Nee, want ik hoef helemaal niets te beargumenteren. Het betreft hier geen boekrecensie, of een autotest. Hier gaat het over iets wat ons mogelijk in de toekomst te wachten staat, en dat we ons mogelijk in een stadium bevinden wat zich er naartoe werkt. En die signalen worden bevestigd door eeuwenoude opvattingen en bevindingen van eerdere beschavingen zoals de Maya's, of de Egyptenaren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:34 schreef _Led_ het volgende:
Ah, we gaan die aanpak weer gebruiken....
Ja, da's wel een stuk makkelijker dan gewoon je mening eens beargumenteren.
Om Jogy en Bastard niet met te veel mod-werk op te zadelen denk ik dat wij uitgepraat zijn.
Met die post resoneer ik dan weer geweldig meequote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:45 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee, want ik hoef helemaal niets te beargumenteren. Het betreft hier geen boekrecensie, of een autotest. Hier gaat het over iets wat ons mogelijk in de toekomst te wachten staat, en dat we ons mogelijk in een stadium bevinden wat zich er naartoe werkt. En die signalen worden bevestigd door eeuwenoude opvattingen en bevindingen van eerdere beschavingen zoals de Maya's, of de Egyptenaren.
Nergens zijn harde bewijzen, of kan ik je een wetenschappelijk onderzoek in de maag splitsen. Het betreft een stukje van jezelf, een stukje spiritualiteit. Dat ervaar je, of dat ervaar je niet. Je hebt er een gevoel bij, of dat heb je niet. En als je dat niet hebt, zoals in jouw geval, denk ik dat het verstandiger is een onderwerp op te zoeken waar je méér relatie mee hebt.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rampenfilms![]()
Net even stukje over '2012' opgezocht, vanavond ff trailer bekijken en november vast in de biosagenda gezet
Bijna iedereen als ik de tekst mag gelovenquote:
Er zijn wel aansluitingen te vinden met de beweringen die gemaakt worden. Zaak is om dan te kijken of de beweringen met de vermeende observaties te maken hebben. Om die te onderzoeken moet je er meer tijd in steken dan dat je doet in dit topic. Helaas, je moet dan ook daadwerkelijk zelf op zoek gaan en ook bronnen lezen die je misschien niet aanstaan. De beweringen in die bronnen kan je dan weer nazoeken op internet, in boeken, of je doet het zelf. Op je luie stoel enkel in een topic kritiek leveren en veel van de gegeven aanknopingspunten ( die je aan kan pakken om zelf even te zoeken ) negeren is niet echt bevorderend tot kennisvergaring. Het is wel leuk om ertegen aan te schoppen maar verder ook niets. Dus wat wil je? Daadwerkelijk in de materie duiken ( kost tijd) of gewoon verder aanrommelen met de halfkennis die je hier opdoet. Want elke vraag geeft maar een deeltje van het totaalbeeld, helaas is het totaalbeeld te omvangrijk om in een paar posts te gooien of te laten gooien door mensen die ook niet helemaal begrijpen waar het over gaat(maar wel aardig wat, denken ze dan). Dus in die gegeven verklaringen kunnen foutjes zitten door misschien het verkeerde gebruik van een bepaald jargon die botst met een ander.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:54 schreef _Led_ het volgende:
En dan mogen we niet meer kijken naar verbanden en logica, want als je dat doet ben je gemeen !
Hoe durf je te vragen hoe het een met het ander te maken heeft !
Als ik zeg "Als de temperatuur 14 graden wordt krijgen wij DUS allemaal laserstralen uit onze ogen" is het STOM als jij vraagt "joh, vertel eens, waarom dan ? Wat heeft de temperatuur te maken met laserstralen uit onze ogen ?".
Ik snap dat het leuk is om te fantaseren, maar ik voel zelf meer voor (ik heb meer een relatie met) logica en argumenten.
Als iemand dus zegt dat er iets bepaalds gaat gebeuren OMDAT er een frequentie naar 13 hertz ofzo gaat, wil ik weten wat die 2 dingen met elkaar te maken hebben.
Lekker makklijk, in een topic de wildste verbanden trekken en dan roepen "je moet het zelf maar gaan lezen".quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zijn wel aansluitingen te vinden met de beweringen die gemaakt worden. Zaak is om dan te kijken of de beweringen met de vermeende observaties te maken hebben. Om die te onderzoeken moet je er meer tijd in steken dan dat je doet in dit topic. Helaas, je moet dan ook daadwerkelijk zelf op zoek gaan en ook bronnen lezen die je misschien niet aanstaan. De beweringen in die bronnen kan je dan weer nazoeken op internet, in boeken, of je doet het zelf. Op je luie stoel enkel in een topic kritiek leveren en veel van de gegeven aanknopingspunten ( die je aan kan pakken om zelf even te zoeken ) negeren is niet echt bevorderend tot kennisvergaring. Het is wel leuk om ertegen aan te schoppen maar verder ook niets. Dus wat wil je? Daadwerkelijk in de materie duiken ( kost tijd) of gewoon verder aanrommelen met de halfkennis die je hier opdoet. Want elke vraag geeft maar een deeltje van het totaalbeeld, helaas is het totaalbeeld te omvangrijk om in een paar posts te gooien of te laten gooien door mensen die ook niet helemaal begrijpen waar het over gaat(maar wel aardig wat, denken ze dan). Dus in die gegeven verklaringen kunnen foutjes zitten door misschien het verkeerde gebruik van een bepaald jargon die botst met een ander.
Bewering: De aarder verhoogt zijn trilling om naar de volgende dimensie te gaan ( in de esoterische/spirituele gemeenschap hebben dimensies met trilling te maken ( er bestaat nog niet eens massa, alweer volgens de spirituele gemeenschap)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Lekker makklijk, in een topic de wildste verbanden trekken en dan roepen "je moet het zelf maar gaan lezen".
Zelf onderzoek doen is natuurlijk een vereiste, mits er genoeg over te vinden valt - dat niet uit hetzelfde websitekringetje komt van sites die naar elkaar verwijzen.
Als er daarentegen willekeurige connecties gemaakt worden is een beetje extra uitleg wel zo fijn.
Google op 'schuman resonance + astronauts' dan kan je lezen dat astronauten gebaat zijn met een trilling van 7 tot 12 hertz die dus de schuman resonantie nabootst, dus mensen hebben baat bij de schuman resonantie. Mensen beweren ( let op beweren) ook dat bijvoorbeeld binairual beats (ofzo) software je concentratie verhogen of zelfs je hersengolven kunnen beinvloeden. Nu heb ik thuis een cd met sessies die je in een bepaalde state of mind kunnen brengen en het doet in ieder geval iets met me. Zo'n beetje gratis stoned worden ofzo. Best tof. Maar dat is audio. Schuman is volgens mij magnetisch of electromagnetisch oid. Dus zou je het kunnen proberen met een levensgrote electromagnetische spool en daar in gaan staan om te kijken of je niet explodeert.quote:Als er aangekomen wordt met statements als
"De schumann-resonantie gaat omhoog en er is aangetoond dat de hersenen beter werken op 13 hertz, een significante verandering in de werking van het menselijk brein. Ik zie hier de connectie met een nieuwe (4e?) dimensie" dan vind ik het niet meer dan normaal dat degene die die uitspraken doet zijn aannames eerst zelf eens verduidelijkt.
"De schumann-resonantie gaat omhoog en er is aangetoond dat de neus gaat jeuken op 13 hertz, een significante verandering in de werking van de neus. Ik zie hier de connectie met reptilians"
Tja, ga zelf maar eens Googlen waarom die conclusie in bobsnaam getrokken wordt.
Waar kan ik dat gebeuren over die dimensie nagaan ? Waar wordt het logisch verklaard ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Bewering: De aarder verhoogt zijn trilling om naar de volgende dimensie te gaan ( in de esoterische/spirituele gemeenschap hebben dimensies met trilling te maken ( er bestaat nog niet eens massa, alweer volgens de spirituele gemeenschap)
vermeende observatie: De schumanresonantie ( de 'hartslag' van de aarde) heeft sinds een paar jaar een hogere gemiddelde trilling.
Dit is na te gaan.
Yup, maar wat heeft dit verder te maken met de beweringen over hersenen die beter gaan werken en 4e dimensies ?quote:Google op 'schuman resonance + astronauts' dan kan je lezen dat astronauten gebaat zijn met een trilling van 7 tot 12 hertz die dus de schuman resonantie nabootst, dus mensen hebben baat bij de schuman resonantie.
En dat klopt, ik heb zelf nog een brainmachine ontworpen en gemaakt (inclusief de software).quote:Mensen beweren ( let op beweren) ook dat bijvoorbeeld binairual beats (ofzo) software je concentratie verhogen of zelfs je hersengolven kunnen beinvloeden.
Je bedoelt zoals in een luidspreker, die we overal hebben staan en dagelijks gebruiken ?quote:Schuman is volgens mij magnetisch of electromagnetisch oid. Dus zou je het kunnen proberen met een levensgrote electromagnetische spool en daar in gaan staan om te kijken of je niet explodeert..
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waar kan ik dat gebeuren over die dimensie nagaan ? Waar wordt het logisch verklaard ?
De gedachte is dat in de vierde dimensie je geest opener is om andere signalen op te vangen/te beïnvloeden. Dat je meer invloed heb op je directe omgeving (gedachtekracht). Dit vind je al helemaal niet terug in wetenschappelijke epostels, sorrie maar dat is wat sommige mensen 'meekrijgen' Hier horen dingen bij als telepathie, LOA op anabolen (quote:[..]
Yup, maar wat heeft dit verder te maken met de beweringen over hersenen die beter gaan werken en 4e dimensies ?
Er worden voortdurend van dit soort rare conclusies getrokken en als ik vraag wat de relatie is krijg ik een sneer.
Het is in ieder geval geleidelijk. Als het waar is dat men uiteindelijk niet meer is dan een verzameling trillingsfrequenties met de illusie van massa heeft elke trilling effect op hetgeen wat binnen het bereik zit. Lijkt me dan. Zet maar twee speakers tegenover elkaar. eentje met klassieke muziek en de andere met Gothic-rock. Het heeft effect op elkaarquote:[..]
En dat klopt, ik heb zelf nog een brainmachine ontworpen en gemaakt (inclusief de software).
Maar dat zei ik al, er zit een groot verschil tussen hersengolven en de Schumann-resonantie, er zit een groot verschil tussen je hersenen met een brilletje op audiovisueel stimuleren en beweren dat een willekeurige trilling er zodanig invloed op heeft dat de hersenen opeens veel beter gaan werken.
Handigquote:[..]
Je bedoelt zoals in een luidspreker, die we overal hebben staan en dagelijks gebruiken ?
De 33.8 schumann piek haal je wel met een setje normale speakers, en zo sterk is het magnetisch veld van de aarde niet.
Misschien heb je er wat aan.quote:Schuman Resonance
By L. Oliver Duffy
The indented parts are supposedly quotes from Gregg Braden's writing and that of Davis Campbell where noted. They were in a single email posted to an email group list to which I subscribe. This is my response to that email.
Well you finally got me to chime in here so this is my two cents. I already responded on another group so I will just copy it all here. Please correct me (as I know you will) if I have misstated anything.
Earth Changes TV www.earthchangestv.com February 15, 2001 Time Zero for Earth Geophysical Condition
1: Earth's Rising Base Frequency Earth's background base frequency, or "heartbeat," (called Schumann resonance, or SR) is rising dramatically. Though it varies among geographical regions, for decades the overall measurement was 7.8 cycles per second. This was once thought to be a constant; global military communications developed on this frequency. Recent reports set the rate at over 11 cycles, and climbing. Science doesn't know why, or what to make of it. Gregg Braden found data collected by Norwegian and Russian researchers on this; it's not widely reported in the U.S. (The only reference to SR to be found in the Seattle Library reference section, is tied to the weather. Science acknowledges SR as a sensitive indicator of temperature variations and worldwide weather conditions. Braden believes the fluctuating SR may be a factor in the severe storms, floods, and weather of recent years.)
I am familiar with Greg Braden's work and I have read his book Awakening to Zero Point. I find it interesting but I do have some disagreement with the Schumann resonance statements he and others make.
The speed of light is 186,000 miles per second at last measurement. The circumference of the Earth is about 24,000 miles. That means that an electrical impulse from a lightning strike will travel around the Earth approximately 7.8 times in one second (186/24 = 7.75).
The background base resonance is measured daily by the Navel Research Labs and is posted somewhere on the web. I have looked it up in the past. It has not changed at any time since it has been measured and is not changing now. The laws of physics still work the same way today as they have always worked.
Because the Earth has a magnetic field and it is a spherical resonator, it forms what is known as a circulator. This means that radio waves (and this is what we are talking about here) travel from West to East with less attenuation than they do from East to West. The difference is about 3 decibels more loss per 1000 miles from East to West. That is to say that the signals traveling from East to West loses about one 50% more of their power per 1000 miles than do the signals traveling from West to East. The signals traveling North and South are not affected. The velocity also is not affected enough to cause any measurable difference in the frequency of resonance.
Because lightning strikes are pulses, they contain many different frequencies and because the Earth is a resonator it takes these harmonic-containing spikes and filters them into multiples of the Earth's resonant frequency. Therefore, frequences of 7.8Hz, 15.6Hz, 23.4Hz etc. are all supported by the Earth's resonator. Also, locally, signals from lightning strikes that have yet to travel ample distance to allow for the filtering effect can be recorded with many different frequencies intact.
Braden's work also points to the idea that the Earth's magnetic field affects human nature as a function of its strength. Apparently it collapses every few thousand years and then reestablishes itself in a different direction. The collapse occurs over a matter of only a few years during which time the consciousness of the planet is somehow transformed. Apparently we are entering one of these times.
With the Earth's magnetic field diminishing we can expect to see the directional effects of the Earth's resonator diminishing as well. This will affect the ratio of harmonics found in the Schumann resonance and that may be what is being measured. But, it does not affect the fundamental frequency of 7.8Hz as dictated by the speed of light and the circumference of the Earth.
There may be other things taking place that are not covered by the above and I will read the article you pointed to at this time to see if any new information is available.
Geophysical Condition
2: Earth's Diminishing Magnetic Field: While earth's "pulse" rate is rising, her magnetic field strength, on the other hand, is declining. According to Professor Bannerjee of the University of New Mexico, the field has lost up to half its intensity in the last 4,000 years. And because a forerunner of magnetic polar reversals is this field strength, Prof. Bannerjee believes that another reversal is due. Braden believes that because these cyclical Shifts are associated with reversals, Earth's geological record indicating magnetic reversals also marks previous Shifts in history. And, within the enormous time scale represented, there were quite a few of them.
I'll let this stand without comment.
What is a Schumann Resonance? Believe it or not, the Earth behaves like an enormous electric circuit. The atmosphere is actually a weak conductor and if there were no sources of charge, it's existing electric charge would diffuse away in about 10 minutes. There is a 'cavity' defined by the surface of the Earth and the inner edge of the ionosphere 55 kilometers up. At any moment, the total charge residing in this cavity is 500,000 Coulombs. There is a vertical current flow between the ground and the ionosphere of 1 - 3 x 10^-12 Amperes per square meter. The resistance of the atmosphere is 200 Ohms. The voltage potential is 200,000 Volts.
The electrical current flow to the Earth, except through lightning, is a result of the highly ionized hydrogen particles spewed out from the sun. The positive charges, which are basically protons, have a relatively high mass as compared to the negatively charged electrons. These massive positive charges blast through the atmosphere and land on the Earth and can be considered an electrical current. We normally think of electrical current as the flow of electrons moving from a negative to a positive charge. Protrons move in the oposite way while transiting Earth's atmosphere. It would appear then, if measured using electron based measuring equipment, that the Earth is more negatively charged and the electron flow is moving upwards when something quite different is taking place and that is that the positive charged protrons are moving downwards.
The electrons that are sent by the sun meet up with the negatively charged ionosphere and are repelled or slowed down and accumulated. The Earth's atmosphere is an insulator to electrons and they do not have enough inertial energy to penetrate it. The ionosphere is highly negatively charged (electrons) and conductive. The charge keeps increasing until the atmosphere beaks down and the electrons find their way to the Earth in the form of lightning.
This ionospheric (sphere of ions) charge creates an electrical shield around the Earth. This shield then becomes the outer conductor of an electrical sphere (the Earth) within a sphere (the ionosphere). The atmosphere is a dielectric insulator, which separates the two. Thus a spherical capacitor as well as a spherical resonator is created and maintained. Electrical signals of sufficient wavelength (low frequency) are wave-guided around and around between this "sphere within a sphere" and is known as the base Schumann Resonance of 7.8Hz mainly traveling from West to East.
During a solar flare, the aurora borealis is seen as the electrical current through the upper atmosphere increases enough at that altitude to cause secondary emission in the form of light.
I do not believe that Earth's electrical charge would diffuse in about 10 minutes if the sun were to burn out. This is due to the insulative nature of the atmospheric gasses keeping the charges apart. It is much like a cup that is overflowing. When you stop pouring water in it stops overflowing but does not empty itself.
Remember that an electrical charge has to be relative to something, it has to have two poles. In the case of Earth's charge, it is between Earth itself and the ionosphere. It has been estimated that the total charge between these two poles is equivalent to about 100,000 volts or more per meter vertically. Not enough juice to break down the atmosphere at sea level. The imbalance does find its way into balance and can be seen as lightning. In addition to other causes, lightning is a function of these two opposite charges neutralizing themselves.
This brings up the question about lightning and weather. Does the weather create the lightning or does the electrical charge finding its way to Earth create the weather conditions necessary for this to happen?
There are about 1000 lightning storms at any given moment worldwide. Each produces 0.5 to 1 Ampere and these collectively account for the measured current flow in the Earth's 'electromagnetic' cavity. The Schumann Resonances are quasi standing wave electromagnetic waves that exist in this cavity. Like waves on a spring, they are not present all the time, but have to be 'excited' to be observed. They are not caused by anything internal to the Earth, its crust or its core. They seem to be related to electrical activity in the atmosphere, particularly during times of intense lightning activity. They occur at several frequencies between 6 and 50 cycles per second; specifically 7.8, 14, 20, 26, 33, 39 and 45 Hertz, with a daily variation of about +/- 0.5 Hertz.
The resonance is excited by random lightning strikes, much like blowing random wind noise over a Coke bottle and hearing a resonant tone. The daily variation is a function of the height of the ionosphere, which changes with solar activity.
So long as the properties of Earth's electromagnetic cavity remains about the same, these frequencies remain the same. Presumably there is some change due to the solar sunspot cycle as the Earth's ionosphere changes in response to the 11-year cycle of solar activity. Schumann resonances are most easily seen between 2000 and 2200 UT. Given that the earth's atmosphere carries a charge, a current and a voltage, it is not surprising to find such electromagnetic waves. The resonant properties of this terrestrial cavity were first predicted by the German physicist W. O. Schumann between 1952 and 1957, and first detected by Schumann and Konig in 1954. The first spectral representation of this phenomenon was prepared by Balser and Wagner in 1960. Much of the research in the last 20 years has been conducted by the Department of the Navy who investigate Extremely Low Frequency communication with submarines.
2000 to 2200 UT is 12 noon to 2PM PST and 3PM to 5 PM EST. At least for the West Coast it is when the sun is directly overhead and delivering the greatest amount of ions locally. The most wind over the Coke bottle. This is aided by the intense ultra violet radiation being sent from the sun. It helps activate the lower ionosphere layers.
For more information, see: "Handbook of Atmospheric Electrodynamics, vol. I",by Hans Volland, 1995 published by the CRC Press. Chapter 11 is entirely on Schumann Resonances and is written by Davis Campbell at the Geophysical Institute, University of Alaska, Fairbanks AK, 99775. There is also a history of this research and an extensive bibliography. POSSIBLE OUTCOMES
1. Time will appear to speed up as we approach Zero Point. A 24 hour day will seem to about 16 hours or less. Remember the Schumann Resonance (or "heart beat" of Mother Earth) has been 7.8 cycles for thousands of years, but has been rising since 1980. It is at about 12 cycles at present. It stops at 13 cycles.
I would love to know where he gets this information about the Schumann Resonance. I guess my point is that my expertise is in electrical measurements and I have witnessed highly educated individuals making poor quality measurements, taking the resulting questionable data and concluding some of the most off the wall things from it. I have become very suspicious of other's data and question its validity.
2. Zero Point or the Shift of the Ages has been predicted by ancient peoples for thousands of years. There have been many shifts including the one that always occurs every 13,000 years at each half of the 26,000 year, Procession of the Equinox.
This sounds really good but again, I need to see the evidence of this 13,000 year shift.
3. Zero Point or a flip of the magnetic poles will probably happen soon, within the next few years. It could possibly synchronize with the Earth's four cycle biorhythm that occurs every 20 years on the 12th of August. The next occurrence is 12th August 2003. The Philadelphia Experiment and Montauk Project (secret military time traveling) both locked up to the 12th August/20 year biorhythm.
The sun just flipped its magnetic poles. It does this every 11 years along with a solar max. The next flip should take place in 2012. Is not that an interesting year?
4. It is said that after Zero Point the Sun will rise in the west and set in the east, approx. Past occurrences of this change have been found in ancient records.
Well, if you use a magnetic compass then East and West will indicate opposite just as North and South will indicate the opposite of today. That said, yes, the sun will rise in the new magnetic West and set in the new magnetic East but it will still rise over the Atlantic and set over the Pacific here on the North American Continent.
5. Interestingly, the New World Order plan to be in power by 2003. This may or may not happen, depending on many factors and agendas. Stay centered and follow your intuition.
Always good advice!
6. The Zero Point flip will probably introduce us to the 4th dimension. Here, everything we think or desire will instantly manifest. This includes love and fear. Our INTENTION will be of utmost importance.
I intuitively know that we are awakening from the dream of only three dimensions so this statement is consistent with my beliefs. Intent is the focal point of any happening.
7. Most technology that we know will cease to operate. Possible exceptions could be technology based on so called "Zero Point" or free energy.
It should be noted here that "Zero Point" energy may or may not be the same thing as magnetic zero point that occurs during Earth's magnetic pole shift. During that time Earth's magnetic field collapses then re-establishes itself in a different direction. It does not just roll over. Technology is a word derived from tools. We will have different tools and therefore different technology.
8. Our physical body is changing as we approach Zero Point. Our DNA is being "upgraded" to 12 strand. A new light body is being created. We are becoming more intuitive.
I believe that this is happening at this time regardless of the "cause".
9. The Mayan Calendar predicted all the changes that are occurring now. They say we are going beyond technology and back to the natural cycles of nature and the Universe. By 2012 we will have entered the 5th Dimension (after the flip to the 4th Dimension at Zero Point).
10. All this information is not fearful. Be prepared for changes that will bring in the new age of light. We are going beyond money and time where fear based concepts are totally dissolved.
Amen! (the end), Oliver
Dat zegt die scrijver toch ook?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:47 schreef _Led_ het volgende:
Het stuk heeft een hoop informatie over de Schumann resonantie en oorzaken daarvan...
En dan staat er opeens "POSSIBLE OUTCOMES" met wat wild bij elkaar verzonnen dingen en geen enkele onderbouwing. Er is geen enkele link tussen de voorgaande text, en de "possible outcomes".
Maar ik waardeer de moeite die je doet
Oh, ik dacht dat je dit postte om dat dimensie gebeuren wat duidelijker te maken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:51 schreef jogy het volgende:
http://www.rumormillnews.(...)noframes/read/120352 Trouwens een stukje over waarom we niet zelf een schuman resonantiemeter kunnen bouwen. Moeilijk.
[..]
Dat zegt die scrijver toch ook?Dat de possible outcomes een beetje iffy zijn.
.
Wetenschappelijk gezien wel ja. Spiritueel/esoterisch gezien niet bepaald. Al zijn daar ook veel verschillen te vinden. Hoe dan ook en in ieder geval, wat er ook uitkomt, sta er voor open en ga er niet tegen in. Als het van cosmische aard is natuurlijk. Dat is in ieder geval iets waar iedereen het wel over eens is. Volgens mij kan je het vergelijken met een psychedelische trip in zoverre dat wanneer je ertegen vecht, controle in handen probeert te houden je een slechte trip krijgt. Of in dit geval, vechten tegen een tsunami terwijl je ook in een bootje had kunnen gaan zitten en van de kust had kunnen peddelen zodat je niet meteen opgeslobberd werd ofzo. Het probleem wat we hebben vandaag de dag (en daarin verschillen wij van mening geloof ik) is dat de spirituele kant van de menselijke ervaring weggesneden is/werd ( je hebt nu spiritualilight maar dat is niet hetzelfdequote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je dit postte om dat dimensie gebeuren wat duidelijker te maken.
De Schumann-resonantie is wel duidelijk, dat staat ook gewoon op wikipedia, dus waarom je me daar meer over zou vertellen zie ik niet zo, maar het gebeuren met die dimensies staat nog open zeg maar
Ik heb die testen niet kunnen vinden helaas.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:13 schreef Bill_E het volgende:
De vraag is simpel . Is er wetenschappelijk bewijs, oftewel bewijs dat een hogere schumann-res een positieve uitwerking heeft op de hersenen? Dat lijkt me toch niet lastig te testen? Aangezien bv astronauten een simulator ervan bij hebben.
Wat een enorme brei onzin.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:32 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Onze planeet zendt zoals elk ander hemellichaam een onhoorbare, electronische pulsering uit. Dit wordt de Schumann (ontdekker) resonantie genoemd en is altijd constant geweest met een trilling van 7,84 hertz (7,84 trillingen per seconde). Waar deze resonantie toe dient, is een aparte kwestie. Hij blijkt overeen te komen met het gemiddeld aantal blikseminslagen per seconde, in de ionensfeer van de planeet. Feit is, en dat had ik al genoemd, dat Russische en Amerikaanse ruimtevaartuigen vanaf eind jaren zestig allemaal met een apparaatje werden uitgerust dat deze trillingsfrequentie produceerde, na constatering dat anders de ruimtevaarders -die zich buiten de dampkring bevonden en het daarmee samenhangende Aardse magnetische veld bevonden- last kregen van een sterk verminderd immuun-systeem en gevoelens hadden die konden worden omschreven als "je niet meer thuis kunnen voelen" en verlatenheid. Kennelijk stemt ons lichaam zich af op die trilling om zich te kunnen herstellen en thuis voelen op deze planeet (hypothetisch).
Deze trilling is dus aan het veranderen (bron: Gregg Baden en Val Valerian, boek is "awakening to zero point van 1996).
In de zomer van 1987 (samenhangend met de datum van Harmonische Convergentie van de Maya's) begon de Schumann-resonantie langzaam omhoog te gaan. In 1994 was de frequentie 8,7 hrtz en deze is nog steeds stijgende. De getallen 7,8 en 8,7 in zekere zin op zichzelf interessant, omdat ze een samenhang vertonen met onze hersengolf-activiteiten en daarmee onze staat van bewustzijn. Onze hersenen produceren namelijk een radiografisch meetbare trillingsgolven, die in vier frequentiecategorien worden ingedeeld;
Delta (0,5 - 4 hz) (diepe ontspanning)
Thèta (4 - 8 hz) (ontspannen/gewaarzijn)
Alpha (8 - 12 hz) (waakbewustzijn)
Bèta (12 - 23 hz) (hoge alertheid)
In onze slaap vertonen onze hersenen een Deltra patroon. Overdag, wanneer we aan het werk zijn, Fok!-en of autorijden vertonen onze hersenen Alpha-activiteit.
Qua frequentie zijn we op deze planeet dus jarenlang "in slaap" geweest, in een toestand vlak tegen wakker worden aan, zijn we nu aan het wakker worden (hypothetisch). Wanneer je dit in een grafische voorstelling zou maken, van de stijging van de frequentie tot nu toe, zouden we in 2012 ongeveer een uitkomen op een frequentie van 13 hz, dus het gebied van de hoge waakzaamheid binnentreden. De stijging van die 8 naar 13 hz is vervolgens nog in die zin opmerkelijk, dat hij overeenkomt met een stap in de Fibonacci-reeks, de reeks waarlangs zich groeiprocessen in dit universum voltrekken.
Het lijkt er dus op dat we een stap vooruit maken in bewustzijn (stelling Gregg Braden, welke ik voorstelbaar vind).
Zie bronnenlijst voor linkquote:The analysis of all the data indicates that the first Schumann resonance frequency increases from 7.75 Hz at solar minimum to about 7.95 Hz at solar maximum
En van 22 juni 2005:quote:1996/12/01 00:07:30 0.34931E+00 0.60640E+00 0.77708E+01 0.00000E+00
1996/12/01 00:22:30 0.31228E+00 0.55424E+00 0.77839E+01 0.00000E+00
Legenda:quote:2005/06/22 00:07:30 -0.41436E-09 0.60857E+00 0.75835E+01 0.00000E+00
2005/06/22 00:22:30 -0.40617E-09 0.75940E+00 0.76309E+01 0.00000E+00
Even voor de goede orde; dit is niet mijn onzin, maar geciteerde onzin. Doe ermee wat je wilt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat een enorme brei onzin.
Je hebt geen flauw idee wat de Schumann resonantie nu werkelijk is. De dik gedrukte zinnen zijn het toppunt van die onzin, laten we ze eens bekijken op hun feitelijke (on)waarheden:
Onze planeet zendt zoals elk ander hemellichaam een onhoorbare, electronische pulsering uit.
De aarde zendt een boel uit, maar dat heeft niets te maken met de Schumann resonantie (SR). De SR is simpelweg het opvangen van radiosignalen uit alle uithoeken van het heelal. Deze signalen worden "gevangen" tussen de aarde en de ionosfeer. Een radiogolf zal door zowel het aardoppervlak als door de ionosfeer teruggekaatst worden, waardoor het in een soort van "baan om de aarde" zit.
trilling van 7,84 hertz (7,84 trillingen per seconde).
De resonantie heeft geen exacte frequentie. Deze is onderhevig aan veel invloeden, zoals temperatuur, dag/nacht cyclus, zonneactiviteit etc. De 7,8 is een ruw gemiddelde, maar deze varieert over het gehele aardoppervlak, dus op het exact zelfde tijdstip kan er verschil zitten tussen de metingen in ons land en in China.
Hij blijkt overeen te komen met het gemiddeld aantal blikseminslagen per seconde, in de ionensfeer van de planeet.
Nee. Als er al een overeenkomst is tussen die twee, dan is dat vanwege de grote onnauwkeurigehden in het detecteren van beide, simpelweg toeval. De frequentie wordt bepaald door de omvang van de aarde, de snelheid van het licht en is onderhevig aan storingen door de vorm van de ionosfeer.
die zich buiten de dampkring bevonden en het daarmee samenhangende Aardse magnetische veld bevondenAls je je buiten de dampkring bevindt, bevindt je je nog niet buiten ons magnetisch veld.
Er is trouwens nog nooit een shumann resonantie apparaat aan boord van een NASA shuttle geweest. De enige shuttle die iets met de SR deed was STS 107, welke metingen nam van de SR, maar bij terugkeer in de dampkring verbrandde.
last kregen van een sterk verminderd immuun-systeem en gevoelens hadden die konden worden omschreven als "je niet meer thuis kunnen voelen" en verlatenheid. Kennelijk stemt ons lichaam zich af op die trilling om zich te kunnen herstellen en thuis voelen op deze planeet (hypothetisch). Er is nog n
Deze trilling is dus aan het veranderen (bron: Gregg Baden en Val Valerian, boek is "awakening to zero point van 1996).
Nee. De enige verandering die er is, is het gevolg van dagelijkse invloeden. Er is een mogelijke link tussen het toenemen van de globale temperatuur en deze resonantie, maar de verandering is minimaal, zeker niet het dubbele (van 7,8 naar 13). Om dit mogelijk te maken moet er of iets aan de snelheid van het licht gedaan worden, of de aarde een (flink) stukje kleiner gemaakt moeten woorden.
Bron : medisch verslag appollo docters ofzoquote:78. An eight hour per day sleep period must be protected in the daily schedule and
must not be compromised. Crew rest time was often the subject of compromise in the
daily timeline, as it is today. However, the crew strongly encouraged the flight surgeons
to protect the sleep period regardless of whether the crew actually slept. Circadian rhythm
was considered not to have been an issue on lunar expeditions. Regarding sleep shifting,
it was not optimum to have large shifts in short periods of time. Also, the Schumann
Resonance Frequency must be considered. Crews suggested discussions with experts to
evaluate the risk factor influencing sleep cycles once the crew is out of the Earth’s
geomagnetosphere.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:19 schreef The_stranger het volgende:
Er zitten ook nogal eens lussen in de weg die hiervoor zorgen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:25 schreef jogy het volgende:
En je raadt het nooit maar ik kwam aangefietst van een redelijke afstand ( en er is nog een afslag vóór het stoplicht dus er is ook geen sensor oid) en ik zag het lichtje van 'er is gedrukt' oplichten en onmiddelijke het stoplicht op groen gaan. Helaas is het enkel anekdotisch en heb je er verder geen flikker aan maar leuk vond ik het wel. Kijken of ik het kan herhalen.
Hier nooit en ik rij er dagelijks langsquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zitten ook nogal eens lussen in de weg die hiervoor zorgen.
Ik ken zo ook een paar stoplichten waar als je bij het knopje bent, het lichtje van "er is al gedrukt" al brandt. Altijd.
Ik noem dat ouder/volwassener worden, geen 2012...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Nee het volgende:
Het heeft geen enkele zin om 2012 empirisch te onderbouwen, het blijft enorm speculatief. Is het dan allemaal onzin? Ja en nee. Als je opzoek wilt gaan naar aanwijzingen dat er een bewustzijnsverandering gaat plaats vinden, moet je in eerste instantie introspectieve kennis gaan opdoen en dat vergelijken met de ervaringen die andere mensen delen.
De enigste, maar dan ook écht de enigste reden waarom 2012 mijn aandacht trekt, is vanwege het feit dat mijn subjectieve beleving over zaken als, toekomst, tijdsbesef, materialisme, emoties, etc aan het veranderen zijn. Dit neigt naar een vorm van psychische stoornis, maar dat is het niet. Vroeger kon ik me ontzettend druk maken over financiële problemen, problemen op school of in relationele sfeer. Tegenwoordig trek ik me dat steeds minder aan. Ik merk dat ik op een of andere manier geforceerd wordt om meer in het ‘nu’ te leven. Je voelt instinctief dat er iets speelt, maar je kunt het niet plaatsen.
Wat de laatste jaren mij namelijk opvalt is dat meerdere mensen, uit verschillende kringen, hetzelfde ervaren. Nu kun je zeggen dat dit een normaal proces is, (quarterlife crisis), maar op een of andere manier krijgt dat geen duidelijke plaats bij mij. Ik kan het niet anders omschrijving als een gevoel van geestelijke verzadiging, een gevoel alsof het binnenkort allemaal voorbij is (in positieve zin).
Nu kun je allerlei verklaringen gaan zoeken, je vergrijpen aan allerlei theorieën en hopen dat er binnenkort iets gaat verandering, of je legt je er bij neer en bekijkt alles vanuit een helder perspectief en als laatste: Go with the flow.
Herkenbaar alleen werkt het bij mij eerder negatief. geen verzadiging maar leegte dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Nee het volgende:
. Ik kan het niet anders omschrijving als een gevoel van geestelijke verzadiging, een gevoel alsof het binnenkort allemaal voorbij is (in positieve zin).
hehe je bent wel lekker nuchter jijquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik noem dat ouder/volwassener worden, geen 2012...
Ouder worden op z'n 2009 ja. Kun je ook wat specifieker zijn, zoals je ook over de SR was? Ik hoef geen psychologische analyse te hebben, maar aan zo'n algemene uitspraken heb ik niks.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik noem dat ouder/volwassener worden, geen 2012...
Dat maakt het hele 2012 verhaal misschien nog interessant, wetenschappelijk publicaties zoeken en die zodanig interpreteren dat het apocalyptische verhaal van 2012 klopt is bij voorbaat al kansloos imo. De enigste kennis die nuttig zal zijn is je eigen subjectieve beleving, en een mogelijke 'consensus' met die van anderen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:05 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Herkenbaar alleen werkt het bij mij eerder negatief. geen verzadiging maar leegte dus.
Maar daar gaat dit topic niet over. Een gevoel, gaat meer over de theorieën.
Nee ik probeer juist tegen argumenten aan te dragen. Ben dol op al die theorieën. Maar zie ze liever onderuit gehaald wordenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Dat maakt het hele 2012 verhaal misschien nog interessant, wetenschappelijk publicaties zoeken en die zodanig interpreteren dat het apocalyptische verhaal van 2012 klopt is bij voorbaat al kansloos imo. De enigste kennis die nuttig zal zijn is je eigen subjectieve beleving, en een mogelijke 'consensus' met die van anderen.
En hoe ik dan weer op het idee kwam is door deze nogal vreemd uitziende site: http://fusionanomaly.net/schumannresonance.htmlquote:The amplitude and frequency of the Circuit
Change daily, becoming stronger at dawn and tapering off toward nightfall
Change with the seasons, because the amount of water in the atmosphere changes, and so do the number of lightning strikes
Change at different latitudes
Change with the space weather, especially solar flares (the lowest frequency shifts upward because the cavity shrinks)
Het probleem is dat de meeste theorieën multi-interpretabel zijn, en daarbij zijn de meeste al lang onderuit gehaald.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:33 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Nee ik probeer juist tegen argumenten aan te dragen. Ben dol op al die theorieën. Maar zie ze liever onderuit gehaald worden
Nou een planeet X die groter is dan de aarde, is niet meer multi-interpretabel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:39 schreef Nee het volgende:
[..]
Het probleem is dat de meeste theorieën multi-interpretabel zijn, en daarbij zijn de meeste al lang onderuit gehaald.
quote:d. Biological Effects
Schumann himself was interested in the biological effects of sferics in general,
and his student and later colleague Herbert König has continued this work. In a
summary [12] the latter quotes many surprising results of such effects. They
span from an influence on yeast cells and bacteria as well as plants and
animals to humans. Human weather sensitivity is, for example, strengthened
with increased amplitudes of natural oscillations at 10 Hz. With artificial
application of such waves human circadian periodicity is significantly
accelerated, test subjects show extended response time, or they cause
headache. In many of these experiments effects showed a strong dependence
on frequency. The so-called alpha waves during brain activity lie in the same
frequency range as the first two modes of the Schumann resonance. Medics
speculate that this is possibly no coincidence, but human adaptation to the
electromagnetic environment in the course of evolution. In this border area
between physics, biology and medicine there are perhaps still interesting results
forthcoming.
Oke, daar gaan we dan:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:49 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Nou een planeet X die groter is dan de aarde, is niet meer multi-interpretabel.
Het SR verhaal en een verhoging in freq is ook onderuit gehaald in dit topic. En nasa heeft geen apparaat dat het simuleert. Dus ook niet echt meer interessant. En erl zijn er wel onderuitgehaald op diverse site's maar vaak zwak beargumenteerd ik wil feiten lezen (uit betrouwbare bron).
* = Google : Onmisbaar, voor de 'Doe 't zelf wetenschappert'quote:Wie het absoluut zeker weet en op diverse, onweerlegbare, manieren kan aantonen (bewijzen) mag het zeggen.
... maar goed, dan blijft het verder stil en dat is ook weer niet de bedoeling.
Kijk hier staat veel speculatie in. Even de feiten eruit halen:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:09 schreef Nee het volgende:
[..]
Oke, daar gaan we dan:
Feit:
Powerful Solar Storm Could Shut Down U.S. for Months
De zonne-uitbarsting rond het jaar 2012 die mogelijk voor wat problemen kan veroorzaken.
Mogelijke speculatieve gevolgen
In combinatie met het recente gat in het aardmagnetisch veld kan zo'n uitbarsting mogelijk effect hebben op de magnetische polen, of kan misschien als trigger werken voor Yellowstone die sindskort actief is geworden.
Ik weet niet in hoeverre schumann resonance hiervoor gevoelig is, maar wie weet verandert de frequentie en amplitude door hevige activiteit van de zon. Een verhoogde schumann resonantie heeft ongetwijfeld ook effect op het leven op aarde, en misschien wel op de menselijke geest.
Maar nogmaals, niks is wetenschappelijk onderbouwd, allemaal speculatief, behalve dan die zonneuitbarsting. In hoeverre je hier verband in ziet is aan jezelf.
edit: nog een leuke recente link met wat info: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2639
De Zon is anders al een tijdje 'vreemd' aan het doen, bovendien zijn er zat onderzoekers die verwachten dat de volgende "solar maximum" (~2012) best wel eens 'heftig' zou kunnen worden. Niet perse de storm der stormen, maar dat zou toch wel zo maar kunnen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:37 schreef Bill_E het volgende:
Er is geen enkele aanwijzing dat er een grote uitbarsting zal zijn in 2012.
quote:
quote:"Solar Storm Warning"
"Researchers say a storm is coming--the most intense solar maximum in fifty years."
http://www.nasa.gov/visio(...)ar_stormwarning.html
quote:"Scientists Issue Unprecedented Forecast of Next Sunspot Cycle"
"The next sunspot cycle will be 30-50% stronger than the last one"
"The scientists expect the cycle to begin in late 2007 or early 2008, which is about 6 to 12 months later than a cycle would normally start. Cycle 24 is likely to reach its peak about 2012."
http://www.ucar.edu/news/releases/2006/sunspot.shtml
quote:"Biggest Breach of Earth’s Solar Storm Shield Discovered"
"Summary
• THEMIS observes a large breach in Earth’s magnetic shield that allows solar
particles to enter at a large rate.
• Contrary to common belief And to many scientists’ surprise this breach occurs
when the magnetic fields from the sun and the Earth align. Previously it was
thought that more particles enter when the fields are in opposite directions.
• Simulations show that the plasma entry occurs across the entire sunward side of
the magnetosphere.
• This discovery means that magnetic storms during the next solar cycle
maximum (~2012) could be stronger than the storms of the previous cycle."
http://www.nasa.gov/pdf/297406main_THEMIS%20AGU%202008odin.pdf
Geweldig stukje. Zal mij benieuwen in ieder gevalquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:18 schreef _Led_ het volgende:
Voor sommigen misschien gerelateerd :
http://www.foxnews.com/story/0,2933,483477,00.html?=done
"Weet je nog toen we zeiden dat de Large Hadron Collider de wereld niet zou vernietigen..? Nou, daar willen we het nog even met je over hebben..."
Zitten we daar in het TEOWTAWKI topic met ons goede gedragquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:00 schreef _Led_ het volgende:
"Als de LHC een zwart gat creeert zuigt dat behoorlijk !"
Mja ik heb de links eens doorgelezen van je, zijn wel interessant maar zoals je zelf al zegt echt heel veel weten we niet. In een van de links staat bv heftigste sinds 1960. Toen was er weinig aan de hand en de andere zegt heftigste zonnevlammen sinds 13 jaar. Al met al hebben we weinig referentie.quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:31 schreef R0N1N het volgende:
[..]
De Zon is anders al een tijdje 'vreemd' aan het doen, bovendien zijn er zat onderzoekers die verwachten dat de volgende "solar maximum" (~2012) best wel eens 'heftig' zou kunnen worden. Niet perse de storm der stormen, maar dat zou toch wel zo maar kunnen.
Heb ook nog even gauw een paar "bronnen" opgesnuffeld, dat het iig geen "business as usual" is
Feit is, eigenlijk weten we nog dusdanig weinig van de Zon, dat we zo'n "aanwijzing" (voor een echte flinke superstorm) waarschijnlijk niet eens als dusdanig zouden herkennen al hangt 'ie de hele tijd voor onze oge
Yeah, daar kan geen 'SAS Handbook' of 'leatherman' tegenopquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef jogy het volgende:
Zitten we daar in het TEOWTAWKI topic met ons goede gedrag.
quote:at least it might explain why we've never heard from extraterrestrial civilizations: Maybe they built Large Hadron Colliders of their own.
Oef!quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:55 schreef jogy het volgende:
http://www.adishakti.org/mayan_end_times_prophecy_12-21-2012.htm
Nog een leuk linkje vorde geinteresseerde, een brede uitleg over wat 2012 nou voor moet stellen
Tja.quote:As individuals we will have to make decisions that will affect us all. If we continue on this negative path of hate, an eye for an eye, destruction of nature, of fear and egoism, we will enter straight into the time of destruction and chaos, and we will disappear as the dominant race of this planet. If we become conscious and realize that we all form part of a great organism, and that we should respect one another and be grateful to our planet, then we will move directly into positive growth, our Golden Age. Our planet, the Sun and the Galaxy are awaiting our decision. It is up to us what will happen in this time of change. Whether we go through a time of suffering and destruction or we find ourselves united in one positive consciousness moving closer to our next stage.
Het is zeker geen wetenschappelijk stuk nee. Maar in acht nemende dat de mogelijkheid bestaat dat de Law Of Attraction ( is veel ouder en uigebreider dan 'the secret') daadwerkelijk bestaat snijdt het hout. Wij maken de beslissing om de overgang vloeiend te nemen of te bevechten, welke kant we op gaan en wat er mee doen. Die verandering ( volgens dat stukje) komt er toch wel, hoe wij ermee omgaan is ons deel. Net als dat je in het water gegooid wordt, zwem je of verzuip je? De wetenschappelijke kant heeft ook zijn deel, dit is de spirituele kant, en daar is TRU geweldig voorquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:28 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Oef!
Heb je er ook een flinke joint bij ? Wellicht dat ik dan kan 'mee zweven' met de tekst![]()
Ik kan erg weinig met 'conclusies' als deze:
[..]
Tja.
Het eerste deel is een overduidelijke 'Dûûûh!'.
Een 'zweverige' manier om een dagelijkse 'aardse' realiteit te beschrijven, die iedereen altijd en overal kan roepen.
Bij het lezen van dingen als het tweede (bold) deel, krijg ik de kriebels
Bovendien komen hele stukken tekst meerdere keren terug in het, dus overduidelijk slecht geknipt&geplakte, verhaal.
Dus ... conclusie:
Dat kan beter Jogy !
Eerlijk gezegd snap ik de ophef over die LHC niet. Zwart gat creeren is naar mijn beste weten onmogelijk. Ja, ze kunnen elementaire deeltjes zodanig dicht tegen elkaar aanschieten, dat ze de dichtheid van een zwart gat benaderen, maar so what? Waar zijn mensen dan bang voor? Dat ineens net als een stop die uit het bad wordt getrokken ineens alle materie eromheen wordt opgezogen zonder dat er iets aan te doen is?quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:12 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien kunnen we die LHC dan in ieder geval pas aanzetten op 21-12-2012
Ik denk niet dat er iets te kiezen valtquote:Op donderdag 29 januari 2009 00:15 schreef jogy het volgende:
In het kort, welke TEOTWAWKI kiezen we? Een positieve of een negatieve.
Daarom moet je ook goed lezen wat er staat. Het gaat veel dieper dan 'the secret' Google maar eens op 'law of attraction' of kijk rond op www.scribd.com en www.bol.com. En dan de oudere producties, je hebt ook boeken uit de 19de eeuw. En als dat bestaat waarom zou het dan niet bestaan in een globale vorm? Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iets te kiezen valt
"Law Of Attraction" bestaat denk ik wel, tot op zekere hoogte. (waar een wil is, is een weg. / wie haat zaait zal haat oogsten. etc) Het is in ieder geval niet zo 'doorslaggevend' als in 'the secret' wordt beweert.
Bovendien vind ik de boodschap van "the Secret" behoorlijk materialistisch & egocentrisch, totaal niet "spiritueel"
. Als je maar lang & vaak genoeg wil dat je rijk wordt, komt het geld vanzelf naar je toe. Right.
Vertel dat maar aan al die kansloze mensen die in sloppenwijken & vluchtelingenkampen wegkwijnen !
Ik geloof zeker dat die mogelijikheid bestaat. Het zou aardig wat verklaren in de trant dat je mensen de ene kut ervaring na de andere krijgt dat iedereen denkt van 'damn, waarom diegene nou alweer?' terwijl er eigenlijk geen reden voor hoeft te zijn. Er wordt vaak genoeg gezegd van 'ja, die trekt het gewoon aan' Die uitspraken kunnen dieper gaan dan enkel 'domme pech'. En let op hoe ik het zeg hè, ik geloof dat de mogelijkheid bestaat dat het zo werkt. Nogmaals, niet 'the secret' want die beicht maar 1 aspect van het hele verhaal. En geloven dat je vliegt maakt het nog niet waar om overdrijvingen tegen te gaan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:
Geloof je dat zelf Jogy ?
Denk jij dat het universum zo werkt ?
Weet ik niet zeker. Maar dit soort dingen kunnen misschien beter in één van de LOA topics die hier rondwaren, gaat als het algemeen getrokken wordt niet echt over 2012. Maar het is wel interessante materiequote:Op donderdag 29 januari 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:
Diezelfde gevallen zouden net zo goed voor komen als het niet zo zou werken natuurlijk.
Maar als het zo zou werken, hoe komt het dan dat we dat niet kunnen vaststellen ?
IK maak me zelf hier niet zo druk over, maar het is natuurlijk altijd afwachten wat zoiets als een LHC gaat opleveren. De eerste nucleaire test was ook heftiger dan de onderzoekers verwachtten toendertijd. Dus geheel zonder gevaar is het ook niet, maar dat is ook wel weer een kenmerk van vooruitgang.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:31 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik de ophef over die LHC niet. Zwart gat creeren is naar mijn beste weten onmogelijk. Ja, ze kunnen elementaire deeltjes zodanig dicht tegen elkaar aanschieten, dat ze de dichtheid van een zwart gat benaderen, maar so what? Waar zijn mensen dan bang voor? Dat ineens net als een stop die uit het bad wordt getrokken ineens alle materie eromheen wordt opgezogen zonder dat er iets aan te doen is?
Wat mensen vergeten is dat de "zuigkracht" van een zwart gat puur bestaat uit zwaartekracht. Wat die elementaire deeltjes, die zo dicht tegen elkaar worden aangeschoten, missen, is juist dat: zwaartekracht. Om een zwart gat te maken is een minimale hoeveelheid materie nodig, voordat licht er niet meer aan kan ontsnappen. Deze minimale hoeveelheid is ooit eens door de sterrenkundige Chandrasekhar berekend en ligt op 1.4 zonsmassa's.
Ik heb geen idee hoeveel elementaire deeltjes ze tegen elkaar aan willen knallen, maar die 1.4 zonsmassa's gaan ze echt niet halen. En dus halen ze met geen mogelijkheid een object waarvan de "event horizon" (de grens waarbinnen licht niet meer kan ontsnappen) buiten de materie kern ligt.
Overigens, zelfs algemeen gesproken is een zwart gat niks "engs". Ja, het is een enorme massa concentratie, maar het heeft geen mytische zuigkrachten. De aantrekkingskracht van een zwart gat is niets anders dan de gravitationele aantrekkingskracht van de totale massa van het object. Stel dat onze zon genoeg massa zou hebben voor een zwart gat, en tot een dergelijk object zou vervallen, dan zouden wij er feitelijk qua zwaartekrachtsinvloed helemaal niets van merken. Het enige wat we zouden merken is dat het ineens donker is geworden en het daarmee ook behoorlijk koud wordt. Maar opgezogen worden alsof het een Grote Stofzuiger is? Echt niet. Sterker nog, er zijn aanwijzingen dat de kern van ons melkwegstelsel bestaat uit een enorm zwart gat, waar wij al miljarden jaren ons baantje omheen trekken.
LHC in staat om een zwart gat te maken? Onmogelijk. LHC in staat om op miniscule schaal een situatie na te bootsen zoals die rond het ontstaan van ons universum bestond? Wie zal het zeggen.
Begrijpend lezen is voor mij geen enkel probleem, sterker nog ik 'voel' met je meequote:Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef jogy het volgende:
Daarom moet je ook goed lezen wat er staat. Het gaat veel dieper dan 'the secret' Google maar eens op 'law of attraction' of kijk rond op www.scribd.com en www.bol.com. En dan de oudere producties, je hebt ook boeken uit de 19de eeuw. En als dat bestaat waarom zou het dan niet bestaan in een globale vorm? Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Waarom zou hetn iet zo werken? Als het leven eeuwig is maar enkel je lichaam tijdelijk dus, waarom zou het universum een voorkeur hebben naar het voortleven van je lichaam? Dus als wij met zijn allen de aandacht vestigen op een slechte afloop dan ok, dat zullen we dan moeten/willen leren blijkbaarquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is voor mij geen enkel probleem, sterker nog ik 'voel' met je mee
Behalve je laatste zin. Zo werkt het, denk ik, niet.
Dan ga je er wel vanuit dat het altijd zo is dat linkshandige mensen altijd de rechterhelft voornamelijk gebruiken, maar moet dit zo zijn? En meetbaar? Er zijn in ieder geval al signalen dat er mysterieuze kosmische straling op de aarde neerkomt, wetenschap is bang dat het schadelijk is, en misschien is dat ook wel zo maar voor hetzelfde geld doet die kosmische straling wel iets gericht met ons DNA, dan gaan we in ieder eval dieper dan de wetenschap op dit moment goed kan testen, want wij kunnen die straling niet klonen en vermenigvuldigen om ze erna uit te testen op muizen, of nog onethischer, op babies. Ik ben ook linkshandig overigens, mijn vader ook maar de laatste keer dat hij zijn rechterhelft heeft gebruikt was volgens mij op de basisschool dus het zegt niet alles. In any case. Prepare for the worst and expect the bestquote:NIW: Als je de verhalen omtrent de 'spirituele omslag / bewustwording' etc. in 2012 een beetje weet te ontcijferen ... dan haal ik daar iets uit waardoor het, volgens mij, meetbaar zou moeten zijn.
De bewering is namelijk dat we door 'kosmische' invloeden (Zon, Blackhole, straling, SR etc.) toch vooral 'materialistisch denken'. Dit zou komen doordat deze "invloed" ervoor zorgt dat met name de linker hersenhelft dominant is. De materialistische, rationele, mannelijke kant. Waar de Rechter helft staat voor de vrouwelijke emotionele & spirituele kant. Dit zou dus gaan veranderen, waardoor de rechterhelft dominant wordt.
Dit moet je dus vrij eenvoudig kunnen waarnemen. Mensen waar de linker helft dominant is, zijn rechtshandig en als de rechter helft dominant is ben je (net als ik) links handig.
Zo ver ik weet, is de verhouding rechts- en linkshandigen op 85% rechts tegen 15% links.
Richting 2012 zou dit dan moeten omkeren. Maar mij is niets bekend van een toename in linkshandigen.
Ok. Toegegeven, heb er ook nog niet echt naar gekeken of daar sprake van is of niet.
Same here, laat maar komenquote:Maar goed, als dat het is: Ik ben er klaar voor
Nog even terug komend op die 'emotie', het stukje wat ik bold gemaakt heb, is een gegeven. De hele geschiedenis is bepaald door 'sterke emoties', dus ook de toekomst. Liefde & Oorlog voeren gaan niet zonder !quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef jogy het volgende:
Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Wat denk je dat er gebeurt zodra dat wel gedaan wordt ?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:28 schreef huupia het volgende:
laatst een trailer gezien van de film 2012 ofzo. met de zin erin " al zou er een grote catastrophe gaan komen, denk je dat je wordt gewaarschuwd?? NEE
Dat was voor zover ik weet eerder om de 'downwind' effecten van atoom-proeven stiekem te meten.quote:cattle mutilations?, zou er ook wel eens wat mee te maken kunnen hebben.
Yep. Daar sta ik helemaal achter.quote:er zijn zoveel theorieen, maar als ik moet kiezen tussen de meest waarschijnlijke denk ik dat het een cyclisch gebeuren is.
om de zoveel duizend jaar komt onze planeet in een bepaalde stand dat er oerkrachten vrijkomen die dood en verderf zaaien
weinigen overleven, maar zij die dit wel doen moeten weer van vooraf aan opnieuw beginnen. dit komt ook redelijk overeen met scheppingsverhalen van over de hele wereld.
Het universum is energie dus het heeft genoeg over om ons ook van dienst te zijn. Het is niet zo dat het op fossiele brandstof loopt ofzoquote:Op donderdag 29 januari 2009 20:36 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nog even terug komend op die 'emotie', het stukje wat ik bold gemaakt heb, is een gegeven. De hele geschiedenis is bepaald door 'sterke emoties', dus ook de toekomst. Liefde & Oorlog voeren gaan niet zonder !
Maar die positieve of negatieve 'energie' die daarvan uit gaat heeft slechts invloed op 'onze' maatschappij, de samenleving, de mensenwereld. zelfs de aarde ondervindt dat slechts via ons 'handelen'.
& Hoe kunnen wij, nietig als we zijn, nou ooit dergelijke 'invloed' uitoefenen op het universum ?
of 'slechts' de melkweg ?
Wat voor invloed heeft 1 zandkorrel op de Aarde ?
Nee. Als er door ons 'doem denken' al een catastrofe komt, creëren we hem zelf. Letterlijk.
Dat mag je dan wel weer een "Self fulfilling Prophecy" noemen
Lijkt me ook een toffe inderdaad.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
Zou wel een dikke anti-climax zijn als er niets gebeurt op 21-12-2012. Stiekem hoop ik wel dat er 'iets' gebeurt, weliswaar niets iets catastrofaals zoals de vernietiging van de planeet. Echter, een verandering van bewustzijn kan deze aarde wel gebruiken...
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:29 schreef jogy het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=v/oePY_MH3mqk&hl=en&fs=1
Past hier ook wel bij, gaat over ons en de connectie met onze realiteit.
quote:De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |