Daar in istie al geslaagdquote:Op maandag 21 januari 2008 11:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een film over alle gebeurtenissen vanaf dag 1 van zijn aankondiging tot nu zou voldoende zijn om de hypocrisie en angst van onze volkvertegenwoordiging aan te tonen en zou door mij als zeer grappig worden ervaren.
Precies, als je daar een soort van videocollage van maakt, tezamen met beelden van de rellen naar aanleiding van de deense spotprenten dan heb je een film die een goed beeld van de (ongegrond of niet) "angst" van onze bestuurders weergeeft ten aanzien van de Islam. Vooral vanuit de linkse hoek, diezelfde hoek die nog geen 100 jaar geleden streedt voor het recht van vrijheid van meningsuiting (belediging) ten aanzien van het christelijke geloof.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:12 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Daar in istie al geslaagd![]()
Zie de reacties van politici en de linkse pers
Goh, verstandige/ wijze moslims die proberen kalm te blijven. Dat maak je niet vaak mee.quote:RIJSWIJK - Op de dag dat de Koranfilm van Geert Wilders uitkomt, zetten alle Marokkaanse moskeeën van Nederland de deuren wagenwijd open voor iedereen, vooral voor autochtonen. Dat heeft woordvoerder Brahim Bourzik maandag namens het Landelijk Beraad Marokkanen (LBM) gezegd.
,,Of op de dag zelf, of anders de dag erna.’’ Ook willen de Marokkaanse organisaties samen met andere moslim- en niet moslimorganisaties een manifestatie organiseren, vlak na het uitkomen van de film.
Dat zijn een paar van de uitkomsten van een bijeenkomst van 225 vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap uit heel Nederland, die zondag bijeen zijn gekomen. Het LBM geeft donderdag 24 januari een persconferentie om een toelichting op de plannen te geven.
De Marokkaanse gemeenschap wil vooral oproepen tot kalmte. ,,Wij laten ons niet gekmaken door de heer Wilders,’’ zegt Bourzik. ,,We wachten af wat voor film het wordt, maar hem kennende zetten we het draaiboek in gang.’’ Volgens de woordvoerder wil de Marokkaanse gemeenschap aan de politiek laten zien dat zij niet stilstaan in de hoop dat het overwaait. ,,We vinden dat de politiek ook kleur moet bekennen.’’
De Marokkanen zijn er vooral op uit de boel bij elkaar te houden, zegt de woordvoerder. ,,We willen niet dat er vlaggen in brand worden gestoken, dan zou Wilders aan de champagne gaan. Wij hebben hem liever aan de Marokkaanse thee.’’
In Nederland doen Moslims niet anders dan iedereen proberen kalm te houden, zeker Moskeeen, Imams en Islamitische organisaties. In die zin is er door de polarisatie heen een duidelijke bewustwording onder Nederlandse Moslims ontstaan.quote:
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:07 schreef Taurus het volgende:
Zou ik overigens wel geweldig vinden, als het met een sisser afloopt, hopen dat Wilders enorm af gaat
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
iedereen weet toch dat het met een sisser af zal lopen?
Waar hebben jullie het nou over? Ik zie helemaal geen angst! Hooguit bezorgdheid, en terecht, wat is het probleem? Waarom moet dat aangekaart worden?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies, als je daar een soort van videocollage van maakt, tezamen met beelden van de rellen naar aanleiding van de deense spotprenten dan heb je een film die een goed beeld van de (ongegrond of niet) "angst" van onze bestuurders weergeeft ten aanzien van de Islam. Vooral vanuit de linkse hoek, diezelfde hoek die nog geen 100 jaar geleden streedt voor het recht van vrijheid van meningsuiting (belediging) ten aanzien van het christelijke geloof.
Precies. Uitstekend initiatief. En nu maar hopen dat de moslimjeugd ook zo verstandig is.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Alulu het volgende:
[..]
In Nederland doen Moslims niet anders dan iedereen proberen kalm te houden, zeker Moskeeen, Imams en Islamitische organisaties. In die zin is er door de polarisatie heen een duidelijke bewustwording onder Nederlandse Moslims ontstaan.
PUB is verderop.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:13 schreef MouzurX het volgende:
Ja zij kunnen het, hun deuren open zetten, je gaat niet je eigen spullen jatten he
Als ik dat zooitje in Israel, Irak of Iran zie dan is het mij droef te moede.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Alulu het volgende:
[..]
In Nederland doen Moslims niet anders dan iedereen proberen kalm te houden, zeker Moskeeen, Imams en Islamitische organisaties. In die zin is er door de polarisatie heen een duidelijke bewustwording onder Nederlandse Moslims ontstaan.
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:12 schreef Posdnous het volgende:
Puur media gedoe. Er is echt geen mens, zelfs geen Lonsdaler of extreme moslim, die geen dingen hoort die hij niet eerder heeft gehoord. Dus zou erg vreemd zijn als er opeens grote ophef komt.
Als die er al zou komen is het door de media zelf, en als puntje bij paaltje komt heeft iedereen zoiets van 'is dit het nou? '
Ja, die zitten bijna in dezelfde situatie als in Nederland.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:15 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als ik dat zooitje in Israel, Irak of Iran zie dan is het mij droef te moede.
En de humeurige chago club de eerste linksquote:
Het is wel dezelfde cultuur; die van onderdrukking en vergelding.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, die zitten bijna in dezelfde situatie als in Nederland..
"Proppogaanda!!!111!"quote:Op maandag 21 januari 2008 18:00 schreef Posdnous het volgende:
Mooi initiatief..
Al weet je natuurlijk dat de standaard Islamofoben er weer een andere draai aan gaan geven.
Dat ze autochtonen willen hersenspoelen of voor de gek houden of zoiets, je kunt het zo gek niet bedenken..
Ja, alleen de media heeft dat nog niet door. Die doen nog steeds hun uiterste om het niet met een sisser af te laten lopen.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
iedereen weet toch dat het met een sisser af zal lopen?
Dat 'zooitje' staat los van Nederlandse Moslims, dat verschil moet jij toch ook kunnen zien.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:15 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als ik dat zooitje in Israel, Irak of Iran zie dan is het mij droef te moede.
Dat is helemáál niet wat mensen willen horen hoor, dat besef je je toch wel mag ik hopen he?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:48 schreef Alulu het volgende:
[..]
Dat 'zooitje' staat los van Nederlandse Moslims, dat verschil moet jij toch ook kunnen zien.
Vooralsnog gedragen Nederlandse Moslims, de overgrote meerderheid, zich goed ondanks alle provocaties van figuren als Wilders die niet op lijken te houden. Ook rond deze controverse worden alle Moslims in Nederland opgeroepen zich niet laten provoceren en juist het 'koppie erbij te houden'.
Zoals ik al zei, wat dat betreft is er door de polarisatie en na de moord op Theo een bewustwording opgekomen onder Nederlandse Moslims, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
http://www.nioweb.nl/2008(...)d-van-meningsuiting/
Taqiyya, wolf in schaapskleren enzoquote:Op maandag 21 januari 2008 20:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is helemáál niet wat mensen willen horen hoor, dat besef je je toch wel mag ik hopen he?
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:07 schreef Taurus het volgende:
Ik verwacht dat er niets gebeurt. Ergens op 'n straathoek 'n vlaggetje verbrand door 16-jarige schoffies, meer niet. Zou ik overigens wel geweldig vinden, als het met een sisser afloopt, hopen dat Wilders enorm af gaat
zou leuk zijnquote:Op maandag 21 januari 2008 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Uitstekend initiatief. En nu maar hopen dat de moslimjeugd ook zo verstandig is.
Eh... ik geloof best dat hij zich niet gek laat maken, maar ik ben benieuwd of die achterbuurt-ettertjes hun temperament in bedwang kunnen houden...quote:Op maandag 21 januari 2008 17:58 schreef Ippon het volgende:
,,Wij laten ons niet gekmaken door de heer Wilders,’’ zegt Bourzik.
Bij die achterbuurt-ettertjes is de islam gelukkig helemaal niet het probleem, maar slechts dat het achterbuurt-ettertjes zijn. Die film helpt dus sowieso geen zak, ik vind het een verdacht domme actie van Wilders.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:32 schreef HenryHill het volgende:
Prachtig, erg goed initiatief![]()
Dit laat goodwill zien aan "de Nederlander" en tegelijkertijd spelen ze Wilders niet in de kaart.
[..]
Eh... ik geloof best dat hij zich niet gek laat maken, maar ik ben benieuwd of die achterbuurt-ettertjes hun temperament in bedwang kunnen houden...
Ik krijg trouwens de indruk dat veel mensen, wanneer ze klagen over "de Islam" (of aanverwante term), dat ze eigenlijk die achterbuurt-paupers bedoelen, en niet zozeer de gemiddelde Islamitische collega op kantoor.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Bij die achterbuurt-ettertjes is de islam gelukkig helemaal niet het probleem, maar slechts dat het achterbuurt-ettertjes zijn.
Dat denk ik ook. Ik krijg óók de indruk dat mensen bij 'vol is vol' aan die achterbuurt-paupers denkenquote:Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik krijg trouwens de indruk dat veel mensen, wanneer ze klagen over "de Islam" (of aanverwante term), dat ze eigenlijk die achterbuurt-paupers bedoelen, en niet zozeer de gemiddelde Islamitische collega op kantoor.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
LOL @ MEKI is een tegen film aan het makenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:57 schreef Cairon het volgende:
Voor wanneer staat die debiele schijt film eigenlijk gepland?
Dat kutfilmpje is nog niet eens uitgezonden en nu al heb ik er een schurfthekel aan omdat het fokking constant in het nieuws is.
Maar of jij ook open staat om die deuren eens door te lopen om te kijken (en te vragen) hoe zaken in elkaar zitten? Ga je zelf ook eens kijken?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:58 schreef Ippon het volgende:
Goh, verstandige/ wijze moslims die proberen kalm te blijven. Dat maak je niet vaak mee.![]()
![]()
![]()
Probeer dat maar eens uit te leggen aan Meki.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:13 schreef MouzurX het volgende:
Ja zij kunnen het, hun deuren open zetten, je gaat niet je eigen spullen jatten he
Moslims hebben hele grote tenen, dat zie je nu wel weer. Vooral die politieke leiders van ze. De slimste reactie van de moslims zou zijn om Wilders compleet dood te negeren. Geen blik of reactie waardig die kerelquote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:23 schreef Poogie het volgende:
Eigenlijk te gek dat zo'n klein land als nederland het onderwerp van discussie is over heel de wereld door 1 persoon
dat is Iran toch echt in deze ... ?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:37 schreef DrAlban het volgende:
Oh great, just great, NL is officieel een bananenrepubliek. Bedankt herr Wilders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |