abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:23:12 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56257235
Of helemaal niets natuurlijk.

Anyway. [CENTRAAL] - 2012 vorige topic. En de oppo met dank aan Dongorgon


Omdat her en der topics over 2012 worden geopend, waar veelal dingen worden herhaald, leek het mij wel wat om een centraal 2012 topic te starten. Hier kun je dus alles vinden en plaatsen over 2012. Mettertijd krijg je dus een aardig verzameltopic die eventueel gekopieerd kan worden naar Fok! Wiki TRU.

Om de openingspost wat aantrekkelijker te maken hieronder wat links naar informatie over 2012:


Seriewoordenaar.nl

2012 - Een galactische visie
2012 - Hoe kan bewijstzijn veranderen?
2012 - Jihad in spijkerbroek
2012 - Up, up and away
2012 - Vaak gestelde vragen

2012 in het graan?
2012, het zal allemaal wel...
Change 2012: wie wil ons wat vertellen?
De 12e planeet - een terugkeer in 2012?

Dossierx.nl

2012: Inleiding
2012: Poolverschuiving Deel 1
2012: Poolverschuiving Deel 2
2012: Poolverschuiving Deel 3
2012: De oude volken en hun herkomst Deel 1: Atlantis

2012: Precessie
De vele gezichten van de ondergang Deel 1
De vele gezichten van de ondergang Deel 2
De vele gezichten van de ondergang Deel 3
Filmverslag, the Year Zero

De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 1
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 2
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 3
2012: Ingezonden brief aan Dossierx
2012: Jenkins corrigeert astronoom Dr. Strous
Het witte paard aan het eind der tijden

Andere website's met info over 2012

http://www.alignment2012.com TIP
http://www.daanspeak.com/1/Metafysiek.html
http://www.goto2012.nl/
http://www.theglobal2012.com/
http://www.thebiggestsecret.org/forum

Portalen

2012.pagina.nl
2012.jouwpagina.nl

Fok! terugblikken

2012 het einde van de wereld zoals wij die kennen?? :D
december 2012
Nieuwe theorie van bestaan Internet rond tijd Jezus
12 december 2012... (en 9 september 1999)...
[2012] Begin bij jezelf
Wie gelooft dat 21-12-2012 de wereld vergaat??
op zoek naar uiteenzettingen rond 2012 !

Natuurlijk worden hier de nodige vragen beantwoord en gaan we volop in discussie met elkaar!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:27:52 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56257354
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:44 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ja niet alles is waarneembaar, maar je stelt zelf al dat we veel zaken ontdekken op basis van zijn effecten. Uitgaande van jouw theorie, moet deze planeet zulke dramatische effecten in ons zonnestelsel veroorzaken (nu al, anders kan het niet in 2012 al passeren) dat we hem nu toch echt al gezien zouden moeten hebben. Zoiets is bijna niet te missen.
Er zijn ook aardig wat effecten in het zonnestelsel die nog steeds helemaal niet verklaarbaar zijn dus weten ze ook niet waar ze naar moeten zoeken of waar ze het uberhaupt moeten zoeken en in het heelal als je daar gaat zoeken naar iets maar je weet niet waar je naar zoekt dan kan je lang zoeken zonder iets te vinden natuurlijk.
quote:
De zaken die jij noemt zijn objecten die enorm ver weg staan en van zulke kleine afmetingen zijn én met zulke lage snelheden voortbewegen dat ze erg weinig effecten veroorzaken in het zonnestelsel. Daarom worden ze ook pas zo laat ontdekt.
Ok, duidelijk, maar je hebt het de hele tijd over de onwaarschijnlijke snelheid dat zo'n planeet moet hebben om nog op tijd binnen te komen hè?



As je bedenkt dat een eventuele planeet nog bijna 5 jaar heeft om binnen te komen zeilen dan hoeft hij nog niet eens zo absurd snel te gaan lijkt me, als hij ongeveer de selheid heeft van die van de aarde in km/u dan nog hoeft het niet gezien te worden op het moment, omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken dus. Wie weet komt ie wel op een zodanig ongunstige hoek dat er relatief weinig telescopen zijn die ernaar kunnen zoeken. ( en hebben ze in de tachtiger jaren maar een telescoop op het observatorium gegooid om dat nou net wel te kunnen ) Oh en die blauwe bol is natuurlijk de aarde en die rooie die ander, mocht daar nog enige twijfel over zijn . En nee, niet op schaal gedaan want dat kost wel meer dan 3 minuten paintwerk.
quote:
[..]

Dat heb ik al meerdere keren bevestigd maar dat is in dit geval helaas geen argument . Dat we nog bij lange na niet alles ontdekt hebben wil niet zeggen dat opeens alles maar zomaar kan .
[..]
Klopt, maar op basis van onvolledige informatie kan je ook niets zomaar uitsluiten . Wat nu misschien onwaarschijnlijk lijkt kan in het licht van nieuwe informatie opeens wel goed mogelijk zijn. En om maar even duidelijk te zijn; ik ben er niet heilig van overtuigd dat het de enige optie is in de hele lange lijn aan opties inclusief de mogelijkheid dat de mensheid 2013 in wandelt zonder ook maar iets raars gemerkt te hebben. Behalve dan dat er vast wel weer een paar sektes collectief inslapen of mensen in de kruipruimte van hun huis zitten met 2 jaar aan geblikt voer .
quote:
Zie mijn voorgaande stuk. Waarom denk je dat hij zo moeilijk te bespeuren was? Hij is klein, beweegt langzaam en veroorzaakt nauwelijks effect. Zoiets vliegt niet even binnen vier jaar naar de aarde. Als dat wel zo is (en moet je voor de gein maar eens uitrekenen wat voor onmogelijke snelheid dit object dan zou moeten hebben) dan hebben we het niet meer over een planeet, maar een ruimteschip.
Klopt dat ding beweegt ook niet bijster snel of zelfs helemaal niet maar ook omdat ie zodanig weinig straling uitzend en koud is dat de normale telescopen er zomaar langsheen kijken en wie weet heeft een eventuele langskomende planeet ook een paar van die eigenschappen waardoor ie nog niet is opgepikt. Het universum is toch wel redelijk immens en ookal zien we het in Nederland niet zo vaak het is ook erg druk zullen we maar zeggen . De eerste keer dat het mij in Frankrijk opviel dacht ik dat het een wolk was maar het was de melkweg. Het blijft toch zoeken naar een naald in een berg naalden. En wie weet is het ook een relatief klein ding maar ook zoiets kan aardig wat schade aanrichten met een beetje pech.
quote:
[..]

Zou kunnen, vooral aangezien er astronomisch gezien geen opzienbarende dingen zijn voorspeld voor 2012. Maar dan zou ik nog niet voor een planeet gaan. Misschien voor een standaard komeetje ofzo.
Naja, mocht het zo zijn dat de oude legendes over de zondvloed op een bepaalde manier waar zijn ( in de zin van een daadwerkelijke vloedgolf en wereldrampen tot en met in de oude oudheid ) dan is het mogelijkerwijs wel te wijten aan zo'n langrazend object. Het zou ook een mogelijke verklaring zijn van wat er in de alternatieve geschiedenis al jaren hip is dat wij niet de eerste technisch vergevorderde bevolking zijn op deze aardkloot. Want wat kan een beschaving beter kapot krijgen dan een planeet/grote meteoriet/[whatever] die ervoor zorgt dat ( natte vinger in de lucht houdt) 90% van de bevolking kassiewijlen gaat en dus de hele beschaving in elkaar klapt door welke oorzaak dan ook. Hup, Atlantisbeschaving weg, techniek weg ( niet genoeg technische kennis om het wederop te bouwen etc.), overgebleven bevolking getraumatiseerd. Uiteindelijk zijn er dan toch nog een paar volkeren die nog iets overhouden van de oude kennis en een verklaring zoeken voor de vorige verrassing, waarna ze een poging doen om deze informatie te delen met eventuele toekomstige generaties ( ).
quote:
[..]

Toch nog iets
Ja duh, het zou toch wel redelijk ziekjes zijn om ook daadwerkelijk op zoiets als een langsrazende ( ) planeet te hopen. Doe mij maar lekker rustig aan, alsof je kalmpjes in een warm bad glijdt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:28:30 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56257378
Puik topic maak je er van Jogy
The truth was in here.
pi_56257935
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zijn ook aardig wat effecten in het zonnestelsel die nog steeds helemaal niet verklaarbaar zijn dus weten ze ook niet waar ze naar moeten zoeken of waar ze het uberhaupt moeten zoeken en in het heelal als je daar gaat zoeken naar iets maar je weet niet waar je naar zoekt dan kan je lang zoeken zonder iets te vinden natuurlijk.
Mooie zin . Laat ik het zo zeggen: men zoekt op basis van wat we nu al weten. Kan best zijn dat we dan wat missen, maar daar moeten we het nu mee doen.
quote:
Ok, duidelijk, maar je hebt het de hele tijd over de onwaarschijnlijke snelheid dat zo'n planeet moet hebben om nog op tijd binnen te komen hè?

[ afbeelding ]

As je bedenkt dat een eventuele planeet nog bijna 5 jaar heeft om binnen te komen zeilen dan hoeft hij nog niet eens zo absurd snel te gaan lijkt me, als hij ongeveer de selheid heeft van die van de aarde in km/u dan nog hoeft het niet gezien te worden op het moment, omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken dus. Wie weet komt ie wel op een zodanig ongunstige hoek dat er relatief weinig telescopen zijn die ernaar kunnen zoeken. ( en hebben ze in de tachtiger jaren maar een telescoop op het observatorium gegooid om dat nou net wel te kunnen ) Oh en die blauwe bol is natuurlijk de aarde en die rooie die ander, mocht daar nog enige twijfel over zijn . En nee, niet op schaal gedaan want dat kost wel meer dan 3 minuten paintwerk.
Een object dat groter is dan de aarde zelf, met dezelfde snelheid als de aarde om de zon? Joog, ik vind je theorie mooi maar dan is dat object in 2011 al te zien als een object dat 5x groter is dan de maan. Daar heb je geen telescoop voor nodig, maar gewoon je eigen ogen. Terugredenerend naar nu en met de snelheid van de aarde, dan zou hij nu al te zien moeten zijn als een kleinere versie van de maan. Snap je mijn punt? Zelfs als het object maar 1/3 is van de aarde en een hogere snelheid heeft, dan nog zou hij nu net zo goed te zien moeten zijn als Venus in de winter. Daar zijn geen instrumenten voor nodig.
quote:
Klopt, maar op basis van onvolledige informatie kan je ook niets zomaar uitsluiten . Wat nu misschien onwaarschijnlijk lijkt kan in het licht van nieuwe informatie opeens wel goed mogelijk zijn. En om maar even duidelijk te zijn; ik ben er niet heilig van overtuigd dat het de enige optie is in de hele lange lijn aan opties inclusief de mogelijkheid dat de mensheid 2013 in wandelt zonder ook maar iets raars gemerkt te hebben. Behalve dan dat er vast wel weer een paar sektes collectief inslapen of mensen in de kruipruimte van hun huis zitten met 2 jaar aan geblikt voer .
Well, ik zou een slechte wetenschapper zijn als ik mogelijkheden zou moeten uitsluiten, dus ok. Maar ik kan nog wel iets zeggen over de waarschijnlijkheid van de theorie.
quote:
Klopt dat ding beweegt ook niet bijster snel of zelfs helemaal niet maar ook omdat ie zodanig weinig straling uitzend en koud is dat de normale telescopen er zomaar langsheen kijken en wie weet heeft een eventuele langskomende planeet ook een paar van die eigenschappen waardoor ie nog niet is opgepikt. Het universum is toch wel redelijk immens en ookal zien we het in Nederland niet zo vaak het is ook erg druk zullen we maar zeggen . De eerste keer dat het mij in Frankrijk opviel dacht ik dat het een wolk was maar het was de melkweg. Het blijft toch zoeken naar een naald in een berg naalden. En wie weet is het ook een relatief klein ding maar ook zoiets kan aardig wat schade aanrichten met een beetje pech.
Zeker, daarom worden kometen ook zo gevreesd. Die worden lang niet altijd van te voren waargenomen terwijl ze wel een enorme snelheid hebben en soms behoorlijk groot kunnen zijn.
quote:
Naja, mocht het zo zijn dat de oude legendes over de zondvloed op een bepaalde manier waar zijn ( in de zin van een daadwerkelijke vloedgolf en wereldrampen tot en met in de oude oudheid ) dan is het mogelijkerwijs wel te wijten aan zo'n langrazend object. Het zou ook een mogelijke verklaring zijn van wat er in de alternatieve geschiedenis al jaren hip is dat wij niet de eerste technisch vergevorderde bevolking zijn op deze aardkloot. Want wat kan een beschaving beter kapot krijgen dan een planeet/grote meteoriet/[whatever] die ervoor zorgt dat ( natte vinger in de lucht houdt) 90% van de bevolking kassiewijlen gaat en dus de hele beschaving in elkaar klapt door welke oorzaak dan ook. Hup, Atlantisbeschaving weg, techniek weg ( niet genoeg technische kennis om het wederop te bouwen etc.), overgebleven bevolking getraumatiseerd. Uiteindelijk zijn er dan toch nog een paar volkeren die nog iets overhouden van de oude kennis en een verklaring zoeken voor de vorige verrassing, waarna ze een poging doen om deze informatie te delen met eventuele toekomstige generaties ( ).
Hm, kom ik nog op terug. Heb nu even weinig tijd.

Leuke discussie btw .
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:07:12 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56258672
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:45 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Mooie zin . Laat ik het zo zeggen: men zoekt op basis van wat we nu al weten. Kan best zijn dat we dan wat missen, maar daar moeten we het nu mee doen.
Jup, we doen het nog wel goed hoor daar niet van maar ik ben dus van mening dat er meer over het hoofd gezien wordt dan sommige mensen willen toegeven ( wie wilt er nou volledig van bewust zijn dat ons aardse leventje binnen no-time voorbij kan zijn door al die rondvliegende zooi in het universum? )
quote:
[..]

Een object dat groter is dan de aarde zelf, met dezelfde snelheid als de aarde om de zon? Joog, ik vind je theorie mooi maar dan is dat object in 2011 al te zien als een object dat 5x groter is dan de maan. Daar heb je geen telescoop voor nodig, maar gewoon je eigen ogen. Terugredenerend naar nu en met de snelheid van de aarde, dan zou hij nu al te zien moeten zijn als een kleinere versie van de maan. Snap je mijn punt? Zelfs als het object maar 1/3 is van de aarde en een hogere snelheid heeft, dan nog zou hij nu net zo goed te zien moeten zijn als Venus in de winter. Daar zijn geen instrumenten voor nodig.
Ja, ik snap je punt, maar voor mijn part is ie net zo groot/klein als pluto en dan is het al een heel ander verhaal. En zolang je volgens mij niet meer dan 1 keer naar een stukje universum kijkt dan zie je niets bewegen, pas als je hetzelfde punt een paar maanden later bekijkt kan je dus zie of er iets verschoven is ( denk ik dan hè) Dus misschien moet hetzelfde stukje universum nog een keer bekeken worden voor men erachter komt dat die kleine stip toch deze kant op komt (who knows). En dan kan ik me ook nog wel voorstellen dat mocht het bekend zijn dat er nog maar 4 jaar is voor een of andere catastrofe onze blauwe bol treft en er valt nou eenmaal niets aan te doen voor het overgrote deel van de bevolking dat men het liever stil houdt om geen wereldwijde paniek uitbreekt, ik zou hetzelfde kunnen beslissen mocht ik in de positie zijn om dat besluit te nemen. (brainfarts zijn tof)
quote:
[..]

Well, ik zou een slechte wetenschapper zijn als ik mogelijkheden zou moeten uitsluiten, dus ok. Maar ik kan nog wel iets zeggen over de waarschijnlijkheid van de theorie.
True, wat niets hoeft te zegen over de daadwerkelijk waarschijnlijkheid zolang je niet alle beschikbare gegevens hebt natuurlijk .
quote:
[..]

Zeker, daarom worden kometen ook zo gevreesd. Die worden lang niet altijd van te voren waargenomen terwijl ze wel een enorme snelheid hebben en soms behoorlijk groot kunnen zijn.
.
quote:
[..]

Hm, kom ik nog op terug. Heb nu even weinig tijd.

Leuke discussie btw .

Jup .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:09:31 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56258725
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:28 schreef Bastard het volgende:
Puik topic maak je er van Jogy
Spanks, het is dan ook een veelste leuk onderwerp .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_56259372
Nibiru orginele foto. ( wordt beweerd )

The following is a photo taken from a normal person, this shows how Nibiru looks now 2007 as seen only in a most southern area of the planet.
*Hosselcopter*
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:33:00 #8
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_56259414
*blijft Topic Volgen : P
Wat je vindt, ...
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:38:33 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56259597
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:31 schreef Dibble het volgende:
Nibiru orginele foto. ( wordt beweerd )

The following is a photo taken from a normal person, this shows how Nibiru looks now 2007 as seen only in a most southern area of the planet.
[ afbeelding ]
Die heb ik ook gezien ja, maar dat kan ook gewoon een bijzon zijn ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijzon )
Zo kan je ook foto's vinden met twee van die dingen en dat lijkt me nou weer een beetje overdreven .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:54:13 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56260095
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Die heb ik ook gezien ja, maar dat kan ook gewoon een bijzon zijn ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijzon )
Zo kan je ook foto's vinden met twee van die dingen en dat lijkt me nou weer een beetje overdreven .

hmm las net op een site dit stukje.
quote:
Om hem echt goed te kunnen waarnemen, moet je een trucje uitvoeren..

Ga zo hoog mogelijk staan...kijk vanuit een zolderraam is het best...
dan tussen 2-4, bij heldere lucht...als je de zon ziet, en je kijkt met je camera richting de zon, krijg je een lichtreflex van de zon, zo n wit balletje.. tijdens het filmen, beweeg je de lichtreflex langzaam links boven de zon...of maak draaibewegingen... heel langzaam dus..
dan wordt ineens niburu zichtbaar, vlak links boven de zon.

Als je probeert een foto te maken zie je niets!! met filmen wel!!

succes!
Ik zal van de week maar eens observeren en misschien ff filmpje laten maken. Maar groot kans zoals jij het zegt dat het een fenomeen is wat door de zon beinvloed wordt. Net als dat als je soms een foto maak van een lichtpunt vanuit een schuin aanzicht die dan weer kleiner wordende vage bolletjes laat zien.

beeje zoals dit..


*Hosselcopter*
pi_56261832
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:31 schreef Dibble het volgende:
Nibiru orginele foto. ( wordt beweerd )

The following is a photo taken from a normal person, this shows how Nibiru looks now 2007 as seen only in a most southern area of the planet.
[ afbeelding ]
Klassiek gevalletje van een bijzon. Niks om je druk over te maken .
  woensdag 23 januari 2008 @ 23:08:53 #12
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_56263888
tvp
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_56268062
Iedereen heeft neem ik aan al gehoord dat er 29 januari een 'kleine planeet zal langsrazen en ons op een haar na mist' ? Zojuist op het RTL nieuws, verder helaas weinig extra info... straks eens even op zoek.
pi_56268070
http://www.ad.nl/binnenland/article1992974.ece

edit/ oh een diameter van een paar kilometer zeg dan gewoon komeet ffs, rtl nieuws: paniekzaaiers.
pi_56272367
Wat ik me net afvroeg. Die Mayakalender houdt op, maar zijn er geen kalenders van andere oude volken die gewoon doorgaan? En hoe verhoudt zich dat dan tot elkaar?
De chinese kalender bijvoorbeeld. Volgens mij hadden de oude chinezen (en de huidige ook) ook best wat op met de sterren.
in a crowd you lose humanity
pi_56272435
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:31 schreef Dibble het volgende:
Nibiru orginele foto. ( wordt beweerd )

The following is a photo taken from a normal person, this shows how Nibiru looks now 2007 as seen only in a most southern area of the planet.
[ afbeelding ]
Als er een nieuwe planeet zou zijn die al zo groot zichtbaar is, dan zouden er werkelijk al honderden (zo niet duizenden) amateurastronomen hier iets over geroepen hebben, om over de professionele observatieposten nog maar te zwijgen. Zoiets hou je echt niet uit het nieuws.
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 08:07 schreef Chr0nicle het volgende:
http://www.ad.nl/binnenland/article1992974.ece

edit/ oh een diameter van een paar kilometer zeg dan gewoon komeet ffs, rtl nieuws: paniekzaaiers.
Kleine planeet Da's zelfs voor een asteroide nog niet bijzonder groot.
Wel lullig trouwens als 'ie de aarde niet zo missen. Dan is het echt wel
in a crowd you lose humanity
pi_56273081
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 08:07 schreef Chr0nicle het volgende:
http://www.ad.nl/binnenland/article1992974.ece

edit/ oh een diameter van een paar kilometer zeg dan gewoon komeet ffs, rtl nieuws: paniekzaaiers.
Een planetoïde inderdaad. Daar zijn er wel meer van .

Of doel je op zoiets Jogy? Dan wordt het weer een ander verhaal. Het 'planeetje' uit dit stukje voldoet volgens mij niet aan de drie standaard voorwaarden om hem als een planeet aan te duiden.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:03:01 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56273480
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:43 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Een planetoïde inderdaad. Daar zijn er wel meer van .

Of doel je op zoiets Jogy? Dan wordt het weer een ander verhaal. Het 'planeetje' uit dit stukje voldoet volgens mij niet aan de drie standaard voorwaarden om hem als een planeet aan te duiden.
Neh, dat is mij ook een beetje te gortig.

Maar ik zat wel gister even te bedenken dat de kans dat er een (dwerg)planeet-achtig precies langs de aarde scheert wel klein is, voor hetzelfde geld zitten wij aan de ene kant van de zon terwijl dat object de andere kant pakt ( de zomerkant terwijl de aarde aan de winterkant zit dus, zoiets )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_56273664
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, dat is mij ook een beetje te gortig.

Maar ik zat wel gister even te bedenken dat de kans dat er een (dwerg)planeet-achtig precies langs de aarde scheert wel klein is, voor hetzelfde geld zitten wij aan de ene kant van de zon terwijl dat object de andere kant pakt ( de zomerkant terwijl de aarde aan de winterkant zit dus, zoiets )
Hm, tja de kansen zijn moeilijk uit te rekenen. Maar zoiets als planetoïden komen toch wel erg veel voor. Net als kometen en weet ik het allemaal nog meer wat door de ruimte slingert. Geloof me maar, als je wist hoeveel kans we elke dag maken om geraakt te worden door iets uit de ruimte dan slaap je niet meer rustig . Die kans is veel groter dan dat er iets voorbij raast wat onze hele aarde uit balans brengt.
pi_56273938
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:27 schreef jogy het volgende:

Naja, mocht het zo zijn dat de oude legendes over de zondvloed op een bepaalde manier waar zijn ( in de zin van een daadwerkelijke vloedgolf en wereldrampen tot en met in de oude oudheid ) dan is het mogelijkerwijs wel te wijten aan zo'n langrazend object.
Daar zijn nog 101 andere verklaringen voor mogelijk. Daar heb ik wel veel documentaires over gezien. Het wordt inderdaad wel vaak in verband gebracht met iets uit de ruimte, maar dan gaat het vaak eerder om een komeet bv. Of iets op de aarde zelf, zoals een tsunami of een vulkaanuitbarsting (ja heus) waarvan de rookontwikkeling effect heeft op het klimaat.

Er zijn gewoon zoveel rampen waaruit we kunnen kiezen .
quote:
Het zou ook een mogelijke verklaring zijn van wat er in de alternatieve geschiedenis al jaren hip is dat wij niet de eerste technisch vergevorderde bevolking zijn op deze aardkloot. Want wat kan een beschaving beter kapot krijgen dan een planeet/grote meteoriet/[whatever] die ervoor zorgt dat ( natte vinger in de lucht houdt) 90% van de bevolking kassiewijlen gaat en dus de hele beschaving in elkaar klapt door welke oorzaak dan ook. Hup, Atlantisbeschaving weg, techniek weg ( niet genoeg technische kennis om het wederop te bouwen etc.), overgebleven bevolking getraumatiseerd. Uiteindelijk zijn er dan toch nog een paar volkeren die nog iets overhouden van de oude kennis en een verklaring zoeken voor de vorige verrassing, waarna ze een poging doen om deze informatie te delen met eventuele toekomstige generaties ( ).
Interessante theorie. Hoe de oude beschavingen aan hun kennis komen fascineert me al jaren en er is nog nooit een sluitende verklaring voor gevonden helaas. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Ik geloof wel dat er een soort Atlantis beschaving is geweest en ook dat er in het verleden een grote ramp is geweest (door wat dan ook veroorzaakt, misschien wel door de mensen zelf?). Het zou kunnen dat de overgebleven beschavingen ons voor zoiets proberen waar te schuwen. In dat geval hadden ze wel iets duidelijker mogen zijn . Voor zover ik weet zijn de Maya's de enige die een einde van de kalender voorspellen. De Egyptenaren hebben dat nooit gedaan voor zover wij weten. En dat oude beschavingen, onafhankelijk van elkaar (!), beschrijven dat er in hun verleden een grote ramp heeft voorgedaan dan wil dat nog niet zeggen dat dat met ons weer gaat gebeuren.
quote:
Ja duh, het zou toch wel redelijk ziekjes zijn om ook daadwerkelijk op zoiets als een langsrazende ( ) planeet te hopen. Doe mij maar lekker rustig aan, alsof je kalmpjes in een warm bad glijdt.
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat we het dan toch nog ergens over eens waren
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:07 schreef jogy het volgende:

Jup, we doen het nog wel goed hoor daar niet van maar ik ben dus van mening dat er meer over het hoofd gezien wordt dan sommige mensen willen toegeven ( wie wilt er nou volledig van bewust zijn dat ons aardse leventje binnen no-time voorbij kan zijn door al die rondvliegende zooi in het universum? )
Al beantwoord, dat wil je dus niet weten .
quote:
Ja, ik snap je punt, maar voor mijn part is ie net zo groot/klein als pluto en dan is het al een heel ander verhaal. En zolang je volgens mij niet meer dan 1 keer naar een stukje universum kijkt dan zie je niets bewegen, pas als je hetzelfde punt een paar maanden later bekijkt kan je dus zie of er iets verschoven is ( denk ik dan hè)
Je doelt op roodverschuiving?
quote:
Dus misschien moet hetzelfde stukje universum nog een keer bekeken worden voor men erachter komt dat die kleine stip toch deze kant op komt (who knows). En dan kan ik me ook nog wel voorstellen dat mocht het bekend zijn dat er nog maar 4 jaar is voor een of andere catastrofe onze blauwe bol treft en er valt nou eenmaal niets aan te doen voor het overgrote deel van de bevolking dat men het liever stil houdt om geen wereldwijde paniek uitbreekt, ik zou hetzelfde kunnen beslissen mocht ik in de positie zijn om dat besluit te nemen. (brainfarts zijn tof)
Zoiets kan je bijna onmogelijk geheim houden volgens mij. En dan moeten wetenschappers die dat ontdekt hebben het ook geheim houden en dat gaat tegen al hun principes in. Ik weet het niet hoor. Ik zie daar niet zo snel een complot in.

Eigenlijk als je erover nadenkt zou het een geweldige kans zijn. Stel dat we allemaal nog vier jaar te leven hebben. Zou dan eindelijk iedereen gaan doen wat ie werkelijk wil doen? Het zijn tenslotte je laatste jaren . Ik zou er persoonlijk niet mee zitten.
quote:
True, wat niets hoeft te zegen over de daadwerkelijk waarschijnlijkheid zolang je niet alle beschikbare gegevens hebt natuurlijk .
Touché
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:36:55 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56276906
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:25 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Daar zijn nog 101 andere verklaringen voor mogelijk. Daar heb ik wel veel documentaires over gezien. Het wordt inderdaad wel vaak in verband gebracht met iets uit de ruimte, maar dan gaat het vaak eerder om een komeet bv. Of iets op de aarde zelf, zoals een tsunami of een vulkaanuitbarsting (ja heus) waarvan de rookontwikkeling effect heeft op het klimaat.

Er zijn gewoon zoveel rampen waaruit we kunnen kiezen .
Rampen galore hier op deze aardkloot. .
quote:
[..]

Interessante theorie. Hoe de oude beschavingen aan hun kennis komen fascineert me al jaren en er is nog nooit een sluitende verklaring voor gevonden helaas. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Ik geloof wel dat er een soort Atlantis beschaving is geweest en ook dat er in het verleden een grote ramp is geweest (door wat dan ook veroorzaakt, misschien wel door de mensen zelf?). Het zou kunnen dat de overgebleven beschavingen ons voor zoiets proberen waar te schuwen. In dat geval hadden ze wel iets duidelijker mogen zijn . Voor zover ik weet zijn de Maya's de enige die een einde van de kalender voorspellen. De Egyptenaren hebben dat nooit gedaan voor zover wij weten. En dat oude beschavingen, onafhankelijk van elkaar (!), beschrijven dat er in hun verleden een grote ramp heeft voorgedaan dan wil dat nog niet zeggen dat dat met ons weer gaat gebeuren.

Nee dat hoeft ook niet perse maar wie weet wisten ze op dat moment dat het nog een keer zou gaan gebeuren alleen 26000 nogwat jaar in de toekomst En dat soort dingen overbrengen over een zodanig lange tijdsspanne is next to impossible. Zo heb ik ook weleens stukjes gekeken waar dit werd uitgelegd. Hoe kan je een middeleeuws persoon nou het concept electriciteit, massa-vernietigingswapens, vliegtuigen en voertuigen die sneller gaan dan 30 km/u uitleggen
quote:
[..]

Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat we het dan toch nog ergens over eens waren
Oh, ik ook hoor . Maar ik ging er gewoon vanuit dat het standaard is dat de minst dramatisch keuze de meest wenselijke is .
quote:
[..]

Al beantwoord, dat wil je dus niet weten .
http://neo.jpl.nasa.gov/orbits/ Te laat .;
quote:
[..]

Je doelt op roodverschuiving?


Zou zomaar kunnen . iig dat ze twee foto's maken van hetzelfde stuk universum alleen een paar maanden/jaar later en dan de verschillen aanstippen binnen de foto, ofzo.
quote:
[..]

Zoiets kan je bijna onmogelijk geheim houden volgens mij. En dan moeten wetenschappers die dat ontdekt hebben het ook geheim houden en dat gaat tegen al hun principes in. Ik weet het niet hoor. Ik zie daar niet zo snel een complot in.
Ik blijf toch bij het 'een naald in een berg met naalden' idee maar ik ben het wel eens met de stelling dat als het ontdekt wordt door een amateur astronoom het niet lang meer verborgen blijft.
quote:
Eigenlijk als je erover nadenkt zou het een geweldige kans zijn. Stel dat we allemaal nog vier jaar te leven hebben. Zou dan eindelijk iedereen gaan doen wat ie werkelijk wil doen? Het zijn tenslotte je laatste jaren . Ik zou er persoonlijk niet mee zitten.
Ja, ik doe met je mee maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg mensen niet zo relativerend tegen dit leven aankijken. Stel dat je 3 kinderen hebt, een lieve vrouw en nog meer van dat soort dingen en dan ook nog het idee van een eventueel onsterfelijke ziel afwijst als plausibele mogelijkheid dan ben je toch niet zo relaxed met het hele doodgaan .
quote:
[..]

Touché
.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:24:26 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56281616
http://the-end.com/2008_gods_laatste_getuigenis.pdf Een gratis online-boek te downloaden. Gaat ook over 2008 en de komende 3.5 ( give or take wat maanden ) jaar. Ik heb em niet gelezen maar het lijkt op een religie-geinspireerd boek die dood und verderf voorspeld. Misschien wel interessant om te lezen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_56295358
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:24 schreef jogy het volgende:
http://the-end.com/2008_gods_laatste_getuigenis.pdf Een gratis online-boek te downloaden. Gaat ook over 2008 en de komende 3.5 ( give or take wat maanden ) jaar. Ik heb em niet gelezen maar het lijkt op een religie-geinspireerd boek die dood und verderf voorspeld. Misschien wel interessant om te lezen.
Ah, doemverhalen op de vrijdagochtend .

Citaat:
quote:
In de tweede helft van de vorige eeuw werkte God met Zijn
Kerk om aan de wereld te verkondigen 'waarom' de mens op
aarde geplaatst werd en wat het doel van zijn bestaan is. Maar de
werkelijkheid getuigt dat de mensen verkozen om niet te
geloven wat zij te horen kregen. In plaats daarvan verkiezen zij
om vast te houden aan hun eigen religieuze ideeën en
geloofsovertuigingen, die vals zijn. Hierin ligt voor een groot
deel het probleem, en ook grotendeels de reden, waarom het
zelfbestuur van de mens beëindigd moet worden, precies zoals
het in dit boek beschreven staat.
Oftewel, we zijn niet trouw aan de kerk dus we moeten allemaal dood .
Verder doet hij een aantal behoorlijk antisemitische uitspraken en gaat er volgens hem een wereldoorlog plaatsvinden veroorzaak door de VS en China. Als je naar de huidige ontwikkelingen in China kijkt is dat verre van realistisch. Ook heeft ie het nog over aardbevingen, klimaatverandering (grappig, dat argument had ie drie jaar geleden vast niet gebruikt) economische shit en massale epidemiën.

Mooie stukjes:
quote:
"En de tweede engel blies de trompet, en er werd iets als een
grote berg, brandend van vuur, in de zee geworpen, en het derde
deel van de zee werd bloed, en het derde deel van de schepselen
in de zee, die leven hadden stierf, en het derde deel van de
schepen verging." (Openbaring 8:8-9)
Deze gebeurtenis vindt hoofdzakelijk op het water plaats, maar
de gevolgen ervan zullen grote delen van de kuststreek van
Amerika, het Verenigd Koninkrijk en een aantal van hun
bondgenoten verwoesten, en ook sommige van hun steden zullen
volledig vernietigd worden. Eén derde van alle wateren grenzend
aan deze landen zal geen leven meer bevatten; alles zal sterven in
deze gebieden. Deze sterfte treft ook één derde van alle mensen
op boten en schepen op het water. Maar er zullen eveneens
honderdduizenden in de kuststreken van deze gebieden sterven.
quote:
Deze vierde trompetstoot, die nog meer verwoesting teweeg
zal brengen, kondigt een gecombineerd effect aan van de eerste
drie trompetten. Tegen die tijd zal meer dan één derde van de
bevolking van de Verenigd Staten, het Verenigd Koninkrijk en
hun trouwste bondgenoten gestorven zijn. En er zullen nog veel
meer mensen de dood vinden als gevolg van deze vierde
gebeurtenis. Doordat één derde van het zonlicht het
aardoppervlak niet meer zal bereiken en zodoende de aarde niet
langer voldoende warmte en licht kan geven, zal het klimaat op
aarde schrikbarend veranderen. Het plantenleven zal in haar
normale groeicycli niet meer door de zon gevoed worden zoals in
het verleden. Dit zal resulteren in onmiddelijke hongersnood in
vele gebieden op aarde. De gevolgen van de Vierde Trompetstoot
zullen - nogmaals - vele tientallen miljoenen levens eisen.
quote:
En daarom zal God, op deze laatste dag van de drie en een half
jaar van grote verdrukking, ingrijpen in de zaken van de gehele
mensheid, en zodoende de mensheid redden van haar
onvermijdelijke zelfvernietiging. Deze dag wordt de dag van
Gods grote toorn genoemd. Het zal de laatste dag van zesduizend
jaar van menselijk zelfbestuur zijn.
Welk een creatieve geest .
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:44:43 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56295974
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:22 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ah, doemverhalen op de vrijdagochtend .

Citaat:
[..]

Oftewel, we zijn niet trouw aan de kerk dus we moeten allemaal dood .
Verder doet hij een aantal behoorlijk antisemitische uitspraken en gaat er volgens hem een wereldoorlog plaatsvinden veroorzaak door de VS en China. Als je naar de huidige ontwikkelingen in China kijkt is dat verre van realistisch. Ook heeft ie het nog over aardbevingen, klimaatverandering (grappig, dat argument had ie drie jaar geleden vast niet gebruikt) economische shit en massale epidemiën.

Mooie stukjes:
[..]


[..]


[..]

Welk een creatieve geest .
Vind ik mijn theorie toch leuker. Dan eindigen we iig nog wel met zelfbestuur en niet als huisdier van God. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_56307671
Terug Vind Planetengedoe ;-)
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')