abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56169438
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:28 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Wilders maakt de Moslims bang.
Hij wil dat ze nu gaan panieken en bedreigen.

En dan na de film staan ze mooi voor schut omdat de film nergens over gaat
De film gaat wel ergens over anders wordt Wilders vervolgd wegens angst zaaien en dat is verboden.

de film gaat mogelijk dat Wilders de koran gaat verbranden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56169515
We zullen nog effe moeten wachten he
  zondag 20 januari 2008 @ 01:42:26 #103
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56169556
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:35 schreef Meki het volgende:

[..]

De film gaat wel ergens over anders wordt Wilders vervolgd wegens angst zaaien en dat is verboden.

Met te kort aan brand hout zou het best wel eens kunnen met deze koude dagen
maar dat zegt nog niets over hoe of wat over de moslims.

Ach het had ook een folder van Ahold kunnen zijn .... maar helaas die had hij niet op zak.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_56169566
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:24 schreef Meki het volgende:

[..]

wat heeft dat ermee te maken ??

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C85AD8DAC901F0.html
Je haalt 2 dingen door elkaar, die moslims in Spanje zijn echte verdachten van terrorisme, mevrouw Van Dissel is journaliste en wordt verdacht in een corrupt land, maar vrijgelaten.
pi_56169640
quote:

[..]

Wat maakt dat uit? Ik ben Katholiek, van mij mag je de Bijbel verbranden als jij dat wilt....
De koran brand goed trouwens
http://www.youtube.com/v/Awvliipx3hE&rel=1
pi_56169742
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:47 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Ik ben Katholiek, van mij mag je de Bijbel verbranden als jij dat wilt....
De koran brand goed trouwens
http://www.youtube.com/v/Awvliipx3hE&rel=1
Jij als gelovige moet weten dat je respect en fatsoen met delen met anderen
waarom zou ik bijbel moeten verbranden ??
pi_56169746
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:43 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Je haalt 2 dingen door elkaar, die moslims in Spanje zijn echte verdachten van terrorisme, mevrouw Van Dissel is journaliste en wordt verdacht in een corrupt land, maar vrijgelaten.

ze is terreurverdachte net als in Spanje
pi_56169760
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij als gelovige moet weten dat je respect en fatsoen met delen met anderen
waarom zou ik bijbel moeten verbranden ??
De Torah dan?
pi_56169763
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De Torah dan?
Ook niet
je moet andere gelovigen respecteren en niet provoceren
pi_56169793
quote:

[..]

Dat zou wel erg dom zijn, dan verlaagd ie zich tot degene tegen wie hij ageert.....lijkt me dus niet.

Gewoon, de Islam aan de kaak stellen, kritiek uiten, normale dingen dus....tja, als ie slim is.

Geert heeft er m.i. niets aan om te provoceren om te provoceren (koran verbranden, zoals je hier en daar die kelly-IQ moslims dat met de bijbel ziet doen) maar veel meer om de dingen te benoemen zoals ze zijn. Waarschijnlijk dan met name die dingen die door de fundi's zodanig uitgelegd worden dat het een vreedzame samenleving in de weg staat. Die dingen aan de kaak stellen is helemaal niks mis mee.

Maar ja, we zullen zien....misschien komt er wel helemaal niks...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 20 januari 2008 @ 09:12:21 #111
3542 Gia
User under construction
pi_56171756
quote:
Op zondag 20 januari 2008 00:17 schreef RAVW het volgende:

Een sprookje uit 'duizend en een nacht'
Goddank is dit voorbeeld niet representatief voor alle moslims.

Maar het is wel een goed voorbeeld van hoe 'vrijheid van godsdienst' misbruikt wordt.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:25:14 #112
3542 Gia
User under construction
pi_56171794
quote:

So what?

Er zijn er zat van. Wat maakt het uit of er één verbrand wordt. Misschien worden er wel dagelijks korans verbrand, waar je niks van weet. Misschien maak ik de haard er wel mee aan. Wat maakt dat uit.

Respect voor iemands geloof?
Respect is niet iets wat je krijgt, maar iets wat je moet verdienen.

En bij de ene persoon verdien je dat eerder dan bij de andere. Iemand als Wilders, die nogal valt over bepaalde excessen binnen de islam heeft er, volgens zijn normen geen respect voor en zal er weinig moeite mee hebben om de koran te verbranden.
De meeste andere Nederlanders hebben een mentaliteit van leven en laten leven en zullen dat, uit respect niet doen.

Maar respect kun je niet eisen.

En dat het je kwetst als je een koran verbrand ziet worden is niet fijn. Maar om dat aan te grijpen om te gaan rellen, slaat werkelijk nergens op.

't Is maar een boek.
pi_56171863
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders heeft gezegd dat het erger wordt dan cartoonrellen in Denemarken. islamitische landen
  zondag 20 januari 2008 @ 09:55:23 #114
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56171964
Meki soms heb je een punt soms ook niet...So fucking what .
quote:
Metallica - So What

Well, Ive been to hastings and Ive been to brighton
Ive been to eastbourne too
So what, so what
And Ive been here, Ive been there
Ive been every fucking where
So what, so what
So what, so what, you boring little cunt

Well, who cares, who cares what you do
Yeah, who cares, who cares about you, you, you, you, you

Well, Ive fucked the queen, Ive fucked bach
Ive even sucked an old mans cock
So what, so what
And Ive fucked a sheep, Ive fucked a goat
I rammed my cock right down its throat
So what, so what
So what, so what, you boring little fuck

And, who cares, who cares about you, you, you, you, you

And Ive drunk that, Ive drunk this
Ive spewed up on a pint of piss
So what, so what
Ive had scank, Ive had speed
Ive jacked up until I bleed
So what, so what
So what, so what, you boring little cunt

Yeah, who cares, who cares about you, you, you, you, you, you

A-hahaha!

Yeah!

Ive had crabs, Ive had lice
Ive had the clap and that aint nice
So what, so what
Ive fucked this, Ive fucked that
Ive even fucked a school girls twat
So what, so what
So what, so what, you boring little fuck

And, who cares, who cares about you, you, you, you, you, you

[ Bericht 86% gewijzigd door Drugshond op 20-01-2008 10:00:50 ]
pi_56172115
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Ook niet
Wilders is geen andere gelovige.
Respect is ook je niet laten uitlokken tot geweld.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mikrosoft op 20-01-2008 10:25:56 ]
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 20 januari 2008 @ 10:32:01 #116
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_56172303
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Ook niet
Andere gelovigen ja...precies zoals het in de koran staat. Als je al respect MOET hebben, dan gaat het om respect voor mensen. Dus als je een boek verbrand omdat er in dat boek staat dat alleen moslims respect verdienen (in plaats van alle mensen) dan geef je daar toch een goed signaal mee af?
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_56172543
denk dat wilders hier een herhaling doet van de "grote donorshow", athans die mogelijkheid is ook aanwezig.

anderzijds blijkt nu al weer dat de moslims veels te aggressief zijn als iemand commentaar heeft op misstanden van hun religie en cultuur, behoorlijk eng dat de nederlandse politiek zich nu al inslijmt bij de moslims terwijl het een fucking grondrecht is waar wilders gebruik van maakt.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:02:22 #118
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_56172603
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:57 schreef Zeg_Maar het volgende:
denk dat wilders hier een herhaling doet van de "grote donorshow", athans die mogelijkheid is ook aanwezig.

anderzijds blijkt nu al weer dat de moslims veels te aggressief zijn als iemand commentaar heeft op misstanden van hun religie en cultuur, behoorlijk eng dat de nederlandse politiek zich nu al inslijmt bij de moslims terwijl het een fucking grondrecht is waar wilders gebruik van maakt.
Inderdaad. Alleen het aankondigen van een film en de reacties daarop (van zowel de regering als invloedrijke elementen uit de moslimwereld hebben behoorlijk duidelijk gemaakt wat de stand van zaken is.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:15:03 #119
3542 Gia
User under construction
pi_56172810
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:57 schreef Zeg_Maar het volgende:
behoorlijk eng dat de nederlandse politiek zich nu al inslijmt bij de moslims terwijl het een fucking grondrecht is waar wilders gebruik van maakt.
Vooral dat ja. Buigen en kruipen en smeken om niet te gaan rellen. Terwijl Wilders waarschijnlijk alleen maar waarheden gaat tonen.
pi_56172873
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Vooral dat ja. Buigen en kruipen en smeken om niet te gaan rellen. Terwijl Wilders waarschijnlijk alleen maar waarheden gaat tonen.
als het een echte film is dan vraag ik me terdege af wat erin komt, het meeste weten de meeste mensen toch al?

trouwens bestaat er al een hele lange tijd een gematigde vorm van de islam, alevieten, dat zijn moslims die die islam in de subjectieve betekenis zien en het mixen met de moderne wereld.

die beweren ook al heel lang dat de islam in de pure vorm de wereld wil overnemen

hier een link naar ook een goede docu:

http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&q=Islam%3A+What+the+West+Needs+to+Know+site%3Avideo.google.com&total=50&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
  zondag 20 januari 2008 @ 11:28:08 #121
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56173014
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:02 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen het aankondigen van een film en de reacties daarop (van zowel de regering als invloedrijke elementen uit de moslimwereld hebben behoorlijk duidelijk gemaakt wat de stand van zaken is.
ach die film hoeft eigenlijk al niet meer uit te komen.
Wilders heeft de hele wereld gewoon al te pakken door alleen al te zeggen dat hij een film gaat maken

dus hoe of wat er in die film komt is al niet meer van belang denk ik het feit is er nu al dat hij gewoon voor een zeer groot gedeelte gelijk heeft.

Ik denk zelf dat er helemaal geen film komt maar dat hij nu gewoon hard zit te lachen omdat heel veel mensen in rep en roer zijn.

Maar het is wel extreme he.

De extreme moslims verklaren niet gelovige de oorlog en het blijft rustig.
Maar1 rechts denkend persoon zeg dat hij een filmpje gaat maken en de halve moslim wereld staat op zijn kop en is de wereld te klein.

Dat is nu net wat Wilders wil bereiken, dus met andere woorden Wilders heeft zijn gelijk al voor een groot deel bereikt.
Helaas jammer dat het zo moet gaan in deze wereld
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:36:52 #122
3542 Gia
User under construction
pi_56173169
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

als het een echte film is dan vraag ik me terdege af wat erin komt, het meeste weten de meeste mensen toch al?

trouwens bestaat er al een hele lange tijd een gematigde vorm van de islam, alevieten, dat zijn moslims die die islam in de subjectieve betekenis zien en het mixen met de moderne wereld.

die beweren ook al heel lang dat de islam in de pure vorm de wereld wil overnemen
Ik heb ook geen moeite met alle moslims, maar met de fundamentalisten. Inderdaad dat groepje dat het liefst een islamitische kalifaat wil maken van Nederland.

Daarbij denk ik dat veel mensen niet echt weten wat er in de koran staat of hoe moslims over bepaalde zaken denken. Misschien vragen veel mensen zich af waarom die jonge moslims toch zo'n problemen hebben zich te gedragen zoals het hoort. Wat is er mis mee om mensen een aantal zaken te verduidelijken, de ogen te openen.

De waarheid mag toch nog steeds gezegd worden.

Voorbeeldje, in de koran staat dat een man zijn vrouw mag 'tuchtigen'. Nu kunnen we lang en breed zeuren over wat er dan met 'tuchtigen' bedoeld wordt, maar het moge duidelijk zijn dat sommige moslims hun vrouw slaan en beweren dat dat moet van het geloof. Dat houdt ze gehoorzaam en trouw.
Zo ook met steniging. Het staat in de koran, dus is het een rechtvaardige straf. (In Nederland is dat verboden, gelukkig)
En ja, er zijn ook christenen die hun vrouw slaan, maar NIET omdat dat moet van hun geloof. Jezus keurde het NIET goed dat mannen hun vrouwen sloegen. Mensen die dit wel doen met de hand op de bijbel zijn hypocriet.
Jezus was ook tegen steniging.

Ander voorbeeld. In de bijbel en in de koran staat dat homofilie zondig is. Alleen wordt in de islam dit nog altijd als zodanig gepreekt, sterker nog, er worden boekjes verspreid waarin staat dat homo's van een flatgebouw afgegooid zouden moeten worden. Tja, en sommige domme mensen menen daar een opdracht in te moeten zien. En niet alleen in een achteraf kerkje/moskeetje in een vergeten deel van de wereld, maar gewoon hier, middenin het zogenaamde vrije westen.

En om dan te beweren dat de islam gewoon zoveel jaar achterloopt, 'ze moeten nog moderniseren', blabla, slaat ook nergens op. We leven hier en nu, volgens de wetten van DIT land. Je past je er maar aan aan.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:37:17 #123
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56173177
quote:

[..]

http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&q=Islam%3A+What+the+West+Needs+to+Know+site%3Avideo.google.com&total=50&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
ja die heb ik ook al naar voren gehaald en er is er nog een
( Blaming the Jews )

Hier een link naar het eerste deel

http://nl.youtube.com/watch?v=N7R_YZiRlPs
pi_56173342
Toch raar dat Wilders zich moet verdedigen voor iets wat eigenlijk in Nederland heel normaal was.

Daarmee bedoel ik, het je kritisch uitlaten over religie. Als je ziet wat voor kritische films er over christenen /katholieken enz zijn gemaakt.

Het lijkt me dan toch logischer om diegene te bekritiseren die de vrijheid van meningsuiting willen beperken.

Begrijp me goed, ik ben geen Wilders fan, maar aan het recht om kritiek te uitten op religie. Dat is voor mij toch wel heilig.

Moslims horen er voor mij gewoon bij. En dat betekend dat je net zo behandelt behoort te worden als een ieder ander. En daar hoort voor mij ook bij dat er kritiek is op je religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 20-01-2008 11:53:35 ]
pi_56176717
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders heeft gezegd dat het erger wordt dan cartoonrellen in Denemarken.
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar tegen eventuele MoslimExtremisten die een eventuele aanslag willen plegen in Nederland, wil ik zeggen dat ze geen aanslag op een Burgerdoel moeten plegen, want die politici hier geven toch geen ene moer om hun eigen Burgers en zullen daar dus geen nacht minder om slapen.

Dus als die MoslimExtremisten een eventueel hardcore statement willen maken, zullen ze met wat beters moeten komen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 20 januari 2008 @ 14:00:17 #126
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_56176737
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Toch raar dat Wilders zich moet verdedigen voor iets wat eigenlijk in Nederland heel normaal was.

Daarmee bedoel ik, het je kritisch uitlaten over religie. Als je ziet wat voor kritische films er over christenen /katholieken enz zijn gemaakt.
Dat is dus 1 van die vrijheden die we in dit land hebben verworven...enkele decennia geleden was het juist de linkse politieke beweging die zich hard heeft gemaakt om dit mogelijk te maken. Het is nogal vreemd dat niet zij degene zijn die de opnieuw opkomende invloed van geloof (in dit geval de islam) tegen wil gaan, maar dat de meest rechtse partij dat doet.
quote:
Het lijkt me dan toch logischer om diegene te bekritiseren die de vrijheid van meningsuiting willen beperken.
Dat vind ik dus ook. Maar schijnbaar vinden veel mensen dat je ook de vrijheid moet kunnen hebben om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Dat is vergelijkbaar met een democratisch besluit om de democratie te vervangen door een dictatuur.
quote:
Begrijp me goed, ik ben geen Wilders fan, maar aan het recht om kritiek te uitten op religie. Dat is voor mij toch wel heilig.

Moslims horen er voor mij gewoon bij. En dat betekend dat je net zo behandelt behoort te worden als een ieder ander. En daar hoort voor mij ook bij dat er kritiek is op je religie.
Ook waar. Zo is het ook altijd geweest. Maar grote groepen moslims willen niet behandeld worden als ieder ander. Een niet-moslim is immers inferieur volgens de koran.
pi_56176890
Die Wilders kan trouwens beter die film op een maandag uit brengen, want als het dan uit de klauwen loopt, hebben mensen in de randstad vast wel een paar dagen vrij vanwege het gerel op straat en door (de dreiging van) eventuele aanslagen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56177697
Wilders weigert ontvangst biografie

(Novum) - Geert Wilders laat komende week verstek gaan bij de presentatie van zijn biografie. Hoewel de PVV-leider aan een deel van het boek heeft meegewerkt, weigert hij het journalistieke werk in ontvangst te nemen vanwege onenigheid met een van de auteurs. Dat heeft Wilders laten weten aan de schrijvers, die hem hadden uitgenodigd.

De biografie, met de titel 'Veel gekker kan het niet worden', is het eerste boek over Wilders. Het wordt woensdag in Den Haag gepresenteerd. In de biografie, uitgegeven door Just Publishers in Hilversum, proberen de schrijvers een beeld te schetsen van de mens achter de politicus. Aan de orde komen onder meer de opkomst van Wilders in de politiek, zijn vertrek uit de VVD en de oprichting van de PVV. Centraal staat de anti-islamitische houding van Wilders en zijn PVV. Ook Wilders' leven van voor zijn politieke loopbaan passeert de revue. Verder beschrijven de auteurs hun ervaringen bij het schrijven van het boek.
De schrijvers spraken onder anderen met vrienden van Wilders, lokale en landelijke politici, opiniepeilers en diverse journalisten. Ook Wilders zelf komt aan het woord, maar hij zegde zijn medewerking aan de biografie op nadat een van de auteurs zich in een column kritisch over hem had uitgelaten.

Eind deze maand wordt de korte film verwacht die Wilders over de Koran heeft gemaakt. In aanloop naar die publicatie zijn alle burgemeesters in Nederland door het kabinet opgeroepen 'extra alert' te zijn, omdat de film kan leiden tot spanning tussen bevolkingsgroepen en onrust in de samenleving.

bron: DAG

Wilders kan slecht tegen kritiek.
pi_56177875
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:33 schreef aloa het volgende:

Wilders kan slecht tegen kritiek.
We zullen vrijdag wel zien wie er niet tegen kritiek kan.

Het is overigens wel verbijsterend, dat in tijden dat iedereen de mond vol heeft wat betreft het milieu, er steeds maar nieuwe niks toevoegende papieren kranten uit komen.
pi_56178291
quote:

[..]

Maar dat zijn helemaal geen moslims (dat beweren de de "echte" moslims iig).

pi_56178485
quote:

[..]

goeie docu !
pi_56182684
Ben benieuwd naar de film, al vind ik het nergens voor nodig. Het heeft geen enkele zin en het zal hooguit meer onrust geven, applaus Wilders, uitstekende politicus die je bent. Daar zitten we met dit land op te wachten
  zondag 20 januari 2008 @ 18:30:12 #133
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_56183336
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:55 schreef Drugshond het volgende:
Meki soms heb je een punt soms ook niet...So fucking what .
[..]
Lees de laatste 2 topics door en je ziet dat Meki op alle punten afgetroefd wordt. Hij heeft geen punt, dat is hem nou juist.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 20 januari 2008 @ 19:12:58 #134
3542 Gia
User under construction
pi_56184244
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:33 schreef aloa het volgende:
Centraal staat de anti-islamitische houding van Wilders en zijn PVV.
Mag het dan eigenlijk wel?

Een boek waarin de schrijvers zeggen dat Wilders vindt dat de islam blablabla en de koran blablabla.
En wie moet je dan aanvallen? Die schrijvers of Wilders of toch maar weer onschuldige burgers?
pi_56184546
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Mag het dan eigenlijk wel?

Een boek waarin de schrijvers zeggen dat Wilders vindt dat de islam blablabla en de koran blablabla.
En wie moet je dan aanvallen? Die schrijvers of Wilders of toch maar weer onschuldige burgers?
Wilders natuurlijk.
  zondag 20 januari 2008 @ 19:40:54 #136
3542 Gia
User under construction
pi_56184967
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wilders natuurlijk.
Okay, in dit geval is het een biografie, waar Wilders aan meegewerkt heeft.

Maar stel iemand komt met een boek waarin alle grieven van Wilders en Verdonk etc...breed uitgemeten staan.
Is zo'n boek beledigend?
pi_56186182
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, in dit geval is het een biografie, waar Wilders aan meegewerkt heeft.

Maar stel iemand komt met een boek waarin alle grieven van Wilders en Verdonk etc...breed uitgemeten staan.
Is zo'n boek beledigend?
Weet ik veel, wat is daar nou interessant aan? Mensen die dit soort uitlatingen doen worden bedreigd, of dat nou door iemand anders gezegd is of niet. Als het maar duidelijk is dat die persoon die uitspraken doet.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:27:23 #138
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_56186300
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:22 schreef Taurus het volgende:

[..]

Weet ik veel, wat is daar nou interessant aan? Mensen die dit soort uitlatingen doen worden bedreigd, of dat nou door iemand anders gezegd is of niet. Als het maar duidelijk is dat die persoon die uitspraken doet.
Is dit een logische gevolg in een normale samenleving? Je kan dat maar beter niet zeggen, anders moet je onderduiken en met een bodyguard lopen...omdat er een paar intolerante gekken zijn die zich niet kunnen schikken aan de Westerse vrije cultuur.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_56186846
tja wilders maakt gewoon gebruik van zijn rechten die in de grondwet zijn vast gelegd, valt weinig tegen te doen hoe erg je het ook vind. Verder zou een niet nader te noemen bevolkingsgroep er goed aan doen om iets minder lange tenen te kweken en enigsinds een schild te ontwikkelen voor opmerkingen die hun niet aanstaan. Men mag hier nou eenmaal zeggen wat hij wilt en dat is iets wat je maar hebt te slikken.
pi_56186940
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:47 schreef Sora het volgende:
een niet nader te noemen bevolkingsgroep
Laten we nou gewoon Fortuynistisch open en eerlijk zijn. Je bedoelt lesbiennes toch?
  zondag 20 januari 2008 @ 21:05:22 #141
89730 Drugshond
pi_56187254
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:51 schreef Monidique het volgende:
Laten we nou gewoon Fortuynistisch open en eerlijk zijn. Je bedoelt lesbiennes toch?
(cola op mijn beeldscherm)
pi_56187947
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:27 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Is dit een logische gevolg in een normale samenleving? Je kan dat maar beter niet zeggen, anders moet je onderduiken en met een bodyguard lopen...omdat er een paar intolerante gekken zijn die zich niet kunnen schikken aan de Westerse vrije cultuur.
Nouja, dat zei ik niet. Maar het is wel een gevolg ja, of het logisch is daar gelaten. Als jij onder de neus van 'n paar kleerkasten met tattoo's gaat roepen dat je tattoo's lelijk vindt, is het ook niet raar dat je 'n klap krijgt. (ik zeg overigens niet dat het góed is he. Dat zal ik er wel weer bij moeten zetten )

Waarom dat niet raar is? Omdat er nou eenmaal mensen zijn die dingen met geweld oplossen in plaats van woorden, dat is niets nieuws hoor. Sterker nog, de cijfers van geweldsmisdrijven zijn de laatste eeuwen drastisch achteruit gegaan.

Westerse vrije cultuur heeft hier niets mee te maken, het gaat hier om een religie. Ik weet niet of het begrip religie je bekend is, maar religie is of in onze maatschappij liever gezegd was doorgaans heilig. Er schijnt niet gespot te mogen met die desbetreffende God of profeet, en ach, waarom zou je.

Maar neeee, sinds er een paar domme mensen te kennen hebben gegeven dat zij met geweld gaan reageren op het moment dat hun profeet beledigd is, zijn wij vrije Nederlanders juist geneigd die domme mensen eens extra onder de armen te kietelen. Zodat we vervolgens lekker op ons ruggetje kunnen liggen met de armpjes en beentjes in de lucht, huilend dat we een klap hebben gevangen én niet te vergeten dat het allemaal de schuld is van de overheid!

De hypocrisie komt steeds meer van twee kanten. Als we nou allemaal eens 'n stapje terug doen, zoals géén afbeelding van mohammed met homogezichten in een museum plaatsen, of géén klaagbrief gaan sturen naar een museum als daar een afbeelding van mohammed hangt, is er niets aan de hand.
Maar volgens mij zijn we daar te conflictsbelust voor.
pi_56189375
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

lol veeg me op
  maandag 21 januari 2008 @ 07:46:28 #144
89730 Drugshond
pi_56191737
quote:
Media in de greep van Geert Wilders
Bron : AD

DEN HAAG - Niemand heeft de film van Geert Wilders nog gezien, maar iedereen heeft er al wel een mening over.

Geert Wilders omringd door journalisten in het Tweede Kamergebouw. FOTO ANP
Op welke manier zal Wilders de moslims nú weer op hun ziel trappen? Dát hij genadeloos zal uithalen, staat wel vast.

,,Die film krijgt bijna een mythisch karakter,’’ zegt Peter Vasterman, mediasocioloog van de Universiteit van Amsterdam en gespecialiseerd in mediahypes. ,,Iedereen heeft nu al het idee dat het schokkend wordt en dat de beelden de hele wereld over zullen gaan.’’

Theo van Vugt, juryvoorzitter van Nederlands belangrijkste marketingprijs, spreekt met respect over de manier waarop Wilders zichzelf in de markt zet. ,,Los van zijn politieke ideeën kun je zeggen dat hij heel goed doorheeft wat zijn achterban wil. En hij weet keer op keer momentum te creëren voor zijn verhaal. Of die film er nou komt of niet, iedereen praat er over.’’

Rita Verdonk vindt dat de pers te veel aandacht heeft voor een film die er nog niet is. ,,Laten we eerst maar eens kijken of er echt wel een film komt. Er is pas een probleem als er een probleem is. Misschien is het wel een flutfilm.’’

Hoofdredacteur Carel Kuyl van NOVA is het met haar eens. ,,We maken het groter dan het is. Oplages en kijkcijfers zijn zo belangrijk dat we niet één uitspraak van Wilders willen missen. We lopen allemaal achter elkaar aan terwijl we nog niets weten. Wilders heeft iedereen weer in z’n greep en wij laten het gebeuren.’’

Volgens Vasterman voldoet de opschudding aan alle kenmerken van een mediahype. Hij kan het weten, want hij stelde de definitie van de mediahype op. ,,Het is de langzame opbouw. Geert Wilders gaat in zijn uitspraken steeds een stap verder. En de verwachting is dus dat ook die film weer een stap zal zijn. Dit is onderdeel van een uitgekiende strategie, waardoor iedereen erover praat.’’

Van Vugt: ,,Hij is geslaagd in zijn opzet dat we iets vreselijks verwachten. Hij hoeft de film niet eens meer te maken. Het is fantoom-marketing.’’ Het gevolg is dat ‘iedereen in zijn rol’ wordt gedrukt. Vasterman: ,,De mensen zitten klaar voor de film en kijken er scherp naar. Dan gaan de media reacties vragen, dat roept weer tegenreacties op, waardoor de dynamiek van het proces zichzelf verder opbouwt.’’

Carel Kuyl van NOVA kan daar nu al over meepraten. ,,Eerst zei Wilders dat we met hem in onderhandeling waren. Dat was niet zo, we wilden de film niet integraal uitzenden. Daarop besloot hij naar een ander te stappen en wij werden afgedaan als ‘linkse kerk’.’’ Wat Kuyl vooral dwarszit is dat ‘kwaliteitskranten’ Wilders beweringen, ondanks NOVA’s ontkenningen, klakkeloos bleven overnemen.

Voor Geert Wilders verloopt het proces dan ook naar wens, zegt Vasterman. ,,Elk bericht is bingo. Zijn oneliners blijven telkens terugkomen. Het is voor hem ideaal. Zijn achterban leest de berichten of zien hem op televisie en denken: Die is goed bezig.’’

* Een mediahype kan gedefinieerd worden als een nieuwsgolf die het gevolg is van een (tijdelijk) zichzelf versterkend proces waarbij nieuws niet alleen vervolgnieuws genereert, maar ook gebeurtenissen beï nvloedt, uitlokt, of zelfs creëert, die ook weer nieuws worden. (Peter Vasterman, 1999)
  maandag 21 januari 2008 @ 07:54:08 #145
3542 Gia
User under construction
pi_56191777
Straks besluit Wilders om de film niet te vertonen.
Wat zal dat teweeg brengen? Een gevoel van onbestemdheid onder de radicale moslims? Zo van "nu willen we weten ook waar die film over ging"? Of haalt iedereen dan een keer diep adem en gaat we door met ons leven?

Niemand die dan zeker weet of er wel een film is, en zo ja, waar die over gaat.

En aan de andere kant, er komt altijd wel weer iemand die iets verkeerds zegt, waardoor de gemoederen weer verhit worden. Of dat nou een cartoon is, een film of zomaar een uitspraak.

Punt is, dat de waarheid gezegd en getoond mag worden en satire zeker moet kunnen.
pi_56195179
quote:
Op maandag 21 januari 2008 07:54 schreef Gia het volgende:
Straks besluit Wilders om de film niet te vertonen.
Wat zal dat teweeg brengen? Een gevoel van onbestemdheid onder de radicale moslims? Zo van "nu willen we weten ook waar die film over ging"? Of haalt iedereen dan een keer diep adem en gaat we door met ons leven?

Niemand die dan zeker weet of er wel een film is, en zo ja, waar die over gaat.

En aan de andere kant, er komt altijd wel weer iemand die iets verkeerds zegt, waardoor de gemoederen weer verhit worden. Of dat nou een cartoon is, een film of zomaar een uitspraak.

Punt is, dat de waarheid gezegd en getoond mag worden en satire zeker moet kunnen.
Een film over alle gebeurtenissen vanaf dag 1 van zijn aankondiging tot nu zou voldoende zijn om de hypocrisie en angst van onze volkvertegenwoordiging aan te tonen en zou door mij als zeer grappig worden ervaren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56195859
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een film over alle gebeurtenissen vanaf dag 1 van zijn aankondiging tot nu zou voldoende zijn om de hypocrisie en angst van onze volkvertegenwoordiging aan te tonen en zou door mij als zeer grappig worden ervaren.
De hypocrisie en angst van onze volksvertegenwoordiging? Vertel, wat houdt die in dan?
  maandag 21 januari 2008 @ 12:20:24 #148
3542 Gia
User under construction
pi_56196515
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

De hypocrisie en angst van onze volksvertegenwoordiging? Vertel, wat houdt die in dan?
Kruipen en slijmen bij overheden in 'islamitische' landen waar zich ook Nederlanders en Nederlandse bedrijven bevinden?
Politiebureaus opdracht geven om ook aangiften zonder vergrijp op te nemen, om de gemoederen te sussen.
Burgemeesters die beloven dat hun burgers echt niet naar die film zullen kijken, om als gemeente buiten schot te blijven bij eventuele relacties.

Enz...
pi_56196563
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Kruipen en slijmen bij overheden in 'islamitische' landen waar zich ook Nederlanders en Nederlandse bedrijven bevinden?
Politiebureaus opdracht geven om ook aangiften zonder vergrijp op te nemen, om de gemoederen te sussen.
Burgemeesters die beloven dat hun burgers echt niet naar die film zullen kijken, om als gemeente buiten schot te blijven bij eventuele relacties.

