abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57086126
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:32 schreef Caesu het volgende:

[..]

uiterlijk 10 maart moeten de schuilkelders in N-Israël weer gereedgemaakt zijn.
ik weet niet waar ik dat gehoord/gelezen heb.
reactie op dood van Imad Mughniyah wordt nog verwacht.
quote:
An American friend who travels on business to the region writes, "Saw your posts and thought I would pass along some info I just received from my contacts in the Golan- they are preparing for another extended war. Local officials are telling them to stock their bomb shelters with 3 weeks of supplies at a minimum. They believe Hezbollah will attack around March 22 as the 40 day mourning period is over for Mughniyeh. Conventional wisdom there is that no amount of US firepower in the Med is going to deter Nasrallah from seeking revenge. We also discussed the possibility of the IDF having to operate a two front battle plan with the continued unrest in the South. I was in Bahrain two weeks ago and met with some colleagues who were just in Beirut. They report the situation in Lebanon is worsening by the day."
http://warandpiece.com/
pi_57086222
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:41 schreef Caesu het volgende:
Saudi Foreign Ministry tells its citizens in Lebanon to leave immediately (Israel Radio)
quote:
Saudi Embassy in Beirut asks nationals to leave Lebanon ASAP!

... and this is beyond mere "cautionary measures."
Hariri folks are saying that Syria will move shortly to say that the "Arab Intelligence services" inculpated in Mughnieh's assassination is the SAUDI one ...?!
Eyewitnesses report that buses hired by the Embassy are going door-to-door and fastracks are set up at the Airport ... Le Deluge!
Update: The Kuwaiti Embassy joins the fray.
http://friday-lunch-club.blogspot.com/

Ik ken die website niet, dus ik weet niet hoeveel onzin er is te vinden daarop...

...maar dat de Saoediërs snel weg moeten zijn, dat zegt ook Reuters: "BEIRUT (Reuters) - Saudi Arabia has advised its citizens in Lebanon, especially families living there, to leave the country immediately due to the security situation, several Saudi nationals said on Saturday."

Nou ja, we zullen zien. Heel goed mogelijk dat het nog steeds te maken heeft met de politieke problemen in Libanon, in combinatie met die moord op die terrorist, in combinatie met het offensief in Gaza, en dat het voornamelijk voorzorgsmaatregelen en dreiging zijn.
pi_57087232
Het gaat hoog tijd worden dat Israel eens flink gaat huishouden daar/ Nr 1 op mijn verlanglijstje is het aanvallen van iran
pi_57087255
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:26 schreef Frances het volgende:
Het gaat hoog tijd worden dat Israel eens flink gaat huishouden daar/ Nr 1 op mijn verlanglijstje is het aanvallen van iran
Misschien kunnen ze tegelijkertijd ook mij een paar miljoen geven en het medicijn tegen kanker ontdekken...
pi_57089358
Israel doet wat het moet doen: zichzelf beschermen. Dat kun je moeilijk veroordelen.
pi_57091482
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:42 schreef -scorpione- het volgende:
Israel doet wat het moet doen: zichzelf beschermen. Dat kun je moeilijk veroordelen.
En welke rechten of mogelijkheid hebben de Palestijnen om zichzelf en hun land (volgens o.a. VN) te beschermen tegen de bouw van Israelische nederzettingen op hun gebied, goedgekeurd door de regering, onder toeziend oog van de hele wereld?? Staaltje kolonialisme anno 2008 waarover neit eens meer gepraat wordt, maar Israel 'heeft alle recht zich te verdedigen tegen terroristen' is al duizend keer in de mond geweest van vele media.
X
  zondag 2 maart 2008 @ 00:15:57 #207
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57096200
Extremisten uitschakelen door een hele dag raketten af te vuren op de Gaza strook, een zeer drukbevolkt gebied?
Zouden we ook blij zijn als we moslim extremisten gaan aanvallen door Slotervaart een dag te bombarderen?

Is er iemand van god / Jhwh los?
Here we are now, entertain us.
  zondag 2 maart 2008 @ 00:28:13 #208
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57096404
Ik vergat even te melden dat er dus vijftig doden gevallen zijn bij die raketbeschietingen waaronder veel vrouwen en kinderen. die zouden de 'extremisten als menselijk schild gebruikt hebben'. In een drukbevolkt gebied bestaat dat begrip niet. Zelfs wij rechtvaardigen het bombardement op Dresden niet door te zeggen dat we drie Nazi's dood wilden hebben.
pi_57096995
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:42 schreef -scorpione- het volgende:
Beschermen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 2 maart 2008 @ 12:13:52 #210
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57101366
De Veiligheidsraad heeft zojuist opgeroepen het geweld direkt te stoppen. Ben benieuwd of de schurkenstaat nu wel luistert.
pi_57101419
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:13 schreef voyeur het volgende:
De Veiligheidsraad heeft zojuist opgeroepen het geweld direkt te stoppen. Ben benieuwd of de schurkenstaat nu wel luistert.
alweer 10 Qassam-raketten afgevuurd...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57101422
quote:
Op zondag 2 maart 2008 00:15 schreef voyeur het volgende:
Extremisten uitschakelen door een hele dag raketten af te vuren op de Gaza strook, een zeer drukbevolkt gebied?
Zouden we ook blij zijn als we moslim extremisten gaan aanvallen door Slotervaart een dag te bombarderen?

Is er iemand van god / Jhwh los?
Dat zou geen slecht idee zijn.
Gaza is een hol van verderf vol terroristen en moordenaars.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_57117207
Dat is de prijs die de Arabterro's betalen voor het beschieten van een stad even groot als Zwolle met gesophisticeerde raketten.
  woensdag 5 maart 2008 @ 00:31:53 #214
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57164309
Ik weet niet wat gesophisticeerde raketten zijn, maar ik neem aan dat je niet de simpele raketjes bedoelt die de Palestijnen afschieten?

De verhouding tussen Palestijnse slachtoffers en Israelische slachtoffers qua raketaanvallen is iets van 100:1 of erger.

Anyway Israel trok zich maandag terug, maar was dinsdag weer terug voor een nieuw rondje slachtoffers:

Israël valt Gazastrook weer binnen
ANP/RTR/EFE
gepubliceerd op 04 maart 2008 20:38, bijgewerkt op 4 maart 2008 21:52

GAZA-STAD - Een colonne van circa 25 Israëlische tanks en pantservoertuigen is dinsdag het zuiden van de Palestijnse Gazastrook binnengetrokken. De Hamas-beweging onthaalde de Israëlische militairen met beschietingen met machinegeweren en mortieren. Israël heeft ook gevechtshelikopters ingezet.

Volgens Palestijnse opgave werd een Palestijnse baby gedood. Verscheidene Palestijnen raakten gewond. Volgens Israëlische defensiebronnen gaat het om een gerichte operatie tegen militante Palestijnen. Details gaven zegslieden van Defensie niet, aldus Israëlische media.

Het is de eerste keer dat Israël de Gazastrook binnenvalt sinds de Israëli's maandag een vijfdaags offensief beëindigden. Dat had aan meer dan 120 Palestijnen het leven gekost

Geestig dat het bericht een inval op dinsdag de eerste keer sinds maandag noemt. Vielen ze de vorige keer al binnen een uur weer binnen?

Wat ooit de grootste openlucht gevangenis ter wereld was, is nu het schietschijfje van Israel geworden. Je weet wel, de Gaza-strook die Israel niet langer bezet houdt, want je mag eigenlijk niet schieten op burgers in bezette gebieden
  woensdag 5 maart 2008 @ 00:44:12 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57164452
Als ik Abbas was, zou ik nooit meer praten over onderhandelingen.

Als ik Olmert was, zou ik nooit meer praten over onderhandelingen. Althans, dat is wat Olmert denkt in het kader van zijn expansiedictatuur.
pi_57165400
Ja, als ik een jodenhater zou zijn zou ik dat zo formuleren. De waarheid is natuurlijk dat een dapper volk zich weert tegen de islamitische agressor.
  woensdag 5 maart 2008 @ 07:43:11 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_57166265
gooi gewoon een atoombom op heel die regio, dan zijn we er vanaf. Van die arrogante Israeliers en die aartsdomme Palestijnen
pi_57186015
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 00:31 schreef voyeur het volgende:
Ik weet niet wat gesophisticeerde raketten zijn, maar ik neem aan dat je niet de simpele raketjes bedoelt die de Palestijnen afschieten?

De verhouding tussen Palestijnse slachtoffers en Israelische slachtoffers qua raketaanvallen is iets van 100:1 of erger.

Anyway Israel trok zich maandag terug, maar was dinsdag weer terug voor een nieuw rondje slachtoffers:

Israël valt Gazastrook weer binnen
ANP/RTR/EFE
gepubliceerd op 04 maart 2008 20:38, bijgewerkt op 4 maart 2008 21:52

GAZA-STAD - Een colonne van circa 25 Israëlische tanks en pantservoertuigen is dinsdag het zuiden van de Palestijnse Gazastrook binnengetrokken. De Hamas-beweging onthaalde de Israëlische militairen met beschietingen met machinegeweren en mortieren. Israël heeft ook gevechtshelikopters ingezet.

Volgens Palestijnse opgave werd een Palestijnse baby gedood. Verscheidene Palestijnen raakten gewond. Volgens Israëlische defensiebronnen gaat het om een gerichte operatie tegen militante Palestijnen. Details gaven zegslieden van Defensie niet, aldus Israëlische media.

Het is de eerste keer dat Israël de Gazastrook binnenvalt sinds de Israëli's maandag een vijfdaags offensief beëindigden. Dat had aan meer dan 120 Palestijnen het leven gekost

Geestig dat het bericht een inval op dinsdag de eerste keer sinds maandag noemt. Vielen ze de vorige keer al binnen een uur weer binnen?

Wat ooit de grootste openlucht gevangenis ter wereld was, is nu het schietschijfje van Israel geworden. Je weet wel, de Gaza-strook die Israel niet langer bezet houdt, want je mag eigenlijk niet schieten op burgers in bezette gebieden
Je bewijst mijn vooroordeel, je hebt geen kennis over de kwestie. Palestijnen schieten allang geen richteloze raketten uit lokale smederijtjes meer af die ijllings ontploffen en niet verder dan 2000 meter komen. Tegenwoordig worden 200.000 Israeliers beschoten met Grad en Kathusya raketten. De reden dat er zo weinig doden zijn gevallen zijn de alarmsystemen en de huizen die een soort afweer bieden.
pi_57186071
Eigenlijk is het als dat kleine ventje dat steeds met een speld in je rug steekt terwijl je omgedraaid staat, en als je een keer terugmept heb je gelijk zn pappie, mammie en leraar aan de lijn.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:02:58 #220
176916 Karrs
2007-2017
pi_57186393
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:13 schreef voyeur het volgende:
Vergeet het maar. Israël is dus maar weer binnengevallen...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:45:00 #221
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57187569
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:50 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Je bewijst mijn vooroordeel, je hebt geen kennis over de kwestie. Palestijnen schieten allang geen richteloze raketten uit lokale smederijtjes meer af die ijllings ontploffen en niet verder dan 2000 meter komen. Tegenwoordig worden 200.000 Israeliers beschoten met Grad en Kathusya raketten. De reden dat er zo weinig doden zijn gevallen zijn de alarmsystemen en de huizen die een soort afweer bieden.
Jij weet van niets. De Grad en Kathusya raketten zijn hele ouderwetse wapens, maar dat is niet relevant, want uit de Gaza strook komen voornamelijk Qassam raketjes en die zijn echt primitief. Lees voordat je schrijft!

Denk de vrolijke verpakking weg en nog steeds is de Quassam een pret pakket met een minimale kans iemand te raken

Als je dat een gevanceerd wapen noemt leef je in het verleden...
pi_57187980
Het doet er simpelweg niet toe hoe geavanceerd de wapens zijn. Ze worden per dozijn op Israel afgevuurd, dat is wat ertoe doet. Als je lang genoeg met keien naar iemands hoofd smijt kun je die persoon ook doden.

Israel is volledig gelegitimeerd om elke Palestijn te doden die die krengen afvuurt of die acties steunt.
  donderdag 6 maart 2008 @ 00:09:48 #223
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_57188144
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
Israel is volledig gelegitimeerd om elke Palestijn te doden die die krengen afvuurt of die acties steunt.
Maar dan doden ze die, en dan is z'n familie zo boos dat er weer 4 broers of neven opstaan die die dingen ook af gaat schieten. Wanneer komt Israel er eens achter dat dit niet werkt. En wanneer komt de Hamas er ook eens achter dat dit niet werkt.
lege ton
pi_57195069
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:45 schreef voyeur het volgende:

[..]

Jij weet van niets. De Grad en Kathusya raketten zijn hele ouderwetse wapens, maar dat is niet relevant, want uit de Gaza strook komen voornamelijk Qassam raketjes en die zijn echt primitief. Lees voordat je schrijft!

Denk de vrolijke verpakking weg en nog steeds is de Quassam een pret pakket met een minimale kans iemand te raken

[ afbeelding ]

Als je dat een gevanceerd wapen noemt leef je in het verleden...
O mijn god. Je hebt zo weinig kennis van krijgskunde en wapenstechnologiëen dat je met zulke praatjes en pics op de proppen komt. Je denkt dat de Grad een eenmalig gefabriceerde raket is uit 1960, nou jochie, vergeet het maar. Die raketten worden nog elk jaar gesophisticeerder gemaakt door Rusland om de verkoop maar niet te laten dalen. Met dubbele raketmotoren voor bijsturing, honderdduizend gehoekte steentjes voor extra impact en een rijkwijdte van 30 km zijn die raketten niet erg onnauwkeurig te noemen. En zoals mijn voorganger het zegt, als de Qassamraket primitief is, maar je weet er dagelijks 40 af te schieten op een stad vol burgers (hoe heldhaftig), heb je echt wel een keer prijs.( denk de gefortificeerde gebouwen, alarm en schuilkelders ff weg en je zit zo op 100+). Vergelijk het maar met de Kalashnikov, nog immer het beste volautomatische geweer.

Daarnaast is je fototje nogal gedateerd, tegenwoordig worden die krengen met ''mobieltjes'' afgeschoten.
pi_57195198
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:45 schreef Elkarden het volgende:
En zoals mijn voorganger het zegt, als de Qassamraket primitief is, maar je weet er dagelijks 40 af te schieten op een stad vol burgers (hoe heldhaftig), heb je echt wel een keer prijs.
Zeventien Israëlische burgers de afgelopen paar jaar, versus een paar honderd Palestijnse burgers bij vergeldingsaanvallen. Zoiets toch?
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:03:48 #226
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57195415
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:45 schreef Elkarden het volgende:

[..]

O mijn god. Je hebt zo weinig kennis van krijgskunde en wapenstechnologiëen dat je met zulke praatjes en pics op de proppen komt. Je denkt dat de Grad een eenmalig gefabriceerde raket is uit 1960, nou jochie, vergeet het maar. Die raketten worden nog elk jaar gesophisticeerder gemaakt door Rusland om de verkoop maar niet te laten dalen. Met dubbele raketmotoren voor bijsturing, honderdduizend gehoekte steentjes voor extra impact en een rijkwijdte van 30 km zijn die raketten niet erg onnauwkeurig te noemen. En zoals mijn voorganger het zegt, als de Qassamraket primitief is, maar je weet er dagelijks 40 af te schieten op een stad vol burgers (hoe heldhaftig), heb je echt wel een keer prijs.( denk de gefortificeerde gebouwen, alarm en schuilkelders ff weg en je zit zo op 100+). Vergelijk het maar met de Kalashnikov, nog immer het beste volautomatische geweer.

Daarnaast is je fototje nogal gedateerd, tegenwoordig worden die krengen met ''mobieltjes'' afgeschoten.
Kletskoek. Hezbollah heeft Grad's, maar in de Gazastrook is 99% gewoon een primitieve Qussam en die kunnen geen stad vol burgers bereiken. Het gros valt in het weiland.

bron
pi_57195811
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zeventien Israëlische burgers de afgelopen paar jaar, versus een paar honderd Palestijnse burgers bij vergeldingsaanvallen. Zoiets toch?
Zoiets ongeveer denk ik. Jammer, maar dat is de prijs die betaald wordt door Hamas & PIJ & PRC dmv raketten schieten vanuit het dak van een flat, een schoolplein en vervolgens die lancerungen op laten halen door kinderen.

P.S. Veel van die ''kinderen'' zijn 16 of 17 en lopen met een gun in hun handen, maar ja de vooroordelen moeten bevestigd blijven toch. Gewoon aanmerken als ''minors'' die mannen.
pi_57196020
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:03 schreef voyeur het volgende:

[..]

Kletskoek. Hezbollah heeft Grad's, maar in de Gazastrook is 99% gewoon een primitieve Qussam en die kunnen geen stad vol burgers bereiken. Het gros valt in het weiland.

bron
http://www.ynet.co.il/english/articles/0,7340,L-3466387,00.html
''After the Gaza-Egypt border breach by Hamas during an Israeli blockade of Gaza, Shin Bet officials concluded the Palestinian militant groups had smuggled large amounts of longer range missiles, such as Katyushas and Grads into the Strip that were capable of reaching Ashkelon, a city 6 times as large as the rocket-battered town of Sderot''

Ik heb ook nog een artikeltje van een dubbelloops motor van een geimproviseerde Qassamraket met een grotere kop, waarmee Netivot en Ashkelon bereikt kunnen worden. Ik zal m ff zoeken.
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:42:21 #229
176916 Karrs
2007-2017
pi_57196121
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Israël, geërgerd: "Kijk, jongens: zó moet dat."
pi_57196603
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:26 schreef Frances het volgende:
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:15:16 #231
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57196754
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:36 schreef Elkarden het volgende:

[..]

http://www.ynet.co.il/english/articles/0,7340,L-3466387,00.html
''After the Gaza-Egypt border breach by Hamas during an Israeli blockade of Gaza, Shin Bet officials concluded the Palestinian militant groups had smuggled large amounts of longer range missiles, such as Katyushas and Grads into the Strip that were capable of reaching Ashkelon, a city 6 times as large as the rocket-battered town of Sderot''

Ik heb ook nog een artikeltje van een dubbelloops motor van een geimproviseerde Qassamraket met een grotere kop, waarmee Netivot en Ashkelon bereikt kunnen worden. Ik zal m ff zoeken.
Maar voorlopig is er dus geen sprake van geavanceerde raketten, nog van beschietingen van grote steden, dus heb ik gelijk als ik zeg 'kletskoek'. Dat Shin Bet zegt dat ze misschien nu wel raketten hebben doet daar niets aan af. Irak lag ook vol met WMD's volgens de inlichtingendiensten.
pi_57196911
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:15 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar voorlopig is er dus geen sprake van geavanceerde raketten, nog van beschietingen van grote steden, dus heb ik gelijk als ik zeg 'kletskoek'. Dat Shin Bet zegt dat ze misschien nu wel raketten hebben doet daar niets aan af. Irak lag ook vol met WMD's volgens de inlichtingendiensten.
120.000 inwoners is geen grote plaats volgens jou. Affijn die raketten hoeven niet eens gericht te zijn, in zo'n stad slaan ze toch wel in.

Shin Bet zegt dat er Grads en Kathusyas zijn binnengesleept en tien dagen later vliegen 30 van die dingen over een muurtje, terwijl voor dat grensakkefietje er nog nooit een Kathusya was afgevuurd, ja dat is kletskoek, van jou welteverstaan.

WMD Irak vergelijkingen zijn een beetje passe, denk je ook niet. Ik ga het dodental van de Spaanse Inquisitie niet met moslimterreur vergelijken.
pi_57196951
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:03 schreef voyeur het volgende:

[..]

bron
quote:
Behind the Headlines: Hamas artillery rockets bombard Ashkelon
28 Feb 2008

The range of the rockets fired against Ashkelon is over 20 km, an upgraded capability which places about a quarter of a million Israeli civilians in constant danger of Hamas attack.

In the past 24 hours, over 15 heavy rockets were fired from Hamas-controlled Gaza against Israel’s southern port city of Ashkelon. The 122 mm GRAD rockets (also known as Katyushas), are a type of standard military artillery weapon produced in the former Soviet bloc and by other states deploying non-Western arms. It is manufactured to military standards, by a conventional arms industry, and is equipped with a weapons-grade high explosive fragmentation warhead.

The range of the rockets fired against Ashkelon is over 20 km, an upgraded capability which places about a quarter of a million Israeli civilians in constant danger of Hamas attack. In the latest barrage, rockets struck the campus of Barzilai Hospital in Ashkelon, destroyed a family home in one of the city’s neighborhood, cratered a city street, and stuck the municipal cemetery. Several civilians were wounded by shrapnel and about two dozen suffered shock. These rocket strikes were in addition to about 50 shorter range Kassam rockets launched today against the city of Sderot, near Gaza’s border.

The GRAD rockets fired today were apparently smuggled into Gaza from Iran via Egypt through tunnels and the breached Rafah border fence. Israel has repeatedly warned neighboring states and the international community about the arms buildup taking place in Hamas-controlled Gaza. Today’s attacks constitute a regretful yet unequivocal proof of the veracity of Israel’s warnings.

Israel left the Gaza Strip over two years ago, with no intention of ever returning. Yet, the continued escalation of Hamas terrorism emanating from Gaza, purposely targeting Israeli civilians, is liable to leave Israel with no choice.
http://www.mfa.gov.il/MFA(...)elon+28-Feb-2008.htm
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:27:57 #234
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57197002
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

dat hebben die mensen toch echt te danken aan die geweldige leiders van ze.
Ja, dat knkr-Israel gaat natuurlijk vrijuit indeze .
Dat is netzoiets als zeggen dat Amerika 9-11 aan zichzelf te danken heeft. .

[edit]
Ik las net trouwens een mooie hier. Er wordt zo kinderlijk geredeneerd door sommigen, dat je op die manier ook zou kunnen stellen dat de Holocaust de eigen schuld van de Joden is. Hadden ze zich maar niet moeten verzetten en gewoon luisteren naar de Duitsers.
Eigen schuld enzo .

[ Bericht 12% gewijzigd door Dr.Daggla op 06-03-2008 14:39:04 ]
-
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:30:01 #235
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57197046
quote:
Het doet er simpelweg niet toe hoe geavanceerd de wapens zijn. Ze worden per dozijn op Israel afgevuurd, dat is wat ertoe doet. Als je lang genoeg met keien naar iemands hoofd smijt kun je die persoon ook doden.

Maar dan is Palestina dus volledig gelegitimeerd om weer wat terug te doen. .
-
pi_57197254
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:22 schreef Elkarden het volgende:

[..]

120.000 inwoners is geen grote plaats volgens jou. Affijn die raketten hoeven niet eens gericht te zijn, in zo'n stad slaan ze toch wel in.

Shin Bet zegt dat er Grads en Kathusyas zijn binnengesleept en tien dagen later vliegen 30 van die dingen over een muurtje, terwijl voor dat grensakkefietje er nog nooit een Kathusya was afgevuurd, ja dat is kletskoek, van jou welteverstaan.

WMD Irak vergelijkingen zijn een beetje passe, denk je ook niet. Ik ga het dodental van de Spaanse Inquisitie niet met moslimterreur vergelijken.
Ik denk dat ongerichte aanvallen juist angstaanjagender zijn. Zo kan iedere burger denken dat hij slachtoffer kan worden, en dat lijkt me nou juist de bedoeling. Die beschietingen dienen vooral om angst aan te jagen immers, de oorlog win je er niet mee. Tevens tvp, interessant topic.
pi_57204657
Update: Israelische soldaat gedood door bermbom.

Killed Bedouin soldier encouraged youths to volunteer for IDF

Tracker killed in explosion near Gaza border leaves behind two wives, seven children; Givati soldier wounded in same incident still in critical condition

Tova Dadon Published: 03.06.08, 18:52 / Israel News

"He made every effort to convince youths to enlist in the IDF in order to help the country. He told them that while his service was difficult, he had chosen to defend the country he lived in," recalled a cousin of the IDF tracker killed by a roadside bomb on the Gaza border on Thursday.

Deadly Patrol

IDF soldier killed near Kissufim crossing / Hanan Greenberg

Palestinian gunmen detonate explosive device near IDF patrol on Gaza Strip border. Immediately after incident, Hamas men open fire at force in bid to disrupt rescue efforts; another soldier critically injured. Eyewitnesses say Sufa jeep went up in flames; residents gather nearby, express their joy

The slain soldier's family has asked that his name not be made public.

The tracker, 28, left behind two wives and seven children. He was buried in a non-military ceremony in a cemetery in Kseife.

Another cousin told Ynet that most of the Bedouin tracker's family had served in the IDF. "About a month ago, I saw him at home," the cousin told Ynet, "he said that he was very pleased with his service. Even though it was very difficult, he loved his job. I still can't believe that he's dead."

The tracker was killed after a powerful roadside bomb was detonated near a military jeep patrolling the border on the Israeli side of the security fence. Another serviceman, a combat soldier from the Givati Brigade, was gravely injured in the incident. He was evacuated to the Soroka hospital in Beer Sheva for treatment.

Dr. Gadi Shaked, director of the trauma unit at the hospital, told Ynet that the soldier remains in critical condition. "He's in intensive care and his wounds are life-threatening. Several doctors are fighting to save his life; he is mainly suffering from injuries to the limbs."

Two additional soldiers were lightly injured from the blast.

This is the second tracker killed in the area in as many years. In September 2006, a 44-year-old tracker was killed in a gun battle in the Gaza Strip.

The soldier, a father of 10, whose family also asked that his name not be made public, had served in the IDF for 19 years. He, too, was buried in his town's cemetery in a non-military funeral at the family's request
pi_57204848
Het is toch niet hetzelfde zonder de bijdrage van Meki...
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 20:23:30 #239
8781 crew  Frutsel
pi_57205183
Nou...breaking news

8 mensen gedood in Jeruzalem..bij een joodse school ofzo...door 2 aanvallers, 35 gewonden,
1 aanvaller gedood

dit zal israel wel weer gaan vergelden
pi_57205377
Niet érg handig, nee.
pi_57205440
quote:

Precies, zo is het maar net.
pi_57205517
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:23 schreef Frutsel het volgende:
Nou...breaking news

8 mensen gedood in Jeruzalem..bij een joodse school ofzo...door 2 aanvallers, 35 gewonden,
1 aanvaller gedood

En terecht dat ze het vergelden. En sluit meteen ook maar af van water, stroom ed. Laten die huilebalken, die pallies dat zelf maar regelen en betalen.
pi_57205622
quote:
Last update - 21:30 06/03/2008
Some reports from scene say shooting is ongoing
At least seven killed in terrorist attack at Jerusalem yeshiva
By Jonathan Lis, Haaretz Correspondent
Tags: Israel, Palestinians

Several people were killed Thursday evening when terrorists infiltrated the Merkaz Harav yeshiva Jerusalem and opened fire, a senior police official said.

It was unclear exactly many assailants were involved, but according to various reports, one or two terrorists infiltrated the yeshiva, and may be armed with explosive belts.

Some reports suggested the terrorists were shot and killed, while other reports from the scene said the incident was ongoing and shots were still being fired.

A large number of police and emergency medical personnel had either arrived or were en route to the scene, with some 20-30 ambulances involved.

Police were searching the complex in order to determine whether one of the terrorists was still holed up inside the yeshiv, and were also going house to house in the immediate area in search of a terrorist who may have fled.

Rescue personnel evacuated two people who were wounded, one of which was in serious condition and the other in moderate condition.

MDA declared the incident a "multiple casualty event
http://www.haaretz.com/hasen/spages/961696.html
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:42:41 #244
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57205784
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:34 schreef Frances het volgende:

[..]

En terecht dat ze het vergelden. En sluit meteen ook maar af van water, stroom ed. Laten die huilebalken, die pallies dat zelf maar regelen en betalen.
Opa was NSB'er en vond het prachtig dat de Duitsers ons uithongerden?
pi_57205811
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:23 schreef Frutsel het volgende:
Nou...breaking news

1 aanvaller gedood

En hoe..
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:43:49 #246
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57205817
quote:

Babies? Wist niet dat die al meningen hadden?
pi_57205832
Nu gaat Israel weer wraak nemen etc.... .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57210034
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:42 schreef voyeur het volgende:

[..]

Opa was NSB'er en vond het prachtig dat de Duitsers ons uithongerden?
O, je bent Nederlander?
pi_57210243
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:44 schreef venomsnake het volgende:
Nu gaat Israel weer wraak nemen etc.... .
En terecht. Een regering hoort haar eigen burgers te beschermen tegen moordenaars.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_57210357
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, als ik een jodenhater zou zijn zou ik dat zo formuleren. De waarheid is natuurlijk dat een dapper volk zich weert tegen de islamitische agressor.
Ik dacht dat Israel vol joodse mensen zat? Zijn die opeens allemaal bekeerd??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57210491
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

En terecht. Een regering hoort haar eigen burgers te beschermen tegen moordenaars.
Met wraak nemen bescherm je ook echt je eigen burgers he...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57210503
Als ze het al niet van plan waren, dan zullen ze nu zeker de Hamas-leiding zo snel mogelijk proberen te doden, . Ach ja, oog om oog...
pi_57210673
Volgens mij heb ik de afgelopen dagen wat gemist. Was even bezig.

Help me even: een staat met 6 miljoen inwoners, waarvan 5 miljoen joodse mensen, en met een behoorlijk sterk leger, waar elke burger bijna voortdurend onder de wapenen is, heeft ruzie met een groep van pakweg 2 miljoen mensen, slecht bewapend en voortdurend kort gehouden.
De grotere staat maakt 100 keer zo veel slachtoffers onder burgers van de kleine staat als andersom.
Dat waren de feiten toch?

En de grotere staat vindt, dat zijn burgers bedreigd worden en dat die beschermd moeten worden en beschuldigt zijn buren van terrorisme?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57210931
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:23 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Met wraak nemen bescherm je ook echt je eigen burgers he...
Ik vind dat de Nederlandse politie ons ook moet beschermen door de familie van dieven neer te schieten en hun huizen neer te halen
pi_57210991
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je bedoelt de natie die al sinds '63(?) volgens de VN land illegaal bezet en desondanks daar niet weg wilt, en juist allemaal nederzettingen aan het bouwen is daar?
pi_57212778
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij heb ik de afgelopen dagen wat gemist. Was even bezig.

Help me even: een staat met 6 miljoen inwoners, waarvan 5 miljoen joodse mensen, en met een behoorlijk sterk leger, waar elke burger bijna voortdurend onder de wapenen is, heeft ruzie met een groep van pakweg 2 miljoen mensen, slecht bewapend en voortdurend kort gehouden.
De grotere staat maakt 100 keer zo veel slachtoffers onder burgers van de kleine staat als andersom.
Dat waren de feiten toch?

En de grotere staat vindt, dat zijn burgers bedreigd worden en dat die beschermd moeten worden en beschuldigt zijn buren van terrorisme?
Hadden ze maar meer land moeten kopen!
pi_57212801
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:31 schreef Frances het volgende:

[..]

Precies, zo is het maar net.
Goedzo, door nog meer te moorden wek je alleen maar agressie en haat op in de volgende generatie palestijnen. Zo kweek je terroristen, maar dat ziet Israel zelf blijkbaar niet.
pi_57214248
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:12 schreef boyv het volgende:

[..]

Goedzo, door nog meer te moorden wek je alleen maar agressie en haat op in de volgende generatie palestijnen. Zo kweek je terroristen, maar dat ziet Israel zelf blijkbaar niet.
Welnee, dat terrorisme zit in de genen van die gasten. Niet alleen daar maar wereldwijd.

Maar wat verwacht je van Yisrael trouwens dan? Dat ze lijdzaam toekijken hoe 8 jonge mensen bewust vermoord worden en dan geen vergelding uitvoeren? Dat werkt bij die huilebalkende pallies toch niet.Ze hebben Gaza al gekregen en kijk eens naar de reactie daarop. Ipv Gaza op te bouwen gaan ze gewoon door met moorden. Die mafketels weten geneens hoe ze iets voor zichzelf kunnen opbouwen, dat willen ze niet eens. Dood en verderf zaaien in israel en ze de zee in drijven is hun enige doel. Met die lui valt niet te praten en toch, toch wil Israel door gaan met de geplande besprekingen ondanks deze aansag. Hulde voor israel
pi_57214260
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:10 schreef Frances het volgende:

[..]

Welnee, dat terrorisme zit in de genen van die gasten. Niet alleen daar maar wereldwijd.

Maar wat verwacht je van Yisrael trouwens dan? Dat ze lijdzaam toekijken hoe 8 jonge mensen bewust vermoord worden en dan geen vergelding uitvoeren? Dat werkt bij die huilebalkende pallies toch niet.Ze hebben Gaza al gekregen en kijk eens naar de reactie daarop. Ipv Gaza op te bouwen gaan ze gewoon door met moorden. Die mafketels weten geneens hoe ze iets voor zichzelf kunnen opbouwen, dat willen ze niet eens. Dood en verderf zaaien in israel en ze de zee in drijven is hun enige doel. Met die lui valt niet te praten en toch, toch wil Israel door gaan met de geplande besprekingen ondanks deze aansag. Hulde voor israel
De hele Palestijnse bevolking aanspreken op wat een groepering aanricht, da's pas klasse!

Als je denkt zoals jij wordt het nooit beter nee. Wat moet er gebeuren volgens jou om het daar weer allemaal goed te krijgen? Nog meer killen om te laten zien dat je het niet eens bent met aanslagen van Palestijnen? Dat moet toch al voor zich spreken...

[ Bericht 17% gewijzigd door boyv op 07-03-2008 06:27:27 ]
pi_57214283
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:14 schreef boyv het volgende:

[..]

De hele Palestijnse bevolking aanspreken op wat een groepering aanricht, da's pas klasse!

Als je denkt zoals jij wordt het nooit beter nee. Wat moet er gebeuren volgens jou om het daar weer allemaal goed te krijgen? Nog meer killen om te laten zien dat je het niet eens bent met aanslagen van Palestijnen? Dat moet toch al voor zich spreken...
Je zou eens moeten weten hoeveel lui uit die Palestijnse bevolking gestemd hebben op Hamas. Dat zegt al genoeg. En laten diegenen die niet achter hun staan dan de straat opgaan en er tegenin gaan maar dat doen ze niet. Na de aanslag van gisteravond vierden ze feest.

Kan ik aannemen uit jouw betoog dat het dar beter wordt als de pallies daar aanslagen mogen uitvoeren en er geen vergelding komt/ Welnee, geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
pi_57214298
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:23 schreef Frances het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten hoeveel lui uit die Palestijnse bevolking gestemd hebben op Hamas. Dat zegt al genoeg. En laten diegenen die niet achter hun staan dan de straat opgaan en er tegenin gaan maar dat doen ze niet. Na de aanslag van gisteravond vierden ze feest.

Kan ik aannemen uit jouw betoog dat het dar beter wordt als de pallies daar aanslagen mogen uitvoeren en er geen vergelding komt/ Welnee, geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Wat verwacht je van de Palestijnse bevolking dan? Dat ze hun woonomgeving maar even op de tekentafel laten bewerken door mensen die volgens een duizenden jaren oud boek recht hebben op een stuk land?

Wat zou jij doen als de VS morgen besluit dat half Nederland toebehoort aan de mormoonse gemeenschap, mooi een paar nieuwe grenzen trekt in je eigen land. Vervolgens komt een hele bevolkingsgroep het land bewonen waar jij bent opgegroeid, jouw woonomgeving, de plaats die je thuis kunt noemen en daar de boel een beetje gaat besturen. Dan zou je vast niet over je heen laten lopen.

Natuurlijk hoef je niet aan het moorden te slaan, maar het is dan ook een kleine groep die dat daadwerkelijk uitvoert, maar waar wel de hele (moslim)populatie daar op word aangekeken.

Als Israel echt de good guy is daar, waarom geven ze dan zelf niet het goede voorbeeld?
pi_57214306
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:23 schreef Frances het volgende:

[..]

Vergelding lost niks op, maar creëert juist haat en woede. Op een keer zul je toch uit die cyclus moeten ontstappen, en dat gaat niet door nog meer te doden.
pi_57214347
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:30 schreef boyv het volgende:

[..]

Vergelding lost niks op, maar creëert juist haat en woede. Op een keer zul je toch uit die cyclus moeten ontstappen, en dat gaat niet door nog meer te doden.
Vertel dat aan die Pallies daar. israel heeft al vaak genoeg aangegeven dat zodra de terroristische aanslagen stoppen Israel hun met rust laat. Maar dat willen ze niet; ze willen israel de zee indrijven.

Wat was de reactie toen ze Gaza kregen? is een prima voorbeeld van wat er met de goodwill van Israel werd gedaan.

En nu roept het werk me, tijd om m,n geld te gaan verdienen en dan weekend, Ciao.
pi_57214355
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:50 schreef Frances het volgende:

[..]

Vertel dat aan die Pallies daar. israel heeft al vaak genoeg aangegeven dat zodra de terroristische aanslagen stoppen Israel hun met rust laat. Maar dat willen ze niet; ze willen israel de zee indrijven.

Wat was de reactie toen ze Gaza kregen? is een prima voorbeeld van wat er met de goodwill van Israel werd gedaan.

En nu roept het werk me, tijd om m,n geld te gaan verdienen en dan weekend, Ciao.
ze ze ze

Alsof de aanslagplegers spreken voor alle Palestijnen. Alsof de hele bevolking daar meehelpt aan het bouwen van een anti-Israel-bom.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:04:01 #265
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214372
Tijd dat Israel Hamas eens echt goed aanpakt.
En mensen die het verschil niet snappen tussen terroristen aanpakken, en daarbij per ongeluk burgers doden en moedwillig burgers aanvallen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57214399
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:04 schreef Strolie75 het volgende:
En mensen die het verschil niet snappen tussen terroristen aanpakken, en daarbij per ongeluk burgers doden en moedwillig burgers aanvallen.
Dus burgerslachtoffers zijn slechts collateral damage. Wat is ook alweer de reden dat men tegen aanslagen is? Slachtoffers misschien?
  † In Memoriam † vrijdag 7 maart 2008 @ 07:20:18 #267
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57214432
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:04 schreef Strolie75 het volgende:
Wat Israel doet in Gaza noem ik moedwillig burgers aanvallen.

En wat denk je, dat als Hamas "goed aangepakt wordt", wat het ook moge betekenen, dat het geweld dan stopt oid? Of zou je alleen maar de zaden voor een nieuwe geweldsgolf zaaien misschien?

Als je mensen als beesten behandelt wordt je uiteindelijk vanzelf een keer gebeten.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:31:50 #268
176916 Karrs
2007-2017
pi_57214489
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dan noem je de raketaanvallen ook zelfverdediging, zeker?
quote:
En wat denk je, dat als Hamas "goed aangepakt wordt", wat het ook moge betekenen, dat het geweld dan stopt oid? Of zou je alleen maar de zaden voor een nieuwe geweldsgolf zaaien misschien?

Als je mensen als beesten behandelt wordt je uiteindelijk vanzelf een keer gebeten.
Dan moeten die mensen eens ophouden met zich als beesten te gedrágen. (Hoewel haat een typisch menselijke eigenschap is)
  † In Memoriam † vrijdag 7 maart 2008 @ 07:43:07 #269
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57214569
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dan noem je de raketaanvallen ook zelfverdediging, zeker?
Waarom zou ik?
quote:
Dan moeten die mensen eens ophouden met zich als beesten te gedrágen. (Hoewel haat een typisch menselijke eigenschap is)
Met "die mensen" bedoel je de Palestijnen waarschijnlijk?

Als je het voor jezelf te verantwoorden vindt om mensen in ghetto's op te sluiten en collectief te straffen (met het excuus dat ze zich als beesten gedragen) is dat jou keuze. En ik zou sowieso ook niet weten wat ik tegen mensen die zo denken moet zeggen eigenlijk.
pi_57214631
quote:

[..]

knap van je dat je iedereen daar kent
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:22:19 #271
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214846
quote:
Krijg je ervan als je in vrije verkiezingen terroristen aan de macht helpt. Duitsers moesten tenslotte ook niet zeuren toen ze gebombardeerd werden nadat de Nazi's een oorlog waren begonnen. Maar dat is een kromme vergelijking. Hamas schiet lukraak raketten af op Israel, pleegt aanslagen op burgers, etc. Daarna verschuilen ze zich tussen de burgerbevolking van Gaza. Ze misbruiken ze dus gewoon als menselijk schild. Israel richt zich bewust op terroristen, burgers zijn inderdaad, hoe triest ook, colleteral damage.
quote:
Ik ben meer voor economische sancties. Gewoon alles afsluiten: gas, water, electriciteit, voedselvoorziening. Dan ziet de bevolking vanzelf hoeveel ze opschieten met die regering. Alhoewel, dan zullen ze wel weer de schuld geven aan Israel.
pi_57214890
[hier zitten we niet op te wachten]

[ Bericht 84% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:18:28 ]
pi_57214907
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Krijg je ervan als je in vrije verkiezingen terroristen aan de macht helpt. Duitsers moesten tenslotte ook niet zeuren toen ze gebombardeerd werden nadat de Nazi's een oorlog waren begonnen. Maar dat is een kromme vergelijking. Hamas schiet lukraak raketten af op Israel, pleegt aanslagen op burgers, etc. Daarna verschuilen ze zich tussen de burgerbevolking van Gaza. Ze misbruiken ze dus gewoon als menselijk schild. Israel richt zich bewust op terroristen, burgers zijn inderdaad, hoe triest ook, colleteral damage.

[ dit ook weg]

[ Bericht 9% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:18:53 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:30:39 #274
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214908
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:28 schreef Nielsch het volgende:
..
Adolf, bist du wieder da?

[ Bericht 30% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:19:14 ]
pi_57214920
[ ook weg]

[ Bericht 96% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:20:41 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:34:03 #276
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214937
[reactie op verwijderde quote]

[ Bericht 27% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:20:59 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:58:28 #277
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57215217
quote:

[..]

Bezoek de bezette gebieden eens zou ik zeggen, en dan met name Gaza.
Als je een bevolking als oud vuil behandeld, opsluit, bezet, in een systeem vele malen erger dan apartheid dan moet je er niet raar van opkijken dat je zo nu en dan keihard de deksel op je neus krijgt.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:00:21 #278
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57215244
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:58 schreef venomsnake het volgende:
Als je een bevolking als oud vuil behandeld, opsluit, bezet, in een systeem vele malen ergen dan appartheid dan moet je er niet raar van opkijken dat je zo nu en dan keihard de deksel op je neus krijgt.
Net zoals je niet vreemd moet opkijken alsn de buurman op een dag met een tank bij je op de stoep staat als je continu raketten op hem afschiet.
pi_57215588
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Net zoals je niet vreemd moet opkijken alsn de buurman op een dag met een tank bij je op de stoep staat als je continu raketten op hem afschiet.
mooie vergelijking

Is die buurman ook z'n huis uit getrapt door gelovigen die nu een muur om z'n erf bouwen?

[ Bericht 0% gewijzigd door boyv op 07-03-2008 09:33:55 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:28:44 #280
176916 Karrs
2007-2017
pi_57215663
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:58 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Als je een bevolking als oud vuil behandeld, opsluit, bezet, in een systeem vele malen erger dan apartheid dan moet je er niet raar van opkijken dat je zo nu en dan keihard de deksel op je neus krijgt.
Een systeem, vele malen erger dan apartheid. Wauw. Welk systeem mag dat zijn?

En los van dat, als je de machthebber bent, hoe ga je dan om met minderheden die op niets dan jouw dood uit zijn? Oftewel, wat is dan het alternatief?
pi_57215797
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

En los van dat, als je de machthebber bent, hoe ga je dan om met minderheden die op niets dan jouw dood uit zijn? Oftewel, wat is dan het alternatief?
Het alternatief is altijd laten zien dat je beter bent. Als dat namelijk zo is, komt de rest van de wereld wel tot inzien, al duurt het eeuwen.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:43:15 #282
176916 Karrs
2007-2017
pi_57215880
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
Omdat je zegt dat de Israëli's moedwillig op burgers schieten?

Kijk, ik zal het je vanuit militair perspectief even uitleggen. Stel dat je mensen wilt doodmaken (burgers, strijders, maakt niet uit). Wat doe je dan? Breng je dan eigen mensen in gevaar of zet je je artillerie in?

Ik zou het tweede doen. Lijkt ook wel op wat de Palestijnen doen met die raketten de hele tijd. Dat zou echt eye for an eye zijn. Het verschil is natuurlijk dat de meeste Palestijnse raketten gras opblazen en Israëlische artillerie hele woonwijken. Maar in feite is het hetzelfde: op de 'vijand' schieten van afstand; de Israëli's zijn er alleen beter in.

Maar wat blijkt: Dat doet Israël niet; ze sturen troepen. Dat doen ze NIET als ze uit zijn op burgerdoden; dan hadden ze gewoon hun artillerie ingezet.

Zit er een flaw in mijn denkwijze?
[..]
quote:
Met "die mensen" bedoel je de Palestijnen waarschijnlijk?

Als je het voor jezelf te verantwoorden vindt om mensen in ghetto's op te sluiten en collectief te straffen (met het excuus dat ze zich als beesten gedragen) is dat jou keuze. En ik zou sowieso ook niet weten wat ik tegen mensen die zo denken moet zeggen eigenlijk.
In ghetto's op te sluiten...? Ze hebben gewoon een stuk land, hoor, waar ze mee kunnen doen en laten wat ze willen. Meer land zelfs dan vijf jaar geleden. Dat zij denken recht te hebben op de rest van Israël, tja, dat is dan jammer: zij zijn niet de sterkste partij. Dat waren de Friezen ooit ook niet en die zitten nu alleen nog maar in Friesland in plaats van heel Nederland. Hoor je ze niet over. (En al had je ze erover gehoord, dan hadden we ze toch niet verstaan )
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:45:11 #283
176916 Karrs
2007-2017
pi_57215908
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:37 schreef boyv het volgende:

[..]

Het alternatief is altijd laten zien dat je beter bent. Als dat namelijk zo is, komt de rest van de wereld wel tot inzien, al duurt het eeuwen.
Nou, dat zie ik helaas ook wel gebeuren... dat het eeuwen duurt
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:58:51 #284
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57216112
quote:

[..]

Onzin, als Israel moedwillig burgers aan zou vallen, zou er geen Palestijn meer leven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_57216239
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nou, dat zie ik helaas ook wel gebeuren... dat het eeuwen duurt
Als ze zo door blijven gaan als nu houdt het nooit op.

Een conflict als dit los je sowieso niet op met een 1-2-3-stappenplan, daar gaan wel wat generaties overheen. Wat van belang is is dat beide partijen aan die volgende generaties doorgeven dat het ook zonder geweld en moorden kan.

Nog meer troepen inzetten en de polarisatie tussen de joden en moslims (even kort door de bocht) vergroten helpt daar niet zoveel bij.

[ Bericht 9% gewijzigd door boyv op 07-03-2008 10:13:19 ]
pi_57221550
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Om even te herhalen:
er zijn ongeveer 3 keer zoveel joodse mensen in Palestina als Arabische.
Israel heeft onbetwist het sterkste leger in de regio, roekeloos, slecht gedisciplineerd, maar wel de meeste slagkracht.
De joodse mensen spelen het klaar om bij hun buren, die sterk in de minderheid zijn, toch pakweg 100 keer zoveel mensen te vermoorden als andersom.

Toch blijven de joodse mensen klagen dat ze bedreigd worden en dat ze alleen zichzelf verdedigen.
Het Ivriet is een averechtse taal, blijkbaar. Ze zeggen sjalom en schieten een oude man uit zijn rolstoel, ze noemen iets doorlaatpost en houden vooral mensen tegen, ze vermoorden hun buren, hun broeders tegen de klippen op en zeggen zichzelf niet veilig te voelen.
Ze noemen zichzelf beschaafd en wijzen op een eeuwenoude cultuur, en kunnen niks beters bedenken dan er op los te rammen als iemand het niet met ze eens is.

En als antwoord op je vraag: het alternatief is je beschaafd gedragen en een ander het zijne gunnen.
pi_57221992
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:30 schreef Kees22 het volgende:

En als antwoord op je vraag: het alternatief is je beschaafd gedragen en een ander het zijne gunnen.
quote:
To the Westerner who 'understands' the terrorist

By Bradley Burston

Spare us the explanations.

Spare us the learned, sociology-drenched justifications.

Spare us the reasons why you "get" Palestinians when they gun Jews down in cold blood.

Spare us the chapter and verse on how the plight of the Palestinians is at the root of Islamic terrorism the world over, and if the Palestinians were to receive full justice, Islamic terrorism would pass from the world.

Spare us.

You may well believe, with the blind faith of the hopeful and the fear-stricken, that when these people are through with the Jews, they won't come for you.

Think again.

Spare us the post-modernism and the radical chic and the guff.

Open your eyes.

When a gunman walks into a Jewish religious seminary at the main entrance to that part of Jerusalem which has been Jewish since 1948, and which was stolen from no one, pay attention.

When he opens fire on religious students hunched over books in a library, firing and firing until blood soaks holy book bindings and open pages of Talmud and the whole of the floor, pay close attention to the reactions of the self-styled people of faith who run Hamas.

Spare us the conclusion that the only reason Hamas kills Jews, and that its underlying motive for encouraging others to do the same, is to force Israel to agree to a cease-fire.

Spare us the "Israel's policies are responsible for the bloodshed" and "the seminary is, after all, an ideological bastion and symbol of the religious right" and all the other scholarly, arrogant, condescending and amoral ways of saying "they had it coming to them."

Spare us the understanding for the motivations of the mass murderer who kills with God on his lips. Spare us the understanding of the words of the Hamas official who says that after all the Israeli killings of Palestinians, the Jerusalem killings are "our only joy."

Spare us the sight of the thanksgiving prayers for the great victory, prayers that began in Gaza City mosques just after the slaughter of the Jews. Spare us the sight of the sweets being handed out by little children to motorists in passing cars in the Strip, sweets to celebrate the young Jews dead on the floor, the young Jews dead at their desks, the Jews killed for the crime of being Jews in that place of study and worship.

Spare us the righteousness of those who condemned Baruch Goldstein for entering a holy place with an assault rifle and murdering Palestinians, but who can understand why a Palestinian might do the very same thing,

Open your eyes.

Last week, when Israeli forces drove into Gaza, and some 120 Palestinians were killed, many of them were gunmen, but with children making up another sixth of the total, one grieving father spoke with quiet eloquence, saying "Other places in the world, when this happens, there is a great outcry. When this happens here, the world is silent. No one cares."

He's right. The world has grown content to let Palestinians die. The reason is not simple callousness. And it is not, as Hamas proclaims to its followers in Gaza, that the Jews control the world media and world finance, and thus Western government as well.

The reason is terrorism.

The world has grown weary of the Islamist's creed, that only the armed struggle can resolve the Israeli-Palestinian conflict, and that the only proper resolution is the end of Israel.

Even the Israeli left, which for decades championed the Palestinian with courage and determination, has, in large part, had it with the Palestinians. The reason is terrorism. The reason is murder. The reason is that the rulers of Gaza are people who see an intrinsic value in the killing of Jews for the sake of increasing the number of dead Jews in the world.

The rulers of Gaza cannot bring themselves to accept the concept of sharing the Holy Land with the Jews.

The best that the rulers of Gaza can do, is to bring an end to hope among their own people and ours as well.

They believe that the Jewish state is temporary, and that they Jews will soon abandon it to Islamic rule.

After all this time, you'd think they'd know the Jews a little better.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/960745.html
pi_57222531
Tijd dat Hamas het Joodse staatsterrorisme eens flink gaat aanpakken.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 15:26:04 #289
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57222571
quote:
Erg . dat stukje...
quote:
When he opens fire on religious students hunched over books in a library, firing and firing until blood soaks holy book bindings and open pages of Talmud and the whole of the floor, pay close attention to the reactions of the self-styled people of faith who run Hamas.
Geldt dat ook voor die onschuldige gezinnen die thuis aan het eten en spelen zijn als er opeens een raket inslaat omdat er wellicht een kopstuk zich in het gebouw bevindt? Of is dat minder erg..
Wat een kutcolumn, sorry .
-
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:24:44 #290
176916 Karrs
2007-2017
pi_57223943
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:04 schreef boyv het volgende:

[..]

Als ze zo door blijven gaan als nu houdt het nooit op.

Een conflict als dit los je sowieso niet op met een 1-2-3-stappenplan, daar gaan wel wat generaties overheen. Wat van belang is is dat beide partijen aan die volgende generaties doorgeven dat het ook zonder geweld en moorden kan.
Oh, als dat eens zou kunnen. Ik ben het volledig met je eens, maar wat ik op het nieuws zie, zijn Jihad Mickeys en haattelevisie aan de kant van de Palestijnen en wantrouwen en militarisme bij hun Israëlische buren.
quote:
Nog meer troepen inzetten en de polarisatie tussen de joden en moslims (even kort door de bocht) vergroten helpt daar niet zoveel bij.
Nee, inderdaad.

Ik ben bang dat het zó uit de hand loopt, dat ze allemaal, stuk voor stuk, Israeli en Palestijn, up and close met dood en vernietiging te maken krijgen. En dan pas inzien wat je bereikt met haat.
pi_57227248
http://www.adl.org/Anti_semitism/gaza_cartoons.asp

Ziehier de reden waarom dat walgelijke 300 miljoen zielen tellende volkje Israel zo haat.
pi_57227474
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:06 schreef Elkarden het volgende:
http://www.adl.org/Anti_semitism/gaza_cartoons.asp

Ziehier de reden waarom dat walgelijke 300 miljoen zielen tellende volkje Israel zo haat.
Met walgelijk volkje bedoel je Arabieren, toch?
pi_57227671
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Met walgelijk volkje bedoel je Arabieren, toch?
Ja. Palestijnen, Saudi's, Egyptenaren en Omaniten bestaan niet.
pi_57227799
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat een aanslag op Israëlische doelen niet hetzelfde is als een aanslag op bijvoorbeeld Nederland of Italië. Israël wordt bewoond door mensen die allen het zionistische idee ondersteunen. Mensen die hun goedkeuring verlenen aan etnische zuivering en aan de pogingen om steden als Jeruzalem volledig te judaïficeren.

Israël is een enclave van barbaren, die in stand gehouden zal worden als de Palestijnen geen actie ondernemen. Immers: het gros van de buitenwereld steunt ofwel Israël, ofwel men doet helemaal niets.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_57227837
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:24 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Ja. Palestijnen, Saudi's, Egyptenaren en Omaniten bestaan niet.
Nee goed, dat dat duidelijk is (post-Fortuynisme, hè, daarin praten we gewoon duidelijk taal): jij zegt walgelijk volkje en je bedoelt Arabieren (oftewel: alle Palestijnen, Saoedi's, Egyptenaren, Syriërs, etcetera).
pi_57228125
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee goed, dat dat duidelijk is (post-Fortuynisme, hè, daarin praten we gewoon duidelijk taal): jij zegt walgelijk volkje en je bedoelt Arabieren (oftewel: alle Palestijnen, Saoedi's, Egyptenaren, Syriërs, etcetera).
Inderdaad. De Arabieren hebben een lange historie van gewelddadigheden tegen buurvolken, en dan niet enkel de joden. Ja, dan kun je zeggen: Dat heeft iedereen toch gehad? Maar niet in die mate van de Arabieren

En het gaat door. ( Darfur)
pi_57228202
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:42 schreef Elkarden het volgende:

Inderdaad. De Arabieren hebben een lange historie van gewelddadigheden tegen buurvolken, en dan niet enkel de joden. Ja, dan kun je zeggen: Dat heeft iedereen toch gehad? Maar niet in die mate van de Arabieren
Klopt, het geweld dat je nu ziet in het Midden-Oosten en in Noord-Afrika en op het Arabische schiereiland is ongekend. Als je kijkt naar de geschiedenis en de geschiedenis van oorlog en verovering de afgelopen, zeg, drieduizend jaar, dan kun je alleen maar concluderen dat de rest van de wereld nog wat kan leren van dat walgelijk volkje, wat oorlogvoering en geweld en massavernietiging en genocide betreft.
quote:
Ja, neger versus neger. Schuld van dat walgelijk volkje.

Ik geef je helemaal gelijk.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:46:23 #298
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57228215
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:42 schreef Elkarden het volgende:

Inderdaad. De Europeanen hebben een lange historie van gewelddadigheden tegen buurvolken, en dan niet enkel de joden. Ja, dan kun je zeggen: Dat heeft iedereen toch gehad? Maar niet in die mate van de Europeanen. Twee wereldoorlogen uitvechten,. een paar miljoen joden ombrengen...
Kijk, ik help je even.
quote:
Ligt niet in het midden-oosten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57228272
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:29 schreef retteketet het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat een aanslag op Israëlische doelen niet hetzelfde is als een aanslag op bijvoorbeeld Nederland of Italië. Israël wordt bewoond door mensen die allen het zionistische idee ondersteunen. Mensen die hun goedkeuring verlenen aan etnische zuivering en aan de pogingen om steden als Jeruzalem volledig te judaïficeren.

Israël is een enclave van barbaren, die in stand gehouden zal worden als de Palestijnen geen actie ondernemen. Immers: het gros van de buitenwereld steunt ofwel Israël, ofwel men doet helemaal niets.
Is dit een grap ofzo? Waar haal jij de idiote gedachte vandaan dat Israel wordt bewoond door zionisten? Israel wordt allang niet meer bewoond door zionisten, Israel wordt tegenwoordig bewoond door mensen die gewoon een normaal leven willen leiden. Daarnaast slaat ook je volgende bewerinkje kant noch wal. Doordat mensen in een regio wonen zijn ze verantwoordelijk voor een daad van een institutie waar ze geen enkele invloed op hebben. Volgens jouw hersenkronkeltjes zou jij dus Christen, gematigd socialistisch, voorstander van de Uruzganmissie zijn en minimaal 2.0 kinderen moeten hebben.

Met je laatste zinnetje heb je bijna gelijk. Israel is een enclave van civilisatie, de barbaren zitten daaromheen...
pi_57228405
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:46 schreef gronk het volgende:

[..]

Kijk, ik help je even.
[..]
Is dit een oorlog gebaseerd op ras en geloof? Je probeert het Westen telkermale in de schuld te droppen, maar vergeet daarbij te kijken naar de oorzaken en achterliggende gronden. WO ll brak niet uit omdat 37 % van de joden van Vilnius joods was, of omdat 80% van de Fransen een mediterraan uiterlijk heeft.
quote:
Ligt niet in het midden-oosten.
Dus? Kijk jij niet verder dan hokjes ofzo? Dat deden de Arabieren ook niet toen ze de Levant en de Sinai binnenwandelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')