abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56620915
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Daar zijn de meningen over verdeeld hier geloof ik
Het is gewoon een feit dat relatief gezien de wedstrijden cq samenvattingen in Frankrijk bijvoorbeeld beter worden bekeken dan in Nederland. Dan kunnen mensen meningen hebben van niet, want dat is gewoon een kwestie van interesse, de markt als geheel laat blijken dat dus wel zo is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_56675453
quote:
Mediabedrijven doen tweede bod op voetbalrechten

EINDHOVEN - De mediabedrijven die belangstelling hebben getoond voor de televisierechten van de eredivisie voetbal zijn dezer dagen bij de Eredivsie CV (ECV) op gesprek geweest. Tot dinsdag 12.00 uur krijgen ze de kans om een tweede bod uit te brengen.

Directielid Jan de Jong van de NOS zei maandag tijdens een forumdiscussie georganiseerd door de supportersvereniging van PSV dat hij eerder die dag op bezoek was geweest bij de ECV. Directeur Alex Tielbeke van de ECV bevestigde dat ook de concurrerende bieders zoals SBS en RTL langs zijn geweest.
De NOS en ECV hebben maandag niet over geld gesproken maar wel over de toekomst van het voetbal in Nederland, zei De Jong in een toelichting. Tijdens de discussie bleek dat de publieke omroep en de voetbalclubs nog steeds ernstig verdeeld zijn over het begintijdstip van de samenvattingen op zondag.

Verschuiving
De Jong noemde het nieuwe aanvangstijdstip van 20.00 uur dat de ECV heeft voorgesteld 'onbespreekbaar'. Het voetbal dreigt door die verschuiving weer veel televisiekijkers te verliezen, meent de NOS. Directeur Tielbeke van de ECV zegt dat 20.00 uur 'vaststaat'.

De NOS wilde maandagavond niet zeggen of er reden is haar eerste bod te wijzigen. De mediacommissie van de ECV beoordeelt de nieuwe biedingen deze week en stelt een advies op. Eind februari valt de finalebeslissing, aldus Tielbeke.
Onbegrijpelijk dat ze zo erg vasthouden aan 20.00.
  maandag 11 februari 2008 @ 23:16:28 #53
3185 Adelante
To let it go now
pi_56675530
ik snap wel dat ze meer willen halen uit de live! wedstrijden door om 14, 16 en 18 uur uit te zenden, maar vervroeg die tijdstippen dan met een uurtje, zodat de samenvattingen alsnog om 19 uur kunnen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 11 februari 2008 @ 23:19:11 #54
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56675605
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat ze zo erg vasthouden aan 20.00.
Als live maar bij een mooi pakket komt
pi_56675620
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Bon Jovi staat in het Goffertpark niet in het Goffertstadion

maar ik denk zeker dat er qua profesionaliteit nog veel te winnen is. Als ik alleen al zie wat PSV een slag heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar met het stadion en de marketing. Dat lijkt nu tenminste ergens op. En dat is dan de top van NEderland.
naam post
AFC AJAX
  dinsdag 12 februari 2008 @ 09:44:13 #56
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56679137
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:16 schreef Adelante het volgende:
ik snap wel dat ze meer willen halen uit de live! wedstrijden door om 14, 16 en 18 uur uit te zenden, maar vervroeg die tijdstippen dan met een uurtje, zodat de samenvattingen alsnog om 19 uur kunnen
Ik vind 20.00 uur op zich best, maar anderzijds weet men dat er veel weerstand tegen is en het kan door die tijdstippen aan te passen inderdaad volledig weggenomen worden...
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 februari 2008 @ 12:45:16 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56682238
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:19 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Als live maar bij een mooi pakket komt
gelukkig zijn er meer mensen dan alleen jij! We zijn als kinderen allemaal begonnen met kijken om 19.00, dat ga je toch niet overboord gooien

Maar als ik goed begrijp heeft de NOS keihard een bod gedaan met als voorwaarde 19.00u?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56682886
En de ECV zegt 'keihard' nee.

Onbegrijpelijk.
pi_56700857
quote:
Het lukt de Eredivisie CV (ECV) maar niet om het onderste uit de kan te krijgen bij de verkoop van de televisierechten. Het lijkt er opnieuw op dat de samenvattingen van de voetbalwedstrijden bij de NOS terecht zal komen voor twaalf miljoen euro per jaar. Dat is fors minder dan de 35 miljoen per jaar die John de Mol drie jaar geleden neerlegde.

In een wanhopige poging om meer geld binnen te harken nodigde de Eredivisie CV, waar alle voetbalclubs in zitten, alle partijen uit om over de voorwaarden te praten. Maar ook daarna had SBS geen zin om mee te bieden. RTL deed uiteindelijk wel een bod, maar deze was een stuk lager dan die van de NOS.

De ECV verbond aan het verkrijgen van de tv-rechten strenge voorwaarden. Zo mochten samenvattingen zondag niet voor 20:00 uur beginnen. Dat zorgde al meteen voor veel kritiek. Ook moesten spotjes van sponsors en gokspelletjes worden uitgezonden.

Toch kan het zijn dat het nog anders gaat worden. De clubs denken erover een eigen eredivisie kanaal op te tuigen. Als dat doorgaat, zijn de samenvattingen daarop te zien. Opmerkelijk genoeg blijkt het domein Sport7.nl in aanvraag te zijn. Door wie is onbekend.
Bron: frontpage.fok.nl

Beken schuld..Kijk weinig tot geen voetbal, maar kom mij niet aanzetten met voetbal is ontspannend , want heeft mij al eens een keukenstoel gekost doordat de visite zo blij was met een doelpunt
quote:
Zo mochten samenvattingen zondag niet voor 20:00 uur beginnen. Dat zorgde al meteen voor veel kritiek. Ook moesten spotjes van sponsors (.....) worden uitgezonden.
Waarom is dat na 20:00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 13-02-2008 12:48:41 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_56700890
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:10 schreef paddy het volgende:

Waarom is dat na 20.00 zo'n groot probleem? En het is toch begrijpelijk dat de sponsors ook aandacht willen? Voetbal is gewoon zakelijk.
Dat is ook een zakelijke beslissing, namelijk van de kopende partij. Om 20:00 is er veel meer concurrentie (BzV, Loterijshit) zodat er minder mensen naar voetbal kijken.
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:25:44 #61
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_56701131
Daar gaat weer een stroom subsidie vanuit de overheid naar het voetbal. Laat dat toch gewoon over aan de commerciële omroepen. Uit het feit dat het bod van RTL een stuk lager was en SBS helemaal niet geïnteresseerd is, valt al af te leiden dat de publieke omroep veel te veel wil betalen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:26:22 #62
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56701146
Zucht, weer heerlijk zonder reclame naar samenvattingen kijken
pi_56701155
-edit- Gewijzigd

Samenvattingen om 20:00 zijn nou idd ook weer niet zo'n ramp. Das is een kwestie van nostalgie en bang zijn voor veranderingen.

De daadwerkelijke wedstrijden, die zouden weer op normale tijden moeten worden gespeeld. .

[ Bericht 42% gewijzigd door paddy op 13-02-2008 13:46:47 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:29:17 #64
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56701200
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

-edit-

Samenvattingen om 20:00 zijn nou idd ook weer niet zo'n ramp. Das is een kwestie van nostalgie en bang zijn voor veranderingen.

De daadwerkelijke wedstrijden, die zouden weer op normale tijden moeten worden gespeeld. .
Waarom denk je dat ze zo graag die samenvattingen om 20:00 uur hebben? Zodat ze weer lekker met de tijden van de wedstrijden kunnen hannessen.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 13-02-2008 13:48:13 ]
pi_56701233
Laat het voetbal maar lekker achter de decoder. Hieraan zou geen gemeenschapsgeld gegeven moeten worden.
pi_56701253
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze zo graag die samenvattingen om 20:00 uur hebben? Zodat ze weer lekker met de tijden van de wedstrijden kunnen hannessen.
I Know.

Maar opzich is het feit alleen dat het van 19:00 naar 20:00 gaat niet echt een probleem. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56701305
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Er moet verplicht reclame worden uitgezonden voor gokspelletjes lol . Ik denk dat er wel reclame in komt
pi_56701536
quote:
Ja lekker eerst 4 wedstrijden, dan andere sporten, dan het nieuws en dan de laatste wedstrijd zien

go RTL
Built for Speed
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:53:49 #69
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56701690
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:45 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Ja lekker eerst 4 wedstrijden, dan andere sporten, dan het nieuws en dan de laatste wedstrijd zien

go RTL
Als ze om 20:00 uur gaan uitzenden zit er helemaal geen journaal meer tussen joh

En ik denk ook serieus wel dat ze geleerd hebben van de afgelopen jaren. Zo nonchalant als ze in het verleden omgingen met het voetbal, en dan met name de kleinere clubs, dat zullen ze niet snel meer doen lijkt me. Kijkers pikken het ook gewoon niet meer als Sparta-NAC in anderhalve minuut afgeraffeld gaat worden.
pi_56701804
Ik vind het eigenlijk wel best nu bij RTL 4.

Belspelletjes
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_56701900
quote:
Met "de andere sporten" en het acht uur journaal er doorheen voordat de samenvattingen van de kleinere clubs te zien zijn...

-is al gezegd-
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56701916
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:
Daar gaat weer een stroom subsidie vanuit de overheid naar het voetbal. Laat dat toch gewoon over aan de commerciële omroepen. Uit het feit dat het bod van RTL een stuk lager was en SBS helemaal niet geïnteresseerd is, valt al af te leiden dat de publieke omroep veel te veel wil betalen.
Onzin, de commerciële omroepen willen gewoon van het voetbal af. Ze moeten het om 20.00u uitzenden en dan zenden ze liever andere dingen uit, bovendien is er veel concurrentie op dat tijdstip en dus denken ze dat het te weinig oplevert..

Ben trouwens blij als het terug naar de NOS gaat, daar horen de samenvattingen gewoon thuis.
Net als MoTD bij de BBC hoort.

Het geld zal van de live rechten moeten komen, veel interessanter is wat daarmee gaat gebeuren.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:06:05 #73
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56701930
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:04 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Met "de andere sporten" en het acht uur journaal er doorheen voordat de samenvattingen van de kleinere clubs te zien zijn...

Jaja, het Acht uur journaal binnen een uitzending die om 8 uur begint...
pi_56702095
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jaja, het Acht uur journaal binnen een uitzending die om 8 uur begint...
Ik zeg toch niet dat het zo zal worden, ik zeg dat het zo wás. Ik moet zeggen dat ik daardoor helemaal geen probleem had met talpa/rtl.

Ik moet trouwens nog maar zien dat de uitzending naar 8 uur gaat. De NOS zijn dezelfde huilies die zaten te zeiken dat voetbal traditioneel bij de NOS hoorde toen de Mol er met de rechten vandoor ging. Aangezien hun bod nu ruim hoger is dan die van RTL en ze zo hangen naar traditie zie ik het nog wel gebeuren dat ze gewoon om 7 uur uitzenden.
Ik vind twaalf miljoen wel érg weinig trouwens. Nederlandse clubs komen er sowieso bekaaid vanaf als het op televisiegelden aankomt. Maarja,. dat krijg je met deze Mickey Mouse-competitie.

Ondanks dat het zo'n klein bedrag is vind ik wel dat de publieke omroep haar geld in andere dingen zou moeten steken. Bieden op uitzendrechten vind ik meer passen bij de commerciëlen. De publieken kunnen dat geld beter gebruiken om andere programma's te maken.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  Trouwste user 2022 woensdag 13 februari 2008 @ 13:17:59 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_56702176
Het zal allemaal wel. Als het voetbal maar bij langs de lijn blijft.

De laatste dag vorig jaar in de competitie is nu al legendarisch.

Ik wil naar Andy Houtkamp en Jack van Gelder kunnen luisteren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')