Enz...
En hoe kom je aan deze info? Ik heb hier nog nooit van gehoord. En dat laatste vind ik niet zo vreemd. Logischerwijs wil de overheid het liefst niet dat deze film getoond wordt en is de overheid ook bang voor bepaalde reacties, en eerlijk gezegd ben ik het daar ook wel mee eens. Ik ben een beetje 'n ramptoerist, dus wat mij betreft mag het komen, maar het is natuurlijk wel een ontzettend domme actie, die film.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:05:19 #150
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_56197559
Gaat hij de krachten bundelen met poedel Ehsan Jamy? Zo ja, dan maak ik me geen zorgen om deze poedels.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 21 januari 2008 @ 13:12:03 #151
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56197741
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Daar in istie al geslaagd
Zie de reacties van politici en de linkse pers
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_56198892
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:12 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Daar in istie al geslaagd
Zie de reacties van politici en de linkse pers
Precies, als je daar een soort van videocollage van maakt, tezamen met beelden van de rellen naar aanleiding van de deense spotprenten dan heb je een film die een goed beeld van de (ongegrond of niet) "angst" van onze bestuurders weergeeft ten aanzien van de Islam. Vooral vanuit de linkse hoek, diezelfde hoek die nog geen 100 jaar geleden streedt voor het recht van vrijheid van meningsuiting (belediging) ten aanzien van het christelijke geloof.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 21 januari 2008 @ 17:58:10 #153
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56203827
quote:
RIJSWIJK - Op de dag dat de Koranfilm van Geert Wilders uitkomt, zetten alle Marokkaanse moskeeën van Nederland de deuren wagenwijd open voor iedereen, vooral voor autochtonen. Dat heeft woordvoerder Brahim Bourzik maandag namens het Landelijk Beraad Marokkanen (LBM) gezegd.

,,Of op de dag zelf, of anders de dag erna.’’ Ook willen de Marokkaanse organisaties samen met andere moslim- en niet moslimorganisaties een manifestatie organiseren, vlak na het uitkomen van de film.

Dat zijn een paar van de uitkomsten van een bijeenkomst van 225 vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap uit heel Nederland, die zondag bijeen zijn gekomen. Het LBM geeft donderdag 24 januari een persconferentie om een toelichting op de plannen te geven.

De Marokkaanse gemeenschap wil vooral oproepen tot kalmte. ,,Wij laten ons niet gekmaken door de heer Wilders,’’ zegt Bourzik. ,,We wachten af wat voor film het wordt, maar hem kennende zetten we het draaiboek in gang.’’ Volgens de woordvoerder wil de Marokkaanse gemeenschap aan de politiek laten zien dat zij niet stilstaan in de hoop dat het overwaait. ,,We vinden dat de politiek ook kleur moet bekennen.’’

De Marokkanen zijn er vooral op uit de boel bij elkaar te houden, zegt de woordvoerder. ,,We willen niet dat er vlaggen in brand worden gestoken, dan zou Wilders aan de champagne gaan. Wij hebben hem liever aan de Marokkaanse thee.’’
Goh, verstandige/ wijze moslims die proberen kalm te blijven. Dat maak je niet vaak mee.

maandag 21 januari 2008 @ 18:00:25 #154
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56203877
Mooi initiatief. .

Al weet je natuurlijk dat de standaard Islamofoben er weer een andere draai aan gaan geven.

Dat ze autochtonen willen hersenspoelen of voor de gek houden of zoiets, je kunt het zo gek niet bedenken. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 21 januari 2008 @ 18:07:30 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56204018
ongepast

[ Bericht 96% gewijzigd door Drugshond op 22-01-2008 06:57:25 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56204024
Ik verwacht dat er niets gebeurt. Ergens op 'n straathoek 'n vlaggetje verbrand door 16-jarige schoffies, meer niet. Zou ik overigens wel geweldig vinden, als het met een sisser afloopt, hopen dat Wilders enorm af gaat
pi_56204042
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:58 schreef Ippon het volgende:

Dat maak je niet vaak mee.

In Nederland doen Moslims niet anders dan iedereen proberen kalm te houden, zeker Moskeeen, Imams en Islamitische organisaties. In die zin is er door de polarisatie heen een duidelijke bewustwording onder Nederlandse Moslims ontstaan.
X
  maandag 21 januari 2008 @ 18:08:36 #158
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56204047
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:07 schreef Taurus het volgende:
Zou ik overigens wel geweldig vinden, als het met een sisser afloopt, hopen dat Wilders enorm af gaat
iedereen weet toch dat het met een sisser af zal lopen?
pi_56204086
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niet als je kijkt naar de aandacht die die domme film krijgt.
pi_56204125
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, als je daar een soort van videocollage van maakt, tezamen met beelden van de rellen naar aanleiding van de deense spotprenten dan heb je een film die een goed beeld van de (ongegrond of niet) "angst" van onze bestuurders weergeeft ten aanzien van de Islam. Vooral vanuit de linkse hoek, diezelfde hoek die nog geen 100 jaar geleden streedt voor het recht van vrijheid van meningsuiting (belediging) ten aanzien van het christelijke geloof.
Waar hebben jullie het nou over? Ik zie helemaal geen angst! Hooguit bezorgdheid, en terecht, wat is het probleem? Waarom moet dat aangekaart worden?
  maandag 21 januari 2008 @ 18:12:00 #161
3542 Gia
User under construction
pi_56204127
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Alulu het volgende:

[..]

In Nederland doen Moslims niet anders dan iedereen proberen kalm te houden, zeker Moskeeen, Imams en Islamitische organisaties. In die zin is er door de polarisatie heen een duidelijke bewustwording onder Nederlandse Moslims ontstaan.
Precies. Uitstekend initiatief. En nu maar hopen dat de moslimjeugd ook zo verstandig is.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:12:38 #162
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56204138
Puur media gedoe. Er is echt geen mens, zelfs geen Lonsdaler of extreme moslim, die geen dingen hoort die hij niet eerder heeft gehoord. Dus zou erg vreemd zijn als er opeens grote ophef komt.
Als die er al zou komen is het door de media zelf, en als puntje bij paaltje komt heeft iedereen zoiets van 'is dit het nou? '
pi_56204149
Ja zij kunnen het, hun deuren open zetten, je gaat niet je eigen spullen jatten he
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56204152
'zetten alle Marokkaanse moskeeën van Nederland de deuren wagenwijd open'

Heerlijk, lekker ff frisse lucht naar binnen, anders wordt het zo muf.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:14:10 #165
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56204180
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:13 schreef MouzurX het volgende:
Ja zij kunnen het, hun deuren open zetten, je gaat niet je eigen spullen jatten he
PUB is verderop.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:15:03 #166
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56204204
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Alulu het volgende:

[..]

Als ik dat zooitje in Israel, Irak of Iran zie dan is het mij droef te moede.
pi_56204215
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:12 schreef Posdnous het volgende:
Puur media gedoe. Er is echt geen mens, zelfs geen Lonsdaler of extreme moslim, die geen dingen hoort die hij niet eerder heeft gehoord. Dus zou erg vreemd zijn als er opeens grote ophef komt.
Als die er al zou komen is het door de media zelf, en als puntje bij paaltje komt heeft iedereen zoiets van 'is dit het nou? '
Iedereen weet toch dat dat door de media komt? Doet niet af aan de hoeveelheid aandacht die die film krijgt Als er al spanningen waren tussen allochtonen-autochtonen kan dit best voor 'n escalatie zorgen. Er zijn immers een hoop domme mensen op deze wereld, en moeten we de waarschuwingen uit het buitenland niet serieus nemen? Met het oog op ambassades? Maar wat je zegt en wat ik net ook al zei: ik verwacht het niet. Het is altijd met een sisser afgelopen.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:16:10 #168
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56204238
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:15 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ja, die zitten bijna in dezelfde situatie als in Nederland. .
pi_56204297
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:14 schreef Posdnous het volgende:

[..]

PUB is verderop.
En de humeurige chago club de eerste links
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:20:19 #170
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56204328
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, die zitten bijna in dezelfde situatie als in Nederland. .
Het is wel dezelfde cultuur; die van onderdrukking en vergelding.
pi_56204455
Je mag toch altijd wel zo'n moskee binnen?

Zolang je het schoeisel maar uit doet, al zijn het spijkerlaarzen, en je jezelf binnen gewoon netjes gedraagt.

Overigens zou ik als het kloteweer is zoals vandaag je deuren lekker dicht houden.
pi_56205163
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:00 schreef Posdnous het volgende:
Mooi initiatief. .

Al weet je natuurlijk dat de standaard Islamofoben er weer een andere draai aan gaan geven.

Dat ze autochtonen willen hersenspoelen of voor de gek houden of zoiets, je kunt het zo gek niet bedenken. .
"Proppogaanda!!!111!"

maandag 21 januari 2008 @ 19:05:08 #173
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_56205376
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, alleen de media heeft dat nog niet door. Die doen nog steeds hun uiterste om het niet met een sisser af te laten lopen.
pi_56205439
Zo komen we nooit aan onze CO2 reducie
pi_56207913
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:15 schreef Ippon het volgende:

[..]

Dat 'zooitje' staat los van Nederlandse Moslims, dat verschil moet jij toch ook kunnen zien.
Vooralsnog gedragen Nederlandse Moslims, de overgrote meerderheid, zich goed ondanks alle provocaties van figuren als Wilders die niet op lijken te houden. Ook rond deze controverse worden alle Moslims in Nederland opgeroepen zich niet laten provoceren en juist het 'koppie erbij te houden'.

Zoals ik al zei, wat dat betreft is er door de polarisatie en na de moord op Theo een bewustwording opgekomen onder Nederlandse Moslims, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

http://www.nioweb.nl/2008(...)d-van-meningsuiting/
X
pi_56208168
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:48 schreef Alulu het volgende:

[..]

Dat 'zooitje' staat los van Nederlandse Moslims, dat verschil moet jij toch ook kunnen zien.
Vooralsnog gedragen Nederlandse Moslims, de overgrote meerderheid, zich goed ondanks alle provocaties van figuren als Wilders die niet op lijken te houden. Ook rond deze controverse worden alle Moslims in Nederland opgeroepen zich niet laten provoceren en juist het 'koppie erbij te houden'.

Zoals ik al zei, wat dat betreft is er door de polarisatie en na de moord op Theo een bewustwording opgekomen onder Nederlandse Moslims, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

http://www.nioweb.nl/2008(...)d-van-meningsuiting/
Dat is helemáál niet wat mensen willen horen hoor, dat besef je je toch wel mag ik hopen he?
pi_56209750
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is helemáál niet wat mensen willen horen hoor, dat besef je je toch wel mag ik hopen he?
Taqiyya, wolf in schaapskleren enzo
X
pi_56210162
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:07 schreef Taurus het volgende:
Ik verwacht dat er niets gebeurt. Ergens op 'n straathoek 'n vlaggetje verbrand door 16-jarige schoffies, meer niet. Zou ik overigens wel geweldig vinden, als het met een sisser afloopt, hopen dat Wilders enorm af gaat
pi_56210411
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Uitstekend initiatief. En nu maar hopen dat de moslimjeugd ook zo verstandig is.
zou leuk zijn echter schat ik die kans niet zo hoog in...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:32:40 #180
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56210481
Prachtig, erg goed initiatief
Dit laat goodwill zien aan "de Nederlander" en tegelijkertijd spelen ze Wilders niet in de kaart.
quote:
,,Wij laten ons niet gekmaken door de heer Wilders,’’ zegt Bourzik.
Eh... ik geloof best dat hij zich niet gek laat maken, maar ik ben benieuwd of die achterbuurt-ettertjes hun temperament in bedwang kunnen houden...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56210639
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:32 schreef HenryHill het volgende:
Prachtig, erg goed initiatief
Dit laat goodwill zien aan "de Nederlander" en tegelijkertijd spelen ze Wilders niet in de kaart.
[..]

Eh... ik geloof best dat hij zich niet gek laat maken, maar ik ben benieuwd of die achterbuurt-ettertjes hun temperament in bedwang kunnen houden...
Bij die achterbuurt-ettertjes is de islam gelukkig helemaal niet het probleem, maar slechts dat het achterbuurt-ettertjes zijn. Die film helpt dus sowieso geen zak, ik vind het een verdacht domme actie van Wilders.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:57:20 #182
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_56211272
Voor wanneer staat die debiele schijt film eigenlijk gepland?

Dat kutfilmpje is nog niet eens uitgezonden en nu al heb ik er een schurfthekel aan omdat het fokking constant in het nieuws is.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  maandag 21 januari 2008 @ 23:00:03 #183
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56211371
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:38 schreef Taurus het volgende:

[..]

Bij die achterbuurt-ettertjes is de islam gelukkig helemaal niet het probleem, maar slechts dat het achterbuurt-ettertjes zijn.
Ik krijg trouwens de indruk dat veel mensen, wanneer ze klagen over "de Islam" (of aanverwante term), dat ze eigenlijk die achterbuurt-paupers bedoelen, en niet zozeer de gemiddelde Islamitische collega op kantoor.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56211607
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ik krijg trouwens de indruk dat veel mensen, wanneer ze klagen over "de Islam" (of aanverwante term), dat ze eigenlijk die achterbuurt-paupers bedoelen, en niet zozeer de gemiddelde Islamitische collega op kantoor.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Dat denk ik ook. Ik krijg óók de indruk dat mensen bij 'vol is vol' aan die achterbuurt-paupers denken Maar inderdaad, die indruk heb ik zeker, anders kreeg Wilders echt niet zo veel stemmen. Wij hebben namelijk als doorsnee burger totaal geen last van de Islam.
  maandag 21 januari 2008 @ 23:17:08 #185
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_56211851
Een beetje het idee van Luxaflex. Dat is een merk binnen de zogenaamde 'horizontale zonnewering' (oid). En dan gaat er es zo'n zonnewering (al dan niet eentje van het merk Luxaflex) kapot, en dan ligt het aan de 'tyfusluxaflex' en moeten 'ze allemaal maar es degelijk worden gemaakt, verdomme'... Zie de gelijkenissen....
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  maandag 21 januari 2008 @ 23:18:46 #186
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56211888
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:57 schreef Cairon het volgende:
Voor wanneer staat die debiele schijt film eigenlijk gepland?

Dat kutfilmpje is nog niet eens uitgezonden en nu al heb ik er een schurfthekel aan omdat het fokking constant in het nieuws is.
LOL @ MEKI is een tegen film aan het maken

http://nl.youtube.com/watch?v=CX9zc41zV5E
pi_56212296
denk dat ie nu al een aanvraag aan het doen is bij de pvda voor soepsiedie kan ie nog een beetje geld bij verdienen...

aan de kwaliteit te zien mag hij nog wel even wat doorleren mijn kinderen maken mooiere fimpjes en die zijn 6+ jaar
  maandag 21 januari 2008 @ 23:57:27 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56212978
quote:
Goh, verstandige/ wijze moslims die proberen kalm te blijven. Dat maak je niet vaak mee.

Maar of jij ook open staat om die deuren eens door te lopen om te kijken (en te vragen) hoe zaken in elkaar zitten? Ga je zelf ook eens kijken?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_56213554
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:13 schreef MouzurX het volgende:
Probeer dat maar eens uit te leggen aan Meki.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 00:55:21 #190
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56214045
Gaat de column van Afshin Ellian hier morgen over? We zullen zien.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 00:56:53 #191
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56214067
'Iran waarschuwt Nederland om film Wilders'

AMSTERDAM - Iran heeft laten weten dat er consequenties zullen volgen mocht de film van Geert Wilders daadwerkelijk uitgezonden worden. Alaeddin Boroujerdi, voorzitter van de raad voor buitenlandse aangelegenheden, laat dit weten aan de Amerikaanse nieuwszender Fox news.

De politicus belooft dat er wijdverspreid protest plaats zal vinden en er consequenties zijn voor de huidige band tussen Iran en Nederland mocht de film van Wilders getoond worden.

Belediging

Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi.

De film van Wilders is na Nederland nu dus ook in het buitenland onderwerp van discussie. Een datum waarop de politicus zijn werk zal tonen is vooralsnog onbekend.

Balkenende

Premier Jan Peter Balkenende heeft al laten weten de tentoonspreiding van de film niet te kunnen verbieden.

Bron: nu.nl
pi_56214332
kunnen we gelijk zien hoe het nu zit met dat kernprogramma van ze.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 01:19:18 #193
181657 LordNemephis
computer says no
pi_56214389
Heeft Nederland dan een band met Iran? Nooit geweten...

Maar Iran moet niet zo zeuren voor die film uberhaupt uit is dacht ik zo
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_56214452
Eigenlijk te gek dat zo'n klein land als nederland het onderwerp van discussie is over heel de wereld door 1 persoon
pi_56214489
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:23 schreef Poogie het volgende:
Eigenlijk te gek dat zo'n klein land als nederland het onderwerp van discussie is over heel de wereld door 1 persoon
Moslims hebben hele grote tenen, dat zie je nu wel weer. Vooral die politieke leiders van ze. De slimste reactie van de moslims zou zijn om Wilders compleet dood te negeren. Geen blik of reactie waardig die kerel . Dan pas laat je merken wat je over zijn provocaties denkt. Hoe meer die mensen schreeuwen dat ze dit soort dingen zullen vergelden (:')) des te meer Wilders zijn punt weet te maken. Zelfs al zonder dat hij een film heeft uitgebracht.

Moet ik eerlijk zeggen dat die moskees die opengaan voor autochtonen om te praten over de film van Wilders wel een mooi initiatief tonen. Geen vergelding, geen verzoening, gewoon 2 partijen die het rustig uitpraten.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_56214652
Oh great, just great, NL is officieel een bananenrepubliek. Bedankt herr Wilders
  dinsdag 22 januari 2008 @ 01:42:58 #197
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_56214717
Waar zijn die moslims eigenlijk bang voor ?
Wilder gaat toch wel naar de hel , toch ?
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 22 januari 2008 @ 01:44:58 #198
50490 wjschreuder
-------------------
pi_56214734
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:37 schreef DrAlban het volgende:
Oh great, just great, NL is officieel een bananenrepubliek. Bedankt herr Wilders
dat is Iran toch echt in deze ... ?
pi_56214738
Vrijheid van meningsuiting. Het wil maar niet bij ze doordringen
X
X
X
pi_56214833
Iran is dat niet het land waar ze een tentoonstelling hielden over spotprenten over de holocaust. Die gaan inderdaad altijd erg respectvol om met andere culturen.
Iran is het nieuwe nazi duitsland en het enige land wat ik echt heel griezelig vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')