Dat heeft niets met homo's te maken, maar alles met de maatschappij, die hen als paria's beschouwd. Waardoor ze beginnen te twijfelen aan zichzelf.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:28 schreef Perecules het volgende:
Zoals ik al eerder schreef zijn niet alle homoseksuelen blij met hun geaardheid en ik ben ervan overtuigd dat velen een behandeling voor een behandeling zouden kiezen.
Jaja, dat is net als een vrouw met respect een hoer noemen. Het is volgens jou niet kwetsend bedoeld, maar het komt wel kwetsend over.quote:Het probleem is dat zelfs het noemen van homoseksualiteit als een geestesziekte en het spreken over noodzakelijk onderzoek naar behandeling heftige reacties oproept van mensen die dat als kwetsend en beledigend ervaren, terwijl dat niet zo bedoeld is.
Dat hangt natuurlijk af van de maatschappij waarin een homoseksueel moet leven, maar er zijn net zo goed andere factoren.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:53 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat heeft niets met homo's te maken, maar alles met de maatschappij, die hen als paria's beschouwd. Waardoor ze beginnen te twijfelen aan zichzelf.
[..]
Jaja, dat is net als een vrouw met respect een hoer noemen. Het is volgens jou niet kwetsend bedoeld, maar het komt wel kwetsend over.
Jij was toch biquote:Op zondag 20 januari 2008 21:01 schreef Jerruh het volgende:
om maar even als homoseksueel te spreken
Trek het je niet persoonlijk aan. Zoals ik al eerder schreef is het absoluut niet als belediging of kwetsend bedoeld.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:01 schreef Jerruh het volgende:
Waarom is homoseksualiteit een geestesziekte?
wat zijn de symptomen?
waarom zou het genezen moeten kunnen worden?
Ik vind het aan de ene kant grappig en aan de andere kant een beetje eng dat, om maar even als homoseksueel te spreken en niet als mens, dat mensen vinden dat ik geestesziek ben terwijl ikzelf, mijn omgeving en de maatschappij er a) geen last van hebben, b) nooit last van gaan hebben en c)er geestelijk negatiefs in zin in zit voor mijzelf, mijn omgeving en de maatschappij... leuk ook om te horen dat, ondanks mijn intelligentie, goede leven, prachtige vriendekring, de liefde van mijn leven, een superfamilie en veel liefde in mijn leven ik geestesziek ben alsof ik elk moment een geesteszieke aanval kan krijgen en ik nog zondig ook?
Leuk nieuws op de zondagavond.
Mja, maar de ontvanger is degene die het als kwetsend of beledigend ervaart he?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:06 schreef Perecules het volgende:
Trek het je niet persoonlijk aan. Zoals ik al eerder schreef is het absoluut niet als belediging of kwetsend bedoeld.
Welke factoren zijn er nog meer behalve een homo-hatende maatschappij?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:02 schreef Perecules het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk af van de maatschappij waarin een homoseksueel moet leven, maar er zijn net zo goed andere factoren.
Allicht omdat het ethisch niet juist wordt geacht om iets dat geen ziekte is op medische of psychologische wijzen te "genezen". Rood haar genezen we tenslotte ook niet.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:32 schreef Perecules het volgende:
[..]
Sinds kort dus. Dat kan in de toekomst wel weer anders worden gezien. Waarom zou er geen onderzoek naar de behandeling van homoseksualiteit mogen worden gedaan? Homoseksuelen kunnen dan zelf kiezen om wel of niet behandeld te worden.
nee, maar ik wil wel concrete antwoorden op die vragen, puur omdat ik me afvraag waarom iemand het vind of waarom het zo IS (omdat het door een poster hier zo wordt geformuleerd).quote:Op zondag 20 januari 2008 21:06 schreef Perecules het volgende:
[..]
Trek het je niet persoonlijk aan. Zoals ik al eerder schreef is het absoluut niet als belediging of kwetsend bedoeld.
Fijn voor je dat jij zo lekker in je vel steekt.
Daar kan ik ook niets aan doen.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, maar de ontvanger is degene die het als kwetsend of beledigend ervaart he?
Dus zo'n disclaimer is vrij waardeloos.
Wat is er onethisch aan als mensen dat zelf willen? Ik vind het eigenlijk onethisch om niet naar een behandelwijze te zoeken.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Allicht omdat het ethisch niet juist wordt geacht om iets dat geen ziekte is op medische of psychologische wijzen te "genezen". Rood haar genezen we tenslotte ook niet.
Agreed. Misschien is het dan ook wel dat er erg weinig vraag naar is, of dat er nog geen toereikende oplossingen zijn voor wat er gevraagd wordt.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:12 schreef Perecules het volgende:
[..]
Wat is er onethisch aan als mensen dat zelf willen? Ik vind het eigenlijk onethisch om niet naar een behandelwijze te zoeken.
waarom zou je naar een behandelwijze willen zoeken hiervoor?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:12 schreef Perecules het volgende:
[..]
Wat is er onethisch aan als mensen dat zelf willen? Ik vind het eigenlijk onethisch om niet naar een behandelwijze te zoeken.
Het is een geestesziekte omdat het niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door hetzelfde geslacht. (Gelijk het symptoom) Net als dat het bijvoorbeeld niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door een fiets.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:10 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nee, maar ik wil wel concrete antwoorden op die vragen, puur omdat ik me afvraag waarom iemand het vind of waarom het zo IS (omdat het door een poster hier zo wordt geformuleerd).
waarom is homoseksualiteit een geestesZIEKTE?
wat zijn dan de symptonen
en mijn belangrijkste vraag: waarom zou het genezen moeten worden en dus: waarom zou homoseksualiteit niet voor mogen komen?
en mijn vraag aan jou is nog steeds: als eeh homoseksueel toegeeft dat hij fout zit in zijn zonde, begaat hij dan niet andere zonden omdat hij dan zijn eigen wezen, zijn eigen IK verloochent en daarover liegt?
Omdat er mensen zijn die zich niet gemakkelijk voelen met hun eigengeaardheid. Niet om hun omgeving maar om hun kinderwens wellicht?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:16 schreef Jerruh het volgende:
[..]
waarom zou je naar een behandelwijze willen zoeken hiervoor?
Zou daarbij echter niet ook een criterium moeten zijn dat iemand er zelf veel last van ondervindt of voor maatschappelijk ongewenst gedrag zorgt? Dat is bij veel stoornissen nl. wel het geval.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:21 schreef Perecules het volgende:
[..]
Het is een geestesziekte omdat het niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door hetzelfde geslacht. (Gelijk het symptoom) Net als dat het bijvoorbeeld niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door een fiets.
Dus volgens jou is het een geestesziekte omdat het niet normaal is dat iemand zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht. Dat het niet normaal is, is in dit geval geen medische noodzaak maar een sociale. Om een voorbeeld te noemen: in de romeinse tijd was het NORMAAL als krijgers een homo-erotisch verleden hadden en stonden dit soort dingen voor aanzien en respect. Evenals griekenland, dat zijn eigen homoleger had wat een nobel en eervol leger was. Wat ik er mee wil zeggen is dat het feit dat het door een groep mensen niet als NORMAAl wordt gezien absoluut geen argument moet en mag zijn om een voorkeur in liefde en/of erotiek als geestesziek te beschouwen.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:21 schreef Perecules het volgende:
[..]
Het is een geestesziekte omdat het niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door hetzelfde geslacht. (Gelijk het symptoom) Net als dat het bijvoorbeeld niet normaal is dat iemand zich erotisch aangetrokken voelt door een fiets.
Ik schreef niet dat homoseksualiteit niet voor zou mogen komen. Ik schreef dat het een geestesziekte is en dat na een behandelwijze moet worden gezocht. Er moet worden gezocht naar een geneeswijze omdat er ook homoseksuelen zijn die als ze konden kiezen voor heteroseksualiteit zouden kiezen.
De laatste vraag kan ik niks mee. Ik laat religieuze beschouwingen buiten de orde.
Waarom is het niet normaal dan? Omdat de meerderheid de norm bepaalt?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:21 schreef Perecules het volgende:
[..]
Maar je gaat er voor de makkelijkheid maar even vanuit dat het een keuze is, dat het veranderbaar is.quote:Ik schreef niet dat homoseksualiteit niet voor zou mogen komen. Ik schreef dat het een geestesziekte is en dat na een behandelwijze moet worden gezocht. Er moet worden gezocht naar een geneeswijze omdat er ook homoseksuelen zijn die als ze konden kiezen voor heteroseksualiteit zouden kiezen.
Dat is een ander punt. Jij zegt het is geen stoornis omdat niemand er last van heeft. Behalve dan sommige homoseksuelen zelf.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou daarbij echter niet ook een criterium moeten zijn dat iemand er zelf veel last van ondervindt of voor maatschappelijk ongewenst gedrag zorgt? Dat is bij veel stoornissen nl. wel het geval.
kan ik mij ook voorstellen hoor.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat er mensen zijn die zich niet gemakkelijk voelen met hun eigengeaardheid. Niet om hun omgeving maar om hun kinderwens wellicht?
Lijkt me prima als de optie er is voor mensen om dit aan te laten passen toch? En iedereen die zich gemakkelijk voelt bij zijn/haar homoseksualiteit... ook prima. Tof toch? Iedereen blij. Why not?
Er zit inderdaad nogal een verschil tussen een fiets en een persoon, maar er zit ook veel verschil tussen man en vrouw. In zekere zin bepaald vaak de meerderheid vaak de norm (in hun vakgebied). Dat wil niet zeggen dat de norm altijd juist is. Al eerder is geschreven dat homoseksualiteit nu door de psychiatrie niet meer als stoornis wordt beschouwd. In de toekomst kan dat inzicht weer veranderen.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Waarom is het niet normaal dan? Omdat de meerderheid de norm bepaalt?
En er is toch wel een verschil tussen een fiets en een persoon zeg. Anders zou het ook compleet ongepast zijn om een fiets zomaar te berijden. Je weet immers niet of die fiets dat wel wil.
[..]
Maar je gaat er voor de makkelijkheid maar even vanuit dat het een keuze is, dat het veranderbaar is..
De homo's zelf hebben er in eerste instantie geen last van. Het is de omgeving die het ingewikkeld maakt.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:28 schreef Perecules het volgende:
[..]
Dat is een ander punt. Jij zegt het is geen stoornis omdat niemand er last van heeft. Behalve dan sommige homoseksuelen zelf.
Een andere reden waarom het geen stoornis is, is omdat het biologische diversiteit betreft. Het is dus een biologische afwijking, geen psychische.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:28 schreef Perecules het volgende:
[..]
Dat is een ander punt. Jij zegt het is geen stoornis omdat niemand er last van heeft. Behalve dan sommige homoseksuelen zelf.
Hier is geen wetenschappelijk bewijs voor. Dat is jouw mening.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:21 schreef Perecules het volgende:
Het zou best een fysieke afwijking kunnen zijn die de psychische afwijking veroorzaakt. Er zullen wel meerdere oorzaken mogelijk zijn.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een andere reden waarom het geen stoornis is, is omdat het biologische diversiteit betreft. Het is dus een biologische afwijking, geen psychische.
Hoe kan dat dan op een andere manier worden opgelost?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:30 schreef Jerruh het volgende:
[..]
kan ik mij ook voorstellen hoor..
Het is wel een drastische keuze dan die ook op een andere manier kan worden opgelost, maar ik kan het me voorstellen.
bij een kinderwens kan evt, geadopteerd worden, draagmoeder etc. Ik zeg niet te weten wat de beste oplossing is hierin bijvoorbeeld, maar er lijken mij meerdere mogelijkheden om iets te kunnen doen dan alleen de verandering in je psychische IK. trouwens, mocht je homoseksualiteit willen genezen, komt er nog altijd de vraag in hoeverre je jezelf zal blijven, zal die verandering misschien niet psychische veranderingen op andere gebieden van je persoon met zich mee brengen? en in hoeverre zal een kinderwens zo sterk zijn dat je misschien wel je liefde voor iemand die je dan kan hebben er voor opgeeft?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan op een andere manier worden opgelost?
Dat zou je kunnen zeggen van mijn voorbeeld van een mens en een fiets.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:37 schreef katerwater het volgende:
[..]
Hier is geen wetenschappelijk bewijs voor. Dat is jouw mening.
Je kan liefde voelen voor iedereen, en soms gebeurd het dat die liefde meer wordt. Dat is normaal, dat gebeurd. Tussen twee mannen of vrouwen is dat niet erg, want ze doen er niemand kwaad mee. Gebeurd het tussen een volwassene en een kind, is het wel strafbaar.
Nah er zijn ook homoseksuelen die er gewoon zelf mee in de knoop zitten.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De homo's zelf hebben er in eerste instantie geen last van. Het is de omgeving die het ingewikkeld maakt.
Zie mijn post hierboven als reactie op papierversnipperaarquote:Op zondag 20 januari 2008 21:43 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bij een kinderwens kan evt, geadopteerd worden, draagmoeder etc. Ik zeg niet te weten wat de beste oplossing is hierin bijvoorbeeld, maar er lijken mij meerdere mogelijkheden om iets te kunnen doen dan alleen de verandering in je psychische IK. trouwens, mocht je homoseksualiteit willen genezen, komt er nog altijd de vraag in hoeverre je jezelf zal blijven, zal die verandering misschien niet psychische veranderingen op andere gebieden van je persoon met zich mee brengen? en in hoeverre zal een kinderwens zo sterk zijn dat je misschien wel je liefde voor iemand die je dan kan hebben er voor opgeeft?
Ik ben hetero maar wil geen kinderen. Moet ik nu ook gerepareerd worden?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nah er zijn ook homoseksuelen die er gewoon zelf mee in de knoop zitten.
Dat mechanisme dat we ons nl. willen voortplanten (onze genen doorgeven en ons laten overleven) is 3,7 miljard jaar oud. het mechanisme om dit per se te willen met een partner naar keuze iets van 1,2 miljard jaar oud. Dat zijn pas diepe instincten. Adoptie vervult deze wens niet. Surrogaatmoeders en spermadonoren vervullen deze wens niet.
Dus ja er zijn homo's die zich niet gemakkelijk voelen met hun homoseksualiteit zonder dat hun omgeving hier verantwoordelijk is. Lang niet alle maar ze zijn er zeker wel.
Waar zeg ik dat je MOET "gerepareerd" worden?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben hetero maar wil geen kinderen. Moet ik nu ook gerepareerd worden?
Je komt een eind in de richtingquote:Op zondag 20 januari 2008 21:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je MOET "gerepareerd" worden?
Er zijn inderdaad genoeg heteroseksuelen die in de knoei zitten en die meer of minder ingrijpende geestelijke stoornissen hebben. Als er een behandeling of medicijnen voor zijn kiezen velen daarvoor.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:56 schreef katerwater het volgende:
Er zijn zat hetero's die in de knoei zitten met zichzelf.
Dat 'in de knoei zitten' vind ik dus belachelijke bewijsvoering.
Eh nee? Wijs eventjes aan waar ik dat dergelijke behandelingen opdring of mensen veroordeel om hun seksuele voorkeur of hun voorplantingsdrang (or lack thereof).quote:Op zondag 20 januari 2008 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je komt een eind in de richting
Prima. Als er straks hetro's zijn die zich beter kunnen identificeren met de "homo lifestyle" en behoefte hebben om zich te laten helpen om daar dus ook op biologisch vlak aangetrokken te voelen dan is die behandeling er straks ook.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:56 schreef katerwater het volgende:
Er zijn zat hetero's die in de knoei zitten met zichzelf.
Dat 'in de knoei zitten' vind ik dus belachelijke bewijsvoering.
Wanneer ergens een behandeling voor bestaat, zou dat kunnen leiden tot een soor sociale verplichting om een dergelijke behandeling te volgen. Wellicht dat sommige mensen daar (imo terecht) angstig voor zijn.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Prima. Als er straks hetro's zijn die zich beter kunnen identificeren met de "homo lifestyle" en behoefte hebben om zich te laten helpen om daar dus ook op biologisch vlak aangetrokken te voelen dan is die behandeling er straks ook.
Seriously people. Waar komt deze hostiliteit vandaan?
Nja we zitten hier in nederland he.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer ergens een behandeling voor bestaat, zou dat kunnen leiden tot een soor sociale verplichting om een dergelijke behandeling te volgen. Wellicht dat sommige mensen daar (imo terecht) angstig voor zijn.
Ik denk niet dat homoseksuelen zich snel gedwongen zullen voelen om zich te laten behandelen in Nederland.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer ergens een behandeling voor bestaat, zou dat kunnen leiden tot een soor sociale verplichting om een dergelijke behandeling te volgen. Wellicht dat sommige mensen daar (imo terecht) angstig voor zijn.
Dit mechanisme is nogal subjectief. Neem een heterostel, vrouw wordt zwanger, man voelt zich blijkbaar voldaan, maar de vrouw is bezwangerd door de buurman. De man stelt zijn instincten tevreden met "surrogaat" zoals je het zelf noemde. Ik kan me voorstellen dat een adoptie of draagmoederschap hetzelfde effect heeft. Zeker als het sperma van 1 van de mannen gebruikt is, het kind is dan ook werkelijk van 1 van de mannen. Een vrouw kan lichamelijk een kinderwens hebben, maar lesbische stellen kunnen dan ook vrij eenvoudig draagmoeder zijn.quote:Dat mechanisme dat we ons nl. willen voortplanten (onze genen doorgeven en ons laten overleven) is 3,7 miljard jaar oud. het mechanisme om dit per se te willen met een partner naar keuze iets van 1,2 miljard jaar oud. Dat zijn pas diepe instincten. Adoptie vervult deze wens niet. Surrogaatmoeders en spermadonoren vervullen deze wens niet.
Welke X-Men film was dat ook alweer, waarin er een cure was uitgevonden waarmee mutanten zich konden laten genezen?quote:Op zondag 20 januari 2008 22:07 schreef Alicey het volgende:
quote:Op zondag 20 januari 2008 22:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nja we zitten hier in nederland he.
Maargoed op internationaal niveau is dat misschien iets wat verkeert uit kan pakken. Maar zo werkt dat met een hoop dingen. Liever dat ze trouwens homoseksuelen behandelen in van die kutlanden zoals afghanistan of iran dan dat ze gewoon opgehangen worden.
Je gaat voorbij aan het feit dat diploide voortplanting een instinct heeft veroorzaakt voor organismen om zich speciaal met hun levenspartner te willen mixen. Seksuele selectie heet dat.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:12 schreef SolarX het volgende:
[..]
Dit mechanisme is nogal subjectief. Neem een heterostel, vrouw wordt zwanger, man voelt zich blijkbaar voldaan, maar de vrouw is bezwangerd door de buurman. De man stelt zijn instincten tevreden met "surrogaat" zoals je het zelf noemde. Ik kan me voorstellen dat een adoptie of draagmoederschap hetzelfde effect heeft. Zeker als het sperma van 1 van de mannen gebruikt is, het kind is dan ook werkelijk van 1 van de mannen. Een vrouw kan lichamelijk een kinderwens hebben, maar lesbische stellen kunnen dan ook vrij eenvoudig draagmoeder zijn.
Dan zul je zeggen: maar 1 van de twee valt dan buiten de boot? Nou, dan nemen ze gewoon 2 kinderen, waarvan beide van 1 draagmoeder of spermadonor is. Dat ze dan niet perse samen een kind hebben gemaakt is dan vrij ondergeschikt, gezien de fysieke onmogelijkheid (hoewel 2 vrouwen wel degelijk kinderen kunnen krijgen die een product zijn van hun beider genen, is het niet al nu dan wel in de toekomst).
Dat instinct is ook niet actief in alle levensfasen van een persoon. Lang niet alle.quote:Bovendien vind ik het niet kunnen krijgen van kinderen meer een soort gevolg dan een symptoom van homosexualiteit. Het is ook iets waar je pas op een bepaalde leeftijd mee bezig bent. Ik als hetero moet er nu niet aan denken om kinderen te krijgen op deze leeftijd, bijvoorbeeld. Als ik vandaag zou horen dat ik onvruchtbaar zou zijn, zou het me werkelijk niets doen. Misschien is dat op m'n 35e wel anders.
Mijn god wat lezen sommige mensen oppervlakkig een topic zeg.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
! Een soort van geoorloofde hersenspoeling?! Lijkt me eerder dat de mensen die de homo's ophangen een bepaalde behandeling moeten krijgen, want dit is echt de meest onzinnige manier om een probleem weg te werken.
Ja, en als oplossing zie jij dan een "geneesmiddel" of "behandeling" voor homo's. Nou, dat klinkt mij toch nogal hersenspoelend in de oren. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrijpen enzo.Misschien is daar ook een behandeling voor.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mijn god wat lezen sommige mensen oppervlakkig een topic zeg.
Als je een beetje mijn reeks had gevolgt dan had je kunnen extrapoleren dat ik dat ook gewoon vind. Natuurlijk zijn die mensen gestoord. DUH!
Maar die mensen zijn er godverdomme. DAT zeg ik. En die mensen zijn as we speak bezig om homo's te vinden, te berechten en te executeren.
Je begrijpt het idd verkeerd. Lees het topic nog maar een keer.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, en als oplossing zie jij dan een "geneesmiddel" of "behandeling" voor homo's. Nou, dat klinkt mij toch nogal hersenspoelend in de oren. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrijpen enzo.Misschien is daar ook een behandeling voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |