quote:And as things fell apart, nobody paid much attention.
quote:Wenn alles in Scherben fällt, niemandes war interessiert.
http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/25/buit1.htmlquote:Berlusconi zint op terugkeer
Silvio Berlusconi rekent op een terugkeer aan de macht in Italië. De voormalige rechtse premier zei dit nadat zijn voorganger Romano Prodi zijn ontslag had ingediend.
Prodi verloor een vertrouwensstemming in de Senaat.
De Senaat stemde gisteren met 161 tegen 156 stemmen en één onthouding tegen Romano Prodi.
Diens centrumlinkse regering heeft het twintig maanden uitgehouden. President Giorgio Napolitano heeft Prodi gevraagd aan te blijven als demissionair premier, terwijl er een oplossing voor de crisis wordt gezocht.
Napolitano kan een formateur aanwijzen, maar hij kan ook vervroegde verkiezingen uitschrijven. Behalve Silvio Berlusconi voelen weinig leidende politici daarvoor.
Berlusconi's partij is, volgens alle peilingen, de populairste. Berlusconi organiseerde na Prodi's val een feestje in zijn Romeinse woning en zei meteen te beginnen met het voorbereiden van een verkiezingscampagne.
meneer Google.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:22 schreef Fastmatti het volgende:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een electro-hydraulic piloted control system en een electric-hydraulic multiplexed control system?
Berlusconi is gewoon stoer.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/25/buit1.html
http://www.youtube.com/watch?v=U6QeOqsxtsg
quote:A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired.
*Hap*quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Leg je nu weer aas uit voor Klopkoek
Met een nieuwe botox behandeling kan die kerel nog tientallen jaren mee.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/25/buit1.html
http://www.youtube.com/watch?v=U6QeOqsxtsg
Het ene wordt bestuurd, het ander gemultiplexed.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:22 schreef Fastmatti het volgende:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een electro-hydraulic piloted control system en een electric-hydraulic multiplexed control system?
Zelfs onze taal bestaat uit duizenden regeltjes. Vooral diegene die de regels rond d en t (die je dus hetzelfde uitspreekt) heeft bedachd mag tegen de muur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:23 schreef Monidique het volgende:
http://www.onzetaal.nl/advies/watdat.php
Integendeel. Het is taal, geen wiskunde.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:31 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zelfs onze taal bestaat uit duizenden regeltjes. Vooral diegene die de regels rond d en t (die je dus hetzelfde uitspreekt) heeft bedachd mag tegen de muur.
Ach, als je uitgaat van part-timers klopt het wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders is echt een vuile leugenaar:
"Mensen krijgen meer geld in een uitkering dan als ze gaan werken"
Nederlands is gewoon een kuttaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Integendeel. Het is taal, geen wiskunde.
Tja voor jou is iets natuurlijk al vrij snel kutquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nederlands is gewoon een kuttaal.
Doe niet zo gek. Waarom zou Nederlands een kuttaal zijn? Toegegeven, de Duitse naamvallen zijn om jaloers op te zijn, maar Nederlands doet er niet voor onder. Allemaal rare regels, uitzonderingen, woorden met geschiedenis, dat is toch mooi?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nederlands is gewoon een kuttaal.
Die naamvallen zijn ook zo'n leuke. Ze zijn afgeschaft, maar niet helemaal natuurlijkquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. Waarom zou Nederlands een kuttaal zijn? Toegegeven, de Duitse naamvallen zijn om jaloers op te zijn, maar Nederlands doet er niet voor onder. Allemaal rare regels, uitzonderingen, woorden met geschiedenis, dat is toch mooi?
Kan er niks aan doen. Of het is goed of het is kut.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja voor jou is iets natuurlijk al vrij snel kut.
