Joydesign | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:08 |
Aansluitend op het nieuws bericht van gisteren waar veel op gereageerd werd, hier een opsomming van oplossingen; - neegij; ineens vol op de rem. - qwox; gewoon even op de rem gaan schikken ze wel even genoeg van. - CyBeRSPiN; Zit er zelf aan te denken om een LED display ala "STOP POLITIE" te maken, met daarop "AFSTAND AUB, GA ZO WEL WEER NAAR RECHTS", - juiced; Een klein subtiel politie logo'tje achterop een van m'n vorige auto's hield ze mooi op afstand. en vele meer... maar er zijn ook veel leukere oplossingen! - Stel je ruitensproeier iets af naar boven... zodat het mooi op zijn vooruit terecht komt :p - Ramen open en op hoogste volume Jan smit o.i.d. opzetten (al zou ik kunnen snappen dat je dat niet in je auto wil hebben liggen) - gewoon veel harder gaan rijden ![]() nog meer goede ideeën om ervanaf te komen? ![]() | |
Sapstengel | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:09 |
Auto kopen met rode richtingaanwijzers (een Amerikaan bijvoorbeeld) en dan even de alarmlichten aan ![]() | |
teamlead | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:09 |
gewoon steeds langzamer gaan rijden ![]() | |
Sapstengel | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:11 |
Of zo hard dat ze je niet meer bij kunnen houden. | |
Thomass | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:14 |
Een versnelling terugschakelen, koppeling los | |
Metalfrost | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:19 |
Een opening en ruimte voor spikestrips aan de onderkant van de bagageruimte (laten) maken, irritante bumperklever rijdt voor een x aantal minuten achter je en doe jij die klep open en PATS daar gaan zijn banden.. | |
Joydesign | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:20 |
iets met twee nullen en een zeven! | |
Papierversnipperaar | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:56 |
2 mannen met machinegeweren achterin. | |
Bar-Le-Duc | vrijdag 18 januari 2008 @ 00:59 |
ga met de trein of de bus | |
Rosbief | vrijdag 18 januari 2008 @ 01:04 |
Je belt je matties op zodat zij vanaf het eerstvolgende viaduct een steen door de voorruit kunnen kegelen. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2008 @ 01:06 |
quote:Je zet koers naar Den Haag ? ![]() | |
Papierversnipperaar | vrijdag 18 januari 2008 @ 01:13 |
quote:Extreme vorm van bumperkleven, bijna bij elkaar op schoot zitten. | |
Bar-Le-Duc | vrijdag 18 januari 2008 @ 01:17 |
quote:tas naast je zetten en als er iemand in de buurt komt je ogen dicht doen en doe alsof je slaapt | |
Ridocar | vrijdag 18 januari 2008 @ 07:38 |
Met twee handen krampachtig het stuur vasthouden, je gezicht vlakbij de voorruit en je ogen samenknijpen als je weer naar rechts gaat. 10 tegen 1 dat de bumperklever eventjes naar je kijkt bij het voorbijrijden. | |
Rutger1983 | vrijdag 18 januari 2008 @ 08:29 |
op de fiets stappen ![]() | |
Battlefan | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:34 |
En als ie je dan inhaalt, als ie met z'n achterbak ter hoogte van je voorbumper zit (iets eerder eigenlijk) vol naar links sturen (mits ie links inhaalt natuurlijk). Ook wel bekend als een pit manouvre ![]() | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:36 |
quote: gewoon naar rechts gaan! ![]() stomme noobs op de linkerbaan altijd.... " ja dat gehaast van jullie" shit hey als ik geen haast heb zit ik wel op de rechterbaan ![]() | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:39 |
quote:dat zijn inderdaad meestal de hangers ![]() ![]() en dan trappen ze even op de rem.... maar als je dat terug doet schrikken ze zich een hartaanval ![]() | |
HeatWave | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:39 |
---> PTA | |
Spamblik | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:50 |
quote:Naar rechts prutser ![]() | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:34 |
quote:Hoe krijg ik dan nog m'n eigen voorruit schoon? quote:Dat zou meer een straf voor mezelf zijn. quote:Dat is toegeven! En dat doen we natuurlijk niet. ![]() Zelf ga ik er meestal slomer van rijden en niet al te snel naar rechts. Niet remmen.. dat wekt alleen maar agressie op bij de al gefrustreerde bumperklever. Als iemand met een noodgang nadert en vervolgens een redelijke afstand houdt, probeer ik doorgaans juist wel zo snel mogelijk aan de kant te gaan. Veel linksplakkers doen dat helaas niet, dus soms ga ik er wel eens rechts langs. Is goedkoper dan bumperkleven. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2008 @ 13:45 |
Bumperkleven daar ben ik spontaan mee opgehouden toen er eentje bij mij naar binnen kwam zetten. Het veel te hard rijden doe ik nog wel ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2008 @ 13:46 |
quote:Dat werkt natuurlijk ook, maar waar koop je zoiets? | |
teamlead | vrijdag 18 januari 2008 @ 13:58 |
quote:naar rechts voor een kleefjosti?? joa.. uiteindelijk.. als m'n snelheid is gedaald tot 90 ofzo... | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:04 |
quote: nee sukkel. je hoort rechts te rijden als je niet inhaald! " jamaar ik rij al 120 ![]() | |
teamlead | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:12 |
quote:als ik 140-150 rijd (en dus de mensen die niet harder kunnen/willen/durven al inhaal) en er zit een idioot te duwen, heeft ie toch echt vette pech hoor.... dan wacht ie maar even.. Als iemand keurig afstand houdt, maar duidelijk wel harder wil rijden dan ik, ga ik met plezier aan de kant | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:18 |
quote: dus wat jij zegt is. ik ben kinderachtig en wat ik doe op de weg basseer ik op wat ik zie in me achteruitkijkspiegel? ik doe het als volgt. ik rij de snelheid die ik wil. hou zoveel mogelijk rechts. haal ik iemand in ga ik naar links. ben ik er voorbij ga ik weer naar rechts..... als er tijdens het inhalen iemand op me bumper duikt ga ik net zo snel weer naar rechts... merk ik dan verschil? nee in mijn situatie veranderd niks! ik merk namelijk heel vaak dat ik dan achter iemand rij.sneller. dan pas ik me snelheid precies zo aan dat ik er vlak achter ben op het moment dat zij weer naar rechts kunnen.... dan zou ik met dezelfde snelheid meteen door kunnen rijden op dat moment.... maar nee.. dan zien ze me in de spiegel en komt het calimero syndroom naar boven en men gaat rustig aan doen..... ![]() als je zo druk met die shit bezig bent hoe kinderachtig ben je dan? ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:23 |
Het calimero-syndroom? ![]() | |
raulbouli | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:44 |
Gewoon keihard op de rem trappen als je 140km/h rijd op de snelweg is leuk. Dan stoppen ze wel, alleen de afstand wordt kleiner.. | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:49 |
quote: maar het vervelende voor de linkshanger is het volgende! de klever houd hier rekening mee. die remt dus gewoon met je mee. zonder blikken of blozen. echter als de klever dan later de linkshanger inhaalt en hetzelfde doe, dan krijgt de hanger 97 hartaanvallen en kunnen ze 4 broeken verschonen! ![]() ![]() je moet niet bij een ander doen wat je ook niet bij jezelf gedaan wilt hebben ![]() | |
Joydesign | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:49 |
Rival, het is zoizo duidelijk dat jij zo'n irritante klever bent... maar wat ik niet snap is waarom je er ook nog trots op bent... oke er zijn veel slome mensen die teveel links rijden... maar daar heb ik het nu niet over... als ik al 130 140 rijd en een gast gaat echt ongeduldig en schokkerig achter me zitte rijde om maar zo dicht achter me te rijden... dan is dat gewoon irritant en heb je me (en vrijwel iedereen) al tegen gemaakt... mooiste is trouwens als ik ergens in de stad achter me heb, en hij bij 't stoplicht nog achter me zit.. ben ik m binne 5 sec. kwijt :p met mn alpina bmw b7 500 geile paarden onder de kap | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:56 |
quote: het is pas irritant als je achter iemand zit. die heeft dan iemand ingehaald. dan zie je (inzicht) als die auto nu naar rechts gaat. dan ben ik er al voorbij voordat die persoon de volgende auto in wilt halen! maar nee, dan blijven ze links hangen omdat ze bang zijn dat ze er een minuut later niet meer tussen kunnen.... vanaf dat moment ga ik pas kleven... als iemand niet naar rechts gaat wanneer de situatie dat toelaat..... ik ben net zo trots op kleven als dat anderen zijn op het feit dat ze mensen remtesten af laten leggen ![]() hoor nou wat jullie zeggen... ja als er iemand kleeft dan laat ik hem nog even langer wachten gna gna gna. dus je bent trots op het feit dat je een ander moedwillig irriteerd op de weg en dus gevaarlijke situaties veroorzaakt ![]() waarom ga je niet gewoon zsm naar rechts na het inhalen?? kan je mij dat uitleggen? | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:01 |
quote: | |
Joydesign | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:05 |
ik heb het toch echt over de sitatie waarin ik iemand inhaal... en iemand achter me gaat lopen drukke omdat hij er blijkbaar harder langs wil... ik ga altijd meteen naar rechts tot iemand dermate loopt te kleven dat ik het gevoel heb dat diegene het niet doet omdat zn vrouw op t punt staat te bevalle maar omdat t een f*cking aso is ![]() | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:05 |
quote:Jij veroorzaakt een gevaarlijke situatie door geen afstand te houden en op agressieve wijze iemand aan de kant proberen te krijgen. Als er zo idioot veel ruimte is rechts, ga je er toch gewoon rechts voorbij? Nee.. de meeste klevers kleven al vóórdat ik de kans heb naar rechts te gaan. Op het moment dat ik net begonnen ben met inhalen bijvoorbeeld. En ja.. in dat geval ga ik echt geen haast maken met inhalen en weer naar rechts gaan. En ik voel me dan ook minder geneigd me naar rechts in een klein gaatje te persen om meneer de bumperklever langs te laten. Misschien omdat ik de ampele hoop koester dat de klever op een gegeven moment inziet dat ie er meer me opschiet als hij op zo'n moment even afstand bewaard tot het moment dat zijn voorganger wel naar rechts kan. | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:06 |
quote:Kijk-mij-patsen-met-mn-alpina-b7-die-ik-helemaal-niet-heb ![]() | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:07 |
quote:ja maar dan kleef ik helemaal niet ![]() | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:10 |
quote:Er is geen tijdspanne aan verbonden, hoor. Met groot snelheidsverschil op je voorganger duiken en aldus aan de kant proberen te 'rammen' wordt vaak nog erger ingeschat dan langdurig weinig/geen afstand houden. | |
KaheemSaid | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:13 |
Ik rijd altijd met een blik in de binnenspiegel, als er iemand langs wil zorg ik dat ik aan de kant ben! Tuurlijk word ik ook wel eens lastig gevallen door bumperklevers, maar trek me er niet veel van aan. Wel haat ik die lui die constant links rijden! | |
Joydesign | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:15 |
quote: ![]() jaloers? nog niet vele succes in t leven? dat menig fokker waarschijnlijk nog geen auto heeft of een ouwe golf rijd wil dat niet zeggen dat er ook mensen zijn die misschien wel... een mooie auto rijden [ Bericht 0% gewijzigd door Joydesign op 18-01-2008 15:20:32 ] | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:16 |
quote: quote: wat ik nooit begrijp is het volgende, waarom zorgt niet iedereen er voor dat alles lekker vlot en soepel verloopt? waarom moedwillig de "stroming" dwars zitten? ![]() | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:18 |
quote:Zoals jij rijdt is levensgevaarlijk.. Waarom mensen geen kans geven even aan de kant te gaan voordat je agressief wordt? | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:20 |
quote:pics or it didn't happen! ![]() | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:21 |
quote:als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. ik leg net uit wanneer ik wel of niet kleef. en dat ik dus iemand een kans geef om naar rechts te gaan! maar nog steeds geen antwoord op de vraag, waarom de stroming dwars zitten ipv alles lekker soepel laten verlopen? | |
Joydesign | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:23 |
quote:ja ik heb pics van mn auto op mn computer op mn werk :/ | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:23 |
quote:Maak je geen zorgen, ik ben helemaal niet jaloers. En ik heb al genoeg succes in mn leven, daar zal het ook niet aan liggen. En nee, ik heb ook geen oude golf; mijn auto is een jaar en een week oud. Gelukkig hoef ik niets te compenseren met een Alpina B7 ![]() | |
Ra-z | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:23 |
Links rijders ![]() quote:Pff die lui zijn het mooiste, zat vanochtend achter zon linksplakker, netjes 1,5 a 2 seconden afstand, gaat ie vol op de rem ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:25 |
quote:heb je niet eens ergens online staan? sorry hoor maar als je zo een fan bent dat je van de 7serie een alpina neemt dan mag ik toch wel verwachten dat je er ergens foto's van hebt! ach en anders kan je toch met je mobiel nu een foto maken en die op de pc zetten.... ![]() ![]() | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:26 |
quote:Dan moet jij ook niet op mij reageren. ![]() quote:Als je een heel klein beetje leest zou je die vraag niet aan mij stellen. Ik leg net uit wanneer ik dat doe. En dat is wanneer iemand al besloten heeft dat het niet doorstroomt en het nodig vindt mijn bumper van héél dichtbij te gaan bestuderen. Leg de schuld alsjeblieft bij die idioot en niet bij mij en wees vooral blij dat ik niet op mijn rem ga staan of andere gekke dingen uithaal zoals diverse anderen in dit en voorgaand topic wél. | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:29 |
quote: maar kan je mij uitleggen waarom je niet gewoon aan de kant gaat zodra je kan? (dat die vent je bumper zit te bestuderen betekent namelijk niet dat je niet naar rechts mag toch? ) jezus waarom maak je je zo druk om die gast achter je? die rijd gewoon hoe hij rijd.... meestal zit ie zich niet eens te irriteren maar wacht ie gewoon tot je aan de kant gaat.... | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:30 |
quote:Jij maakt je volgens mij eerder druk om iets dan ik. Ik ga gewoon geen moeite doen voor iemand die zich op een dergelijke wijze asociaal gedraagt. En ja.. ik zal iets rustiger naar rechts gaan (en alleen als er ruim plaats is). Het interesseert mij niet of de aso 'stroomt' met 150 of 140... | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:33 |
quote: je gaat geen moeite doen? na het inhalen behoor je weer naar rechts te gaan. toch? waarom is dat plotseling moeilijk als er iemand bij je kleeft? want als hij niet achter je rijd ga je wel snel naar rechts zeg je zelf al.... dus normaal ga je snel naar rechts dat is je gewoonte. maar bij een klever doe je iets anders. dus dan doe je toch juist moeite? want een gewoonte gaat makkelijker toch? met deze woorden sluit ik me werkdag en ga ik lekker kleven op de A10 ![]() | |
Joydesign | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:35 |
quote: ![]() | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:37 |
quote:Je behoort naar rechts te gaan wanneer daar voldoende ruimte is, ja. Als er een klein gat is ga ik daar minder snel induiken in geval van een bumperklever. Iemand die met hoge snelheid nadert en netjes wat afstand houdt wil ik eerder behulpzaam zijn door een dergelijke eigenlijk onnodige manouvre uit te voeren. Je hoeft immers niet naar rechts als de volgende in te halen auto zich op vrij korte afstand bevindt. Mijn gewoonte is dus links te blijven als zich rechts meerdere langzaam rijdende auto's bevinden met niet al te grote tussenafstand en bumperklevers brengen me minder in de verleiding daarvan af te wijken. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:50 |
quote:Dat dus ![]() | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:13 |
quote: fijn om te weten dat je het zelf ook beseft! ![]() | |
Meike26 | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:33 |
Fijne autorijders hier, als ik het gros van de reacties zo lees, word het bumperkleven, asociaal rijden gewoon oke gevonden en verwachten jullie van mij dat ik snel weer aan de kant ga voor een klevertje. No Way. Nee ik trap niet op de rem of maak geen gebaren (hoogstens af en toe een duimpje bij de echte Aries, die met bouwbus en aanhangwagen met 130 op m'n bumper hangen). Wel rem ik af op de motor, gewoon gas los of 2 keer de - toets op m'n cruisecontrol. Natuurlijk ga ik wel aan de kant, waarom zou ik mezelf en die kwast irriteren, terwijl het beste is er zo snel mogelijk vanaf te zijn? Maar ga ajb geen klevers verdedigen door te zeggen dat IK maar aan de kant moet als zij hun vehicel op m'n bumper af torpederen. Kleven is streven naar het einde van je leven ! | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:36 |
quote: quote: logiKa ![]() | |
Meike26 | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:49 |
Dat is mijn logiKa ja ![]() Beetje irriteren mag ![]() Mistlichtje aan ! | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 18:26 |
quote:Dat ik niet onnodig aan de kant ga voor een bumperklever, maar wel voor iemand die een beetje afstand houdt? Ja.. dat besef ik zelf. | |
Supra_Turbo | vrijdag 18 januari 2008 @ 18:43 |
quote:Waar blijven die foto's van de Alpina? | |
vlad | vrijdag 18 januari 2008 @ 19:18 |
Bumperklevers zijn verschrikkelijk ![]() En je moet nog oppassen ook, anders heb je zo een deuk in je nummerplaat door hun trekhaak. Altijd als ik op zo'n bumperklever aankom, toeter en knipper ik een keertje om de aandacht te krijgen en met een simpel handgebaartje vraag ik of de beste man even aan de kant wil. Maar altijd beginnen ze te remmen, slingeren en agressief te doen. Bumperklevers ![]() | |
Hari-Bo | vrijdag 18 januari 2008 @ 19:24 |
1. Remlichten laten zien. Mocht de desbetreffende persoon nog gemiddeld 10cm van mijn bumper zitten. 2. Als maar langzamer rijden, en als diegene erlangs wilt eventjes naar links gaan. En ik heb een keer meegemaakt dat z'on bumperklever het nodig vond om met groot licht achter me te rijden, toen een redelijk snel afgeremd (voor de rest geen verkeer in de buurt) en me auto midden op de weg gezet en alleen de deur opengegooid, ik had nog nooit iemand zo snel een auto in zijn achteruit zien zetten. En daarna met een gangetje van 50 verder rijden en de klever bleef toen netjes op afstand. ![]() | |
BaraCuda | vrijdag 18 januari 2008 @ 19:38 |
quote:Dat deed ik met m'n oude auto vaak ja ![]() Alleen was er toen zelden iemand die bumper zat te kleven ![]() Een grotere snelle auto is echt een uitkomst wat dat betreft. | |
rival | vrijdag 18 januari 2008 @ 19:47 |
quote:haha ik hoor je zeggen " je hoort naar rechts te gaan als er voldoende ruimte is! " alleen dat voldoende weeg je niet af aan de ruimte maar aan de afstand tot je achterligger! ![]() en dat bedoel ik dus. je bent niet bezig met de doorstroming van het verkeer. je bent alleen bezig met jezelf. iemand doet iets wat jou niet bevalt. dus ga je het verkeer lastig vallen (want ja, achter die klever rijden namelijk nog meer mensen, wel of niet klevend! ) en dat was mijn punt, thnx! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:03 |
quote: ![]() | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:48 |
quote:Nee.. als je een beetje begrijpend verder leest, lees je dat ik sowieso niet naar rechts zou zijn gegaan. Hoogstens om iemand langs te laten die me niet zo ongeveer van de weg af wil duwen. Iemand die dat wel doet heeft idd een averrechtse werking op mijn genegenheid die extra moeite te doen. quote:Noem je dat doorstromen? Met hoge snelheid bovenop iemands bumper 'duiken' en vervolgens constant op je rem moeten staan omdat je blijkbaar moeite hebt met dezelfde snelheid houden? Dat is namelijk het gedrag van de typische bumperklever. Door al dat geflits van je remlichten zul je remreacties bij je achterliggers veroorzaken. Zo stroomt het minder door dan wanneer je even van je gas af gaat en wacht tot er ruimte is voor je doorgast... Verder komt het zelden voor dat een hele rits mensen 160/180 wil rijden, hoor. Meestal gaat het alleen om de bumperklever die ik ophoud. En waarom zie ik bumperklevers nadat ze mij voorbij zijn nooit maar dan ook nooit zelf naar rechts gaan als er ook achter hen een bumperklever zit? ![]() En feit blijft dat het minder gevaarlijk is dan het gedrag van de aso achter me. Grootste ergernis blijven overigens de bumperklevers die dat doen terwijl het totaal onzinnig is. Wanneer ik begin met inhalen, wanneer ik niet naar rechts kan, op 80 km wegen, binnen de bebouwde kom etc. Als je je niet tot die groep voelt horen, moet je misschien niet op mij reageren! (zoals we eigenlijk al eerder duidelijk hadden volgens mij...) | |
Dromer | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:49 |
quote:Heeft weinig nut als je in kolonne 80 km/h rijdt op een 120 km/h weg en de bumperklever achter je wil dat je je tussen de rechts rijdende auto's ramt zodat hij weer één autootje verderop kan rijden... | |
kabelhaspel | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:31 |
De bumperklever er voorbij laten en dan zelf gasgeven zodat je naast elkaar blijft rijden en hij eigenlijk links blijft hangen ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:30 |
quote:True [ Bericht 4% gewijzigd door Supra_Turbo op 19-01-2008 13:15:14 ] | |
Party_P | vrijdag 18 januari 2008 @ 23:03 |
quote:Daar kunnen ze echt niet tegen!! Wat ik altijd doe: 1 eerst langzamer rijden, 2 dan weer iets harder, 3 dan even rem aan tikken En als ze ervoorbij willen trap ik op het gas, maar aangezien ik een Micra 1.2L 54pk heb...wekt dat 9 vd 10 keer geen indruk op de ander, op 1x na en toen werd ik meteen min of meer bedreigd bij de eerst volgende rotonde, maar meneer agressivo uitstapte en een nogal dreigende grote bek opzette ![]() Kom op, bumperkleven doe je niet, en al helemaal niet als je een klein kind op de achterbank hebt (zoals die kerel dus had). | |
jitzzzze | vrijdag 18 januari 2008 @ 23:04 |
quote:Sprak onze lieve vladje heel stoer vanaf z'n driewieler ![]() | |
Dingest | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:33 |
Bumperkleven en links rijden zijn vaak twee aan elkaar gerelateerde, maar toch zelfstandige overtredingen en het ene rechtvaardigt het andere nooit. Feitelijk, links rijden is alleen irritant en bumperkleven is gewoon gevaarlijk. Het argument dat links rijden gevaarlijk zou zijn is alleen van toepassing bij de mensen die dan zelf de beslissing nemen om te bumperkleven en/of rechts in te halen, hetgeen een handeling is die die chauffeur besluit te maken en niet die links rijdt. Die eerste groep heeft klaarblijkelijk het inzicht van een koe en daarom is voor hun dat argument een goed argument. Voor de mensen die er wel onderscheid tussen kunnen maken en ook de mensen die deze dingen niet doen op de weg, goed zo ![]() ![]() Zelf houd ik altijd voldoende afstand. Mijn inziens is bumperkleven het trieste en domste wat je op de weg kan doen, en kan nooit goed gepraat worden. Ergens vind ik het wel terecht dat mensen er op reageren als iemand op hun bumper zit, maar eigenlijk moet je er niets op doen wat eveneens gevaarlijke situaties op kan levern. Eigenlijk ben je dan geen haar beter, al is het logisch dat je het laat merken als je je onveilig voelt. Ik heb zelf 1 keer m'n remlampen laten branden omdat ik niet eens de koplampen van de persoon achter mij kon zien bij een snelheid van 100 km/u, want dat was de enige keer dat ik me echt onveilig voelde met een andere auto op nog geen meter achter me terwijl er grote kans op file was op dat moment. Toen koos ik ervoor om op dat moment een signaal te geven, in plaats van pas op het moment dat ik echt (hard) zou moeten remmen als het plotseling vast zou komen te staan. Bumperklevers bij inhalers zijn de grootste idioten. Ten eerste is de weg van iedereen, en iedereen heeft recht op een plaats op de weg. Als je te arrogant bent om er even bij na te denken dat er tal van redenen zijn waarom iemand niet met de maximale snelheid in gaat halen (niet kunnen, niet durven) verdien je in mijn ogen jouw plek op de weg ook niet. Ten tweede, als iemand rond de maximumsnelheid rijdt heb je gewoon geen recht van klagen. Ten derde, een normale automobilist heeft ruimte nodig om naar rechts te kunnen. Niet alleen de 2 seconden voor hem; als jij weer naar rechts gaat is het jouw taak om er ook voor te zorgen dat er genoeg ruimte achter jou is op de rechterbaan. Het is niet de bedoeling dat de ingehaalde auto die ruimte voor je creeërt. Daarom haal ik altijd als volgt in, en volgens mij wordt het iedereen ook zo geleerd: Afstand houden van de auto voor je. Spiegels, schouder, richting aangeven en naar links als je kan. Inhalen op gepaste snelheid, dus bij voorkeur (indien mogelijk) de max snelheid en altijd de afstand behouden tot je voorganger. Opletten wanneer je weer naar rechts kan, en de veiligste afstand - zo wordt men het geleerd - is wanneer je de koplampen van het ingehaalde voertuig in je binnenspiegel kan zien (indien aanwezig/mogelijk). Daarna spiegels, schouder, richting aangeven en naar rechts. Waar ik me aan erger zijn de mensen die dit te lang vinden duren. Niet zozeer qua snelheid, maar het feit dus dat ik pas naar rechts als die koplampen in mijn binnenspiegel zitten, ondanks dat ik zo probeer een veilige afstand te creeëren voor mijzelf en anderen. Dit is simpelweg niet 'onnodig' linksrijden. Dit is nodig linksrijden. Ik heb al een paar maal meegemaakt dat ik een rare slinger moest maken omdat iemand al ging in dat kleine stukje probeerde naar rechts te gaan ![]() En toeteren, seinen of gebaren reageer ik niet op. Tenzij je van een nooddienst bent. Ik laat mij daar niet door afleiden of opfokken in het verkeer, zeker niet als ik op normale wijze aan het inhalen ben ![]() | |
Rosbief | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:36 |
quote:WIIIIEEEE!!!!!!!11 ![]() ![]() ![]() oh nee toch niet ![]() | |
Papierversnipperaar | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:42 |
quote:Samenvatting? | |
Dingest | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:44 |
quote:Bumperkleven altijd slecht. Onnodige linksrijden irritant. Iedereen is ongeduldig in het verkeer. We gaan er allemaal aan ![]() | |
Papierversnipperaar | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:44 |
quote:Als je net zo lang doet over inhalen als je post snap ik heel goed dat menen gaan bumperkleven. | |
Papierversnipperaar | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:46 |
quote:Dank u. Weltrusten ![]() | |
Sapstengel | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:46 |
Wat een verhaal voor dit tijdstip. Of heb je daar zo lang over gedaan dat je het nu pas af had? ![]() | |
Dingest | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:53 |
quote:Ik schrijf veel. Ik rij normaal ![]() Dit was nog niets qua lengte ![]() Maar 3 uur 's nachts is voor mij hetzelfde als 10 uur 's avonds voor gewone mensen. Ik leef gewoon iets later dan andere mensen ![]() | |
Devilnl | zaterdag 19 januari 2008 @ 05:39 |
quote:Dit bericht vond ik nog het mooiste van alles, Je moet gewoon gas houden kerel.. schijt mij het of je binnen 5seconden op 100kmh zit. als je ook maar langer dan 5seconden 100+ kmh rijd ![]() Maar goed, Over het algemeen heb ik geen last van andere weg gebruikers.. 5uur s'ochtends.. 2uur 's middags (najah coentunneltje dan) 22:00 s'avonds.. lekker rustig meestal ![]() quote:Dat ja! God, ik reed over de a10, en ik was 'm net voor bij en dacht. Hey da's me collega! Hmm hoe begroet ik hem nou ff.. *trekt aan het licht knopje voor de mistlichten achter* *ziet auto achter zich vol in de ankers gaan ![]() Hij was ook aan het bumper kleven, ![]() Niet zo'n slimme zet opzich. Maar ik erger me niet aan die lui. tenzij het @ coentunnel is. Dan vind ik het gevaarlijk. sinds er (mits drukte) altijd josti's zijn die het nodig vinden om van 100 *boven aan* onder in de tunnel plotseling 40 te gaan rijden.. Vooral als je weet dat er vlak achter je een vracht auto zit [ Bericht 16% gewijzigd door Devilnl op 19-01-2008 05:46:48 ] | |
dJ-Zcore | zaterdag 19 januari 2008 @ 05:58 |
Ik ga meestal zachter rijden en wachten tot ze me recht in willen halen en dan trap ik me gas in en laat ik ze ver achter me. Zitten ze ook gelijk op de goede rijstrook. Wat ook leuk is om ze voorbij te laten gaan en dan bij diegene te gaan bumperkleven. Werkt altijd erg goed! | |
eer-ik | zaterdag 19 januari 2008 @ 06:25 |
quote:Hoezo op de goeie rijstrook? Daar hoor jij te rijden. ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:10 |
quote:Als mensen jou op een rijstrook (dus niet de vluchtstrook) rechts in kunnen halen, rij jij dus onnodig links! | |
eer-ik | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:41 |
quote:... en als ie niet onnodig links had gereden, had ie geen last gehad van bumperklevers 14.gif | |
Accordtje | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:26 |
Heb zelden last van linksplakkers. Die mensen zien vaak in de spiegel toch wel dat je een stuk harder aan komt rijden en er voorbij wil. Als je dan gewoon netjes ruime afstand laat en dus laat zien dat je ze niet opjaagt gaan ze 9 van de 10 keer bij de eerst volgende mogelijkheid voor je opzij. En die ene keer zitten ze gewoon echt te slapen, dus moet je ff een seintje geven. Het zij zo. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:01 |
gewoon genoeg vermogen hebben op je achterwielen, even tempo laten zakken, terug schakelen naar zn 3, en dan vol een burn maken en doortrekken, dat hij niks meer ziet, en tegend e vangrail zichzelf DOOD rijd ![]() en dan stoppen, terug rijden, en nog even natrappen, hahaha Son of a @!$#% | |
eer-ik | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:14 |
quote:filmpje? Maar dan zonder dat degene erachter doodgaat ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:16 |
nee, doodgaan moet wel kill all! maar als je maar genoeg vermogen hebt, kan je makkelijk tot je 4e versnelling doorslippen ![]() | |
eer-ik | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:22 |
quote:ok, wat jij wilt, maar ik hoef dat niet perse op film te zien ![]() | |
3p0x | zaterdag 19 januari 2008 @ 13:10 |
quote:So true ![]() ![]() | |
dJ-Zcore | zaterdag 19 januari 2008 @ 20:06 |
quote:Als mensen blijven bumperkleven dan blijf ik inderdaad onnodig links rijden. Verder blijf ik zelden plakken op de linkerbaan. Ik doelde meer op de mensen die constant aan het drukken zijn, maar vergat dat er duidelijker bij te vermelden. | |
eer-ik | zaterdag 19 januari 2008 @ 20:19 |
quote:Heeft ook zoveel zin om dat te doen gelukkig ![]() | |
TR08 | zaterdag 19 januari 2008 @ 21:03 |
quote:Ach als ik met 125 langs een serie auto's rijd waar ik me met moeite even tussen zou kunnen proppen om een bumperklever er langs te laten heb ik daar echt geen zin in hoor ![]() Dan mag ik naar rechts, in de ankers voor iemand die langzamer rijd dan ik om de klever er langs te laten ![]() Zodra er zo veel ruimte is dat ik er op vertrouw dat de klever er langs kan zonder dat ik snelheid hoef te minderen om weer door te kunnen als zo iemand in haalt ga ik naar rechts. Tot die tijd heeft zo iemand pech. Het is heel simpel: Jij wilt duidelijk niet remmen voor mij, ik dus ook niet voor jou. ![]() Oh en daarbij: Continue 120+ rijden is in nederland zowiezo "alles lekker soepel laten verlopen". Als er daarentegen een hardrijder aan komt die vervolgens keurig afstand houdt wil ik best heel even plek maken ook al is er iets minder ruimte. Dat doe ik graag, zo vaak mogelijk en met plezier ![]() Wat overigens wel fucking irritant is is als je op de cruise langs een wat langzamer iemand rijdt, het zo uitgemikt denkt te hebben dat je door snel na het inhalen naar rechts te gaan iemand achter je er langs kan laten zonder dat die hoeft te remmen degene rechts ineens harder gaat rijden ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door TR08 op 19-01-2008 21:09:16 ] | |
Fugie | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:54 |
had laatst zon gekke fransman achter me die op ene stuk wegwerkzaamheden (moerdijkbrug) perse erlangs moest ![]() ![]() Zulke dingen motiveren mij niet echt om aan de kant te gaan ![]() Ik ga me er alleen niet al te druk over maken, sommige mensen zullen het nooit begirijpen en dat geeft niet. Enige wat ik hoop is dat ze zichzelf dood rijden oid zodat ze zichzelf niet voortplanten. En bumperkleven is altijd fout, er is echt geen reden om het te doen. Dat sommige mensen het voor zichzelf proberen goed te lullen geeft alleen maar hun domheid aan. | |
eer-ik | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:35 |
quote:Maar hoezo dan niet. Daar en in Duitsland bijvoorbeeld is dat heel normaal, en iedereen gaat ook gewoon netjes aan de kant als ze dat doen, ik vind dat best een goed systeem. Ik vind dat wij Nederlanders nog wel wat kunnen leren van het rijgedrag van enkele andere landen hier in de buurt. | |
Supra_Turbo | zondag 20 januari 2008 @ 09:30 |
quote: ![]() | |
TR08 | zondag 20 januari 2008 @ 09:34 |
Ik had laatst een mooie klever achter me trouwens ![]() ![]() @eer-ik: Ik vind het knipperen ook een prima systeem. Helemaal in Duitsland waar mensen soms zo hard rijden dat ze heel snel heel dichtbij zijn. Punt is alleen wel dat je daar geen snelheidslimiet hebt op veel stukken (wat hier 's nachts van mij ook zou mogen) en hier niet. Ik vind dat je daarmee in dit land ook niet het recht hebt om de baan even "op te eisen in het kader van doorstroming" omdat jij zo nodig 160 wil. Je hebt wel het volste recht om de minister zo ver proberen te krijgen dat die de snelheidslimieten hier en daar afschaft. Totdat die dat gedaan heeft is de limiet gewoon 120 en hoef je imo niet te verwachten dat iedereen maar kost wat kost aan de kant gaat als jij zo nodig harder wilt. Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech. | |
Fugie | zondag 20 januari 2008 @ 10:09 |
quote:Omdat andere mensen het doen is het goed ? Beetje loos argument lijkt me. Door te weinig afstand te houden creeer je onveilige situaties voor jezelf en medeweggebruikers, dat kan je niet ontkennen en daarom is het dus altijd fout (in mijn ogen en die van de wet dan). Ik zal niet tegenspreken dat sommige mensen absoluut niet om zich heen kijken en maar wat doen op de weg. En dat ze dan met 120 even voor je schieten als je met 160 komt aanrijden dat is niet zo handig nee, aan de andere kant mag je geen 160 dus het is alsnog niet de fout van diegene die ervoor schiet. Het zou wel wat socialer zijn om in zo'n situatie niet ervoor te schieten en even te wachten, maar dat heeft met inzicht en mentaliteit te maken. Veel mensen denken dat de snelweg van hun is en handelen daar ook naar, ongeacht de eventuele gevolgen want dat is toch niet hun schuld ? Persoonlijk kijk ik altijd naar de situatie, en ik zeg zeker niet dat ik nooit fouten maak of dingen verkeerd inschat maar ik probeer alles altijd zo goed mogelijk op te lossen. Als dat betekend dat ik misschien even moet afremmen van 120->100 omdat ik zie dat er iemand met 160 aankomt en ik weet dat die persoon van 160->120 moet remmen als ik hem ervoor gooi kies ik liever de wat veiligere oplossing en rem zelf. En dan heb je nog de mensen die om 2 uur snachts op een lege snelweg gewoon lekker 10 meter afstand houden ofzo, die heb ik nog nooit begrepen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 januari 2008 @ 10:30 |
quote:Die mensen zijn irri idd. Heb 't regelmatig gehad op een driebaansweg, ben ik lekker aan het inhalen op de middelste baan (rij 110 oid), linkerbaan is vrij, gaan ze toch achter je hangen en er pas voorbij als je naar rechts gaat. Alsof ze zelf niet van baan verwisselen of zo. Die mensen zie dan vervolgens ook doorrijden op de middelste baan als de rechterbaan leeg is. (als de linkerbaan vol is, rij ik niet 110 op de middelste baan als je er 120 mag). | |
eer-ik | zondag 20 januari 2008 @ 10:52 |
quote:Ik ben volledig met je eens dat weinig afstand houden, onveilige situaties creëert. Dat valt inderdaad ook niet echt te ontkennen ![]() Of ik zelf aan de kant ga als ik een klever achter me heb, hangt ook echt van de situatie af, maar om langzamer te gaan rijden etc, heeft in mijn optiek ook niet bepaald nut. Daarmee creëert je ook zelf weer gevaarlijke situaties, ook al begin je er zelf niet mee (dit stukje is overigens even geen specifieke reactie op jouw verhaal, maar op wat ik hier veel lees). Zo'n klever (ik deed het zelf ook geregeld, maar ben daar vanaf gestapt) interesseert het toch geen hol, zodra z'n voorligger aan de kant is kachelt ie toch wel weer vrolijk verder, misschien ietwat geirriteerder. Dat volk wat midden in de nacht nog gaat zitten kleven op een lege snelweg moet een nekschot krijgen trouwens. Je hebt ook echt mensen die het erom doen. ![]() Ik blijf echter wel van mening dat we best wat socialer kunnen rijden, ook al is ons wegen net wat krap en druk. | |
Accordtje | zondag 20 januari 2008 @ 15:50 |
quote:Hangt van de situatie af. Als jij ruimte hebt om naar rechts te gaan voor iemand die met 180 komt aanrijden dan vind ik gewoon dat je voor diegene ruimte moet maken, ongeacht of hij nou 180 mag rijden of niet. Je weet ook niet met wet voor reden iemand 180 rijdt, misschien moet ie wel als een gek naar het ziekenhuis omdat er iemand op sterven ligt of iets dergelijks. Alleen al om het feit dat je niet weet waarom iemand zo hard rijdt zou ik nooit iemand opzettelijk gaan ophouden... Er zijn ook veel mensen die links blijven hangen dan omdat ze 200 meter verderop een auto moeten inhalen. Gaan ze gewoon ff dat gat in dan is die persoon daarachter er al lang al weer voorbij en kan je daarna gewoon weer naar links toe.... Maar goed, alleen als er ruimte is dan he. Tussen twee vrachtwagens induiken en moeten remmen op ff iemand voor te laten is onzin natuurlijk. Ben ik met je eens. | |
Accordtje | zondag 20 januari 2008 @ 15:55 |
quote:Ja dat zeg jij nou wel, maar ik heb het een keer gehad dat ik met 170 aan kwam rijden en dat iemand em dus naar links gooide. Gevolg: ik reed em achterin bij hem... Hij had nog niet naar links gehoeven, maar dacht ik ga alvast want anders kom ik er niet tussen ![]() | |
eer-ik | zondag 20 januari 2008 @ 16:02 |
quote:Uhuh, ben ik wel met je eens. Ik hoef ook niet zo nodig 180 te rijden ![]() Als ik wat harder wil dan de rest, moet ik dat zelf weten, dat ik dan regels overtreed is mijn probleem, maar wil daarmee uiteraard niet zeggen dat ik dús dan maar achterop iemand anders' bumper moet gaan hangen. Verder werkt het in Duitsland wellicht zo goed omdat daar op sommige stukken geen snelheid limiet geld, maar bijvoorbeeld in Frankrijk is dat 130 en toch werkt het daar ook. Uiteraard begrijp ik dat de wegen daar de wegen hier niet zijn, maar toch zou er best wat meer getolereerd mogen worden hier in dit land, en moet niet iedereen meteen zo op z'n pik getrapt zijn als je 1 keer effe knippert met je lichten als er een trut voor je zit die niet doorrijdt. Ik vind echt dat de gemiddelde Nederlandse bestuurder alleen bezig is met zichzelf, en ook niet snel van zichzelf zegt dat hij/zij iets fout doet, maar het is altijd de schuld van een ander. De weg is van ons allemaal, laten we ons daar éindelijk eens naar gaan gedragen. Ohja, en wat bedtreft die snelheidslimieten in NL, ik zou het ook wel eens prettig vinden als dat wat aangepast wordt. Op de A4 bijvoorbeeld op dat 5 baans stuk 120 rijden terwijl ie 's nachts leeg is, vind ik echt je reinste onzin. Variabele snelheden zou ik ook prima vinden ![]() | |
Ridocar | zondag 20 januari 2008 @ 16:30 |
quote:De klever gebruikt jou als een buffer. Word jij geflitst, dan kan degene die achter je rijdt nog afremmen om datzelfde te voorkomen. De flitser heeft namelijk tijd nodig om op te laden. | |
eer-ik | zondag 20 januari 2008 @ 16:33 |
quote:Dan ga ik van die shit laten installeren die je bij GTA ook hebt, dat je olie en granaten op de weg kan gooien ![]() | |
eer-ik | zondag 20 januari 2008 @ 16:34 |
Trouwens, iemand die nét achter je zit, kan echt niet meer op tijd remmen daarvoor hoor ![]() Ik zie vaak genoeg een rijtje mensen achter elkaar geflitst worden. | |
TR08 | zondag 20 januari 2008 @ 20:27 |
quote:Ik zit wel eens bij een bumperklever in de auto en voor veruit het grootste deel is de motivatie niet anders dan iets in de trant van "flikker op ik wil er voorbij" of uberhaupt gewoon niet nadenken over de optie om even afstand te houden. Met name het laatste zie ik veel. Mensen die zelf met gillende spoed naar het ziekenhuis moeten zijn echt hele hele hoge uitzondering. En zelfs bij die mensen is het nog steeds erg verstandig om afstand te houden. Ambulances doen dat ook. | |
Devilnl | zondag 20 januari 2008 @ 22:29 |
quote:Ik bumperkleef ook wel eens... maar nooit lang. ik noem dat. geen zin hebben om te remmen en uit laten rollen Krijg vanzelf wel weer afstand. Maar tbh. 2seconden.. heb je er wel eens opgelet wat voor gigantische afstand dat is?. Ik vind dat bijna overdreven ![]() | |
Dingest | zondag 20 januari 2008 @ 23:11 |
quote:Hoe hoger de snelheid, hoe groter het gat. ![]() ![]() Maar de politie controleert niet op die 2-seconden regel, omdat bijna niemand daar aan doet. Aan de hand van de strepen op het wegdek zien ze hoe dicht iemand op zijn voorganger zit in meters. Ik zit ook maar de helft van de tijd op het minimum van 2 seconden als ik er willekeurig eens op let, de andere helft is dan meer 1,5. Ik ben het met je eens dat die 2 seconden soms best een groot gat kan zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 21-01-2008 14:16:46 ] | |
Meike26 | maandag 21 januari 2008 @ 09:54 |
Het gat moet gewoon zo groot zijn, dat er een normale gezinswagen "rijdend" tussen past. Dat gat word natuurlijk des te groter bij hogere snelheden, maar deze regel heeft mij altijd geholpen de juiste afstand te houden met de voorganger. En hopelijk is men hier verkeerstechnisch in staat om te zien waneer er wel/niet een RIJDENDE auto tussen past (dus geen Smart). Alleen zijn er ook weer van die mensen bij die denken dat hun auto overal tussen past. Rijd je klekker door, ga je een vrachtwagen inhalen, auto achter vrachtwagen maakt nog geen "gebaar" naar links te gaan en opeens zet hij hem er toch tussen. | |
TR08 | maandag 21 januari 2008 @ 11:32 |
quote:Dat is in mijn ogen niet bumperkleven. Ik had het meer over een paar minuten lang op 2 meter achter je voorligger rijden terwijl die ook een hele trein mensen voor zich heeft ![]() | |
Accordtje | maandag 21 januari 2008 @ 11:33 |
quote:Dat soort mensen die dat doen hebben gewoon een gebrek aan verkeersinzicht. Vrees dat daar ook niet zoveel aan te doen is, het is gewoon maar hopen dat het goed blijft gaan voor die mensen... | |
Meike26 | dinsdag 22 januari 2008 @ 11:29 |
Laatst trouwens een stukje gekeken van Mythbusters. Ze waren met een mythe bezig over zuinig rijden achter een vrachtwagen. Ze werden al kriegel bij het rijden achter de truck met een afstand van 6 meter ofzo. Uiteindelijk reden ze dan zo goed als tegen de vrachtwagen aan. Maar vooral de reactie op de in nederland "normale" afstand van ca 6 meter was al tekenend hoe onbekend "Amerika" is met het echte bumperkleven. Goede zaak dus ![]() | |
Dromer | dinsdag 22 januari 2008 @ 11:38 |
quote:Je mag er daar dan ook rechts voorbij. (en er zijn ook vaker meer dan twee baantjes dan in NL) Het viel me op dat rond NY wel veel agressiever en met minder afstand gereden werd dan in het Westen. (ook erger dan in LA dus) Bumperkleven achter een vrachtwagen of busje is overigens ook extra stom. Door een 'gewone' auto kun je tenminste nog heen kijken zodat je kunt zien of er meer naar voren geremd wordt. | |
Dromer | dinsdag 22 januari 2008 @ 11:39 |
quote:En dan bij voorkeur ook nog uiterst links rijden of constant van links naar rechts bewegen alsof ze er langs zouden kunnen. ![]() | |
knep | dinsdag 22 januari 2008 @ 21:19 |
quote:Dat doe ik ook wel eens maar alleen bij figuren die hem er zo tussen gooien. En dat vaak zonder richting aan te geven ![]() | |
Dingest | dinsdag 22 januari 2008 @ 22:05 |
Kleven is dan ook heel wat anders, dat is gewoon met een bepaalde consistentie vlak op de bumper van je voorganger blijven. Uitrollen en soms wat dichter bij mijn voorganger uitkomen overkomt mij ook wel eens, maar dan heb ik altijd al de voet bij de rem en ben ik alert op remlichten ![]() Het is trouwens nog irritanter als je gewoon rechts rijdt en iemand die jou net heeft ingehaald gaat vlak voor je neus meteen naar rechts zodat er alsnog geen ruimte is tussen de twee auto's. ![]() | |
nickt | donderdag 24 januari 2008 @ 21:18 |
Ik rijd dagelijks rond op de ring rond antwerpen, 3rijvakken, 120 toegestaan, op het rechtse rijvak rijden niets als vrachtwagens tegen 90, ik rijd op de middelste rijstrook mooi 120 mss net iets sneller, komen er van die zotten tegen 160minstens afgereden aan tegen men bumper hangen terwijl links plaats genoeg is en de persoon voor mij ook gewoon 120 rijd !!!! daar kan ik mij aan ergeren ! ik ga heus geen 160 rijden voor meneertje laat staan dat ik mij tussen twee vrachtwagens ga inwringen en 90rijden. Ik ga ook niet op men rem duwen gewoon verder rijden ! tegen jouw snelheid ! Ook reed ik laatst 70 op en gewone rijbaan waar ik 70 mocht komt er zo een iriitante bumperklever achter me hangen !!!! (****eikel !) begint met zen mistlichten te knipperen, rakelings in tegen mijn bumper te hangen ! (de persoon kon rechts niet voorbij !) moet ik dan een boete riskeren voor hem ? === nader ik de rotonde is er een klein gaatje wilt hij zich hier nog tussen rammen (levensgevaarlijk,school in de buurt !, drukte van het centrum) !!! nouw mijn reactie bij zo een bumperklever gas geven en het gat dicht rijden net als die achter mij ! en die wagen daar achter ! ====> had die eikel ff zen lesje geleerd mooi langs de rijbaan ! ! ! (voldoende plaats anders deed ik zo iets nooit) Bumperklevers wees gewaarschuwd ! | |
jitzzzze | donderdag 24 januari 2008 @ 22:13 |
Dat zal ze allemaal leren inderdaad ![]() | |
eer-ik | donderdag 24 januari 2008 @ 22:18 |
quote:GMTA ![]() | |
zentuin | vrijdag 25 januari 2008 @ 11:17 |
quote:Maar ja, jullie Belgen kunnen sowieso niet rijden. Dus houd tegen ons 'Ollanders op met klagen over bumperkleven en leer eerst zelf eens rijden. De ene helft van jullie rijdt 90 middenop de middenstreep met hun neus tegen de voorruit en witte knokkels van het fijnknijpen van het stuur en is zich daarbij niet bewust dat er meer weggebruikers zijn. De andere helft scheurt met een hand bovenop het stuur, slalommend tussen de andere weggebruikers door, met minstens 30 km/h meer dan toegestaan over onze wegen. En zodra deze groep er even niet langs kan gaan ze lopen drammen, knipperen met hun lichten en slingeren... En ik weet waar ik over praat, ik rijd 4x per week over de A2 langs Eindhoven tot Maastricht... Dus Vlaampjes - leer eerst rijden en ga dan klagen of blijf op je eigen wegen!!! | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2008 @ 11:39 |
Ik reed vorig jaar voor het eerst door belgië ![]() Wat een ramp, slechte kut wegen. Mensen die niet kunnen rijden. Tolwegen ![]() Ik heb met echt groen en geel geergerd aan vanalles en nog wat. Totdat ik in Frankrijk kwam, daar was alles een heel stuk beter, om een of andere duistere reden konden die fransen nog best aardig rijden ![]() | |
Athmozz | vrijdag 25 januari 2008 @ 11:42 |
Tolwegen in België? Op een paar tunnels na zijn hier geen tolwegen, die beginnen pas in frankrijk... Slechte staat van de wegen is trouwens logisch, dat is een federale dienst in België. Zelfs als Vlaanderen zijn wegen wil verbeteren en het zelf wil betalen mogen ze nog niet. | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2008 @ 11:48 |
quote:Moest toen wel een keer tol betalen, heb geen idee meer waarom en waarvoor. En het blijft kut om met 150 tussen gaten door te slingeren ![]() | |
Athmozz | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:05 |
gaten op het linkervak? ben ik nog nooit tegen gekomen (en ik zit altijd op het linkervak als ik ergens rij) | |
T42 | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:06 |
ik heb in me kever een rook machine ingebouwd in de uitlaat op koelvloeistof (stinkt lekker) dus als er bij mij (vooral bmw's) te dicht achter hangt effe drukken en weg is hij! ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08 |
quote:Ik heb ze gezien en gevoelt in belgie ![]() | |
Stefan740 | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:48 |
Ja wie niet ![]() Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2008 @ 13:40 |
quote:Jij schavuit ![]() | |
Foozy | vrijdag 25 januari 2008 @ 15:23 |
Rijd eigenlijk niet zo super veel op de snelweg, maar:![]() ![]() Dus. | |
jitzzzze | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:00 |
quote:Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stil ![]() | |
T42 | vrijdag 25 januari 2008 @ 17:51 |
quote:ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer weg | |
Stefan740 | vrijdag 25 januari 2008 @ 19:23 |
Waar denk je dat deze voor zijn ![]() ![]() | |
T42 | vrijdag 25 januari 2008 @ 23:34 |
quote:meisjes lampen! ![]() ![]() ![]() | |
Stefan740 | zaterdag 26 januari 2008 @ 00:55 |
Oke meisjes lampen op een dikke wagen, liever dan andersom ![]() ![]() | |
jitzzzze | zondag 27 januari 2008 @ 21:39 |
quote:Maar ik heb dus geen bumper met een hele stadionverlichtings-set ![]() | |
Mr.Zed | zondag 27 januari 2008 @ 22:20 |
Zelf zal ik nooit bumperkleven... Rechts inhalen daarentegen vind ik ronduit leuk. Als iemand op een driebaansweg onnodig op de middelste baan rijd, ga ik er links langs ipv rechts. Soms begrijpen ze het en zie ik dan in mijn spiegel dat ze zelf ook naar rechts gaan, maar er zijn echt van die koeien die dan nog stoïcijns op die 2e baan blijven. Word er bij mij gekleefd? Terugschakelen en koppeling los... Hij denkt dat mijn remlichten het niet doen en houd wel wat meer afstand. Laatst zat er een bumperklevende motor achter me, terwijl het regende. De beste man had geluk dat ik zelf een motorrijder ben... heb maar niet teruggeschakeld. Bij hem heb ik echter wel mezelf hardop afgevraagd waar die $%&% mee bezig was. Op het moment dat ik om wat voor reden dan ook tot stilstand kom, klapt zo iemand in mijn kofferbak. Het ergste is dan nog dat ik de eerste ben die zijn beschadigde lijf te zien krijgt en daar heb ik nou net geen zin in. Bumperklevers, rijd jezelf gerust dood, maar niet op mijn kofferbak, aub. | |
eer-ik | zondag 27 januari 2008 @ 22:22 |
Ik denk idd wel dat een doorgewinterde bumperklever 'denkt dat je remlichten kapot zijn' ![]() | |
jitzzzze | zondag 27 januari 2008 @ 22:24 |
quote:Ze zijn alledrie stuk ![]() ![]() | |
Accordtje | zondag 27 januari 2008 @ 22:48 |
quote:Mwah, ist een peugeot? ![]() | |
Athmozz | zondag 27 januari 2008 @ 22:54 |
quote: ![]() Bij recente wagens kan het natuurlijk zijn dat het gewoon cruisecontrol met afstandsregeling is, die dingen rijden ook vrij dicht op de voorganger. | |
Accordtje | zondag 27 januari 2008 @ 23:07 |
quote:Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik... | |
eer-ik | zondag 27 januari 2008 @ 23:12 |
quote:*bestelt optie. | |
SuperFrank | maandag 28 januari 2008 @ 08:48 |
quote:Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel... Laserjammers zijn zogeheten garage-deur openers. Werken op dezelfde frequentie en kunnen het soms mogelijk maken om een lasrgun straal te signaleren. Je zult vervolgens zelf moeten gaan remmen. Wat effectiever is, is zorgen dat je auto geen reflecterende onderdelen heeft.. maakt het een stuk moeilijker dat de politieagent je kan afschieten.. even OT. Bumperkleven is slecht, eensch, levensgevaarlijk. Maar als je niet door wilt rijden, geen haast hebt of gewoon niet harder durft dan 120 (daar waar het kan). Heb je wat mij betreft niets te zoeken op links behalve zo snel mogelijk iemand ff inhalen. Ik ben voor minimumsnelheden per rijbaan, met verkeersintensiteit camera's en vervolgens ook gewoon 5 eur per te langzaam gereden kilometer. Volgens mij is dat de manier om files te verminderen... Doorrijden of anders betalen (volgens mij heeft nog geen minister dat ooit zo bekeken) Duitsers waarschuwen overigens niet voor niets voor auto's met een NL-sticker erop. NL betekend iets als "Nür links". | |
Accordtje | maandag 28 januari 2008 @ 09:53 |
quote:Oke, ja ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit. Weet alleen dat de huidige Honda Accord nog wel adaptive cruise control heeft en dat die als het aanstaat de lasergun stoort. | |
Dromer | maandag 28 januari 2008 @ 10:11 |
quote:whehehe die zit. ![]() | |
Mikkie | maandag 28 januari 2008 @ 10:54 |
quote:Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper? Als ik echt haast heb zet ik ook m'n knipperlicht aan en als ik van ver aan kom doe ik een hele korte knipper met m'n groot licht, maar dat is niet altijd voldoende. Bij de bestuurders voor wie het wel voldoende is steek ik meestal nog even een handje op als bedankje op het moment dat ik er voorbij ga. Maar wie weet of zij het ook zo interpreteren? | |
Mikkie | maandag 28 januari 2008 @ 10:59 |
quote:Dat doe ik ook nog wel eens. Bumperkleven niet, is me te gevaarlijk en het niet waard. Maar zo gauw ik een gat zie heb ik nog wel de neiging om m'n auto wat meer naar m'n voorgangen te laten rollen en wat verder naar de linkerkant, zie het als een soort extra trigger om zsm op te tiefen ![]() | |
TR08 | maandag 28 januari 2008 @ 18:23 |
quote:Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee. | |
Mikkie | dinsdag 29 januari 2008 @ 01:54 |
quote:Da's zeker mooi, alleen is mijn ervaring helaas dat sommige automobilisten er toch echt anders op reageren. Het type 'ik rijd 120 en je mag toch niet harder dus ik blijf lekker zitten op de linkerbaan ![]() | |
Dingest | dinsdag 29 januari 2008 @ 02:20 |
Held ![]() Ik accepteer twee soorten seintjes: die van voren komen, en die ik ook achter me krijg als ik keurig rechts rijd, wat dan waarschijnlijk wil zeggen dat er met de auto iets gaande is. En voor politie of andere nooddiensten wil ik ook wel een uitzondering maken. Voor de rest trek ik me er niets van aan. Als ik door heb dat er iemand langs wil die veel sneller gaat dan ik, ondanks dat ik er nog voor naar links kan, dan wil ik best even gas los laten en die persoon eerst voorbij laten gaan. Zelfde ook met naar rechts gaan. Als er een groot genoege opening is ga ik rustig even naar rechts en rem gerust wat bij voor een auto voor me als ik zelf niet zo snel meer naar links kan. Als er mensen zijn die dan nog steeds vinden dat het sneller moet, dan kan ik me er niet meer aan storen. De ergste van dat soort mensen zijn degene die te lui zijn hun rem te gebruiken en van honderden meters afstand al seinen als ik even naar links ga. En ja, dan is het inderdaad van 'ik rij 125, er was ruimte genoeg zelfs als je je auto alleen maar uit zou laten rollen, wacht maar even totdat ik die vrachtwagen voorbij ben'. | |
Meki | dinsdag 29 januari 2008 @ 02:30 |
gewooon remmen | |
PNG | dinsdag 29 januari 2008 @ 04:03 |
Bumperklevers zijn nooit GTi's of GSi's, bumperklevers zijn 99% bestelbussen of leasejongetjes met de 85 Kw leasauto. Als ze namelijk snelheid verliezen duurt het ze meteen 5 minuten om weer 150 te gaan. Slechte eigenschap is dat. Domme lui. Khad te bizar vandaag een mevrouw met blonde haren die op 10 cm van de bumper wilde zitten. Kheb dat ook danweer van Ruud mijn huisgenoot geleerd; ga gerust 40 rijden dan. kHeb vaak zin om uit te stappen om 0 te rijden, 'wat jij doet is niet slim, over 6 maanden rij jij schade als er plotselinge remactie is' Stomme is, 95% die het doet rijdt in een auto die niet vooruit te branden is. Vervelende is dat je voor dat soort mensen 'voor' moet denken, defensief moet rijden. Een 911 gaat dit niet doen. Mensen die het doen rijden vooral in langzame auto's. | |
PNG | dinsdag 29 januari 2008 @ 04:46 |
quote:Klinkklare onzin, als jij verkeersinzicht zou hebben zou je dat nooit nodig hebben, en zou je weten dat als je veel afstand houdt, je nooit hoeft te remmen, en je verkeer als boter moet zien. | |
Athmozz | dinsdag 29 januari 2008 @ 08:37 |
quote:maar je raakt wel véél minder rap door het verkeer. Verder vind ik dat linksrijders & bumperklevers vaak met trage auto'tjes rijden niet echt waar. Ik durf zelf ook wel eens op een meter of 10 van de persoon voor me rijden, en ik rij inderdaad met een auto die er enorm sloom uit ziet (Kia Rio), maar als je die bak in zijn 3de van 120 naar 150 jaagt duurt dat echt niet overdreven lang hoor, met een seconde of 4à5 ben je daar. Meestal heb ik juist de omgekeerde reflex als iemand voor mij speciaal trager gaat rijden; waar ik anders 10m van zijn bumper hang ga ik dan op een metertje of 2à3 gaan rijden. Ik ga er vanuit dat niemand zo dom is om dan express zijn remmen dicht te gooien, en àls hij dat zou doen dan mag ik mijn omnium aanspreken, maar de persoon die geremd heeft zal last hebben van de whiplash. Op zich nog steeds geen slechte deal ![]() | |
OxygeneFRL | dinsdag 29 januari 2008 @ 08:59 |
Een vriend van me heeft wel eens in de auto van zijn baas (en met toestemming van zijn baas) vol in de anker gehangen toen er bij hem werd gebumperkleeft. Tegen de politie verklaarde hij dat er een haas overstak en als reflex op de rem trapte. Auto achter hem was totall en ja geen schuld. | |
eer-ik | dinsdag 29 januari 2008 @ 09:13 |
quote:Dat zal vast lekker gevoeld hebben ![]() | |
OxygeneFRL | dinsdag 29 januari 2008 @ 09:23 |
Als je weet dat het gaat gebeuren dan kan je gewoon alsvast je hoofd in de hoofdsteun drukken. | |
eer-ik | dinsdag 29 januari 2008 @ 09:25 |
Iquote:Ik heb wel eens in een auto gezeten die tegen een boom aan belande met iets minder dan 50 kmpu en dat is ook niet fijn. Het leek wel erg lang te duren trouwens ![]() | |
Accordtje | dinsdag 29 januari 2008 @ 12:18 |
quote:Ik hoef op de snelweg vrijwel nooit te remmen, terwijl ik toch vaak +30 te hard rijdt wel. Dus met mijn verkeersinzicht zit het wel goed, maar ja, het verkeersinzicht van sommige mensen is toch wel om te huilen. Mensen die gewoon links blijven hangen terwijl er rechts ruimte is. Die mensen moet je er met een lichtsignaal toch altijd weer even op wijzen dat ze ff opzij moeten, anders gaan ze gewoon niet. Dat heeft meer met het verkeersinzicht van anderen te maken dan met je eigen. Maar wanneer iemand van de rechterbaan naar links komt om in te halen zal ik nooit een signaal geven idd. Ik rijd dan te hard, die ander heeft ook recht om in te halen, dus dan heb ik gewoon maar even te wachten. Geen probleem, als ie opzij is gaat het gas er wel weer op. Maar goed, ik heb dan ook geen 85 pk auto-tje ![]() | |
TR08 | dinsdag 29 januari 2008 @ 17:35 |
Accordje: Heb ik volgens jou ook gebrek aan inzicht als ik links rijd, met rechts wel ruimte maar voor me geen ruimte? Dat zie ik de meeste bumperklevers ook doen namelijk en ik zie daar het nut niet van | |
Mikkie | dinsdag 29 januari 2008 @ 17:44 |
quote:Jouw post zegt wel genoeg. Je hebt tegen de politie moeten liegen om je gelijk te krijgen, om die ander te naaien. Als je de waarheid had verteld was je zelf ook aan het gas gegaan omdat je minstens zo fout bent, immers: je veroorzaakt bewust een zeer gevaarlijke situatie (in dit geval dus een ongeluk). Het ergste aan het hele verhaal is eigenlijk nog dat je overtuigd bent van je eigen gelijk en goede handelen. | |
Athmozz | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:43 |
quote:Jij gaat gewoon door je hoofd tegen je hoofdsteun te drukken eventjes de schok van 1.5 ton die aan 40/u verschil je koffer in komt rijden tegenhouden? Ferme nekspieren dan ![]() Als je je daarmee bezig houdt ben je trouwens vrij zielig bezig, en hoop ik voor je dat je zoiets nooit uithaalt als er toevallig andere mensen op de snelweg rijden. Als er daar 1tje van stopt en verklaard dat hij geen konijntje gezien heeft dan hang je serieus. Dan is het niet alleen schuldig voor dat verkeersongeluk, maar als de ander het een beetje deftig aanpakt is het zelfs nog opzettelijke slagen & verwondingen erbij. Levert je een mooi strafblad op. | |
TR08 | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:53 |
quote:Als die auto van achteren komt heeft dat best zin hoor ![]() ![]() De truc is namelijk dat je op die manier de hoofdsteun de klap laat opvangen ipv je nekspieren. De hoofdsteun is daar best goed in. | |
Athmozz | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:09 |
het zal het effect verminderen, maar je gaat er nog genoeg last van hebben hoor. Zelfs met anti-whiplash hoofdsteunen komen er genoeg binnen met klachten aan hun nek bij een dergelijke aanrijding. | |
Accordtje | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:13 |
quote:Ik doel meer op de situatie dat er rechts ruimte is en dat er op de linkerbaan voor jou ook niks rijdt, dan hinder je dus in feite de achterligger. Maar dat wat jij nu zegt valt daar mijns inziens niet onder. Denk dat je iets bedoelt als: er rijdt rechts een vrachtwagen en links een hele rij auto's die de vrachtwagen voorbij willen. Dus dat er daarom rechts een flink gat is tot aan de vrachtwagen. Dan rijdt er links gewoon een hele rij auto's. Degene die dan bij jou gaat zitten kleven heeft dan een flink gebrek aan verkeersinzicht, want al ga jij opzij dan rijden er nog tig voor hem. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:53 |
quote:Toch zijn er genoeg die dat doen. | |
TR08 | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:38 |
quote:Toch is dat de situatie waarin ik het vaakst een klever achter me heb. Die interesseert het geen ruk hoeveel lui er voor me zitten, hij wil gewoon doorrijden. quote:Toch zie ik maar weinig bumperklevers daar in die situatie bij ophouden. Degenen die vaker kleven letten volgens mij bar weinig op hoeveel mensen er voor degene rijden waar ze achter kleven. Lui die bumperkleven achter een "treintje" zijn echt schering en inslag. | |
daNpy | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:54 |
quote:Het probleem met whiplash is echter dat je nek eerder beweegt dan je hoofd en daarom een knak maakt. Ze zijn er nog steeds niet uit hoe ze dit kunnen voorkomen. | |
TR08 | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:23 |
Maar een hoofdsteun beperkt de gevolgen toch wel behoorlijk? Die maken ze tenminste (mede) daarvoor. Volgens mij is het zo dat als je je hoofd al tegen de hoofdsteun gedrukt hebt op het moment dat je auto van achter aangetikt wordt de belasting op je nek behoorlijk kleiner zou moeten zijn. | |
Accordtje | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:39 |
quote:En die mensen missen dus het verkeersinzicht. Aan dat soort figuren moet je ook geen aandacht besteden, die zijn dat verre van waard. | |
Athmozz | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:52 |
quote:http://www.youtube.com/watch?v=wQ5UHGbXrfY een hoofdsteun gaat naar achter klappen van je hoofd opvangen, maar je gaat nog steeds niet alles opvangen hoor, aangezien je ook een serieuze "kraak" naar voor maakt (waar er geen airbag is om je op te vangen, aangezien frontairbags normaal niet afgaan bij een aanrijding langs achter) Het is inderdaad een pak kleiner, maar er komen nog genoeg mensen binnen met die problemen (terwijl iedereen onderhand wel al een auto heeft met hoofdsteunen) | |
TR08 | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:54 |
De irritatie is er niet kleiner om. En de deuken in mijn auto zullen dat bij een eventueel ongeval ook niet worden, net als het letsel dat mensen daarbij oplopen. Daarbij zijn dit soort mensen dus de reden dat TS dit topic geopend heeft. | |
jitzzzze | woensdag 30 januari 2008 @ 15:58 |
Tegenwoordig rij ik nog steeds te hard, maar sinds ik op een normale afstand van een voorligger blijf rijden merk ik dat ze veel sneller aan de kant gaan. Zij zien vaak ook wel dat ik met een noodgang aan kom rijden, maar daarna wel voldoende afstand hou. |