abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2008 @ 17:00:00 #1
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_56181337
Naar aanleiding van een aantal berichten in het Vrijheid en Religie topic nu een nieuw topic over homoseksualiteit.

Ik neem als basis maar even deze post:
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat dat geen criterium is. Wat ik echter wel belangrijk vind is dat homoseksualiteit een privé-aangelegenheid is waarbij niemand - ook niet indirect - wordt benadeeld. Waar zit de zonde dan precies?
Ik zal het even mijn mening vanuit het christendom redeneren, maar wellicht kunnen ook moslims en anderen hun mening hier over kwijt.

Homoseksualiteit is zoals gezegd een privé aangelegenheid.
Dat is ook gelijk het moeilijke aan het onderwerp homoseksualiteit, omdat het zo'n beetje de enige 'zonde' is waarbij er zoals gezegd niemand wordt benadeeld.
Bij moord, liegen, stelen is het simpel dat het verkeerd is, het is simpelweg oneerlijk.
Een belangrijk vers in de bijbel in deze (en ook een van de weinige omtrent dit onderwerp) is Leviticus 18:
quote:
22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
Ook in de Romeinen brief (uit het Nieuwe Testament) wordt ontucht plegen van man tot man als iets gezien waar de doodstraf op staat, zie Romeinen 1.

Echt een daadwerkelijke reden waarom het mannen met mannen verkeerd is wordt niet gegeven. Alleen dat het gruwelijk is. Ontucht met dieren is pervers, daarom moet je het ook niet doen. Dat is dus ook het standpunt van de meeste kerken, het is gruwelijk, niet doen dus.

Ik persoonlijk vind het een moeilijk onderwerp, is homoseksualiteit nu een zonde. Een kenmerk van een zonde is dat het slecht is. Maar homoseksualiteit tussen twee mannen is op zich niet slecht te noemen, als in, je doet er niemand kwaad mee. Seks voor het huwelijk is ook zoiets, je doet er niemand kwaad mee, dus waarom niet.

Ik als christen ken een man (subjectief wellicht) die vroeger homoseksueel was, maar nu gelukkig getrouwd met een vrouw. Deze man vertelde dat hij zijn vader hem nooit echt lief heeft gehad. Hij mocht ook nooit huilen van zijn vader, en merkte niet dat zijn vader van hem hield. Toen hij op een moment een man tegenkwam die wel aardig van hem was, die hem omhelsde was dat, volgens hem, zo 'heftig' dat hij daar meer van wilde. Sterker nog, hij werd verliefd op deze andere man (vlinders in de buik, de hele reutemeteut), op een gegeven moment ging hij samenwonen met deze man.
Toch voelde het allemaal niet goed, hij ging praten met andere christenen en scheidde van deze man. Nu vandaag is hij dus gelukkig getrouwd met een vrouw en heeft ook kinderen.
Het punt van dit verhaal is dus dat de homoseksualiteit in feite door zijn ouders kwam, en je er dus van kan 'genezen'.
Ik ken ook een man die eerst homoseksueel was, later zich bekeerde trouwde met een vrouw, boegbeeld van de EO, om na een aantal jaar toch weer met een man samen te gaan wonen.

Ik wil even erbij zeggen dat ik niet geloof dat homoseksualiteit altijd een 'fout' van de ouders is. Soms wel, zoals in het verhaal hierboven, soms ook niet.

Homoseksualiteit heeft God niet zo bedoeld, ik geloof dat homoseksualiteit onder andere gebaseerd kan zijn op lust. Een huwelijk tussen twee mannen kan nooit een huwelijk zijn zoals dat in de bijbel omschreven is, en zo'n gezin kan mijns inziens nooit de hoeksteen van de samenleving zijn zoals een 'normaal' gezin dat is.

Maar met homoseksualiteit doe je niemand kwaad, dus mag het. Tja, ik geloof dat je jezelf er kwaad mee kan doen, het is denk ik niet goed om zoals de bijbel het omschrijft 'gruwelijke' daden te plegen. En het kan tussen jou en God in komen te staan.

Maargoed, verder vind ik homoseksualiteit in mindere mate belangrijk, omdat zoals gezegd je anderen er geen kwaad mee doet. Ik heb liever een homo die verder geen andere zonde's doet dan een gemene leugenaar die niet homo is. Uiteindelijk zondigen we allemaal homo of geen homo.
pi_56181502
Daar heb je een goed punt; je benadeelt er niemand mee. Ik denk dat het idee dat homosexualiteit zondig is, voortkomt uit het idee dat het leven als heilig wordt gezien. Sex wordt dus als soort van heilige daad gezien als er leven uit voort komt. Als er geen leven uit voort kan komen, wordt het niet gezien als heilig. En dit standpunt kan al vrij snel omslaan naar "zondig".

Overigens vind ik het " genezen willen van homo's" ziek. Een goeie vriendin van me is lesbisch, en die kreeg ook te horen van haar kerk dat ze voor d'r wouden bidden. Van zulke betonnen platen gaan m'n nekharen overeind staan.
pi_56181530
Levensbeschouwing.
  zondag 20 januari 2008 @ 17:12:17 #4
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_56181623
Waarom zondigt een homo?

Laat hem lekker
pi_56181684
quote:
Maar met homoseksualiteit doe je niemand kwaad, dus mag het. Tja, ik geloof dat je jezelf er kwaad mee kan doen, het is denk ik niet goed om zoals de bijbel het omschrijft 'gruwelijke' daden te plegen. En het kan tussen jou en God in komen te staan.
Dat is het probleem van god. Niet van de homo.
pi_56181701
Nou een 'bekeerde homo' is gewoon nooit homo geweest hoor
  zondag 20 januari 2008 @ 17:17:19 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56181723
quote:
Het punt van dit verhaal is dus dat de homoseksualiteit in feite door zijn ouders kwam, en je er dus van kan 'genezen'.
Er word vaker geclaimd dat homoseksualiteit een ziekte is veroorzaakt door gebrek aan iets en dat het genezen kan worden. Dit word alleen in gelovige kringen nog gedacht. Wetenschappelijk gezien zijn er duidelijke verschillen aan te wijzen tussen home- en heteroseksuele mannen, is het aangeboren en geen gebrek aan liefde en valt er niets te genezen.

Ik kan me voorstellen dat een gelovig persoon die is opgevoed met het idee dat homoseksualiteit slecht is zich beter gaat voelen als hij is "genezen", maar dat heeft meer met misplaatste schuldgevoelens binnen de geloofsbelevenis te maken dan het daadwerkelijk ziek voelen vanwege homoseksualiteit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56181858
Hoe kan een homosexuele aard tussen God en de mens komen ? Is God een macho die bang is dat-Ie versiert wordt door Zijn mannelijke volgelingen ?

Ik denk dat een goede vraag is die hier gesteld moet worden is: welke Bijbelse principes, behalve rechtstreekse aantijgingen, staan homosexualiteit in de weg? Je noemt zelf dat het het idee van het gezin als hoeksteen belemmert. Maar is dat altijd belangrijk? Monikken zouden dan ook zondig zijn, want zij wijden hun leven aan God zonder gezin te stichten.

Je uitspraak "soms is homosexualiteit een fout van de ouders, soms niet" vind ik bijzonder krom. De homosexuele mensen die ik ken hebben allemaal niet bepaald een trauma thuis ondervonden ofzo. Het is hun geaardheid. Je doet hier net alsof het half om half zou zijn. Dan ben ik benieuwd hoeveel homosexuele mensen je echt kent, in plaats van via via.

Op het GSP te Groningen, een vereniging voor levensbeschouwing waar een aantal pastoren aan verbonden zijn, is er trouwens elk jaar een cursus waarin homosexuele mensen met elkaar kunnen praten over wat hun geaardheid voor hun betekent en hoe ze het plaatsen in hun geloofsovertuigingen. Daar wordt geen enkel waarde-oordeel geveld.
  zondag 20 januari 2008 @ 17:26:32 #9
137975 Twpk
We are muppets
pi_56181925
quote:
Homoseksualiteit heeft God niet zo bedoeld, ik geloof dat homoseksualiteit onder andere gebaseerd kan zijn op lust.
Een heteroseksuele relatie is niet (deels?) op lust gebaseerd? Kom op zeg.

Waar komt die fascinatie met het sexleven van anderen vandaan. Ik krijg er altijd een wat vreemd gevoel bij.
  zondag 20 januari 2008 @ 17:27:11 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56181946
Ik vind het heel vreemd. Je geeft aan dat je niet kunt bedenken waarom homoseksualiteit zonde is, maar vanuit de gedachte dat de Bijbel het bij het rechte eind zal hebben, neem je toch aan dat ‘gruwelijk’ is. Toegegeven, de gedachte om met een man seks te hebben trekt mij ook niet bepaald, maar dat geldt ook voor sommige vrouwen, met name als ze qua leeftijd met mij flink verschillen.

Dat maakt het naar mijn mening meer een persoonlijke overtuiging over wat ‘gruwelijk’ is, en wat niet. Bij de oude Grieken (ja, daar zijn ze), waren er ook wel discussies over homoseksualiteit, maar daar ging het er meer om welke vorm van liefde de voorkeur verdiende voor een man. Het was echter niet ongewoon.

Als we de Bijbel buiten beschouwing laten, dan zien we echter ook onder dieren homoseksualiteit, en er zijn theorieën waarom dit voor komt, en wat de rol is, sommige wijzen op een soort versteviging van de groepsstructuur. Deze theorie is echter nog niet bewezen. Maar het is typisch dat het bij dieren voorkomt. Nu komt er meer gedrag voor bij dieren dat bij mensen als afkeurenswaardig wordt gezien, omdat mensen over meer zelfbewustzijn en -reflectie zouden beschikken, maar het wijst er m.i. wel op dat het geen gevolg van decadentie is.

De vraag rijst dan ook, hoe kan het dat in Gods schepping op zoveel plekken homoseksualiteit voorkomt, terwijl het gruwelijk is?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 20 januari 2008 @ 17:30:24 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56182011
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:16 schreef Rens_Wilders het volgende:
Nou een 'bekeerde homo' is gewoon nooit homo geweest hoor
Ach, Ted Haggard wist wel de daad bij het woord te voegen anders. Nu is hij echter weer genezen! Écht!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 20 januari 2008 @ 17:32:05 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56182050
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:06 schreef Haushofer het volgende:
Daar heb je een goed punt; je benadeelt er niemand mee. Ik denk dat het idee dat homosexualiteit zondig is, voortkomt uit het idee dat het leven als heilig wordt gezien. Sex wordt dus als soort van heilige daad gezien als er leven uit voort komt. Als er geen leven uit voort kan komen, wordt het niet gezien als heilig. En dit standpunt kan al vrij snel omslaan naar "zondig".
Dat is misschien wel logisch. Je ziet ook dat onvruchtbaarheid als een Goddelijke vloek werd gezien.
quote:
Overigens vind ik het " genezen willen van homo's" ziek. Een goeie vriendin van me is lesbisch, en die kreeg ook te horen van haar kerk dat ze voor d'r wouden bidden. Van zulke betonnen platen gaan m'n nekharen overeind staan.
Ik heb dat soort boekjes ook nog van de kerkgemeente gehad toen. Meteen werden er even een boel dingen (zoals homoseksualiteit, travestie, fetisjisme, bestialiteit, transseksualiteit en pedoseksualiteit) op één grote hoop gegooid en met dezelfde oplossing bestreden : Flink bidden, dan geneest God je wel. Men is dan nog verwonderd ook wanneer je aangeeft dergelijke literatuur enigszins wereldvreemd te beschouwen..
pi_56182074
quote:
Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
Beginnend met deze quote heb je het constant alleen maar over homosexualiteit tussen mannen. Hoe zit dat met vrouwen? Is dat een 'zonde' die wel stiekem door de vingers wordt gezien?
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  zondag 20 januari 2008 @ 17:33:36 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56182096
De Bijbel zegt trouwens - voor zover ik weet althans - niets over aseksualiteit. Dat is echter ook iets waarbij er geen nageslacht zal komen. Of valt dat onder de noemer celibaat (alsof het een verdienste zou zijn) en is het dan juist weer goed?
  zondag 20 januari 2008 @ 17:37:49 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56182200
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:32 schreef Joachim het volgende:

[..]

Beginnend met deze quote heb je het constant alleen maar over homosexualiteit tussen mannen. Hoe zit dat met vrouwen? Is dat een 'zonde' die wel stiekem door de vingers wordt gezien?
Daar zegt de Bijbel eigenlijk niet zoveel over.
pi_56182275
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:32 schreef Alicey het volgende:

Ik heb dat soort boekjes ook nog van de kerkgemeente gehad toen. Meteen werden er even een boel dingen (zoals homoseksualiteit, travestie, fetisjisme, bestialiteit, transseksualiteit en pedoseksualiteit) op één grote hoop gegooid en met dezelfde oplossing bestreden : Flink bidden, dan geneest God je wel. Men is dan nog verwonderd ook wanneer je aangeeft dergelijke literatuur enigszins wereldvreemd te beschouwen..
Het is een mooi voorbeeldje van een achterhaald idee wat met volle wanhoop wordt geprobeerd vast te houden. Er zijn tegenwoordig ook al zat Christenen die met mekaar naar bed gaan voor het huwelijk, terwijl dat in de Thora wordt veroordeelt. En hoeveel Christenen verlaten hun ongelovige partner omdat ze een probleem zien tussen hun geloofsverschillen, terwijl dat nadrukkelijk door Paulus veroordeelt wordt?

De enige reden dat Christenen tegen homosexualiteit kunnen zijn, is het vasthouden aan een paar regels tekst die verder vrij op hun zelf staan. En het wordt er natuurlijk nog al es van vroeg af in gestampt. Zoals je vaker ziet bij discriminatie.

Ik had laatst een discussie met iemand over dat Christelijke ambtenaren homostellen niet hoefden te trouwen. Hij vond dat je daar rekening mee moest houden. Ik vergeleek dat met de volgende situatie: een homo wil zijn/haar rijbewijs op halen bij het gemeentehuis, maar de loketbeambte wil het hem/haar niet meegeven omdat hij/zij homosexueel is, en de persoon wordt naar het loket ernaast doorverwezen. Is dat een manier om met mensen om te gaan? Het is domweg discriminatie. Iemand die homosexualiteit met argwanen aankijkt, vind ik niks anders dan iemand die alle buitenlanders met argwanen aankijkt. Het getuigt van domheid.
  zondag 20 januari 2008 @ 17:42:16 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56182302
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:00 schreef Jovatov het volgende:

Ik als christen ken een man (subjectief wellicht) die vroeger homoseksueel was, maar nu gelukkig getrouwd met een vrouw.
Dan is het nooit een homoseksueel geweest, maar is het een biseksueel.
quote:
Homoseksualiteit is iets dat in de meeste gevallen aangeboren is en ook in de hersenen als dusdanig aantoonbaar is. Een kwestie van diversiteit die alleen ooit tot ziekte werd bestempeld omdat andere mensen zich zo nodig hun afkeuring moesten duidelijk maken.
quote:
Ik ken ook een man die eerst homoseksueel was, later zich bekeerde trouwde met een vrouw, boegbeeld van de EO, om na een aantal jaar toch weer met een man samen te gaan wonen.
Ook dat kan nog gebeuren..
quote:
Ik wil even erbij zeggen dat ik niet geloof dat homoseksualiteit altijd een 'fout' van de ouders is. Soms wel, zoals in het verhaal hierboven, soms ook niet.
Of homoseksualiteit kan ontstaan door een verkeerde opvoeding betwijfel ik eigenlijk.. Al zal dat vrijwel niet te achterhalen zijn.
quote:
Homoseksualiteit heeft God niet zo bedoeld,
Waarom zijn er dan zoveel mensen en andere diersoorten die er aan doen?
quote:
ik geloof dat homoseksualiteit onder andere gebaseerd kan zijn op lust.
Bij heteroseksualiteit kan dat natuurlijk net zo goed. Sterker nog, seks is denk ik hoe dan ook gebaseerd op lust.
quote:
Een huwelijk tussen twee mannen kan nooit een huwelijk zijn zoals dat in de bijbel omschreven is, en zo'n gezin kan mijns inziens nooit de hoeksteen van de samenleving zijn zoals een 'normaal' gezin dat is.
Puur omdat er op natuurlijke wijze geen kinderen kunnen ontstaan? Dan zou het huwelijk ook niet mogelijk zijn voor partners waar één van de twee of beiden onvruchtbaar zijn.
quote:
Maar met homoseksualiteit doe je niemand kwaad, dus mag het. Tja, ik geloof dat je jezelf er kwaad mee kan doen,
Kan er met homoseksualiteit meer of ander kwaad worden gedaan dan met heteroseksualiteit? Alle gevallen waarbij ik me kan voorstellen dat ik op een of andere manier schade ondervind door seks te hebben met een vrouw, kunnen gelijk opgaan voor gevallen waarin ik seks heb met een man.
quote:
het is denk ik niet goed om zoals de bijbel het omschrijft 'gruwelijke' daden te plegen. En het kan tussen jou en God in komen te staan.
Heteroseksualiteit ook.
quote:
Maargoed, verder vind ik homoseksualiteit in mindere mate belangrijk, omdat zoals gezegd je anderen er geen kwaad mee doet. Ik heb liever een homo die verder geen andere zonde's doet dan een gemene leugenaar die niet homo is. Uiteindelijk zondigen we allemaal homo of geen homo.
Dat laatste denk ik ook. Met de kanttekening dat ik homoseksualiteit niet als zonde kan zien.
pi_56182462
Het begint er steeds meer en meer op te lijken dat homoseksualiteit aangeboren is. De hersenen van homoseksuelen zijn net iets anders dan de hersenen van heteroseksuelen (de mannelijke homoseksuelen hebben een hersengebied wat heel 'vrouwelijk' is). Er zijn nog een paar van zulke dingen.

Dus dat de bijbel homoseksualiteit afkeurt (zelfs het stenigen van homoseksuelen predikt) staat echt nergens op. God maakt mensen homoseksueel, en laat zijn volgelingen die mensen dan discrimineren en (gelukkig niet zo vaak meer) vermoorden. Maar goed, dat de bijbel vol staat met onwaarheden en onlogisch heden is niets nieuws.

Dat mensen homoseksualiteit afkeuren is gewoon omdat ze het eng of smerig vinden. En aangezien mensen nogal snel geneigd zijn tot discrimineren en haat tegen anders denkenden zijn de homoseksuelen helaas een populair doelwit van haat en discriminatie. Slaat echt nergens op, ze zijn niemand tot last. Ik vind het zelf ook een beetje vies om aan homoseks te denken, maar dat is geen reden om niet met homoseksuelen normaal om te kunnen gaan. Ik vind zalm ook niet zo lekker en ik ga dat ook niet verbieden of mensen die het wel eten stenigen of anders behandelen.

Dus go go gelijkheid en respect voor iedereen including homoseksuelen.
ignorance more frequently begets confidence than does knowledge - Charles Darwin
  zondag 20 januari 2008 @ 17:48:35 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56182475
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is een mooi voorbeeldje van een achterhaald idee wat met volle wanhoop wordt geprobeerd vast te houden. Er zijn tegenwoordig ook al zat Christenen die met mekaar naar bed gaan voor het huwelijk,
In veel gevallen wordt dat ook niet meer als zondig beschouwd.
quote:
En hoeveel Christenen verlaten hun ongelovige partner omdat ze een probleem zien tussen hun geloofsverschillen, terwijl dat nadrukkelijk door Paulus veroordeelt wordt?
Ook dat inderdaad. Het aantal echtscheidingen is voor zover ik weet sowieso onder christenen niet significant lager dan bij andere geloven.
quote:
De enige reden dat Christenen tegen homosexualiteit kunnen zijn, is het vasthouden aan een paar regels tekst die verder vrij op hun zelf staan. En het wordt er natuurlijk nog al es van vroeg af in gestampt. Zoals je vaker ziet bij discriminatie.
Andere vormen van discriminatie werden overigens ook tot vrij laat met de Bijbel in de hand als deugd gezien. Het is relatief gezien pas recentelijk dat gelijkwaardigheid op basis van ras en sekse algemeen begint te worden.
quote:
Ik had laatst een discussie met iemand over dat Christelijke ambtenaren homostellen niet hoefden te trouwen. Hij vond dat je daar rekening mee moest houden. Ik vergeleek dat met de volgende situatie: een homo wil zijn/haar rijbewijs op halen bij het gemeentehuis, maar de loketbeambte wil het hem/haar niet meegeven omdat hij/zij homosexueel is, en de persoon wordt naar het loket ernaast doorverwezen. Is dat een manier om met mensen om te gaan? Het is domweg discriminatie. Iemand die homosexualiteit met argwanen aankijkt, vind ik niks anders dan iemand die alle buitenlanders met argwanen aankijkt. Het getuigt van domheid.
Ben ik met je eens. Al vind ik dan in dit geval wel dat een uitzondering misschien nog wel gemaakt kan worden voor ambtenaren die voor de openstelling van het huwelijk al werkzaam waren als ambtenaar van de burgerlijke stand..
  zondag 20 januari 2008 @ 17:54:04 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56182609
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:48 schreef Alicey het volgende:

Ben ik met je eens. Al vind ik dan in dit geval wel dat een uitzondering misschien nog wel gemaakt kan worden voor ambtenaren die voor de openstelling van het huwelijk al werkzaam waren als ambtenaar van de burgerlijke stand..
Want? Discriminatie is wel okay als je het al jaren doet?
  zondag 20 januari 2008 @ 18:01:19 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56182774
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Want? Discriminatie is wel okay als je het al jaren doet?

Nee, maar voor die tijd was er voor hen geen verplichting om dat te doen en ik kan me voorstellen dat het vanuit hun geloof een ernstige belemmering kan zijn. Het is dan wellicht fair dat zij die plicht niet krijgen, al is een verandering van functie dan wellicht ook beter..
  zondag 20 januari 2008 @ 18:04:07 #22
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_56182829
Over homoseksualiteit bij vrouwen heeft de bijbel het inderdaad minder, maar ook Paulus noemt ze in de Romeinen brief. Ook dacht ik (maar dit weet ik absoluut niet zeker) dat veel minder vrouwen homoseksueel zijn dan mannen, maargoed, zoals gezegd weet ik dat niet zeker.

Over aseksualiteit zegt Paulus dat het beter is om niet te trouwen en je leven volledig op God te richten. Maar als je het niet kan laten om met vrouwen om te gaan (verliefd en alles wat daar mee te maken heeft) dan kan je beter wel trouwen. Waar het staat weet ik zo snel niet, maar ik kan het opzoeken mits gewenst.

Homoseksualiteit is dus blijkbaar in veel gevallen aangeboren, bij de man uit mijn OP was dat blijkbaar niet zo, maar goed, die bron is niet subjectief dus laten we die maar niet meetellen. Maar dat het aangeboren is betekent niet dat het dus niet zondig is. Immers, andere zonde's zijn ook aangeboren, en kan men feitelijk misschien niets aan doen. Ja God schiep de homo's, maar God schiep ook jou en mij, en wij zondigen ook.

Over mijn stelling dat homoseksualiteit tussen jou en God in kan staan is het inderdaad zo dat dat niet alleen homoseksualiteit hoeft te zijn. Dit geldt denk ik ook voor seks/drugs/gokverslaving, op zich wellicht niet verkeerd voor je medemens, maar ik denk wel voor jezelf.

Verder vind ik het belangrijk in deze discussie dat ik homo's dus niet minder acht dan andere mensen. Sterker nog, homoseksualiteit is op zich een 'zonde' die minder schade aanricht dan liegen of stelen. Daarom heb ik dus ook liever een homo dan een leugenaar. Mits de homo in kwestie wel doorheeft dat hij 'zondigt' en niet leeft zoals 'God dat bedoelt heeft'.
  zondag 20 januari 2008 @ 18:21:52 #23
pi_56183168
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:04 schreef Jovatov het volgende:
Over homoseksualiteit bij vrouwen heeft de bijbel het inderdaad minder, maar ook Paulus noemt ze in de Romeinen brief. Ook dacht ik (maar dit weet ik absoluut niet zeker) dat veel minder vrouwen homoseksueel zijn dan mannen, maargoed, zoals gezegd weet ik dat niet zeker.
Ik denk dat vrouwen veel makkelijker seksueel met elkaar omgaan dan mannen. Zo makkelijk dat er massa's vrouwen zijn die wel eens sex hebben met een vrouw zonder dat ze het stempel "lesbo" krijgen. Het is op het moment aardig in de mode. Het is gewoon veel minder een probleem.
quote:
Over aseksualiteit zegt Paulus dat het beter is om niet te trouwen en je leven volledig op God te richten. Maar als je het niet kan laten om met vrouwen om te gaan (verliefd en alles wat daar mee te maken heeft) dan kan je beter wel trouwen. Waar het staat weet ik zo snel niet, maar ik kan het opzoeken mits gewenst.

Homoseksualiteit is dus blijkbaar in veel gevallen aangeboren, bij de man uit mijn OP was dat blijkbaar niet zo, maar goed, die bron is niet subjectief dus laten we die maar niet meetellen. Maar dat het aangeboren is betekent niet dat het dus niet zondig is. Immers, andere zonde's zijn ook aangeboren, en kan men feitelijk misschien niets aan doen. Ja God schiep de homo's, maar God schiep ook jou en mij, en wij zondigen ook.
Dieven en moordenaars worden zo geboren?
quote:

Over mijn stelling dat homoseksualiteit tussen jou en God in kan staan is het inderdaad zo dat dat niet alleen homoseksualiteit hoeft te zijn. Dit geldt denk ik ook voor seks/drugs/gokverslaving, op zich wellicht niet verkeerd voor je medemens, maar ik denk wel voor jezelf.
Dat ligt aan je interpretatie van je geloof. Ik hoor wel eens dat God altijd alles vergeeft (als je berouw hebt), dus dan kan in weze niets tussen jou en God in staan.
quote:
Verder vind ik het belangrijk in deze discussie dat ik homo's dus niet minder acht dan andere mensen. Sterker nog, homoseksualiteit is op zich een 'zonde' die minder schade aanricht dan liegen of stelen. Daarom heb ik dus ook liever een homo dan een leugenaar. Mits de homo in kwestie wel doorheeft dat hij 'zondigt' en niet leeft zoals 'God dat bedoelt heeft'.
Dat is slechts een interpretatie van je geloof. Maakt God ook moordenaars? Moeten die moordenaars door krijgen dat ze zondigen en niet leven zoals Hij dat heeft bedoelt? Waarom maakt God moordenaars?

Ik denk dat de hele redenatie gebaseerd is op de aanname dat iedereen geboren is als zondaar. Dat is een bepaald geloofsrichting geloof ik? Iets met protestants of hervormd?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 20 januari 2008 @ 18:29:04 #24
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_56183319
God vergeeft inderdaad alles, als je er berouw voor hebt, Jezus droeg die schuld aan het kruis. Maar homoseksualiteit kan daar dus tussen komen te staan, als je daar zogezegd geen berouw voor toont. Net als dat bijvoorbeeld masturbatie daar tussen kan komen te staan, of alcoholverslaving, of drugsgebruik.

God maakt ook moordenaars, evengoed als hij homoseksuelen en leugenaars maakt. Kortgezegd maakte God de mens, en wat die mens van het leven maakt daar gaf God zelf de keuze toe.

Ik geloof niet dat je bent geboren als zondaar, wat je doet ná de geboorte, dat maakt je een zondaar. We liegen, bedriegen, plegen ontucht en zo verder.
  zondag 20 januari 2008 @ 18:33:13 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56183392
Ik vind het grappigste uit de OP nog dat je roept dat homoseksualiteit een "foutje" van god is (hij heeft het zo niet bedoeld). Dus god maakt fouten? Wat voor een god is dit die jij aanhangt?

Daarnaast is homoseksualiteit niet gebasseert op lust. Ookal willen zoveel christenen het zo zien:
"weldra, broeder, gij moet dyne luscht beheerschen dan wordt gij een kuisch begijntje".
Homoseksualiteit een keuze??? Laat me niet lachen. Neger zijn is zeker ook een keuze?

Homoseksualiteit zit in de hersenen maar is in de meeste gevallen iets biologisch, niet psychisch.

Met andere woorden. Jouw god heeft dat letterlijk zo ontworpen dat mensen buiten hun wil om sterke kokhalsneigingen krijgen als ze intiem worden met iemand van het andere geslacht. En om de boel interessant te maken heeft jouw god besloten om dit gedrag wat hij zelf heeft ge-hard-wired strafbaar te maken met een enkeltje hel.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 20-01-2008 19:26:07 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 20 januari 2008 @ 18:43:56 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56183617
quote:
Biseksualiteit komt juist denk ik weer veel vaker voor bij vrouwen.. Sowieso zijn vrouwen van nature al intiemer met elkaar dan mannen.
quote:
Mits de homo in kwestie wel doorheeft dat hij 'zondigt' en niet leeft zoals 'God dat bedoelt heeft'.

Een homoseksueel moet dus wel jouw mening delen dat hij iets slechts doet, wil jij hem gelijk achten?
  zondag 20 januari 2008 @ 18:47:28 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56183673
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:29 schreef Jovatov het volgende:

Net als dat bijvoorbeeld masturbatie daar tussen kan komen te staan
Ging het bij masturbatie ook weer niet om het vruchtbaarheidsaspect - nl. het verspillen van zaad (Onan)? Spreekt de Bijbel zich eigenlijk ook uit tegen masturbatie bij vrouwen?

Masturbatie werkt stressverlagend. Voor de omgeving van masturberende mensen is dat ook weer prettig.
quote:
, of alcoholverslaving, of drugsgebruik.
Drugsgebruik vind ik weinig mis mee, mits het niet leidt tot andere misdragingen. Alcoholverslaving of drugsverslaving kan ik wel als zonden zien, omdat zij voor de maatschappij wel schadelijk zijn, al is dat in veel gevallen niet direct.
quote:
Ik geloof niet dat je bent geboren als zondaar, wat je doet ná de geboorte, dat maakt je een zondaar. We liegen, bedriegen, plegen ontucht en zo verder.
Dat lijken mij echte zonden, waarvan de schade ook eenvoudig in te zien is..
  zondag 20 januari 2008 @ 19:05:27 #28
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56184072
Ik vind het idee van echte zonden een beetje moeilijk. Was het echt een zonde om tegen de Duitsers te zeggen dat je geen Joden had als je ze wel had? Is orale seks en masturberen ontuchtig? Was het zondig om de Spanjaarden te bedriegen met het turfschip?
  zondag 20 januari 2008 @ 19:09:53 #29
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_56184156
Laat ik ook voorop stellen dat alles te nuanceren valt. Belangrijk is het woord kan, alcohol gebruik kan zondig zijn, liegen kan zondig zijn (bijvoorbeeld met duitsers misschien niet).

Ja ik stel als voorwaarde dat een homoseksueel moet vinden dat hij zondigt als hij ontucht pleegt. Net als dat ik het zondig vindt als ik lieg.
quote:

Een homoseksueel moet dus wel jouw mening delen dat hij iets slechts doet, wil jij hem gelijk achten?
Neen, maar ik heb liever een homo die inziet dat hij zondigt dan een leugenaar die inziet dat hij zondigt. Lees nog maar eens.
  zondag 20 januari 2008 @ 19:11:00 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56184180
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:05 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het idee van echte zonden een beetje moeilijk. Was het echt een zonde om tegen de Duitsers te zeggen dat je geen Joden had als je ze wel had? Is orale seks en masturberen ontuchtig? Was het zondig om de Spanjaarden te bedriegen met het turfschip?
Dat is imo wel een beetje een zijdraadje, maar soms heb je alleen de keuze tussen verschillende kwaden. Met name in oorlogstijd en andere tijden van nood zal dat gebeuren. Ik denk dat daar een leugen die levensreddend is geen zonden is. Is dat het wel, dan moet het nog wel een vrij trieste God zijn als hij dat niet ambtshalve vergeeft.
  zondag 20 januari 2008 @ 19:22:30 #31
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56184497
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:09 schreef Jovatov het volgende:
Laat ik ook voorop stellen dat alles te nuanceren valt. Belangrijk is het woord kan, alcohol gebruik kan zondig zijn, liegen kan zondig zijn (bijvoorbeeld met duitsers misschien niet).

Ja ik stel als voorwaarde dat een homoseksueel moet vinden dat hij zondigt als hij ontucht pleegt. Net als dat ik het zondig vindt als ik lieg.
[..]

Neen, maar ik heb liever een homo die inziet dat hij zondigt dan een leugenaar die inziet dat hij zondigt. Lees nog maar eens.
Ik lees dit: ik heb liever een homo die toegeeft dat wat hij is fout is dan een leugenaar die toegeeft dat ie fout is. Heb ik dat goed? Zo ja: hoe kan een homo toegeven dat hij fout is als al zijn gevoelens en zijn diepste ik dat tegenspreken? Ik denk juist dan dat hij als hij toegeeft fout te zijn hij van de ene zonde een andere maakt, want het maakt hem een leugenaar.
put
your
clothes
on!
pi_56185612
Ik laat religieuze beschouwingen buiten de orde.

Homoseksualiteit is een geestesziekte en dat bedoel ik absoluut niet als belediging. Veel homoseksuelen hebben zelf veel moeite met hun geaardheid en hoe hiermee om te gaan. Homoseksuelen worden gemiddeld ook minder oud dan heteroseksuelen. Dat dieren soms ook homoseksueel gedrag vertonen, een argument dat vaak wordt aangehaald, zegt mij niets. Er komen allerlei gedragsstoornissen onder dieren voor.

Ik geloof dat er tegenwoordig niet veel onderzoek meer wordt gedaan naar de oorzaken van homoseksualiteit en mogelijke behandeling daarvan. Op zich jammer om dat daar best behoefte aan zal zijn. Helaas zien veel mensen onderzoek naar behandeling van homoseksualiteit als een afkeuringswaardige zaak.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:12:25 #33
137975 Twpk
We are muppets
pi_56185916
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:02 schreef Perecules het volgende:

Homoseksualiteit is een geestesziekte en dat bedoel ik absoluut niet als belediging. Veel homoseksuelen hebben zelf veel moeite met hun geaardheid en hoe hiermee om te gaan. Homoseksuelen worden gemiddeld ook minder oud dan heteroseksuelen. Dat dieren soms ook homoseksueel gedrag vertonen, een argument dat vaak wordt aangehaald, zegt mij niets. Er komen allerlei gedragsstoornissen onder dieren voor.

Ik geloof dat er tegenwoordig niet veel onderzoek meer wordt gedaan naar de oorzaken van homoseksualiteit en mogelijke behandeling daarvan. Op zich jammer om dat daar best behoefte aan zal zijn. Helaas zien veel mensen onderzoek naar behandeling van homoseksualiteit als een afkeuringswaardige zaak.
Het is simpelweg onjuist dat homo's korter leven. Die studie van Paul Cameron (daar heb je het over?) is een waardeloos stukje onderzoek. Misschien worden homo's wel ouder met al die aandacht voor sporten/huidverzorging/lichaam
Rood haar is ook een ziekte, moeten we dat ook behandelen? Niet alle "afwijkingen van de normaal", mits ze niet al te grote nadelen hebben, hoeven behandeld te worden. Ik hou wel van diversiteit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twpk op 20-01-2008 20:20:05 ]
pi_56186211
quote:

Homoseksualiteit is een geestesziekte en dat bedoel ik absoluut niet als belediging. Veel homoseksuelen hebben zelf veel moeite met hun geaardheid en hoe hiermee om te gaan.
Da's met veel eigenschappen zo die van de norm afwijken. Dan is hoogbegaafdheid dus ook een geestesziekte volgens jou, neem ik aan.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:24:22 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56186225
quote:

Homoseksualiteit is een geestesziekte en dat bedoel ik absoluut niet als belediging.
Sinds begin jaren 70 niet meer.
quote:
Veel homoseksuelen hebben zelf veel moeite met hun geaardheid en hoe hiermee om te gaan.
Dat komt niet door een geestesstoornis bij hen zelf, maar door de manier waarop hun omgeving daarmee omgaat. Dat veroorzaakt stress.
quote:
Homoseksuelen worden gemiddeld ook minder oud dan heteroseksuelen.
Hier heb ik nog nooit van gehoord, maar enlighten me.
quote:
Dat dieren soms ook homoseksueel gedrag vertonen, een argument dat vaak wordt aangehaald, zegt mij niets. Er komen allerlei gedragsstoornissen onder dieren voor.
Dat feit wordt dan ook slechts gebruikt om te bestrijden dat het iets onnatuurlijks is, wat wel gesteld wordt.
quote:
Ik geloof dat er tegenwoordig niet veel onderzoek meer wordt gedaan naar de oorzaken van homoseksualiteit
Onjuist.
quote:
en mogelijke behandeling daarvan.
Klopt, het is geen ziekte en wordt dus ook niet behandeld.
quote:
Op zich jammer om dat daar best behoefte aan zal zijn.
Die behoefte bestaat uitsluitend bij heteroseksuelen die willen dat iedereen dezelfde seksuele richting heeft als zij. Die behoefte gaat niet uit van homoseksuelen.
quote:
Helaas zien veel mensen onderzoek naar behandeling van homoseksualiteit als een afkeuringswaardige zaak.
Als ook een overbodige zaak.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:26:51 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56186282
En er stond nog zo groot op het bord verboden te voeren.
pi_56186307
Ik ken een aantal homosexuelen en die hebben absoluut geen moeite met hun geaardheid. Als je zoiets zegt, moet je dat in mijn ogen kunnen onderbouwen met een degelijk onderzoek. Want in mijn beleving is het simpelweg niet waar, namelijk.
Als ik het met ze heb over wat er onprettig is aan hun geaardheid, dan is het 9 van de 10 keer iets wat te maken heeft met het niet geaccepteerd worden in de maatschappij, of beoordeeld worden op grond van homosexualiteit. Dat is in mijn ogen dus niet een gevoel van ongelukkigheid wat voortkomt uit de homosexualiteit an sich, maar uit hoe de "buitenwereld" ermee omgaat. Feit is nou eenmaal dat er door iedereen in eerste instantie van je verwacht wordt dat je iemand van het andere geslacht prefereert.
Iemand die op hetzelfde geslacht valt, zal daar zelf nooit van walgen. De mechanismen die er bij een hetero voor zorgen dat een man fysiek opgewonden wordt van een vrouw, zorgen er bij een homo op precies dezelfde manier voor dat deze aangetrokken wordt tot mensen van hetzelfde geslacht. Ik kan me voorstellen dat dat raar klinkt, maar dat is gebrek aan inlevingsvermogen (wat ik zelf ook heb).
pi_56186330
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:12 schreef Twpk het volgende:

[..]

Het is simpelweg onjuist dat homo's korter leven. Die studie van Paul Cameron (daar heb je het over?) is een waardeloos stukje onderzoek. Misschien worden homo's wel ouder met al die aandacht voor sporten/huidverzorging/lichaam
Rood haar is ook een ziekte, moeten we dat ook behandelen? Niet alle "afwijkingen van de normaal" hoeven behandeld te worden. Ik hou wel van diversiteit.
Is er nog ander onderzoek naar gedaan? Over het algemeen kan je wel stellen dat homoseksuelen meer gefixeerd zijn op uiterlijk dan heteroseksuelen. Oppervlakkigheid waar veel homoseksuelen ook niet zo blij mee zijn. Maar goed, laat er maar verder onderzoek naar gedaan worden.

Zoals ik al eerder schreef zijn niet alle homoseksuelen blij met hun geaardheid en ik ben ervan overtuigd dat velen een behandeling voor een behandeling zouden kiezen. Het probleem is dat zelfs het noemen van homoseksualiteit als een geestesziekte en het spreken over noodzakelijk onderzoek naar behandeling heftige reacties oproept van mensen die dat als kwetsend en beledigend ervaren, terwijl dat niet zo bedoeld is.
pi_56186386
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da's met veel eigenschappen zo die van de norm afwijken. Dan is hoogbegaafdheid dus ook een geestesziekte volgens jou, neem ik aan.
Nee, van de norm afwijken is niet per definitie het gevolg van een geestesziekte. Alhoewel ik het mij goed kan voorstellen dat hoogbegaafden het vaak ook moeilijk vinden om met hun hoogbegaafdheid om te gaan.
pi_56186424
quote:
Het probleem is dat zelfs het noemen van homoseksualiteit als een geestesziekte en het spreken over noodzakelijk onderzoek naar behandeling heftige reacties oproept van mensen die dat als kwetsend en beledigend ervaren, terwijl dat niet zo bedoeld is.
Ja, net als dat het Joods zijn niet betekent dat je gezuiverd moet worden (voor sommigen werkt niets anders dan Godwin).

Ga eens met die mensen praten, personificeer ze eens. Ze zijn helemaal niet zo eng als je denkt.
pi_56186441
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sinds begin jaren 70 niet meer.
[..]

Dat komt niet door een geestesstoornis bij hen zelf, maar door de manier waarop hun omgeving daarmee omgaat. Dat veroorzaakt stress.
[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord, maar enlighten me.
[..]

Dat feit wordt dan ook slechts gebruikt om te bestrijden dat het iets onnatuurlijks is, wat wel gesteld wordt.
[..]

Onjuist.
[..]

Klopt, het is geen ziekte en wordt dus ook niet behandeld.
[..]

Die behoefte bestaat uitsluitend bij heteroseksuelen die willen dat iedereen dezelfde seksuele richting heeft als zij. Die behoefte gaat niet uit van homoseksuelen.
[..]

Als ook een overbodige zaak.
Sinds kort dus. Dat kan in de toekomst wel weer anders worden gezien. Waarom zou er geen onderzoek naar de behandeling van homoseksualiteit mogen worden gedaan? Homoseksuelen kunnen dan zelf kiezen om wel of niet behandeld te worden.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:32:50 #42
pi_56186446
Waren mannen niet in de minderheid? Dan zijn mannen dus een afwijking.
pi_56186495
quote:
Waarom zou er geen onderzoek naar de behandeling van homoseksualiteit mogen worden gedaan? Homoseksuelen kunnen dan zelf kiezen om wel of niet behandeld te worden.
Opzich zou ik er niet tegen zijn. We hebben bijv. ook geslachtsveranderende operaties. Maar ik denk dat het draagvlak hiervoor onder mensen van boven de 18 vrij beperkt is. En er moet natuurlijk wel geld voor komen...
pi_56186554
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:34 schreef SolarX het volgende:

[..]

Opzich zou ik er niet tegen zijn. We hebben bijv. ook geslachtsveranderende operaties. Maar ik denk dat het draagvlak hiervoor onder mensen van boven de 18 vrij beperkt is. En er moet natuurlijk wel geld voor komen...
Ik ben bang dat er juist weinig onderzoek naar wordt gedaan vanwege de weerstand uit de samenleving tegen een mogelijke behandeling van homoseksualiteit. Dergelijk onderzoek wordt als kwetsend en beledigend ervaren. Een bedrijf kan hier natuurlijk miljarden mee verdienen.
pi_56186567
Ik ben benieuwd of er dan ook mensen zouden zijn die er bewust voor zouden kiezen om zichzelf homosexueel te laten maken.
pi_56186601
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:32 schreef SolarX het volgende:

[..]

Ja, net als dat het Joods zijn niet betekent dat je gezuiverd moet worden (voor sommigen werkt niets anders dan Godwin).

Ga eens met die mensen praten, personificeer ze eens. Ze zijn helemaal niet zo eng als je denkt.
Ik vind ze ook niet eng. Er zijn homoseksuelen in mijn omgeving en daar ga ik net zo mee om als met de heteroseksuelen in mijn omgeving.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:38:54 #47
pi_56186612
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:30 schreef Perecules het volgende:

[..]

Nee, van de norm afwijken is niet per definitie het gevolg van een geestesziekte. Alhoewel ik het mij goed kan voorstellen dat hoogbegaafden het vaak ook moeilijk vinden om met hun hoogbegaafdheid om te gaan.
Nee hoor. Het is de omgeving die dat moeilijk vind omdat de omgeving het eng vind om zich te realiseren dat er iemand is die dingen begrijpt die zij nooit zullen snappen. Dat maakt ze machteloos.

De omgeving reageert hun frustraties (want de hoogbegaafde heeft altijd gelijk, wint alle discussies) en angst af op de hoogbegaafde. Het resultaat is dat de hoogbegaafde zijn afwijking als een probleem ziet en zal willen ontkennen.

er zijn dan ook massa's hoogbegaafden die slecht presteren op school en in productie baantjes terecht komen omdat ze hun telenten proberen te ontkennen. Niet omdat hun hoogbegaafdheid een probleem is, maar omdat hun omgeving daar een probleem van maakt.

Zelfde als met homoseksualiteit.
pi_56186701
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is de omgeving die dat moeilijk vind omdat de omgeving het eng vind om zich te realiseren dat er iemand is die dingen begrijpt die zij nooit zullen snappen. Dat maakt ze machteloos.

De omgeving reageert hun frustraties (want de hoogbegaafde heeft altijd gelijk, wint alle discussies) en angst af op de hoogbegaafde. Het resultaat is dat de hoogbegaafde zijn afwijking als een probleem ziet en zal willen ontkennen.

er zijn dan ook massa's hoogbegaafden die slecht presteren op school en in productie baantjes terecht komen omdat ze hun telenten proberen te ontkennen. Niet omdat hun hoogbegaafdheis een probleem is, maar omdat hun omgeving daar een probleem van maakt.

Zelfde als met homoseksualiteit.
Dat is een heel andere discussie die op een andere plaats thuishoort.
pi_56186782
quote:

Enig idee hoe 'schizofreen' iemand daarvan wordt? Iemand zó opzadelen met schuldgevoelens over zijn seksuele geaardheid waar hij GEEN schade mee aanricht? NB niet 'minder' schade maar géén schade.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:46:01 #50
pi_56186801
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:42 schreef Perecules het volgende:

[..]

Dat is een heel andere discussie die op een andere plaats thuishoort.
Het is hetzelfde mechanisme.
pi_56186816
Het is dan ook een modeverschijnsel om alles maar "op te lossen". Mensen laten hun haar blond verven, hoewel bruin haar geen ziekte is. Mensen laten hun borsten corrigeren, terwijl ze een prachtige cup B hebben. Dit vind ik geen van allen echt storende ontwikkelingen. Als iemand in de knoop zit met z'n hoogbegaafdheid, homosexualiteit, man- of vrouwzijn, overgevoeligheid, of wat dan ook, dan is het handig als de optie er is om er iets aan te doen.
Maar ik denk niet echt dat de taboe het onderzoek naar homosexualiteit heel erg tegenhoudt. Wat ik al eerder noemde, geslachtsoperaties, is veel controversieler en dat is er toch gekomen, door een bepaalde vraag. Hetzelfde geldt voor stamcelonderzoek, waar toch een heleboel maatschappelijke kanttekeningen bij worden gezet door veel mensen.
pi_56186980
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:28 schreef Perecules het volgende:
Zoals ik al eerder schreef zijn niet alle homoseksuelen blij met hun geaardheid en ik ben ervan overtuigd dat velen een behandeling voor een behandeling zouden kiezen.
Dat heeft niets met homo's te maken, maar alles met de maatschappij, die hen als paria's beschouwd. Waardoor ze beginnen te twijfelen aan zichzelf.
quote:
Het probleem is dat zelfs het noemen van homoseksualiteit als een geestesziekte en het spreken over noodzakelijk onderzoek naar behandeling heftige reacties oproept van mensen die dat als kwetsend en beledigend ervaren, terwijl dat niet zo bedoeld is.
Jaja, dat is net als een vrouw met respect een hoer noemen. Het is volgens jou niet kwetsend bedoeld, maar het komt wel kwetsend over.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:55:42 #53
pi_56187028
Zwanger zijn is geen ziekte of afwijking, toch willen veel mensen er aan geholpen worden.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:01:10 #54
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56187164
Waarom is homoseksualiteit een geestesziekte?
wat zijn de symptomen?
waarom zou het genezen moeten kunnen worden?

Ik vind het aan de ene kant grappig en aan de andere kant een beetje eng dat, om maar even als homoseksueel te spreken en niet als mens, dat mensen vinden dat ik geestesziek ben terwijl ikzelf, mijn omgeving en de maatschappij er a) geen last van hebben, b) nooit last van gaan hebben en c)er geestelijk negatiefs in zin in zit voor mijzelf, mijn omgeving en de maatschappij... leuk ook om te horen dat, ondanks mijn intelligentie, goede leven, prachtige vriendekring, de liefde van mijn leven, een superfamilie en veel liefde in mijn leven ik geestesziek ben alsof ik elk moment een geesteszieke aanval kan krijgen en ik nog zondig ook?

Leuk nieuws op de zondagavond .
put
your
clothes
on!
pi_56187189
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:53 schreef katerwater het volgende:

[..]

Dat heeft niets met homo's te maken, maar alles met de maatschappij, die hen als paria's beschouwd. Waardoor ze beginnen te twijfelen aan zichzelf.
[..]

Jaja, dat is net als een vrouw met respect een hoer noemen. Het is volgens jou niet kwetsend bedoeld, maar het komt wel kwetsend over.
Dat hangt natuurlijk af van de maatschappij waarin een homoseksueel moet leven, maar er zijn net zo goed andere factoren.

Nee, met die vergelijking ben ik het niet eens.
pi_56187273
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:01 schreef Jerruh het volgende:

om maar even als homoseksueel te spreken
Jij was toch bi ?
  zondag 20 januari 2008 @ 21:06:17 #57
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56187281
TS (was het de TS of een ander... maja in ieder geval) beweert dat hij liever een homo heeft die toegeeft dat hij een zonde begaat, dan een leugenaar. Maar op een of andere manier lijkt me dat nogal een cirkelredenatie, als ik vanuit mijn eigen standpunt kijk.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_56187285
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:01 schreef Jerruh het volgende:
Waarom is homoseksualiteit een geestesziekte?
wat zijn de symptomen?
waarom zou het genezen moeten kunnen worden?

Ik vind het aan de ene kant grappig en aan de andere kant een beetje eng dat, om maar even als homoseksueel te spreken en niet als mens, dat mensen vinden dat ik geestesziek ben terwijl ikzelf, mijn omgeving en de maatschappij er a) geen last van hebben, b) nooit last van gaan hebben en c)er geestelijk negatiefs in zin in zit voor mijzelf, mijn omgeving en de maatschappij... leuk ook om te horen dat, ondanks mijn intelligentie, goede leven, prachtige vriendekring, de liefde van mijn leven, een superfamilie en veel liefde in mijn leven ik geestesziek ben alsof ik elk moment een geesteszieke aanval kan krijgen en ik nog zondig ook?

Leuk nieuws op de zondagavond .
Trek het je niet persoonlijk aan. Zoals ik al eerder schreef is het absoluut niet als belediging of kwetsend bedoeld.

Fijn voor je dat jij zo lekker in je vel steekt.
pi_56187324
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:06 schreef Perecules het volgende:

Trek het je niet persoonlijk aan. Zoals ik al eerder schreef is het absoluut niet als belediging of kwetsend bedoeld.
Mja, maar de ontvanger is degene die het als kwetsend of beledigend ervaart he?
Dus zo'n disclaimer is vrij waardeloos.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:09:26 #60
pi_56187355
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:02 schreef Perecules het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk af van de maatschappij waarin een homoseksueel moet leven, maar er zijn net zo goed andere factoren.
Welke factoren zijn er nog meer behalve een homo-hatende maatschappij?
  zondag 20 januari 2008 @ 21:09:39 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56187360
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:32 schreef Perecules het volgende:

[..]

Sinds kort dus. Dat kan in de toekomst wel weer anders worden gezien. Waarom zou er geen onderzoek naar de behandeling van homoseksualiteit mogen worden gedaan? Homoseksuelen kunnen dan zelf kiezen om wel of niet behandeld te worden.
Allicht omdat het ethisch niet juist wordt geacht om iets dat geen ziekte is op medische of psychologische wijzen te "genezen". Rood haar genezen we tenslotte ook niet.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:10:28 #62
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56187379
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:06 schreef Perecules het volgende:

[..]

Fijn voor je dat jij zo lekker in je vel steekt.
nee, maar ik wil wel concrete antwoorden op die vragen, puur omdat ik me afvraag waarom iemand het vind of waarom het zo IS (omdat het door een poster hier zo wordt geformuleerd).

waarom is homoseksualiteit een geestesZIEKTE?
wat zijn dan de symptonen
en mijn belangrijkste vraag: waarom zou het genezen moeten worden en dus: waarom zou homoseksualiteit niet voor mogen komen?

en mijn vraag aan jou is nog steeds: als eeh homoseksueel toegeeft dat hij fout zit in zijn zonde, begaat hij dan niet andere zonden omdat hij dan zijn eigen wezen, zijn eigen IK verloochent en daarover liegt?
put
your
clothes
on!
pi_56187389
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mja, maar de ontvanger is degene die het als kwetsend of beledigend ervaart he?
Dus zo'n disclaimer is vrij waardeloos.
Daar kan ik ook niets aan doen.
pi_56187437
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Allicht omdat het ethisch niet juist wordt geacht om iets dat geen ziekte is op medische of psychologische wijzen te "genezen". Rood haar genezen we tenslotte ook niet.
Wat is er onethisch aan als mensen dat zelf willen? Ik vind het eigenlijk onethisch om niet naar een behandelwijze te zoeken.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:16:10 #65
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56187489
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:12 schreef Perecules het volgende:

[..]

Wat is er onethisch aan als mensen dat zelf willen? Ik vind het eigenlijk onethisch om niet naar een behandelwijze te zoeken.
Agreed. Misschien is het dan ook wel dat er erg weinig vraag naar is, of dat er nog geen toereikende oplossingen zijn voor wat er gevraagd wordt.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:16:32 #66
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56187501
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:12 schreef Perecules het volgende:

[..]

waarom zou je naar een behandelwijze willen zoeken hiervoor?
put
your
clothes
on!
pi_56187615
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:10 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nee, maar ik wil wel concrete antwoorden op die vragen, puur omdat ik me afvraag waarom iemand het vind of waarom het zo IS (omdat het door een poster hier zo wordt geformuleerd).

waarom is homoseksualiteit een geestesZIEKTE?
wat zijn dan de symptonen
en mijn belangrijkste vraag: waarom zou het genezen moeten worden en dus: waarom zou homoseksualiteit niet voor mogen komen?

en mijn vraag aan jou is nog steeds: als eeh homoseksueel toegeeft dat hij fout zit in zijn zonde, begaat hij dan niet andere zonden omdat hij dan zijn eigen wezen, zijn eigen IK verloochent en daarover liegt?
Het is een geestesziekte omdat het niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door hetzelfde geslacht. (Gelijk het symptoom) Net als dat het bijvoorbeeld niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door een fiets.

Ik schreef niet dat homoseksualiteit niet voor zou mogen komen. Ik schreef dat het een geestesziekte is en dat na een behandelwijze moet worden gezocht. Er moet worden gezocht naar een geneeswijze omdat er ook homoseksuelen zijn die als ze konden kiezen voor heteroseksualiteit zouden kiezen.

De laatste vraag kan ik niks mee. Ik laat religieuze beschouwingen buiten de orde.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:22:31 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56187646
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:16 schreef Jerruh het volgende:

[..]

waarom zou je naar een behandelwijze willen zoeken hiervoor?
Omdat er mensen zijn die zich niet gemakkelijk voelen met hun eigengeaardheid. Niet om hun omgeving maar om hun kinderwens wellicht?

Lijkt me prima als de optie er is voor mensen om dit aan te laten passen toch? En iedereen die zich gemakkelijk voelt bij zijn/haar homoseksualiteit... ook prima. Tof toch? Iedereen blij. Why not?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 20 januari 2008 @ 21:23:01 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56187657
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:21 schreef Perecules het volgende:

[..]

Het is een geestesziekte omdat het niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door hetzelfde geslacht. (Gelijk het symptoom) Net als dat het bijvoorbeeld niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door een fiets.
Zou daarbij echter niet ook een criterium moeten zijn dat iemand er zelf veel last van ondervindt of voor maatschappelijk ongewenst gedrag zorgt? Dat is bij veel stoornissen nl. wel het geval.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:26:19 #70
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56187717
quote:

[..]

Ik schreef niet dat homoseksualiteit niet voor zou mogen komen. Ik schreef dat het een geestesziekte is en dat na een behandelwijze moet worden gezocht. Er moet worden gezocht naar een geneeswijze omdat er ook homoseksuelen zijn die als ze konden kiezen voor heteroseksualiteit zouden kiezen.

De laatste vraag kan ik niks mee. Ik laat religieuze beschouwingen buiten de orde.
Dus volgens jou is het een geestesziekte omdat het niet normaal is dat iemand zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht. Dat het niet normaal is, is in dit geval geen medische noodzaak maar een sociale. Om een voorbeeld te noemen: in de romeinse tijd was het NORMAAL als krijgers een homo-erotisch verleden hadden en stonden dit soort dingen voor aanzien en respect. Evenals griekenland, dat zijn eigen homoleger had wat een nobel en eervol leger was. Wat ik er mee wil zeggen is dat het feit dat het door een groep mensen niet als NORMAAl wordt gezien absoluut geen argument moet en mag zijn om een voorkeur in liefde en/of erotiek als geestesziek te beschouwen.
put
your
clothes
on!
  zondag 20 januari 2008 @ 21:28:01 #71
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56187751
quote:

[..]

Waarom is het niet normaal dan? Omdat de meerderheid de norm bepaalt?

En er is toch wel een verschil tussen een fiets en een persoon zeg. Anders zou het ook compleet ongepast zijn om een fiets zomaar te berijden. Je weet immers niet of die fiets dat wel wil .
quote:
Maar je gaat er voor de makkelijkheid maar even vanuit dat het een keuze is, dat het veranderbaar is. .
Hoogachtend,
Erik.
pi_56187762
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou daarbij echter niet ook een criterium moeten zijn dat iemand er zelf veel last van ondervindt of voor maatschappelijk ongewenst gedrag zorgt? Dat is bij veel stoornissen nl. wel het geval.
Dat is een ander punt. Jij zegt het is geen stoornis omdat niemand er last van heeft. Behalve dan sommige homoseksuelen zelf.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:30:19 #73
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56187810
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat er mensen zijn die zich niet gemakkelijk voelen met hun eigengeaardheid. Niet om hun omgeving maar om hun kinderwens wellicht?

Lijkt me prima als de optie er is voor mensen om dit aan te laten passen toch? En iedereen die zich gemakkelijk voelt bij zijn/haar homoseksualiteit... ook prima. Tof toch? Iedereen blij. Why not?
kan ik mij ook voorstellen hoor. .
Het is wel een drastische keuze dan die ook op een andere manier kan worden opgelost, maar ik kan het me voorstellen.
put
your
clothes
on!
pi_56187868
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:28 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Waarom is het niet normaal dan? Omdat de meerderheid de norm bepaalt?

En er is toch wel een verschil tussen een fiets en een persoon zeg. Anders zou het ook compleet ongepast zijn om een fiets zomaar te berijden. Je weet immers niet of die fiets dat wel wil .
[..]

Maar je gaat er voor de makkelijkheid maar even vanuit dat het een keuze is, dat het veranderbaar is. .
Er zit inderdaad nogal een verschil tussen een fiets en een persoon, maar er zit ook veel verschil tussen man en vrouw. In zekere zin bepaald vaak de meerderheid vaak de norm (in hun vakgebied). Dat wil niet zeggen dat de norm altijd juist is. Al eerder is geschreven dat homoseksualiteit nu door de psychiatrie niet meer als stoornis wordt beschouwd. In de toekomst kan dat inzicht weer veranderen.

Ik zeg niet dat het een keuze is.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:34:31 #75
pi_56187916
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:28 schreef Perecules het volgende:

[..]

Dat is een ander punt. Jij zegt het is geen stoornis omdat niemand er last van heeft. Behalve dan sommige homoseksuelen zelf.
De homo's zelf hebben er in eerste instantie geen last van. Het is de omgeving die het ingewikkeld maakt.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:35:27 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56187950
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:28 schreef Perecules het volgende:

[..]

Een andere reden waarom het geen stoornis is, is omdat het biologische diversiteit betreft. Het is dus een biologische afwijking, geen psychische.
pi_56188000
quote:
Hier is geen wetenschappelijk bewijs voor. Dat is jouw mening.

Je kan liefde voelen voor iedereen, en soms gebeurd het dat die liefde meer wordt. Dat is normaal, dat gebeurd. Tussen twee mannen of vrouwen is dat niet erg, want ze doen er niemand kwaad mee. Gebeurd het tussen een volwassene en een kind, is het wel strafbaar.
pi_56188066
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een andere reden waarom het geen stoornis is, is omdat het biologische diversiteit betreft. Het is dus een biologische afwijking, geen psychische.
Het zou best een fysieke afwijking kunnen zijn die de psychische afwijking veroorzaakt. Er zullen wel meerdere oorzaken mogelijk zijn.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:40:02 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56188073
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:30 schreef Jerruh het volgende:

[..]

kan ik mij ook voorstellen hoor. .
Het is wel een drastische keuze dan die ook op een andere manier kan worden opgelost, maar ik kan het me voorstellen.
Hoe kan dat dan op een andere manier worden opgelost?
  zondag 20 januari 2008 @ 21:43:07 #80
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56188152
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan op een andere manier worden opgelost?
bij een kinderwens kan evt, geadopteerd worden, draagmoeder etc. Ik zeg niet te weten wat de beste oplossing is hierin bijvoorbeeld, maar er lijken mij meerdere mogelijkheden om iets te kunnen doen dan alleen de verandering in je psychische IK. trouwens, mocht je homoseksualiteit willen genezen, komt er nog altijd de vraag in hoeverre je jezelf zal blijven, zal die verandering misschien niet psychische veranderingen op andere gebieden van je persoon met zich mee brengen? en in hoeverre zal een kinderwens zo sterk zijn dat je misschien wel je liefde voor iemand die je dan kan hebben er voor opgeeft?
put
your
clothes
on!
pi_56188174
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:37 schreef katerwater het volgende:

[..]

Hier is geen wetenschappelijk bewijs voor. Dat is jouw mening.

Je kan liefde voelen voor iedereen, en soms gebeurd het dat die liefde meer wordt. Dat is normaal, dat gebeurd. Tussen twee mannen of vrouwen is dat niet erg, want ze doen er niemand kwaad mee. Gebeurd het tussen een volwassene en een kind, is het wel strafbaar.
Dat zou je kunnen zeggen van mijn voorbeeld van een mens en een fiets.

Ja, je kan liefde voelen voor iedereen, maar dat is weer iets anders dan seksuele aantrekkingskracht.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:44:33 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56188196
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De homo's zelf hebben er in eerste instantie geen last van. Het is de omgeving die het ingewikkeld maakt.
Nah er zijn ook homoseksuelen die er gewoon zelf mee in de knoop zitten.

Dat mechanisme dat we ons nl. willen voortplanten (onze genen doorgeven en ons laten overleven) is 3,7 miljard jaar oud. het mechanisme om dit per se te willen met een partner naar keuze iets van 1,2 miljard jaar oud. Dat zijn pas diepe instincten. Adoptie vervult deze wens niet. Surrogaatmoeders en spermadonoren vervullen deze wens niet.

Dus ja er zijn homo's die zich niet gemakkelijk voelen met hun homoseksualiteit zonder dat hun omgeving hier verantwoordelijk is. Lang niet alle maar ze zijn er zeker wel.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:45:13 #83
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56188213
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:43 schreef Jerruh het volgende:

[..]

bij een kinderwens kan evt, geadopteerd worden, draagmoeder etc. Ik zeg niet te weten wat de beste oplossing is hierin bijvoorbeeld, maar er lijken mij meerdere mogelijkheden om iets te kunnen doen dan alleen de verandering in je psychische IK. trouwens, mocht je homoseksualiteit willen genezen, komt er nog altijd de vraag in hoeverre je jezelf zal blijven, zal die verandering misschien niet psychische veranderingen op andere gebieden van je persoon met zich mee brengen? en in hoeverre zal een kinderwens zo sterk zijn dat je misschien wel je liefde voor iemand die je dan kan hebben er voor opgeeft?
Zie mijn post hierboven als reactie op papierversnipperaar
  zondag 20 januari 2008 @ 21:50:13 #84
pi_56188369
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nah er zijn ook homoseksuelen die er gewoon zelf mee in de knoop zitten.

Dat mechanisme dat we ons nl. willen voortplanten (onze genen doorgeven en ons laten overleven) is 3,7 miljard jaar oud. het mechanisme om dit per se te willen met een partner naar keuze iets van 1,2 miljard jaar oud. Dat zijn pas diepe instincten. Adoptie vervult deze wens niet. Surrogaatmoeders en spermadonoren vervullen deze wens niet.

Dus ja er zijn homo's die zich niet gemakkelijk voelen met hun homoseksualiteit zonder dat hun omgeving hier verantwoordelijk is. Lang niet alle maar ze zijn er zeker wel.
Ik ben hetero maar wil geen kinderen. Moet ik nu ook gerepareerd worden?
  zondag 20 januari 2008 @ 21:51:04 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56188402
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben hetero maar wil geen kinderen. Moet ik nu ook gerepareerd worden?
Waar zeg ik dat je MOET "gerepareerd" worden?
pi_56188557
Er zijn zat hetero's die in de knoei zitten met zichzelf.

Dat 'in de knoei zitten' vind ik dus belachelijke bewijsvoering.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:57:34 #87
pi_56188594
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat je MOET "gerepareerd" worden?
Je komt een eind in de richting
pi_56188674
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:56 schreef katerwater het volgende:

Er zijn inderdaad genoeg heteroseksuelen die in de knoei zitten en die meer of minder ingrijpende geestelijke stoornissen hebben. Als er een behandeling of medicijnen voor zijn kiezen velen daarvoor.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:59:49 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56188681
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je komt een eind in de richting
Eh nee? Wijs eventjes aan waar ik dat dergelijke behandelingen opdring of mensen veroordeel om hun seksuele voorkeur of hun voorplantingsdrang (or lack thereof).

Ik heb denk ik een niet meer dan redelijk "let's make everybody happy" betoog neer gezet waar denk ik erg weinig gaten in te prikken zijn.

Lees het anders nog maal
  zondag 20 januari 2008 @ 22:01:46 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56188754
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:56 schreef katerwater het volgende:

Prima. Als er straks hetro's zijn die zich beter kunnen identificeren met de "homo lifestyle" en behoefte hebben om zich te laten helpen om daar dus ook op biologisch vlak aangetrokken te voelen dan is die behandeling er straks ook.

Seriously people. Waar komt deze hostiliteit vandaan?
  zondag 20 januari 2008 @ 22:07:58 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56188948
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Prima. Als er straks hetro's zijn die zich beter kunnen identificeren met de "homo lifestyle" en behoefte hebben om zich te laten helpen om daar dus ook op biologisch vlak aangetrokken te voelen dan is die behandeling er straks ook.

Seriously people. Waar komt deze hostiliteit vandaan?
Wanneer ergens een behandeling voor bestaat, zou dat kunnen leiden tot een soor sociale verplichting om een dergelijke behandeling te volgen. Wellicht dat sommige mensen daar (imo terecht) angstig voor zijn.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:10:06 #92
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56189003
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wanneer ergens een behandeling voor bestaat, zou dat kunnen leiden tot een soor sociale verplichting om een dergelijke behandeling te volgen. Wellicht dat sommige mensen daar (imo terecht) angstig voor zijn.
Nja we zitten hier in nederland he.

Maargoed op internationaal niveau is dat misschien iets wat verkeert uit kan pakken. Maar zo werkt dat met een hoop dingen. Liever dat ze trouwens homoseksuelen behandelen in van die kutlanden zoals afghanistan of iran dan dat ze gewoon opgehangen worden.
pi_56189046
quote:

[..]

Ik denk niet dat homoseksuelen zich snel gedwongen zullen voelen om zich te laten behandelen in Nederland.
pi_56189066
quote:
Dit mechanisme is nogal subjectief. Neem een heterostel, vrouw wordt zwanger, man voelt zich blijkbaar voldaan, maar de vrouw is bezwangerd door de buurman. De man stelt zijn instincten tevreden met "surrogaat" zoals je het zelf noemde. Ik kan me voorstellen dat een adoptie of draagmoederschap hetzelfde effect heeft. Zeker als het sperma van 1 van de mannen gebruikt is, het kind is dan ook werkelijk van 1 van de mannen. Een vrouw kan lichamelijk een kinderwens hebben, maar lesbische stellen kunnen dan ook vrij eenvoudig draagmoeder zijn.
Dan zul je zeggen: maar 1 van de twee valt dan buiten de boot? Nou, dan nemen ze gewoon 2 kinderen, waarvan beide van 1 draagmoeder of spermadonor is. Dat ze dan niet perse samen een kind hebben gemaakt is dan vrij ondergeschikt, gezien de fysieke onmogelijkheid (hoewel 2 vrouwen wel degelijk kinderen kunnen krijgen die een product zijn van hun beider genen, is het niet al nu dan wel in de toekomst).

Bovendien vind ik het niet kunnen krijgen van kinderen meer een soort gevolg dan een symptoom van homosexualiteit. Het is ook iets waar je pas op een bepaalde leeftijd mee bezig bent. Ik als hetero moet er nu niet aan denken om kinderen te krijgen op deze leeftijd, bijvoorbeeld. Als ik vandaag zou horen dat ik onvruchtbaar zou zijn, zou het me werkelijk niets doen. Misschien is dat op m'n 35e wel anders.
pi_56189068
quote:

Welke X-Men film was dat ook alweer, waarin er een cure was uitgevonden waarmee mutanten zich konden laten genezen?
  zondag 20 januari 2008 @ 22:12:39 #96
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56189080
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nja we zitten hier in nederland he.

Maargoed op internationaal niveau is dat misschien iets wat verkeert uit kan pakken. Maar zo werkt dat met een hoop dingen. Liever dat ze trouwens homoseksuelen behandelen in van die kutlanden zoals afghanistan of iran dan dat ze gewoon opgehangen worden.
! Een soort van geoorloofde hersenspoeling?! Lijkt me eerder dat de mensen die de homo's ophangen een bepaalde behandeling moeten krijgen, want dit is echt de meest onzinnige manier om een probleem weg te werken.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:18:01 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56189244
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:12 schreef SolarX het volgende:

[..]

Dit mechanisme is nogal subjectief. Neem een heterostel, vrouw wordt zwanger, man voelt zich blijkbaar voldaan, maar de vrouw is bezwangerd door de buurman. De man stelt zijn instincten tevreden met "surrogaat" zoals je het zelf noemde. Ik kan me voorstellen dat een adoptie of draagmoederschap hetzelfde effect heeft. Zeker als het sperma van 1 van de mannen gebruikt is, het kind is dan ook werkelijk van 1 van de mannen. Een vrouw kan lichamelijk een kinderwens hebben, maar lesbische stellen kunnen dan ook vrij eenvoudig draagmoeder zijn.
Dan zul je zeggen: maar 1 van de twee valt dan buiten de boot? Nou, dan nemen ze gewoon 2 kinderen, waarvan beide van 1 draagmoeder of spermadonor is. Dat ze dan niet perse samen een kind hebben gemaakt is dan vrij ondergeschikt, gezien de fysieke onmogelijkheid (hoewel 2 vrouwen wel degelijk kinderen kunnen krijgen die een product zijn van hun beider genen, is het niet al nu dan wel in de toekomst).
Je gaat voorbij aan het feit dat diploide voortplanting een instinct heeft veroorzaakt voor organismen om zich speciaal met hun levenspartner te willen mixen. Seksuele selectie heet dat.
quote:
Bovendien vind ik het niet kunnen krijgen van kinderen meer een soort gevolg dan een symptoom van homosexualiteit. Het is ook iets waar je pas op een bepaalde leeftijd mee bezig bent. Ik als hetero moet er nu niet aan denken om kinderen te krijgen op deze leeftijd, bijvoorbeeld. Als ik vandaag zou horen dat ik onvruchtbaar zou zijn, zou het me werkelijk niets doen. Misschien is dat op m'n 35e wel anders.
Dat instinct is ook niet actief in alle levensfasen van een persoon. Lang niet alle.
En het instinct werkt ook op verschillende niveau's. Sommige mensen voelen het gewoon als een instrinsieke drijfveer. Anderen zijn die drijfveer kwijtgeraakt maar voelen zich sociaal maatschappelijk gepressured om kinderen te krijgen (een mechanisme wat in deze moderne tijd trouwens minder zal worden gestimuleert dan vroeger toen kinderen krijgen iets was "wat je gewoon doet"). En zo zijn meerdere instincten te bedenken.

Ik heb het vooral over de mensen die dus op een gegeven moment een diepe drang tot voortplanting voelen en het liefst met diegene waar ze (later) hun leven mee delen.

En die zijn er gewoon. Zoals ik al zei: "lang niet alle maar ze zijn er gewoon".

Seriously
  zondag 20 januari 2008 @ 22:18:44 #98
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56189267
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:12 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

! Een soort van geoorloofde hersenspoeling?! Lijkt me eerder dat de mensen die de homo's ophangen een bepaalde behandeling moeten krijgen, want dit is echt de meest onzinnige manier om een probleem weg te werken.
Mijn god wat lezen sommige mensen oppervlakkig een topic zeg.

Als je een beetje mijn reeks had gevolgt dan had je kunnen extrapoleren dat ik dat ook gewoon vind. Natuurlijk zijn die mensen gestoord. DUH!

Maar die mensen zijn er godverdomme. DAT zeg ik. En die mensen zijn as we speak bezig om homo's te vinden, te berechten en te executeren.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:27:41 #99
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56189529
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn god wat lezen sommige mensen oppervlakkig een topic zeg.

Als je een beetje mijn reeks had gevolgt dan had je kunnen extrapoleren dat ik dat ook gewoon vind. Natuurlijk zijn die mensen gestoord. DUH!

Maar die mensen zijn er godverdomme. DAT zeg ik. En die mensen zijn as we speak bezig om homo's te vinden, te berechten en te executeren.
Ja, en als oplossing zie jij dan een "geneesmiddel" of "behandeling" voor homo's. Nou, dat klinkt mij toch nogal hersenspoelend in de oren. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrijpen enzo.Misschien is daar ook een behandeling voor.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:29:55 #100
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56189590
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:27 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja, en als oplossing zie jij dan een "geneesmiddel" of "behandeling" voor homo's. Nou, dat klinkt mij toch nogal hersenspoelend in de oren. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrijpen enzo.Misschien is daar ook een behandeling voor.
Je begrijpt het idd verkeerd. Lees het topic nog maar een keer.

Alicey ... wil je eventjes bevestigen dat tha_eric mijn intenties compleet verkeert ziet want van mij wil hij het niet geloven.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:35:58 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56189775
TVP, want nu geen tijd en gezien de TT gaat het mij wel aan .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 januari 2008 @ 22:36:03 #102
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56189778
quote:

[..]

Nee. Idealiter accepteert iedereen dat homoseksualiteit een normale seksuele geaardheid is. Maar, helaas leven we niet in de ideale wereld.

Stel nu dat er een behandeling wordt gevonden die je seksuele geaardheid kan veranderen (is dacht ik al gevonden bij fruitvliegjes). Wat heeft dan je voorkeur dat men in landen als Iran doet? Ze gebruiken die behandeling op homo's, of ze veroordelen die homo's ter dood?

Het is natuurlijk uitermate kwestieus om iemand tegen z'n zin te behandelen, maar m.i. is het nog wel beter dan iemand te doden.
pi_56189823
quote:
Je gaat voorbij aan het feit dat diploide voortplanting een instinct heeft veroorzaakt voor organismen om zich speciaal met hun levenspartner te willen mixen. Seksuele selectie heet dat.
Ik ga er niet aan voorbij, ik behandel het juist expliciet: bij vrouwen kunnen eitjes worden ingebracht die een combinatie zijn van de cellen van 2 vrouwen, bij mannen kan hetzelfde maar dan met een draagmoeder (die zelf dus geen genetisch materiaal toevoegt). Of dit nu al kan weet ik niet, maar ik heb liever dat we daar onderzoek doen dan naar "genezing".
quote:
Anderen zijn die drijfveer kwijtgeraakt maar voelen zich sociaal maatschappelijk gepressured
Als maatschappelijke druk daar de oorzaak van is, dan moeten we mijns inziens de maatschappij genezen en niet homosexuelen. We zijn een heel eind gekomen wat betreft acceptatie van tal van dingen, dus onmogelijk lijkt me dat niet.
quote:
En die zijn er gewoon. Zoals ik al zei: "lang niet alle maar ze zijn er gewoon".
Tuurlijk, maar dan kun je je afvragen of die groep representatief (lees: groot) genoeg is om het als geldig argument aan te brengen. Een maatstaf is bijvoorbeeld het aantal mensen (heterosexueel) dat geen kinderen kan krijgen en zich zo voelt. Zolang niet wordt aangetoond dat die groep homosexuelen groot genoeg is om rekening mee te houden, is het niet echt een sterk argument.

Bovendien... is de oplossing het mogelijk maken van kinderen krijgen, niet het tegengaan van homosexualiteit. Het lijkt me bovendien ook hartverscheurend als je als homo een stel bent, en 1 laat zich "genezen" waardoor diegene op zoek moet naar een andere partner, puur om kinderen te krijgen. Als je kinderwens zo groot is, heb ik liever dat de kinderwens genezen wordt. Want eigenlijk is zwangerschap ook gewoon een SOA.
  zondag 20 januari 2008 @ 22:48:45 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56190175
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:37 schreef SolarX het volgende:

[..]

Ik ga er niet aan voorbij, ik behandel het juist expliciet: bij vrouwen kunnen eitjes worden ingebracht die een combinatie zijn van de cellen van 2 vrouwen, bij mannen kan hetzelfde maar dan met een draagmoeder (die zelf dus geen genetisch materiaal toevoegt). Of dit nu al kan weet ik niet, maar ik heb liever dat we daar onderzoek doen dan naar "genezing".
Nee dit kan nog niet. (voor zover ik weet). Of het is nog in experimentele fase. Ik denk dat het kwa moeilijkheidsgraad veel raakvlakken heeft met klonen.
quote:
[..]

Als maatschappelijke druk daar de oorzaak van is, dan moeten we mijns inziens de maatschappij genezen en niet homosexuelen. We zijn een heel eind gekomen wat betreft acceptatie van tal van dingen, dus onmogelijk lijkt me dat niet.
Ik heb expliciet aangegeven dat ik het heb over homoseksuelen die NIET door maatschappelijke factoren worden bewogen. Iets van 3 keer ook gewoon in dit topic. Waarom leest iedereen er overheen????
quote:
[..]

Tuurlijk, maar dan kun je je afvragen of die groep representatief (lees: groot) genoeg is om het als geldig argument aan te brengen. Een maatstaf is bijvoorbeeld het aantal mensen (heterosexueel) dat geen kinderen kan krijgen en zich zo voelt. Zolang niet wordt aangetoond dat die groep homosexuelen groot genoeg is om rekening mee te houden, is het niet echt een sterk argument.
10% van de hele wereldbevolking van 6,5 miljard mensen is homseksueel (volgens de statistieken). Al is de groep waar ik het over heb 1% van alle homoseksuelen dan is dat nog steeds een gigantische hoeveelheid mensen.

Oh en als er maar 100.000 mensen zijn met een behoefte dan moeten we die maar negeren. Al was er maar eentje dan vind ik dat die persoon de optie zou moeten hebben om de behandeling te ondergaan waar hij zelf voor kiest.

Mijn voorstel is MEER vrijheid. Niet verplichting of minder vrijheid.
quote:
Bovendien... is de oplossing het mogelijk maken van kinderen krijgen, niet het tegengaan van homosexualiteit. Het lijkt me bovendien ook hartverscheurend als je als homo een stel bent, en 1 laat zich "genezen" waardoor diegene op zoek moet naar een andere partner, puur om kinderen te krijgen. Als je kinderwens zo groot is, heb ik liever dat de kinderwens genezen wordt. Want eigenlijk is zwangerschap ook gewoon een SOA.
Ik heb het ook niet over mensen die al een stelletje zijn. Uiteraard zal iemand die al een levenspartner heeft gevonden minder de drang vinden om afstand te doen van deze persoon.

[ Bericht 3% gewijzigd door SpecialK op 20-01-2008 22:54:56 ]
pi_56190672
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik zou in jouw post kunnen lezen dat jij van mening bent dat homoseksuelen een probleem zijn. Het is maar net hoe je een post wilt lezen of bewust verkeerd wilt interpreteren.
  maandag 21 januari 2008 @ 07:13:08 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56191550
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je begrijpt het idd verkeerd. Lees het topic nog maar een keer.

Alicey ... wil je eventjes bevestigen dat tha_eric mijn intenties compleet verkeert ziet want van mij wil hij het niet geloven.
Check.
  maandag 21 januari 2008 @ 07:14:39 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56191556
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:36 schreef Iblis het volgende:

Het is natuurlijk uitermate kwestieus om iemand tegen z'n zin te behandelen, maar m.i. is het nog wel beter dan iemand te doden.
Het onvrijwillig veranderen van persoonlijke aspecten van iemand vind ik toch heel dicht in de buurt komen bij doden. Niet in lichamelijke zin, maar wel in geestelijke zin.
  maandag 21 januari 2008 @ 07:17:28 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56191569
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:48 schreef SpecialK het volgende:

Mijn voorstel is MEER vrijheid. Niet verplichting of minder vrijheid.
Maar geldt die vrijheid ook voor iedereen? Een totaal andere kwestie, maar bij abortus zie je het ook. Wanneer je een kind verwacht kan voor de geboorte al worden getest op bijv. het syndroom van down. Blijkt je kind dat dan te hebben, dan moet je je tegenwoordig gaan verantwoorden waarom je geen abortus laat uitvoeren.

Zo was abortus waarschijnlijk nooit bedoeld, maar het is wel een side effect van de mogelijkheid..
  maandag 21 januari 2008 @ 09:54:27 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56193069
quote:
Op maandag 21 januari 2008 07:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar geldt die vrijheid ook voor iedereen? Een totaal andere kwestie, maar bij abortus zie je het ook. Wanneer je een kind verwacht kan voor de geboorte al worden getest op bijv. het syndroom van down. Blijkt je kind dat dan te hebben, dan moet je je tegenwoordig gaan verantwoorden waarom je geen abortus laat uitvoeren.

Zo was abortus waarschijnlijk nooit bedoeld, maar het is wel een side effect van de mogelijkheid..
Ja point taken maar om dus te willen dat abortus nooit is "uitgevonden" is natuurlijk absurd. Dan kan je natuurlijk zeggen dat aan het einde van de dag abortus wellicht meer goed dan kwaad heeft verricht en dat het bij deze behandeling nog te bezien valt.

Ik denk dat het (zoals eigenlijk met alles) in de handen van de verkeerde mensen voor de verkeerde doeleinden gebruikt kan worden. Maar dit land acht ik wel op het niveau van "eerst psychologische tests om te zien of dit echt is wat je wilt" etc...

Daarnaast zei je net dat dit even erg is als moord als uitgevoerd tegen iemands wil. Daar kan ik het ook niet mee eens zijn. Bovendien kan een dergelijk persoon altijd nog proberen na "gezond verklaart te zijn door het terroristische regime naar keuze" de boel te ontvluchten om de operatie ongedaan te maken.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:52:07 #110
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56195796
quote:

[..]

Nee. Idealiter accepteert iedereen dat homoseksualiteit een normale seksuele geaardheid is. Maar, helaas leven we niet in de ideale wereld.

Stel nu dat er een behandeling wordt gevonden die je seksuele geaardheid kan veranderen (is dacht ik al gevonden bij fruitvliegjes). Wat heeft dan je voorkeur dat men in landen als Iran doet? Ze gebruiken die behandeling op homo's, of ze veroordelen die homo's ter dood?

Ik zou liever dood zijn, dan als ik mijzelf niet mag zijn. Een behandeling tegen mijn zin, is erger dan de doodstraf.

Maar goed als jij je liever verplicht laat behandelen met gevoel dat je totaal jezelf niet meer bent, moet je je vooral gaan opgeven voor zoiets. Enkel denk ik om heel eerlijk te zijn, dat het animo behoorlijk zal slinken als het op eens over hetero's gaat.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 21 januari 2008 @ 12:06:07 #111
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56196108
Overigens moet ik zeggen dat ik SpecialK wel begrijp.

Ik kan me voorstellen dat een homosexueel moeite heeft met zijn geaardheid, enkel om zijn geaardheid, buiten de maatschappelijke druk om. Zo'n iemand zou dus gewoon weg liever heterosexueel willen zijn.

ik begrijp dan ook, dat zo'n iemand zou kiezen om "behandelt" te worden. (Nou ja...begrijpen doe ik wat minder, maar ik zou het accepteren.)

Daarbij mocht die keuze er zijn, is dat denk ik alleen maar goed, omdat ik van mening ben, dat "meer keuze == goed."

Alleen ik zou het nooit doen, alleen al omdat ik geen maatschappelijk druk ken, daar meningen van andere mensen/groepen me nou eenmaal bar weinig doen. vooral van groepen

Daarbij homosexualiteit bestaat nou eenmaal, dus dan zal het wel ergens goed voor zijn, lijkt me. En als het nergens goed is, dan zal het wel bestaan, om de heterosexuelen in de wereld "op" de kast te krijgen en alleen daarom vind ik het wel goed om homo te zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 21 januari 2008 @ 12:20:35 #112
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56196517
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:52 schreef Semisane het volgende:
Maar goed als jij je liever verplicht laat behandelen met gevoel dat je totaal jezelf niet meer bent, moet je je vooral gaan opgeven voor zoiets. Enkel denk ik om heel eerlijk te zijn, dat het animo behoorlijk zal slinken als het op eens over hetero's gaat.
Ik snap niet helemaal waarom je meent te lezen dat ik me vooral voor zoiets zal moeten opgeven.

Overigens neem ik aan als men echt een behandeling heeft die iemands seksuele voorkeur verandert, dit zodanig is dat je niet het gevoel hebt ‘niet meer jezelf’ te zijn. Het is niet een hersenspoeling die je leert ‘je heteroseksuele’ (of wat dat betreft, homoseksuele) zijde te omarmen en die andere zijde een beetje te verdrukken. Nee, het is een behandeling die daadwerkelijk je voorkeur verandert.

En dat lijkt me op zich een vreemde constatering. Ik denk dat het heel vreemd is om te merken dat sommige mensen hun seksuele aantrekkingskracht op je verloren hebben, maar ik denk niet dat je het gevoel hebt dat je continu moet vechten tegen je homoseksuele kant.

Maar let wel, ik moedig dit geenszins aan, het lijkt me ook helemaal geen nastrevenswaardig doel, maar als de behandeling er is, dan lijkt me dat de behandeling terug er ook is, en wat dat betreft is dat een voordeel t.o.v. de doodstraf die naar mijn weten nog niet ongedaan te maken is.

Wat je opmerking in kleine lettertjes heb je denk ik gelijk. Voor veel heteroseksuelen is hun voorkeur maatschappelijk gezien niet problematisch. Er zijn weinig heterofobe personen, en je ouders zullen bijvoorbeeld niet geschokt zijn als je met een persoon van het andere geslacht thuiskomt. (Misschien wel om andere redenen) Dus, de meesten zullen niet ontevreden zijn met hun seksuele voorkeur.

Idealiter zou dat wat mij betreft ook voor homoseksuelen gelden, maar het is helaas nog steeds zo dat er genoeg zijn die in de knoop zitten met hun seksualiteit. En van een enkele weet ik dat hij (van vrouwen weet ik het eigenlijk niet) heeft gezegd dat hij, mits er een pil zou bestaan die hem hetero zou maken, deze zo zou nemen. Dat is eigenlijk wel heel droevig.
pi_56198170
quote:
Ik denk dat ik liever dood zou zijn dan dat iemand me hetero zou maken (met wat voor behandeling dan ook).
  maandag 21 januari 2008 @ 13:38:53 #114
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56198443
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:27 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik denk dat ik liever dood zou zijn dan dat iemand me hetero zou maken (met wat voor behandeling dan ook).
Tja, op het moment ben ik blij met wie ik ben en m'n seksuele voorkeur, dus ik heb op zich weinig reden om het te willen veranderen. Maar zou iemand me dwingen tussen dood moeten of homo worden, dan denk ik dat het laatste me toch beter zou lijken. Ik ken ook genoeg homo's die heel gelukkig zijn met hun voorkeur, en ik zie niet in waarom ik dat niet zou zijn als ik me oprecht homo zou voelen.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:39:31 #115
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56198457
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:27 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Zelfs als je vervolgens de procedure weer ongedaan kon laten maken?
Jeetje jij bent wel heeeeel erg principieel zeg.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:49:28 #116
pi_56198667
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zelfs als je vervolgens de procedure weer ongedaan kon laten maken?
Jeetje jij bent wel heeeeel erg principieel zeg.
Het is ook wel een erg fundamentele zaak: Mag je kiezen om jezelf te zijn? Mag je de vrijheid hebben om jezelf te zijn?

Eeuwenlang zijn mensen vervolgt vanwege hun ideeën , geloof, ras of wat dan ook. En er waren genoeg mensen die liever dood gingen dan hun vrijheid of identiteit op te geven. En nu stort je die geschiedenis in de prullenbak met een hypothetische behandeling Natuurlijk roept dat weerstand op.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:53:48 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56198756
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is ook wel een erg fundamentele zaak: Mag je kiezen om jezelf te zijn? Mag je de vrijheid hebben om jezelf te zijn?

Eeuwenlang zijn mensen vervolgt vanwege hun ideeën , geloof, ras of wat dan ook. En er waren genoeg mensen die liever dood gingen dan hun vrijheid of identiteit op te geven. En nu stort je die geschiedenis in de prullenbak met een hypothetische behandeling Natuurlijk roept dat weerstand op.
Oh je mag nog steeds kiezen om dood te gaan. Niemand houd je tegen om daarna nog eventjes uit verdriet zelfmoord te plegen als een laatste daad van verzet ofzo.

Je hebt nu alleen nog een alternatief.

Ik vind het persoonlijk niet waard om te sterven voor mijn meningen in een land als afghanistan. Ik hoef die mensen niks te bewijzen ik weet nl. dat het een stelletje mongolen zijn die niet beter weten.

Dus als ik homo was en ik werd daar berecht voor homo zijn dan zou ik mij laten opereren, het land ontvluchten en het in een beschaaft land weer ongedaan te maken.

En dat martelaren gebeuren is dan nog steeds een optie als je je punt wilt duidelijk maken aan een stelletje onderontwikkelde islamitische geitenhoeders en papaverboeren.

"Go your gang" enzo.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:54:58 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56205145
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja point taken maar om dus te willen dat abortus nooit is "uitgevonden" is natuurlijk absurd. Dan kan je natuurlijk zeggen dat aan het einde van de dag abortus wellicht meer goed dan kwaad heeft verricht en dat het bij deze behandeling nog te bezien valt.

Ik denk dat het (zoals eigenlijk met alles) in de handen van de verkeerde mensen voor de verkeerde doeleinden gebruikt kan worden. Maar dit land acht ik wel op het niveau van "eerst psychologische tests om te zien of dit echt is wat je wilt" etc...
Op die manier is het wellicht zelfs verantwoord idd.
quote:
Daarnaast zei je net dat dit even erg is als moord als uitgevoerd tegen iemands wil. Daar kan ik het ook niet mee eens zijn. Bovendien kan een dergelijk persoon altijd nog proberen na "gezond verklaart te zijn door het terroristische regime naar keuze" de boel te ontvluchten om de operatie ongedaan te maken.
Tegen iemands wil behandelen houdt in dit geval in dat je een deel van iemands psyche wijzigt. Je maakt het voor iemand onmogelijk zichzelf te zijn, wat ik ook als een vorm van doden beschouw.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:59:04 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56205246
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:20 schreef Iblis het volgende:

en je ouders zullen bijvoorbeeld niet geschokt zijn als je met een persoon van het andere geslacht thuiskomt.
Weer wel als je zo erg heteroseksueel bent dat het iedere week weer een ander is.
quote:
En van een enkele weet ik dat hij (van vrouwen weet ik het eigenlijk niet) heeft gezegd dat hij, mits er een pil zou bestaan die hem hetero zou maken, deze zo zou nemen. Dat is eigenlijk wel heel droevig.
Ja..
  maandag 21 januari 2008 @ 19:01:05 #120
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56205299
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:

Tegen iemands wil behandelen houdt in dit geval in dat je een deel van iemands psyche wijzigt. Je maakt het voor iemand onmogelijk zichzelf te zijn, wat ik ook als een vorm van doden beschouw.
Ik wil echt zo'n ingreep niet bagatelliseren, en ik vind ook dat niemand zoiets onder dwang zou moeten ondergaan, maar deze zinnen klinken een beetje naar holle retoriek. Reclame zou in het verlengde hiervan als doden kunnen zien, omdat je in iemands psyche een begeerte probeert op te wekken die er eerst nog niet was.
  maandag 21 januari 2008 @ 19:02:27 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56205320
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:53 schreef SpecialK het volgende:

Ik vind het persoonlijk niet waard om te sterven voor mijn meningen in een land als afghanistan. Ik hoef die mensen niks te bewijzen ik weet nl. dat het een stelletje mongolen zijn die niet beter weten.
Maar verandert de zaak niet wanneer het het land betreft waar je familie en vrienden wonen, pakweg Nederland ofzo?
  maandag 21 januari 2008 @ 19:08:08 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56205445
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar verandert de zaak niet wanneer het het land betreft waar je familie en vrienden wonen, pakweg Nederland ofzo?
Zoals ik al zei. Nu zijn je opties:

- Geheimhouden
- Sterven

Straks zijn je opties:

- Geheimhouden
- Sterven
- Overleven en ergens anders een nieuw bestaan op bouwen. En de procedure terug laten draaien.

Ik zie geen nadelen?
  maandag 21 januari 2008 @ 19:11:07 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56205517
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Nu zijn je opties:

- Geheimhouden
- Sterven

Straks zijn je opties:

- Geheimhouden
- Sterven
- Overleven en ergens anders een nieuw bestaan op bouwen. En de procedure terug laten draaien.

Ik zie geen nadelen?
Ergens anders een nieuw bestaan opbouwen zonder tegen je wil in behandeld te worden lijkt me dan nog beter en wanneer je die optie in scenario 2 hebt, waarom dan niet in 1?
  maandag 21 januari 2008 @ 19:11:52 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56205551
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op die manier is het wellicht zelfs verantwoord idd.
[..]

Seksuele voorkeur ligt niet binnen de psyche. Als iemand z'n hele leven homoseksueel is en zich daarbij gewoon persoonlijk prima voelt waarom zou dat dan veranderen als die persoon ineens op een ander geslacht valt. Seksuele drift en psyche zijn wel gerelateert maar zeker niet hetzelfde. Je kan zelfs na zo'n procedure voor jezelf nog steeds prima rationaliseren dat je gewoon zelf liever niet op het tegenovergestelde geslacht valt. Het is niet een complete mind-job waarbij ze je op een magische wijze blij maken met je nieuwe geaardheid maar een aanpassing die op een veel primitiever niveau ligt binnen het brein.
  maandag 21 januari 2008 @ 19:14:38 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56205616
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ergens anders een nieuw bestaan opbouwen zonder tegen je wil in behandeld te worden lijkt me dan nog beter en wanneer je die optie in scenario 2 hebt, waarom dan niet in 1?
in scenario 2 heb je de optie omdat het regime waar je onder valt je "als genezen" heeft verklaart. Natuurlijk kan je er tijdens je geheimhouding voor kiezen om te vluchten. Why not.
pi_56264386
quote:

[..]

Homo's zijn nu eenmaal in de grote minderheid in die landen. Het zou dus makkelijker zijn om de homofielen heteroseksueel te maken.

En trouwens, wie overtuigt -de in onze ogen achterlopende bevolking- ervan dat ze fout zitten? Misschien zitten wij wel 'fout'.
pi_56264487
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:24 schreef Koewam het volgende:

Homo's zijn nu eenmaal in de grote minderheid in die landen. Het zou dus makkelijker zijn om de homofielen heteroseksueel te maken.
Het aantal homo's dat er voor uit durft te komen bedoel je? Of hebben ze in die landen andere genen, zodat er minder homo's geboren worden?
quote:
En trouwens, wie overtuigt -de in onze ogen achterlopende bevolking- ervan dat ze fout zitten? Misschien zitten wij wel 'fout'.
Ethiek.
pi_56265986
Nee dat bedoelde ik niet echt, alhoewel dat vast het geval is. Ik denk overigens niet dat er een homogene spreiding bestaat van homo's.
quote:
ethiek
?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 20:21:18 #129
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56306951
quote:
Op maandag 21 januari 2008 07:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het onvrijwillig veranderen van persoonlijke aspecten van iemand vind ik toch heel dicht in de buurt komen bij doden. Niet in lichamelijke zin, maar wel in geestelijke zin.
Nou ja, in principe is (sexuele) aantrekkingskracht natuurlijk een van de meest basale, puur robotisch-biologische "click/whirrrr"-reacties die de mens rijk is. In die zin heeft het weinig met persoonlijkheid te maken en pak je daar dus ook niet zo veel van af als je het zou veranderen. Het heeft meer invloed op de gevolgen die eruit voortvloeien voor de persoonlijkheid. Dat iemand het bijvoorbeeld opeens leuker vindt om naar een voetbalwedstrijd te gaan in plaats van naar een musical zoals vroeger. Dat is wel minder natuurlijk. En ik moet er ook niet aan denken dat ik bijvoorbeeld niet meer van de schoonheid van Matthew Fox en David Boreanaz zou kunnen genieten .

Maar ik zou er dus ook geen voorstander van zijn om iemands sexuele voorkeur te veranderen, dus in dat opzicht heb je gelijk. Wat maakt sexuele voorkeur uit zolang niemand er last van heeft. Helemaal niks natuurlijk. Net als huidskleur bijvoorbeeld. Homofobie en racisme behoren voor mij tot de vreemdste en onbegrijpelijkste gedachteprocessen van de mens. Het verbazende voor mij is dat het zo arbitrair is. Waarom zoveel energie in dat soort haat stoppen terwijl er zo veel misstanden en foute mensen in de wereld zijn die die haat veel meer verdienen? Als we dan toch fysiek moeten gaan sleutelen in hersenen of gedachteprocessen om ze te veranderen naar wat maatschappelijk geaccepteerd is en tot de meerderheid behoort, laat we ons dan liever focussen op bijvoorbeeld serial killers en psychopaten en zo. Heb je veel meer aan als samenleving lijkt mij. Een homo mept niet zo snel iemand dood met zijn handtasje.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:26:00 #130
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56308297
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het aantal homo's dat er voor uit durft te komen bedoel je? Of hebben ze in die landen andere genen, zodat er minder homo's geboren worden?
Tuurlijk. Ahmedinejad heeft zelf gezegd dat er in Iran geen homo's zijn.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:29:31 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56308383
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:11 schreef SpecialK het volgende:

Het is niet een complete mind-job waarbij ze je op een magische wijze blij maken met je nieuwe geaardheid maar een aanpassing die op een veel primitiever niveau ligt binnen het brein.
Maar toch zit je te klooien in iemands hersenen. Iets als sleutelen aan lievelingskleuren zie ik bijv. ook niet erg zitten.

(off-topic : dat kutkonijntje in die banner moet dood )
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:21 schreef Marble het volgende:

[quote]Een homo mept niet zo snel iemand dood met zijn handtasje.
Vrouwen doen dat ook niet, maar zijn wel in staat een moord zo geraffineerd uit te voeren dat het geen moord heet.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:41:42 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56308674
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar toch zit je te klooien in iemands hersenen. Iets als sleutelen aan lievelingskleuren zie ik bijv. ook niet erg zitten.
Dus dan maar dood?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:10:24 #133
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56312835
je hebt ook mensen die vrouwen een minderheid vinden en ze doden , moeten we hun borsten ook maar afsnijden en een penis aanmeten ? je hebt ook mensen die een donkere huidskleur fout vinden en die mensen doden , sleutelen ? je kan het toch terugdraaien en je " helpt" mensen ermee .... right .
mensen die de grens hebben overschreden om een ander te doden omdat die anders is dan ze zelf zijn hebben elke dag een "excuus" om te doden is het niet je geaardheid dan is het wel je huidskleur of je geloof .of wat dan ook .
Die grens moet je nooit overschrijden want morgen verzint iemand iets bij jou wat "fout" is .

Wie iets tegen homoseksualiteit heeft gaat maar klagen bij de schepper , ga maar vragen of hij dan geen medemensen meer wilt maken die homoseksueel zijn , als je dat niet kan
heb je nooit de kennis, het overzicht, de intelligentie en het recht om aan de schepping te kloten , ook niet om ze te "helpen" . pak de moordenaars aan , daar is iets mis mee .
met je tengels van de schepping afblijven net zoals je wilt dat iemand met zijn tengels van jou afblijft .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:12:19 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56312855
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:10 schreef Summers het volgende:
je hebt ook mensen die vrouwen een minderheid vinden en ze doden , moeten we hun borsten ook maar afsnijden en een penis aanmeten ? je hebt ook mensen die een donkere huidskleur fout vinden en die mensen doden , sleutelen ? je kan het toch terugdraaien en je " helpt" mensen ermee .... right .
mensen die de grens hebben overschreden om een ander te doden omdat die anders is dan ze zelf zijn hebben elke dag een "excuus" om te doden is het niet je geaardheid dan is het wel je huidskleur of je geloof .of wat dan ook .
Die grens moet je nooit overschrijden want morgen verzint iemand iets bij jou wat "fout" is .

Wie iets tegen homoseksualiteit heeft gaat maar klagen bij de schepper , ga maar vragen of hij dan geen medemensen meer wilt maken die homoseksueel zijn , als je dat niet kan
heb je nooit de kennis, het overzicht, de intelligentie en het recht om aan de schepping te kloten , ook niet om ze te "helpen" . pak de moordenaars aan , daar is iets mis mee .
met je tengels van de schepping afblijven net zoals je wilt dat iemand met zijn tengels van jou afblijft .
Ik denk niet dat je dit topic heel erg goed hebt doorgelezen en snapt wat de strekking is van de hypothetische situatie.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:35:07 #135
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56313238
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dit topic heel erg goed hebt doorgelezen en snapt wat de strekking is van de hypothetische situatie.
Ik heb alles gelezen en volgens mij alles begrepen en dat jij het als helpen ziet ipv kloten met de schepping . en ik vind dat er geen enkele geldige reden bestaat voor zulke oplossingen .
  zaterdag 26 januari 2008 @ 02:13:32 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56313710
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb alles gelezen en volgens mij alles begrepen en dat jij het als helpen ziet ipv kloten met de schepping . en ik vind dat er geen enkele geldige reden bestaat voor zulke oplossingen .
Ook niet om mensenlevens te redden van regimes die geen millimeter willen meegeven?

Zoals je het nu overbrengt kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat jij homo's liever dood ziet.

[ Bericht 3% gewijzigd door SpecialK op 26-01-2008 02:19:08 (typo) ]
  zaterdag 26 januari 2008 @ 02:21:52 #137
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56313807
Ik vind het overigens een interessant fenomeen dat mensen zich zo met hart en ziel in deze discussie storten en allemaal stuk voor stuk in dezelfde valkuilen vallen.

Ik ben benieuwd waar de wortels zitten van dit bijna epische staaltje miscommunicatie on onbegrip.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 26 januari 2008 @ 03:05:18 #138
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56314120
wauw.. eindelijk eens een zinnige discussie over homoseksualiteit en medicaties....

even volgen...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 08:41:05 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56315067
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus dan maar dood?
Het is imo een vals dilemma.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:36:28 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56317406
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 02:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ook niet om mensenlevens te redden van regimes die geen millimeter willen meegeven?

Zoals je het nu overbrengt kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat jij homo's liever dood ziet.
Grappig want zo kom jij over , je gaat niet kloten met de schepping waarin begrijp jij dat ik uberhaubt iemand dood wilt of homo's ? die horen toch ook bij de schepping ??

en regimes die geen millimeter willen toegeven zullen je ook doden als je heteroseksueel bent of vrouw . het schiet niet op als je toegeeft .
Het is absurd om dat te opperen , dan maak je mensen van binnen dood , dat is nog veel erger en als jij dat anders ziet, dan stel ik voor dat mocht er zoiets komen, dat jij je aanmeld als vrijwilliger en je om laat keren en dat je daarna ff de procedure weer terugdraait en dan verslag komt uitbrengen
Dan hebben we dankzij jou een praktijk voorbeeld van hoe dat werkt , heel grootmoedig van je om je eigen idee te testen , he ze worden dood gemaakt, go for it .

En jij zit nu in dezelfde valkuil als die mensen uit dat regime die homo's doden , hoe je het ook draait , je doet hetzelfde , beide willen kloten met de schepping om hun eigen denkbeeld , ipv respect te hebben en mensen te laten zijn zoals ze zijn , zoals de schepper heeft bedoeld .
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:54:43 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56323741
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Grappig want zo kom jij over , je gaat niet kloten met de schepping waarin begrijp jij dat ik uberhaubt iemand dood wilt of homo's ? die horen toch ook bij de schepping ??
Dit is precies waarom ik zei dat je de discussie niet hebt gelezen:

De situatie waar we het over hebben is dus dat islamitische landen in het bijzonder die op dit moment homo's executeren waarschijnlijk ipv ze dood te maken een dergelijke behandeling gaan gebruiken om ze zogenaamd "te repareren". Een dergelijke behandeling is utieraard gewoon weer terug te draaien. Iemand kan dus een dergelijk regime overleven, vluchten en in een beschaaft land (zoals dit) z'n homoseksualiteit weer laten herstellen.

Leg mij nu eens uit waar ik in dit verhaal pleit voor het vermoorden of verminken van homo's zoals ji jdat impliceerde. Werkelijk, summers.
quote:
en regimes die geen millimeter willen toegeven zullen je ook doden als je heteroseksueel bent of vrouw . het schiet niet op als je toegeeft .
Dit snap ik niet. Noem eens een regime op die mensen vermoord omdat ze vrouw zijn? Ik snap echt niet wat je nou allemaal raskaalt.
quote:
Het is absurd om dat te opperen , dan maak je mensen van binnen dood ,
Liever een paar jaartjes ongemak dan dood.
quote:
dat is nog veel erger en als jij dat anders ziet, dan stel ik voor dat mocht er zoiets komen, dat jij je aanmeld als vrijwilliger en je om laat keren en dat je daarna ff de procedure weer terugdraait en dan verslag komt uitbrengen
Dan hebben we dankzij jou een praktijk voorbeeld van hoe dat werkt , heel grootmoedig van je om je eigen idee te testen , he ze worden dood gemaakt, go for it .
Waarom zou ik met m'n hersenen willen laten klooien zonder dat het alternatief de dood is?
quote:
En jij zit nu in dezelfde valkuil als die mensen uit dat regime die homo's doden , hoe je het ook draait , je doet hetzelfde , beide willen kloten met de schepping om hun eigen denkbeeld , ipv respect te hebben en mensen te laten zijn zoals ze zijn , zoals de schepper heeft bedoeld .
Simpelweg non sequitur.

Storend hoe agressief je je opstelt en hoe je iemands woorden en bedoelingen verdraait om vervolgens de stropop van je eigen making eens lekker flink af te vallen.

Ga zo door zou ik zo zeggen
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:55:03 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56323751
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 08:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is imo een vals dilemma.
Leg eens uit?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:59:19 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56323847
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leg eens uit?
In de praktijk zal de situatie dat slechts die twee keuzes er zijn niet voorkomen.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:02:41 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56323916
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de praktijk zal de situatie dat slechts die twee keuzes er zijn niet voorkomen.
In de praktijk is de keuze nu helemaal simpel. Die is er nl. helemaal niet. Als je als homo wordt betrapt in zo'n land dan wordt je gewoon afgemaakt. Simpel. Waar of niet?

Het punt was of dergelijke behandelingen niet door die regimes kunnen worden misbruikt. Ja dat kan. Maar liever nog dan dat ze terugvallen op de enige optie die ze nu zien. nl. gewoon maar aan de strop ermee.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:04:29 #145
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56335751
Ik vind het moeilijk te geloven dat als er zo'n "behandeling" kot, dat een mens daar geen blijvende schade aan ondervindt. En als het teruggedraaid zou kunnen worden, dan lijkt het me dat die extremisten die homo's executeren gewoon heel veel schijt aan die behandeling hebben en mensen nog steeds ophangen.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:06:43 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56335780
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In de praktijk is de keuze nu helemaal simpel. Die is er nl. helemaal niet. Als je als homo wordt betrapt in zo'n land dan wordt je gewoon afgemaakt. Simpel. Waar of niet?

Het punt was of dergelijke behandelingen niet door die regimes kunnen worden misbruikt. Ja dat kan. Maar liever nog dan dat ze terugvallen op de enige optie die ze nu zien. nl. gewoon maar aan de strop ermee.
Het land uit voordat je betrapt bent of politieke activiteiten voor een liberale maatschappij zijn al 2 opties die er zijn.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:01:25 #147
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56336654
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het land uit voordat je betrapt bent of politieke activiteiten voor een liberale maatschappij zijn al 2 opties die er zijn.
En hoe zijn die 2 opties er niet meer als deze behandeling er is? Ze zijn alleen niet erg relevant voor deze situatie.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:07:18 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56336735
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het moeilijk te geloven dat als er zo'n "behandeling" kot, dat een mens daar geen blijvende schade aan ondervindt. En als het teruggedraaid zou kunnen worden, dan lijkt het me dat die extremisten die homo's executeren gewoon heel veel schijt aan die behandeling hebben en mensen nog steeds ophangen.
Enige issue was nl. net nog dat dit in de handen van de verkeerde machthebbers misbruikt zou kunnen worden en daarom exploreerde we die hypothetische situatie. Als je vind dat dat geen issue is dan pleit dat alleen nog maar -meer- voor de ontwikkeling van deze behandeling.

Daarnaast zijn er een hoop hersenoperaties waarbij er weinig tot geen blijvende schade is.

[ Bericht 5% gewijzigd door SpecialK op 27-01-2008 12:35:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')