abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57214298
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:23 schreef Frances het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten hoeveel lui uit die Palestijnse bevolking gestemd hebben op Hamas. Dat zegt al genoeg. En laten diegenen die niet achter hun staan dan de straat opgaan en er tegenin gaan maar dat doen ze niet. Na de aanslag van gisteravond vierden ze feest.

Kan ik aannemen uit jouw betoog dat het dar beter wordt als de pallies daar aanslagen mogen uitvoeren en er geen vergelding komt/ Welnee, geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Wat verwacht je van de Palestijnse bevolking dan? Dat ze hun woonomgeving maar even op de tekentafel laten bewerken door mensen die volgens een duizenden jaren oud boek recht hebben op een stuk land?

Wat zou jij doen als de VS morgen besluit dat half Nederland toebehoort aan de mormoonse gemeenschap, mooi een paar nieuwe grenzen trekt in je eigen land. Vervolgens komt een hele bevolkingsgroep het land bewonen waar jij bent opgegroeid, jouw woonomgeving, de plaats die je thuis kunt noemen en daar de boel een beetje gaat besturen. Dan zou je vast niet over je heen laten lopen.

Natuurlijk hoef je niet aan het moorden te slaan, maar het is dan ook een kleine groep die dat daadwerkelijk uitvoert, maar waar wel de hele (moslim)populatie daar op word aangekeken.

Als Israel echt de good guy is daar, waarom geven ze dan zelf niet het goede voorbeeld?
pi_57214306
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:23 schreef Frances het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten hoeveel lui uit die Palestijnse bevolking gestemd hebben op Hamas. Dat zegt al genoeg. En laten diegenen die niet achter hun staan dan de straat opgaan en er tegenin gaan maar dat doen ze niet. Na de aanslag van gisteravond vierden ze feest.

Kan ik aannemen uit jouw betoog dat het dar beter wordt als de pallies daar aanslagen mogen uitvoeren en er geen vergelding komt/ Welnee, geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Vergelding lost niks op, maar creëert juist haat en woede. Op een keer zul je toch uit die cyclus moeten ontstappen, en dat gaat niet door nog meer te doden.
pi_57214347
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:30 schreef boyv het volgende:

[..]

Vergelding lost niks op, maar creëert juist haat en woede. Op een keer zul je toch uit die cyclus moeten ontstappen, en dat gaat niet door nog meer te doden.
Vertel dat aan die Pallies daar. israel heeft al vaak genoeg aangegeven dat zodra de terroristische aanslagen stoppen Israel hun met rust laat. Maar dat willen ze niet; ze willen israel de zee indrijven.

Wat was de reactie toen ze Gaza kregen? is een prima voorbeeld van wat er met de goodwill van Israel werd gedaan.

En nu roept het werk me, tijd om m,n geld te gaan verdienen en dan weekend, Ciao.
pi_57214355
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:50 schreef Frances het volgende:

[..]

Vertel dat aan die Pallies daar. israel heeft al vaak genoeg aangegeven dat zodra de terroristische aanslagen stoppen Israel hun met rust laat. Maar dat willen ze niet; ze willen israel de zee indrijven.

Wat was de reactie toen ze Gaza kregen? is een prima voorbeeld van wat er met de goodwill van Israel werd gedaan.

En nu roept het werk me, tijd om m,n geld te gaan verdienen en dan weekend, Ciao.
ze ze ze

Alsof de aanslagplegers spreken voor alle Palestijnen. Alsof de hele bevolking daar meehelpt aan het bouwen van een anti-Israel-bom.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:04:01 #265
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214372
Tijd dat Israel Hamas eens echt goed aanpakt.
En mensen die het verschil niet snappen tussen terroristen aanpakken, en daarbij per ongeluk burgers doden en moedwillig burgers aanvallen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57214399
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:04 schreef Strolie75 het volgende:
En mensen die het verschil niet snappen tussen terroristen aanpakken, en daarbij per ongeluk burgers doden en moedwillig burgers aanvallen.
Dus burgerslachtoffers zijn slechts collateral damage. Wat is ook alweer de reden dat men tegen aanslagen is? Slachtoffers misschien?
  † In Memoriam † vrijdag 7 maart 2008 @ 07:20:18 #267
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57214432
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:04 schreef Strolie75 het volgende:
Wat Israel doet in Gaza noem ik moedwillig burgers aanvallen.

En wat denk je, dat als Hamas "goed aangepakt wordt", wat het ook moge betekenen, dat het geweld dan stopt oid? Of zou je alleen maar de zaden voor een nieuwe geweldsgolf zaaien misschien?

Als je mensen als beesten behandelt wordt je uiteindelijk vanzelf een keer gebeten.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:31:50 #268
176916 Karrs
2007-2017
pi_57214489
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dan noem je de raketaanvallen ook zelfverdediging, zeker?
quote:
En wat denk je, dat als Hamas "goed aangepakt wordt", wat het ook moge betekenen, dat het geweld dan stopt oid? Of zou je alleen maar de zaden voor een nieuwe geweldsgolf zaaien misschien?

Als je mensen als beesten behandelt wordt je uiteindelijk vanzelf een keer gebeten.
Dan moeten die mensen eens ophouden met zich als beesten te gedrágen. (Hoewel haat een typisch menselijke eigenschap is)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  † In Memoriam † vrijdag 7 maart 2008 @ 07:43:07 #269
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57214569
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dan noem je de raketaanvallen ook zelfverdediging, zeker?
Waarom zou ik?
quote:
Dan moeten die mensen eens ophouden met zich als beesten te gedrágen. (Hoewel haat een typisch menselijke eigenschap is)
Met "die mensen" bedoel je de Palestijnen waarschijnlijk?

Als je het voor jezelf te verantwoorden vindt om mensen in ghetto's op te sluiten en collectief te straffen (met het excuus dat ze zich als beesten gedragen) is dat jou keuze. En ik zou sowieso ook niet weten wat ik tegen mensen die zo denken moet zeggen eigenlijk.
pi_57214631
quote:

[..]

knap van je dat je iedereen daar kent
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:22:19 #271
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214846
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:20 schreef NorthernStar het volgende:
Krijg je ervan als je in vrije verkiezingen terroristen aan de macht helpt. Duitsers moesten tenslotte ook niet zeuren toen ze gebombardeerd werden nadat de Nazi's een oorlog waren begonnen. Maar dat is een kromme vergelijking. Hamas schiet lukraak raketten af op Israel, pleegt aanslagen op burgers, etc. Daarna verschuilen ze zich tussen de burgerbevolking van Gaza. Ze misbruiken ze dus gewoon als menselijk schild. Israel richt zich bewust op terroristen, burgers zijn inderdaad, hoe triest ook, colleteral damage.
quote:
Ik ben meer voor economische sancties. Gewoon alles afsluiten: gas, water, electriciteit, voedselvoorziening. Dan ziet de bevolking vanzelf hoeveel ze opschieten met die regering. Alhoewel, dan zullen ze wel weer de schuld geven aan Israel.
pi_57214890
[hier zitten we niet op te wachten]

[ Bericht 84% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:18:28 ]
pi_57214907
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Krijg je ervan als je in vrije verkiezingen terroristen aan de macht helpt. Duitsers moesten tenslotte ook niet zeuren toen ze gebombardeerd werden nadat de Nazi's een oorlog waren begonnen. Maar dat is een kromme vergelijking. Hamas schiet lukraak raketten af op Israel, pleegt aanslagen op burgers, etc. Daarna verschuilen ze zich tussen de burgerbevolking van Gaza. Ze misbruiken ze dus gewoon als menselijk schild. Israel richt zich bewust op terroristen, burgers zijn inderdaad, hoe triest ook, colleteral damage.

[ dit ook weg]

[ Bericht 9% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:18:53 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:30:39 #274
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214908
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:28 schreef Nielsch het volgende:
..
Adolf, bist du wieder da?

[ Bericht 30% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:19:14 ]
pi_57214920
[ ook weg]

[ Bericht 96% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:20:41 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:34:03 #276
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214937
[reactie op verwijderde quote]

[ Bericht 27% gewijzigd door gronk op 07-03-2008 10:20:59 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:58:28 #277
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57215217
quote:

[..]

Bezoek de bezette gebieden eens zou ik zeggen, en dan met name Gaza.
Als je een bevolking als oud vuil behandeld, opsluit, bezet, in een systeem vele malen erger dan apartheid dan moet je er niet raar van opkijken dat je zo nu en dan keihard de deksel op je neus krijgt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:00:21 #278
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57215244
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:58 schreef venomsnake het volgende:
Als je een bevolking als oud vuil behandeld, opsluit, bezet, in een systeem vele malen ergen dan appartheid dan moet je er niet raar van opkijken dat je zo nu en dan keihard de deksel op je neus krijgt.
Net zoals je niet vreemd moet opkijken alsn de buurman op een dag met een tank bij je op de stoep staat als je continu raketten op hem afschiet.
pi_57215588
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Net zoals je niet vreemd moet opkijken alsn de buurman op een dag met een tank bij je op de stoep staat als je continu raketten op hem afschiet.
mooie vergelijking

Is die buurman ook z'n huis uit getrapt door gelovigen die nu een muur om z'n erf bouwen?

[ Bericht 0% gewijzigd door boyv op 07-03-2008 09:33:55 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:28:44 #280
176916 Karrs
2007-2017
pi_57215663
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:58 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Als je een bevolking als oud vuil behandeld, opsluit, bezet, in een systeem vele malen erger dan apartheid dan moet je er niet raar van opkijken dat je zo nu en dan keihard de deksel op je neus krijgt.
Een systeem, vele malen erger dan apartheid. Wauw. Welk systeem mag dat zijn?

En los van dat, als je de machthebber bent, hoe ga je dan om met minderheden die op niets dan jouw dood uit zijn? Oftewel, wat is dan het alternatief?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')