Homo's zijn nu eenmaal in de grote minderheid in die landen. Het zou dus makkelijker zijn om de homofielen heteroseksueel te maken.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
! Een soort van geoorloofde hersenspoeling?! Lijkt me eerder dat de mensen die de homo's ophangen een bepaalde behandeling moeten krijgen, want dit is echt de meest onzinnige manier om een probleem weg te werken.
Het aantal homo's dat er voor uit durft te komen bedoel je? Of hebben ze in die landen andere genen, zodat er minder homo's geboren worden?quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:24 schreef Koewam het volgende:
Homo's zijn nu eenmaal in de grote minderheid in die landen. Het zou dus makkelijker zijn om de homofielen heteroseksueel te maken.
Ethiek.quote:En trouwens, wie overtuigt -de in onze ogen achterlopende bevolking- ervan dat ze fout zitten? Misschien zitten wij wel 'fout'.
?quote:ethiek
Nou ja, in principe is (sexuele) aantrekkingskracht natuurlijk een van de meest basale, puur robotisch-biologische "click/whirrrr"-reacties die de mens rijk is. In die zin heeft het weinig met persoonlijkheid te maken en pak je daar dus ook niet zo veel van af als je het zou veranderen. Het heeft meer invloed op de gevolgen die eruit voortvloeien voor de persoonlijkheid. Dat iemand het bijvoorbeeld opeens leuker vindt om naar een voetbalwedstrijd te gaan in plaats van naar een musical zoals vroeger. Dat is wel minder natuurlijk. En ik moet er ook niet aan denken dat ik bijvoorbeeld niet meer van de schoonheid van Matthew Fox en David Boreanaz zou kunnen genietenquote:Op maandag 21 januari 2008 07:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het onvrijwillig veranderen van persoonlijke aspecten van iemand vind ik toch heel dicht in de buurt komen bij doden. Niet in lichamelijke zin, maar wel in geestelijke zin.
Tuurlijk. Ahmedinejad heeft zelf gezegd dat er in Iran geen homo's zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het aantal homo's dat er voor uit durft te komen bedoel je? Of hebben ze in die landen andere genen, zodat er minder homo's geboren worden?
Maar toch zit je te klooien in iemands hersenen. Iets als sleutelen aan lievelingskleuren zie ik bijv. ook niet erg zitten.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:11 schreef SpecialK het volgende:
Het is niet een complete mind-job waarbij ze je op een magische wijze blij maken met je nieuwe geaardheid maar een aanpassing die op een veel primitiever niveau ligt binnen het brein.
Vrouwen doen dat ook niet, maar zijn wel in staat een moord zo geraffineerd uit te voeren dat het geen moord heet.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:21 schreef Marble het volgende:
[quote]Een homo mept niet zo snel iemand dood met zijn handtasje.
Dus dan maar dood?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar toch zit je te klooien in iemands hersenen. Iets als sleutelen aan lievelingskleuren zie ik bijv. ook niet erg zitten.
Ik denk niet dat je dit topic heel erg goed hebt doorgelezen en snapt wat de strekking is van de hypothetische situatie.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 01:10 schreef Summers het volgende:
je hebt ook mensen die vrouwen een minderheid vinden en ze doden , moeten we hun borsten ook maar afsnijden en een penis aanmeten ? je hebt ook mensen die een donkere huidskleur fout vinden en die mensen doden , sleutelen ? je kan het toch terugdraaien en je " helpt" mensen ermee .... right .
mensen die de grens hebben overschreden om een ander te doden omdat die anders is dan ze zelf zijn hebben elke dag een "excuus" om te doden is het niet je geaardheid dan is het wel je huidskleur of je geloof .of wat dan ook .
Die grens moet je nooit overschrijden want morgen verzint iemand iets bij jou wat "fout" is .
Wie iets tegen homoseksualiteit heeft gaat maar klagen bij de schepper , ga maar vragen of hij dan geen medemensen meer wilt maken die homoseksueel zijn , als je dat niet kan
heb je nooit de kennis, het overzicht, de intelligentie en het recht om aan de schepping te kloten , ook niet om ze te "helpen" . pak de moordenaars aan , daar is iets mis mee .
met je tengels van de schepping afblijven net zoals je wilt dat iemand met zijn tengels van jou afblijft .
Ik heb alles gelezen en volgens mij alles begrepen en dat jij het als helpen ziet ipv kloten met de schepping . en ik vind dat er geen enkele geldige reden bestaat voor zulke oplossingen .quote:Op zaterdag 26 januari 2008 01:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dit topic heel erg goed hebt doorgelezen en snapt wat de strekking is van de hypothetische situatie.
Ook niet om mensenlevens te redden van regimes die geen millimeter willen meegeven?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 01:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen en volgens mij alles begrepen en dat jij het als helpen ziet ipv kloten met de schepping . en ik vind dat er geen enkele geldige reden bestaat voor zulke oplossingen .
Grappig want zo kom jij over , je gaat niet kloten met de schepping waarin begrijp jij dat ik uberhaubt iemand dood wilt of homo's ? die horen toch ook bij de schepping ??quote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ook niet om mensenlevens te redden van regimes die geen millimeter willen meegeven?
Zoals je het nu overbrengt kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat jij homo's liever dood ziet.
Dit is precies waarom ik zei dat je de discussie niet hebt gelezen:quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Grappig want zo kom jij over , je gaat niet kloten met de schepping waarin begrijp jij dat ik uberhaubt iemand dood wilt of homo's ? die horen toch ook bij de schepping ??
Dit snap ik niet. Noem eens een regime op die mensen vermoord omdat ze vrouw zijn? Ik snap echt niet wat je nou allemaal raskaalt.quote:en regimes die geen millimeter willen toegeven zullen je ook doden als je heteroseksueel bent of vrouw . het schiet niet op als je toegeeft .
Liever een paar jaartjes ongemak dan dood.quote:Het is absurd om dat te opperen , dan maak je mensen van binnen dood ,
Waarom zou ik met m'n hersenen willen laten klooien zonder dat het alternatief de dood is?quote:dat is nog veel erger en als jij dat anders ziet, dan stel ik voor dat mocht er zoiets komen, dat jij je aanmeld als vrijwilliger en je om laat keren en dat je daarna ff de procedure weer terugdraait en dan verslag komt uitbrengen
Dan hebben we dankzij jou een praktijk voorbeeld van hoe dat werkt , heel grootmoedig van je om je eigen idee te testen , he ze worden dood gemaakt, go for it .
Simpelweg non sequitur.quote:En jij zit nu in dezelfde valkuil als die mensen uit dat regime die homo's doden , hoe je het ook draait , je doet hetzelfde , beide willen kloten met de schepping om hun eigen denkbeeld , ipv respect te hebben en mensen te laten zijn zoals ze zijn , zoals de schepper heeft bedoeld .
Leg eens uit?quote:
In de praktijk is de keuze nu helemaal simpel. Die is er nl. helemaal niet. Als je als homo wordt betrapt in zo'n land dan wordt je gewoon afgemaakt. Simpel. Waar of niet?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de praktijk zal de situatie dat slechts die twee keuzes er zijn niet voorkomen.
Het land uit voordat je betrapt bent of politieke activiteiten voor een liberale maatschappij zijn al 2 opties die er zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In de praktijk is de keuze nu helemaal simpel. Die is er nl. helemaal niet. Als je als homo wordt betrapt in zo'n land dan wordt je gewoon afgemaakt. Simpel. Waar of niet?
Het punt was of dergelijke behandelingen niet door die regimes kunnen worden misbruikt. Ja dat kan. Maar liever nog dan dat ze terugvallen op de enige optie die ze nu zien. nl. gewoon maar aan de strop ermee.
En hoe zijn die 2 opties er niet meer als deze behandeling er is? Ze zijn alleen niet erg relevant voor deze situatie.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het land uit voordat je betrapt bent of politieke activiteiten voor een liberale maatschappij zijn al 2 opties die er zijn.
Enige issue was nl. net nog dat dit in de handen van de verkeerde machthebbers misbruikt zou kunnen worden en daarom exploreerde we die hypothetische situatie. Als je vind dat dat geen issue is dan pleit dat alleen nog maar -meer- voor de ontwikkeling van deze behandeling.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het moeilijk te geloven dat als er zo'n "behandeling" kot, dat een mens daar geen blijvende schade aan ondervindt. En als het teruggedraaid zou kunnen worden, dan lijkt het me dat die extremisten die homo's executeren gewoon heel veel schijt aan die behandeling hebben en mensen nog steeds ophangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |