ach die film hoeft eigenlijk al niet meer uit te komen.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:02 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen het aankondigen van een film en de reacties daarop (van zowel de regering als invloedrijke elementen uit de moslimwereld hebben behoorlijk duidelijk gemaakt wat de stand van zaken is.
Ik heb ook geen moeite met alle moslims, maar met de fundamentalisten. Inderdaad dat groepje dat het liefst een islamitische kalifaat wil maken van Nederland.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
als het een echte film is dan vraag ik me terdege af wat erin komt, het meeste weten de meeste mensen toch al?
trouwens bestaat er al een hele lange tijd een gematigde vorm van de islam, alevieten, dat zijn moslims die die islam in de subjectieve betekenis zien en het mixen met de moderne wereld.
die beweren ook al heel lang dat de islam in de pure vorm de wereld wil overnemen![]()
ja die heb ik ook al naar voren gehaald en er is er nog eenquote:Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
als het een echte film is dan vraag ik me terdege af wat erin komt, het meeste weten de meeste mensen toch al?
trouwens bestaat er al een hele lange tijd een gematigde vorm van de islam, alevieten, dat zijn moslims die die islam in de subjectieve betekenis zien en het mixen met de moderne wereld.
die beweren ook al heel lang dat de islam in de pure vorm de wereld wil overnemen![]()
hier een link naar ook een goede docu:
http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&q=Islam%3A+What+the+West+Needs+to+Know+site%3Avideo.google.com&total=50&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar tegen eventuele MoslimExtremisten die een eventuele aanslag willen plegen in Nederland, wil ik zeggen dat ze geen aanslag op een Burgerdoel moeten plegen, want die politici hier geven toch geen ene moer om hun eigen Burgers en zullen daar dus geen nacht minder om slapen.quote:Op zondag 20 januari 2008 01:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders heeft gezegd dat het erger wordt dan cartoonrellen in Denemarken.
Dat is dus 1 van die vrijheden die we in dit land hebben verworven...enkele decennia geleden was het juist de linkse politieke beweging die zich hard heeft gemaakt om dit mogelijk te maken. Het is nogal vreemd dat niet zij degene zijn die de opnieuw opkomende invloed van geloof (in dit geval de islam) tegen wil gaan, maar dat de meest rechtse partij dat doet.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Toch raar dat Wilders zich moet verdedigen voor iets wat eigenlijk in Nederland heel normaal was.
Daarmee bedoel ik, het je kritisch uitlaten over religie. Als je ziet wat voor kritische films er over christenen /katholieken enz zijn gemaakt.
Dat vind ik dus ook. Maar schijnbaar vinden veel mensen dat je ook de vrijheid moet kunnen hebben om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Dat is vergelijkbaar met een democratisch besluit om de democratie te vervangen door een dictatuur.quote:Het lijkt me dan toch logischer om diegene te bekritiseren die de vrijheid van meningsuiting willen beperken.
Ook waar. Zo is het ook altijd geweest. Maar grote groepen moslims willen niet behandeld worden als ieder ander. Een niet-moslim is immers inferieur volgens de koran.quote:Begrijp me goed, ik ben geen Wilders fan, maar aan het recht om kritiek te uitten op religie. Dat is voor mij toch wel heilig.
Moslims horen er voor mij gewoon bij. En dat betekend dat je net zo behandelt behoort te worden als een ieder ander. En daar hoort voor mij ook bij dat er kritiek is op je religie.
We zullen vrijdag wel zien wie er niet tegen kritiek kan.quote:
Maar dat zijn helemaal geen moslimsquote:Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&q=Islam%3A+What+the+West+Needs+to+Know+site%3Avideo.google.com&total=50&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
goeie docu !quote:Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
Lees de laatste 2 topics door en je ziet dat Meki op alle punten afgetroefd wordt. Hij heeft geen punt, dat is hem nou juist.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:55 schreef Drugshond het volgende:
Meki soms heb je een punt soms ook niet...So fucking what .
[..]
Mag het dan eigenlijk wel?quote:Op zondag 20 januari 2008 14:33 schreef aloa het volgende:
Centraal staat de anti-islamitische houding van Wilders en zijn PVV.
Wilders natuurlijk.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag het dan eigenlijk wel?
Een boek waarin de schrijvers zeggen dat Wilders vindt dat de islam blablabla en de koran blablabla.
En wie moet je dan aanvallen? Die schrijvers of Wilders of toch maar weer onschuldige burgers?
Okay, in dit geval is het een biografie, waar Wilders aan meegewerkt heeft.quote:
Weet ik veel, wat is daar nou interessant aan? Mensen die dit soort uitlatingen doen worden bedreigd, of dat nou door iemand anders gezegd is of niet. Als het maar duidelijk is dat die persoon die uitspraken doet.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, in dit geval is het een biografie, waar Wilders aan meegewerkt heeft.
Maar stel iemand komt met een boek waarin alle grieven van Wilders en Verdonk etc...breed uitgemeten staan.
Is zo'n boek beledigend?
Is dit een logische gevolg in een normale samenleving? Je kan dat maar beter niet zeggen, anders moet je onderduiken en met een bodyguard lopen...omdat er een paar intolerante gekken zijn die zich niet kunnen schikken aan de Westerse vrije cultuur.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Weet ik veel, wat is daar nou interessant aan? Mensen die dit soort uitlatingen doen worden bedreigd, of dat nou door iemand anders gezegd is of niet. Als het maar duidelijk is dat die persoon die uitspraken doet.
Laten we nou gewoon Fortuynistisch open en eerlijk zijn. Je bedoelt lesbiennes toch?quote:Op zondag 20 januari 2008 20:47 schreef Sora het volgende:
een niet nader te noemen bevolkingsgroep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |