Eigenlijk moeten we niet zeuren, want met Ajax gaat het financieel en commercieel goed, en die voetbalprestaties? Ach het gaat financieel toch goed?quote:BRON: De Telegraaf
De Telegraaf heeft vandaag een groot interview met Maarten Fontein. De Algemeen Directeur gaat daarin op tal van beleidszaken rond Ajax. Het Beleidsplan zit inmiddels in het tweede jaar. Fontein: "Als je de tussenstand van onze toekomstvisie opmaakt, dan zie je dat we financieel en commercieel voor op het schema liggen, maar sportief blijven we daar nog bij achter."
Ajax Netwerk
"Als algemeen directeur val ik onder de raad van commissarissen, terwijl de commissie het resultaat is van een afspraak tussen het clubbestuur en de ledenraad. Als directie waren we daar niet bij betrokken, maar op zich heb ik geen probleem met de commissie."
Ajax Netwerk
"Ik heb al aangegeven dat het aantal mutaties op sleutelposities binnen de club me heeft verbaasd. Het is een veeg teken. Nu is er in 2006 een 5-jarenplan aangenomen, dat door iedereen binnen de club breeduit werd gedragen. Moet je daar na anderhalf jaar al op afgerekend worden? Realistisch gezien kan dat eigenlijk niet. In principe kunnen wij pas over 5 jaar daarop afgerekend worden, terwijl het ook vrij normaal is dat je halverwege bekijkt hoe je ervoor staat. Maar na ruim een jaar…"
Dat is zijn functiequote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we niet zeuren, want met Ajax gaat het financieel en commercieel goed, en die voetbalprestaties? Ach het gaat financieel toch goed?
Gaat dat stuk over Van Geel?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Martin, waarom blijf je toch dat kanker beleid verdedigen?
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:27 schreef Aanvoerder het volgende:
Winnen, al schoppen we dat halve elftal van NEC de mat af.
Maar dat mag je niet zeggen want het bestuur is kutquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:49 schreef jna het volgende:
Fontein doet gewoon z'n werk en best aardig ook volgens mij met de nieuwe sponsordeal en het samenwerkingsverband met China
Hoe gaat het met je deur?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:49 schreef jorienvdherik het volgende:
met davids en perez worden jullie waarschijnlijk kampioen
nee, het voetbal is kut en daar is het bestuur eindverantwoordelijke voor.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar dat mag je niet zeggen want het bestuur is kut!!
nec kan niet scoren..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:52 schreef notunreal het volgende:
Ik blijf het op 2-2 houden.. De verdediging is nog slechter als tegen NAC dus we krijgen sowieso tegen doelpunten..
die spits van nec durft niet eens in de buurt te komen van de 16 al staat edje laatste man!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:52 schreef notunreal het volgende:
Ik blijf het op 2-2 houden.. De verdediging is nog slechter als tegen NAC dus we krijgen sowieso tegen doelpunten..
Dan moet je je wel richten op de mensen die er daadwerkelijk verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:52 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
nee, het voetbal is kut en daar is het bestuur eindverantwoordelijke voor.
nee, maar ik zit niet te wachten op goed nieuws uit China en Afrika als het in Nederland kut gaat.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dan moet je je wel richten op de mensen die er daadwerkelijk verantwoordelijk voor zijn.
Dat ligt niet aan Fontein.
Klopt, maar hij gaat daarover dus als je geinterviewd wordt moet ie dat wel zeggen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:02 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
nee, maar ik zit niet te wachten op goed nieuws uit China en Afrika als het in Nederland kut gaat.
En NEC is met Utrecht de enige ploeg die niet tegen ons wist te scoren!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:13 schreef BonJovi het volgende:
We hebben in de eerste competitie helft alleen niet tegen Nec gescoord dus ben benieuwd.
Heracles ftwquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
En NEC is met Utrecht de enige ploeg die niet tegen ons wist te scoren!![]()
Drie keer raden wie onze volgende tegenstanders zijn.![]()
Kampioenen!
zolang het tegen de klakkies maar doorgaat, want daar kwam ik oorspronkelijk voor.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:24 schreef Jasza het volgende:
[..]
Net inside information gehad dat Ajax-psv wss afgelast word
Waarom hap je niet stomme Tsjechquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:26 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
zolang het tegen de klakkies maar doorgaat, want daar kwam ik oorspronkelijk voor.de rest van de tijd vul ik wel met een vriendin in Den Haag.
Dat vind ik ook wel, ik begin alleen te twijfelen aan de technisch directeur en de wil om dat geld uit te gevenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:49 schreef jna het volgende:
Fontein doet gewoon z'n werk en best aardig ook volgens mij met de nieuwe sponsordeal en het samenwerkingsverband met China
Wat heeft Jaakke precies fout gedaan?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:23 schreef ub40_bboy het volgende:
Fontein heeft zijn kop tegen maar hij verricht wel goed werk in tegenstelling tot Van Geel en Jaakke.
ik word er echt verdrietig van.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:34 schreef MaxC het volgende:
Er zijn ook geen geruchten voor verdedigers die erbij komen
V Geel tovert wel vaker een aankoop uit zijn hoge hoed... maar verder dan Silva (waarvan ik niet weet of het wel een versterking is) komt het nog niet inderdaad... ik blijf hopen op Boulahrouz...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:34 schreef MaxC het volgende:
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:29 schreef Urquhart het volgende:
Toch wel weer een teleurstelling als je uit je werk komt, en vol hoop tt 801 intoetst...maar helaas
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:46 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Genoeg goed nieuws anders![]()
Gooooooooooooo Edman
Ach, alle vorige transfers kwamen ook zonder dat er geruchten over die spelers waren.. Maar ik zie het ook niet rooskleurig in nee wat betreft aankomende transfers...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:34 schreef MaxC het volgende:
Nee? Dan moet je in het vervolg bij thuiskomst maar hier kijken:quote:
Ik heb iets gemist volgens mij. Wat zei hij?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:50 schreef Wooldoor het volgende:
Haha wat een held is die Defour nu al, zonder bij Ajax te spelen al blij zijn dat je bij Ajax bentDat soort spelers hebben we nodig
Waarop het Ajax bestuur zal zeggen "zie je wel dat we geen versterkingen nodig hebben!"quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:50 schreef Wooldoor het volgende:
Morgen NEC gewoon van de mat spelen vanaf het begin vol op de aanval spelen en snel scoren.
Okquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:57 schreef Ruiseart het volgende:
Hij was blij dat hij bij Ajax was.
In dit filmpje toen hij de gouden bal kreegquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist volgens mij. Wat zei hij?
Ja, 'maar dan zijn Vermaelen en Van Der Wiel ook weer terug, jeweettoch'. Naar verdere blessures of schorsingen wordt niet meer gekekenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:58 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Waarop het Ajax bestuur zal zeggen "zie je wel dat we geen versterkingen nodig hebben!"
En als de transfer-deadline eenmaal voorbij is dan komen ineens alle moeilijke tegenstanders, die in tegenstelling tot NEC, wél spitsen hebben die kunnen scoren
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:00 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
In dit filmpje toen hij de gouden bal kreeg
http://www.voetbalprimeur(...)ten_al_bij_Ajax.html
Gister al gemeld maar hij blijft leukquote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:00 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
In dit filmpje toen hij de gouden bal kreeg
http://www.voetbalprimeur(...)ten_al_bij_Ajax.html
Als, als, alsquote:Most fans feel a bit of trepidation when transfer windows come around but few supporters will be as unsettled as those of Ajax. Yet again the Amsterdam club reach January with predators threatening three of their star names.
It’s always been the way at Ajax- there can hardly be a club in Europe that can rival them for development of talent from within but inevitably that attracts bigger, more powerful clubs.
Ajax are a big fish in the Eredivisie but the realities of the modern Champions League have made the club’s ability to hold on to key men even more precarious.
The ‘Sons of the Gods’ have always had to sell star names but in the past Ajax could drive the toughest of bargains. When Barcelona came for Johann Cruyff in 1973 they had to fork out a then world record £933,000 to get him.
Ajax were also able to dig their heels in and keep players for longer. Marco Van Basten had five years in Amsterdam before the club finally had to allow him to move to Milan in 1987.
These days the expectation is that when the giants of European football spot a player, it will only be matter of time before he heads for Italy, Spain or England. Over the summer Wesley Schneijder moved to Real Madrid and Ajax were powerless to hang on to Ryan Babel,though they did get nearly £12 million in exchange.
It was something of a surprise when striker Klass-Jan Huntelaar remained at the Amsterdam Arena as his signature was the one most teams were expected to chase. However, three other stars have joined him in the spotlight.
Juande Ramos seems to have decided that goalkeeper Maarten Stekelenberg is the replacement he wants for Paul Robinson at Spurs. He was already linked with full back Urby Emmanuelson, though reportedly none other than Edgar Davids has warned his team mate to wait for a better club.
Dutch international midfielder Hedwiges Maduro has already refused to sign a new contract and is therefore free to leave at the close of the season. All three players are products of the famed Ajax system. It’s unlikely that any of them will be around by next summer.
That’s not to say that Ajax can’t make some waves in the market themselves- Huntelaar was bought from Heerenveen and international defender Zdenek Grygera came from Sparta Prague.
However, if Ajax could keep most of the players they develop, to go along any they acquire, the club would be a serious contender for the Champions League again. In the current climate though, they appear doomed to be a big fish in Holland.
Ajax’s 1995 Champions League winning side were an indication of the new realities in European football. Virtually all products of the club’s system, within a short time nearly all were playing in Italy, Spain or the Premiership. The team was;
Van Der Sar, Blind, Reiziger, F. De Boer, Rijkaard, Seedorf (Kanu), Litmanen, Davids (Kluivert), Finidi George, R De Boer, Overmars.
Of these 13 players no fewer than seven played for Barcelona at some point; seven played in Italy during their careers and eight of them have been with a Premiership club, plus two in Scotland. Only defender Danny Blind did not move to another team.
Not forgetting also that possibly the most talented of this generation- Dennis Bergkamp- had already transferred to Inter Milan in late 1993. This group went on to dominate the Dutch national side for a decade and piled up trophies for their next employers. Imagine if they had remained with Ajax.
The transfer window might see the club hold on to all its stars, or only be forced to part with one but the process will start again in May and it’s a fair bet that the Ajax side will have to be remodelled for the 2008/09 season. At least the fans can be confident that the youth system will throw up quality replacements.
En als een speler niet doorbreekt krijgt hij de kosten terug?quote:Gewoon de Ajax opleiding een betaalde opleiding maken dat zodra hun kroost bij een andere club wil spelen ze eerst de opleidingskosten moeten betalen die jij daarvoor in rekening brengt.
Niet doorbreken is dan op risico van Ajax . Maar wel alvast in rekening brengen dan krijg je er ook geld voor al is hij tranfervrij.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:03 schreef Prosac het volgende:
[..]
En als een speler niet doorbreekt krijgt hij de kosten terug?
Dan heb je het risico dat de echte talenten geen interesse meer hebben en dan liever naar een andere jeugd acedemy gaan. Vooral voor talenten uit Afrika, Zuid-Amerika en Oost-Europa die het financieel niet zo breed hebben kan een betaalde opleiding een afschrikkend effect hebben...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:56 schreef Chadi het volgende:
Gewoon de Ajax opleiding een betaalde opleiding maken dat zodra hun kroost bij een andere club wil spelen ze eerst de opleidingskosten moeten betalen die jij daarvoor in rekening brengt.
ik denk niet dta je dit er ooit door gaat krijgen, je maakt er sowieso de opleidingen van andere clubs een stuk interessanter doorquote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet doorbreken is dan op risico van Ajax . Maar wel alvast in rekening brengen dan krijg je er ook geld voor al is hij tranfervrij.
Hoezo ze betalen niks het is een soort eventuele schuld ( transfersom) die z emoeten betalen als ze slagen. Als ze niet slagen is er niets aan de hand. EN je kan als Ajax zijnde altijd de prijs omlaag brengen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:19 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Dan heb je het risico dat de echte talenten geen interesse meer hebben en dan liever naar een andere jeugd acedemy gaan. Vooral voor talenten uit Afrika, Zuid-Amerika en Oost-Europa die het financieel niet zo breed hebben kan een betaalde opleiding een afschrikkend effect hebben...
dat systeem bestaat al..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoezo ze betalen niks het is een soort eventuele schuld ( transfersom) die z emoeten betalen als ze slagen. Als ze niet slagen is er niets aan de hand. EN je kan als Ajax zijnde altijd de prijs omlaag brengen.
Jah die vergoeding is niet door AJAX bepaald maar door de KNVB of FIFA maar je kan er toch een vergoeding aan vast zetten die veel hoger is.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:33 schreef Prosac het volgende:
[..]
dat systeem bestaat al..
er is gewoon een vergoeding voor jeugdspelers die vertrekken naar andere clubs.
en dat systeem kun je vergeten.. Ene meneer Bosman hequote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jah die vergoeding is niet door AJAX bepaald maar door de KNVB of FIFA maar je kan er toch een vergoeding aan vast zetten die veel hoger is.
Dat gaat over het wisselen van baan niet over het verschuldigde bedrag aan je baas.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
en dat systeem kun je vergeten.. Ene meneer Bosman he
quote:Wel staking, maar voetbal gaat door
De grote staking van de politie komende woensdag gaat door. Ondanks de gesprekken tussen minister Guusje ter Horst en de bonden om de impasse te doorbreken, zullen alle agenten in Amsterdam van 15.00 uur tot 23.00 uur het werk neerleggen.
De wedstrijd die avond tussen Ajax en FC Utrecht kan wel gewoon doorgaan. De agenten gaan met z'n allen actie voeren bij de ArenA.
De politie is tijdens de staking alleen voor noodhulp beschikbaar. Bij het duel Ajax-Utrecht is ook de ME aanwezig om de orde te handhaven.
jeugdspelers mogen gaan en staan waar ze willen.. die mag je niet een x bedrag laten betalen als ze toch weg gaan.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat gaat over het wisselen van baan niet over het verschuldigde bedrag aan je baas.
Van Gaal naar Ajax???quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:53 schreef Wooldoor het volgende:
nou nou lijkt erop dat az weer vernederd gaat worden, hoelang zou de positie van van Gaal te houden zijn.
Jah maar als je een opleidingsinstituut maakt van je voetbalschool en daar virtueel geld voor vraagt X bedrag per jaar mag dat gewoon hoor. Is bij alle scholen ook zo. Als je naar een prive school wil moet je ook dokken.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:51 schreef Prosac het volgende:
[..]
jeugdspelers mogen gaan en staan waar ze willen.. die mag je niet een x bedrag laten betalen als ze toch weg gaan.
alleen een opleidingsvergoeding dus.
Het zou een droom zijn die uitkomtquote:
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:39 schreef denthemen het volgende:
Overigens is Heerenveen ook lekker bezig:
Dirkie van AZ, van AZ, van AZ
Dirkie van AZ, die wil een prijs boven zijn bed.
Geld heeft ie, geld heeft ie, hij heeft een hele hoop,
Maar Dirkie, maar Dirkie, een prijs is niet te koop....
Ja nu is het niet meer leuk dat nummer van Jorien online zettenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:51 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Nee? Dan moet je in het vervolg bij thuiskomst maar hier kijken:
[ afbeelding ]
Whehehequote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:39 schreef denthemen het volgende:
Hij heeft wel een zoonquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:47 schreef AFCA_ERIK het volgende:
[..]
Whehehe
Ik weet niet of scheringa een jongere broer of een zoon heeft ofzo, maar der zat laatst bij mij in 't vak een AZ supporter die echt exact op scheringa leek maar dan met zwart haar
Hij heeft na 95 weinig gepresteerd.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:34 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het zou een droom zijn die uitkomt
En wat hebben wij daar mee te maken?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:40 schreef Cyberia18 het volgende:
Laffe actie van gefrustreerde supporter
Ophangen die vuile kakkerlak
Waarom post ik dat hier ja. Dat was niet de bedoeling dus...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
En wat hebben wij daar mee te maken?
We moeten toch tegen Vitesse dan?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Meeuwis had vandaag een rode kaart te pakken. Die is er dus volgende week zondag niet bij.
Edit: Hij kreeg twee gele kaarten zie ik nu, dus hij is gewoon van de partij.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
We moeten toch tegen Vitesse dan?
Ik dacht Rodaquote:27/01/2008 12:30 Vitesse-Ajax
Terecht!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:19 schreef Nashje het volgende:
[..]. Lekker zeg, heel Nederland anti az.
Zolang die een lening van Frisia heeft, weinig denk'quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:31 schreef Chadi het volgende:
Kijken of die snor nog wat negatiefs durft te schrijven over AZ
Ik zie het jaquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:45 schreef xFriendx het volgende:
Jullie hebben dan misschien wel de beker met de grote oren gewonnen in 1995, maar onze gifbeker is een stuk groter![]()
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:45 schreef xFriendx het volgende:
Jullie hebben dan misschien wel de beker met de grote oren gewonnen in 1995, maar onze gifbeker is een stuk groter![]()
Nu al de uitspraak van 2008.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:45 schreef xFriendx het volgende:
hij is lekker dennis.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:39 schreef denthemen het volgende:
quote:Maar ja, we kennen de 020-infiltrant van Gaal, die stelt Koenders gewoon weer vrolijk op!
Mooi hequote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:13 schreef Enchanter het volgende:
ff een stukje quoten van AZfanpage :
[..]
Het zit ook zo diepquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:13 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Echt veel heb je niet gemistquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Nog 10 dagen en ik sta weer in het stadion na 5 maanden... kan het bijna niet geloven. God wat heb ik het gemist.
volgens mij zit je naar een gratis biertje te vissen. hehe, geintje man. wil eigenlijk wel wat fokkers ontmoeten. Jou en Houniet. Jasza en Da_Sandman sowieso en al die anderen die ik al ken. Ik kijk hier echt al heel lang naar uit.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:28 schreef denthemen het volgende:
[..]
Echt veel heb je niet gemist
Maar wij hebben jou wel gemist![]()
De stemming zit er goed in.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:13 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Als ie voor volgend seizoen maar fit isquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:25 schreef Radegast het volgende:
Defour is vanavond opnieuw geblesseerd uitgevallen bij Standard, ligt er weer 4 tot 6 weken uit.
quote:Op zondag 20 januari 2008 00:41 schreef Wooldoor het volgende:
Hihi ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden Maduro zal gaan spelen. Koeman met met 3-0 op zijn bek gegaan dat kan ook niet al te lang meer doorgaan.
Het wordt nu al uitgespreid over een periode van 5 jaarquote:Op zondag 20 januari 2008 00:06 schreef M0NTANA het volgende:
Maarten Fontein zou toch opstappen als we geen kampioen worden dit seizoen?
quote:Op zondag 20 januari 2008 01:54 schreef patrickt37 het volgende:
Wat klagen jullie nou allemaal over het bestuur van Ajax?
Financieel en op de beurs gaat het allemaal voor de wind.
Dat is de taak van Fontein niet. Ik ben van mening dat Fontein het netjes doet, hij zorgt voor een nieuwe, betrouwbare sponsor, legt contacten met China, wat zorgt voor meer merchandise. Hij moet zich alleen niet bemoeien met voetbaltechnische dingen.quote:
En dat doet hij volgens mij ook niet. Prima dus.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:04 schreef Messenga het volgende:
[..]
Hij moet zich alleen niet bemoeien met voetbaltechnische dingen.
Op één keer een domme uitspraak over amateurs in het bekertournooi na.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:06 schreef Radegast het volgende:
[..]
En dat doet hij volgens mij ook niet. Prima dus.
Juist. Maar wanneer degene die wel over de voetbal-zaken gaat zijn werk niet doet is elke hulp meegenomen.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:04 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dat is de taak van Fontein niet. Ik ben van mening dat Fontein het netjes doet, hij zorgt voor een nieuwe, betrouwbare sponsor, legt contacten met China, wat zorgt voor meer merchandise. Hij moet zich alleen niet bemoeien met voetbaltechnische dingen.
Ja, goed. Van Geel heeft allerminst een goede periode achter de rug. Spelers als Delorge en Rommedahl worden gezien als miskopen, terwijl die wel degelijk erg goed bruikbaar zijn voor de breedte. Delorge is geen tweede Davids, maar zeker een bruikbare speler. Rommedahl heeft ons gek genoeg al vaak genoeg gered. Ik ben eerder minder te spreken over een Luque, die 2 miljoen per jaar opstrijkt, maar weinig aantoonbare momenten heeft gehad dat hij het verschil maakt.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:09 schreef toma het volgende:
[..]
Juist. Maar wanneer degene die wel over de voetbal-zaken gaat zijn werk niet doet is elke hulp meegenomen.
ze hebben samen meer prijzen gewonnen als alle trainers van Ajax van de afgelopen 10 jaar bij elkaar. Dus ik denk dat je dan wel goede zaken doet.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:11 schreef patrickt37 het volgende:
Zou Hiddink en v. Gaal een goede combinatie zijn?
Hiddink als technisch directeur en v. Gaal op het veld.
v. Gaal is in ieder geval rijp voor een transfer.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:13 schreef toma het volgende:
[..]
ze hebben samen meer prijzen gewonnen als alle trainers van Ajax van de afgelopen 10 jaar bij elkaar. Dus ik denk dat je dan wel goede zaken doet.
Denk niet dat dat iets is...quote:Op zondag 20 januari 2008 02:11 schreef patrickt37 het volgende:
Dan zou je qua ervaring en technisch inzicht van een ideale bezetting spreken. Een cluib is echter groter dan een TD, een trainer, 22 spelers en een bestuur. Neem de scouts van Heerenveen en Groningen als voorbeeld, die gasten halen het ene na het andere talent uit Scandinavië. Wij hebben alleen Zlatan gehad als positieve uitzondering.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:11 schreef patrickt37 het volgende:
Je moet geen spelers halen voor in de breedte als je prioriteiten liggen bij het zoeken voor een vervanger van Sneijder en Stam. Vooral niet met slappe smoesjes aankomen dat het wel heel moeilijk is om iemand te vinden. Tja dan doe je je werk volgens mij gewoon niet goed genoeg.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:12 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ja, goed. Van Geel heeft allerminst een goede periode achter de rug. Spelers als Delorge en Rommedahl worden gezien als miskopen, terwijl die wel degelijk erg goed bruikbaar zijn voor de breedte. Delorge is geen tweede Davids, maar zeker een bruikbare speler. Rommedahl heeft ons gek genoeg al vaak genoeg gered. Ik ben eerder minder te spreken over een Luque, die 2 miljoen per jaar opstrijkt, maar weinig aantoonbare momenten heeft gehad dat hij het verschil maakt.
Had jij het stoppen van Stam aan zien komen in de zomer? De enige goede vervanging voor Sneijder, Perez, was toen al verkocht. Het ziet er uiterst knullig uit als je hem een half jaar later weer koopt, maar veel betere oplossingen zijn er niet. Je breedte is bijna net zo belangrijk als je basiself.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:15 schreef toma het volgende:
[..]
Je moet geen spelers halen voor in de breedte als je prioriteiten liggen bij het zoeken voor een vervanger van Sneijder en Stam. Vooral niet met slappe smoesjes aankomen dat het wel heel moeilijk is om iemand te vinden. Tja dan doe je je werk volgens mij gewoon niet goed genoeg.
ben na t werk in slaap gevallen van 19.00 tot 22.00 nu kan ik niet slapenquote:Op zondag 20 januari 2008 02:16 schreef w00h00 het volgende:
vrienden! allemaal nog wakker hieroo?
Het gaat er natuurlijk om wat haalbaar is voor Ajax. Noem eens een speler van het kaliber Stam, die pakweg 28 is, en bereid is om in onze nederlandse competitie te komen spelen.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:15 schreef toma het volgende:
[..]
Je moet geen spelers halen voor in de breedte als je prioriteiten liggen bij het zoeken voor een vervanger van Sneijder en Stam. Vooral niet met slappe smoesjes aankomen dat het wel heel moeilijk is om iemand te vinden. Tja dan doe je je werk volgens mij gewoon niet goed genoeg.
Het is goed dat Perez terug is. Maar als je Sneijder in de zomer laat gaan MOET er meteen een vervanger zijn. Wanneer Stam stopt kun je dat idd niet aan zien komen. Maar dan moet je in de eerst volgende transfer periode wel je slag slaan.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:17 schreef Messenga het volgende:
[..]
Had jij het stoppen van Stam aan zien komen in de zomer? De enige goede vervanging voor Sneijder, Perez, was toen al verkocht. Het ziet er uiterst knullig uit als je hem een half jaar later weer koopt, maar veel betere oplossingen zijn er niet. Je breedte is bijna net zo belangrijk als je basiself.
Boulahrouz.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:18 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om wat haalbaar is voor Ajax. Noem eens een speler van het kaliber Stam, die pakweg 28 is, en bereid is om in onze nederlandse competitie te komen spelen.
Ik weet zeker dat je met geen namen kan komen.
Daar zijn nog 10 dagen voor. Maar een vervanger voor Stam zal niet komen, puur om de reden die Patrickt37 al aangeeft. De enige goede vervanger van Sneijder was al verkocht.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:19 schreef toma het volgende:
[..]
Het is goed dat Perez terug is. Maar als je Sneijder in de zomer laat gaan MOET er meteen een vervanger zijn. Wanneer Stam stopt kun je dat idd niet aan zien komen. Maar dan moet je in de eerst volgende transfer periode wel je slag slaan.
Met onze verdediging gewoon 0-2.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
1-2
Durf jij Boula en Stam in 1 zin samen te noemen?quote:
Komt niet.quote:
Nee maar spelers met een status van Stam zijn onhaalbaar voor Ajax. Dan kom je al snel bij spelers als Maldini, Nesta, Puyol, Ferdinand. Europese supertop dus. Maar als je een voor Ajax-begrippen goede centrale verdediger moet hebben zou ik het wel weten.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:22 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Durf jij Boula en Stam in zin samen te noemen?
Stam is als persoonlijkheid en qua kwaliteiten onvervangbaar, Boulah zou een hele goede vervanger zijn.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:22 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Durf jij Boula en Stam in 1 zin samen te noemen?
Boula mag de schoenen van Stam nog niet eens strikken.
Bullshit. Misschien niet iemand van een bekende naam, omdat er maar weinig spelers die in de winterstop willlen verkassen of ze moeten niet goed liggen bij clubs.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:18 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om wat haalbaar is voor Ajax. Noem eens een speler van het kaliber Stam, die pakweg 28 is, en bereid is om in onze nederlandse competitie te komen spelen.
Ik weet zeker dat je met geen namen kan komen.
idd. Heb nog niks gezien van het werk van van der Zee met zn Braziliaantjes.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:25 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Bullshit. Misschien niet iemand van een bekende naam, omdat er maar weinig spelers die in de winterstop willlen verkassen of ze moeten niet goed liggen bij clubs.
Maar er zijn spelers genoeg in landen als Brazilie, Argentinie of Roemenie waar potentiele toppers rond lopen. Marius Constantin bijvoorbeeld.
Scouting.............
Als jij Vermaelen, Heitinga, Stam, Vertonghen, Van Der Wiel + mogelijke talenten van de jeugd hebt, heb je geen vervanging voor Grygera nodig.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:26 schreef Radegast het volgende:
Dat er geen vervanger is voor Stam wil ik Van Geel niet echt aanrekenen, het is moeilijk om in januari voor een redelijke prijs echte versterkingen te halen omdat iedereen middenin de competitie zit (Latijns Amerikaanse ploegen uitgezonderd)
Wat dat betreft heb ik er nog best moeite mee dat Stam er zo plots mee nokte, ik had het wel netjes gevonden als hij zich dan tot de winterstop beschikbaar had gehouden. Hij laat Ajax toch in de steek.
Waar Van Geel wel gefaald heeft, is dat hij geen waardige vervanger heeft gehaald voor Grygera.
Daar heeft hij echt maandenlang de tijd voor gehad.
Hij had Vermaelen toen terug gehaald van zijn verhuur periode bij RKC en Heitinga begon toen ook beter te spelen. Dus dat kan ik begrijpen. Maar er moet nu gewoon wat gebeuren, met deze selectie wordt je gewoon geen kampioen.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:26 schreef Radegast het volgende:
Dat er geen vervanger is voor Stam wil ik Van Geel niet echt aanrekenen, het is moeilijk om in januari voor een redelijke prijs echte versterkingen te halen omdat iedereen middenin de competitie zit (Latijns Amerikaanse ploegen uitgezonderd)
Wat dat betreft heb ik er nog best moeite mee dat Stam er zo plots mee nokte, ik had het wel netjes gevonden als hij zich dan tot de winterstop beschikbaar had gehouden. Hij laat Ajax toch in de steek.
Waar Van Geel wel gefaald heeft, is dat hij geen waardige vervanger heeft gehaald voor Grygera.
Daar heeft hij echt maandenlang de tijd voor gehad.
Alsof van der Zee de wonderscout is die ineens 20 wereld talenten naar Ajax haalt is.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:26 schreef toma het volgende:
[..]
idd. Heb nog niks gezien van het werk van van der Zee met zn Braziliaantjes.
Het is ook ongelukkig dat op het moment dat Stam stopt van der Wiel en Vermaelen geblesseerd raken en je een totaal ongelukkige Colin wedstrijden moet laten spelen.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:31 schreef patrickt37 het volgende:
Je likt je vingers af bij onze aanval en middenveld.
Echter met onze verdediging wil ik geeneens mijn kont afvegen.
quote:Op zondag 20 januari 2008 02:31 schreef Cyberia18 het volgende:
Is die relnicht van een Colin tegen NEC gewoon van de partij?
Veel beter dan Urby in ieder geval.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:39 schreef patrickt37 het volgende:
@Toma, vind jij Vertonghen nu zo een waardige linksback?
Urby zit in een dip. Of ben je vergeten dat het stadion bij elke actie van Urby stond te juichen?quote:Op zondag 20 januari 2008 02:40 schreef Messenga het volgende:
[..]
Veel beter dan Urby in ieder geval.
Heb Vertonghen niet graag centraal achterin. Het liefst als verdedigend middenvelder zoals bij RKC. Maar die hebben we ook wel genoeg op het moment met Davids en Heitinga die daar ook kan spelen.quote:
Dat is al lang geleden iig.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:42 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Urby zit in een dip. Of ben je vergeten dat het stadion bij elke actie van Urby stond te juichen?
't is geen linksback.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:42 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Urby zit in een dip. Of ben je vergeten dat het stadion bij elke actie van Urby stond te juichen?
Zelfde verhaal als Maduro.quote:
quote:Op zondag 20 januari 2008 02:48 schreef patrickt37 het volgende:
Bedtijd. Mun vrouw riep me om 23.30 al naar bed.
Zal ik ze nog wakker maken?
Downloaden.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:49 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Sinds gisteren doet Film1 het niet meer.
Timing.. ook net thuis?quote:Op zondag 20 januari 2008 05:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Goeiemorgen!
quote:Ajax-trainer Koster voegt tiener toe aan selectie
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 20-jan-2008 10:23
Ajax-trainer Adrie Koster kiest in de uitwedstrijd tegen NEC van zondag voor jongeling Vito Wormgoor. Wormgoor is een rechtsbenige centrumverdediger. De 19-jarige voetballer speelt momenteel in het tweede elftal. Hij is pas sinds de zomer van 2006 in Amsterdam. Daarvoor kwam hij uit voor de amateurs van DOVO uit Veenendaal.
Koster heeft door blessures en schorsingen vrijwel geen mogelijkheden in de verdediging. Jurgen Colin (foto, links) wordt door de oefenmeester gespaard. Hij trainde zaterdag wel volop mee, maar Koster wil geen onnodig risico met Colin nemen.
De wedstrijd tegen NEC begint zondag om 12.30 uur.
We hebben alleen maar minder verdedigers dan normaal, lijkt me niet dus.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:53 schreef Saekerhett het volgende:
Zouden we vandaag eens een keer de nul gaan houden?
Ja ok, maar ik ben die uitslagen als 2-1, 4-1, 5-2, 3-2, 2-2 en zo een beetje zatquote:Op zondag 20 januari 2008 10:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
We hebben alleen maar minder verdedigers dan normaal, lijkt me niet dus.
Gewoon 1 meer scoren dan de tegenstander.
Je kiest er wel de wedstrijd voor uit om dat te vragen..quote:Op zondag 20 januari 2008 10:53 schreef Saekerhett het volgende:
Zouden we vandaag eens een keer de nul gaan houden?
Uhuquote:
Laten we het hopenquote:Op zondag 20 januari 2008 11:51 schreef Cyberia18 het volgende:
Repper-de-klep![]()
3 punten zijn vandaag gewoon van ons.
Alleen de verdediging:quote:Op zondag 20 januari 2008 11:59 schreef andre347 het volgende:
Opstelling al bekend?
quote:Op zondag 20 januari 2008 12:08 schreef F1Bas het volgende:
AJAX: Stekelenburg,Ogararu,Colin,
Vertonghen,Emanuelson,Gabri,Perez,
Davids,Bakircioglu,Huntelaar,Suárez
IK ZIT OOK THUISquote:Op zondag 20 januari 2008 12:23 schreef Jasza het volgende:
Kijken via i-net dan maar, klote griep
30 euro naar de tyfus kut ziekte.
Nog steeds, was voor NAC uit weer een beetje opgeknapt maar toen door die kankerwedstrijd weer helemaal griep met alles der op en der an,quote:Op zondag 20 januari 2008 12:28 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ook vanwege de griep zeker?![]()
Gaat weer lekker
Hehe same here, na die wedstrijd kon je me opvegen, en ga geen fratsen uithalen met de volgende week op het programma, jammer voor een keertje maar lijkt me goed zo.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:30 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Nog steeds, was voor NAC uit weer een beetje opgeknapt maar toen door die kankerwedstrijd weer helemaal griep met alles der op en der an,
nog wel me kaartje kunnen verpatsen![]()
Och hemel, wat een verdediging.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:08 schreef F1Bas het volgende:
AJAX: Stekelenburg,Ogararu,Colin,
Vertonghen,Emanuelson,Gabri,Perez,
Davids,Bakircioglu,Huntelaar,Suárez
je bedenkingen blijken juistquote:Op zondag 20 januari 2008 12:39 schreef BigFire het volgende:
heb er echt een hard hoofd in vandaag. slecht veld, nog slechtere verdediging.
gaat nog dringen worden denk ikquote:Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef Aanvoerder het volgende:
Martin, ik ga je persoonlijk wurgen.
Lol dat kon je van te voren weten met deze verdediging, min 2 tegengoals..quote:Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef jorienvdherik het volgende:
weer niet de 0
Tegen NAC ookquote:Op zondag 20 januari 2008 12:50 schreef w00h00 het volgende:
tegen az stonden we ook achter.......................
Deze week is in Voetbal International te lezen wat oud Ajax scout Mircea Petescu over de kwaliteiten van George Ogararu te zeggen heeft: "De voetballer Ogararu is vergelijkbaar met Trabelsi; ook hij is aanvallend goed, heeft de beschikking over een goede techniek en tussen de oren zit het ook wel goed. Hij is een winnaar. Ogararu is in mijn ogen echter completer, omdat hij verdedigend sterker is en ook centraal op het middenveld kan spelen.."quote:Op zondag 20 januari 2008 12:50 schreef toma het volgende:kutzooi........
Ook weer lekker verdedigd door Ogararu....
weten we ook gelijk wat er mis is met de scouting. ongelofelijk.....quote:Op zondag 20 januari 2008 12:51 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Deze week is in Voetbal International te lezen wat oud Ajax scout Mircea Petescu over de kwaliteiten van George Ogararu te zeggen heeft: "De voetballer Ogararu is vergelijkbaar met Trabelsi; ook hij is aanvallend goed, heeft de beschikking over een goede techniek en tussen de oren zit het ook wel goed. Hij is een winnaar. Ogararu is in mijn ogen echter completer, omdat hij verdedigend sterker is en ook centraal op het middenveld kan spelen.."
Wormgoor is er bij gekomenquote:Op zondag 20 januari 2008 12:52 schreef Urquhart het volgende:
Als Van Geel nu nog geen verdediger haalt
"Dook weg" is wat overdreven. Ik zie hem niets doen wat heitinga ook niet zou doenquote:Op zondag 20 januari 2008 12:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:
reactie van Colin gezien op schot van Lens? Hij dook weg.,.
Dat was schrikken toen ik die namen zagquote:Ogararu,Colin, Vertonghen,Emanuelson
23 is leukerquote:Op zondag 20 januari 2008 13:06 schreef notunreal het volgende:
Ik ben gezapt naar 24 (voor de digitenne kijkers onder ons).. Dit is toch niet om aan te zien!
Ajax hangt aan elkaar van individuele kwaliteiten. een sterk team, middenveld, aanval etc zijn er nooit geweest de laatste jaren.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:10 schreef Cheiron het volgende:
Van dat zogenaamde sterke middenveld en aanval zie je ook geen fuck meer terug
Vertonghen startte zeer behoorlijk hoor. Gabri probeert het ook nog een beetje.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:15 schreef sjimz het volgende:
Volgende week gewoon met een selectie van het 2e en de A jeugd spelen.
Wat een collectieve wanprestatie
Precies.quote:
quote:
Rommedahl erin voor Kennedyquote:Op zondag 20 januari 2008 13:32 schreef MaxC het volgende:
Wat een drama![]()
0,0% inzet. Haal aub Kennedy er is een keer uit
Op dat veld?! Bovendien krijgt Huntelaar dan niet één bruikbare bal meer.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:34 schreef jna het volgende:
[..]
Rommedahl erin voor Kennedy![]()
ZET DAN LEONARDO ERIN LUL
AZ, Ajax, een beetje lood om oud ijzer op dit moment.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:40 schreef Tommeke het volgende:
Hehe, m'n broertje was gister naar Heerenveen - AZ met m'n buurman
M'n buurman is ambulancebroeder en had calamiteitendienst en was dus ook in het stadion, die vertelde dat hij van de politie over de radio hoorde dat de eerste AZ 'supporters' na 8 minuten het stadion al verlieten_!
Volgend jaar een paar duizend extra seizoenkaart aanvragen bij ons waarschijnlijk...
De spelers wellicht niet maar de fans wel.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:43 schreef Dennus-F het volgende:
we verdienen het ook niet.
Zou leuk zijn als Groningen, Heerenveen of Twente kampioen zou worden. Dat schudt de 4 3 topclubs misschien wakkerquote:Op zondag 20 januari 2008 13:49 schreef Mr-Sander het volgende:
Dit jaar wordt de kampioen, de kampioen met de minste punten ooit, volgens mij
Zie je het al voor je:quote:Op zondag 20 januari 2008 13:52 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als Groningen, Heerenveen of Twente kampioen zou worden. Dat schudt de 4 3 topclubs misschien wakker
Afgaande op de prestaties van Ajax, Feyenoord, AZ en PSV dit seizoen denk ik niet dat het veel uitmaakt of PSV, Ajax of Heerenveen in de CL speeltquote:Op zondag 20 januari 2008 13:53 schreef Mr-Sander het volgende:
Zie je het al voor je:
Heerenveen in de CL-poule met Inter, Rangers en Porto
Het zou me niets verbazen als hij er dit jaar nog mee stopt.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:53 schreef Black-Death het volgende:
Ik ben benieuwd of Davids zijn oude niveau nog gaat behalen...
een Jaap Stammetje?quote:Op zondag 20 januari 2008 13:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als hij er dit jaar nog mee stopt.
Denk dat dat af zal hangen van het verloop van de komende 3 maanden. Als het zo slecht blijft gaan is dat natuurlijk niet echt goed voor de motivatie.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:58 schreef Morendo het volgende:
Het zou me niets verbazen als hij er dit jaar nog mee stopt.
perezquote:Op zondag 20 januari 2008 14:14 schreef wolferl het volgende:
Je kan beter zeggen wie er het minst slecht was vandaag bij Ajax.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |