abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:24:32 #251
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65465646
Zou het niet leuker zijn om hier alle theorieën op een rijtje te zetten en de meest waarschijnlijke discussiëren ?
De SR is van de tafel lijkt me. En het verhaal van een planeet X die erg groot is ook.

Whats next?
pi_65466739
Het heeft geen enkele zin om 2012 empirisch te onderbouwen, het blijft enorm speculatief. Is het dan allemaal onzin? Ja en nee. Als je opzoek wilt gaan naar aanwijzingen dat er een bewustzijnsverandering gaat plaats vinden, moet je in eerste instantie introspectieve kennis gaan opdoen en dat vergelijken met de ervaringen die andere mensen delen.

De enigste, maar dan ook écht de enigste reden waarom 2012 mijn aandacht trekt, is vanwege het feit dat mijn subjectieve beleving over zaken als, toekomst, tijdsbesef, materialisme, emoties, etc aan het veranderen zijn. Dit neigt naar een vorm van psychische stoornis, maar dat is het niet. Vroeger kon ik me ontzettend druk maken over financiële problemen, problemen op school of in relationele sfeer. Tegenwoordig trek ik me dat steeds minder aan. Ik merk dat ik op een of andere manier geforceerd wordt om meer in het ‘nu’ te leven. Je voelt instinctief dat er iets speelt, maar je kunt het niet plaatsen.

Wat de laatste jaren mij namelijk opvalt is dat meerdere mensen, uit verschillende kringen, hetzelfde ervaren. Nu kun je zeggen dat dit een normaal proces is, (quarterlife crisis), maar op een of andere manier krijgt dat geen duidelijke plaats bij mij. Ik kan het niet anders omschrijving als een gevoel van geestelijke verzadiging, een gevoel alsof het binnenkort allemaal voorbij is (in positieve zin).

Nu kun je allerlei verklaringen gaan zoeken, je vergrijpen aan allerlei theorieën en hopen dat er binnenkort iets gaat verandering, of je legt je er bij neer en bekijkt alles vanuit een helder perspectief en als laatste: Go with the flow.
pi_65467160
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Nee het volgende:
Het heeft geen enkele zin om 2012 empirisch te onderbouwen, het blijft enorm speculatief. Is het dan allemaal onzin? Ja en nee. Als je opzoek wilt gaan naar aanwijzingen dat er een bewustzijnsverandering gaat plaats vinden, moet je in eerste instantie introspectieve kennis gaan opdoen en dat vergelijken met de ervaringen die andere mensen delen.

De enigste, maar dan ook écht de enigste reden waarom 2012 mijn aandacht trekt, is vanwege het feit dat mijn subjectieve beleving over zaken als, toekomst, tijdsbesef, materialisme, emoties, etc aan het veranderen zijn. Dit neigt naar een vorm van psychische stoornis, maar dat is het niet. Vroeger kon ik me ontzettend druk maken over financiële problemen, problemen op school of in relationele sfeer. Tegenwoordig trek ik me dat steeds minder aan. Ik merk dat ik op een of andere manier geforceerd wordt om meer in het ‘nu’ te leven. Je voelt instinctief dat er iets speelt, maar je kunt het niet plaatsen.

Wat de laatste jaren mij namelijk opvalt is dat meerdere mensen, uit verschillende kringen, hetzelfde ervaren. Nu kun je zeggen dat dit een normaal proces is, (quarterlife crisis), maar op een of andere manier krijgt dat geen duidelijke plaats bij mij. Ik kan het niet anders omschrijving als een gevoel van geestelijke verzadiging, een gevoel alsof het binnenkort allemaal voorbij is (in positieve zin).

Nu kun je allerlei verklaringen gaan zoeken, je vergrijpen aan allerlei theorieën en hopen dat er binnenkort iets gaat verandering, of je legt je er bij neer en bekijkt alles vanuit een helder perspectief en als laatste: Go with the flow.
Ik noem dat ouder/volwassener worden, geen 2012...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:05:42 #254
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65467186
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Nee het volgende:
. Ik kan het niet anders omschrijving als een gevoel van geestelijke verzadiging, een gevoel alsof het binnenkort allemaal voorbij is (in positieve zin).

Herkenbaar alleen werkt het bij mij eerder negatief. geen verzadiging maar leegte dus.

Maar daar gaat dit topic niet over. Een gevoel, gaat meer over de theorieën.
Ik maakte me wel een beetje druk over een planeet x. Maar goed is me hier duidelijk geworden dat dat hij er niet is. Want dan hadden we hem al moeten zien.

Maar er zijn nog veel meer theorieën!Ik vind het heerlijk om er over te lezen. Maar liever zou ik willen weten hoe me eventueel ergens op voor te bereiden.

Ok hoe zit het met de overactieve zon? Die kan ook veel ellende veroorzaken
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:06:36 #255
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65467222
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

hehe je bent wel lekker nuchter jij
pi_65468021
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ouder worden op z'n 2009 ja. Kun je ook wat specifieker zijn, zoals je ook over de SR was? Ik hoef geen psychologische analyse te hebben, maar aan zo'n algemene uitspraken heb ik niks.
pi_65468224
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:05 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Herkenbaar alleen werkt het bij mij eerder negatief. geen verzadiging maar leegte dus.

Maar daar gaat dit topic niet over. Een gevoel, gaat meer over de theorieën.
Dat maakt het hele 2012 verhaal misschien nog interessant, wetenschappelijk publicaties zoeken en die zodanig interpreteren dat het apocalyptische verhaal van 2012 klopt is bij voorbaat al kansloos imo. De enigste kennis die nuttig zal zijn is je eigen subjectieve beleving, en een mogelijke 'consensus' met die van anderen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:33:36 #258
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65468401
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Nee het volgende:

[..]

Dat maakt het hele 2012 verhaal misschien nog interessant, wetenschappelijk publicaties zoeken en die zodanig interpreteren dat het apocalyptische verhaal van 2012 klopt is bij voorbaat al kansloos imo. De enigste kennis die nuttig zal zijn is je eigen subjectieve beleving, en een mogelijke 'consensus' met die van anderen.
Nee ik probeer juist tegen argumenten aan te dragen. Ben dol op al die theorieën. Maar zie ze liever onderuit gehaald worden
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:38:12 #259
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65468601
Nog even terugkomend op die Schuman resonantie ( je mag me slaan, the_stranger ).

Ben er even verder in gedoken en heb je ook een goede bron over de amplitude van die schuman resonantie en of die wel of niet gemiddeld wijder wordt?

Het enige wat ik kan vinden is bijvoorbeeld:
quote:
The amplitude and frequency of the Circuit

Change daily, becoming stronger at dawn and tapering off toward nightfall
Change with the seasons, because the amount of water in the atmosphere changes, and so do the number of lightning strikes
Change at different latitudes
Change with the space weather, especially solar flares (the lowest frequency shifts upward because the cavity shrinks)
En hoe ik dan weer op het idee kwam is door deze nogal vreemd uitziende site: http://fusionanomaly.net/schumannresonance.html .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_65468641
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:33 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Nee ik probeer juist tegen argumenten aan te dragen. Ben dol op al die theorieën. Maar zie ze liever onderuit gehaald worden
Het probleem is dat de meeste theorieën multi-interpretabel zijn, en daarbij zijn de meeste al lang onderuit gehaald.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:49:31 #261
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65469089
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:39 schreef Nee het volgende:

[..]

Het probleem is dat de meeste theorieën multi-interpretabel zijn, en daarbij zijn de meeste al lang onderuit gehaald.
Nou een planeet X die groter is dan de aarde, is niet meer multi-interpretabel.
Het SR verhaal en een verhoging in freq is ook onderuit gehaald in dit topic. En nasa heeft geen apparaat dat het simuleert. Dus ook niet echt meer interessant. En erl zijn er wel onderuitgehaald op diverse site's maar vaak zwak beargumenteerd ik wil feiten lezen (uit betrouwbare bron).
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:57:24 #262
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65469465
http://www.hese-project.o(...)chlegel_schumann.pdf Interessant artikel in zijn geheel overigens, maar de volgende quote is helemaal tof. Sluit wel aan met wat chooselife zei over de gevolgen van een verhoogte amplitude van die golf.
quote:
d. Biological Effects
Schumann himself was interested in the biological effects of sferics in general,
and his student and later colleague Herbert König has continued this work. In a
summary [12] the latter quotes many surprising results of such effects. They
span from an influence on yeast cells and bacteria as well as plants and
animals to humans. Human weather sensitivity is, for example, strengthened
with increased amplitudes of natural oscillations at 10 Hz. With artificial
application of such waves human circadian periodicity is significantly
accelerated, test subjects show extended response time, or they cause
headache. In many of these experiments effects showed a strong dependence
on frequency. The so-called alpha waves during brain activity lie in the same
frequency range as the first two modes of the Schumann resonance. Medics
speculate that this is possibly no coincidence, but human adaptation to the
electromagnetic environment in the course of evolution. In this border area
between physics, biology and medicine there are perhaps still interesting results
forthcoming.
Vrijheid
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:01:23 #263
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65469623
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22schumann+resonance%22+amplitude+increasing&start=0&sa=N In ieder geval een fijne search om in rond te wroeten, in ieder geval veel research .
Vrijheid
pi_65469958
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:49 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Nou een planeet X die groter is dan de aarde, is niet meer multi-interpretabel.
Het SR verhaal en een verhoging in freq is ook onderuit gehaald in dit topic. En nasa heeft geen apparaat dat het simuleert. Dus ook niet echt meer interessant. En erl zijn er wel onderuitgehaald op diverse site's maar vaak zwak beargumenteerd ik wil feiten lezen (uit betrouwbare bron).
Oke, daar gaan we dan:

Feit:
Powerful Solar Storm Could Shut Down U.S. for Months
De zonne-uitbarsting rond het jaar 2012 die mogelijk voor wat problemen kan veroorzaken.

Mogelijke speculatieve gevolgen
In combinatie met het recente gat in het aardmagnetisch veld kan zo'n uitbarsting mogelijk effect hebben op de magnetische polen, of kan misschien als trigger werken voor Yellowstone die sindskort actief is geworden.

Ik weet niet in hoeverre schumann resonance hiervoor gevoelig is, maar wie weet verandert de frequentie en amplitude door hevige activiteit van de zon. Een verhoogde schumann resonantie heeft ongetwijfeld ook effect op het leven op aarde, en misschien wel op de menselijke geest.

Maar nogmaals, niks is wetenschappelijk onderbouwd, allemaal speculatief, behalve dan die zonneuitbarsting. In hoeverre je hier verband in ziet is aan jezelf.

edit: nog een leuke recente link met wat info: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2639

[ Bericht 5% gewijzigd door Nee op 27-01-2009 21:23:44 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:25:10 #265
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65470720
Pagina's vol in 1 dag. Wow!

en ... tjonge jonge wat zijn we weer aardig tegen elkaar.
Ik weet, het is lastig, maar : Bewaart uw kalmte ! Hou die emoties in bedwang !
Maak anders eerst een ommetje voor je reageert, beetje frisse lucht ... echt, het helpt.

Neem een voorbeeld aan "The_Stranger". Respect
Behalve dan weer die toch ietwat flauwe/droge reactie op dat prachtige verhaal van 'Nee'

... en ja "_LED_" het spijt me, maar je kan alhier geen complete wetenschappelijke onderbouwing & analyse gaan eisen van de 'deelnemers'. Dus het antwoord op al uw vragen : inderdaad, Google ! *
... of vraag het "The_Stranger"
Verder waardeer ik je kritische inbreng volledig, maar je brengt het soms iets te ... 'persoonlijk' zeg maar

En zoals ik al eerder zei:
quote:
Wie het absoluut zeker weet en op diverse, onweerlegbare, manieren kan aantonen (bewijzen) mag het zeggen.

... maar goed, dan blijft het verder stil en dat is ook weer niet de bedoeling.
* = Google : Onmisbaar, voor de 'Doe 't zelf wetenschappert'
Maar kijk ook wat verder dan 'Google' s.v.p.
Begin b.v. je zoektocht naar wetenschappelijke info bij websites die zich daar op richten of universiteiten e.d. Bovendien zit veel informatie in databases die niet direct via een pagina wordt 'gelinkt'. Waardoor google er niet naar 'zoekt/kijkt'. Via Google vindt je dus, helaas, veel eerder en vaker de simpele websites vol met verkeerde / achterhaalde en of zweverige verhalen. Zoeken naar de juiste informatie op internet, is zoeken naar een specifieke speld in een berg met spelden. Leg je dus ook niet neer bij de eerste de beste uitleg die je 'aanstaat', en stel jezelf de vragen die '_LED_' hier de hele tijd roept
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:30:31 #266
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65470942
Vrijheid
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:37:17 #267
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65473808
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:09 schreef Nee het volgende:

[..]

Oke, daar gaan we dan:

Feit:
Powerful Solar Storm Could Shut Down U.S. for Months
De zonne-uitbarsting rond het jaar 2012 die mogelijk voor wat problemen kan veroorzaken.

Mogelijke speculatieve gevolgen
In combinatie met het recente gat in het aardmagnetisch veld kan zo'n uitbarsting mogelijk effect hebben op de magnetische polen, of kan misschien als trigger werken voor Yellowstone die sindskort actief is geworden.

Ik weet niet in hoeverre schumann resonance hiervoor gevoelig is, maar wie weet verandert de frequentie en amplitude door hevige activiteit van de zon. Een verhoogde schumann resonantie heeft ongetwijfeld ook effect op het leven op aarde, en misschien wel op de menselijke geest.

Maar nogmaals, niks is wetenschappelijk onderbouwd, allemaal speculatief, behalve dan die zonneuitbarsting. In hoeverre je hier verband in ziet is aan jezelf.

edit: nog een leuke recente link met wat info: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2639
Kijk hier staat veel speculatie in. Even de feiten eruit halen:
Iedere 11 jaar een hoogtepunt.
Vorige 2001, niets aan de hand volgende in 2012.
Laatste "heftige" storm was in 1859. Dit is voor zover ik weet de enigste heftige waarvan we ons bewust zijn. Zeker omdat deze schade aan oa telegraaf masten heeft gedaan in een groot deel van canada.

Er is geen enkele aanwijzing dat er een grote uitbarsting zal zijn in 2012.

Speculatie :
de positie van de zon in de melkweg in 2012 roept extra activiteiten op?
  woensdag 28 januari 2009 @ 00:31:41 #268
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65477507
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:37 schreef Bill_E het volgende:
Er is geen enkele aanwijzing dat er een grote uitbarsting zal zijn in 2012.
De Zon is anders al een tijdje 'vreemd' aan het doen, bovendien zijn er zat onderzoekers die verwachten dat de volgende "solar maximum" (~2012) best wel eens 'heftig' zou kunnen worden. Niet perse de storm der stormen, maar dat zou toch wel zo maar kunnen.

Heb ook nog even gauw een paar "bronnen" opgesnuffeld, dat het iig geen "business as usual" is

Feit is, eigenlijk weten we nog dusdanig weinig van de Zon, dat we zo'n "aanwijzing" (voor een echte flinke superstorm) waarschijnlijk niet eens als dusdanig zouden herkennen al hangt 'ie de hele tijd voor onze ogen.
quote:
quote:
"Solar Storm Warning"
"Researchers say a storm is coming--the most intense solar maximum in fifty years."

http://www.nasa.gov/visio(...)ar_stormwarning.html
quote:
"Scientists Issue Unprecedented Forecast of Next Sunspot Cycle"
"The next sunspot cycle will be 30-50% stronger than the last one"
"The scientists expect the cycle to begin in late 2007 or early 2008, which is about 6 to 12 months later than a cycle would normally start. Cycle 24 is likely to reach its peak about 2012."

http://www.ucar.edu/news/releases/2006/sunspot.shtml
quote:
"Biggest Breach of Earth’s Solar Storm Shield Discovered"
"Summary
• THEMIS observes a large breach in Earth’s magnetic shield that allows solar
particles to enter at a large rate.
• Contrary to common belief And to many scientists’ surprise this breach occurs
when the magnetic fields from the sun and the Earth align. Previously it was
thought that more particles enter when the fields are in opposite directions.
• Simulations show that the plasma entry occurs across the entire sunward side of
the magnetosphere.
• This discovery means that magnetic storms during the next solar cycle
maximum (~2012) could be stronger than the storms of the previous cycle."

http://www.nasa.gov/pdf/297406main_THEMIS%20AGU%202008odin.pdf
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:18:21 #269
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65481522
Voor sommigen misschien gerelateerd :

http://www.foxnews.com/story/0,2933,483477,00.html?=done

"Weet je nog toen we zeiden dat de Large Hadron Collider de wereld niet zou vernietigen..? Nou, daar willen we het nog even met je over hebben..."

zzz
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:40:13 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65482068
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:18 schreef _Led_ het volgende:
Voor sommigen misschien gerelateerd :

http://www.foxnews.com/story/0,2933,483477,00.html?=done

"Weet je nog toen we zeiden dat de Large Hadron Collider de wereld niet zou vernietigen..? Nou, daar willen we het nog even met je over hebben..."

Geweldig stukje. Zal mij benieuwen in ieder geval .
Vrijheid
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:00:18 #271
31101 _Led_
pi_65482585
"Als de LHC een zwart gat creeert zuigt dat behoorlijk !"
zzz
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:03:49 #272
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65482679
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:00 schreef _Led_ het volgende:
"Als de LHC een zwart gat creeert zuigt dat behoorlijk !"
Zitten we daar in het TEOWTAWKI topic met ons goede gedrag .
Vrijheid
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:50:58 #273
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65499697
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:31 schreef R0N1N het volgende:

[..]

De Zon is anders al een tijdje 'vreemd' aan het doen, bovendien zijn er zat onderzoekers die verwachten dat de volgende "solar maximum" (~2012) best wel eens 'heftig' zou kunnen worden. Niet perse de storm der stormen, maar dat zou toch wel zo maar kunnen.

Heb ook nog even gauw een paar "bronnen" opgesnuffeld, dat het iig geen "business as usual" is

Feit is, eigenlijk weten we nog dusdanig weinig van de Zon, dat we zo'n "aanwijzing" (voor een echte flinke superstorm) waarschijnlijk niet eens als dusdanig zouden herkennen al hangt 'ie de hele tijd voor onze oge
Mja ik heb de links eens doorgelezen van je, zijn wel interessant maar zoals je zelf al zegt echt heel veel weten we niet. In een van de links staat bv heftigste sinds 1960. Toen was er weinig aan de hand en de andere zegt heftigste zonnevlammen sinds 13 jaar. Al met al hebben we weinig referentie.

Maargoed we mogen de eventuele zonne activiteit in 2012 wel mee nemen voor een "doomsday" scenario
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:52:13 #274
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65503820
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef jogy het volgende:
Zitten we daar in het TEOWTAWKI topic met ons goede gedrag .
Yeah, daar kan geen 'SAS Handbook' of 'leatherman' tegenop
quote:
at least it might explain why we've never heard from extraterrestrial civilizations: Maybe they built Large Hadron Colliders of their own.
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:55:09 #275
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65506031
http://www.adishakti.org/mayan_end_times_prophecy_12-21-2012.htm

Nog een leuk linkje vorde geinteresseerde, een brede uitleg over wat 2012 nou voor moet stellen
Vrijheid
pi_65506878
misschien kunnen we die LHC dan in ieder geval pas aanzetten op 21-12-2012
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:28:52 #277
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65512524
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:55 schreef jogy het volgende:
http://www.adishakti.org/mayan_end_times_prophecy_12-21-2012.htm
Nog een leuk linkje vorde geinteresseerde, een brede uitleg over wat 2012 nou voor moet stellen
Oef!
Heb je er ook een flinke joint bij ? Wellicht dat ik dan kan 'mee zweven' met de tekst

Ik kan erg weinig met 'conclusies' als deze:
quote:
As individuals we will have to make decisions that will affect us all. If we continue on this negative path of hate, an eye for an eye, destruction of nature, of fear and egoism, we will enter straight into the time of destruction and chaos, and we will disappear as the dominant race of this planet. If we become conscious and realize that we all form part of a great organism, and that we should respect one another and be grateful to our planet, then we will move directly into positive growth, our Golden Age. Our planet, the Sun and the Galaxy are awaiting our decision. It is up to us what will happen in this time of change. Whether we go through a time of suffering and destruction or we find ourselves united in one positive consciousness moving closer to our next stage.
Tja.
Het eerste deel is een overduidelijke 'Dûûûh!'.
Een 'zweverige' manier om een dagelijkse 'aardse' realiteit te beschrijven, die iedereen altijd en overal kan roepen.

Bij het lezen van dingen als het tweede (bold) deel, krijg ik de kriebels

Bovendien komen hele stukken tekst meerdere keren terug in het, dus overduidelijk slecht geknipt&geplakte, verhaal.

Dus ... conclusie:
Dat kan beter Jogy !
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:10:17 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65513754
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Oef!
Heb je er ook een flinke joint bij ? Wellicht dat ik dan kan 'mee zweven' met de tekst

Ik kan erg weinig met 'conclusies' als deze:
[..]

Tja.
Het eerste deel is een overduidelijke 'Dûûûh!'.
Een 'zweverige' manier om een dagelijkse 'aardse' realiteit te beschrijven, die iedereen altijd en overal kan roepen.

Bij het lezen van dingen als het tweede (bold) deel, krijg ik de kriebels

Bovendien komen hele stukken tekst meerdere keren terug in het, dus overduidelijk slecht geknipt&geplakte, verhaal.

Dus ... conclusie:
Dat kan beter Jogy !
Het is zeker geen wetenschappelijk stuk nee. Maar in acht nemende dat de mogelijkheid bestaat dat de Law Of Attraction ( is veel ouder en uigebreider dan 'the secret') daadwerkelijk bestaat snijdt het hout. Wij maken de beslissing om de overgang vloeiend te nemen of te bevechten, welke kant we op gaan en wat er mee doen. Die verandering ( volgens dat stukje) komt er toch wel, hoe wij ermee omgaan is ons deel. Net als dat je in het water gegooid wordt, zwem je of verzuip je? De wetenschappelijke kant heeft ook zijn deel, dit is de spirituele kant, en daar is TRU geweldig voor .
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:15:32 #279
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65513869
In het kort, welke TEOTWAWKI kiezen we? Een positieve of een negatieve .
Vrijheid
pi_65520129
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:12 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien kunnen we die LHC dan in ieder geval pas aanzetten op 21-12-2012
Eerlijk gezegd snap ik de ophef over die LHC niet. Zwart gat creeren is naar mijn beste weten onmogelijk. Ja, ze kunnen elementaire deeltjes zodanig dicht tegen elkaar aanschieten, dat ze de dichtheid van een zwart gat benaderen, maar so what? Waar zijn mensen dan bang voor? Dat ineens net als een stop die uit het bad wordt getrokken ineens alle materie eromheen wordt opgezogen zonder dat er iets aan te doen is?

Wat mensen vergeten is dat de "zuigkracht" van een zwart gat puur bestaat uit zwaartekracht. Wat die elementaire deeltjes, die zo dicht tegen elkaar worden aangeschoten, missen, is juist dat: zwaartekracht. Om een zwart gat te maken is een minimale hoeveelheid materie nodig, voordat licht er niet meer aan kan ontsnappen. Deze minimale hoeveelheid is ooit eens door de sterrenkundige Chandrasekhar berekend en ligt op 1.4 zonsmassa's.

Ik heb geen idee hoeveel elementaire deeltjes ze tegen elkaar aan willen knallen, maar die 1.4 zonsmassa's gaan ze echt niet halen. En dus halen ze met geen mogelijkheid een object waarvan de "event horizon" (de grens waarbinnen licht niet meer kan ontsnappen) buiten de materie kern ligt.

Overigens, zelfs algemeen gesproken is een zwart gat niks "engs". Ja, het is een enorme massa concentratie, maar het heeft geen mytische zuigkrachten. De aantrekkingskracht van een zwart gat is niets anders dan de gravitationele aantrekkingskracht van de totale massa van het object. Stel dat onze zon genoeg massa zou hebben voor een zwart gat, en tot een dergelijk object zou vervallen, dan zouden wij er feitelijk qua zwaartekrachtsinvloed helemaal niets van merken. Het enige wat we zouden merken is dat het ineens donker is geworden en het daarmee ook behoorlijk koud wordt. Maar opgezogen worden alsof het een Grote Stofzuiger is? Echt niet. Sterker nog, er zijn aanwijzingen dat de kern van ons melkwegstelsel bestaat uit een enorm zwart gat, waar wij al miljarden jaren ons baantje omheen trekken.

LHC in staat om een zwart gat te maken? Onmogelijk. LHC in staat om op miniscule schaal een situatie na te bootsen zoals die rond het ontstaan van ons universum bestond? Wie zal het zeggen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:37:12 #281
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65524654
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:15 schreef jogy het volgende:
In het kort, welke TEOTWAWKI kiezen we? Een positieve of een negatieve .
Ik denk niet dat er iets te kiezen valt

"Law Of Attraction" bestaat denk ik wel, tot op zekere hoogte. (waar een wil is, is een weg. / wie haat zaait zal haat oogsten. etc) Het is in ieder geval niet zo 'doorslaggevend' als in 'the secret' wordt beweert.

Bovendien vind ik de boodschap van "the Secret" behoorlijk materialistisch & egocentrisch, totaal niet "spiritueel"
. Als je maar lang & vaak genoeg wil dat je rijk wordt, komt het geld vanzelf naar je toe. Right.
Vertel dat maar aan al die kansloze mensen die in sloppenwijken & vluchtelingenkampen wegkwijnen !
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:02:28 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65525656
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iets te kiezen valt

"Law Of Attraction" bestaat denk ik wel, tot op zekere hoogte. (waar een wil is, is een weg. / wie haat zaait zal haat oogsten. etc) Het is in ieder geval niet zo 'doorslaggevend' als in 'the secret' wordt beweert.

Bovendien vind ik de boodschap van "the Secret" behoorlijk materialistisch & egocentrisch, totaal niet "spiritueel"
. Als je maar lang & vaak genoeg wil dat je rijk wordt, komt het geld vanzelf naar je toe. Right.
Vertel dat maar aan al die kansloze mensen die in sloppenwijken & vluchtelingenkampen wegkwijnen !
Daarom moet je ook goed lezen wat er staat. Het gaat veel dieper dan 'the secret' Google maar eens op 'law of attraction' of kijk rond op www.scribd.com en www.bol.com. En dan de oudere producties, je hebt ook boeken uit de 19de eeuw. En als dat bestaat waarom zou het dan niet bestaan in een globale vorm? Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:04:06 #283
31101 _Led_
pi_65525734
Geloof je dat zelf Jogy ?
Denk jij dat het universum zo werkt ?
zzz
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:08:48 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65525900
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:
Geloof je dat zelf Jogy ?
Denk jij dat het universum zo werkt ?
Ik geloof zeker dat die mogelijikheid bestaat. Het zou aardig wat verklaren in de trant dat je mensen de ene kut ervaring na de andere krijgt dat iedereen denkt van 'damn, waarom diegene nou alweer?' terwijl er eigenlijk geen reden voor hoeft te zijn. Er wordt vaak genoeg gezegd van 'ja, die trekt het gewoon aan' Die uitspraken kunnen dieper gaan dan enkel 'domme pech'. En let op hoe ik het zeg hè, ik geloof dat de mogelijkheid bestaat dat het zo werkt. Nogmaals, niet 'the secret' want die beicht maar 1 aspect van het hele verhaal. En geloven dat je vliegt maakt het nog niet waar om overdrijvingen tegen te gaan.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:17:20 #285
31101 _Led_
pi_65526215
Diezelfde gevallen zouden net zo goed voor komen als het niet zo zou werken natuurlijk.
Maar als het zo zou werken, hoe komt het dan dat we dat niet kunnen vaststellen ?
zzz
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:41:52 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65527156
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:
Diezelfde gevallen zouden net zo goed voor komen als het niet zo zou werken natuurlijk.
Maar als het zo zou werken, hoe komt het dan dat we dat niet kunnen vaststellen ?
Weet ik niet zeker. Maar dit soort dingen kunnen misschien beter in één van de LOA topics die hier rondwaren, gaat als het algemeen getrokken wordt niet echt over 2012. Maar het is wel interessante materie .
Vrijheid
pi_65537306
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:31 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik de ophef over die LHC niet. Zwart gat creeren is naar mijn beste weten onmogelijk. Ja, ze kunnen elementaire deeltjes zodanig dicht tegen elkaar aanschieten, dat ze de dichtheid van een zwart gat benaderen, maar so what? Waar zijn mensen dan bang voor? Dat ineens net als een stop die uit het bad wordt getrokken ineens alle materie eromheen wordt opgezogen zonder dat er iets aan te doen is?

Wat mensen vergeten is dat de "zuigkracht" van een zwart gat puur bestaat uit zwaartekracht. Wat die elementaire deeltjes, die zo dicht tegen elkaar worden aangeschoten, missen, is juist dat: zwaartekracht. Om een zwart gat te maken is een minimale hoeveelheid materie nodig, voordat licht er niet meer aan kan ontsnappen. Deze minimale hoeveelheid is ooit eens door de sterrenkundige Chandrasekhar berekend en ligt op 1.4 zonsmassa's.

Ik heb geen idee hoeveel elementaire deeltjes ze tegen elkaar aan willen knallen, maar die 1.4 zonsmassa's gaan ze echt niet halen. En dus halen ze met geen mogelijkheid een object waarvan de "event horizon" (de grens waarbinnen licht niet meer kan ontsnappen) buiten de materie kern ligt.

Overigens, zelfs algemeen gesproken is een zwart gat niks "engs". Ja, het is een enorme massa concentratie, maar het heeft geen mytische zuigkrachten. De aantrekkingskracht van een zwart gat is niets anders dan de gravitationele aantrekkingskracht van de totale massa van het object. Stel dat onze zon genoeg massa zou hebben voor een zwart gat, en tot een dergelijk object zou vervallen, dan zouden wij er feitelijk qua zwaartekrachtsinvloed helemaal niets van merken. Het enige wat we zouden merken is dat het ineens donker is geworden en het daarmee ook behoorlijk koud wordt. Maar opgezogen worden alsof het een Grote Stofzuiger is? Echt niet. Sterker nog, er zijn aanwijzingen dat de kern van ons melkwegstelsel bestaat uit een enorm zwart gat, waar wij al miljarden jaren ons baantje omheen trekken.

LHC in staat om een zwart gat te maken? Onmogelijk. LHC in staat om op miniscule schaal een situatie na te bootsen zoals die rond het ontstaan van ons universum bestond? Wie zal het zeggen.
IK maak me zelf hier niet zo druk over, maar het is natuurlijk altijd afwachten wat zoiets als een LHC gaat opleveren. De eerste nucleaire test was ook heftiger dan de onderzoekers verwachtten toendertijd. Dus geheel zonder gevaar is het ook niet, maar dat is ook wel weer een kenmerk van vooruitgang.
We denken dat we zo veel weten, maar tegelijkertijd spelen we ook weer met technologie waar we zelf eigenlijk nauwelijks mee weten om te gaan. Ik hoop dat men hier ook rekening mee houdt..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:33:01 #288
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65540793
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef jogy het volgende:
Daarom moet je ook goed lezen wat er staat. Het gaat veel dieper dan 'the secret' Google maar eens op 'law of attraction' of kijk rond op www.scribd.com en www.bol.com. En dan de oudere producties, je hebt ook boeken uit de 19de eeuw. En als dat bestaat waarom zou het dan niet bestaan in een globale vorm? Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Begrijpend lezen is voor mij geen enkel probleem, sterker nog ik 'voel' met je mee
Behalve je laatste zin. Zo werkt het, denk ik, niet.

NIW: Als je de verhalen omtrent de 'spirituele omslag / bewustwording' etc. in 2012 een beetje weet te ontcijferen ... dan haal ik daar iets uit waardoor het, volgens mij, meetbaar zou moeten zijn.

De bewering is namelijk dat we door 'kosmische' invloeden (Zon, Blackhole, straling, SR etc.) toch vooral 'materialistisch denken'. Dit zou komen doordat deze "invloed" ervoor zorgt dat met name de linker hersenhelft dominant is. De materialistische, rationele, mannelijke kant. Waar de Rechter helft staat voor de vrouwelijke emotionele & spirituele kant. Dit zou dus gaan veranderen, waardoor de rechterhelft dominant wordt.

Dit moet je dus vrij eenvoudig kunnen waarnemen. Mensen waar de linker helft dominant is, zijn rechtshandig en als de rechter helft dominant is ben je (net als ik ) links handig.

Zo ver ik weet, is de verhouding rechts- en linkshandigen op 85% rechts tegen 15% links.
Richting 2012 zou dit dan moeten omkeren. Maar mij is niets bekend van een toename in linkshandigen.
Ok. Toegegeven, heb er ook nog niet echt naar gekeken of daar sprake van is of niet.

Maar goed, als dat het is: Ik ben er klaar voor
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:13:32 #289
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_65542412
er zijn zoveel theorieen, maar als ik moet kiezen tussen de meest waarschijnlijke denk ik dat het een cyclisch gebeuren is.

om de zoveel duizend jaar komt onze planeet in een bepaalde stand dat er oerkrachten vrijkomen die dood en verderf zaaien

weinigen overleven, maar zij die dit wel doen moeten weer van vooraf aan opnieuw beginnen. dit komt ook redelijk overeen met scheppingsverhalen van over de hele wereld.

niet echt fijn, maarja wat doe je eraan?.....
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:20:22 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65542737
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:33 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is voor mij geen enkel probleem, sterker nog ik 'voel' met je mee
Behalve je laatste zin. Zo werkt het, denk ik, niet.
Waarom zou hetn iet zo werken? Als het leven eeuwig is maar enkel je lichaam tijdelijk dus, waarom zou het universum een voorkeur hebben naar het voortleven van je lichaam? Dus als wij met zijn allen de aandacht vestigen op een slechte afloop dan ok, dat zullen we dan moeten/willen leren blijkbaar . Dit alles aangenomen dat er meer is dan ons lichaam en materialisme. Als dit er niet is, oeps. (meer persoonlijk ga ik daar niet van uit.) Het universum bestaat (volgens mij) enkel uit energie, wij ook, dus daarom denk ik dat wij als bewuste energie het universum rondom ons kunnen beinvloeden. Als er dus een meerderheid van de bewuste energie (mensen) een bepaalde richting in gedachte heeft voor de wereld en zijn toekomst (of het gebrek ervan) dan krijgen we de kans om die te ervaren. Dit is uiteraard allemaal imo.
quote:
NIW: Als je de verhalen omtrent de 'spirituele omslag / bewustwording' etc. in 2012 een beetje weet te ontcijferen ... dan haal ik daar iets uit waardoor het, volgens mij, meetbaar zou moeten zijn.

De bewering is namelijk dat we door 'kosmische' invloeden (Zon, Blackhole, straling, SR etc.) toch vooral 'materialistisch denken'. Dit zou komen doordat deze "invloed" ervoor zorgt dat met name de linker hersenhelft dominant is. De materialistische, rationele, mannelijke kant. Waar de Rechter helft staat voor de vrouwelijke emotionele & spirituele kant. Dit zou dus gaan veranderen, waardoor de rechterhelft dominant wordt.

Dit moet je dus vrij eenvoudig kunnen waarnemen. Mensen waar de linker helft dominant is, zijn rechtshandig en als de rechter helft dominant is ben je (net als ik ) links handig.

Zo ver ik weet, is de verhouding rechts- en linkshandigen op 85% rechts tegen 15% links.
Richting 2012 zou dit dan moeten omkeren. Maar mij is niets bekend van een toename in linkshandigen.
Ok. Toegegeven, heb er ook nog niet echt naar gekeken of daar sprake van is of niet.
Dan ga je er wel vanuit dat het altijd zo is dat linkshandige mensen altijd de rechterhelft voornamelijk gebruiken, maar moet dit zo zijn? En meetbaar? Er zijn in ieder geval al signalen dat er mysterieuze kosmische straling op de aarde neerkomt, wetenschap is bang dat het schadelijk is, en misschien is dat ook wel zo maar voor hetzelfde geld doet die kosmische straling wel iets gericht met ons DNA, dan gaan we in ieder eval dieper dan de wetenschap op dit moment goed kan testen, want wij kunnen die straling niet klonen en vermenigvuldigen om ze erna uit te testen op muizen, of nog onethischer, op babies. Ik ben ook linkshandig overigens, mijn vader ook maar de laatste keer dat hij zijn rechterhelft heeft gebruikt was volgens mij op de basisschool dus het zegt niet alles. In any case. Prepare for the worst and expect the best . Ik heb mijn voorbereidingen getroffen en heb het los gelaten als punt van zorg, meer kan ik niet doen en dood is ook maar een fase, het zij zo.
quote:
Maar goed, als dat het is: Ik ben er klaar voor
Same here, laat maar komen . En als er niets catastrofaals is, des te beter.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:28:12 #291
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_65543093
laatst een trailer gezien van de film 2012 ofzo. met de zin erin " al zou er een grote catastrophe gaan komen, denk je dat je wordt gewaarschuwd?? NEE

er zal hoogstens een bepaald programma zijn die een bepaald deel zal proberen te redden. mensen die een samenleving weer kunnen opbouwen. op elk vakgebied de beste mensen plus natuurlijk vrouwen om het soort voort te zetten.

ook plant en dier moet worden gered, dat doen ze door dna . daarom vond ik het ook interessant dat er laatst in groenland weer een zaadbank in gebruik is genomen.

cattle mutilations?, zou er ook wel eens wat mee te maken kunnen hebben.
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:36:59 #292
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65543443
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef jogy het volgende:
Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Nog even terug komend op die 'emotie', het stukje wat ik bold gemaakt heb, is een gegeven. De hele geschiedenis is bepaald door 'sterke emoties', dus ook de toekomst. Liefde & Oorlog voeren gaan niet zonder !

Maar die positieve of negatieve 'energie' die daarvan uit gaat heeft slechts invloed op 'onze' maatschappij, de samenleving, de mensenwereld. zelfs de aarde ondervindt dat slechts via ons 'handelen'.
& Hoe kunnen wij, nietig als we zijn, nou ooit dergelijke 'invloed' uitoefenen op het universum ?
of 'slechts' de melkweg ?

Wat voor invloed heeft 1 zandkorrel op de Aarde ?

Nee. Als er door ons 'doem denken' al een catastrofe komt, creëren we hem zelf. Letterlijk.
Dat mag je dan wel weer een "Self fulfilling Prophecy" noemen
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:00:25 #293
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65544328
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:28 schreef huupia het volgende:
laatst een trailer gezien van de film 2012 ofzo. met de zin erin " al zou er een grote catastrophe gaan komen, denk je dat je wordt gewaarschuwd?? NEE
Wat denk je dat er gebeurt zodra dat wel gedaan wordt ?

"Goedenavond mensen. Helaas moet ik U mededelen dat wij tot de ontdekking zijn gekomen dat de Aarde over iets minder dan vier jaar vergaat. Slechts een handjevol mensen kan gered worden, en inderdaad, U zit daar niet bij."

Ik zou ook m'n mond houden
quote:
cattle mutilations?, zou er ook wel eens wat mee te maken kunnen hebben.
Dat was voor zover ik weet eerder om de 'downwind' effecten van atoom-proeven stiekem te meten.

edit:
quote:
er zijn zoveel theorieen, maar als ik moet kiezen tussen de meest waarschijnlijke denk ik dat het een cyclisch gebeuren is.

om de zoveel duizend jaar komt onze planeet in een bepaalde stand dat er oerkrachten vrijkomen die dood en verderf zaaien

weinigen overleven, maar zij die dit wel doen moeten weer van vooraf aan opnieuw beginnen. dit komt ook redelijk overeen met scheppingsverhalen van over de hele wereld.
Yep. Daar sta ik helemaal achter.
Dat is ook de theorie van o.a. Charles Hapgood (path of the poles). Waarvan zelfs Einstein vond dat het waarschijnlijk klopte en absoluut aandacht verdiende !!!

[ Bericht 22% gewijzigd door R0N1N op 29-01-2009 21:11:10 ]
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:14:56 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65547655
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nog even terug komend op die 'emotie', het stukje wat ik bold gemaakt heb, is een gegeven. De hele geschiedenis is bepaald door 'sterke emoties', dus ook de toekomst. Liefde & Oorlog voeren gaan niet zonder !

Maar die positieve of negatieve 'energie' die daarvan uit gaat heeft slechts invloed op 'onze' maatschappij, de samenleving, de mensenwereld. zelfs de aarde ondervindt dat slechts via ons 'handelen'.
& Hoe kunnen wij, nietig als we zijn, nou ooit dergelijke 'invloed' uitoefenen op het universum ?
of 'slechts' de melkweg ?

Wat voor invloed heeft 1 zandkorrel op de Aarde ?

Nee. Als er door ons 'doem denken' al een catastrofe komt, creëren we hem zelf. Letterlijk.
Dat mag je dan wel weer een "Self fulfilling Prophecy" noemen
Het universum is energie dus het heeft genoeg over om ons ook van dienst te zijn. Het is niet zo dat het op fossiele brandstof loopt ofzo . En het heeft dan enkel dat effect op ons, de aardbol zelf zal niet in stukken vliegen ( alhoewel, dat kunnen wij dan wel weer proberen maar ok ). Het is niet zo dat wij het universum beinvloeden in zijn geheel maar wel dat wij onze omgeving beinvloeden, namelijk de aarde en laten we daar nou net met z'n alle verzameld zijn. 'Het moment' komt toch wel, onze kans zullen we maar zeggen hoe we ermee omgaan is aan ons.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:44:59 #295
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65548946
Agreed (Jogy),
Maar dat is een 'ongoing process' en staat los van (21-12-) 2012 en een 'plotselinge' omslag.
Hierbij is zelfs een periode van tientallen tot enkele honderden jaren nog een "oogwenk".
pi_65549773
Zou wel een dikke anti-climax zijn als er niets gebeurt op 21-12-2012. Stiekem hoop ik wel dat er 'iets' gebeurt, weliswaar niets iets catastrofaals zoals de vernietiging van de planeet. Echter, een verandering van bewustzijn kan deze aarde wel gebruiken...
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:52:37 #297
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65551748
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
Zou wel een dikke anti-climax zijn als er niets gebeurt op 21-12-2012. Stiekem hoop ik wel dat er 'iets' gebeurt, weliswaar niets iets catastrofaals zoals de vernietiging van de planeet. Echter, een verandering van bewustzijn kan deze aarde wel gebruiken...
Lijkt me ook een toffe inderdaad.
Vrijheid
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:29:39 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65552840
http://www.youtube.com/watch?v=v/oePY_MH3mqk&hl=en&fs=1

Past hier ook wel bij, gaat over ons en de connectie met onze realiteit .
Vrijheid
pi_65553061
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:29 schreef jogy het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=v/oePY_MH3mqk&hl=en&fs=1

Past hier ook wel bij, gaat over ons en de connectie met onze realiteit .
quote:
De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:04:10 #300
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65557542
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:40 schreef Loila-Lum het volgende:

[..]

[..]
Excuus.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')