abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57086126
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:32 schreef Caesu het volgende:

[..]

uiterlijk 10 maart moeten de schuilkelders in N-Israël weer gereedgemaakt zijn.
ik weet niet waar ik dat gehoord/gelezen heb.
reactie op dood van Imad Mughniyah wordt nog verwacht.
quote:
An American friend who travels on business to the region writes, "Saw your posts and thought I would pass along some info I just received from my contacts in the Golan- they are preparing for another extended war. Local officials are telling them to stock their bomb shelters with 3 weeks of supplies at a minimum. They believe Hezbollah will attack around March 22 as the 40 day mourning period is over for Mughniyeh. Conventional wisdom there is that no amount of US firepower in the Med is going to deter Nasrallah from seeking revenge. We also discussed the possibility of the IDF having to operate a two front battle plan with the continued unrest in the South. I was in Bahrain two weeks ago and met with some colleagues who were just in Beirut. They report the situation in Lebanon is worsening by the day."
http://warandpiece.com/
pi_57086222
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:41 schreef Caesu het volgende:
Saudi Foreign Ministry tells its citizens in Lebanon to leave immediately (Israel Radio)
quote:
Saudi Embassy in Beirut asks nationals to leave Lebanon ASAP!

... and this is beyond mere "cautionary measures."
Hariri folks are saying that Syria will move shortly to say that the "Arab Intelligence services" inculpated in Mughnieh's assassination is the SAUDI one ...?!
Eyewitnesses report that buses hired by the Embassy are going door-to-door and fastracks are set up at the Airport ... Le Deluge!
Update: The Kuwaiti Embassy joins the fray.
http://friday-lunch-club.blogspot.com/

Ik ken die website niet, dus ik weet niet hoeveel onzin er is te vinden daarop...

...maar dat de Saoediërs snel weg moeten zijn, dat zegt ook Reuters: "BEIRUT (Reuters) - Saudi Arabia has advised its citizens in Lebanon, especially families living there, to leave the country immediately due to the security situation, several Saudi nationals said on Saturday."

Nou ja, we zullen zien. Heel goed mogelijk dat het nog steeds te maken heeft met de politieke problemen in Libanon, in combinatie met die moord op die terrorist, in combinatie met het offensief in Gaza, en dat het voornamelijk voorzorgsmaatregelen en dreiging zijn.
pi_57087232
Het gaat hoog tijd worden dat Israel eens flink gaat huishouden daar/ Nr 1 op mijn verlanglijstje is het aanvallen van iran
pi_57087255
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:26 schreef Frances het volgende:
Het gaat hoog tijd worden dat Israel eens flink gaat huishouden daar/ Nr 1 op mijn verlanglijstje is het aanvallen van iran
Misschien kunnen ze tegelijkertijd ook mij een paar miljoen geven en het medicijn tegen kanker ontdekken...
pi_57089358
Israel doet wat het moet doen: zichzelf beschermen. Dat kun je moeilijk veroordelen.
pi_57091482
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:42 schreef -scorpione- het volgende:
Israel doet wat het moet doen: zichzelf beschermen. Dat kun je moeilijk veroordelen.
En welke rechten of mogelijkheid hebben de Palestijnen om zichzelf en hun land (volgens o.a. VN) te beschermen tegen de bouw van Israelische nederzettingen op hun gebied, goedgekeurd door de regering, onder toeziend oog van de hele wereld?? Staaltje kolonialisme anno 2008 waarover neit eens meer gepraat wordt, maar Israel 'heeft alle recht zich te verdedigen tegen terroristen' is al duizend keer in de mond geweest van vele media.
X
  zondag 2 maart 2008 @ 00:15:57 #207
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57096200
Extremisten uitschakelen door een hele dag raketten af te vuren op de Gaza strook, een zeer drukbevolkt gebied?
Zouden we ook blij zijn als we moslim extremisten gaan aanvallen door Slotervaart een dag te bombarderen?

Is er iemand van god / Jhwh los?
Here we are now, entertain us.
  zondag 2 maart 2008 @ 00:28:13 #208
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57096404
Ik vergat even te melden dat er dus vijftig doden gevallen zijn bij die raketbeschietingen waaronder veel vrouwen en kinderen. die zouden de 'extremisten als menselijk schild gebruikt hebben'. In een drukbevolkt gebied bestaat dat begrip niet. Zelfs wij rechtvaardigen het bombardement op Dresden niet door te zeggen dat we drie Nazi's dood wilden hebben.
pi_57096995
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:42 schreef -scorpione- het volgende:
Beschermen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 2 maart 2008 @ 12:13:52 #210
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57101366
De Veiligheidsraad heeft zojuist opgeroepen het geweld direkt te stoppen. Ben benieuwd of de schurkenstaat nu wel luistert.
pi_57101419
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:13 schreef voyeur het volgende:
De Veiligheidsraad heeft zojuist opgeroepen het geweld direkt te stoppen. Ben benieuwd of de schurkenstaat nu wel luistert.
alweer 10 Qassam-raketten afgevuurd...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57101422
quote:
Op zondag 2 maart 2008 00:15 schreef voyeur het volgende:
Extremisten uitschakelen door een hele dag raketten af te vuren op de Gaza strook, een zeer drukbevolkt gebied?
Zouden we ook blij zijn als we moslim extremisten gaan aanvallen door Slotervaart een dag te bombarderen?

Is er iemand van god / Jhwh los?
Dat zou geen slecht idee zijn.
Gaza is een hol van verderf vol terroristen en moordenaars.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_57117207
Dat is de prijs die de Arabterro's betalen voor het beschieten van een stad even groot als Zwolle met gesophisticeerde raketten.
  woensdag 5 maart 2008 @ 00:31:53 #214
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57164309
Ik weet niet wat gesophisticeerde raketten zijn, maar ik neem aan dat je niet de simpele raketjes bedoelt die de Palestijnen afschieten?

De verhouding tussen Palestijnse slachtoffers en Israelische slachtoffers qua raketaanvallen is iets van 100:1 of erger.

Anyway Israel trok zich maandag terug, maar was dinsdag weer terug voor een nieuw rondje slachtoffers:

Israël valt Gazastrook weer binnen
ANP/RTR/EFE
gepubliceerd op 04 maart 2008 20:38, bijgewerkt op 4 maart 2008 21:52

GAZA-STAD - Een colonne van circa 25 Israëlische tanks en pantservoertuigen is dinsdag het zuiden van de Palestijnse Gazastrook binnengetrokken. De Hamas-beweging onthaalde de Israëlische militairen met beschietingen met machinegeweren en mortieren. Israël heeft ook gevechtshelikopters ingezet.

Volgens Palestijnse opgave werd een Palestijnse baby gedood. Verscheidene Palestijnen raakten gewond. Volgens Israëlische defensiebronnen gaat het om een gerichte operatie tegen militante Palestijnen. Details gaven zegslieden van Defensie niet, aldus Israëlische media.

Het is de eerste keer dat Israël de Gazastrook binnenvalt sinds de Israëli's maandag een vijfdaags offensief beëindigden. Dat had aan meer dan 120 Palestijnen het leven gekost

Geestig dat het bericht een inval op dinsdag de eerste keer sinds maandag noemt. Vielen ze de vorige keer al binnen een uur weer binnen?

Wat ooit de grootste openlucht gevangenis ter wereld was, is nu het schietschijfje van Israel geworden. Je weet wel, de Gaza-strook die Israel niet langer bezet houdt, want je mag eigenlijk niet schieten op burgers in bezette gebieden
  woensdag 5 maart 2008 @ 00:44:12 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57164452
Als ik Abbas was, zou ik nooit meer praten over onderhandelingen.

Als ik Olmert was, zou ik nooit meer praten over onderhandelingen. Althans, dat is wat Olmert denkt in het kader van zijn expansiedictatuur.
pi_57165400
Ja, als ik een jodenhater zou zijn zou ik dat zo formuleren. De waarheid is natuurlijk dat een dapper volk zich weert tegen de islamitische agressor.
  woensdag 5 maart 2008 @ 07:43:11 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_57166265
gooi gewoon een atoombom op heel die regio, dan zijn we er vanaf. Van die arrogante Israeliers en die aartsdomme Palestijnen
pi_57186015
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 00:31 schreef voyeur het volgende:
Ik weet niet wat gesophisticeerde raketten zijn, maar ik neem aan dat je niet de simpele raketjes bedoelt die de Palestijnen afschieten?

De verhouding tussen Palestijnse slachtoffers en Israelische slachtoffers qua raketaanvallen is iets van 100:1 of erger.

Anyway Israel trok zich maandag terug, maar was dinsdag weer terug voor een nieuw rondje slachtoffers:

Israël valt Gazastrook weer binnen
ANP/RTR/EFE
gepubliceerd op 04 maart 2008 20:38, bijgewerkt op 4 maart 2008 21:52

GAZA-STAD - Een colonne van circa 25 Israëlische tanks en pantservoertuigen is dinsdag het zuiden van de Palestijnse Gazastrook binnengetrokken. De Hamas-beweging onthaalde de Israëlische militairen met beschietingen met machinegeweren en mortieren. Israël heeft ook gevechtshelikopters ingezet.

Volgens Palestijnse opgave werd een Palestijnse baby gedood. Verscheidene Palestijnen raakten gewond. Volgens Israëlische defensiebronnen gaat het om een gerichte operatie tegen militante Palestijnen. Details gaven zegslieden van Defensie niet, aldus Israëlische media.

Het is de eerste keer dat Israël de Gazastrook binnenvalt sinds de Israëli's maandag een vijfdaags offensief beëindigden. Dat had aan meer dan 120 Palestijnen het leven gekost

Geestig dat het bericht een inval op dinsdag de eerste keer sinds maandag noemt. Vielen ze de vorige keer al binnen een uur weer binnen?

Wat ooit de grootste openlucht gevangenis ter wereld was, is nu het schietschijfje van Israel geworden. Je weet wel, de Gaza-strook die Israel niet langer bezet houdt, want je mag eigenlijk niet schieten op burgers in bezette gebieden
Je bewijst mijn vooroordeel, je hebt geen kennis over de kwestie. Palestijnen schieten allang geen richteloze raketten uit lokale smederijtjes meer af die ijllings ontploffen en niet verder dan 2000 meter komen. Tegenwoordig worden 200.000 Israeliers beschoten met Grad en Kathusya raketten. De reden dat er zo weinig doden zijn gevallen zijn de alarmsystemen en de huizen die een soort afweer bieden.
pi_57186071
Eigenlijk is het als dat kleine ventje dat steeds met een speld in je rug steekt terwijl je omgedraaid staat, en als je een keer terugmept heb je gelijk zn pappie, mammie en leraar aan de lijn.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:02:58 #220
176916 Karrs
2007-2017
pi_57186393
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:13 schreef voyeur het volgende:
Vergeet het maar. Israël is dus maar weer binnengevallen...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:45:00 #221
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57187569
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:50 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Je bewijst mijn vooroordeel, je hebt geen kennis over de kwestie. Palestijnen schieten allang geen richteloze raketten uit lokale smederijtjes meer af die ijllings ontploffen en niet verder dan 2000 meter komen. Tegenwoordig worden 200.000 Israeliers beschoten met Grad en Kathusya raketten. De reden dat er zo weinig doden zijn gevallen zijn de alarmsystemen en de huizen die een soort afweer bieden.
Jij weet van niets. De Grad en Kathusya raketten zijn hele ouderwetse wapens, maar dat is niet relevant, want uit de Gaza strook komen voornamelijk Qassam raketjes en die zijn echt primitief. Lees voordat je schrijft!

Denk de vrolijke verpakking weg en nog steeds is de Quassam een pret pakket met een minimale kans iemand te raken

Als je dat een gevanceerd wapen noemt leef je in het verleden...
pi_57187980
Het doet er simpelweg niet toe hoe geavanceerd de wapens zijn. Ze worden per dozijn op Israel afgevuurd, dat is wat ertoe doet. Als je lang genoeg met keien naar iemands hoofd smijt kun je die persoon ook doden.

Israel is volledig gelegitimeerd om elke Palestijn te doden die die krengen afvuurt of die acties steunt.
  donderdag 6 maart 2008 @ 00:09:48 #223
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_57188144
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
Israel is volledig gelegitimeerd om elke Palestijn te doden die die krengen afvuurt of die acties steunt.
Maar dan doden ze die, en dan is z'n familie zo boos dat er weer 4 broers of neven opstaan die die dingen ook af gaat schieten. Wanneer komt Israel er eens achter dat dit niet werkt. En wanneer komt de Hamas er ook eens achter dat dit niet werkt.
lege ton
pi_57195069
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:45 schreef voyeur het volgende:

[..]

Jij weet van niets. De Grad en Kathusya raketten zijn hele ouderwetse wapens, maar dat is niet relevant, want uit de Gaza strook komen voornamelijk Qassam raketjes en die zijn echt primitief. Lees voordat je schrijft!

Denk de vrolijke verpakking weg en nog steeds is de Quassam een pret pakket met een minimale kans iemand te raken

[ afbeelding ]

Als je dat een gevanceerd wapen noemt leef je in het verleden...
O mijn god. Je hebt zo weinig kennis van krijgskunde en wapenstechnologiëen dat je met zulke praatjes en pics op de proppen komt. Je denkt dat de Grad een eenmalig gefabriceerde raket is uit 1960, nou jochie, vergeet het maar. Die raketten worden nog elk jaar gesophisticeerder gemaakt door Rusland om de verkoop maar niet te laten dalen. Met dubbele raketmotoren voor bijsturing, honderdduizend gehoekte steentjes voor extra impact en een rijkwijdte van 30 km zijn die raketten niet erg onnauwkeurig te noemen. En zoals mijn voorganger het zegt, als de Qassamraket primitief is, maar je weet er dagelijks 40 af te schieten op een stad vol burgers (hoe heldhaftig), heb je echt wel een keer prijs.( denk de gefortificeerde gebouwen, alarm en schuilkelders ff weg en je zit zo op 100+). Vergelijk het maar met de Kalashnikov, nog immer het beste volautomatische geweer.

Daarnaast is je fototje nogal gedateerd, tegenwoordig worden die krengen met ''mobieltjes'' afgeschoten.
pi_57195198
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 12:45 schreef Elkarden het volgende:
En zoals mijn voorganger het zegt, als de Qassamraket primitief is, maar je weet er dagelijks 40 af te schieten op een stad vol burgers (hoe heldhaftig), heb je echt wel een keer prijs.
Zeventien Israëlische burgers de afgelopen paar jaar, versus een paar honderd Palestijnse burgers bij vergeldingsaanvallen. Zoiets toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')