten en krijg morgen m'n 22"inch widescreen binnen! Tevens acceleration alvast aangeschaft, kan ik ook DX10 bewonderen. Kan eigenlijk niet meer wachten
pi_56468268
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:23 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nieuw: www.pixmania.nl

EDIT: http://www.pixmania.nl/nl(...)ght-yoke-system.html om precies te zijn

Het kostte om precies te zijn 84,87 (het systeem zelf)+8,32 (verzendkosten)+17,71(BTW)=110,90
hmm. waarom kost hij op mijn scherm dan 130 euro,
was het een aanbieding ofzoiets?
pi_56468597
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:58 schreef Spaarzegel het volgende:

[..]

hmm. waarom kost hij op mijn scherm dan 130 euro,
was het een aanbieding ofzoiets?
Vreemd idd...Was geen aanbieding voor zover ik weet hoor.
pi_56469600
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Dan is het helemaal een nette prijs, meestal zit het tegen de 150 euro of zelfs meer.
Dan heb je het over CH products yokes. Die kun je tweedehands voor 80 euro op de kop tikken, maar kosten nieuw inderdaad 150-180 euro. De kwaliteit is er ook wel naar. Hoe zit het met de saitek spullen? Het zit er goedkoper uit dan CH products spullen, maar hoe voelt het?
pi_56481148
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:59 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Dan heb je het over CH products yokes. Die kun je tweedehands voor 80 euro op de kop tikken, maar kosten nieuw inderdaad 150-180 euro. De kwaliteit is er ook wel naar. Hoe zit het met de saitek spullen? Het zit er goedkoper uit dan CH products spullen, maar hoe voelt het?
Hij doet het prima hoor! Ik krijg alleen de functies van de throttle niet helemaal ingesteld zoals ik wil, maar dat mag de pret niet drukken
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:23:08 #23
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56484883
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:59 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Dan heb je het over CH products yokes. Die kun je tweedehands voor 80 euro op de kop tikken, maar kosten nieuw inderdaad 150-180 euro. De kwaliteit is er ook wel naar. Hoe zit het met de saitek spullen? Het zit er goedkoper uit dan CH products spullen, maar hoe voelt het?
Lees de voorgaande topic maar door.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56485421
Zit eventjes te kijken of ik FS goed zou kunnen draaien op mn laptoppie:

specs:
IBM Corporation
Genuine Intel(R) CPU
T2400 @ 1.83GHZ
Approx . Total Memory: 1022MB RAM
NVIDEA Geforce Go 7300 512.0 MB
pi_56486997
FS9 zeker wel.
pi_56489565
Je bedoelt zeker Flight Simulator 2004: A Century of Flight?
pi_56490424
Flight Simulator 2004: A Century of Flight? = FS9,
pi_56491172
Ja.
pi_56497608
Is iemand trouwens al bezig geweest met FSnightingale? (gratis, showt je instrumenten op een andere pc (laptop bijvoorbeeld) door middel van het lan netwerk).
  zondag 3 februari 2008 @ 13:44:58 #30
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56498812
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:59 schreef Spaarzegel het volgende:
Is iemand trouwens al bezig geweest met FSnightingale? (gratis, showt je instrumenten op een andere pc (laptop bijvoorbeeld) door middel van het lan netwerk).
Nee vertel hoe werkt het?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56499146
Dat was dus mijn tweede vraag, Weet iemand hoe het werkt en of het uberhaupt werkt?
pi_56501570
http://fsnightingale.net/fsnightingale/default.htm
Volgens mij kan het dus alleen met een Cessna?
pi_56623874
Vraagje;
Als ik aan het vliegen ben zie ik amper andere vliegtuigen, af en toe zie ik er wel eentje bij een vliegveld in de buurt, maar verder heb ik het luchtruim practisch voor mij alleen, moet ik ergens instellen hoeveel ander verkeer er is ofzo??
Ik heb fsx
Цой жив
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:59:26 #34
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56623974
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:53 schreef Zwoerd het volgende:
Vraagje;
Als ik aan het vliegen ben zie ik amper andere vliegtuigen, af en toe zie ik er wel eentje bij een vliegveld in de buurt, maar verder heb ik het luchtruim practisch voor mij alleen, moet ik ergens instellen hoeveel ander verkeer er is ofzo??
Ik heb fsx
Bij je settings kan je het aantal AI traffic instellen..
pi_56624435
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:59 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Bij je settings kan je het aantal AI traffic instellen..
ok bedankt
Цой жив
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:23:02 #36
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56634418
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:33 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

ok bedankt
  zondag 10 februari 2008 @ 17:34:46 #37
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56647597
Zelfs op 100% AI is het nog weinig

Ik wil lekker in de wachtrij staan, veel vliegtuigen en het liefst allemaal maatschappijen die dus werkelijk bestaan

Daarvoor naar World of AI gaan (googlen) , alleen kost het beetje tijd om alles in je FS te flikkeren
Heb nu Lufthansa, KLM, Air India etc rondvliegen, op schiphol staat het vol met KLM, in Duitsland vliegt

Lufthansa overal en nergens... ieder pakket heeft zn eigen vluchtschema dus het is niet gegarandeerd dat je, ook al heb je 10 van die vliegtuigmaatschappijen er in gezet, dat je ze ook tegenkomt

blablahblah, gewoon naar WoAI gaan en daar dingen van halen


Wat vliegen betreft...het landen is nog steeds een mysterie;

Op de map de ILS frequentie halen, deze in de radio zetten, dat knopje omhalen en klaar? (onderaan NAV 1 lampje staat aan, moet MRK (Marker) ook aan?

De heading ook pakken, wat dus onder die ILS freq. staat,

Deze heading zet ik in NAV, en zodra ik bijna ga landen, pak weg 3 a 5 minuten ervoor, dan de NAV aan, dan gaat die kist recht voor de baan hangen

Op de GPS, daar de landingsbaan invoeren, activate approach is noodzakelijk??

Op de GPS map, dan kom je dan in die groene pijl/trechter terecht, dan APP aanzetten? als ik dat doe dan gaat mn vliegtuig soms vann zn koers af

Soms lukt het en gaat hij recht voor de baan maar dan daalt hij niet (glideslope ofzo) , dan de Altitude-hold switch uitzetten? dan gaat hij stallen

.......het lukt me om te landen maar het lukt me niet om zoals het hoort, volautomatisch te landen... ik doe ergens nog iets fout

Ik gebruik FS 2004 en moet eerlijk zeggen dat ik er redelijk snel op uitgekeken ben,.....opstijgen, dan maar snel naar een vliegveld, en dan (proberen te) landen, parkeren @ the gate en dan.....weer opstijgen

Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
  zondag 10 februari 2008 @ 17:37:56 #38
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56647650
Die groene pijl, de ILS, was even vergeten te zeggen dat je dan (mits je de radio ingesteld hebt) de Outer Marker hoort , in de vorm van piepgeluid....... hier zet ik dan APP aan...maar ja, dat heeft niet echt het gewenste effect...

Ik vergeet iets.. maar wat..
pi_56647659
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:34 schreef Piaf het volgende:
Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
Zo te lezen kun je nog steeds geen ILS-approach uitvoeren, dus heb je nog een doel
  zondag 10 februari 2008 @ 17:51:39 #40
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56647889
Klopt, maar ik krijg toch een 747 aan de grond, alleen niet geheel volgens boekje

Als je een passagier bent in mijn vliegtuig moet je luiers dragen, ik zit rechtvoor de baan maar dan weer te hoog en dan een duikvlucht nemen voor het landen en andersom

Ik zit gewoon nog te kloten met die APP knop...die werkt niet , en die paar stappen ervoor om die APP knop te laten werken

Recht voor de baan, de Outer Marker laten werken etc. , zover ben ik al...
pi_56648312
APP knop is niet alles hoor, je kan 'm ook op het handje voor de baan krijgen. Gewoon je frequentie intunen, course goed zetten, en dan 30 graden haaks op de ILS invliegen, ATC vectord je dit normaal.

Daarna gewoon zegmaar de course intercepten, en daarna rechtrimmen, flaps in stapjes omlaag tot je aan je FAS zit en dan je gear down.
That's it.
pi_56648319
Note: Op schiphol hebben ze irl geen markers
  zondag 10 februari 2008 @ 18:36:05 #43
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56648569
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:20 schreef TC_Artemis het volgende:
APP knop is niet alles hoor, je kan 'm ook op het handje voor de baan krijgen. Gewoon je frequentie intunen, course goed zetten, en dan 30 graden haaks op de ILS invliegen, ATC vectord je dit normaal.

Daarna gewoon zegmaar de course intercepten, en daarna rechtrimmen, flaps in stapjes omlaag tot je aan je FAS zit en dan je gear down.
That's it.


Dat klinkt alsof je niet gebruik maakt van de ILS service, dus ook geen Outer Marker, etc.

Recht voor de baan krijgen mbv de course (NAV) : geen probleem

30 graden haaks op ILS? uhhh ja.. klinkt leuk maar hoe

ATC zegt rond dit gebeuren alleen maar zoiets als " fly straight in Runway xxx" , vectoren doet ie niet (meer)

Rechttrimmen is niet nodig, kist hangt precies recht voor de baan, flaps is niet lastig en de FAS? dat zegt me niets

Voel me best wel een noob met landen nu
pi_56648701
ILS service, waar heb je het allemaal over, volgensmij snap je het niet helemaal he?

Goed, daar gaan we nog een keer.

Approach vectord je richting de baan, op een normale base leg zit je 10NM van de baan af als je indraait, je draait runway - 30 in, dus voor de 18R op schiphol 210 of 150 graden, om op die heading de ILS COURSE te intercepten. Als je eenmaal geintercept hebt, wacht je tot de glideslope komt, en die volg je dan gewoon naar beneden, je intercept de glideslope altijd van onderaf.

ILS = een signaal
ILS service??... heb ik nog nooit van gehoord hoor. En markers hoef je niet echt op te letten, op sommige airports waar het rustig is is het High speed until MIDDLE MARKER, maar op schiphol zijn er geen markers dus daar is geen kans van slagen in dat geval.

FAS = Final approach speed, maar duidelijk dat je je er wat meer in moet gaan verdiepen, het is dat ik het niet erg vind, maar ik ben geen lopend handboek, en de rest van de mensen die er hier iets van af weet ook denk ik niet.

En duidelijk wel dat je hem met crosswind moet rechttrimmen hoor, rudder en ailerons trimmen zodat je in princiepe zonder enige invoer van rudder of yoke hem zo kan landen.
  zondag 10 februari 2008 @ 19:04:21 #45
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56649162
je vind het niet erg





http://www.youtube.com/watch?v=0KPqduWjax0

Mooie landing, volledig in het turks uitgelegd, hier zie ik dus wat ik fout doe!

Plaatjes kijken zonder geluid

Dank voor de uitleg, dit en http://toomuchfs.com/tutorials/ILS/tutorial_ils.htm en nog wat andere info zullen me op weg helpen
pi_56649674
Kom er nu pas achter dat er ook een FS topic is Zijn er hier ook mensen die op IVAO vliegen? Vlieg er nu al ongeveer 2,5 jaar en blijft nog steeds leuk. K vlieg vooral met PMDG 737 of 747 (zolang er maar een FMC in zit vind ik het al gauw best).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. (Albert Einstein)
  zondag 10 februari 2008 @ 20:03:43 #47
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56650450
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:34 schreef Piaf het volgende:
Zelfs op 100% AI is het nog weinig

Ik wil lekker in de wachtrij staan, veel vliegtuigen en het liefst allemaal maatschappijen die dus werkelijk bestaan

Daarvoor naar World of AI gaan (googlen) , alleen kost het beetje tijd om alles in je FS te flikkeren
Heb nu Lufthansa, KLM, Air India etc rondvliegen, op schiphol staat het vol met KLM, in Duitsland vliegt

Lufthansa overal en nergens... ieder pakket heeft zn eigen vluchtschema dus het is niet gegarandeerd dat je, ook al heb je 10 van die vliegtuigmaatschappijen er in gezet, dat je ze ook tegenkomt

blablahblah, gewoon naar WoAI gaan en daar dingen van halen


Wat vliegen betreft...het landen is nog steeds een mysterie;

Op de map de ILS frequentie halen, deze in de radio zetten, dat knopje omhalen en klaar? (onderaan NAV 1 lampje staat aan, moet MRK (Marker) ook aan?

De heading ook pakken, wat dus onder die ILS freq. staat,

Deze heading zet ik in NAV, en zodra ik bijna ga landen, pak weg 3 a 5 minuten ervoor, dan de NAV aan, dan gaat die kist recht voor de baan hangen

Op de GPS, daar de landingsbaan invoeren, activate approach is noodzakelijk??

Op de GPS map, dan kom je dan in die groene pijl/trechter terecht, dan APP aanzetten? als ik dat doe dan gaat mn vliegtuig soms vann zn koers af

Soms lukt het en gaat hij recht voor de baan maar dan daalt hij niet (glideslope ofzo) , dan de Altitude-hold switch uitzetten? dan gaat hij stallen

.......het lukt me om te landen maar het lukt me niet om zoals het hoort, volautomatisch te landen... ik doe ergens nog iets fout

Ik gebruik FS 2004 en moet eerlijk zeggen dat ik er redelijk snel op uitgekeken ben,.....opstijgen, dan maar snel naar een vliegveld, en dan (proberen te) landen, parkeren @ the gate en dan.....weer opstijgen

Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
Voor je probleem met je AI.. gewoon AI pakketjes downloaden www.avsim.com
  maandag 11 februari 2008 @ 11:04:17 #48
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56661310
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:28 schreef Halvor het volgende:
Kom er nu pas achter dat er ook een FS topic is Zijn er hier ook mensen die op IVAO vliegen? Vlieg er nu al ongeveer 2,5 jaar en blijft nog steeds leuk. K vlieg vooral met PMDG 737 of 747 (zolang er maar een FMC in zit vind ik het al gauw best).
Ja er lopen er hier een paar rond. Zoals ik.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 11 februari 2008 @ 11:11:02 #49
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56661442
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:41 schreef TC_Artemis het volgende:
ILS service, waar heb je het allemaal over, volgensmij snap je het niet helemaal he?

blalalallalabalalaa

En duidelijk wel dat je hem met crosswind moet rechttrimmen hoor, rudder en ailerons trimmen zodat je in princiepe zonder enige invoer van rudder of yoke hem zo kan landen.
Rechttrimmen? Je doet toch full automated ILS....
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56662080
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:11 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Rechttrimmen? Je doet toch full automated ILS....
Niet dat ik weet, zoals beschreven is duidelijk geen full automated maar handmatig, en dan moet je zeker wel trimmen. Tenminste, het is geen vereiste, maar een stabilized approach is niet erg.
  maandag 11 februari 2008 @ 17:04:44 #51
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56667691
Ik heb trouwens FS Ultimate Traffic liggen, maar er is iets niet goed gegaan met installeren

waar kan ik de licence veranderen / waar in de registry kan ik de key veranderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')