abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56264386
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:12 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

! Een soort van geoorloofde hersenspoeling?! Lijkt me eerder dat de mensen die de homo's ophangen een bepaalde behandeling moeten krijgen, want dit is echt de meest onzinnige manier om een probleem weg te werken.
Homo's zijn nu eenmaal in de grote minderheid in die landen. Het zou dus makkelijker zijn om de homofielen heteroseksueel te maken.

En trouwens, wie overtuigt -de in onze ogen achterlopende bevolking- ervan dat ze fout zitten? Misschien zitten wij wel 'fout'.
pi_56264487
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:24 schreef Koewam het volgende:

Homo's zijn nu eenmaal in de grote minderheid in die landen. Het zou dus makkelijker zijn om de homofielen heteroseksueel te maken.
Het aantal homo's dat er voor uit durft te komen bedoel je? Of hebben ze in die landen andere genen, zodat er minder homo's geboren worden?
quote:
En trouwens, wie overtuigt -de in onze ogen achterlopende bevolking- ervan dat ze fout zitten? Misschien zitten wij wel 'fout'.
Ethiek.
pi_56265986
Nee dat bedoelde ik niet echt, alhoewel dat vast het geval is. Ik denk overigens niet dat er een homogene spreiding bestaat van homo's.
quote:
ethiek
?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 20:21:18 #129
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56306951
quote:
Op maandag 21 januari 2008 07:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het onvrijwillig veranderen van persoonlijke aspecten van iemand vind ik toch heel dicht in de buurt komen bij doden. Niet in lichamelijke zin, maar wel in geestelijke zin.
Nou ja, in principe is (sexuele) aantrekkingskracht natuurlijk een van de meest basale, puur robotisch-biologische "click/whirrrr"-reacties die de mens rijk is. In die zin heeft het weinig met persoonlijkheid te maken en pak je daar dus ook niet zo veel van af als je het zou veranderen. Het heeft meer invloed op de gevolgen die eruit voortvloeien voor de persoonlijkheid. Dat iemand het bijvoorbeeld opeens leuker vindt om naar een voetbalwedstrijd te gaan in plaats van naar een musical zoals vroeger. Dat is wel minder natuurlijk. En ik moet er ook niet aan denken dat ik bijvoorbeeld niet meer van de schoonheid van Matthew Fox en David Boreanaz zou kunnen genieten .

Maar ik zou er dus ook geen voorstander van zijn om iemands sexuele voorkeur te veranderen, dus in dat opzicht heb je gelijk. Wat maakt sexuele voorkeur uit zolang niemand er last van heeft. Helemaal niks natuurlijk. Net als huidskleur bijvoorbeeld. Homofobie en racisme behoren voor mij tot de vreemdste en onbegrijpelijkste gedachteprocessen van de mens. Het verbazende voor mij is dat het zo arbitrair is. Waarom zoveel energie in dat soort haat stoppen terwijl er zo veel misstanden en foute mensen in de wereld zijn die die haat veel meer verdienen? Als we dan toch fysiek moeten gaan sleutelen in hersenen of gedachteprocessen om ze te veranderen naar wat maatschappelijk geaccepteerd is en tot de meerderheid behoort, laat we ons dan liever focussen op bijvoorbeeld serial killers en psychopaten en zo. Heb je veel meer aan als samenleving lijkt mij. Een homo mept niet zo snel iemand dood met zijn handtasje.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:26:00 #130
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56308297
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het aantal homo's dat er voor uit durft te komen bedoel je? Of hebben ze in die landen andere genen, zodat er minder homo's geboren worden?
Tuurlijk. Ahmedinejad heeft zelf gezegd dat er in Iran geen homo's zijn.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:29:31 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56308383
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:11 schreef SpecialK het volgende:

Het is niet een complete mind-job waarbij ze je op een magische wijze blij maken met je nieuwe geaardheid maar een aanpassing die op een veel primitiever niveau ligt binnen het brein.
Maar toch zit je te klooien in iemands hersenen. Iets als sleutelen aan lievelingskleuren zie ik bijv. ook niet erg zitten.

(off-topic : dat kutkonijntje in die banner moet dood )
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:21 schreef Marble het volgende:

[quote]Een homo mept niet zo snel iemand dood met zijn handtasje.
Vrouwen doen dat ook niet, maar zijn wel in staat een moord zo geraffineerd uit te voeren dat het geen moord heet.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:41:42 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56308674
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar toch zit je te klooien in iemands hersenen. Iets als sleutelen aan lievelingskleuren zie ik bijv. ook niet erg zitten.
Dus dan maar dood?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:10:24 #133
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56312835
je hebt ook mensen die vrouwen een minderheid vinden en ze doden , moeten we hun borsten ook maar afsnijden en een penis aanmeten ? je hebt ook mensen die een donkere huidskleur fout vinden en die mensen doden , sleutelen ? je kan het toch terugdraaien en je " helpt" mensen ermee .... right .
mensen die de grens hebben overschreden om een ander te doden omdat die anders is dan ze zelf zijn hebben elke dag een "excuus" om te doden is het niet je geaardheid dan is het wel je huidskleur of je geloof .of wat dan ook .
Die grens moet je nooit overschrijden want morgen verzint iemand iets bij jou wat "fout" is .

Wie iets tegen homoseksualiteit heeft gaat maar klagen bij de schepper , ga maar vragen of hij dan geen medemensen meer wilt maken die homoseksueel zijn , als je dat niet kan
heb je nooit de kennis, het overzicht, de intelligentie en het recht om aan de schepping te kloten , ook niet om ze te "helpen" . pak de moordenaars aan , daar is iets mis mee .
met je tengels van de schepping afblijven net zoals je wilt dat iemand met zijn tengels van jou afblijft .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:12:19 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56312855
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:10 schreef Summers het volgende:
je hebt ook mensen die vrouwen een minderheid vinden en ze doden , moeten we hun borsten ook maar afsnijden en een penis aanmeten ? je hebt ook mensen die een donkere huidskleur fout vinden en die mensen doden , sleutelen ? je kan het toch terugdraaien en je " helpt" mensen ermee .... right .
mensen die de grens hebben overschreden om een ander te doden omdat die anders is dan ze zelf zijn hebben elke dag een "excuus" om te doden is het niet je geaardheid dan is het wel je huidskleur of je geloof .of wat dan ook .
Die grens moet je nooit overschrijden want morgen verzint iemand iets bij jou wat "fout" is .

Wie iets tegen homoseksualiteit heeft gaat maar klagen bij de schepper , ga maar vragen of hij dan geen medemensen meer wilt maken die homoseksueel zijn , als je dat niet kan
heb je nooit de kennis, het overzicht, de intelligentie en het recht om aan de schepping te kloten , ook niet om ze te "helpen" . pak de moordenaars aan , daar is iets mis mee .
met je tengels van de schepping afblijven net zoals je wilt dat iemand met zijn tengels van jou afblijft .
Ik denk niet dat je dit topic heel erg goed hebt doorgelezen en snapt wat de strekking is van de hypothetische situatie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:35:07 #135
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56313238
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dit topic heel erg goed hebt doorgelezen en snapt wat de strekking is van de hypothetische situatie.
Ik heb alles gelezen en volgens mij alles begrepen en dat jij het als helpen ziet ipv kloten met de schepping . en ik vind dat er geen enkele geldige reden bestaat voor zulke oplossingen .
  zaterdag 26 januari 2008 @ 02:13:32 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56313710
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb alles gelezen en volgens mij alles begrepen en dat jij het als helpen ziet ipv kloten met de schepping . en ik vind dat er geen enkele geldige reden bestaat voor zulke oplossingen .
Ook niet om mensenlevens te redden van regimes die geen millimeter willen meegeven?

Zoals je het nu overbrengt kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat jij homo's liever dood ziet.

[ Bericht 3% gewijzigd door SpecialK op 26-01-2008 02:19:08 (typo) ]
  zaterdag 26 januari 2008 @ 02:21:52 #137
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56313807
Ik vind het overigens een interessant fenomeen dat mensen zich zo met hart en ziel in deze discussie storten en allemaal stuk voor stuk in dezelfde valkuilen vallen.

Ik ben benieuwd waar de wortels zitten van dit bijna epische staaltje miscommunicatie on onbegrip.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 26 januari 2008 @ 03:05:18 #138
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56314120
wauw.. eindelijk eens een zinnige discussie over homoseksualiteit en medicaties....

even volgen...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 08:41:05 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56315067
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus dan maar dood?
Het is imo een vals dilemma.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:36:28 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56317406
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 02:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ook niet om mensenlevens te redden van regimes die geen millimeter willen meegeven?

Zoals je het nu overbrengt kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat jij homo's liever dood ziet.
Grappig want zo kom jij over , je gaat niet kloten met de schepping waarin begrijp jij dat ik uberhaubt iemand dood wilt of homo's ? die horen toch ook bij de schepping ??

en regimes die geen millimeter willen toegeven zullen je ook doden als je heteroseksueel bent of vrouw . het schiet niet op als je toegeeft .
Het is absurd om dat te opperen , dan maak je mensen van binnen dood , dat is nog veel erger en als jij dat anders ziet, dan stel ik voor dat mocht er zoiets komen, dat jij je aanmeld als vrijwilliger en je om laat keren en dat je daarna ff de procedure weer terugdraait en dan verslag komt uitbrengen
Dan hebben we dankzij jou een praktijk voorbeeld van hoe dat werkt , heel grootmoedig van je om je eigen idee te testen , he ze worden dood gemaakt, go for it .

En jij zit nu in dezelfde valkuil als die mensen uit dat regime die homo's doden , hoe je het ook draait , je doet hetzelfde , beide willen kloten met de schepping om hun eigen denkbeeld , ipv respect te hebben en mensen te laten zijn zoals ze zijn , zoals de schepper heeft bedoeld .
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:54:43 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56323741
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Grappig want zo kom jij over , je gaat niet kloten met de schepping waarin begrijp jij dat ik uberhaubt iemand dood wilt of homo's ? die horen toch ook bij de schepping ??
Dit is precies waarom ik zei dat je de discussie niet hebt gelezen:

De situatie waar we het over hebben is dus dat islamitische landen in het bijzonder die op dit moment homo's executeren waarschijnlijk ipv ze dood te maken een dergelijke behandeling gaan gebruiken om ze zogenaamd "te repareren". Een dergelijke behandeling is utieraard gewoon weer terug te draaien. Iemand kan dus een dergelijk regime overleven, vluchten en in een beschaaft land (zoals dit) z'n homoseksualiteit weer laten herstellen.

Leg mij nu eens uit waar ik in dit verhaal pleit voor het vermoorden of verminken van homo's zoals ji jdat impliceerde. Werkelijk, summers.
quote:
en regimes die geen millimeter willen toegeven zullen je ook doden als je heteroseksueel bent of vrouw . het schiet niet op als je toegeeft .
Dit snap ik niet. Noem eens een regime op die mensen vermoord omdat ze vrouw zijn? Ik snap echt niet wat je nou allemaal raskaalt.
quote:
Het is absurd om dat te opperen , dan maak je mensen van binnen dood ,
Liever een paar jaartjes ongemak dan dood.
quote:
dat is nog veel erger en als jij dat anders ziet, dan stel ik voor dat mocht er zoiets komen, dat jij je aanmeld als vrijwilliger en je om laat keren en dat je daarna ff de procedure weer terugdraait en dan verslag komt uitbrengen
Dan hebben we dankzij jou een praktijk voorbeeld van hoe dat werkt , heel grootmoedig van je om je eigen idee te testen , he ze worden dood gemaakt, go for it .
Waarom zou ik met m'n hersenen willen laten klooien zonder dat het alternatief de dood is?
quote:
En jij zit nu in dezelfde valkuil als die mensen uit dat regime die homo's doden , hoe je het ook draait , je doet hetzelfde , beide willen kloten met de schepping om hun eigen denkbeeld , ipv respect te hebben en mensen te laten zijn zoals ze zijn , zoals de schepper heeft bedoeld .
Simpelweg non sequitur.

Storend hoe agressief je je opstelt en hoe je iemands woorden en bedoelingen verdraait om vervolgens de stropop van je eigen making eens lekker flink af te vallen.

Ga zo door zou ik zo zeggen
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:55:03 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56323751
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 08:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is imo een vals dilemma.
Leg eens uit?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:59:19 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56323847
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leg eens uit?
In de praktijk zal de situatie dat slechts die twee keuzes er zijn niet voorkomen.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:02:41 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56323916
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de praktijk zal de situatie dat slechts die twee keuzes er zijn niet voorkomen.
In de praktijk is de keuze nu helemaal simpel. Die is er nl. helemaal niet. Als je als homo wordt betrapt in zo'n land dan wordt je gewoon afgemaakt. Simpel. Waar of niet?

Het punt was of dergelijke behandelingen niet door die regimes kunnen worden misbruikt. Ja dat kan. Maar liever nog dan dat ze terugvallen op de enige optie die ze nu zien. nl. gewoon maar aan de strop ermee.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:04:29 #145
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56335751
Ik vind het moeilijk te geloven dat als er zo'n "behandeling" kot, dat een mens daar geen blijvende schade aan ondervindt. En als het teruggedraaid zou kunnen worden, dan lijkt het me dat die extremisten die homo's executeren gewoon heel veel schijt aan die behandeling hebben en mensen nog steeds ophangen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:06:43 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56335780
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In de praktijk is de keuze nu helemaal simpel. Die is er nl. helemaal niet. Als je als homo wordt betrapt in zo'n land dan wordt je gewoon afgemaakt. Simpel. Waar of niet?

Het punt was of dergelijke behandelingen niet door die regimes kunnen worden misbruikt. Ja dat kan. Maar liever nog dan dat ze terugvallen op de enige optie die ze nu zien. nl. gewoon maar aan de strop ermee.
Het land uit voordat je betrapt bent of politieke activiteiten voor een liberale maatschappij zijn al 2 opties die er zijn.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:01:25 #147
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56336654
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het land uit voordat je betrapt bent of politieke activiteiten voor een liberale maatschappij zijn al 2 opties die er zijn.
En hoe zijn die 2 opties er niet meer als deze behandeling er is? Ze zijn alleen niet erg relevant voor deze situatie.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:07:18 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56336735
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het moeilijk te geloven dat als er zo'n "behandeling" kot, dat een mens daar geen blijvende schade aan ondervindt. En als het teruggedraaid zou kunnen worden, dan lijkt het me dat die extremisten die homo's executeren gewoon heel veel schijt aan die behandeling hebben en mensen nog steeds ophangen.
Enige issue was nl. net nog dat dit in de handen van de verkeerde machthebbers misbruikt zou kunnen worden en daarom exploreerde we die hypothetische situatie. Als je vind dat dat geen issue is dan pleit dat alleen nog maar -meer- voor de ontwikkeling van deze behandeling.

Daarnaast zijn er een hoop hersenoperaties waarbij er weinig tot geen blijvende schade is.

[ Bericht 5% gewijzigd door SpecialK op 27-01-2008 12:35:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')