abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:47:18 #1
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56221574
En ondertussen ging het al weer over de verdeelsleutel.
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:38 schreef pfaf het volgende:
Ik vind het ook allemaal erg vaag en discutabel, maar alle clubs hebben er mee ingestemd, dus ze zouden de consequenties moeten kennen.
Maar waarom niet gewoon het geld volgens de ranglijst verdelen?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:54:31 #2
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56221771
Wanneer weten we waar we aan toe zijn?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:55:17 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56221797
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:54 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer weten we waar we aan toe zijn?
Ik wacht even op rubbereend of BS.
pi_56221838
TT aangepast.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56221957
quote:
Maar waarom niet gewoon het geld volgens de ranglijst verdelen?
De ranglijst verandert elk jaar. Gewoon een punten systeem hanteren voor "de laatste 3 seizoenen". Winnaar= 18 punten, nr.18 = 1 punt. Dus PSV zou na 3 jaar 3 x 18 punten hebben en dus de hoogste inkomsten. Een club zoals Heerenveen zou dan ongeveer 3 x 14 punten hebben. Het maximaal aantal punten dat je kan halen is 171 per seizoen (= 513 punten). Dus bij de verdeling van het geld krijg je 1/513 deel per punt. Voor PSV zou dat 10,5% zijn, voor Heerenveen 8,2% en een club die elk jaar in de degradatie zone zit ongeveer 2%. Lijkt me een vrij eerlijk systeem.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:05:02 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56222001
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:02 schreef Mika25 het volgende:

[..]

De ranglijst verandert elk jaar. Gewoon een punten systeem hanteren voor "de laatste 3 seizoenen". Winnaar= 18 punten, nr.18 = 1 punt. Dus PSV zou na 3 jaar 3 x 18 punten hebben en dus de hoogste inkomsten. Een club zoals Heerenveen zou dan ongeveer 3 x 14 punten hebben. Het maximaal aantal punten dat je kan halen is 171 per seizoen (= 513 punten). Dus bij de verdeling van het geld krijg je 1/513 deel per punt. Voor PSV zou dat 10,5% zijn, voor Heerenveen 8,2% en een club die elk jaar in de degradatie zone zit ongeveer 2%. Lijkt me een vrij eerlijk systeem.
Nou goed, zoiets dus. Ik zie hier ook meer heil in dan marktonderzoeken ( onderzoeken ). 't Is transparanter, simpeler en het beloont prestaties in plaats van jonge supporters.
Maar nogmaals: blijkbaar mis ik iets, want de teams ( besturen ) hebben liever het nieuwe, huidige systeem.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:12:32 #7
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56222161
Het wordt erg omslachtig zo.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 januari 2008 @ 13:19:36 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56222348
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:34 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Toch klopt het niet helemaal denk ik (wel jou verhaal hierboven maar in het algemeen...).

Woerts had ook wel een punt met het volgende: het gaat niet alleen om de supportersschare maar meer om wat die mensen uitgeven aan het voetbal. Feyenoord heeft dacht ik de meest betalende supporters maar daar wordt niet naar gekeken.

Trouwens belachelijk dat AZ zo hoog staat, spelen 1 jaar leuk voetbal, ze houden die enquette en ze komen hoog uit, dat is toch helemaal niet representatief? Als AZ de komende jaren zo presteert als ze nu doen krijgen ze veel te veel geld want al die mensen rennen hard weg daar.
AZ speelt natuurlijk al sinds Adriaanse bovenin mee. Ze haalden in 2005 al de halve finale van de Uefacup.

Voetbalrechten worden verkocht op basis van het kijkerspubliek, de clubs krijgen nu een deel van het geld verdeeld naar hun part van de kijkers die ze inbrengen. En het adnere deel gaat op basis van prestatie.

Dat opzich is niet zo slecht, al betwijfel ik of het onderzoek wat ten gronde aan de berekening ligt wel zo sterk is. Wil je dat goed uitzoeken kom je er niet met een representatieve steekproef. Want het is nog gebieds afhankelijk in het voetbal. Hiervoor zou dan gewoon een voetbal economische verkenning uitgevoerd moeten worden, maar dat kost handen vol geld dus die goede basis zal er nooit komen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56222524
Die basis komt er wel. Er wordt enorm veel geld gestopt in Marketing-onderzoeken, dus dat zal bij voetbal echt niet anders zijn.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 januari 2008 @ 13:26:50 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56222601
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Die basis komt er wel. Er wordt enorm veel geld gestopt in Marketing-onderzoeken, dus dat zal bij voetbal echt niet anders zijn.
de basis waarop het nu gebeurt is mij wat magertjes als ik VI moet geloven. De ECV geeft ook in alles toe dat de manier waarop ze het nu onderzoeken niet echt heel goed is...... tja
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56222662
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de basis waarop het nu gebeurt is mij wat magertjes als ik VI moet geloven. De ECV geeft ook in alles toe dat de manier waarop ze het nu onderzoeken niet echt heel goed is...... tja
Klopt. Maar als de kinderziekten eruit zijn, dan komt dat wel goed.

Als topclubs nu het idee hebben dat ze te weinig krijgen, dan is zo'n onderzoek voor hun wel te betalen. Die komt er dan wel.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 14:02:35 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56223635
onderzoeken , die slaan meestal nergens op.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 januari 2008 @ 16:43:31 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56228157
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:29 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Klopt. Maar als de kinderziekten eruit zijn, dan komt dat wel goed.

Als topclubs nu het idee hebben dat ze te weinig krijgen, dan is zo'n onderzoek voor hun wel te betalen. Die komt er dan wel.
mwah zijn geen goedkope onderzoeken, zeker neit aangezien het landelijk moet en degelijk, dat is als clubje in je eentje niet te doen als je het er niet mee eens bent. Bovendien is het een doorlopend onderzoek want het verschuift nogal, zo zal PSV op den duur profiteren van de grote kidsclub.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56228425
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah zijn geen goedkope onderzoeken, zeker neit aangezien het landelijk moet en degelijk, dat is als clubje in je eentje niet te doen als je het er niet mee eens bent. Bovendien is het een doorlopend onderzoek want het verschuift nogal, zo zal PSV op den duur profiteren van de grote kidsclub.
Ik zeg toch ook clubs?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 januari 2008 @ 16:58:27 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56228512
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:54 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook clubs?
ja, maar als je het als clubje alleen het er niet mee eens bent met de resultaten sta je vast.

Maargoed het principe vind ik prima, maar de onderbouwing rammelt nogal
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56229130
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:05 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nou goed, zoiets dus. Ik zie hier ook meer heil in dan marktonderzoeken ( onderzoeken ). 't Is transparanter, simpeler en het beloont prestaties in plaats van jonge supporters.
Maar nogmaals: blijkbaar mis ik iets, want de teams ( besturen ) hebben liever het nieuwe, huidige systeem.
Je hebt natuurlijk niet te maken met prestaties an sich, maar ook met commerciële belangen. Dan moet je toch echt weten hoe de markt in elkaar steekt, welke groepen het meest beïnvloedbaar zijn, en bij welke clubs die groepen zitten. Je moet het product wel goed kunnen neerzetten en uiteraard geld mee kunnen verdienen.
pi_56229374
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja, maar als je het als clubje alleen het er niet mee eens bent met de resultaten sta je vast.

Maargoed het principe vind ik prima, maar de onderbouwing rammelt nogal
Ja inderdaad. En de knvb of de cbv zal ook wel baat hebben bij een goed onderzoek, dus mocht 'ie komen, dan dragen zij ook wel wat bij.
pi_56229497
ben benieuwd waar de samenvattingen terechtkomen.
pi_56230273
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:49 schreef MaxPower het volgende:
ben benieuwd waar de samenvattingen terechtkomen.
Ik ook
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56230729
tvp
pi_56236552
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk niet te maken met prestaties an sich, maar ook met commerciële belangen. Dan moet je toch echt weten hoe de markt in elkaar steekt, welke groepen het meest beïnvloedbaar zijn, en bij welke clubs die groepen zitten. Je moet het product wel goed kunnen neerzetten en uiteraard geld mee kunnen verdienen.
Het blijft toch een lastig verhaal. De kritiek van Woerts snijdt wat mij betreft wel hout. Als Feijenoord daadwerkelijk de grootste groep abonnees heeft, dan is dat een sleutel die (zwaar) moet meewegen. In ieder geval zwaarder dan dat ze bij weet ik veel wie meer jongeren of vrouwen in de supportersschare zitten. Het gaat er immers toch om wie je kan bereiken (de kijkers dus..)

Zo zijn er meer dingen. Blijft toch moeilijk wat de uiteindelijke graadmeters zijn om de marktwaarde te bepalen. Met overige cijfers als rentabilteit en dergelijk wordt niks mee gedaan, dus de naam "AEX van Zeist" slaat al nergens op..
"..and in my brain it's going wrong.."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 02:23:12 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56241639
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:19 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Het blijft toch een lastig verhaal. De kritiek van Woerts snijdt wat mij betreft wel hout. Als Feijenoord daadwerkelijk de grootste groep abonnees heeft, dan is dat een sleutel die (zwaar) moet meewegen. In ieder geval zwaarder dan dat ze bij weet ik veel wie meer jongeren of vrouwen in de supportersschare zitten. Het gaat er immers toch om wie je kan bereiken (de kijkers dus..)
dat bedoel ik nou met gebreken in het onderzoek!
quote:
Zo zijn er meer dingen. Blijft toch moeilijk wat de uiteindelijke graadmeters zijn om de marktwaarde te bepalen. Met overige cijfers als rentabilteit en dergelijk wordt niks mee gedaan, dus de naam "AEX van Zeist" slaat al nergens op..
rentabiliteit slaat ook nergens op aangezien de omzet opzet van de clubs er heel anders uitziet, zo heeft PSV een enorme component stadion in haar begroting terwijl Feyenoord & Ajax slechts huurders zijn
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:51:16 #23
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_56258158
Is het geen optie om achteraf pas tot betaling over te gaan? Of een basisbedrag aan de clubs te verstrekken en na afloop van het seizoen bekijken wat er aan extra opbrengsten zijn binnengehaald aan wedstrijden per club...

Ook met het Sport7 debacle in het achterhoofd.....
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_56259173
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 02:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou met gebreken in het onderzoek!
[..]

rentabiliteit slaat ook nergens op aangezien de omzet opzet van de clubs er heel anders uitziet, zo heeft PSV een enorme component stadion in haar begroting terwijl Feyenoord & Ajax slechts huurders zijn
Die component stadion, drukt zich dan toch uit in meer winst tegen over meer vermogen. Ajax en Feijenoord betalen huur en hebben geen extra omzet en ook minder vermogen..(theoretisch)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 20:28:21 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56259265
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:25 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Die component stadion, drukt zich dan toch uit in meer winst tegen over meer vermogen. Ajax en Feijenoord betalen huur en hebben geen extra omzet en ook minder vermogen..(theoretisch)
het in bezit hebben van een stadion staat niet garant voor extra inkomsten hoor
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56259451
En daar kom je op mn punt. Dat sommige clubs vermogen hebben wat geen reet oplevert buiten vermoedelijke stille reserves. Waarom zou je dat niet waarderen dan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 20:40:36 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56259671
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Staanplaats het volgende:
En daar kom je op mn punt. Dat sommige clubs vermogen hebben wat geen reet oplevert buiten vermoedelijke stille reserves. Waarom zou je dat niet waarderen dan?
voor een deel kunnen clubs daar weinig aan doen, Fortuna kan bijvoorbeeld de grond rondom het stadion niet exploiteren omdat de gemeente de vergunningen niet rond maakt en die hebben daar nu net de ligging voor. PSV heeft het geluk en het nadeel dat het stadion midden in de stad ligt etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56262368
Toch vind ik het wel deels typerend voor de voetbalwereld. Altijd maar verkondigen dat het zo professioneel is etc. Maar als ze dan ergens afgerekend op moeten worden, kunnen ze er ineens niks aan doen.
Alsof andere bedrijven maar vrijblijvend kunnen uitbereiden. Die lopen ook op tegen de gemeentelijke muren/instanties etc.

Een stadion in eigen beheer zal dan niet direct extra inkomsten meebrengen, maar zou toch op z'n minst moeten zorgen dat het dan bijdraagt in terugbrengen van de kosten (besparing huur -/- onderhoud, afschrijvingen etc. moet toch op z'n minst een positief resultaat opleveren). En anders moeten clubs maar kijken hoe ze wel aan die extra inkomsten komen, als Bon Jovi in de Goffert ken staan, waarom dan niet in Sittard?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 22:23:05 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56262651
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:11 schreef Staanplaats het volgende:
Toch vind ik het wel deels typerend voor de voetbalwereld. Altijd maar verkondigen dat het zo professioneel is etc. Maar als ze dan ergens afgerekend op moeten worden, kunnen ze er ineens niks aan doen.
Alsof andere bedrijven maar vrijblijvend kunnen uitbereiden. Die lopen ook op tegen de gemeentelijke muren/instanties etc.

Een stadion in eigen beheer zal dan niet direct extra inkomsten meebrengen, maar zou toch op z'n minst moeten zorgen dat het dan bijdraagt in terugbrengen van de kosten (besparing huur -/- onderhoud, afschrijvingen etc. moet toch op z'n minst een positief resultaat opleveren). En anders moeten clubs maar kijken hoe ze wel aan die extra inkomsten komen, als Bon Jovi in de Goffert ken staan, waarom dan niet in Sittard?
Bon Jovi staat in het Goffertpark niet in het Goffertstadion

maar ik denk zeker dat er qua profesionaliteit nog veel te winnen is. Als ik alleen al zie wat PSV een slag heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar met het stadion en de marketing. Dat lijkt nu tenminste ergens op. En dat is dan de top van NEderland.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56314987
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar ik denk zeker dat er qua profesionaliteit nog veel te winnen is. Als ik alleen al zie wat PSV een slag heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar met het stadion en de marketing. Dat lijkt nu tenminste ergens op. En dat is dan de top van NEderland.
Hahaha, kut! Zie je dan had ik toch Guus Meeuwis als voorbeeld moeten nemen

Maar met name met dat laatste kan ik mij vinden. (Top)clubs steken zeeë n van tijd in kansloze ideeën, terwijl echte professionaliteit nog amper te ontdekken is. Stond wat dat betreft wel een mooi stuk over Heerenveen in de VI. Dat dat een club is met wel een goed beleid, en wat ze ook goed weten te verkopen naar de buitenwereld.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 10:34:39 #31
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56315671
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:11 schreef Staanplaats het volgende:

Omdat men in Sittard al wedstrijden gecombineerd heeft met artiesten na afloop (wat ook geen succes was).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:13:50 #32
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56316116
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 08:26 schreef Staanplaats het volgende:
Dat dat een club is met wel een goed beleid, en wat ze ook goed weten te verkopen naar de buitenwereld.
Vooral dat laatste, Heerenveen verkoopt zichzelf al jarenlang buitengewoon goed. Een jaar of tien geleden stond Heerenveen bijvoorbeeld al bekend als een club die aanvallend voetbal speelt, terwijl het toen gewoon een 'ordinaire' counterploeg was. Maar ook buiten het voetbal heeft de club een sterk beeldmerk gecreeerd dat ze bovendien uitmuntend uitbuiten.
pi_56316152
Lekker bij RTL houden.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 27 januari 2008 @ 16:32:57 #34
3185 Adelante
To let it go now
pi_56342706
en live wedstrijden bij tele2
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56591428
quote:
Voorspelling: samenvattingen voor 17 miljoen naar NOS

Sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake denkt dat de voetbalsamenvattingen van de eredivisie voor 17 miljoen euro naar de NOS gaan. Bij de vorige verkoopronde waren die samenvattingen nog 35 miljoen waard en het was John de Mol die dat bedrag op tafel legde.

Van den Wall Bake doet die voorspellingen, zij het met enig voorbehoud, in de nieuwsbrief van zijn bedrijf Van den Wall Bake Consult.

Volgens de sportmartketingman krijgt een combinatie van kabelaars, aangevuld met een financier de rechten voor live-voetbal. Bedrijven die mogelijk deel uit maken van die deal zijn Cyrte (John de Mol), Zesko, UPC/Sport1, en wellicht zelfs KPN en Telegraaf. Van den Wall Bake gaat uit een een vijf-jarige deal met als basis variabele abonnementen met het accent op pay-per-view.

De radiorechten zijn onderwerp van discussie. NOS en BNR zijn daar nog in felle strijd verwikkeld, waarbij de NOS op basis van het verleden een voorkeur heeft. Maar, zoals de sportmarketeer schrijft, prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

De laatste voorspelling: KPN krijgt de mobiele rechten voor 5 miljoen euro.

Bron: Van den Wall Bake Consult / Broadcast Magazine
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2008 @ 23:55:08 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56594123
waarmee er dus minimaal evenveel als de vorige keer wordt binnengehaald, waarschijnlijk zelfs meer. En die 5 jaar lijkt me vrij logisch.
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:03:47 #37
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56599393
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:55 schreef rubbereend het volgende:
waarmee er dus minimaal evenveel als de vorige keer wordt binnengehaald, waarschijnlijk zelfs meer. En die 5 jaar lijkt me vrij logisch.
Ik kan eerlijk gezegd niet terugvinden wat de liverechten op gaan brengen.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:11:38 #38
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_56600512
Ik hoop dat de NOS ze krijgt voor het kijkplezier, maar de clubs mogen er best wat aan verdienen dat is voor de supporters ook belangrijk. Als je kijkt wat clubs in het buitenland voor de TV-rechten vangen blijven we flink achter. Gister of eergister was er een bericht over wat de rechten in Frankrijk opbrachten... echt veeel meer dan hier (kan het helaas niet terugvinden, dacht dat het nu.nl was). Dan kun je zeggen ja logisch want Franrijk is groter, dus een groter publiek, maar ook in verhouding was het meer. Weet alleen niet precies of dat alleen de liverechten waren of alles bij elkaar.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:47:15 #39
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56601038
Ik hoop echt zo dat de live rechten naar sport1 gaan, straks komt het weer bij zo'n flut bedrijf wat een heel systeem erom heen gaat verzinnen. Zoals versatel destijds.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:07:52 #40
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56601435
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:47 schreef Dos37 het volgende:
Ik hoop echt zo dat de live rechten naar sport1 gaan, straks komt het weer bij zo'n flut bedrijf wat een heel systeem erom heen gaat verzinnen. Zoals versatel destijds.
Ook op de lange duur is dat beter. Wellicht levert het nu minder op, maar je weet wel dat Sport1 kwaliteit levert en uiteindelijk betaalt zich dat uit.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:11:22 #41
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56602566
een lachertje die bedragen, in frankrijk krijgen ze er meer dan 600 miljoen euro er voor
pi_56608702
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
een lachertje die bedragen, in frankrijk krijgen ze er meer dan 600 miljoen euro er voor
Daar is betaal TV ook al veel meer ingeburgerd en wonen ook nog eens veel meer mensen. Dan is het veel rendabeler om dat soort bedragen te betalen voor voetbal.
pi_56618552
uit het AD
quote:
Nieuwe veiling voetbal op tv

De strijd om de tv-rechten van het eredivisievoetbal begint weer van voren af aan. De biedingen vallen de ECV, waarin de clubs uit de hoogste voetbalcompetitie zijn verenigd, zó tegen dat alle belangstellende zenders zijn uitgenodigd voor een nieuw gesprek.

Uit een brief die de ECV deze week naar onder meer NOS, RTL en SBS heeft gestuurd, blijkt dat ook over de voorwaarden voor het uitzenden van live-wedstrijden en samenvattingen valt te praten. En zelfs over het vroeger dan acht uur uitzenden van de samenvattingen op zondagavond. Een woordvoerder van SBS bevestigt de ontvangst van de brief, maar wil niet op de inhoud ingaan.

De ECV heeft de tender, waarin minutieus staat beschreven hoe zenders het voetbal op tv moeten brengen, definitief losgelaten. Alle partijen zijn opnieuw gevraagd voor een onderhoud in een poging de biedingen omhoog te krijgen. Daarbij staat alles weer ter discussie, ook de verplichting talloze reclamespots voor sponsors van de ECV en gokspelletjes uit te zenden.

De ECV dacht voor de biedingprocedure zeker 100 miljoen euro per jaar voor de tv-rechten te vangen, maar is mijlenver van dat doel verwijderd. De clubs zagen half januari tot hun ontsteltenis RTL en SBS afhaken vanwege de strenge voorwaarden. Alleen de NOS bood, 12 miljoen per jaar, op de samenvattingen. Drie jaar geleden betaalde John de Mol nog 35 miljoen euro per jaar voor de wedstrijdflitsen.

Ook de biedingen op de live-rechten vallen tegen. Belangrijkste kanshebber lijkt kabelgigant Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel), dat samen met Canal Digtaal een bod van ruim 40 miljoen euro uitbracht. De ECV wil, schrijft zij deze week in de brief, met commerciële zenders ook praten over de mogelijkheid een eigen eredivisiekanaal op te richten. ECV-directeur Alex Tielbeke wilde gisteren niet reageren.
pi_56618718
Tsjah heel even dacht de ecv dat elke omroep knielend op de grond ging om alsje..alsje...alsjeblieft de voetbal uit te zenden op primetime..
pi_56618832
Ojee, alle regels eruit..
Dan zie ik het zo naar SBS gaan met allemaal belspelletjes en andere troep rondom de uitzendingen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 9 februari 2008 @ 10:34:14 #46
139407 jorienvdherik
pi_56619370
wanneer is alles nou dfeinitief ?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 11:23:47 #47
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56619904
Volgend seizoen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 11:28:25 #48
139407 jorienvdherik
pi_56619964
lijkt me veel eerder, anders kan je niet goed meer overstappen enzo
pi_56620814
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
Naast wat er al gezegd is, in Frankrijk zijn oko veel meer wedstrijd interessant om naar te kijken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 9 februari 2008 @ 12:31:27 #50
139407 jorienvdherik
pi_56620868
Daar zijn de meningen over verdeeld hier geloof ik
pi_56620915
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Daar zijn de meningen over verdeeld hier geloof ik
Het is gewoon een feit dat relatief gezien de wedstrijden cq samenvattingen in Frankrijk bijvoorbeeld beter worden bekeken dan in Nederland. Dan kunnen mensen meningen hebben van niet, want dat is gewoon een kwestie van interesse, de markt als geheel laat blijken dat dus wel zo is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_56675453
quote:
Mediabedrijven doen tweede bod op voetbalrechten

EINDHOVEN - De mediabedrijven die belangstelling hebben getoond voor de televisierechten van de eredivisie voetbal zijn dezer dagen bij de Eredivsie CV (ECV) op gesprek geweest. Tot dinsdag 12.00 uur krijgen ze de kans om een tweede bod uit te brengen.

Directielid Jan de Jong van de NOS zei maandag tijdens een forumdiscussie georganiseerd door de supportersvereniging van PSV dat hij eerder die dag op bezoek was geweest bij de ECV. Directeur Alex Tielbeke van de ECV bevestigde dat ook de concurrerende bieders zoals SBS en RTL langs zijn geweest.
De NOS en ECV hebben maandag niet over geld gesproken maar wel over de toekomst van het voetbal in Nederland, zei De Jong in een toelichting. Tijdens de discussie bleek dat de publieke omroep en de voetbalclubs nog steeds ernstig verdeeld zijn over het begintijdstip van de samenvattingen op zondag.

Verschuiving
De Jong noemde het nieuwe aanvangstijdstip van 20.00 uur dat de ECV heeft voorgesteld 'onbespreekbaar'. Het voetbal dreigt door die verschuiving weer veel televisiekijkers te verliezen, meent de NOS. Directeur Tielbeke van de ECV zegt dat 20.00 uur 'vaststaat'.

De NOS wilde maandagavond niet zeggen of er reden is haar eerste bod te wijzigen. De mediacommissie van de ECV beoordeelt de nieuwe biedingen deze week en stelt een advies op. Eind februari valt de finalebeslissing, aldus Tielbeke.
Onbegrijpelijk dat ze zo erg vasthouden aan 20.00.
  maandag 11 februari 2008 @ 23:16:28 #53
3185 Adelante
To let it go now
pi_56675530
ik snap wel dat ze meer willen halen uit de live! wedstrijden door om 14, 16 en 18 uur uit te zenden, maar vervroeg die tijdstippen dan met een uurtje, zodat de samenvattingen alsnog om 19 uur kunnen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 11 februari 2008 @ 23:19:11 #54
139407 jorienvdherik
pi_56675605
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat ze zo erg vasthouden aan 20.00.
Als live maar bij een mooi pakket komt
pi_56675620
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

naam post
AFC AJAX
  dinsdag 12 februari 2008 @ 09:44:13 #56
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56679137
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:16 schreef Adelante het volgende:
ik snap wel dat ze meer willen halen uit de live! wedstrijden door om 14, 16 en 18 uur uit te zenden, maar vervroeg die tijdstippen dan met een uurtje, zodat de samenvattingen alsnog om 19 uur kunnen
Ik vind 20.00 uur op zich best, maar anderzijds weet men dat er veel weerstand tegen is en het kan door die tijdstippen aan te passen inderdaad volledig weggenomen worden...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 februari 2008 @ 12:45:16 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56682238
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:19 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Als live maar bij een mooi pakket komt
gelukkig zijn er meer mensen dan alleen jij! We zijn als kinderen allemaal begonnen met kijken om 19.00, dat ga je toch niet overboord gooien

Maar als ik goed begrijp heeft de NOS keihard een bod gedaan met als voorwaarde 19.00u?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56682886
En de ECV zegt 'keihard' nee.

Onbegrijpelijk.
pi_56700857
quote:
Het lukt de Eredivisie CV (ECV) maar niet om het onderste uit de kan te krijgen bij de verkoop van de televisierechten. Het lijkt er opnieuw op dat de samenvattingen van de voetbalwedstrijden bij de NOS terecht zal komen voor twaalf miljoen euro per jaar. Dat is fors minder dan de 35 miljoen per jaar die John de Mol drie jaar geleden neerlegde.

In een wanhopige poging om meer geld binnen te harken nodigde de Eredivisie CV, waar alle voetbalclubs in zitten, alle partijen uit om over de voorwaarden te praten. Maar ook daarna had SBS geen zin om mee te bieden. RTL deed uiteindelijk wel een bod, maar deze was een stuk lager dan die van de NOS.

De ECV verbond aan het verkrijgen van de tv-rechten strenge voorwaarden. Zo mochten samenvattingen zondag niet voor 20:00 uur beginnen. Dat zorgde al meteen voor veel kritiek. Ook moesten spotjes van sponsors en gokspelletjes worden uitgezonden.

Toch kan het zijn dat het nog anders gaat worden. De clubs denken erover een eigen eredivisie kanaal op te tuigen. Als dat doorgaat, zijn de samenvattingen daarop te zien. Opmerkelijk genoeg blijkt het domein Sport7.nl in aanvraag te zijn. Door wie is onbekend.
Bron: frontpage.fok.nl

Beken schuld..Kijk weinig tot geen voetbal, maar kom mij niet aanzetten met voetbal is ontspannend , want heeft mij al eens een keukenstoel gekost doordat de visite zo blij was met een doelpunt
quote:
Zo mochten samenvattingen zondag niet voor 20:00 uur beginnen. Dat zorgde al meteen voor veel kritiek. Ook moesten spotjes van sponsors (.....) worden uitgezonden.
Waarom is dat na 20:00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 13-02-2008 12:48:41 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_56700890
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:10 schreef paddy het volgende:

Waarom is dat na 20.00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.
Dat is ook een zakelijke beslissing, namelijk van de kopende partij. Om 20:00 is er veel meer concurrentie (BzV, Loterijshit) zodat er minder mensen naar voetbal kijken.
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:25:44 #61
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_56701131
Daar gaat weer een stroom subsidie vanuit de overheid naar het voetbal. Laat dat toch gewoon over aan de commerciële omroepen. Uit het feit dat het bod van RTL een stuk lager was en SBS helemaal niet geïnteresseerd is, valt al af te leiden dat de publieke omroep veel te veel wil betalen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:26:22 #62
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56701146
Zucht, weer heerlijk zonder reclame naar samenvattingen kijken
pi_56701155
-edit- Gewijzigd

Samenvattingen om 20:00 zijn nou idd ook weer niet zo'n ramp. Das is een kwestie van nostalgie en bang zijn voor veranderingen.

De daadwerkelijke wedstrijden, die zouden weer op normale tijden moeten worden gespeeld. .

[ Bericht 42% gewijzigd door paddy op 13-02-2008 13:46:47 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:29:17 #64
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56701200
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

-edit-

Samenvattingen om 20:00 zijn nou idd ook weer niet zo'n ramp. Das is een kwestie van nostalgie en bang zijn voor veranderingen.

De daadwerkelijke wedstrijden, die zouden weer op normale tijden moeten worden gespeeld. .
Waarom denk je dat ze zo graag die samenvattingen om 20:00 uur hebben? Zodat ze weer lekker met de tijden van de wedstrijden kunnen hannessen.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 13-02-2008 13:48:13 ]
pi_56701233
Laat het voetbal maar lekker achter de decoder. Hieraan zou geen gemeenschapsgeld gegeven moeten worden.
pi_56701253
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze zo graag die samenvattingen om 20:00 uur hebben? Zodat ze weer lekker met de tijden van de wedstrijden kunnen hannessen.
I Know.

Maar opzich is het feit alleen dat het van 19:00 naar 20:00 gaat niet echt een probleem. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56701305
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Er moet verplicht reclame worden uitgezonden voor gokspelletjes lol . Ik denk dat er wel reclame in komt
pi_56701536
quote:
Ja lekker eerst 4 wedstrijden, dan andere sporten, dan het nieuws en dan de laatste wedstrijd zien

go RTL
Built for Speed
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:53:49 #69
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56701690
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:45 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Ja lekker eerst 4 wedstrijden, dan andere sporten, dan het nieuws en dan de laatste wedstrijd zien

go RTL
Als ze om 20:00 uur gaan uitzenden zit er helemaal geen journaal meer tussen joh

En ik denk ook serieus wel dat ze geleerd hebben van de afgelopen jaren. Zo nonchalant als ze in het verleden omgingen met het voetbal, en dan met name de kleinere clubs, dat zullen ze niet snel meer doen lijkt me. Kijkers pikken het ook gewoon niet meer als Sparta-NAC in anderhalve minuut afgeraffeld gaat worden.
pi_56701804
Ik vind het eigenlijk wel best nu bij RTL 4.

Belspelletjes
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_56701900
quote:
Met "de andere sporten" en het acht uur journaal er doorheen voordat de samenvattingen van de kleinere clubs te zien zijn...

-is al gezegd-
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56701916
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:
Daar gaat weer een stroom subsidie vanuit de overheid naar het voetbal. Laat dat toch gewoon over aan de commerciële omroepen. Uit het feit dat het bod van RTL een stuk lager was en SBS helemaal niet geïnteresseerd is, valt al af te leiden dat de publieke omroep veel te veel wil betalen.
Onzin, de commerciële omroepen willen gewoon van het voetbal af. Ze moeten het om 20.00u uitzenden en dan zenden ze liever andere dingen uit, bovendien is er veel concurrentie op dat tijdstip en dus denken ze dat het te weinig oplevert..

Ben trouwens blij als het terug naar de NOS gaat, daar horen de samenvattingen gewoon thuis.
Net als MoTD bij de BBC hoort.

Het geld zal van de live rechten moeten komen, veel interessanter is wat daarmee gaat gebeuren.
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:06:05 #73
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56701930
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:04 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Met "de andere sporten" en het acht uur journaal er doorheen voordat de samenvattingen van de kleinere clubs te zien zijn...

Jaja, het Acht uur journaal binnen een uitzending die om 8 uur begint...
pi_56702095
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jaja, het Acht uur journaal binnen een uitzending die om 8 uur begint...
Ik zeg toch niet dat het zo zal worden, ik zeg dat het zo wás. Ik moet zeggen dat ik daardoor helemaal geen probleem had met talpa/rtl.

Ik moet trouwens nog maar zien dat de uitzending naar 8 uur gaat. De NOS zijn dezelfde huilies die zaten te zeiken dat voetbal traditioneel bij de NOS hoorde toen de Mol er met de rechten vandoor ging. Aangezien hun bod nu ruim hoger is dan die van RTL en ze zo hangen naar traditie zie ik het nog wel gebeuren dat ze gewoon om 7 uur uitzenden.
Ik vind twaalf miljoen wel érg weinig trouwens. Nederlandse clubs komen er sowieso bekaaid vanaf als het op televisiegelden aankomt. Maarja,. dat krijg je met deze Mickey Mouse-competitie.

Ondanks dat het zo'n klein bedrag is vind ik wel dat de publieke omroep haar geld in andere dingen zou moeten steken. Bieden op uitzendrechten vind ik meer passen bij de commerciëlen. De publieken kunnen dat geld beter gebruiken om andere programma's te maken.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 februari 2008 @ 13:17:59 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_56702176
Het zal allemaal wel. Als het voetbal maar bij langs de lijn blijft.

De laatste dag vorig jaar in de competitie is nu al legendarisch.

Ik wil naar Andy Houtkamp en Jack van Gelder kunnen luisteren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56702335
Achterlijk om belastingcenten aan het voetbal te besteden.
Voetbal is zwaar commercieel en dat hoort bij de commerciele zenders.

Het lijkt mij trouwens heel sterk dat de commerciele bedrijven minder geld op tafel kunnen leggen dan de Staatsomroep.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56703024
Waarom kopen ze niet alleen de samenvattingen van AFCA, PSV en Feyenoord, de rest zenden ze toch niet uit.
pi_56703276
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:51 schreef NightH4wk het volgende:
Waarom kopen ze niet alleen de samenvattingen van AFCA, PSV en Feyenoord, de rest zenden ze toch niet uit.
Er staan allemaal regels in de nieuwe rechten. Zo moet iedere samenvatting een x aantal minuten duren en verplichte interviews ed. Het is dus al lang niet meer zo als vroeger. Bovendien zijn we een x aantal jaar verder en hebben ze bij de NOS ook niet liggen slapen.

Ook kunnen ze de uitzending mooi aan laten sluiten op Studio Voetbal om maar eens wat te noemen.
pi_56703871
als het maar niet in handen van SBS komt vind ik het best. anders gooien ze er zo hart van nederland tussen door :/
pi_56704120
Ik vind het jammer dat de NOS überhaupt heeft geboden. de Eredivisie NV krijgt wat het verdient: fors minder geld. De afstraffing voor 3 jaar lang de kijkers schofferen.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 februari 2008 @ 14:52:38 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_56704309
Je hebt gelijk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56704509
Erg jammer. Elke cent van mijn belastinggeld dat aan die klotesport wordt besteed is er een teveel. Hoop dat RTL4 of SBS6 alsnog de rechten krijgen.
PWBF
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:54:30 #83
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_56705571
Nou laten we hopen dat de NOS dus haar zijn krijgt en we de aloude Mart Smeets weer snel terugzien als anchorman op de zondagavond. Zij we gelijk van die knuffel neger Umberto Tan en die andere kale nietszegger, Jan van Halst, verlost. Hiermee is gelijk bewijzen dat Nederland nooit de commerciele manier hoe Endemol en RTL Sport probeerden te slijten zal aanslaan. Men wil het gewoon niet dat geneuzel eromheen zoals ze bij de BBC doen. Gewoon, hup bord op schoot,korte intro en beginnen met de wedstrijden.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:32:14 #84
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56715203
Praten over voetbal is veel interessanter dan die wedstrijden zelf. de uitslag kan je ook wel op teletekst zien, het is het oeverloos lullen over alle kleine rotdetails en alle roddels en achterklap uit het voetbalwereldje wat veel leuker is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56716527
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:29 schreef MrHayo het volgende:
als het maar niet in handen van SBS komt vind ik het best. anders gooien ze er zo hart van nederland tussen door :/
Met Anita Froger (of hoe heet ze) als vaste commentator...
pi_56717675
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:10 schreef paddy het volgende:

[..]
Waarom is dat na 20:00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.
A. is het commercieel niet slim want na het verlies van ogneveer 1 miljoen kijkers toen het naar de commerciëlen ging raak je er nog meer kwijt.
B. Is het gewoon iets oerhollands wat niet voor een paar omhooggevallen sponsors opeens moet gaan wijken
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 14 februari 2008 @ 01:39:03 #87
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56719068
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:10 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Met Anita Froger (of hoe heet ze) als vaste commentator...
Natasja Froger.
  donderdag 14 februari 2008 @ 01:42:14 #88
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56719107
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:29 schreef MrHayo het volgende:
SBS zou de klanten sowieso schofferen met hun zeer familiegerichte programmering. Dan zouden de samenvattingen na HvN+Shownieuws geprogrammeerd worden (in geval van een film kunnen de fans het voetbal pas rond middernacht kunnen bekijken). En dan heb ik het nog niet over de belspelletjes.

SBS die een uitzendlicentie voor het voetbal wint is een doodsteek voor het medialandschap.
pi_56719204
Leuk topic geworden.

In VBL loopt er ook een topic over, dus heb een merge aangevraagd
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_56719463
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:
pi_56721123
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

I Know.

Maar opzich is het feit alleen dat het van 19:00 naar 20:00 gaat niet echt een probleem. .
Vanuit jouw oogpunt misschien niet, maar commercieel gezien natuurlijk wel. Voetbal is voor de meeste mensen heerlijk om te kijken in de vooravond onder of net na het eten. Vanaf 20.00 wil je misschien nog een beetje actualiteiten oid zien, maar daarna wil je gewoon of emo tv (NED1) of puur vermaak (RTL / SBS) zien. Voetbalsamenvattingen zijn niet echt iets voor prime-time tv. Dus daardoor haken adverteerders af, krijg je minder geld en heeft niemand er wat aan.

Of in de vooravond, of vanaf 22.00 oid en dan aansluitend een Studio Voetbal of Voetbal Insite. Probleem met nog later is alleen dat je de binding kwijt gaat raken met de toekomstige fans. Er zullen weinig ouders zijn die hun kind van <12 tot 23.00 op zondagavond voetbal laten kijken.
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:34:24 #92
139407 jorienvdherik
pi_56721220
Wanneer komt de uitslag ?
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:50:58 #93
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56721487
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:54 schreef thloreg het volgende:
Nou laten we hopen dat de NOS dus haar zijn krijgt en we de aloude Mart Smeets weer snel terugzien als anchorman op de zondagavond. Zij we gelijk van die knuffel neger Umberto Tan en die andere kale nietszegger, Jan van Halst, verlost. Hiermee is gelijk bewijzen dat Nederland nooit de commerciele manier hoe Endemol en RTL Sport probeerden te slijten zal aanslaan. Men wil het gewoon niet dat geneuzel eromheen zoals ze bij de BBC doen. Gewoon, hup bord op schoot,korte intro en beginnen met de wedstrijden.
En deel van de bevolking, een ander deel wil dat wel, maar dat doen we dan wel achter de decoder.
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:16:36 #94
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_56721924
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En deel van de bevolking, een ander deel wil dat wel, maar dat doen we dan wel achter de decoder.
Maar dat deel wil er dan weer niet voor betalen....
Wordt tijd dat de ECV de realiteit onder ogen ziet....De Eredivisie is leuk, maar lang niet zo groot en belangrijk als de de competieties in Engeland, Spanje, Italie, Duitsland en Frankrijk. Nederlanders hebben daarnast lang niet zo veel voor betaal TV over als in die landen.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_56723661
Jammer als voetbal echt weer bij de NOS komt. Die zwaar gecommercialiseerde zooi moet bij een commerciele zender. Weer een enorme sloot belastinggeld naar plat volksvermaak waar de markt best zelf voor kan betalen. Schande! Voetbal bij de RTL of SBS en de belastingen omlaag, zo zou het moeten zijn!
PWBF
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 februari 2008 @ 14:09:29 #96
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56726867
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:34 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer komt de uitslag ?
ga je dat nou elke 5 dagen vragen
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 februari 2008 @ 14:10:35 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56726893
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:42 schreef Nielsch het volgende:
Jammer als voetbal echt weer bij de NOS komt. Die zwaar gecommercialiseerde zooi moet bij een commerciele zender. Weer een enorme sloot belastinggeld naar plat volksvermaak waar de markt best zelf voor kan betalen. Schande! Voetbal bij de RTL of SBS en de belastingen omlaag, zo zou het moeten zijn!
ik denk dat de NOS de uitzendrechten voor een grootdeel terug verdient
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:28:40 #98
79262 Dwersdriever
pi_56727337
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:05 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Onzin, de commerciële omroepen willen gewoon van het voetbal af. Ze moeten het om 20.00u uitzenden en dan zenden ze liever andere dingen uit, bovendien is er veel concurrentie op dat tijdstip en dus denken ze dat het te weinig oplevert..
Als de commerciële omroepen geen interesse hebben, kan het bod van de NOS dus nog een fors stuk omlaag worden bijgesteld. Verantwoord omgaan met belastinggeld. Iedere cent die te veel wordt betaald is een verkapte overheidssubsidie voor een bedrijfstak die in Nederland op veel te grote voet leeft.
We Came A Long Time Ago
pi_56727442
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:28 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Als de commerciële omroepen geen interesse hebben, kan het bod van de NOS dus nog een fors stuk omlaag worden bijgesteld. Verantwoord omgaan met belastinggeld.
Dat is toch ook gebeurd.. Vorige keer heeft een commerciële omroep ik geloof 30+ miljoen voor de samenvattingen betaald. NOS biedt nu iets van 17 miljoen.
Tuurlijk, als de commerciële omroepen het voor een grijpstuiver kunnen krijgen zullen ze het niet nalaten, maar veel zullen ze er denk ik niet meer voor betalen/over hebben.
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:54:25 #100
79262 Dwersdriever
pi_56727894
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat is toch ook gebeurd.. Vorige keer heeft een commerciële omroep ik geloof 30+ miljoen voor de samenvattingen betaald. NOS biedt nu iets van 17 miljoen.
Het bod van RTL ligt substantieel lager, zo meldde het oorspronkelijke bericht. Dus heeft de NOS veel te veel geld geboden. Er is simpelweg geen concurrent die serieus meebiedt. Het belachelijke bedrag waarmee Talpa zichzelf op de kaart wilde zetten is natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Nederland 1 is al de grootste zender en heeft het voetbal veel minder hard nodig.

Ik heb overigens ook een principieel bezwaar tegen het feit dat de rechten gekoppeld zijn aan allerhande voorwaarden. Van de publieke omroep verwacht ik een puur journalistieke aanpak van het voetbal. Daar horen geen afspraken bij over tijdstip, lengte en volgorde van de samenvattingen alsmede verplichte interviewtjes voor borden met sponsoren.

Als dat de bedoeling is, kan de KNVB zendtijd inkopen bij RTL 5, zoals het zaalvoetballen een paar jaar geleden deed.
We Came A Long Time Ago
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')