quote:And as things fell apart, nobody paid much attention.
quote:Wenn alles in Scherben fällt, niemandes war interessiert.
http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/25/buit1.htmlquote:Berlusconi zint op terugkeer
Silvio Berlusconi rekent op een terugkeer aan de macht in Italië. De voormalige rechtse premier zei dit nadat zijn voorganger Romano Prodi zijn ontslag had ingediend.
Prodi verloor een vertrouwensstemming in de Senaat.
De Senaat stemde gisteren met 161 tegen 156 stemmen en één onthouding tegen Romano Prodi.
Diens centrumlinkse regering heeft het twintig maanden uitgehouden. President Giorgio Napolitano heeft Prodi gevraagd aan te blijven als demissionair premier, terwijl er een oplossing voor de crisis wordt gezocht.
Napolitano kan een formateur aanwijzen, maar hij kan ook vervroegde verkiezingen uitschrijven. Behalve Silvio Berlusconi voelen weinig leidende politici daarvoor.
Berlusconi's partij is, volgens alle peilingen, de populairste. Berlusconi organiseerde na Prodi's val een feestje in zijn Romeinse woning en zei meteen te beginnen met het voorbereiden van een verkiezingscampagne.
meneer Google.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:22 schreef Fastmatti het volgende:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een electro-hydraulic piloted control system en een electric-hydraulic multiplexed control system?
Berlusconi is gewoon stoer.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/25/buit1.html
http://www.youtube.com/watch?v=U6QeOqsxtsg
quote:A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired.
*Hap*quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Leg je nu weer aas uit voor Klopkoek
Met een nieuwe botox behandeling kan die kerel nog tientallen jaren mee.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/25/buit1.html
http://www.youtube.com/watch?v=U6QeOqsxtsg
Het ene wordt bestuurd, het ander gemultiplexed.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:22 schreef Fastmatti het volgende:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een electro-hydraulic piloted control system en een electric-hydraulic multiplexed control system?
Zelfs onze taal bestaat uit duizenden regeltjes. Vooral diegene die de regels rond d en t (die je dus hetzelfde uitspreekt) heeft bedachd mag tegen de muur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:23 schreef Monidique het volgende:
http://www.onzetaal.nl/advies/watdat.php
Integendeel. Het is taal, geen wiskunde.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:31 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zelfs onze taal bestaat uit duizenden regeltjes. Vooral diegene die de regels rond d en t (die je dus hetzelfde uitspreekt) heeft bedachd mag tegen de muur.
Ach, als je uitgaat van part-timers klopt het wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders is echt een vuile leugenaar:
"Mensen krijgen meer geld in een uitkering dan als ze gaan werken"
Nederlands is gewoon een kuttaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Integendeel. Het is taal, geen wiskunde.
Tja voor jou is iets natuurlijk al vrij snel kutquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nederlands is gewoon een kuttaal.
Doe niet zo gek. Waarom zou Nederlands een kuttaal zijn? Toegegeven, de Duitse naamvallen zijn om jaloers op te zijn, maar Nederlands doet er niet voor onder. Allemaal rare regels, uitzonderingen, woorden met geschiedenis, dat is toch mooi?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nederlands is gewoon een kuttaal.
Die naamvallen zijn ook zo'n leuke. Ze zijn afgeschaft, maar niet helemaal natuurlijkquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. Waarom zou Nederlands een kuttaal zijn? Toegegeven, de Duitse naamvallen zijn om jaloers op te zijn, maar Nederlands doet er niet voor onder. Allemaal rare regels, uitzonderingen, woorden met geschiedenis, dat is toch mooi?
Kan er niks aan doen. Of het is goed of het is kut.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja voor jou is iets natuurlijk al vrij snel kut.
Geweldig toch!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die naamvallen zijn ook zo'n leuke. Ze zijn afgeschaft, maar niet helemaal natuurlijk
Ik laat mij er ook niet door beinvloeden, maar dan blijft het nog steeds een onnozele bezigheid om iets dynamisch als taal te gaan "bepalen" elk jaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:23 schreef sigme het volgende:
Waarom zou je je laten beīnvloeden door groene boekjes? Rode boekjes schrijven je toch ook niet de wet voor?
Personeel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:27 schreef sigme het volgende:
Waarom is het onnozel om voor je eigen personeel een lijstje op te stellen over hoe er gespeld moet worden?
Overheidsinstanties en scholen MOETEN zich aan de spelling houden. Verder mag je volgens mij zo spellen als je wilt. (Al wordt het moeilijk met examens enzo) Daarom kunnen kranten er ook voor kiezen om de "witte spelling" aan te houden.quote:
Ik allochtoon. Ik positief discriminatie wil.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:23 schreef Monidique het volgende:
[Centraal] Wilders film topic
http://www.onzetaal.nl/advies/watdat.php
Zeer zekerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:27 schreef Monidique het volgende:
Normaal Nederlands is bijvoorbeeld mooier dan normaal Engels.
Jij bent toch van de donkere variant? Alleen lichtbruine allochtonen krijgen dat.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik allochtoon. Ik positief discriminatie wil.
RAL 8028. Goed genoeg?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij bent toch van de donkere variant? Alleen lichtbruine allochtonen krijgen dat.
Fok! verandert af en toe je berichten zonder dat je het merkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
Niet nader genoemde?
http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=70&release=612quote:The year 2007 was marked by a notable setback for global freedom, Freedom House reported in a worldwide survey of freedom released today.
The decline in freedom, as reported in Freedom in the World 2008, an annual survey of political rights and civil liberties worldwide, was reflected in reversals in one-fifth of the world’s countries. Most pronounced in South Asia, it also reached significant levels in the former Soviet Union, the Middle East and North Africa, and sub-Saharan Africa. A substantial number of politically important countries whose declines have broad regional and global implications—including Russia, Pakistan, Kenya, Egypt, Nigeria, and Venezuela—were affected.
Wel een manco dat ze de economische situatie (en dus de mate van economische vrijheid) niet meenemen in de vrijheidsberekening.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=70&release=612
http://www.freedomhouse.o(...)h/FIW08Checklist.pdfquote:G. PERSONAL AUTONOMY AND INDIVIDUAL RIGHTS
1. Does the state control travel or choice of residence, employment, or institution of higher
education?
2. Do citizens have the right to own property and establish private businesses? Is private
business activity unduly influenced by government officials, the security forces, political
parties/organizations, or organized crime?
3. Are there personal social freedoms, including gender equality, choice of marriage partners,
and size of family?
4. Is there equality of opportunity and the absence of economic exploitation?
Nee, dat is slechts een factor. Het gaat om 'civil and democratic' rights.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:53 schreef Monidique het volgende:
Het gaat om politieke vrijheid.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:05 schreef Troel het volgende:
Bij het goed bekijken van mijn nieuwe kolf, kwam ik erachter dat daar ook een handkolftrekstang bij zat. Ik heb nu dus en de IQ Uno en de handkolf, maar de IQ kan dus ook als handkolfWel handig: zo kan ik standaard een kolf in mijn koffertje doen en eentje thuis laten liggen.
Ik hoop inderdaad dat dat lekken snel over is, en anders ga ik inderdaad gewoon een oude bh dragen met washandjes erin ofzo, maar ben zo bang dat dat ook gaat irriteren. De pukkeltjes van de tape zijn gelukkig aan het wegtrekken, dat was dus ook een eens en dan nooit weer
Ja. Civil and democratic? Politiek. Maar zoals ik gisteren al zei: politiek is economie. Voor een zeer groot gedeelte.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee, dat is slechts een factor. Het gaat om 'civil and democratic' rights.
Het recht om iets niets te vinden zekerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:53 schreef Monidique het volgende:
Het gaat om politieke vrijheid.
Het recht om andere mensen dwingen te leven zoals jij goed dunkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:00 schreef Aoristus het volgende:
Het recht om iets niets te vinden zeker
Dat bedoel ik niet. De 'civil liberties' van China worden nog steeds op hetzelfde niveau gewaardeerd als dertig jaar geleden (6). Maar de levensstandaard is nu hoger dan toen, dus de mensen kunnen meer keuzes maken op basis van hun inkomen. Dat is ook vrijheid. Rusland: zelfde verhaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:55 schreef Monidique het volgende:
En dit:
[..]
http://www.freedomhouse.o(...)h/FIW08Checklist.pdf
Het gaat niet om welvaart. Het gaat om de juridische vrijheid van een land. Simpel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. De 'civil liberties' van China worden nog steeds op hetzelfde niveau gewaardeerd als dertig jaar geleden (6). Maar de levensstandaard is nu hoger dan toen, dus de mensen kunnen meer keuzes maken op basis van hun inkomen. Dat is ook vrijheid. Rusland: zelfde verhaal.
Daarnaast is er een ondeverdeling naar onder andere 'political rights' en 'civil liberties', dat geeft al aan dat het niet alleen om politieke rechten gaat. Maakt het des te vreemder dat er geen aandacht wordt geschonken aan wat ik hier boven al noemde.
Het erge is dat het elkaar versterkt: de enige manier hoe je erop kunt reageren is door zelf keihard te meppen. Je gaat er vanzelf in mee, waardoor je zelf onderdeel van het probleem wordt en het probleem weer versterkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik kom de laatste weken in verdacht veel topics met daarin een vast groepje users die op basisschool niveau met elkaar aan het wellus nietussen zijn. Ze proberen zo hard mogelijk elkaar zwart te maken op de basale methode die je maar kan bedenken. Het gaat over mensen uit andere streken, mensen die links of rechts in het politieke spectrum staan, atheīsten tegen gelovigen, libertariers tegenover ambtenaren. Men komt niet verder dan platte opmerkingen als: Rutte is stom, boomknuffelaars stinken, belasting betalen is diefstal en Wilders zijn kapsel is kut.
Laat het duidelijk zijn dat dit niet het niveau is waar wij naar streven. Dit is een dringende oproep aan de users om zich enkel in discussies te mengen indien men daadwerkelijk wat te melden heeft. Users die het toch niet kunnen laten enkel hersenscheten op het forum achter te laten, moeten niet vreemd opkijken als ze er op aangesproken worden.
Laat ik als een van de dieptepunten dit topic nemen: Ondernemers optimistisch en Rutte praat iedereen de put in Let op, enkel de OP is ontopic. De rest komt niet verder dan dronken VMBO borrelpraat. Wees niet bang, teveel topics gaan aan deze bagger ten onder. Dit is niet de FP, KLB of ONZ.
Je bent zelf een schoolvoorbeeld. Ik vraag je met klem ermee op te houden. Je kan veel beter posten dan je nu laat zien. Met de manier waarop je nu bezig bent verlaag je je zelf en het subforum.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het erge is dat het elkaar versterkt: de enige manier hoe je erop kunt reageren is door zelf keihard te meppen. Je gaat er vanzelf in mee, waardoor je zelf onderdeel van het probleem wordt en het probleem weer versterkt.
Nou nou, ik doe dat lang niet altijd. En doe niet alsof ik de aanstichter ben. Fastmatti, Zwaardvisch en daarvoor PJORourke zitten al veel langer op dit forum.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je bent zelf een schoolvoorbeeld. Ik vraag je met klem ermee op te houden. Je kan veel beter posten dan je nu laat zien. Met de manier waarop je nu bezig bent verlaag je je zelf en het subforum.
Ik kan mij eigenlijk wel in al deze stellingen vinden.quote:Rutte is stom, boomknuffelaars stinken, belasting betalen is diefstal en Wilders zijn kapsel is kut.
T is niet dat het een natte droom van me is...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Ohjee, nu issie boos.
Ik stoor me aan al het hersenloze posten. Ook fastmatti en Zwaardvisch en Pjorourke worden erop aangesproken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou nou, ik doe dat lang niet altijd. En doe niet alsof ik de aanstichter ben. Fastmatti, Zwaardvisch en daarvoor PJORourke zitten al veel langer op dit forum.
Nou, dan ga je daar vanzelf in mee, vooral als extreem-rechts hier wel erg prominent aanwezig is.
Sorry, maar het neigt erg naar selectiviteit. Sinds dat ik hier kom (nog niet zo lang, ik geef toe) valt het me bijv. op dat wanneer het over criminaliteit gaat altijd de islam er weer met haren bij wordt gesleept. Daar hoorde ik 'jullie' nou echt nooit over. Logisch, want dergelijke topics staan garant voor 7 of meer pagina's.
Ik vind het wel spijtig hoe zij afgezakt is met de jaren. Ooit een emancipatoir progressieveling, nu het lievelingetje van FoxNews en andere religieus-rechtse rouwdouwers die weinig op hebben met vrouwenemancipatie.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:20 schreef Aoristus het volgende:
Hirschi Ali spreekt zich eindelijk uit over WIlbers @ Nova. Ben benieuwd. Ze zit hoog en droog in New York
Het is erger, ze is nog slechter Nederlands gaan spreken ookquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het wel spijtig hoe zij afgezakt is met de jaren. Ooit een emancipatoir progressieveling, nu het lievelingetje van FoxNews en andere religieus-rechtse rouwdouwers die weinig op hebben met vrouwenemancipatie.
Het leek Joustra niet zo praktisch om alle Islamieten tijdelijk het land uit te sturen totdat de film voorbij is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
AHA was helder. Prima wijf.
Het is bizar dat Wilders het onderwerp is i.p.v. die gekke islam met aanhangers.
neem nog een bakkie negerzweetquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
AHA was helder. Prima wijf.
Het is bizar dat Wilders het onderwerp is i.p.v. die gekke islam met aanhangers.
Hoho, ik heb AHA altijd al een onnozele troela gevondenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het wel spijtig hoe zij afgezakt is met de jaren. Ooit een emancipatoir progressieveling, nu het lievelingetje van FoxNews en andere religieus-rechtse rouwdouwers die weinig op hebben met vrouwenemancipatie.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:06 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het leek Joustra niet zo praktisch om alle Islamieten tijdelijk het land uit te sturen totdat de film voorbij is.
http://ap.google.com/arti(...)jcC-rOHaWrgD8UDBAPO0quote:President Hugo Chavez on Friday accused neighboring Colombia and the United States of plotting a military "aggression" against Venezuela.
"I accuse the government of Colombia of devising a conspiracy, acting as a pawn of the U.S. empire, of devising a military provocation against Venezuela," Chavez said.
"A military aggression is being prepared from Colombia against Venezuela," Chavez said, linking the U.S. to the alleged plot. He claimed that Washington aims to "oblige us to respond, and later a war could be set off."
Nee, dit klopt niet. Ik kom pas vanaf juli 2007 regelmatig in POL. Jij was er toen al een tijdje aanwezig.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou nou, ik doe dat lang niet altijd. En doe niet alsof ik de aanstichter ben. Fastmatti, Zwaardvisch en daarvoor PJORourke zitten al veel langer op dit forum.
Nou, dan ga je daar vanzelf in mee, vooral als extreem-rechts hier wel erg prominent aanwezig is.
Sorry, maar het neigt erg naar selectiviteit. Sinds dat ik hier kom (nog niet zo lang, ik geef toe) valt het me bijv. op dat wanneer het over criminaliteit gaat altijd de islam er weer met haren bij wordt gesleept. Daar hoorde ik 'jullie' nou echt nooit over. Logisch, want dergelijke topics staan garant voor 7 of meer pagina's.
http://www.youtube.com/watch?v=JCbKv9yiLiQquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:21 schreef Monidique het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=3KofUZ098_s&watch_response
Pffrt. Dat is toch zo'n hackactie van wat 1337-pubers?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=JCbKv9yiLiQ
laat ze daar maar eens voor gaan promoten in de steden met van die lekkere Greenpeaca/ boekenclub/ etc -meisjes.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Chanologyquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:47 schreef Monidique het volgende:
Pffrt. Dat is toch zo'n hackactie van wat 1337-pubers?
Logisch, beide groepen komen overeen dat ze vinden dat informatie macht is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Chanology
Het zijn vooral 4chan idioten ( /b/tards die op http://img.4chan.org/b/imgboard.html (NWS) rondhangen) die alle groeperingen op internet samen willen krijgen om Scientology iig. van het internet af te halen.
Internetanarchie dus.
Ik heb deze pm van hem nog liggen:quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:09 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij moet het erg goed spul zijn wat die Johndope rookt.
quote:Mocht het einde der tijden toch ooit uitbreken en jij ligt ergens bang in een hoekje, dan zal ik het er nog even een keer in wrijven dat de bijbel toch waarheid blijkt
Die is goed.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb deze pm van hem nog liggen:
[..]
Hij heeft gelijk, hij is ueber en hij kent de bijbelquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb deze pm van hem nog liggen:
[..]
Hij is een schoolvoorbeeld van de personen waarop de quote uit m'n sig slaat.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, hij is ueber en hij kent de bijbel
Da's best Zennerigquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij is een schoolvoorbeeld van de personen waarop de quote uit m'n sig slaat.
Zo Zennerig was Darwin nou ook weer niet.quote:
quote:Over en sluiten voor Nevland na te laag bod
25/01/2008 23:22
Erik Nevland blijft vooralsnog speler van FC Groningen. Fulham legde een bod neer van 1,5 miljoen euro, maar voor dat bedrag mag de Noorse spits niet vertrekken.
'Het eerste bod van Fulham bedroeg 1,2 miljoen euro', doet algemeen directeur Hans Nijland op de website van Groningen verslag van de onderhandelingen met Fulham. 'Dat hebben wij met elkaar als ontoereikend betiteld.'
'Uiteindelijk wilde Fulham vanavond niet verder gaan dan 1,5 miljoen euro. Dat vinden wij onvoldoende. Voor dat bedrag kunnen wij op korte termijn geen goede vervanger vinden én wij kunnen dat ook niet verantwoorden naar onze achterban. Fulham heeft hierop aangegeven dat het wat hen betreft over en sluiten is.'
FC Groningen was met Fulham in gesprek gegaan uit respect voor de verdiensten van Nevland voor de club. De dertigjarige spits wilde zelf graag naar Londen verhuizen.
Als je alternatieven Ogararu en Colin zijn dan betaal je graag iets teveel natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als Silva 3,75 miljoen waard is dan is Nevland zeker 6 miljoen waard.
[..]
Als Ajax er jaarlijks 10 miljoen heenstuurt schiet het wel op natuurlijkquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:47 schreef Aoristus het volgende:
Nooit gedacht dat FC Groningen zoveel geld te besteden had
O, het is zo'n 'wisselspeler'quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als Ajax er jaarlijks 10 miljoen heenstuurt schiet het wel op natuurlijk
Ik vind het al een hele prestatie dat hij toe geeft dat de VVD hoofdzakelijk een partij voor de middenklasse/elite is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:31 schreef sneakypete het volgende:
Tjezus wat een arrogant artikel.
"de PVDA mikt op laagopgeleid en wij op hoogopgeleid en seculier"
Alsof de VVD uit superieure mensen bestaan.
En dat liberale gedachtengoed heeft anders flinke deuken opgelopen, mede dankzij de VVD.
De rest van het artikel bestaat uit inkoppers maar hij heeft wel gelijk over oa Jan Marijnissen en het multicultidebat.
Ik vind het wel aandoenlijk om te zien hoe Neelie Kroes, Bolkestein en nog wat anderen doen alsof Hirsi Ali de grootste intellectueel is die er tegenwoordig op de aardbol rondloopt. Dat zij zich kan meten met Niall Ferguson, Jonathan Israel en al die andere Verlichtingsfundamentalisten.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:41 schreef sneakypete het volgende:
en dan klagen over de verheerlijking van den Uyl.
http://www.wereldomroep.n(...)ie-leveren-aan-Indiaquote:Fransen gaan kerntechnologie leveren aan India
Gepubliceerd: vrijdag 25 januari 2008 11:30 UTC
Laatst gewijzigd: vrijdag 25 januari 2008 11:30 UTC
New Delhi - Frankrijk gaat India kernreactoren en nucleaire brandstof leveren voor het opwekken van energie als de huidige internationle boycot binnenkort wordt opgeheven.
Dat bleek in New Delhi tijdens het staatsbezoek van de Franse president Nicolas Sarkozy aan India. Sinds India in 1998 atoomproeven had uitgevoerd, geldt een internationale boycot voor de levering van kerntechnologie aan dat land. Maar zowel de Verenigde Staten als de Europese Unie willen de boycot beëindigen en India erkennen als een legitieme kernmacht.
De Franse president Sarkozy wil tijdens zijn bezoek aan India ook contracten afsluiten voor de levering van onder meer wapens, helikopters en Mirage-gevechtstoestellen. Frankrijk is, na Rusland en Israël, de belangrijkste wapenleverancier van India, dat de komende vijf jaar naar verwachting 30 miljard dollar uitgeeft aan wapens. Sarkozy sprak in New Delhi met onder anderen zijn Indiase ambtgenoot Pratibha Patil en premier Manmohan Singh.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
"de emoties van een forse groep kiezers ... belemmeren een rationale benadering van de problemen. Dat electoraat is irrationeel"
Tja zoiets kan gebeuren bij het overmeesteren van iemand. Vind ik niet zo heel raar eigenlijk. Wel slordig hoe de politie ermee omgegaan is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:52 schreef Gabry het volgende:
Agent smijt onschuldige door autoruit
Ik heb echt een hekel aan de Nederlandse politie. Ze falen ongeacht wat ze doen. Welke idioot gooit iemand door een autoruit.
Naar mijn idee kan het gewoon gebeuren. We hebben laatst ook iemand af moeten voeren naar de eerste hulp omdat z'n kaak ernstig gekneusd was tijdens een potje stoeien. Als je iemand wilt overmeesteren is het handig om die persoon tegen iets aan te duwen b.v. een auto, gaat dat een tikje te hard dan kan dat pijn doen. Heb er geen problemen mee.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:56 schreef Gabry het volgende:
Er, nee. Ze hebben speciale training gehad in het overmeesteren van personen toch? En ze hebben pepperspray. Helemaal als het om een 16-jarig jochie gaat.
Er is geen absoluut geen reden om schade aan een auto te veroorzaken en iemand zijn gezicht open te halen.
Tja het lijkt me zeker geen standaard beleid en het kan een keer gebeuren. Niet netjes, tijd voor goede excuses en verder gaan met het leven.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:02 schreef Gabry het volgende:
Als een persoon tegenwerkt mag die persoon best een kneuzingen oplopen of gepeppersprayed worden. De politie zijn bewust uitgerust met knuppels en niet met zwaarden.
Autoschade en snijwonden vind ik anders. Zodra derden er kosten aan overhouden en een persoon littekens kan oplopen gaat het voor mij iets te ver.
Die irritante Turk met zijn kusgeluidjes heb ik al een tijd niet gehoord. Mijn nekharen gaan er nog steeds van overeind staanquote:
Laat de agent maar verantwoordelijkheid nemen voor zijn ongelukjes.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:13 schreef du_ke het volgende:
een ongelukje bij het arresteren, meer is het toch niet?
Juist, als je onschuldig in elkaar wordt gemept door het bevoegd gezag, of vervolgd, of veroordeeld, dan mag je niet mopperen als dat wordt toegegeven. Waar gehakt wordt vallen spaanders, liever een paar onschuldigen bij tijd & wijle de lul dan een schuldige die ontkomt. Nietwaar?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:13 schreef du_ke het volgende:
een ongelukje bij het arresteren, meer is het toch niet?
Gelukkig staken ze regelmatig de laatste tijd.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:52 schreef Gabry het volgende:
Ik heb echt een hekel aan de Nederlandse politie. Ze falen ongeacht wat ze doen. Welke idioot gooit iemand door een autoruit.
Als we willen dat drugsdealers opgepakt worden, wat toch zal gebeuren zolang drugshandel illegaal is, zal het ook zo nu en dan mis gaan. Dat de slachtoffers daarvan mopperen is uiteraard hun goed recht maar zolang dit soort zaken niet structureel gebeuren lijkt het me geen groots probleem en al helemaal geen reden om een hekel te hebben aan de Nederlandse politie.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Juist, als je onschuldig in elkaar wordt gemept door het bevoegd gezag, of vervolgd, of veroordeeld, dan mag je niet mopperen als dat wordt toegegeven. Waar gehakt wordt vallen spaanders, liever een paar onschuldigen bij tijd & wijle de lul dan een schuldige die ontkomt. Nietwaar?
Als de consequenties uit zouden blijven dan biedt dat juist ruimte om structureel de fout in te gaan. Daarnaast moet de schade toch door iemand vergoed worden. En niet door de slachtoffers in ieder geval.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als we willen dat drugsdealers opgepakt worden, wat toch zal gebeuren zolang drugshandel illegaal is, zal het ook zo nu en dan mis gaan. Dat de slachtoffers daarvan mopperen is uiteraard hun goed recht maar zolang dit soort zaken niet structureel gebeuren lijkt het me geen groots probleem en al helemaal geen reden om een hekel te hebben aan de Nederlandse politie.
Oh, en pistolen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:02 schreef Gabry het volgende:
Als een persoon tegenwerkt mag die persoon best een kneuzingen oplopen of gepeppersprayed worden. De politie zijn bewust uitgerust met knuppels en niet met zwaarden.
Het lijkt me inderdaad op z'n plaats dat dit door de politie wordt vergoedquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:24 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als de consequenties uit zouden blijven dan biedt dat juist ruimte om structureel de fout in te gaan. Daarnaast moet de schade toch door iemand vergoed worden. En niet door de slachtoffers in ieder geval.
Nee, maar het is niet alsof je het kunt uitsluiten, zoals Gabry zegt, alsof het iets buitengewoons is, ongeacht wat er daarna gebeurt en wat er gebeurd is; het kan gebeuren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Juist, als je onschuldig in elkaar wordt gemept door het bevoegd gezag, of vervolgd, of veroordeeld, dan mag je niet mopperen als dat wordt toegegeven. Waar gehakt wordt vallen spaanders, liever een paar onschuldigen bij tijd & wijle de lul dan een schuldige die ontkomt. Nietwaar?
We kunnen natuurlijk ook gewoon ouderwets links aan die gemene criminelen vragen of ze willen stoppen met crimineel doen, is er ook geen politie meer nodig en gebeuren dit soort ongelukken ook niet meer.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:27 schreef Aoristus het volgende:
duke heeft gelijk
Inderdaad, erg vervelend maar het kan gebeuren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:29 schreef Monidique het volgende:
Buitengewoon is een verkeerd woord. Goed. Alsof zo'n training ervoor zorgt dat dit soort dingen niet kunnen voorkomen. Het kan voorkomen en dat is zeer spijtig.
Niemand is onschuldig.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:18 schreef sigme het volgende:
Juist, als je onschuldig in elkaar wordt gemept door het bevoegd gezag
Juistem! De mens is slecht en moet opgevoed worden, desnoods met fluwelen handschoenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk ook gewoon ouderwets links aan die gemene criminelen vragen of ze willen stoppen met crimineel doen, is er ook geen politie meer nodig en gebeuren dit soort ongelukken ook niet meer.
Hmm. Ja, het is onvermijdelijk dat fouten gemaakt worden. Het is niet zo dat het soort fouten en de aard van de fouten onbeīnvloedbaar zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar het is niet alsof je het kunt uitsluiten, zoals Gabry zegt, alsof het iets buitengewoons is, ongeacht wat er daarna gebeurt en wat er gebeurd is; het kan gebeuren.
Professionaliteit houdt niet in dat er nooit fouten worden gemaakt. Dat is onrealistisch.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:38 schreef Gabry het volgende:
Ik verwacht toch enige vorm van professionaliteit bij beroepsbeoefenaars. Of je nou een dokter, een timmerman of een agent bent.
Misschien kan Rouvoet, net als voor de nieuwe geborene, ook de nieuwe Nederlanders een cdtje toesturen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:34 schreef Monidique het volgende:
Nou nou nou... Net het Journaal. Een of andere Surinaamse dominee, ofzo, werd begraven, Cohen natuurlijk een leuk woordje erbij. Ja, nou, die dominee had hem geleerd dat religie een goed bindmiddel kan zijn voor nieuwe Nederlanders. Godverdeflikkertochop, denk ik dan, laat dat islamgeleuter er een keertje buiten...
Eens, maar als de politie in dit soort gevallen fouten maakt zijn ze vaak fataler dan dat een schilder per ongeluk op het glas verft.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:39 schreef Monidique het volgende:
Professionaliteit houdt niet in dat er nooit fouten worden gemaakt. Dat is onrealistisch.
Oh mein gott!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:40 schreef Aoristus het volgende:
professioneler dan Heino kan bijna niet
Als een agent een zijspiegel eraf rijdt is dat ook minder fataal dan wanneer een een schilder met z'n trap op een tekkeltje valt. Sja. Ik zie het punt niet. Ja, natuurlijk kunnen de gevolgen bij fouten erger zijn, dat is toch... nou ja... logisch. Niet echt, nee, bijzonder.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eens, maar als de politie in dit soort gevallen fouten maakt zijn ze vaak fataler dan dat een schilder per ongeluk op het glas verft.
Over lijken...Inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:34 schreef Monidique het volgende:
Nou nou nou... Net het Journaal. Een of andere Surinaamse dominee, ofzo, werd begraven, Cohen natuurlijk een leuk woordje erbij. Ja, nou, die dominee had hem geleerd dat religie een goed bindmiddel kan zijn voor nieuwe Nederlanders. Godverdeflikkertochop, denk ik dan, laat dat islamgeleuter er een keertje buiten...
Ook professionele mensen maken fouten en veroorzaken ongelukkenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:38 schreef Gabry het volgende:
Ik verwacht toch enige vorm van professionaliteit bij beroepsbeoefenaars. Of je nou een dokter, een timmerman of een agent bent.
Reden temeer om de nederlandse pliesie geen tasers te geven.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:52 schreef Gabry het volgende:
In d'r moestuin, toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar werkt Sigme ook al weer?
ik bedoel bij welk ict bedrijf...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:52 schreef gronk het volgende:
[..]
In d'r moestuin, toch?of is dat nog niet zover?
Atos. Hoezo?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar werkt Sigme ook al weer?
In welke context/ welk gedeelte bedoel je?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik denk overigens nog even na over jullie dispuut in feedback.
Ik ben benieuwd hoelang een pacifist pacifist blijft als-ie een aantal keren een Meki-ervaring meemaaktquote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Stomme pacifisten, we zouden ze allemaal in elkaar moeten rossen.![]()
![]()
![]()
Och, ook nare ervaringen hebben mij nooit van mijn overtuiging gebracht hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoelang een pacifist pacifist blijft als-ie een aantal keren een Meki-ervaring meemaakt
Wat is een Meki-ervaring?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:18 schreef gronk het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang een pacifist pacifist blijft als-ie een aantal keren een Meki-ervaring meemaakt
Precies, anders is het een soort van slappe mening.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:27 schreef Monidique het volgende:
Overtuigingen zijn er juist om te behouden in tijden waarin je niet die overtuiging zou willen hebben.
Kweenie hoor, maar ik denk dat als ik een junk aan m'n fiets zie morrelen dat 't meer indruk maakt als ik dreigend op 'm afkom (met de uitstraling dat ik ook bereid ben om geweld te gebruiken), dan dat ik heel beschaafd zeg 'ik ga nu de politie bellen hoor'.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:21 schreef sigme het volgende:
Och, ook nare ervaringen hebben mij nooit van mijn overtuiging gebracht hoor.
Dat je wakker wordt, naar buiten gaat om in je auto te stappen, geen auto vindt, en 'm een wijk verderop uitgebrand terugvindt.quote:
Ik dacht al dat het niet Ordina was, maar ik wist niet meer welke wel. Dat vroeg ik me opeens af toen ik door de stad liep... Waarom weet ik ook niet...quote:
Precies. Overtuigingen kosten geld, tijd en moeite.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:27 schreef Monidique het volgende:
Overtuigingen zijn er juist om te behouden in tijden waarin je niet die overtuiging zou willen hebben.
Wat ik met jullie gebekvecht aan moet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:06 schreef gronk het volgende:
[..]
In welke context/ welk gedeelte bedoel je?
Ik zou niet weten waarom daarom een neiging zou krijgen om mensen iets aan te doen. Ik ben goed verzekerd.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:29 schreef gronk het volgende:
Dat je wakker wordt, naar buiten gaat om in je auto te stappen, geen auto vindt, en 'm een wijk verderop uitgebrand terugvindt.
Nee, ik heb (nog) niet bij het LNV gezeten. Ga jij daar tewerk gesteld worden?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het niet Ordina was, maar ik wist niet meer welke wel. Dat vroeg ik me opeens af toen ik door de stad liep... Waarom weet ik ook niet...
Zat je bij LNV in Assen?
Maar je krijgt van de verzekering niet je auto terug.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom daarom een neiging zou krijgen om mensen iets aan te doen. Ik ben goed verzekerd.
1945: 'Ja, laten we niet de atoombom op hiroshima gooien, maar in plaats daarvan een miljoen amerikaanse soldaten ofzo opofferen. En minstens evenveel japanners.''quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:31 schreef sigme het volgende:
Kweenie hoor, maar ik ga echt niet iemand slaan, of doen alsof ik iemand ga slaan, omdat me dat even beter uitkomt.
En ik ga ook niet vinden dat iemand die mij niet slaat tķch een soort slaat maar dan zonder slaan. Geweldloos geweld. Inflatie.
Met de dader in elkaar rossen ook niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:33 schreef Gabry het volgende:
Maar je krijgt van de verzekering niet je auto terug.
Die kans is wel aanwezig. Ordina heeft net nieuw overeenkomstig getekend met LNV.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb (nog) niet bij het LNV gezeten. Ga jij daar tewerkgesteld worden?
Oh, zoiets heb ik wel eens meegemaakt. Werd niet eens vergoed (denk daaraan, Boze_Appel). Viel onder terrorisme, want de brand was opzettelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat je wakker wordt, naar buiten gaat om in je auto te stappen, geen auto vindt, en 'm een wijk verderop uitgebrand terugvindt.
Viel onder terrorisme? Wat?!?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:35 schreef sigme het volgende:
Oh, zoiets heb ik wel eens meegemaakt. Werd niet eens vergoed (denk daaraan, Boze_Appel). Viel onder terrorisme, want de brand was opzettelijk.
Eh? Veel geweld / minder geweld is beide niet gelijk aan géén geweld. Geen geweld is geen vuile handen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:34 schreef gronk het volgende:
[..]
1945: 'Ja, laten we niet de atoombom op hiroshima gooien, maar in plaats daarvan een miljoen amerikaanse soldaten ofzo opofferen. En minstens evenveel japanners.''
Het maakt het niet OK, maar ik kan de redenatie wel volgen. Vuile handen krijg je toch wel.
Een niet-praktiserend pacifist.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:34 schreef Monidique het volgende:
Ik heb zo vaak de neiging iemand te slaan, ik heb vaak ruzie in kroegen, ik heb geen geduld, ik schiet zo uit mijn slof. Misschien is pacifisme wel wat voor mij.
Nou, als iemand echt heel erg iets tegen je bezigheden heeft en vervolgens je (rijdend) bedrijfspand in de hens steekt, dan valt dat onder terrorisme. Tenminste, dat deed het destijds. Misschien dat inmiddels 'terrorisme' is uitgebreid.quote:
Ik denk dat mensen die de jappenkampen hebben overleefd daar ietsje anders over denken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:37 schreef sigme het volgende:
Eh? Veel geweld / minder geweld is beide niet gelijk aan géén geweld. Geen geweld is geen vuile handen.
Maar geweld uitlokken, hrm?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Overigens ben ik geen pacisifist, want iemand die mij geweld aan doet krijgt wel degelijk een flinke ros terug. Ik zal alleen nooit uit mijzelf geweld initiëren.
Ik kan er niets aan doen als iemand te primitief is om woorden met woorden te bevechten maar zich door onmacht of onkunde genoodzaakt ziet de vuisten te ballen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:42 schreef gronk het volgende:
Maar geweld uitlokken, hrm?
Ik heb begrepen dat dat knap tegenvalt. Degenen die dat soort kutgein uithalen zijn meestal niet in het bezit van een royaal inkomen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:37 schreef Boze_Appel het volgende:
... als ik weet wie de dader is kan de politie/verzekering er vast iets mee zodat alsnog iets van geld krijg
Bij deze kom ik dus niet op de POL-meet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen als iemand te primitief is om woorden met woorden te bevechten maar zich door onmacht of onkunde genoodzaakt ziet de vuisten te ballen.
Denken voor anderen kan je beter niet doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die de jappenkampen hebben overleefd daar ietsje anders over denken.
Want je wil alleen maar op een POL meet komen als je iemand verrot kan rossen?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:46 schreef gronk het volgende:
Bij deze kom ik dus niet op de POL-meet.
Waar haal je 't vandaan?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Want je wil alleen maar op een POL meet komen als je iemand verrot kan rossen?
Nee, daar heb je gelijk in. Pacifisten kunnen dat veel beter. Mij voorschrijven wat wel en niet acceptabel is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Denken voor anderen kan je beter niet doen.
Meer de pit induiken of je gewoon minder druk maken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:34 schreef Monidique het volgende:
Ik heb zo vaak de neiging iemand te slaan, ik heb vaak ruzie in kroegen, ik heb geen geduld, ik schiet zo uit mijn slof. Misschien is pacifisme wel wat voor mij.
Het is wat anders als twee pubertjes wat vechten dan dat twee volwassen mensen gaan vechten omdat ze een politieke discussie hebben.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:54 schreef Gabry het volgende:
Ik vind dat iedere jongen weleens gevochten moet hebben. Als twee jongens vechten op de basisschool ofzo dan hoeft er van mij echt niet per se een moeder tussen te springen. Het hoort erbij.
Dat hoeft niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:54 schreef Gabry het volgende:
Ik vind dat iedere jongen weleens gevochten moet hebben.
Lijkt mij wel. Je moet niet alles oplossen als ouder, nee, natuurlijk niet, maar als twee kleine jochies met elkaar vechten en je staat erbij als ouder (vader of moeder) niets te doen, nee, ik geloof niet dat dat een goede opvoeding is.quote:Als twee jongens vechten op de basisschool ofzo dan hoeft er van mij echt niet per se een moeder tussen te springen.
Och.quote:Het hoort erbij.
Ik maak mij veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel druk. Sja...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Meer de pit induiken of je gewoon minder druk maken.
Het LTS'en liep bij ons vaak uit op een vechtpartij. Daar kwam maar zelden een leraar tussen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:54 schreef Gabry het volgende:
Ik vind dat iedere jongen weleens gevochten moet hebben. Als twee jongens vechten op de basisschool ofzo dan hoeft er van mij echt niet per se een moeder tussen te springen. Het hoort erbij.
He bah, dat moet 'wier' zijn.quote:
Is niet terrorisme, is oproer. Heb wel eens zoiets zien staan in verzekeringspolissen, waarin iets stond als 'schade ten gevolge van oorlog, natuurrampen, oproer, ... is uitgesloten'.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zoiets heb ik wel eens meegemaakt. Werd niet eens vergoed (denk daaraan, Boze_Appel). Viel onder terrorisme, want de brand was opzettelijk.
Wie?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Zij die gaan bieren en van live muziek gaan genieten groeten u.
Zelfhaat.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:12 schreef Gabry het volgende:
Ik haalde uit. Echt na 3 seconde werd alles even zwart.
Nee, geen oproer. Dan is het niet opzettelijk op jou gericht. Dat was dit wel. Dan is het geen oproer, geen vandalisme, destijds viel het dan maar onder terrorisme. Zelf uitgelokt geweld, is dat. Wordt uiteraard niet vergoed, want je hebt het toch zelf uitgelokt.. ?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:08 schreef gronk het volgende:
[..]
Is niet terrorisme, is oproer. Heb wel eens zoiets zien staan in verzekeringspolissen, waarin iets stond als 'schade ten gevolge van oorlog, natuurrampen, oproer, ... is uitgesloten'.
Wel een aardige om te onthouden als je weer eens voetbalrellen ziet in 'n binnenstad.
Wat deed je dat mensen zoveel moeite voor je wilden doen?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:14 schreef sigme het volgende:
Nee, geen oproer. Dan is het niet opzettelijk op jou gericht. Dat was dit wel. Dan is het geen oproer, geen vandalisme, destijds viel het dan maar onder terrorisme. Zelf uitgelokt geweld, is dat. Wordt uiteraard niet vergoed, want je hebt het toch zelf uitgelokt.. ?
Nee, de politie heeft ze ook niet gepakt. Ook niet de luitjes van de dreigtelefoontjes (vast dezelfden).
Een vrouw hoeft alleen maar langs te lopen, gronk, in deze gruwelijke wereld om de beesten, ook wel bekend als: mannen, los te laten!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat deed je dat mensen zoveel moeite voor je wilden doen?
Ach, vechtsporten zijn ook niet alles.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:12 schreef Gabry het volgende:
Achteraf bleek hij wedstrijden taekwondo te vechten.
Dat ligt aan de omgevingstemperatuur. Wanneer de op bijv. tien graden ligt, zal er tussen dertig en zestig graden meer warmte weglekken dan tussen nul en dertig, en zal er meer energie nodig zijn om het ater van dertig naar zestig graden te krijgen.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:16 schreef Napalm het volgende:
Ff stomme vraag om 1 liter water te verwarmen van 0 naar 60 graden heb je neem ik aan exact 2 keer zoveel energie nodig dan van 0 naar 30?
Waarschijnlijk wel. Dus is de temperatuurgradient 2x zo grootquote:Op zondag 27 januari 2008 10:16 schreef Napalm het volgende:
Ff stomme vraag om 1 liter water te verwarmen van 0 naar 60 graden heb je neem ik aan exact 2 keer zoveel energie nodig dan van 0 naar 30?
Althans iets dergelijks staat me bij. Waarom men dan beweert dan een wasmachine op 60 graden het dubbele verbruikt van een op 40 graden ontgaat me volkomen (zelfs excl pomp, centrifuge).. Gaan ze uit van een kraanwater temperatuur van 20 graden?
De omgevingstemperatuur moet het natuurlijk zijn, maar dat staat er dus nietquote:Op zondag 27 januari 2008 10:54 schreef gronk het volgende:
Volgens mij is kraanwater zelfs in de zomer geen 20 graden.
Ze is wel leuk hoorquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Aoristus het volgende:
kijk eens aan Marianne Thieme in Buitenhof. Ik hoop dat ze boos wordt
Ze is voor de Dolfijnen op de Antillen ofzoquote:
Badpakdromen?quote:Op zondag 27 januari 2008 13:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ze is voor de Dolfijnen op de Antillen ofzo(ja met een hoofdletter ja)
Ze zou het goed doen als zeemeermin, maar die kieuwen blijven vaagquote:
Alleen Roland Garros is leukquote:Op zondag 27 januari 2008 13:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Als jullie verstandig waren geweest hadden jullie naar de Australian Open gekeken. Mooie finale.![]()
En indoortennis is al helemaal een drama.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Roland Garros is ook leuk. Hoewel ik zelf eigenlijk alleen op gravel kan tennissen.
quote:Daarnaast wie of wat bepaalt er of je het verdiend om gekozen te worden?
Patrick Rafter tegen Goran Ivanisevic op Wimbledon.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:44 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vind meestal de kwart en halve finale leuk. De finale loopt meestal uit op een deceptie.
Ik snap niet dat mensen dat zo geweldig vonden. Waren gewoon twee B-tenissers.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Patrick Rafter tegen Goran Ivanisevic op Wimbledon.
Vrouwentennis is al helemaal abonimabel slecht. Dat lijkt echt nergens naar. Dat is gewoon een soort modeshow: vrouwtjes die met 40+ graden een petje/cap ophouden, kan het lachwekkender?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:05 schreef sneakypete het volgende:
Ik snap sowieso niet wat mensen geweldig vinden aan tenissers.
Vrouwentennis kan vermakelijk zijn maar herentennis?
Maar verder hebben ze niet al te veel kleren aan toch?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vrouwentennis is al helemaal abonimabel slecht. Dat lijkt echt nergens naar. Dat is gewoon een soort modeshow: vrouwtjes die met 40+ graden een petje/cap ophouden, kan het lachwekkender?
He ja, nu je het zegt: waarom gaan ze niet met 40+ graden in bikini spelen?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:09 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Maar verder hebben ze niet al te veel kleren aan toch?
quote:Op zondag 27 januari 2008 14:09 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Maar verder hebben ze niet al te veel kleren aan toch?
Beachvolleybalquote:Op zondag 27 januari 2008 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
He ja, nu je het zegt: waarom gaan ze niet met 40+ graden in bikini spelen?
graat of 10 inderdaad.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:54 schreef gronk het volgende:
Volgens mij is kraanwater zelfs in de zomer geen 20 graden.
Hij heeft vast een vrouw gevondenquote:Op zondag 27 januari 2008 14:25 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ik maak me zorgen over StefanP.
Kwam hij hier wel elke dag, en nu is hij al bijna 1 maand verdwenen
Ach, die komt wel weer boven drijven. Als Obama op Super Tuesday wint komt hij ons weer vertellen dat zwarte mensen dommer zijn dan blanke.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:25 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ach die komt wel weer terugquote:Op zondag 27 januari 2008 14:25 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Hij geilot toch op z'n plastic japanse autotjes?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hij heeft vast een vrouw gevonden
Die is vast verkocht. Zie je wel vakerquote:Op zondag 27 januari 2008 14:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij geilot toch op z'n plastic japanse autotjes?
Misschien is z'n hypotheekverstrekker wel faillietquote:Op zondag 27 januari 2008 14:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die is vast verkocht. Zie je wel vaker
Hrm, als je een hypotheek neemt om een mobile home te kopen, zou je dan ook niet meer kunnen aflossen en gewoon naar canada kunnen rijden?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Misschien is z'n hypotheekverstrekker wel failliet.
wodka.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:38 schreef du_ke het volgende:
Ik ga kappen met beerenburg zuipen, je krijgt er katers van.
Volgens mij kun je zo'n mobile home gewoon cash aftikkenquote:Op zondag 27 januari 2008 14:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Hrm, als je een hypotheek neemt om een mobile home te kopen, zou je dan ook niet meer kunnen aflossen en gewoon naar canada kunnen rijden?
Ik zuip sowieso niet meer. Het heeft veel voordelen.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:38 schreef du_ke het volgende:
Ik ga kappen met beerenburg zuipen, je krijgt er katers van.
Moet je wel eerst cash hebben, natuurlijk.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij kun je zo'n mobile home gewoon cash aftikken
quote:Op zondag 27 januari 2008 13:47 schreef sigme het volgende:
Moet ik nou huilen of lachen?
Raad het citaat:
[..]
Kijk, daar kunnen ze in BNW nog een puntje aan zuigen.quote:Ons hele zonnestelsel ondergaat een transitie. Elke planeet heeft buiten haar bewoners een eigen bewustzijn maar dat concept schijnt moeilijk te vatten voor veel mensen, wij denken in onze arrogantie steeds dat alleen de mens een bewustzijn heeft.
De machtigen der Aarde weten dit en houden deze informatie angstvallig verborgen omdat anders hun hele psychopatische systeem van regels en wetten in elkaar dondert als een kaartenhuis. Een grote groep echter, zelfs van de illuminaten ( want ook daar zitten goeden tussen ) wil dit zo snel mogelijk wereldkundig maken maar worden weerhouden door militaire macht en geheime organisaties. Meestal gaat het bekendmaken van dit soort informatie in enkele stappen, twee van die stappen zijn al genomen door mensen d.m.v. nieuws te laten weten dat er wellicht leven buiten de Aarde mogelijk is. Daarna komen de onthullingen over oude beschavingen op bijvoorbeeld Mars en als dat eenmaal verwerkt is komt de laatste openbaring, dat die beschavingen nog steeds bestaan, op Mars en op vele andere planeten.
2012 staat de Aarde en ons zonnestelsel in één lijn met het centrum van de melkweg, hierdoor krijg je een krachtenbundeling die dit proces zal versnellen, in feite is dit nu al bezig. Mensen die proberen een goed leven te leiden, naar anderen toe en proberen de vrede te bewaren hebben een goed karma en zullen samen met de planeet groeien naar een ander bewustzijn. Mensen die kwaad op de agenda hebben blijven hier en zullen de poolshift en alles als mens mee moeten maken, zij zullen vanuit hun bunkers die ze inmiddels al bouwen in Spitsbergen en andere plaatsen opnieuw moeten beginnen en dan de lessen juist leren.
Fantasie? Mag jezelf bepalen. Mensen zoals Sir Isaac Newton, Sir Oliver Lodge kenden deze informatie en schreven er boeken over. Zoek er zelf maar eens naar, er is zoveel meer, zoveel meer en wij gaan NIET ten onder maar wij zullen GROEIEN! Leef en geniet!
Zolang het maar goed gaat met de ekenemie, dan zal het met de mensheid ook wel goed komenquote:Verhagen: belangrijke politieke figuur weggevallen
Gepubliceerd: 27 januari 2008 12:15 | Gewijzigd: 27 januari 2008 12:15
ANP
Den Haag, 27 jan. Met het overlijden van de Indonesische ex-president Soeharto valt volgens het kabinet ,,een belangrijke politieke figuur uit de geschiedenis van het land weg''.
Onder het bewind was er sprake van ,,relatieve stabiliteit in het land'', aldus minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) vandaag in een eerste reactie op het overlijden van Soeharto.
Verhagen wijst erop dat de Indonesische economie onder Soeharto een grote groei kende. De democratische wijze waarop na het terugtreden van Soeharto een nieuwe leider is gekozen, bewijst volgens Verhagen dat Indonesie een democratisch land is ,,waar de burgers het laatste woord hebben''. Omdat de begrafenis van Soeharto al maandag is, zal enkel de Nederlandse ambassadeur in Indonesië daarbij namens de regering aanwezig kunnen zijn.
Twee serve/volley-spelers. En of een wedstrijd aantrekkelijk is hangt natuurlijk niet af van de ATP-lijst.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen dat zo geweldig vonden. Waren gewoon twee B-tenissers.
quote:'Oceaanwater biedt onbeperkte waterstofvoorziening'
Het Nederlandse ingenieursbureau Cumae stelt dat er dankzij temperatuurverschillen in het oceaanwater rond de evenaar onbeperkt waterstof gewonnen kan worden. De winning zou met de huidige techniek al mogelijk zijn.
Dagelijks verwarmt de zon het oceaanwater rond de evenaar met evenveel energie als wereldwijd in een jaar wordt verstookt, zo schrijft de Financiële Telegraaf. De temperatuur van het oppervlaktewater in de oceanen rond de evenaar schommelt rond de 28 graden, terwijl deze op een kilometer diepte gemiddeld 5 graden is. Door het temperatuursverschil kan warm water een ammoniakmengsel als gas laten expanderen, waardoor turbines op drijvende centrales in beweging zijn te krijgen. Het koude water koelt op zijn beurt het mengsel weer af, waardoor de kringloop compleet is. Het fenomeen, in omgekeerde vorm toegepast in koelkasten, staat in de natuurkunde bekend als de Kalina-cyclus.
Met de gegenereerde elektriciteit kan op de drijvende centrales water met behulp van elektrolyse worden gescheiden in waterstof en zuurstof, zo stelt het ingenieursbureau. Door het waterstof naar vloeibare vorm om te zetten kan het met tankers vervoerd worden. Volgens Cumae gaat zijn blauwdruk voor grootschalige waterstofwinning uit van bewezen technologie. In Hawaī draait al een dergelijke centrale en op het in de Indische Oceaan liggende eiland Diego Garcia wordt een 10MW-centrale gebouwd.
Een nadeel van de voorgestelde techniek is dat door het relatief lage temperatuursverschil het rendement laag ligt. Volgens Cumae kan dit probleem echter worden opgelost door grootschalige installaties te bouwen. Een drijvende centrale van 100MW zou 400 miljoen dollar kosten, terwijl een installatie om waterstof naar vloeibare vorm om te zetten nog eens 200 miljoen dollar kost. "Dat lijkt veel," zo stelt directeur van het ingenieursbureau René Prop, "maar je moet niet vergeten dat alle verdere ingrediënten gratis zijn. En binnenkort kunnen we niet anders."
Voorwaarde voor het slagen van de waterstofrevolutie is volgens Prop wel dat de overgang naar de schone brandstof over de volle breedte moet gaan. Ook moeten forse investeringen worden gedaan om de huidige infrastructuur om te zetten naar een waterstofvriendelijke economie. De oliemaatschappijen proberen echter in zijn ogen nog zo lang mogelijk fossiele brandstoffen te verkopen.
Wat een laffe reactie van Verhagen. Onder Saddam Hussein was Irak ook stabiel.quote:Op zondag 27 januari 2008 15:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zolang het maar goed gaat met de ekenemie, dan zal het met de mensheid ook wel goed komen
Maar dat mag je natuurlijk weer niet zeggen..quote:Op zondag 27 januari 2008 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een laffe reactie van Verhagen. Onder Saddam Hussein was Irak ook stabiel.
Het is gewoon het bewijs dat die CDA'ers zich gek laten maken door Bush. Toen Saddam werd opgehangen kwam er binnen een half uur een verklaring van Balkenende waarin werd uitgelegd hoe geweldig het wel niet was. Nu duurt het een halve dag voordat slechts -met alle respect- een knecht van Balkenende reageert en die spuwt toch een hoop slappe drek uitquote:Op zondag 27 januari 2008 16:41 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maar dat mag je natuurlijk weer niet zeggen..
ze lieten de leeuw in zijn hempje staan, hm?quote:Op zondag 27 januari 2008 16:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is gewoon het bewijs dat die CDA'ers zich gek laten maken door Bush. Toen Saddam werd opgehangen kwam er binnen een half uur een verklaring van Balkenende waarin werd uitgelegd hoe geweldig het wel niet was. Nu duurt het een halve dag voordat slechts -met alle respect- een knecht van Balkenende reageert en die spuwt toch een hoop slappe drek uit
Van Balkenende?quote:Op zondag 27 januari 2008 16:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ze lieten de leeuw in zijn hempje staan, hm?
Heb je die speech nog ergens?
ja, of die van zijn knecht.. overigens was het meer van Baalen die de lobby naar Afghanistan leiddequote:
Saddam was toch geen president van Afghanistanquote:Op zondag 27 januari 2008 16:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ja, of die van zijn knecht.. overigens was het meer van Baalen die de lobby naar Afghanistan leidde
Daar heb je een goed punt. Als het klopt dat Balkenende zich zo voor lul zette toen Saddam gevallen was, dan heeft ie dat slim gespeeld door van Baalen de regie te laten voeren over Afghanistan. Dat zijn beiden Amerikaanse oorlogjes, toch?quote:Op zondag 27 januari 2008 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Saddam was toch geen president van Afghanistan
Geen speech, wel dit:quote:Op zondag 27 januari 2008 17:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Als het klopt dat Balkenende zich zo voor lul zette toen Saddam gevallen was, dan heeft ie dat slim gespeeld door van Baalen de regie te laten voeren over Afghanistan. Dat zijn beiden Amerikaanse oorlogjes, toch?
Heb je die speech nou?
O ja, dat was het, hij nam afstand van de doodstraf, maar vond wel dat er 'recht werd gedaan' aan hetgeen Saddam had misdaan. da's een beetje dom..quote:Op zondag 27 januari 2008 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geen speech, wel dit:
http://www.telegraaf.nl/b(...)doodstraf.html?p=3,1
http://www.volkskrant.nl/(...)erdeelde_reacties_op
http://www.nrc.nl/binnenland/article534051.ece
http://www.planet.nl/plan(...)tid=774490/sc=b01117
Ja en vergelijk dat nu een met de reactie op de dood van Soeharto (niet eens door Balkie zelf maar dood een knechtje).quote:Op zondag 27 januari 2008 17:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
O ja, dat was het, hij nam afstand van de doodstraf, maar vond wel dat er 'recht werd gedaan' aan hetgeen Saddam had misdaan. da's een beetje dom..
Niet meer maar zeker niet minderquote:Op zondag 27 januari 2008 14:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zuip sowieso niet meer. Het heeft veel voordelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |