abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:05:18 #101
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56238178
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dit is echt appels en peren

Nederland en Belgie waanden zich veilig door middel van een Politieke keuze en beleid, dat staat compleet los van de strijdkrachten of het militaire denken.

De maginot linie was nutteloos, je zegt het zelf al.. ze waanden zich door een militair bouwwerk veilig, dat zat zo hoog dat gevoel dat de legerleiding zich onschendbaar achtte.. dus een flop van een militair denken.

En als ze er omheen waren gegaan hadden ze het wel aangepakt zoals het belgische fort eben emael met minimale verliezen.....

De russen zijn ook onschendbaar omdat ze gewoon reserves hebben waar jij moet ophouden met tellen dus ze konden en kunnen het zich permitteren om af te gaan wachten. De fransen niet.

Dus nogmaals, franse leger
Je hebt gelijk dat men geen andere zaken nodig had "omdat" die forten er stonden.
Maar die zijn er daarna ook nog genoeg gemaakt (de Atlantikwall, de NAVO-bunkers, de atoombunkers).
Tegenwoordig weliswaar niet meer om een oorlog te overwinnen, maar om na de (atoom)oorlog weer naar buiten te gaan niet dat er dan veel meer van de aarde over zal zijn...
Bunkers kunnen een hele grote waarde hebben: bijv. Eben-Emael. De Duitsers hadden dit fort vrij hard nodigals alternatief mocht hun hoofdroute het niet halen. Maginot idem, te gevaarlijk om aan te vallen.

De discussie over het Franse leger is al eerder gevoerd en daaruit kwam naar voren dat het Franse leger zeker wel wat voorstelt. Alleen showen ze dat niet of wordt het niet geaccepteerd als feit.
Maar dit moet eigenlijk naar het centrale topic.

OT:
Die Japanse sub staat hier met een eigen pagina.
De Duitse Type XXI-duikboten kan je dan trouwens ook noemen.
Nog eentje: - een radio-kanon
Meer op deze pagina. Met name de vliegtuigen: het zijn veel tekeningen en ik kan er niet zo veel van terug vinden op het net, maar het ziet er allemaal heel erg interessant uit.
Op deze site staan ook geheime wapens.

Heel veel Duitse ontwerpen waren vaak al in de testfase (er zijn dus exemplaren van gebouwd en die zijn ook gebruikt). Niet echt science-fiction dus, maar heel veel wel terug te vinden in "westerse/geallieerde" "uitvindingen". De 'echte' ontwikkelingen zijn het toepassen van computers en tegenwoordig dan het robotiseren, maar eigenlijk hebben de Duitse oorlogsvoering en Duitse ontwerpen de gehele moderne oorlogsvoering beïnvloed gevormd.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:16:18 #102
188877 Stupendous76
pi_56238591
En omdat ik firefox gebruik i.c.m. no-script, is de layout behoorlijk verpest. Zo zit bijvoorbeeld de edit-knop achter die mooi-gekleurde-knoppen en moet ik dus een nieuw bericht posten.
Hier gaat het off-topic verder, in dit topic gaarne fantastische (geheime) Duitse ontwerpen.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 23 januari 2008 @ 03:17:30 #103
172648 HDNHNK
Il qui vu a la nord
pi_56241809
las net dat de Maginot-linie zgn. onneembaar zou zijn, maar voor zover ik weet zijn de Duitsers onder Heinrici weldegelijk (tijdens de oorlog) door de linie heen gebroken.
verder heeft de Gaulle niet gek veel meer gedaan dan de aanbevelingen van Liddell Hart opgevolgd (net als Guderian met z'n Achtung! Panzer!)
Like a rolling thunder, distant and passed
my fart flew away, after being gassed
flying up in the air, a flock of birds harassed
it dispersed in the wind, scenting unsurpassed
  woensdag 23 januari 2008 @ 03:26:57 #104
172648 HDNHNK
Il qui vu a la nord
pi_56241831
om preciezer te zijn op 14 juni 1940 brak Heinrici door de Maginot-linie als bevelhebber van 12e Armeegruppe
Like a rolling thunder, distant and passed
my fart flew away, after being gassed
flying up in the air, a flock of birds harassed
it dispersed in the wind, scenting unsurpassed
pi_56248224
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 03:17 schreef HDNHNK het volgende:
las net dat de Maginot-linie zgn. onneembaar zou zijn, maar voor zover ik weet zijn de Duitsers onder Heinrici weldegelijk (tijdens de oorlog) door de linie heen gebroken.
verder heeft de Gaulle niet gek veel meer gedaan dan de aanbevelingen van Liddell Hart opgevolgd (net als Guderian met z'n Achtung! Panzer!)
zover ik weet zijn ze er met een aangepast von schliefen plan om heen getrokken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:09:56 #106
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56248420
Ja, goed.

Die doorbraak die jij noemt is op de zwakste plek van de hele maginot linie ontstaan, bijna niet noemenswaardig. Kijk, je begrijpt mij verkeerd als je hebt begrepen dat de maginot linie nooit is aangevallen. Natuurlijk wel, het zou ook onlogisch zijn als dit niet gebeurd zou zijn.

Het is natuurlijk begrijpelijk dat als ergens een bedreiging ontstaat je daar voorzorgsmaatregelen voor moet nemen zodat de bedreiging kan worden geminimaliseerd. In andere woorden, doordat Legergroep C tegenover de maginot linie bleef staan, konden franse troepen worden vastgehouden zodat legergroepen A en B door Belgie,Frankrijk en Nederland konden stoten.

Legergroep C ondernam 4 of 5 offensieven. 14 juni inderdaad 12earmeegruppe brak door het allerzwakste punt, bij Saarbrucken , daarna op 3 andere punten doorbroken op de sterkere punten en dit gebeurde allemaal in een later stadium van het offensief. Troepen werden simpelweg vastgehouden daar en dat is ironisch. Toen eenmaal heel frankrijk al in puin lag was het enkel het opruimen van legereenheden bij de maginot linie

Aangezien een verdedigingslinie als de maginot juist bedoelt is om de vijandelijke troepen vast te houden en zo niet inzetbaar op andere gebieden te maken..

hier gebeurde juist het omgekeerde.

Conclusie, Maginot linie is nutteloos, dom, debiel en ik vind het verschrikkelijk hoe die franse soldaten gestreden hebben tot hun dood maar door een verschrikkelijke legerleiding vaak voor niets zijn gestorven.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:10:39 #107
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56248438
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 03:26 schreef HDNHNK het volgende:
om preciezer te zijn op 14 juni 1940 brak Heinrici door de Maginot-linie als bevelhebber van 12e Armeegruppe
Toen Parijs al gevallen was en men het boeltje omsingeld had, kunst.
Ik ga naar huis.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:12:18 #108
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56248481
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zover ik weet zijn ze er met een aangepast von schliefen plan om heen getrokken
He?

Ja ze zijn er ook omheengetrokken, dat heette nou plan: Fall Gelb

Maginot linie werd aangevallen durende plan : Fall Rott
pi_56248496
quote:
DFS346 Mach Buster Project
Length : 11.65m
Wing Span: 8.98m
Hight : 3.50m
Wing Area : 20.00 Square Meter
All-Up Weight : 2,270Kg
Engine : HWK 109/509D X 2
Max Speed : 2,760Km/h
Service Ceiling : 30,500m
Crew : 1

wtf
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_56248660
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef Pumatje het volgende:

[..]

He?

Ja ze zijn er ook omheengetrokken, dat heette nou plan: Fall Gelb

Maginot linie werd aangevallen durende plan : Fall Rott
als je goed kijkt is dat plan niet zo heel veel anders dan het wo1 von schliefen plan.

overigens

http://www.strange-mecha.com/german/luftvaffe/saenger/Saenger.htm
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:20:05 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56250144
ja, goed heeft wel wat overeenkomsten inderdaad. Maar zijn best vaag.

en die link van je..

gaat echt te ver
ik twijfel ook aan de echtheid ervan. Net zoals dat radio kanon , wat moet het voorstellen.

De afbeelding

is in ieder geval post Gangarin, want daarvoor wist helemaal niemand hoe de stratosfeer eruit zou zien.

[ Bericht 23% gewijzigd door Pumatje op 23-01-2008 14:25:18 ]
pi_56250572
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:20 schreef Pumatje het volgende:
ja, goed heeft wel wat overeenkomsten inderdaad. Maar zijn best vaag.

en die link van je..

gaat echt te ver
ik twijfel ook aan de echtheid ervan. Net zoals dat radio kanon , wat moet het voorstellen.

De afbeelding

[ afbeelding ]
is in ieder geval post Gangarin, want daarvoor wist helemaal niemand hoe de stratosfeer eruit zou zien.
kunt dat gokken en zo gek om dat te voorspellen si het niet de ruimte is zwart de lucht lijkt al blauw op hoge hoogte dus van zwart naar blauw.

overigens was het een geluids kanon als ik het goed las, het kanw el de VS gebruiken het ook in irak
  woensdag 23 januari 2008 @ 16:49:35 #113
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56253692
tuurlijk kan het

Het object zal vast een idee zijn geweest uit de 40iger jaren, maar de afbeelding kan dat bijna niet zijn.

De ontwerpstijl is te geavanceerd, de stroomlijning van het object is nagenoeg perfect en hoe het is vormgegeven lijkt meer een ontwerp uit de jaren 60. Er weinig detail voor een sketch van die tijd, alles is ook integraal zo te zien. Geen moeren, kleppen, klinkers te zien.

tekening is naar mijn mening post wo2 in ieder geval.

wel erg intressant ding.
pi_56255446
Hier nog wat fototjes van die sanger en horten (weliswaar in het Spaans ofzo)
pi_56258244
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef Chiwakka het volgende:
Hier nog wat fototjes van die sanger en horten (weliswaar in het Spaans ofzo)
En hier en hier ook nog wat meer info over de Sänger / Silbervogel.
  woensdag 23 januari 2008 @ 23:43:04 #116
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56264955
prachtig zeg, ding is dus gegarandeerd getest in tunnels e.d

Ik sta er elke keer van te kijken, ikben overtuigd
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:00:33 #117
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56265392
mooie foto's
van de horten

ik hoop dat ze herbouwd zijn inmiddels, of dat er aan begonnen is.

de horten bomber met 6 jetmotoren heb ik geen foto's van kunnen vinden helaas

[ Bericht 2% gewijzigd door Pumatje op 24-01-2008 00:06:52 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:08:29 #118
188877 Stupendous76
pi_56265544
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:00 schreef Pumatje het volgende:
mooie foto's
van de horten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Geen foto's, wel deze pagina die over Hortens en de familie Horten gaat. De drie broers zouden als eerste ook composietmaterialen hebben gebruikt in de luchtvaart.
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:17:59 #119
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56265684
dat weten ze ( nog ) niet he

ze twijfelen of het aangebracht werd tegen bescherming van vijandelijk vuur, stealth eigenschappen of simpelweg een manier om een substituut te vinden aangezien destijds Duitsland beschikte over geen andere materialen..

ze maakten een mengsel van houtskool, zaagsel en lijm.

wat ik wel heb geleerd
is dat als je lijm vermengd met zaagsel, het sterkere eigenschappen krijgt.
  donderdag 24 januari 2008 @ 01:00:27 #120
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56266348
oke, ik heb net een aantal filmpjes bekeken en ik weet niet wat ik er uit moet opmaken.

Iedereen is bekend met de Hanebau's, en de VRIL projecten.

Ik heb daardoor een aantal ja, dingen door mijn hoofd spoken als theorieen.
Er is zo enorm veel uitgevoerd op gebieden waar wij zo op achterliepen, en
zulke knappe innovatie projecten uitgevoerd waar we nog van staan te kijken
af en toe zie ik situaties op beeldmateriaal en archief dat me toch wel erg aan het denken zet.

Stel nou, stel.. dat de duitsers inderdaad in staat waren geweest om een doorbraak te forceren op het gebied
van anti zwaartekrachttech. Of zeer geavaceerde voortstuwing, door middel bv van een vacuum te creeren dat maar nieuwe lucht blijft aanzuigen tegen een ongelooflijke hoge snelheid waardoor een fan duizelingwekkende toerentallen haalt.. en ga zo door.

Tot nazi duitsland capituleerde. De amerikanen vonden de labaratoria en verscheepten het naar usa zeer geheim. Stel USSR zou de technologie ontdekken of iig van het bestaan er vanaf afweten, dan heb je een probleem. Daarnaast zou het ook echt wel intressant zijn om te onderzoeken zodat ze zich er hun voordeel mee kunnen doen.

Wat dan als het zou verklaren waarom er zoveel ufo sightings zij in amerika, en dat de modellen inderdaad veel veranderde omdat de amerikanen echt bezig zijn met het onderzoeken van de techniek. En het model nabouwden en het een evolutie onderging.

Ik speculeer niet graag over zoiets als dit omdat het over het algemeen als niet -waar wordt beschouwt. Maar wat nou dat is wel waar.. dat zou toch ja, wel logisch zijn en een boel verklaren. Er zijn gewoon toch te veel bewijzen dat er in ieder geval wel vliegende schotels zijn gespot, niet lang geleden was het de allereerste keer dat zelfs westeuropese luchtmachten ufo's zagen op hun radar, er f16's op af stuurden en die een ufo bevestigden. Die landen waren Nederland, en Belgie....

Ik ben vooral onder de indruk van dit filmpje, dat een hele reeks is.
Wat me wel aan het nadenken heeft gezet, er worden veel namen gebruikt en je ziet de 1e serie's dingen die wel gaan, waarvan je op de hoogte was, maar later krijg je temaken met projecten waar je nog nooit van hebt gehoord, maar wel onderbouwd wordt met technische tekeningen,foto's, Foto's van personen, en hun namen, en datum en tijd.

Veel kijkplezier, doorsta de 1e serie's even, vanaf deel 4 wordt het intressant. Delen duren steeds niet lang, en je verveelt je zeker niet.

have fun

http://www.youtube.com/watch?v=2HQ9iXQu3II&feature=related
pi_56274438
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:00 schreef Pumatje het volgende:
oke, ik heb net een aantal filmpjes bekeken en ik weet niet wat ik er uit moet opmaken.

Iedereen is bekend met de Hanebau's, en de VRIL projecten.

Ik heb daardoor een aantal ja, dingen door mijn hoofd spoken als theorieen.
Er is zo enorm veel uitgevoerd op gebieden waar wij zo op achterliepen, en
zulke knappe innovatie projecten uitgevoerd waar we nog van staan te kijken
af en toe zie ik situaties op beeldmateriaal en archief dat me toch wel erg aan het denken zet.

Stel nou, stel.. dat de duitsers inderdaad in staat waren geweest om een doorbraak te forceren op het gebied
van anti zwaartekrachttech. Of zeer geavaceerde voortstuwing, door middel bv van een vacuum te creeren dat maar nieuwe lucht blijft aanzuigen tegen een ongelooflijke hoge snelheid waardoor een fan duizelingwekkende toerentallen haalt.. en ga zo door.

Tot nazi duitsland capituleerde. De amerikanen vonden de labaratoria en verscheepten het naar usa zeer geheim. Stel USSR zou de technologie ontdekken of iig van het bestaan er vanaf afweten, dan heb je een probleem. Daarnaast zou het ook echt wel intressant zijn om te onderzoeken zodat ze zich er hun voordeel mee kunnen doen.

Wat dan als het zou verklaren waarom er zoveel ufo sightings zij in amerika, en dat de modellen inderdaad veel veranderde omdat de amerikanen echt bezig zijn met het onderzoeken van de techniek. En het model nabouwden en het een evolutie onderging.

Ik speculeer niet graag over zoiets als dit omdat het over het algemeen als niet -waar wordt beschouwt. Maar wat nou dat is wel waar.. dat zou toch ja, wel logisch zijn en een boel verklaren. Er zijn gewoon toch te veel bewijzen dat er in ieder geval wel vliegende schotels zijn gespot, niet lang geleden was het de allereerste keer dat zelfs westeuropese luchtmachten ufo's zagen op hun radar, er f16's op af stuurden en die een ufo bevestigden. Die landen waren Nederland, en Belgie....

Ik ben vooral onder de indruk van dit filmpje, dat een hele reeks is.
Wat me wel aan het nadenken heeft gezet, er worden veel namen gebruikt en je ziet de 1e serie's dingen die wel gaan, waarvan je op de hoogte was, maar later krijg je temaken met projecten waar je nog nooit van hebt gehoord, maar wel onderbouwd wordt met technische tekeningen,foto's, Foto's van personen, en hun namen, en datum en tijd.

Veel kijkplezier, doorsta de 1e serie's even, vanaf deel 4 wordt het intressant. Delen duren steeds niet lang, en je verveelt je zeker niet.

have fun

http://www.youtube.com/watch?v=2HQ9iXQu3II&feature=related
dat was ook een probleem de VS had speciale teams die duitse technologie moesten halen en zonodig vernietigen voordat de russen kwamen, overigens die horter lijkt wel heel erg veel op een ufo
pi_56274485
pi_56274525
Wat is er trouwens gebeurd na de oorlog met al die duitse bedrijven die zo ver voor lagen op de rest
pi_56275454
Leeggeplunderd door de amerikanen en de sovjets
Verwijderd door Admin.
pi_56275616
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nog meer

http://www.luft46.com/misc/sanger.html
Die link stond dus ook al in mijn post...
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd na de oorlog met al die duitse bedrijven die zo ver voor lagen op de rest
Zover ik weet is bijna iedereen met waardevolle kennis na de oorlog in Amerika, Engeland of Rusland gaan werken. Prototypen enzo zijn ook daar naartoe verscheept. Dus de kennis was voor een gedeelte wel weer uit Duitsland verdwenen. De Duitse luchtvaartindustrie is uiteindelijk na veel fusies in DASA terecht gekomen, wat vervolgens weer met enkele andere europeese bedrijven EADS (het (Nederlandse ) moederbedrijf van oa Airbus) is geworden.
pi_56275640
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:34 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Die link stond dus ook al in mijn post...
[..]

Zover ik weet is bijna iedereen met waardevolle kennis na de oorlog in Amerika, Engeland of Rusland gaan werken. Prototypen enzo zijn ook daar naartoe verscheept. Dus de kennis was voor een gedeelte wel weer uit Duitsland verdwenen. De Duitse luchtvaartindustrie is uiteindelijk na veel fusies in DASA terecht gekomen, wat vervolgens weer met enkele andere europeese bedrijven EADS (het moederbedrijf van oa Airbus) is geworden.
En Messerschmidt heeft na de oorlog nog een driewieler gemaakt.
Het concern Messerschmidt-Bolköw-Blohm maakte ook helicopters, maar weet niet of dat dezelfde Messerschmidt is
pi_56275913
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En Messerschmidt heeft na de oorlog nog een driewieler gemaakt.
Het concern Messerschmidt-Bolköw-Blohm maakte ook helicopters, maar weet niet of dat dezelfde Messerschmidt is
Ja, dat is hetzelfde bedrijf, na de oorlog mocht Duitsland een tijdje geen vliegtuigen meer maken, daarom is Messerschmidt maar autootjes gaan maken voor een korte tijd (welke overigens niet uit vliegtuigonderdelen bestaan zoals vaak wordt gedacht). In 1968 is het bedrijf gefuseerd met Bolköw en het jaar daarop met de vliegtuigdivisie van Blohm + Voss dus toen werd de naam Messerschmidt-Bolköw-Blohm. In 1989 is het bedrijf gekocht door Daimler en werd het in DASA geintegreerd. Dasa fuseerde vervolgens in 2000 met CASA en Aerospatiale-Matra tot EADS.
pi_56276535
Even een klein overzichtje wat er met de Duitse vliegtuigbouwers is gebeurd:
Arado Flugzeugwerke: gesloten (1945)
Blohm & Voss: gefuseerd met Messerschmitt-Bölkow tot Messerschmitt-Bölkow-Blohm (MBB) (1969), later ->DASA->EADS
BMW: totaal gestopt met vliegtuigen?
Daimler-Benz (DASA)->EADS
Dornier: In 1985 overgenomen door Daimler-Benz, echter geen onderdeel geworden van DASA, vervolgens in 1996 gedeeltelijk overgenomen door Fairchild, in 2002 failliet gegaan.
Focke-Wulf: gefuseerd met Weserflug tot Vereinigte Flugtechnische Werke (VFW), in 1981 overgemomen door Messerschmitt-Bölkow-Blohm (MBB), later ->DASA->EADS.
Gotha: Na WO2 weer teruggegaan naar het bouwen van oa trams in Oost-Duitsland.
Heinkel: In 1965 overgenomen door Vereinigte Flugtechnische Werke (VFW), later ->MBB->DASA->EADS.
Henschel: Is locomotieven gaan maken.
Horten: Zie Gotha. Van de broers is er een in Argentinië gaan werken, en daar onsuccesvol verder gegaan met het ontwikkelen van vliegtuigen en de andere is bij de Luftwaffe blijven werken.
Junkers: In 1968 Overgenomen door MBB, later ->DASA->EADS.
Messerschmitt: In 1968 gefuseerd met Bölkow , later ->MBB->DASA->EADS

[ Bericht 1% gewijzigd door vanOekelen op 24-01-2008 19:30:45 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 17:35:48 #129
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56279330
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heb je alleen 1e serie van 2 minuten gekeken?
of tot welk deel.

die ufo's zijn de Hanebau's , ze hadden ook het VRIL project.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:58:56 #130
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56286021
N.a.v. de mooie foto's even gegoogled op horten, daar kwam ik deze tegen:

http://www.nurflugel.com/(...)rten_nurflugels.html
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_56295963
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:35 schreef Pumatje het volgende:

[..]

heb je alleen 1e serie van 2 minuten gekeken?
of tot welk deel.

die ufo's zijn de Hanebau's , ze hadden ook het VRIL project.
2 het was iets te snel allemaal
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:02:43 #132
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56299132
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

2 het was iets te snel allemaal
jammer, je zou ze allemaal moeten bekijken. duurt ff maar staat echt intressante info over en zou graag horen wat anderen ervan vinden.
pi_56300428
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 14:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

jammer, je zou ze allemaal moeten bekijken. duurt ff maar staat echt intressante info over en zou graag horen wat anderen ervan vinden.
Interessante filmpjes.

Weet iemand hoe zo'n kanon op een trein heet die je in het begin van deel twee ziet? Was dat ook een prototype of zijn daar echt veel van gemaakt? Ik heb zo'n kanon wel eens eerder gezien maar ben de naam vergeten.
pi_56300461
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:06 schreef Gewas het volgende:

[..]

Interessante filmpjes.

Weet iemand hoe zo'n kanon op een trein heet die je in het begin van deel twee ziet? Was dat ook een prototype of zijn daar echt veel van gemaakt? Ik heb zo'n kanon wel eens eerder gezien maar ben de naam vergeten.
zijn maar een paar van gemaakt, vooral omdat ze nogal onhandig zijn in gebruik en bedoeld voor specifieke doelen (belegeringen).
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:28:43 #135
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56300860
niet alleen deel 2 bekijken, maar alle delen
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:50:34 #136
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56301278
zijn een aantal films in ontwikkeling waar mensen hier het van in de gaten moeten houden. ( trailers staan ernaast ) veel kijkplezier

weliswaar allemaal over wo1 maar maakt het niet minder intressant, ben blij dat we hier nu ook meer over gaan zien, als het maar niet verheerlijkt wordt, ik weet nog goed dat ik als kind, heeelemaal gek was van the young Indiana jones chronicles! en vooral de slag verdun, wauw zeg.. dat was echt gaaf. In die periode werd nederlands leger ook ingezet onder VN mandaat ergens in Oost europa, Ik begreep toen ook niet wat the big deal was als er 1 of 3 soldaten sneuvelde, dat kwam groot in het nieuws, tenslotte bij the indiana jones chronicles kwamen in die aflevering honderden soldaten om, net zoals in de boeken die ik las.. maargoed dat was dus omdat het een VN missie was.. leuk die jonge geest van een kind.

1. The Mills Bomb http://www.youtube.com/watch?v=rYeAqsCE--w&mode=related&search=

2. The 34th battalion http://www.youtube.com/watch?v=tUqj8xRh6Eg

3. Winter of 1914 http://youtube.com/watch?v=TSQrbQTn4EQ&feature=related

4. Blighty http://youtube.com/watch?v=YE14YPOdxiE&feature=related

5. Crossing the line ( ik weet nu niet of dit verhollywoode film gaat worden of een goede, maar de trailer belooft veel!! ) http://youtube.com/watch?v=DpTHFVBlm_A&feature=related

6. Last but certainly not least! Passchendaele! http://www.youtube.com/watch?v=ZS28Im0IQic&feature=related

allemaal even kijken! beloven heeeel wat

[ Bericht 5% gewijzigd door Pumatje op 25-01-2008 16:10:14 ]
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:25:33 #137
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56301963
Die filmpjes...damn. Indrukwekkend. En als het waar is dan kunnen ze Roswell etc. ook wel opdoeken..

Edit: en toen kwam ik bij deel 8. Lol...

[ Bericht 20% gewijzigd door AgLarrr op 25-01-2008 16:34:11 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_56302450
tvp
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_56304267
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:28 schreef Pumatje het volgende:
niet alleen deel 2 bekijken, maar alle delen
Ik heb ze allemaal gezien.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:01:12 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56309193
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Nog zo'n vreemde eend; wel gerealiseerd maar op zeer beperkte schaal.

[ afbeelding ]

Weinig info over te vinden. Dit geeft een beperkt beeld: http://www.militair.net/forum/viewtopic.php?t=1257

Basically 2 He 111's verbonden met een tussenstuk met motor om gliders te trekken.
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 16:56 schreef Pumatje het volgende:

[..]

onzinnig en dom project, erg vreemd zulke oplossingen zie ik de geallieerden eerder voor aan in een periode als 1942.
In tegendeel: om snel voorraden, 130 soldaten, twee trucks, of zelfs een 88mm Flak-kanon naar het front (aanvankelijk voor "Seelöwe") te kunnen brengen hadden de Duitsers een enorme glider, de Me321, ontwikkeld, maar ze hadden geen vliegtuig met voldoende vermogen om die glider te kunnen slepen. In het begin gebruikten ze 3 Bf110 vliegtuigen, maar dat bleek te gevaarlijk. De oplossing was om twee He111 bommenwerpers te koppelen tot de 5 motorige "Zwilling" die wel genoeg vermogen had.

De Glider werd doorontwikkeld tot de Me323 "Gigant" die 6 motoren had, en daarnaast vaak een achttal RATO-raketten om het hele zaakje van de grond te krijgen. Alhoewel de gemotoriseerde variant zeker voordelen had, had de zwever meer laadvermogen. De Me323 kon 100 troepen (of een vergelijkbare lading tot 15 ton) vervoeren, en was het zwaarste landvliegtuig van de hele Tweede Wereldoorlog. Het toestel was trouwens ook nog bewapend met 5 machinegeweren. Rond 1944 waren ze allemaal verloren gegaan in de strijd, het grootste deel tussenItalië en Noord-Afrika.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:05:35 #141
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56309318
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:00 schreef Pumatje het volgende:
mooie foto's
van de horten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een paar jaar geleden meldde in alt.binaries.pictures.aviation iemand dat ze in de VS bezig waren om die Horten weer op te knappen, naar static-display conditie. Het toestel was weliswaar uit elkaar gehaald, maar alles was nog wel compleet aanwezig. Daarna heb ik er helaas nooit meer iets over gehoord.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:09:34 #142
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56309404
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:00 schreef Pumatje het volgende:
(...)

(...)
Euh... Ik kan je verklappen dat er maar één land officieel direct heeft toegegeven achter een UFO aan te hebben gezeten, en dat is België. Nederland heeft officieel nooit aan een UFO-chase deelgenomen. Onofficieel ook niet trouwens. Of in ieder geval niet toen ik op dienst was. En ik heb ook nooit iets gezien op de radar.
- Privacy Matters
pi_56309442
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Euh... Ik kan je verklappen dat er maar één land officieel direct heeft toegegeven achter een UFO aan te hebben gezeten, en dat is België. Nederland heeft officieel nooit aan een UFO-chase deelgenomen. Onofficieel ook niet trouwens. Of in ieder geval niet toen ik op dienst was. En ik heb ook nooit iets gezien op de radar.
De VS ook in de jaren 50.
Ik heb iig wel verhalen gelezen van luchtmachtpiloten uit die tijd die achter UFO's aangingen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:36:14 #144
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56310039
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De VS ook in de jaren 50.
Ik heb iig wel verhalen gelezen van luchtmachtpiloten uit die tijd die achter UFO's aangingen.
De VS hebben dat pas in de jaren '90 toegegeven. Ook de Sovjets hebben achter UFOs aangezeten, en ook dat is pas in de jaren '90 toegegeven. De Belgen gaven het (op zijn laatst) de volgende ochtend al toe. Verschil is dat de Sovjets en de Amerikanen er in eerste instantie van uitgingen dat ze met technologie van de tegenpartij te maken hadden. De Belgen riepen direct UFO, wetend wat dat bij het publiek te weeg zou brengen (ondanks dat de term militiar-technisch juist was). Een Belgische collega van me schreef er zelfs een boek over.
- Privacy Matters
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:34:33 #145
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56313225
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

dan heb ik erg leuk materiaal voor je, het was toch echt een nederlandse officier die sprak, en ook nederlandse f-16 beelden ( vanuit de cockpit )

ik wist dat ik die site had moeten opslaan
had dat ook ooit op het nieuws gezien, en het is pas ehm. jaartje ofzo geleden geloof ik.
werkte je er toch nog ronald?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 15:17:52 #146
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_56319867
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:34 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dan heb ik erg leuk materiaal voor je, het was toch echt een nederlandse officier die sprak, en ook nederlandse f-16 beelden ( vanuit de cockpit )

ik wist dat ik die site had moeten opslaan
had dat ook ooit op het nieuws gezien, en het is pas ehm. jaartje ofzo geleden geloof ik.
werkte je er toch nog ronald?
Nee, ik ben tegen de herfst van 2000 vertrokken. Tot een jaar of twee geleden sprak ik nog regelmatig ex-collega's, sindsdien niet meer echt.

Mochtje het linkje vinden, kun je die dan in mijn PM-box droppen?
- Privacy Matters
pi_56365182
Messerschmidt P.1101

Dit vliegtuig was 80% af voordat de Amerikanen pas een week voor het einde van de oorlog in Europa het geheime complex vonden. De Duitsers hadden echter alle design data op microfilm gezet en verstopt. Tegen de tijd dat de Amerikanen hier achter kwamen bleek dat de Fransen de data al gevonden hadden.

Er is ook nog wat data in Zweden terecht gekomen waarmee Saab de Saab J29 gemaakt heeft:

De Amerikanen hebben het prototype afgemaakt en getest. Dit werd de Bell X-5:

Uiteindelijk zijn veel vernieuwingen in de F-86 Sabre terecht gekomen:

Focke Wulf TA 183

De Russen kregen de windtunnelmodellen en plannen voor dit vliegtuig in handen. Aangezien de meeste ingenieurs van Focke Wulf echter in westerse handen gevallen waren, hebben ze niet veel gedaan met dit model.

Focke Wulf Design III

De Russen hebben dit ontwerp in handen gekregen.
De MiG-9 heeft verassend veel weg van dit ontwerp:
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:38:44 #148
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56375936
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:28 schreef Metalex het volgende:
Wat al die vage voorstellen gemeen hebben is een totaal gebrek aan realiteitszin iig . Meer bedoeld om de Führer blij te maken dan om een constructieve bijdrage aan de oorlogsmachine te leveren.
"Met logica kom je van A naar B, met verbeelding kom je overal"
pi_56397251
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:38 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

"Met logica kom je van A naar B, met verbeelding kom je overal"
Ik wilde niet zeggen dat het pure onzin is, mijn punt is meer dat de aardig gevorderde status van dit soort projecten belachelijk is. Bij het ontwerpen komen er altijd vreemde, vage en tegelijk mogelijk vernieuwende ideeën naar voren. En die kunnen zeer constructief zijn, maar in een uiteindelijk voorstel voor een tank of vliegtuig moet ook worden gekeken naar de haalbaarheid. En daar is hier een gebrek aan, niet dat alles hier per se onmogelijk is, maar wel dat het in het Duitsland van toen onhaalbaar was en meer bedoeld was om zoals ik al zei de Führer blij te maken en enige houvast naar een Endsieg te behouden.
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:49:59 #150
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56539114
valt opzich goed mee hoor.
Speer zorgde ervoor door herstructuering van het productiesysteem dat de productie in 1944 ten opzichte van 1942 verviervoudigd kon worden.

Is toch heel wat en zegt genoeg.
pi_56693276
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:49 schreef Pumatje het volgende:
valt opzich goed mee hoor.
Speer zorgde ervoor door herstructuering van het productiesysteem dat de productie in 1944 ten opzichte van 1942 verviervoudigd kon worden.
En toch was het niet genoeg. Mede dankzij de Duitse gewoonte om altijd maar alles door te ontwikkelen en steeds weer met nieuwe ideeën op de proppen te komen, die niet echt nodig waren. Hoeveel Pz4's, Panthers, FW190's en Me 262's hadden ze wel niet kunnen bouwen als ze zich niet met al die dwaze projecten gingen bezighouden? Overengineering heeft de Duitsers de das om gedaan. Natuurlijk zaten er geniale staaltjes techniek tussen, maar het Duitse leger zou toch meer gebaat zijn met meer kwantiteit, en ook met praktische, eenvoudig te gebruiken, te onderhouden en de repareren wapentuig.

Als je een Tiger in het veld hebt, heb je ook een hele workshop nodig om het ding in het gevecht te houden. Een logistieke nachtmerrie. Een Sherman of T-34 waren ten eerste veel minder complex, ten tweede veel minder duur om te bouwen en ten derde veel betrouwbaarder.
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:36:19 #152
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56706425
Heb je ook helemaal gelijk in en dat ben ik ook met je eens.

Hitler had moeten luisteren naar zijn Generale staf.
Het programma van vernieuwing en vergroting van het het leger zou in 1942 klaar zijn.

ze hadden nog even moeten wachten.
pi_56706762
Ehm Duitsland was helemaal niet voorbereid op een langdurige oorlog. Zo hadden ze geen strategische bommenwerpers.
Duitsland verloor o.a. omdat ze niet genoeg benzine hadden en niet genoeg manschappen. Ze hadden een heleboel tanks en vliegtuigen gemaakt in 1944, maar niet voldoende getrainde personen om de boel te bemannen.

Kijk maar eens naar hoeveel materieel de russen konden inzetten en ondanks enorme verliezen weer aanvullen. Duitsland kon gewoonweg niet zoveel manschappen op de been brengen. Hun productie was grotendeels afhankelijk van dwangarbeiders.

Het Ardennen offensief is bv vastgelopen omdat er geen brandstof meer was voor de tanks.

Duitse piloten kregen weinig vlieguren omdat er een brandstof tekort was. Ook was er onvoldoende tijd om ze goed op te leiden. Gevolg was dat onvoldoende getrainde piloten de lucht in gestuurd werden en makkelijk werden neergehaald.
Door hun luchtoverwicht konden de geallieerden de infrastructuur voor de Duitsers zodanig ontregelen dat de Duitsers onvoldoende gemechaniseerde troepen konden aanvoeren naar het front.
Zodoende zijn ze in Bretagne doorgebroken en was het front in het westen verloren voor de Duitsers.

Duitse tanks waren superieur aan de westerse en de Panther en Tiger 2 konden zich prima meten met de T34. In Normandie was een kill-ratio van 1:10 voor de Duitse tanks!

Technologie was een goede optie voor de Duitsers. Als ze de ME262 al in 1942 als jager hadden kunnen inzetten was hen een hoop bombardementen gespaard gebleven. Met een langeafstandsbommenwerper hadden ze de russische industrie achter de oeral kunnen treffen.

Ik denk dat Duitsland uiteindelijk toch verloren had aangezien het een uitputtingsoorlog (weer) zou verliezen en anders hadden ze misschien wel een mooie paddestoel op Hamburg gegooid en was het ook over en schluss voor de moffen.

Wat ik niet begrijp is waarom de westerse geallieerden niet de T34 in licentie gebouwd hebben ipv die zwakke eigen tanks. Dan waren ze misschien wel met kerst in Berlijn en was er een hoop ellende bespaard gebleven.
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:35:37 #154
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56708664
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:51 schreef Nr.G het volgende:
Ehm Duitsland was helemaal niet voorbereid op een langdurige oorlog. Zo hadden ze geen strategische bommenwerpers.
Duitsland verloor o.a. omdat ze niet genoeg benzine hadden en niet genoeg manschappen. Ze hadden een heleboel tanks en vliegtuigen gemaakt in 1944, maar niet voldoende getrainde personen om de boel te bemannen.

Kijk maar eens naar hoeveel materieel de russen konden inzetten en ondanks enorme verliezen weer aanvullen. Duitsland kon gewoonweg niet zoveel manschappen op de been brengen. Hun productie was grotendeels afhankelijk van dwangarbeiders.

Het Ardennen offensief is bv vastgelopen omdat er geen brandstof meer was voor de tanks.

Duitse piloten kregen weinig vlieguren omdat er een brandstof tekort was. Ook was er onvoldoende tijd om ze goed op te leiden. Gevolg was dat onvoldoende getrainde piloten de lucht in gestuurd werden en makkelijk werden neergehaald.
Door hun luchtoverwicht konden de geallieerden de infrastructuur voor de Duitsers zodanig ontregelen dat de Duitsers onvoldoende gemechaniseerde troepen konden aanvoeren naar het front.
Zodoende zijn ze in Bretagne doorgebroken en was het front in het westen verloren voor de Duitsers.

Duitse tanks waren superieur aan de westerse en de Panther en Tiger 2 konden zich prima meten met de T34. In Normandie was een kill-ratio van 1:10 voor de Duitse tanks!

Technologie was een goede optie voor de Duitsers. Als ze de ME262 al in 1942 als jager hadden kunnen inzetten was hen een hoop bombardementen gespaard gebleven. Met een langeafstandsbommenwerper hadden ze de russische industrie achter de oeral kunnen treffen.

Ik denk dat Duitsland uiteindelijk toch verloren had aangezien het een uitputtingsoorlog (weer) zou verliezen en anders hadden ze misschien wel een mooie paddestoel op Hamburg gegooid en was het ook over en schluss voor de moffen.

Wat ik niet begrijp is waarom de westerse geallieerden niet de T34 in licentie gebouwd hebben ipv die zwakke eigen tanks. Dan waren ze misschien wel met kerst in Berlijn en was er een hoop ellende bespaard gebleven.

er zijn veel meer redenen waarom Duitsland de oorlog verloren heeft.
En die jij opnoemt zijn gewoon consequenties van strategische fouten waar het in de 1e plaats om draaide.

De Lange afstands bommewerper pastte totaal niet in de Nazi Oorlogs doctrine en daarom ook niet op schaal ingezet, lange afstandsbommenwerper of niet, daar heeft het echt niet aan gelegen.

De T-34 werd niet in licentie geproduceerd omdat daar politieke en economische haken en ogen aan zaten, zie jij het al gebeuren? De USA erkende de soviet unie pas enkele jaren voor de oorlog.

Er waren genoeg potentiele manschappen, zo is er een erg grote fout gemaakt door Hitler door de bewoners van Oost europa nog slechter te behandelen dan de Soviets deden, als ze zich hadden geplaatst als "bevrijders" konden ze milioenen bij hun wehrmacht voegen, Goebbels en andere stafleden hebben vaak op hun knieeen bij hitler gezeten om dit feit, maar nee dat waren Untermenschen en niets waard.

Het gehele ardennenoffensief was een aanflluiting en een soort van 3e kopie van het schlieffenplan, luchtsteun was er niet en er was weinig benzine, weinig manschappen, weinig materiaal, was gedoemd om te mislukken, tal van andere factoren zijn daar de oorzaak van geweest. De Duitse tanks konden zich individueel meten aan de Panther, maar strategisch totaal niet, de panther is ook gewoon een T34 kopie.
pi_56714095
Duitsland is namelijk te vroeg met oorlog begonnen en moet ook veel tegenstanders tegen vechten.

De leger waren namelijk niet volledig klaar. Wel zijn ze technische supiereur dan rest de wereld.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:11:48 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56714517
Komt er nog 1 kijken.

niveau zakt beetje van het topic steeds

daarnaast is dit allemaal offtopic.
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:30:31 #157
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_56721149
ik weet niet meer of deze website al gepost was maar hier kan je veel plaatjes vinden:

http://www.aeronautics.ru(...)ons_wwii/page_01.htm

Japans kamikaze vliegtuig
  zaterdag 16 februari 2008 @ 03:08:42 #158
188877 Stupendous76
pi_56765241
Ik ben nog wat bestanden aan het doornemen en ik kom dit boek tegen:

link
Repent, Pray, Forgive
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:09:09 #159
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56768133

de rheintochter....

knap ding, maar ze hadden geloof ik ook een hittezoekende, infrarood zoekende.. iets in die richting.

zoiets als de wasserfal

als we nu het topic bekijken hebben we allemaal al erg veel kunnen vinden en er zitten indrukwekkende onderdelen tussen, vinden jullie niet?

En dit is wat we WEL op internet vinden kunnen, er is altijd een gedeelte wat geheim blijft

[ Bericht 45% gewijzigd door Pumatje op 16-02-2008 12:14:34 ]
pi_56768794
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:09 schreef Pumatje het volgende:
[ afbeelding ]

de rheintochter....

knap ding, maar ze hadden geloof ik ook een hittezoekende, infrarood zoekende.. iets in die richting.

zoiets als de wasserfal [ afbeelding ]

als we nu het topic bekijken hebben we allemaal al erg veel kunnen vinden en er zitten indrukwekkende onderdelen tussen, vinden jullie niet?

En dit is wat we WEL op internet vinden kunnen, er is altijd een gedeelte wat geheim blijft
Vind ik ook. En ik ben blij dat er zo veel reacties op dit topic zijn. Bedankt voor alle reacties allemaal.
pi_56769120
Ook zeer vooruitstrevend; een ruimtespiegel.

maandag 18 februari 2008 @ 15:54:12 #162
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56816214
Mooi topic dit.. blijft toch iets mystieks en fascinerend die ontwikkelingen van Hitler Duitsland.

Arado Ar E.555-1 American Bomber Project

Bachem Natter interceptor

Flettner Kolibri FL265

Fw190 Turbojet

(twijfel zelf over de echtheid van deze foto)

Focke Wulf Jet Interceptor

Junckers EF009

Lippische Li. P13A (met ramjet!)

Messerschmit 609

Me263A

Me309

me264 (klopt dit wel? lijkt op de B29)

Me P1111

Me P1106

Me 262 Nightfighter 3 zits

Me "Libere"

Henschel P75

Skoda-Kauba P.14-01 Ramjet Interceptor

Sack AS6 V1

Sombold So344
  maandag 18 februari 2008 @ 16:04:59 #163
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56816447
Land Wasser Schlepper

Gepanzerte Mannschaftstransportwagen Kätzchen

Kugelblitz

Brumbär

Grille 170mm kanon

RammPanzer

Mineraumer

(Allkett)
(Krupp)
  maandag 18 februari 2008 @ 16:12:36 #164
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56816642
Geen duitser, maar wilde jullie deze russische vliegende tank niet onthouden.
pi_56816689
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:12 schreef Prosac het volgende:
Geen duitser, maar wilde jullie deze russische vliegende tank niet onthouden.
[ afbeelding ]
Vloog dat ding ook echt? En is dat een T-34 tank?
  maandag 18 februari 2008 @ 16:47:48 #166
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56817463
nee en ja
  maandag 18 februari 2008 @ 17:41:41 #167
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56818505
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:47 schreef Pumatje het volgende:
nee en ja
stimmt.. overgrote deel van mijn plaatjes is slechts concept.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 00:00:43 #168
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56828646
ik vermoed zelfs dat die vliegende t-34 gewoon een overijverige modelbouwer is geweest met een set van een t-34 en een f-15 ofzo..
pi_59516109
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:04 schreef Prosac het volgende:
Land Wasser Schlepper
[ afbeelding ]

Gepanzerte Mannschaftstransportwagen Kätzchen
[ afbeelding ]

Kugelblitz
[ afbeelding ]

Brumbär
[ afbeelding ]

Grille 170mm kanon
[ afbeelding ]

RammPanzer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mineraumer

[ afbeelding ] (Allkett)
[ afbeelding ] (Krupp)
170 mm kanon
pi_59516200
De Duitsers waren hun tijd in sommige opzichten ver vooruit
pi_59537512
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:10 schreef Dementor het volgende:
De Duitsers waren hun tijd in sommige opzichten ver vooruit
ja echt heel ver.. Heb ik opzich respect voor .
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 21 september 2008 @ 16:39:45 #172
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_61802413
die ruimtespiegel, wat wouden ze daarmee bereiken?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_61802585
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef kevin33 het volgende:
ik gok de zon focussen om zo dingen te verbranden
  zondag 21 september 2008 @ 19:11:15 #174
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_61805680
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef kevin33 het volgende:
Volgens mij was het nooit de bedoeling om het als wapen te gebruiken, maar om zonlicht te reflecteren en daarmee delen van Europa te verlichten. De toepassingen zijn legio: het slagveld verlichten, maar ook steden, rampgebieden, industriele gebieden, etc.
- Privacy Matters
pi_61808856
Geen gebrek aan creativiteit bij de Duitsers (Y)
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert
pi_62614818
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 00:00 schreef Pumatje het volgende:
ik vermoed zelfs dat die vliegende t-34 gewoon een overijverige modelbouwer is geweest met een set van een t-34 en een f-15 ofzo..
T34 en SU25. Toch is het niet geheel uit de lucht gegrepen:
Antonov A40:
pi_62617516
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:17 schreef Nr.G het volgende:

[..]

T34 en SU25. Toch is het niet geheel uit de lucht gegrepen:
Antonov A40:
[ afbeelding ]

Hoe krijg je dat ding in godsnaam in de lucht
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:14:21 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62622559
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef EricT het volgende:

[..]

POWERRRR!!
- Privacy Matters
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:16:03 #179
188877 Stupendous76
pi_62622608
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef EricT het volgende:

[..]

Repent, Pray, Forgive
pi_62622747
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

POWERRRR!!

Danoontje
pi_62638935
Het is een zweefvliegtuig, dus die trek je met een ander vliegtuig. De Russen gebruikten een zware bommenwerper. Deze had moeite hem in de lucht te houden en aangezien er geen ze sterkere vliegtuigen hadden is het project gecancelled. De tank landde overigens goed en na verwijderen van de vleugels en staart reed hij gewoon terug naar zijn basis.

De Engelsen hebben ook een vliegende tank ontwikkeld, maar het terug halen van de vleugels vonden ze te onpraktisch.

Hierna zijn ze doorgegaan met ontwikkelen van grote zweefvliegtuigen waar tanks in konden. Deze zijn veelvuldig gebruikt, o.a. bij Arnhem.
pi_62650926
Zag deze in Brothers in Arms rijden:

Half Track met FLAK 88

Kon er alleen niet veel over vinden op internet...
pi_62652788
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:52 schreef jslavenburg het volgende:

[ afbeelding ]

Half Track met FLAK 88

Weet niet of ik dat ding zo praktisch vind, waren wel betere platforms voor het 88 geschut
pi_62652934
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:13 schreef EricT het volgende:

[..]

Weet niet of ik dat ding zo praktisch vind, waren wel betere platforms voor het 88 geschut
Als je er een stuk of 30 hebt, heb je wel een mooie, mobiele Anti Air Squadron.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:19:56 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62652955
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:44 schreef Nr.G het volgende:
Het is een zweefvliegtuig, dus die trek je met een ander vliegtuig. De Russen gebruikten een zware bommenwerper. Deze had moeite hem in de lucht te houden en aangezien er geen ze sterkere vliegtuigen hadden is het project gecancelled. De tank landde overigens goed en na verwijderen van de vleugels en staart reed hij gewoon terug naar zijn basis.

De Engelsen hebben ook een vliegende tank ontwikkeld, maar het terug halen van de vleugels vonden ze te onpraktisch.
[ afbeelding ]
Hierna zijn ze doorgegaan met ontwikkelen van grote zweefvliegtuigen waar tanks in konden. Deze zijn veelvuldig gebruikt, o.a. bij Arnhem.
[ afbeelding ]
Hamilcars hebben voor zover ik weet geen tanks meegenomen naar Arnhem. Het zwaarste dat de britten in Arnhem hadden was een Brencarrier, een licht rupsvoertuig.
quote:
Twenty-eight Hamilcars were involved (13 on 17th and 15 on 18th). They were flown from Tarrant Rushton by pilots of C Squadron.

Those on the First Lift carried 17 pounder guns/ Morris Artillery tractors and Bren Carriers.

Two turned over on the soft ground with loss of life and load. A third, carrying two Bren Carriers, had a hard landing on the railway embankment. The Carriers shot out through the nose. One went straight into action, the other being salvaged later.

The Second Lift gliders again carried guns/tractors and Bren Carriers. One had to cast off, soon after take-off, when its tug developed engine trouble. The glider landed safely at Chilbolton airfield and was transfeered to the third lift. A second ditched in the English Channel when its tug developed engine trouble. Pilots and all but two of the passengers were rescued.

The glider which was transferred to the Third Lift made it as far as Belgium, when the tow rope broke. It landed near Ghent. The pilots and passengers unloaded the gun and tractor and drove as far as Nijmegen, where they could make no further progress.

bron
- Privacy Matters
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:30:14 #186
123743 Gryphonne
Ancient guardian
pi_62662611
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:52 schreef jslavenburg het volgende:

[ afbeelding ]

Half Track met FLAK 88

Tis ook een zeldzaam voertuig. Er zijn er in '39 en '40 slechts 25 van gebouwd. De officiele benaming voor het voertuig is overigens 8,8cm FlaK18 auf Zugkraftwagen 18t.
pi_62663917
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:30 schreef Gryphonne het volgende:

[..]

Tis ook een zeldzaam voertuig. Er zijn er in '39 en '40 slechts 25 van gebouwd. De officiele benaming voor het voertuig is overigens 8,8cm FlaK18 auf Zugkraftwagen 18t.
Dank je

pi_63013840
Ik ga maar eens een shotje maken met de camera komende dagen. (heb geen scanner)

Gaat over militaire voertuigen op basis van de VW Kever. Zijn wel wat proto's van geweest. De Kubelwagen en de Schwimmwagen zijn natuurlijk wel massaal geproduceerd dus die laat ik voor wat ze zijn.
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:15:41 #189
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_63043757
Geweldig topic dit! Reuze interessant
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63051428

Prototype uit 1938 van Porsche Type 62. 985cc 4-cilinder luchtgekoelde boxermotor.
Door zijn beperkte bodemvrijheid ging het model niet in productie. (model op basis van de Kever)

2 prototype’s Porsche Type 62. (model op basis van de Kever)

Type 128, een verlengde Schwimmwagen. (amfibie-voertuig) Te rijden met twee- en vierwielaandrijving. Door zijn langere wielbasis en grote omvang minder succesvol dan de ‘normale’ Schwimwagen Type 166. (modellen op basis van de Kever)

Kubelwagen Type 155, een halfrupsauto. (basis is Kever)

Type 877, beter bekend als Kommandeurwagen. Tussen 1942 en 1944 gebouwd. (667 exemplaren) Vierwielaandrijving. Op de weg was deze wagen nauwelijk te besturen, omdat de overbrengingsverhoudingen in de 2 differentielen niet overeenkwamen. (viscokoppelingen bestonden nog niet) Tevens centreerden de voorwielen zich niet automatisch, zodat na een bocht het stuur weer in de rechtuit-stand teruggebracht moest worden. (1131cc luchtgekoelde boxermotor van 25pk) (basis is Kever)

Kubelwagen en vierwielaangedreven Kever uitgerust met hout-gasgeneratoren. Gebouwd ivm benzineschaarste. (1944) (Basis is Kever)
pi_63051525
Heb nog een leuke ervan in frankrijk gezien:

Foto:

zaterdag 8 november 2008 @ 17:45:58 #192
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_63071490
Panzerkampfwagen VI Tiger (P)

Van deze tank zijn er maar 5 gemaakt, waarvan er 1 heeft gevochten aan het Oostfront.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2008 13:28:37 ]
  zondag 9 november 2008 @ 13:20:20 #194
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63072273
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
Type 877, beter bekend als Kommandeurwagen.
[..]
(1131cc luchtgekoelde boxermotor van 25pk) (basis is Kever)
Is dat gewoon dezelfde motor als de standaard kever, of een speciaal ontwikkelde?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63075530
Standaard 1200 motor van de kever. Maar in de loop der tijd kreeg die wel steeds meer inhoud en pk. (zodat je ook meer van een 1200 kan spreken. Sterkste officiele motor in een kever is een 1600 (1600cc). (komt voor in de Kever 1303 en 1302S) Zelfde motor die in de VW busjes zaten. Verder had je nog de 1300 en de 1500.
  zondag 9 november 2008 @ 16:30:50 #196
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63077520
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:41 schreef Gewas het volgende:
Panzerkampfwagen VI Tiger (P)

[ afbeelding ]

Van deze tank zijn er maar 5 gemaakt, waarvan er 1 heeft gevochten aan het Oostfront.
ik ken niets van dit ding...
pi_63098700
Er waren twee fabrikanten die prototypes voor de PzKpfw VI maakten, Porsche en Henschel. Ze hadden dezelfde turret van Krupp.
Die foto was het prototype van Porsche. Je ziet hem ook staan links van de tank met zwarte hoed.
Henschel had een beter prototype en deze werd dan ook gekozen voor serieproduktie en werd de Tiger zoals je hem kent.
pi_63215713
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:22:39 #199
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63225398
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:23:57 #200
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64394972
Hoort misschien niet echt hier, maar kan niet echt een toepasselijker topic vinden.
Maar wel geinig. Gebruiksaanwijzing voor de Panther uit 1944
Maar dan dus in fabel uitvoering, met plaatjes en rijmpjes. Panther Fibel:
http://www.panther1944.de/Panther/fibel/vowo.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')