quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:38 schreef pfaf het volgende:
Ik vind het ook allemaal erg vaag en discutabel, maar alle clubs hebben er mee ingestemd, dus ze zouden de consequenties moeten kennen.
Maar waarom niet gewoon het geld volgens de ranglijst verdelen?
Ik wacht even op rubbereend of BS.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:54 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer weten we waar we aan toe zijn?
De ranglijst verandert elk jaar. Gewoon een punten systeem hanteren voor "de laatste 3 seizoenen". Winnaar= 18 punten, nr.18 = 1 punt. Dus PSV zou na 3 jaar 3 x 18 punten hebben en dus de hoogste inkomsten. Een club zoals Heerenveen zou dan ongeveer 3 x 14 punten hebben. Het maximaal aantal punten dat je kan halen is 171 per seizoen (= 513 punten). Dus bij de verdeling van het geld krijg je 1/513 deel per punt. Voor PSV zou dat 10,5% zijn, voor Heerenveen 8,2% en een club die elk jaar in de degradatie zone zit ongeveer 2%. Lijkt me een vrij eerlijk systeem.quote:Maar waarom niet gewoon het geld volgens de ranglijst verdelen?
Nou goed, zoiets dus. Ik zie hier ook meer heil in dan marktonderzoeken (quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:02 schreef Mika25 het volgende:
[..]
De ranglijst verandert elk jaar. Gewoon een punten systeem hanteren voor "de laatste 3 seizoenen". Winnaar= 18 punten, nr.18 = 1 punt. Dus PSV zou na 3 jaar 3 x 18 punten hebben en dus de hoogste inkomsten. Een club zoals Heerenveen zou dan ongeveer 3 x 14 punten hebben. Het maximaal aantal punten dat je kan halen is 171 per seizoen (= 513 punten). Dus bij de verdeling van het geld krijg je 1/513 deel per punt. Voor PSV zou dat 10,5% zijn, voor Heerenveen 8,2% en een club die elk jaar in de degradatie zone zit ongeveer 2%. Lijkt me een vrij eerlijk systeem.
AZ speelt natuurlijk al sinds Adriaanse bovenin mee. Ze haalden in 2005 al de halve finale van de Uefacup.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:34 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Toch klopt het niet helemaal denk ik (wel jou verhaal hierboven maar in het algemeen...).
Woerts had ook wel een punt met het volgende: het gaat niet alleen om de supportersschare maar meer om wat die mensen uitgeven aan het voetbal. Feyenoord heeft dacht ik de meest betalende supporters maar daar wordt niet naar gekeken.
Trouwens belachelijk dat AZ zo hoog staat, spelen 1 jaar leuk voetbal, ze houden die enquette en ze komen hoog uit, dat is toch helemaal niet representatief? Als AZ de komende jaren zo presteert als ze nu doen krijgen ze veel te veel geld want al die mensen rennen hard weg daar.
de basis waarop het nu gebeurt is mij wat magertjes als ik VI moet geloven. De ECV geeft ook in alles toe dat de manier waarop ze het nu onderzoeken niet echt heel goed is...... tjaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Die basis komt er wel. Er wordt enorm veel geld gestopt in Marketing-onderzoeken, dus dat zal bij voetbal echt niet anders zijn.
Klopt. Maar als de kinderziekten eruit zijn, dan komt dat wel goed.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de basis waarop het nu gebeurt is mij wat magertjes als ik VI moet geloven. De ECV geeft ook in alles toe dat de manier waarop ze het nu onderzoeken niet echt heel goed is...... tja
mwah zijn geen goedkope onderzoeken, zeker neit aangezien het landelijk moet en degelijk, dat is als clubje in je eentje niet te doen als je het er niet mee eens bent. Bovendien is het een doorlopend onderzoek want het verschuift nogal, zo zal PSV op den duur profiteren van de grote kidsclub.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Klopt. Maar als de kinderziekten eruit zijn, dan komt dat wel goed.
Als topclubs nu het idee hebben dat ze te weinig krijgen, dan is zo'n onderzoek voor hun wel te betalen. Die komt er dan wel.
Ik zeg toch ook clubs?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah zijn geen goedkope onderzoeken, zeker neit aangezien het landelijk moet en degelijk, dat is als clubje in je eentje niet te doen als je het er niet mee eens bent. Bovendien is het een doorlopend onderzoek want het verschuift nogal, zo zal PSV op den duur profiteren van de grote kidsclub.
ja, maar als je het als clubje alleen het er niet mee eens bent met de resultaten sta je vast.quote:
Je hebt natuurlijk niet te maken met prestaties an sich, maar ook met commerciële belangen. Dan moet je toch echt weten hoe de markt in elkaar steekt, welke groepen het meest beïnvloedbaar zijn, en bij welke clubs die groepen zitten. Je moet het product wel goed kunnen neerzetten en uiteraard geld mee kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou goed, zoiets dus. Ik zie hier ook meer heil in dan marktonderzoeken (onderzoeken
). 't Is transparanter, simpeler en het beloont prestaties in plaats van jonge supporters.
Maar nogmaals: blijkbaar mis ik iets, want de teams ( besturen ) hebben liever het nieuwe, huidige systeem.
Ja inderdaad. En de knvb of de cbv zal ook wel baat hebben bij een goed onderzoek, dus mocht 'ie komen, dan dragen zij ook wel wat bij.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja, maar als je het als clubje alleen het er niet mee eens bent met de resultaten sta je vast.
Maargoed het principe vind ik prima, maar de onderbouwing rammelt nogal
Ik ookquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:49 schreef MaxPower het volgende:
ben benieuwd waar de samenvattingen terechtkomen.
Het blijft toch een lastig verhaal. De kritiek van Woerts snijdt wat mij betreft wel hout. Als Feijenoord daadwerkelijk de grootste groep abonnees heeft, dan is dat een sleutel die (zwaar) moet meewegen. In ieder geval zwaarder dan dat ze bij weet ik veel wie meer jongeren of vrouwen in de supportersschare zitten. Het gaat er immers toch om wie je kan bereiken (de kijkers dus..)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk niet te maken met prestaties an sich, maar ook met commerciële belangen. Dan moet je toch echt weten hoe de markt in elkaar steekt, welke groepen het meest beïnvloedbaar zijn, en bij welke clubs die groepen zitten. Je moet het product wel goed kunnen neerzetten en uiteraard geld mee kunnen verdienen.
dat bedoel ik nou met gebreken in het onderzoek!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:19 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Het blijft toch een lastig verhaal. De kritiek van Woerts snijdt wat mij betreft wel hout. Als Feijenoord daadwerkelijk de grootste groep abonnees heeft, dan is dat een sleutel die (zwaar) moet meewegen. In ieder geval zwaarder dan dat ze bij weet ik veel wie meer jongeren of vrouwen in de supportersschare zitten. Het gaat er immers toch om wie je kan bereiken (de kijkers dus..)
rentabiliteit slaat ook nergens op aangezien de omzet opzet van de clubs er heel anders uitziet, zo heeft PSV een enorme component stadion in haar begroting terwijl Feyenoord & Ajax slechts huurders zijnquote:Zo zijn er meer dingen. Blijft toch moeilijk wat de uiteindelijke graadmeters zijn om de marktwaarde te bepalen. Met overige cijfers als rentabilteit en dergelijk wordt niks mee gedaan, dus de naam "AEX van Zeist" slaat al nergens op..
Die component stadion, drukt zich dan toch uit in meer winst tegen over meer vermogen. Ajax en Feijenoord betalen huur en hebben geen extra omzet en ook minder vermogen..(theoretisch)quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou met gebreken in het onderzoek!
[..]
rentabiliteit slaat ook nergens op aangezien de omzet opzet van de clubs er heel anders uitziet, zo heeft PSV een enorme component stadion in haar begroting terwijl Feyenoord & Ajax slechts huurders zijn
het in bezit hebben van een stadion staat niet garant voor extra inkomsten hoorquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:25 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Die component stadion, drukt zich dan toch uit in meer winst tegen over meer vermogen. Ajax en Feijenoord betalen huur en hebben geen extra omzet en ook minder vermogen..(theoretisch)
voor een deel kunnen clubs daar weinig aan doen, Fortuna kan bijvoorbeeld de grond rondom het stadion niet exploiteren omdat de gemeente de vergunningen niet rond maakt en die hebben daar nu net de ligging voor. PSV heeft het geluk en het nadeel dat het stadion midden in de stad ligt etc. etc.quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Staanplaats het volgende:
En daar kom je op mn punt. Dat sommige clubs vermogen hebben wat geen reet oplevert buiten vermoedelijke stille reserves. Waarom zou je dat niet waarderen dan?
Bon Jovi staat in het Goffertpark niet in het Goffertstadionquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:11 schreef Staanplaats het volgende:
Toch vind ik het wel deels typerend voor de voetbalwereld. Altijd maar verkondigen dat het zo professioneel is etc. Maar als ze dan ergens afgerekend op moeten worden, kunnen ze er ineens niks aan doen.
Alsof andere bedrijven maar vrijblijvend kunnen uitbereiden. Die lopen ook op tegen de gemeentelijke muren/instanties etc.
Een stadion in eigen beheer zal dan niet direct extra inkomsten meebrengen, maar zou toch op z'n minst moeten zorgen dat het dan bijdraagt in terugbrengen van de kosten (besparing huur -/- onderhoud, afschrijvingen etc. moet toch op z'n minst een positief resultaat opleveren). En anders moeten clubs maar kijken hoe ze wel aan die extra inkomsten komen, als Bon Jovi in de Goffert ken staan, waarom dan niet in Sittard?
Hahaha, kut! Zie je dan had ik toch Guus Meeuwis als voorbeeld moeten nemenquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bon Jovi staat in het Goffertpark niet in het Goffertstadion
maar ik denk zeker dat er qua profesionaliteit nog veel te winnen is. Als ik alleen al zie wat PSV een slag heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar met het stadion en de marketing. Dat lijkt nu tenminste ergens op. En dat is dan de top van NEderland.
Omdat men in Sittard al wedstrijden gecombineerd heeft met artiesten na afloop (wat ook geen succes was).quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:11 schreef Staanplaats het volgende:
Toch vind ik het wel deels typerend voor de voetbalwereld. Altijd maar verkondigen dat het zo professioneel is etc. Maar als ze dan ergens afgerekend op moeten worden, kunnen ze er ineens niks aan doen.
Alsof andere bedrijven maar vrijblijvend kunnen uitbereiden. Die lopen ook op tegen de gemeentelijke muren/instanties etc.
Een stadion in eigen beheer zal dan niet direct extra inkomsten meebrengen, maar zou toch op z'n minst moeten zorgen dat het dan bijdraagt in terugbrengen van de kosten (besparing huur -/- onderhoud, afschrijvingen etc. moet toch op z'n minst een positief resultaat opleveren). En anders moeten clubs maar kijken hoe ze wel aan die extra inkomsten komen, als Bon Jovi in de Goffert ken staan, waarom dan niet in Sittard?
Vooral dat laatste, Heerenveen verkoopt zichzelf al jarenlang buitengewoon goed. Een jaar of tien geleden stond Heerenveen bijvoorbeeld al bekend als een club die aanvallend voetbal speelt, terwijl het toen gewoon een 'ordinaire' counterploeg was. Maar ook buiten het voetbal heeft de club een sterk beeldmerk gecreeerd dat ze bovendien uitmuntend uitbuiten.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:26 schreef Staanplaats het volgende:
Dat dat een club is met wel een goed beleid, en wat ze ook goed weten te verkopen naar de buitenwereld.
quote:Voorspelling: samenvattingen voor 17 miljoen naar NOS
Sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake denkt dat de voetbalsamenvattingen van de eredivisie voor 17 miljoen euro naar de NOS gaan. Bij de vorige verkoopronde waren die samenvattingen nog 35 miljoen waard en het was John de Mol die dat bedrag op tafel legde.
Van den Wall Bake doet die voorspellingen, zij het met enig voorbehoud, in de nieuwsbrief van zijn bedrijf Van den Wall Bake Consult.
Volgens de sportmartketingman krijgt een combinatie van kabelaars, aangevuld met een financier de rechten voor live-voetbal. Bedrijven die mogelijk deel uit maken van die deal zijn Cyrte (John de Mol), Zesko, UPC/Sport1, en wellicht zelfs KPN en Telegraaf. Van den Wall Bake gaat uit een een vijf-jarige deal met als basis variabele abonnementen met het accent op pay-per-view.
De radiorechten zijn onderwerp van discussie. NOS en BNR zijn daar nog in felle strijd verwikkeld, waarbij de NOS op basis van het verleden een voorkeur heeft. Maar, zoals de sportmarketeer schrijft, prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
De laatste voorspelling: KPN krijgt de mobiele rechten voor 5 miljoen euro.
Bron: Van den Wall Bake Consult / Broadcast Magazine
Ik kan eerlijk gezegd niet terugvinden wat de liverechten op gaan brengen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:55 schreef rubbereend het volgende:
waarmee er dus minimaal evenveel als de vorige keer wordt binnengehaald, waarschijnlijk zelfs meer. En die 5 jaar lijkt me vrij logisch.
Ook op de lange duur is dat beter. Wellicht levert het nu minder op, maar je weet wel dat Sport1 kwaliteit levert en uiteindelijk betaalt zich dat uit.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:47 schreef Dos37 het volgende:
Ik hoop echt zo dat de live rechten naar sport1 gaan, straks komt het weer bij zo'n flut bedrijf wat een heel systeem erom heen gaat verzinnen. Zoals versatel destijds.
Daar is betaal TV ook al veel meer ingeburgerd en wonen ook nog eens veel meer mensen. Dan is het veel rendabeler om dat soort bedragen te betalen voor voetbal.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
een lachertje die bedragen, in frankrijk krijgen ze er meer dan 600 miljoen euro er voor
quote:Nieuwe veiling voetbal op tv
De strijd om de tv-rechten van het eredivisievoetbal begint weer van voren af aan. De biedingen vallen de ECV, waarin de clubs uit de hoogste voetbalcompetitie zijn verenigd, zó tegen dat alle belangstellende zenders zijn uitgenodigd voor een nieuw gesprek.
Uit een brief die de ECV deze week naar onder meer NOS, RTL en SBS heeft gestuurd, blijkt dat ook over de voorwaarden voor het uitzenden van live-wedstrijden en samenvattingen valt te praten. En zelfs over het vroeger dan acht uur uitzenden van de samenvattingen op zondagavond. Een woordvoerder van SBS bevestigt de ontvangst van de brief, maar wil niet op de inhoud ingaan.
De ECV heeft de tender, waarin minutieus staat beschreven hoe zenders het voetbal op tv moeten brengen, definitief losgelaten. Alle partijen zijn opnieuw gevraagd voor een onderhoud in een poging de biedingen omhoog te krijgen. Daarbij staat alles weer ter discussie, ook de verplichting talloze reclamespots voor sponsors van de ECV en gokspelletjes uit te zenden.
De ECV dacht voor de biedingprocedure zeker 100 miljoen euro per jaar voor de tv-rechten te vangen, maar is mijlenver van dat doel verwijderd. De clubs zagen half januari tot hun ontsteltenis RTL en SBS afhaken vanwege de strenge voorwaarden. Alleen de NOS bood, 12 miljoen per jaar, op de samenvattingen. Drie jaar geleden betaalde John de Mol nog 35 miljoen euro per jaar voor de wedstrijdflitsen.
Ook de biedingen op de live-rechten vallen tegen. Belangrijkste kanshebber lijkt kabelgigant Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel), dat samen met Canal Digtaal een bod van ruim 40 miljoen euro uitbracht. De ECV wil, schrijft zij deze week in de brief, met commerciële zenders ook praten over de mogelijkheid een eigen eredivisiekanaal op te richten. ECV-directeur Alex Tielbeke wilde gisteren niet reageren.
Naast wat er al gezegd is, in Frankrijk zijn oko veel meer wedstrijd interessant om naar te kijken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
een lachertje die bedragen, in frankrijk krijgen ze er meer dan 600 miljoen euro er voor
Het is gewoon een feit dat relatief gezien de wedstrijden cq samenvattingen in Frankrijk bijvoorbeeld beter worden bekeken dan in Nederland. Dan kunnen mensen meningen hebben van niet, want dat is gewoon een kwestie van interesse, de markt als geheel laat blijken dat dus wel zo is.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Daar zijn de meningen over verdeeld hier geloof ik
Onbegrijpelijk dat ze zo erg vasthouden aan 20.00.quote:Mediabedrijven doen tweede bod op voetbalrechten
EINDHOVEN - De mediabedrijven die belangstelling hebben getoond voor de televisierechten van de eredivisie voetbal zijn dezer dagen bij de Eredivsie CV (ECV) op gesprek geweest. Tot dinsdag 12.00 uur krijgen ze de kans om een tweede bod uit te brengen.
Directielid Jan de Jong van de NOS zei maandag tijdens een forumdiscussie georganiseerd door de supportersvereniging van PSV dat hij eerder die dag op bezoek was geweest bij de ECV. Directeur Alex Tielbeke van de ECV bevestigde dat ook de concurrerende bieders zoals SBS en RTL langs zijn geweest.
De NOS en ECV hebben maandag niet over geld gesproken maar wel over de toekomst van het voetbal in Nederland, zei De Jong in een toelichting. Tijdens de discussie bleek dat de publieke omroep en de voetbalclubs nog steeds ernstig verdeeld zijn over het begintijdstip van de samenvattingen op zondag.
Verschuiving
De Jong noemde het nieuwe aanvangstijdstip van 20.00 uur dat de ECV heeft voorgesteld 'onbespreekbaar'. Het voetbal dreigt door die verschuiving weer veel televisiekijkers te verliezen, meent de NOS. Directeur Tielbeke van de ECV zegt dat 20.00 uur 'vaststaat'.
De NOS wilde maandagavond niet zeggen of er reden is haar eerste bod te wijzigen. De mediacommissie van de ECV beoordeelt de nieuwe biedingen deze week en stelt een advies op. Eind februari valt de finalebeslissing, aldus Tielbeke.
Als live maar bij een mooi pakket komtquote:Op maandag 11 februari 2008 23:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze zo erg vasthouden aan 20.00.
naam postquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bon Jovi staat in het Goffertpark niet in het Goffertstadion
maar ik denk zeker dat er qua profesionaliteit nog veel te winnen is. Als ik alleen al zie wat PSV een slag heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar met het stadion en de marketing. Dat lijkt nu tenminste ergens op. En dat is dan de top van NEderland.
Ik vind 20.00 uur op zich best, maar anderzijds weet men dat er veel weerstand tegen is en het kan door die tijdstippen aan te passen inderdaad volledig weggenomen worden...quote:Op maandag 11 februari 2008 23:16 schreef Adelante het volgende:
ik snap wel dat ze meer willen halen uit de live! wedstrijden door om 14, 16 en 18 uur uit te zenden, maar vervroeg die tijdstippen dan met een uurtje, zodat de samenvattingen alsnog om 19 uur kunnen
gelukkig zijn er meer mensen dan alleen jij! We zijn als kinderen allemaal begonnen met kijken om 19.00, dat ga je toch niet overboord gooienquote:Op maandag 11 februari 2008 23:19 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Als live maar bij een mooi pakket komt
Bron: frontpage.fok.nlquote:Het lukt de Eredivisie CV (ECV) maar niet om het onderste uit de kan te krijgen bij de verkoop van de televisierechten. Het lijkt er opnieuw op dat de samenvattingen van de voetbalwedstrijden bij de NOS terecht zal komen voor twaalf miljoen euro per jaar. Dat is fors minder dan de 35 miljoen per jaar die John de Mol drie jaar geleden neerlegde.
In een wanhopige poging om meer geld binnen te harken nodigde de Eredivisie CV, waar alle voetbalclubs in zitten, alle partijen uit om over de voorwaarden te praten. Maar ook daarna had SBS geen zin om mee te bieden. RTL deed uiteindelijk wel een bod, maar deze was een stuk lager dan die van de NOS.
De ECV verbond aan het verkrijgen van de tv-rechten strenge voorwaarden. Zo mochten samenvattingen zondag niet voor 20:00 uur beginnen. Dat zorgde al meteen voor veel kritiek. Ook moesten spotjes van sponsors en gokspelletjes worden uitgezonden.
Toch kan het zijn dat het nog anders gaat worden. De clubs denken erover een eigen eredivisie kanaal op te tuigen. Als dat doorgaat, zijn de samenvattingen daarop te zien. Opmerkelijk genoeg blijkt het domein Sport7.nl in aanvraag te zijn. Door wie is onbekend.
Waarom is dat na 20:00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.quote:Zo mochten samenvattingen zondag niet voor 20:00 uur beginnen. Dat zorgde al meteen voor veel kritiek. Ook moesten spotjes van sponsors (.....) worden uitgezonden.
Dat is ook een zakelijke beslissing, namelijk van de kopende partij. Om 20:00 is er veel meer concurrentie (BzV, Loterijshit) zodat er minder mensen naar voetbal kijken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:10 schreef paddy het volgende:
Waarom is dat na 20.00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.
Waarom denk je dat ze zo graag die samenvattingen om 20:00 uur hebben? Zodat ze weer lekker met de tijden van de wedstrijden kunnen hannessen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
-edit-
Samenvattingen om 20:00 zijn nou idd ook weer niet zo'n ramp. Das is een kwestie van nostalgie en bang zijn voor veranderingen.
De daadwerkelijke wedstrijden, die zouden weer op normale tijden moeten worden gespeeld..
I Know.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze zo graag die samenvattingen om 20:00 uur hebben? Zodat ze weer lekker met de tijden van de wedstrijden kunnen hannessen.
Er moet verplicht reclame worden uitgezonden voor gokspelletjes lolquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Zucht, weer heerlijk zonder reclame naar samenvattingen kijken
Ja lekker eerst 4 wedstrijden, dan andere sporten, dan het nieuws en dan de laatste wedstrijd zienquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Als ze om 20:00 uur gaan uitzenden zit er helemaal geen journaal meer tussen johquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:45 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Ja lekker eerst 4 wedstrijden, dan andere sporten, dan het nieuws en dan de laatste wedstrijd zien![]()
go RTL
Met "de andere sporten" en het acht uur journaal er doorheen voordat de samenvattingen van de kleinere clubs te zien zijn...quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Onzin, de commerciële omroepen willen gewoon van het voetbal af. Ze moeten het om 20.00u uitzenden en dan zenden ze liever andere dingen uit, bovendien is er veel concurrentie op dat tijdstip en dus denken ze dat het te weinig oplevert..quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:
Daar gaat weer een stroom subsidie vanuit de overheid naar het voetbal. Laat dat toch gewoon over aan de commerciële omroepen. Uit het feit dat het bod van RTL een stuk lager was en SBS helemaal niet geïnteresseerd is, valt al af te leiden dat de publieke omroep veel te veel wil betalen.
Jaja, het Acht uur journaal binnen een uitzending die om 8 uur begint...quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:04 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Met "de andere sporten" en het acht uur journaal er doorheen voordat de samenvattingen van de kleinere clubs te zien zijn...
![]()
Ik zeg toch niet dat het zo zal worden, ik zeg dat het zo wás. Ik moet zeggen dat ik daardoor helemaal geen probleem had met talpa/rtl.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jaja, het Acht uur journaal binnen een uitzending die om 8 uur begint...
Er staan allemaal regels in de nieuwe rechten. Zo moet iedere samenvatting een x aantal minuten duren en verplichte interviews ed. Het is dus al lang niet meer zo als vroeger. Bovendien zijn we een x aantal jaar verder en hebben ze bij de NOS ook niet liggen slapen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:51 schreef NightH4wk het volgende:
Waarom kopen ze niet alleen de samenvattingen van AFCA, PSV en Feyenoord, de rest zenden ze toch niet uit.
Met Anita Froger (of hoe heet ze) als vaste commentator...quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:29 schreef MrHayo het volgende:
als het maar niet in handen van SBS komt vind ik het best. anders gooien ze er zo hart van nederland tussen door :/
A. is het commercieel niet slim want na het verlies van ogneveer 1 miljoen kijkers toen het naar de commerciëlen ging raak je er nog meer kwijt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Waarom is dat na 20:00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.
Natasja Froger.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:10 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Met Anita Froger (of hoe heet ze) als vaste commentator...
SBS zou de klanten sowieso schofferen met hun zeer familiegerichte programmering. Dan zouden de samenvattingen na HvN+Shownieuws geprogrammeerd worden (in geval van een film kunnen de fans het voetbal pas rond middernacht kunnen bekijken). En dan heb ik het nog niet over de belspelletjes.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:29 schreef MrHayo het volgende:
als het maar niet in handen van SBS komt vind ik het best. anders gooien ze er zo hart van nederland tussen door :/
quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:
Daar gaat weer een stroom subsidie vanuit de overheid naar het voetbal. Laat dat toch gewoon over aan de commerciële omroepen. Uit het feit dat het bod van RTL een stuk lager was en SBS helemaal niet geïnteresseerd is, valt al af te leiden dat de publieke omroep veel te veel wil betalen.
Vanuit jouw oogpunt misschien niet, maar commercieel gezien natuurlijk wel. Voetbal is voor de meeste mensen heerlijk om te kijken in de vooravond onder of net na het eten. Vanaf 20.00 wil je misschien nog een beetje actualiteiten oid zien, maar daarna wil je gewoon of emo tv (NED1) of puur vermaak (RTL / SBS) zien. Voetbalsamenvattingen zijn niet echt iets voor prime-time tv. Dus daardoor haken adverteerders af, krijg je minder geld en heeft niemand er wat aan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
I Know.
Maar opzich is het feit alleen dat het van 19:00 naar 20:00 gaat niet echt een probleem..
En deel van de bevolking, een ander deel wil dat wel, maar dat doen we dan wel achter de decoder.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:54 schreef thloreg het volgende:
Nou laten we hopen dat de NOS dus haar zijn krijgt en we de aloude Mart Smeets weer snel terugzien als anchorman op de zondagavond. Zij we gelijk van die knuffel neger Umberto Tan en die andere kale nietszegger, Jan van Halst, verlost. Hiermee is gelijk bewijzen dat Nederland nooit de commerciele manier hoe Endemol en RTL Sport probeerden te slijten zal aanslaan. Men wil het gewoon niet dat geneuzel eromheen zoals ze bij de BBC doen. Gewoon, hup bord op schoot,korte intro en beginnen met de wedstrijden.
Maar dat deel wil er dan weer niet voor betalen....quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En deel van de bevolking, een ander deel wil dat wel, maar dat doen we dan wel achter de decoder.
ga je dat nou elke 5 dagen vragenquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:34 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer komt de uitslag ?
ik denk dat de NOS de uitzendrechten voor een grootdeel terug verdientquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:42 schreef Nielsch het volgende:
Jammer als voetbal echt weer bij de NOS komt. Die zwaar gecommercialiseerde zooi moet bij een commerciele zender. Weer een enorme sloot belastinggeld naar plat volksvermaak waar de markt best zelf voor kan betalen. Schande! Voetbal bij de RTL of SBS en de belastingen omlaag, zo zou het moeten zijn!
Als de commerciële omroepen geen interesse hebben, kan het bod van de NOS dus nog een fors stuk omlaag worden bijgesteld. Verantwoord omgaan met belastinggeld. Iedere cent die te veel wordt betaald is een verkapte overheidssubsidie voor een bedrijfstak die in Nederland op veel te grote voet leeft.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Onzin, de commerciële omroepen willen gewoon van het voetbal af. Ze moeten het om 20.00u uitzenden en dan zenden ze liever andere dingen uit, bovendien is er veel concurrentie op dat tijdstip en dus denken ze dat het te weinig oplevert..
Dat is toch ook gebeurd.. Vorige keer heeft een commerciële omroep ik geloof 30+ miljoen voor de samenvattingen betaald. NOS biedt nu iets van 17 miljoen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:28 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Als de commerciële omroepen geen interesse hebben, kan het bod van de NOS dus nog een fors stuk omlaag worden bijgesteld. Verantwoord omgaan met belastinggeld.
Het bod van RTL ligt substantieel lager, zo meldde het oorspronkelijke bericht. Dus heeft de NOS veel te veel geld geboden. Er is simpelweg geen concurrent die serieus meebiedt. Het belachelijke bedrag waarmee Talpa zichzelf op de kaart wilde zetten is natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Nederland 1 is al de grootste zender en heeft het voetbal veel minder hard nodig.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is toch ook gebeurd.. Vorige keer heeft een commerciële omroep ik geloof 30+ miljoen voor de samenvattingen betaald. NOS biedt nu iets van 17 miljoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |