abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56259451
En daar kom je op mn punt. Dat sommige clubs vermogen hebben wat geen reet oplevert buiten vermoedelijke stille reserves. Waarom zou je dat niet waarderen dan?
"..and in my brain it's going wrong.."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 20:40:36 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56259671
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:34 schreef Staanplaats het volgende:
En daar kom je op mn punt. Dat sommige clubs vermogen hebben wat geen reet oplevert buiten vermoedelijke stille reserves. Waarom zou je dat niet waarderen dan?
voor een deel kunnen clubs daar weinig aan doen, Fortuna kan bijvoorbeeld de grond rondom het stadion niet exploiteren omdat de gemeente de vergunningen niet rond maakt en die hebben daar nu net de ligging voor. PSV heeft het geluk en het nadeel dat het stadion midden in de stad ligt etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56262368
Toch vind ik het wel deels typerend voor de voetbalwereld. Altijd maar verkondigen dat het zo professioneel is etc. Maar als ze dan ergens afgerekend op moeten worden, kunnen ze er ineens niks aan doen.
Alsof andere bedrijven maar vrijblijvend kunnen uitbereiden. Die lopen ook op tegen de gemeentelijke muren/instanties etc.

Een stadion in eigen beheer zal dan niet direct extra inkomsten meebrengen, maar zou toch op z'n minst moeten zorgen dat het dan bijdraagt in terugbrengen van de kosten (besparing huur -/- onderhoud, afschrijvingen etc. moet toch op z'n minst een positief resultaat opleveren). En anders moeten clubs maar kijken hoe ze wel aan die extra inkomsten komen, als Bon Jovi in de Goffert ken staan, waarom dan niet in Sittard?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 22:23:05 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56262651
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:11 schreef Staanplaats het volgende:
Toch vind ik het wel deels typerend voor de voetbalwereld. Altijd maar verkondigen dat het zo professioneel is etc. Maar als ze dan ergens afgerekend op moeten worden, kunnen ze er ineens niks aan doen.
Alsof andere bedrijven maar vrijblijvend kunnen uitbereiden. Die lopen ook op tegen de gemeentelijke muren/instanties etc.

Een stadion in eigen beheer zal dan niet direct extra inkomsten meebrengen, maar zou toch op z'n minst moeten zorgen dat het dan bijdraagt in terugbrengen van de kosten (besparing huur -/- onderhoud, afschrijvingen etc. moet toch op z'n minst een positief resultaat opleveren). En anders moeten clubs maar kijken hoe ze wel aan die extra inkomsten komen, als Bon Jovi in de Goffert ken staan, waarom dan niet in Sittard?
Bon Jovi staat in het Goffertpark niet in het Goffertstadion

maar ik denk zeker dat er qua profesionaliteit nog veel te winnen is. Als ik alleen al zie wat PSV een slag heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar met het stadion en de marketing. Dat lijkt nu tenminste ergens op. En dat is dan de top van NEderland.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56314987
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Bon Jovi staat in het Goffertpark niet in het Goffertstadion

maar ik denk zeker dat er qua profesionaliteit nog veel te winnen is. Als ik alleen al zie wat PSV een slag heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar met het stadion en de marketing. Dat lijkt nu tenminste ergens op. En dat is dan de top van NEderland.
Hahaha, kut! Zie je dan had ik toch Guus Meeuwis als voorbeeld moeten nemen

Maar met name met dat laatste kan ik mij vinden. (Top)clubs steken zeeë n van tijd in kansloze ideeën, terwijl echte professionaliteit nog amper te ontdekken is. Stond wat dat betreft wel een mooi stuk over Heerenveen in de VI. Dat dat een club is met wel een goed beleid, en wat ze ook goed weten te verkopen naar de buitenwereld.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 10:34:39 #31
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56315671
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:11 schreef Staanplaats het volgende:

Omdat men in Sittard al wedstrijden gecombineerd heeft met artiesten na afloop (wat ook geen succes was).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:13:50 #32
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56316116
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 08:26 schreef Staanplaats het volgende:
Dat dat een club is met wel een goed beleid, en wat ze ook goed weten te verkopen naar de buitenwereld.
Vooral dat laatste, Heerenveen verkoopt zichzelf al jarenlang buitengewoon goed. Een jaar of tien geleden stond Heerenveen bijvoorbeeld al bekend als een club die aanvallend voetbal speelt, terwijl het toen gewoon een 'ordinaire' counterploeg was. Maar ook buiten het voetbal heeft de club een sterk beeldmerk gecreeerd dat ze bovendien uitmuntend uitbuiten.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_56316152
Lekker bij RTL houden.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 27 januari 2008 @ 16:32:57 #34
3185 Adelante
To let it go now
pi_56342706
en live wedstrijden bij tele2
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56591428
quote:
Voorspelling: samenvattingen voor 17 miljoen naar NOS

Sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake denkt dat de voetbalsamenvattingen van de eredivisie voor 17 miljoen euro naar de NOS gaan. Bij de vorige verkoopronde waren die samenvattingen nog 35 miljoen waard en het was John de Mol die dat bedrag op tafel legde.

Van den Wall Bake doet die voorspellingen, zij het met enig voorbehoud, in de nieuwsbrief van zijn bedrijf Van den Wall Bake Consult.

Volgens de sportmartketingman krijgt een combinatie van kabelaars, aangevuld met een financier de rechten voor live-voetbal. Bedrijven die mogelijk deel uit maken van die deal zijn Cyrte (John de Mol), Zesko, UPC/Sport1, en wellicht zelfs KPN en Telegraaf. Van den Wall Bake gaat uit een een vijf-jarige deal met als basis variabele abonnementen met het accent op pay-per-view.

De radiorechten zijn onderwerp van discussie. NOS en BNR zijn daar nog in felle strijd verwikkeld, waarbij de NOS op basis van het verleden een voorkeur heeft. Maar, zoals de sportmarketeer schrijft, prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

De laatste voorspelling: KPN krijgt de mobiele rechten voor 5 miljoen euro.

Bron: Van den Wall Bake Consult / Broadcast Magazine
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2008 @ 23:55:08 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56594123
waarmee er dus minimaal evenveel als de vorige keer wordt binnengehaald, waarschijnlijk zelfs meer. En die 5 jaar lijkt me vrij logisch.
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:03:47 #37
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56599393
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:55 schreef rubbereend het volgende:
waarmee er dus minimaal evenveel als de vorige keer wordt binnengehaald, waarschijnlijk zelfs meer. En die 5 jaar lijkt me vrij logisch.
Ik kan eerlijk gezegd niet terugvinden wat de liverechten op gaan brengen.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:11:38 #38
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_56600512
Ik hoop dat de NOS ze krijgt voor het kijkplezier, maar de clubs mogen er best wat aan verdienen dat is voor de supporters ook belangrijk. Als je kijkt wat clubs in het buitenland voor de TV-rechten vangen blijven we flink achter. Gister of eergister was er een bericht over wat de rechten in Frankrijk opbrachten... echt veeel meer dan hier (kan het helaas niet terugvinden, dacht dat het nu.nl was). Dan kun je zeggen ja logisch want Franrijk is groter, dus een groter publiek, maar ook in verhouding was het meer. Weet alleen niet precies of dat alleen de liverechten waren of alles bij elkaar.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:47:15 #39
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56601038
Ik hoop echt zo dat de live rechten naar sport1 gaan, straks komt het weer bij zo'n flut bedrijf wat een heel systeem erom heen gaat verzinnen. Zoals versatel destijds.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:07:52 #40
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56601435
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:47 schreef Dos37 het volgende:
Ik hoop echt zo dat de live rechten naar sport1 gaan, straks komt het weer bij zo'n flut bedrijf wat een heel systeem erom heen gaat verzinnen. Zoals versatel destijds.
Ook op de lange duur is dat beter. Wellicht levert het nu minder op, maar je weet wel dat Sport1 kwaliteit levert en uiteindelijk betaalt zich dat uit.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:11:22 #41
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56602566
een lachertje die bedragen, in frankrijk krijgen ze er meer dan 600 miljoen euro er voor
pi_56608702
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
een lachertje die bedragen, in frankrijk krijgen ze er meer dan 600 miljoen euro er voor
Daar is betaal TV ook al veel meer ingeburgerd en wonen ook nog eens veel meer mensen. Dan is het veel rendabeler om dat soort bedragen te betalen voor voetbal.
pi_56618552
uit het AD
quote:
Nieuwe veiling voetbal op tv

De strijd om de tv-rechten van het eredivisievoetbal begint weer van voren af aan. De biedingen vallen de ECV, waarin de clubs uit de hoogste voetbalcompetitie zijn verenigd, zó tegen dat alle belangstellende zenders zijn uitgenodigd voor een nieuw gesprek.

Uit een brief die de ECV deze week naar onder meer NOS, RTL en SBS heeft gestuurd, blijkt dat ook over de voorwaarden voor het uitzenden van live-wedstrijden en samenvattingen valt te praten. En zelfs over het vroeger dan acht uur uitzenden van de samenvattingen op zondagavond. Een woordvoerder van SBS bevestigt de ontvangst van de brief, maar wil niet op de inhoud ingaan.

De ECV heeft de tender, waarin minutieus staat beschreven hoe zenders het voetbal op tv moeten brengen, definitief losgelaten. Alle partijen zijn opnieuw gevraagd voor een onderhoud in een poging de biedingen omhoog te krijgen. Daarbij staat alles weer ter discussie, ook de verplichting talloze reclamespots voor sponsors van de ECV en gokspelletjes uit te zenden.

De ECV dacht voor de biedingprocedure zeker 100 miljoen euro per jaar voor de tv-rechten te vangen, maar is mijlenver van dat doel verwijderd. De clubs zagen half januari tot hun ontsteltenis RTL en SBS afhaken vanwege de strenge voorwaarden. Alleen de NOS bood, 12 miljoen per jaar, op de samenvattingen. Drie jaar geleden betaalde John de Mol nog 35 miljoen euro per jaar voor de wedstrijdflitsen.

Ook de biedingen op de live-rechten vallen tegen. Belangrijkste kanshebber lijkt kabelgigant Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel), dat samen met Canal Digtaal een bod van ruim 40 miljoen euro uitbracht. De ECV wil, schrijft zij deze week in de brief, met commerciële zenders ook praten over de mogelijkheid een eigen eredivisiekanaal op te richten. ECV-directeur Alex Tielbeke wilde gisteren niet reageren.
pi_56618718
Tsjah heel even dacht de ecv dat elke omroep knielend op de grond ging om alsje..alsje...alsjeblieft de voetbal uit te zenden op primetime..
pi_56618832
Ojee, alle regels eruit..
Dan zie ik het zo naar SBS gaan met allemaal belspelletjes en andere troep rondom de uitzendingen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 9 februari 2008 @ 10:34:14 #46
139407 jorienvdherik
pi_56619370
wanneer is alles nou dfeinitief ?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 11:23:47 #47
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56619904
Volgend seizoen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 11:28:25 #48
139407 jorienvdherik
pi_56619964
lijkt me veel eerder, anders kan je niet goed meer overstappen enzo
pi_56620814
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
Naast wat er al gezegd is, in Frankrijk zijn oko veel meer wedstrijd interessant om naar te kijken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 9 februari 2008 @ 12:31:27 #50
139407 jorienvdherik
pi_56620868
Daar zijn de meningen over verdeeld hier geloof ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')