abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 januari 2008 @ 11:28:08 #121
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56173014
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:02 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen het aankondigen van een film en de reacties daarop (van zowel de regering als invloedrijke elementen uit de moslimwereld hebben behoorlijk duidelijk gemaakt wat de stand van zaken is.
ach die film hoeft eigenlijk al niet meer uit te komen.
Wilders heeft de hele wereld gewoon al te pakken door alleen al te zeggen dat hij een film gaat maken

dus hoe of wat er in die film komt is al niet meer van belang denk ik het feit is er nu al dat hij gewoon voor een zeer groot gedeelte gelijk heeft.

Ik denk zelf dat er helemaal geen film komt maar dat hij nu gewoon hard zit te lachen omdat heel veel mensen in rep en roer zijn.

Maar het is wel extreme he.

De extreme moslims verklaren niet gelovige de oorlog en het blijft rustig.
Maar1 rechts denkend persoon zeg dat hij een filmpje gaat maken en de halve moslim wereld staat op zijn kop en is de wereld te klein.

Dat is nu net wat Wilders wil bereiken, dus met andere woorden Wilders heeft zijn gelijk al voor een groot deel bereikt.
Helaas jammer dat het zo moet gaan in deze wereld
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 20 januari 2008 @ 11:36:52 #122
3542 Gia
User under construction
pi_56173169
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

als het een echte film is dan vraag ik me terdege af wat erin komt, het meeste weten de meeste mensen toch al?

trouwens bestaat er al een hele lange tijd een gematigde vorm van de islam, alevieten, dat zijn moslims die die islam in de subjectieve betekenis zien en het mixen met de moderne wereld.

die beweren ook al heel lang dat de islam in de pure vorm de wereld wil overnemen
Ik heb ook geen moeite met alle moslims, maar met de fundamentalisten. Inderdaad dat groepje dat het liefst een islamitische kalifaat wil maken van Nederland.

Daarbij denk ik dat veel mensen niet echt weten wat er in de koran staat of hoe moslims over bepaalde zaken denken. Misschien vragen veel mensen zich af waarom die jonge moslims toch zo'n problemen hebben zich te gedragen zoals het hoort. Wat is er mis mee om mensen een aantal zaken te verduidelijken, de ogen te openen.

De waarheid mag toch nog steeds gezegd worden.

Voorbeeldje, in de koran staat dat een man zijn vrouw mag 'tuchtigen'. Nu kunnen we lang en breed zeuren over wat er dan met 'tuchtigen' bedoeld wordt, maar het moge duidelijk zijn dat sommige moslims hun vrouw slaan en beweren dat dat moet van het geloof. Dat houdt ze gehoorzaam en trouw.
Zo ook met steniging. Het staat in de koran, dus is het een rechtvaardige straf. (In Nederland is dat verboden, gelukkig)
En ja, er zijn ook christenen die hun vrouw slaan, maar NIET omdat dat moet van hun geloof. Jezus keurde het NIET goed dat mannen hun vrouwen sloegen. Mensen die dit wel doen met de hand op de bijbel zijn hypocriet.
Jezus was ook tegen steniging.

Ander voorbeeld. In de bijbel en in de koran staat dat homofilie zondig is. Alleen wordt in de islam dit nog altijd als zodanig gepreekt, sterker nog, er worden boekjes verspreid waarin staat dat homo's van een flatgebouw afgegooid zouden moeten worden. Tja, en sommige domme mensen menen daar een opdracht in te moeten zien. En niet alleen in een achteraf kerkje/moskeetje in een vergeten deel van de wereld, maar gewoon hier, middenin het zogenaamde vrije westen.

En om dan te beweren dat de islam gewoon zoveel jaar achterloopt, 'ze moeten nog moderniseren', blabla, slaat ook nergens op. We leven hier en nu, volgens de wetten van DIT land. Je past je er maar aan aan.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:37:17 #123
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_56173177
quote:

[..]

als het een echte film is dan vraag ik me terdege af wat erin komt, het meeste weten de meeste mensen toch al?

trouwens bestaat er al een hele lange tijd een gematigde vorm van de islam, alevieten, dat zijn moslims die die islam in de subjectieve betekenis zien en het mixen met de moderne wereld.

die beweren ook al heel lang dat de islam in de pure vorm de wereld wil overnemen

hier een link naar ook een goede docu:

http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&q=Islam%3A+What+the+West+Needs+to+Know+site%3Avideo.google.com&total=50&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
ja die heb ik ook al naar voren gehaald en er is er nog een
( Blaming the Jews )

Hier een link naar het eerste deel

http://nl.youtube.com/watch?v=N7R_YZiRlPs
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_56173342
Toch raar dat Wilders zich moet verdedigen voor iets wat eigenlijk in Nederland heel normaal was.

Daarmee bedoel ik, het je kritisch uitlaten over religie. Als je ziet wat voor kritische films er over christenen /katholieken enz zijn gemaakt.

Het lijkt me dan toch logischer om diegene te bekritiseren die de vrijheid van meningsuiting willen beperken.

Begrijp me goed, ik ben geen Wilders fan, maar aan het recht om kritiek te uitten op religie. Dat is voor mij toch wel heilig.

Moslims horen er voor mij gewoon bij. En dat betekend dat je net zo behandelt behoort te worden als een ieder ander. En daar hoort voor mij ook bij dat er kritiek is op je religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 20-01-2008 11:53:35 ]
pi_56176717
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders heeft gezegd dat het erger wordt dan cartoonrellen in Denemarken.
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar tegen eventuele MoslimExtremisten die een eventuele aanslag willen plegen in Nederland, wil ik zeggen dat ze geen aanslag op een Burgerdoel moeten plegen, want die politici hier geven toch geen ene moer om hun eigen Burgers en zullen daar dus geen nacht minder om slapen.

Dus als die MoslimExtremisten een eventueel hardcore statement willen maken, zullen ze met wat beters moeten komen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 20 januari 2008 @ 14:00:17 #126
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_56176737
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Toch raar dat Wilders zich moet verdedigen voor iets wat eigenlijk in Nederland heel normaal was.

Daarmee bedoel ik, het je kritisch uitlaten over religie. Als je ziet wat voor kritische films er over christenen /katholieken enz zijn gemaakt.
Dat is dus 1 van die vrijheden die we in dit land hebben verworven...enkele decennia geleden was het juist de linkse politieke beweging die zich hard heeft gemaakt om dit mogelijk te maken. Het is nogal vreemd dat niet zij degene zijn die de opnieuw opkomende invloed van geloof (in dit geval de islam) tegen wil gaan, maar dat de meest rechtse partij dat doet.
quote:
Het lijkt me dan toch logischer om diegene te bekritiseren die de vrijheid van meningsuiting willen beperken.
Dat vind ik dus ook. Maar schijnbaar vinden veel mensen dat je ook de vrijheid moet kunnen hebben om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Dat is vergelijkbaar met een democratisch besluit om de democratie te vervangen door een dictatuur.
quote:
Begrijp me goed, ik ben geen Wilders fan, maar aan het recht om kritiek te uitten op religie. Dat is voor mij toch wel heilig.

Moslims horen er voor mij gewoon bij. En dat betekend dat je net zo behandelt behoort te worden als een ieder ander. En daar hoort voor mij ook bij dat er kritiek is op je religie.
Ook waar. Zo is het ook altijd geweest. Maar grote groepen moslims willen niet behandeld worden als ieder ander. Een niet-moslim is immers inferieur volgens de koran.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_56176890
Die Wilders kan trouwens beter die film op een maandag uit brengen, want als het dan uit de klauwen loopt, hebben mensen in de randstad vast wel een paar dagen vrij vanwege het gerel op straat en door (de dreiging van) eventuele aanslagen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56177697
Wilders weigert ontvangst biografie

(Novum) - Geert Wilders laat komende week verstek gaan bij de presentatie van zijn biografie. Hoewel de PVV-leider aan een deel van het boek heeft meegewerkt, weigert hij het journalistieke werk in ontvangst te nemen vanwege onenigheid met een van de auteurs. Dat heeft Wilders laten weten aan de schrijvers, die hem hadden uitgenodigd.

De biografie, met de titel 'Veel gekker kan het niet worden', is het eerste boek over Wilders. Het wordt woensdag in Den Haag gepresenteerd. In de biografie, uitgegeven door Just Publishers in Hilversum, proberen de schrijvers een beeld te schetsen van de mens achter de politicus. Aan de orde komen onder meer de opkomst van Wilders in de politiek, zijn vertrek uit de VVD en de oprichting van de PVV. Centraal staat de anti-islamitische houding van Wilders en zijn PVV. Ook Wilders' leven van voor zijn politieke loopbaan passeert de revue. Verder beschrijven de auteurs hun ervaringen bij het schrijven van het boek.
De schrijvers spraken onder anderen met vrienden van Wilders, lokale en landelijke politici, opiniepeilers en diverse journalisten. Ook Wilders zelf komt aan het woord, maar hij zegde zijn medewerking aan de biografie op nadat een van de auteurs zich in een column kritisch over hem had uitgelaten.

Eind deze maand wordt de korte film verwacht die Wilders over de Koran heeft gemaakt. In aanloop naar die publicatie zijn alle burgemeesters in Nederland door het kabinet opgeroepen 'extra alert' te zijn, omdat de film kan leiden tot spanning tussen bevolkingsgroepen en onrust in de samenleving.

bron: DAG

Wilders kan slecht tegen kritiek.
pi_56177875
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:33 schreef aloa het volgende:

Wilders kan slecht tegen kritiek.
We zullen vrijdag wel zien wie er niet tegen kritiek kan.

Het is overigens wel verbijsterend, dat in tijden dat iedereen de mond vol heeft wat betreft het milieu, er steeds maar nieuwe niks toevoegende papieren kranten uit komen.
pi_56178291
quote:

[..]

http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781&q=Islam%3A+What+the+West+Needs+to+Know+site%3Avideo.google.com&total=50&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
Maar dat zijn helemaal geen moslims (dat beweren de de "echte" moslims iig).

pi_56178485
quote:

[..]

goeie docu !
pi_56182684
Ben benieuwd naar de film, al vind ik het nergens voor nodig. Het heeft geen enkele zin en het zal hooguit meer onrust geven, applaus Wilders, uitstekende politicus die je bent. Daar zitten we met dit land op te wachten
  zondag 20 januari 2008 @ 18:30:12 #133
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_56183336
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:55 schreef Drugshond het volgende:
Meki soms heb je een punt soms ook niet...So fucking what .
[..]
Lees de laatste 2 topics door en je ziet dat Meki op alle punten afgetroefd wordt. Hij heeft geen punt, dat is hem nou juist.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 20 januari 2008 @ 19:12:58 #134
3542 Gia
User under construction
pi_56184244
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:33 schreef aloa het volgende:
Centraal staat de anti-islamitische houding van Wilders en zijn PVV.
Mag het dan eigenlijk wel?

Een boek waarin de schrijvers zeggen dat Wilders vindt dat de islam blablabla en de koran blablabla.
En wie moet je dan aanvallen? Die schrijvers of Wilders of toch maar weer onschuldige burgers?
pi_56184546
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Mag het dan eigenlijk wel?

Een boek waarin de schrijvers zeggen dat Wilders vindt dat de islam blablabla en de koran blablabla.
En wie moet je dan aanvallen? Die schrijvers of Wilders of toch maar weer onschuldige burgers?
Wilders natuurlijk.
  zondag 20 januari 2008 @ 19:40:54 #136
3542 Gia
User under construction
pi_56184967
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wilders natuurlijk.
Okay, in dit geval is het een biografie, waar Wilders aan meegewerkt heeft.

Maar stel iemand komt met een boek waarin alle grieven van Wilders en Verdonk etc...breed uitgemeten staan.
Is zo'n boek beledigend?
pi_56186182
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, in dit geval is het een biografie, waar Wilders aan meegewerkt heeft.

Maar stel iemand komt met een boek waarin alle grieven van Wilders en Verdonk etc...breed uitgemeten staan.
Is zo'n boek beledigend?
Weet ik veel, wat is daar nou interessant aan? Mensen die dit soort uitlatingen doen worden bedreigd, of dat nou door iemand anders gezegd is of niet. Als het maar duidelijk is dat die persoon die uitspraken doet.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:27:23 #138
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_56186300
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:22 schreef Taurus het volgende:

[..]

Weet ik veel, wat is daar nou interessant aan? Mensen die dit soort uitlatingen doen worden bedreigd, of dat nou door iemand anders gezegd is of niet. Als het maar duidelijk is dat die persoon die uitspraken doet.
Is dit een logische gevolg in een normale samenleving? Je kan dat maar beter niet zeggen, anders moet je onderduiken en met een bodyguard lopen...omdat er een paar intolerante gekken zijn die zich niet kunnen schikken aan de Westerse vrije cultuur.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_56186846
tja wilders maakt gewoon gebruik van zijn rechten die in de grondwet zijn vast gelegd, valt weinig tegen te doen hoe erg je het ook vind. Verder zou een niet nader te noemen bevolkingsgroep er goed aan doen om iets minder lange tenen te kweken en enigsinds een schild te ontwikkelen voor opmerkingen die hun niet aanstaan. Men mag hier nou eenmaal zeggen wat hij wilt en dat is iets wat je maar hebt te slikken.
pi_56186940
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:47 schreef Sora het volgende:
een niet nader te noemen bevolkingsgroep
Laten we nou gewoon Fortuynistisch open en eerlijk zijn. Je bedoelt lesbiennes toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')