abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56128615
Wat gaat er gebeuren met Tan en van Gangelen?

En die mensen die de NOS vroeger geweldig vonden keken waarschijnlijk niet eens na het journaal.
- verwijderd door admin -
pi_56128693
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:41 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Als de NOS het objectiever zou brengen heb ik geen problemen met de NOS. In de nieuwe insteek, zonder reclame maar mét nieuwe mensen (meer diversiteit qua clubsympathie), wil ik ze best een kans geven.

Tegen hetzelfde oude kliekje roep ik keihard nee.
Welke clubsymathie?? Jack is voor afc, tom voor heracles en mart vind voetbal niks.
pi_56128760
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:45 schreef groenen het volgende:

En die mensen die de NOS vroeger geweldig vonden keken waarschijnlijk niet eens na het journaal.
Denk het wel, toen kwamen er ook samenvattingen .
sig verwijderd door FA
pi_56128841
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Denk het wel, toen kwamen er ook samenvattingen .
Ja, van RKC-Sparta 2 minuten met 1 camera, denk je dat Youp van het Hek daarop zat te wachten?

Waarschijnlijk niet, maar die heeft nu wel het hoogste woord dat de NOS geweldig is/was.
- verwijderd door admin -
pi_56128899
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:48 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Welke clubsymathie?? Jack is voor afc, tom voor heracles en mart vind voetbal niks.
Ja, haha.

NOS is een hilversum clubje=een regio amsterdam clubje. Krijg je nu natuurlijk die calimero plaatjes weer maar er zijn volgens mij (in ieder geval 1, Schelvis) genoeg mensen die dat kunnen onderbouwen.

Het is niet eens raar te noemen verder, heeft gewoon met de ligging te maken.
pi_56128932
Laat ze alsjeblieft gewoon verstandig doen en dit doen:
- Een apart voetbalprogramma, niet met andere sporten erbij (oude NOS) van 1,5 uur op zondag.
- Alle wedstrijden moeten via internet bekeken kunnen worden, niet alleen van één club (dus zoals het nu is).
- De belangrijkste wedstrijden eerst.
- Ook genoeg aandacht voor andere, minder belangrijke wedstrijden.
- Geen journaal tussendoor als het bij de NOS zit.
- Maximaal drie reclameblokken van vijf minuten (als het bij RTL oid komt).
- Geen urenlange analyses aan tafel.

Dan ben ik een gelukkig man.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56128938
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:14 schreef MaxPower het volgende:
en voor de zeikerds die het niet terug naar de NOS willen: onderbreking door korfbal en het journaal mag niet meer. Dus straks lekker reclameloos de samenvattingen tussen 20:00 en 21:00
Tof als de hele wereld journaal en boer zoekt vrouw kijkt. Geen hond die voetbal kijkt.
pi_56128964
Ik snap die verheerlijking van de NOS ook echt niet. Met dat kutjournaal ertussen. En Mart Smeets...

Het erge was trouwens vooral dat exact hetzelfde journaal toen ook op NED 1 te zien was

Wat ik wel jammer vind is dat de voorbeschouwingen op zondagochtend/middag weg zijn.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 januari 2008 @ 13:59:04 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56128991
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:45 schreef groenen het volgende:

Gewoon bij RTL blijven ze hebben nog de bierdivisie, beker en uitwedstrijden Oranje.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_56129005
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Tof als de hele wereld journaal en boer zoekt vrouw kijkt. Geen hond die voetbal kijkt.
Dat komt ook omdat voetbal tegenwoordig via internet en makkelijker via Sport1 te kijken is.

Kijk jij naar de samenvattingen als je al Feyenoord - PSV en Ajax - AZ live hebt gezien? Ik niet hoor .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56129074
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:48 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Kom zeg, Jack voor AFC... Zal best, ik heb ook een favoriete amateurclub. Het Ajax-sausje zit er gewoon over heen en dat kun je niet ontkennen. Ik heb verschillende De Graafschap-Ajax potjes meegemaakt waar ze elleboogjes van Ajacieden niet uitzonden maar wel weer even de overtredingen van Bot gingen analyseren. De druppel was destijds Willem II - FC Utrecht waarin Hans van de Haar met een prachtige stiftbal scoorde en Arno Vermeulen het niet kon laten te vermelden dat hij op die manier scoorde omdat hij in de Ajax-opleiding had gezeten...

[/calimeroverhaal]
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  Forum Admin vrijdag 18 januari 2008 @ 14:03:29 #287
35723 crew  GGMM
pi_56129101
Als je nu ook al voor samenvattingen moet gaan betalen wordt het helemaal triest zeg.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:05:28 #288
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56129142
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:03 schreef GGMM het volgende:
Als je nu ook al voor samenvattingen moet gaan betalen wordt het helemaal triest zeg.
Waar staat dat dan?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 januari 2008 @ 15:28:11 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56131474
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:41 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Als de NOS het objectiever zou brengen heb ik geen problemen met de NOS. In de nieuwe insteek, zonder reclame maar mét nieuwe mensen (meer diversiteit qua clubsympathie), wil ik ze best een kans geven.

Tegen hetzelfde oude kliekje roep ik keihard nee.
dikke kans dat de halve RTL inboedel kan komen aangezien die veel minder hebben. Alleen VI en de interlands blijven daar over. Dus kan Tan het ook bij de NOS gaan doen lijkt me!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 januari 2008 @ 15:28:57 #290
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56131499
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:03 schreef GGMM het volgende:
bij wet vastgelegd dat dat nooit mag. Punt klaar met die discussie!
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:07:57 #291
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56134219
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:22 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wordt wel saai dan zonder de analyses.
Optisch bedrog: RTL Voetbal op zondag effectief 60-70 minuten uit (zonder reclames), analyses kunnen volgens mij wel in de uitzending gepropt worden.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:09:43 #292
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56134254
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dikke kans dat de halve RTL inboedel kan komen aangezien die veel minder hebben. Alleen VI en de interlands blijven daar over. Dus kan Tan het ook bij de NOS gaan doen lijkt me!
Dat lijkt aannemelijk aangezien Humberto de NOS na goed overleg verliet (lees: niet met bombarie zoals Jack Spijkerman bij de VARA of Beau van Erven Dorens bij RTL).
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 januari 2008 @ 17:10:16 #293
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56134264
gewoon de samenvattingen, paar interviewtjes en klaar. 4 duels op zondag laat je de overige wedstrijden van vrijdag en zaterdag snel zien en ben je in 75 minuten klaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_56188096
Vind dat RTL het nu perfect doet op de reclame na dan.

Even korte, duidelijke en leuke analyses. Daarnaast goede volgorde, overzichtje en interviews.
Als NOS het zo overneemt(deden ze in laaste seizoen) vind ik het best
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_56217222
quote:
Inkomsten uit tv-gelden substantieel deel van begroting

Kassa voor Ajax en PSV

door JAAP DE GROOT en MIKE VERWEIJ

AMSTERDAM – Ajax en PSV volgen de biedingen op de voetbalrechten met bijzondere belangstelling. Niet vreemd. Uit stukken van de Eredivisie CV blijkt dat de inkomsten uit de tv-gelden een substantieel deel vormen van de begrotingen van de Amsterdammers en de Eindhovenaren. Ajax en PSV incasseren aan het einde van dit seizoen een bedrag dat rond de 5,6 miljoen euro schommelt. Dat is ruim 8% van de totale begroting van beide clubs. Feyenoord (circa 4,7 miljoen euro) en AZ (pakweg 4,2 miljoen euro) volgen op gepaste afstand.

Nu iedereen het over de verkoop van de tv-rechten heeft, kan het geen kwaad om aan te geven wie wat ontvangt en wat de consequenties zijn als dit bedrag wordt opgeschroefd (bijvoorbeeld naar 100 miljoen euro) of zwaar tegenvalt (50 miljoen). Daarom worden voor de volgende berekeningen de inkomsten voor dit seizoen (70 miljoen) aangehouden. De verdeelsleutel is door de diverse wegingsfactoren en diverse momentopnames (prestaties per kwartaal) overigens hogere wiskunde. Van de dit seizoen te verdelen 70 miljoen euro gaat 17,5% (12,25 miljoen euro) naar de clubs in de Jupiler League; 2,5% (1,75 miljoen euro) wordt besteed aan de kosten van de Eredivisie CV en de afdracht aan de KNVB. Voor de clubs uit de eredivisie blijft er zodoende 56 miljoen euro over.

De helft van dat bedrag (28 miljoen) wordt uitgekeerd aan de hand van de ’gewogen Club Positioning Matrix (CPM)-ranking’, gemeten door een sportmarketingbureau. In het ideale geval kunnen de eredivisionisten een score behalen van 3462 punten. Die zijn te verdienen aan de hand van merkwaarde (maximaal 800 pnt), imago (800 pnt), doelgroep (300 pnt), stadion (460 pnt), marketingwaarde/shirtsponsorschap (800 pnt) en de UEFA-ranking (302 pnt).

Uit het door Sport+Markt uitgevoerde onderzoek van oktober 2007 blijkt Ajax de ’meest interessante’ club van Nederland. De Amsterdammers voeren met 2807 punten de ranglijst aan voor PSV (2648), Feyenoord (2440), AZ (2241) en SC Heerenveen (2032). VVV Venlo is hekkensluiter met 1038.

Het uit te keren CPM-percentage komt vervolgens tot stand aan de hand van de CPM-score in het huidige seizoen en de twee voorafgaande seizoenen, rekening houdend met wegingsfactor 2 voor het huidige seizoen, 1,5 voor het afgelopen jaar en 1 voor het daaraan voorafgaande seizoen.

Voor komend jaar komt het erop neer dat Ajax circa 9,77% van de 28 miljoen euro incasseert (2,74 miljoen), PSV 9,14% (2,56 miljoen), AZ 7,51% (2,1 miljoen) en Feyenoord 8,27% (2,32 miljoen). Voor een club als NAC – goed voor 4,65% – levert de CPM-score toch nog 1,3 miljoen euro op.

Geheel omstreden is de meting niet, zo blijkt uit de paperassen. ’Clubs zullen blijven onderzoeken of er betere mechanismen te vinden zijn dan CPM om de merkwaarde van clubs in het binnenland met elkaar te kunnen vergelijken. Zodra hiervoor naar de mening van de clubs een beter alternatief voorhanden is, zal dit in de plaats komen van de CPMwaardering.’

De resterende 28 miljoen euro wordt verdeeld aan de hand van de prestaties van het huidige seizoen en de twee voorgaande jaren. Om het nóg ingewikkelder te maken worden in de lopende voetbaljaargang élk kwartaal de percentages berekend en daarvan wordt weer het gemiddelde bepaald. Daardoor is het nog niet precies mogelijk om de uitkeringsbedragen voor dit jaar te berekenen. Voor het gemak volgt er een rekenvoorbeeld aan de hand van de huidige stand in de eredivisie.

De gewogen prestatiescore wordt gemeten overeenkomstig de navolgende formule: ranglijst huidig seizoen en die van de twee voorafgaande jaren, rekening houdend met de wegingsfactoren 2 (dit seizoen), 1,5 (afgelopen jaar) en 1 (het seizoen daarvoor). Hierbij geldt dat een club punten ontvangt voor zijn plaats op de ranglijst volgens de formule (19 min de plaats op de ranglijst). Indien een club één van de drie jaren niet in de eredivisie uitkwam, wordt zijn plaats in de stand fictief bepaald op nummer 18.

Door de vele kampioenschappen in het afgelopen decennium is het in dit opzicht vooral voor PSV kassa. De Eindhovense club vangt een bedrag van rond de 3,05 miljoen euro. Ajax is met 2,88 miljoen een goede tweede en Feyenoord is ondanks het teleurstellende seizoen 2006/2007 nog steeds nummer drie (2,41 miljoen).

AZ moet de huidige elfde stek vooralsnog bekopen met 2,09 miljoen euro. Een club als NAC incasseert weer circa 1,2 miljoen euro .
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:09:13 #296
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56217836
Ja, alles stond vorige week wel in VI uitgelegd. Vooral Heracles is de dupe, omdat de gemiddelde leeftijd van de supporters zo hoog is.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:21:52 #297
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_56218060
WTF!

En dat bepaalt die Vd Wal Bake of niet?

En wat was er dan precies mis met een relatief oude supportersschare pfaf? Pensionada die geld teveel hebben wegens kinderen uit huis, veel bier kunnen drinken (uiterlijk maakt toch al niet meer uit) en heel de dag naar al die betaal voetbalzenders kunnen kijken.
Ik vraag me ook af hoe 'imago' gemeten wordt. En 'marketingwaarde/shirtsponsorschap'? Wat voor invloed heeft dat in godsnaam op het aantal kijkercijfers van het voetbal?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:26:11 #298
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56218129
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:21 schreef Stpan het volgende:
WTF!

En wat was er dan precies mis met een relatief oude supportersschare pfaf? Pensionada die geld teveel hebben wegens kinderen uit huis, veel bier kunnen drinken (uiterlijk maakt toch al niet meer uit) en heel de dag naar al die betaal voetbalzenders kunnen kijken.
Ik vraag me ook af hoe 'imago' gemeten wordt. En 'marketingwaarde/shirtsponsorschap'? Wat voor invloed heeft dat in godsnaam op het aantal kijkercijfers van het voetbal?
Adverteerders zijn geinteresseerd in 20 - 30 jarigen.
Het imago wordt gemeten met behulp van ondervragingen, enquetes etc..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 januari 2008 @ 12:29:27 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56221161
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:21 schreef Stpan het volgende:
WTF!

heeft geen invloed op de kijkcijfers maar wel of er de interessante mensen kijken.

een zender is alleen bereid veel geld te betalen voor de uitzendrechten als die een marketingtechnisch gezien een interessante doelgroep kijkt. De clubs die die doelgroep binnenhalen krijgen daarvoor extra betaald nu. Dit zet clubs waarschijnlijk meer aan anders te kijken naar hun supporters
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56221264
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

heeft geen invloed op de kijkcijfers maar wel of er de interessante mensen kijken.

een zender is alleen bereid veel geld te betalen voor de uitzendrechten als die een marketingtechnisch gezien een interessante doelgroep kijkt. De clubs die die doelgroep binnenhalen krijgen daarvoor extra betaald nu. Dit zet clubs waarschijnlijk meer aan anders te kijken naar hun supporters
Toch klopt het niet helemaal denk ik (wel jou verhaal hierboven maar in het algemeen...).

Woerts had ook wel een punt met het volgende: het gaat niet alleen om de supportersschare maar meer om wat die mensen uitgeven aan het voetbal. Feyenoord heeft dacht ik de meest betalende supporters maar daar wordt niet naar gekeken.

Trouwens belachelijk dat AZ zo hoog staat, spelen 1 jaar leuk voetbal, ze houden die enquette en ze komen hoog uit, dat is toch helemaal niet representatief? Als AZ de komende jaren zo presteert als ze nu doen krijgen ze veel te veel geld want al die mensen rennen hard weg daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')