Geweldig toch!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die naamvallen zijn ook zo'n leuke. Ze zijn afgeschaft, maar niet helemaal natuurlijk
Ik laat mij er ook niet door beinvloeden, maar dan blijft het nog steeds een onnozele bezigheid om iets dynamisch als taal te gaan "bepalen" elk jaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:23 schreef sigme het volgende:
Waarom zou je je laten beīnvloeden door groene boekjes? Rode boekjes schrijven je toch ook niet de wet voor?
Personeel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:27 schreef sigme het volgende:
Waarom is het onnozel om voor je eigen personeel een lijstje op te stellen over hoe er gespeld moet worden?
Overheidsinstanties en scholen MOETEN zich aan de spelling houden. Verder mag je volgens mij zo spellen als je wilt. (Al wordt het moeilijk met examens enzo) Daarom kunnen kranten er ook voor kiezen om de "witte spelling" aan te houden.quote:
Ik allochtoon. Ik positief discriminatie wil.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:23 schreef Monidique het volgende:
[Centraal] Wilders film topic
http://www.onzetaal.nl/advies/watdat.php
Zeer zekerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:27 schreef Monidique het volgende:
Normaal Nederlands is bijvoorbeeld mooier dan normaal Engels.
Jij bent toch van de donkere variant? Alleen lichtbruine allochtonen krijgen dat.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik allochtoon. Ik positief discriminatie wil.
RAL 8028. Goed genoeg?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij bent toch van de donkere variant? Alleen lichtbruine allochtonen krijgen dat.
Fok! verandert af en toe je berichten zonder dat je het merkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
Niet nader genoemde?
http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=70&release=612quote:The year 2007 was marked by a notable setback for global freedom, Freedom House reported in a worldwide survey of freedom released today.
The decline in freedom, as reported in Freedom in the World 2008, an annual survey of political rights and civil liberties worldwide, was reflected in reversals in one-fifth of the world’s countries. Most pronounced in South Asia, it also reached significant levels in the former Soviet Union, the Middle East and North Africa, and sub-Saharan Africa. A substantial number of politically important countries whose declines have broad regional and global implications—including Russia, Pakistan, Kenya, Egypt, Nigeria, and Venezuela—were affected.
Wel een manco dat ze de economische situatie (en dus de mate van economische vrijheid) niet meenemen in de vrijheidsberekening.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=70&release=612
http://www.freedomhouse.o(...)h/FIW08Checklist.pdfquote:G. PERSONAL AUTONOMY AND INDIVIDUAL RIGHTS
1. Does the state control travel or choice of residence, employment, or institution of higher
education?
2. Do citizens have the right to own property and establish private businesses? Is private
business activity unduly influenced by government officials, the security forces, political
parties/organizations, or organized crime?
3. Are there personal social freedoms, including gender equality, choice of marriage partners,
and size of family?
4. Is there equality of opportunity and the absence of economic exploitation?
Nee, dat is slechts een factor. Het gaat om 'civil and democratic' rights.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:53 schreef Monidique het volgende:
Het gaat om politieke vrijheid.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:05 schreef Troel het volgende:
Bij het goed bekijken van mijn nieuwe kolf, kwam ik erachter dat daar ook een handkolftrekstang bij zat. Ik heb nu dus en de IQ Uno en de handkolf, maar de IQ kan dus ook als handkolfWel handig: zo kan ik standaard een kolf in mijn koffertje doen en eentje thuis laten liggen.
Ik hoop inderdaad dat dat lekken snel over is, en anders ga ik inderdaad gewoon een oude bh dragen met washandjes erin ofzo, maar ben zo bang dat dat ook gaat irriteren. De pukkeltjes van de tape zijn gelukkig aan het wegtrekken, dat was dus ook een eens en dan nooit weer
Ja. Civil and democratic? Politiek. Maar zoals ik gisteren al zei: politiek is economie. Voor een zeer groot gedeelte.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee, dat is slechts een factor. Het gaat om 'civil and democratic' rights.
Het recht om iets niets te vinden zekerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:53 schreef Monidique het volgende:
Het gaat om politieke vrijheid.
Het recht om andere mensen dwingen te leven zoals jij goed dunkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:00 schreef Aoristus het volgende:
Het recht om iets niets te vinden zeker
Dat bedoel ik niet. De 'civil liberties' van China worden nog steeds op hetzelfde niveau gewaardeerd als dertig jaar geleden (6). Maar de levensstandaard is nu hoger dan toen, dus de mensen kunnen meer keuzes maken op basis van hun inkomen. Dat is ook vrijheid. Rusland: zelfde verhaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:55 schreef Monidique het volgende:
En dit:
[..]
http://www.freedomhouse.o(...)h/FIW08Checklist.pdf
Het gaat niet om welvaart. Het gaat om de juridische vrijheid van een land. Simpel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. De 'civil liberties' van China worden nog steeds op hetzelfde niveau gewaardeerd als dertig jaar geleden (6). Maar de levensstandaard is nu hoger dan toen, dus de mensen kunnen meer keuzes maken op basis van hun inkomen. Dat is ook vrijheid. Rusland: zelfde verhaal.
Daarnaast is er een ondeverdeling naar onder andere 'political rights' en 'civil liberties', dat geeft al aan dat het niet alleen om politieke rechten gaat. Maakt het des te vreemder dat er geen aandacht wordt geschonken aan wat ik hier boven al noemde.
Het erge is dat het elkaar versterkt: de enige manier hoe je erop kunt reageren is door zelf keihard te meppen. Je gaat er vanzelf in mee, waardoor je zelf onderdeel van het probleem wordt en het probleem weer versterkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik kom de laatste weken in verdacht veel topics met daarin een vast groepje users die op basisschool niveau met elkaar aan het wellus nietussen zijn. Ze proberen zo hard mogelijk elkaar zwart te maken op de basale methode die je maar kan bedenken. Het gaat over mensen uit andere streken, mensen die links of rechts in het politieke spectrum staan, atheīsten tegen gelovigen, libertariers tegenover ambtenaren. Men komt niet verder dan platte opmerkingen als: Rutte is stom, boomknuffelaars stinken, belasting betalen is diefstal en Wilders zijn kapsel is kut.
Laat het duidelijk zijn dat dit niet het niveau is waar wij naar streven. Dit is een dringende oproep aan de users om zich enkel in discussies te mengen indien men daadwerkelijk wat te melden heeft. Users die het toch niet kunnen laten enkel hersenscheten op het forum achter te laten, moeten niet vreemd opkijken als ze er op aangesproken worden.
Laat ik als een van de dieptepunten dit topic nemen: Ondernemers optimistisch en Rutte praat iedereen de put in Let op, enkel de OP is ontopic. De rest komt niet verder dan dronken VMBO borrelpraat. Wees niet bang, teveel topics gaan aan deze bagger ten onder. Dit is niet de FP, KLB of ONZ.
Je bent zelf een schoolvoorbeeld. Ik vraag je met klem ermee op te houden. Je kan veel beter posten dan je nu laat zien. Met de manier waarop je nu bezig bent verlaag je je zelf en het subforum.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het erge is dat het elkaar versterkt: de enige manier hoe je erop kunt reageren is door zelf keihard te meppen. Je gaat er vanzelf in mee, waardoor je zelf onderdeel van het probleem wordt en het probleem weer versterkt.
Nou nou, ik doe dat lang niet altijd. En doe niet alsof ik de aanstichter ben. Fastmatti, Zwaardvisch en daarvoor PJORourke zitten al veel langer op dit forum.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je bent zelf een schoolvoorbeeld. Ik vraag je met klem ermee op te houden. Je kan veel beter posten dan je nu laat zien. Met de manier waarop je nu bezig bent verlaag je je zelf en het subforum.
Ik kan mij eigenlijk wel in al deze stellingen vinden.quote:Rutte is stom, boomknuffelaars stinken, belasting betalen is diefstal en Wilders zijn kapsel is kut.
T is niet dat het een natte droom van me is...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Ohjee, nu issie boos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |