abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:05:18 #101
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56238178
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dit is echt appels en peren

Nederland en Belgie waanden zich veilig door middel van een Politieke keuze en beleid, dat staat compleet los van de strijdkrachten of het militaire denken.

De maginot linie was nutteloos, je zegt het zelf al.. ze waanden zich door een militair bouwwerk veilig, dat zat zo hoog dat gevoel dat de legerleiding zich onschendbaar achtte.. dus een flop van een militair denken.

En als ze er omheen waren gegaan hadden ze het wel aangepakt zoals het belgische fort eben emael met minimale verliezen.....

De russen zijn ook onschendbaar omdat ze gewoon reserves hebben waar jij moet ophouden met tellen dus ze konden en kunnen het zich permitteren om af te gaan wachten. De fransen niet.

Dus nogmaals, franse leger
Je hebt gelijk dat men geen andere zaken nodig had "omdat" die forten er stonden.
Maar die zijn er daarna ook nog genoeg gemaakt (de Atlantikwall, de NAVO-bunkers, de atoombunkers).
Tegenwoordig weliswaar niet meer om een oorlog te overwinnen, maar om na de (atoom)oorlog weer naar buiten te gaan niet dat er dan veel meer van de aarde over zal zijn...
Bunkers kunnen een hele grote waarde hebben: bijv. Eben-Emael. De Duitsers hadden dit fort vrij hard nodigals alternatief mocht hun hoofdroute het niet halen. Maginot idem, te gevaarlijk om aan te vallen.

De discussie over het Franse leger is al eerder gevoerd en daaruit kwam naar voren dat het Franse leger zeker wel wat voorstelt. Alleen showen ze dat niet of wordt het niet geaccepteerd als feit.
Maar dit moet eigenlijk naar het centrale topic.

OT:
Die Japanse sub staat hier met een eigen pagina.
De Duitse Type XXI-duikboten kan je dan trouwens ook noemen.
Nog eentje: - een radio-kanon
Meer op deze pagina. Met name de vliegtuigen: het zijn veel tekeningen en ik kan er niet zo veel van terug vinden op het net, maar het ziet er allemaal heel erg interessant uit.
Op deze site staan ook geheime wapens.

Heel veel Duitse ontwerpen waren vaak al in de testfase (er zijn dus exemplaren van gebouwd en die zijn ook gebruikt). Niet echt science-fiction dus, maar heel veel wel terug te vinden in "westerse/geallieerde" "uitvindingen". De 'echte' ontwikkelingen zijn het toepassen van computers en tegenwoordig dan het robotiseren, maar eigenlijk hebben de Duitse oorlogsvoering en Duitse ontwerpen de gehele moderne oorlogsvoering beïnvloed gevormd.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:16:18 #102
188877 Stupendous76
pi_56238591
En omdat ik firefox gebruik i.c.m. no-script, is de layout behoorlijk verpest. Zo zit bijvoorbeeld de edit-knop achter die mooi-gekleurde-knoppen en moet ik dus een nieuw bericht posten.
Hier gaat het off-topic verder, in dit topic gaarne fantastische (geheime) Duitse ontwerpen.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 23 januari 2008 @ 03:17:30 #103
172648 HDNHNK
Il qui vu a la nord
pi_56241809
las net dat de Maginot-linie zgn. onneembaar zou zijn, maar voor zover ik weet zijn de Duitsers onder Heinrici weldegelijk (tijdens de oorlog) door de linie heen gebroken.
verder heeft de Gaulle niet gek veel meer gedaan dan de aanbevelingen van Liddell Hart opgevolgd (net als Guderian met z'n Achtung! Panzer!)
Like a rolling thunder, distant and passed
my fart flew away, after being gassed
flying up in the air, a flock of birds harassed
it dispersed in the wind, scenting unsurpassed
  woensdag 23 januari 2008 @ 03:26:57 #104
172648 HDNHNK
Il qui vu a la nord
pi_56241831
om preciezer te zijn op 14 juni 1940 brak Heinrici door de Maginot-linie als bevelhebber van 12e Armeegruppe
Like a rolling thunder, distant and passed
my fart flew away, after being gassed
flying up in the air, a flock of birds harassed
it dispersed in the wind, scenting unsurpassed
pi_56248224
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 03:17 schreef HDNHNK het volgende:
las net dat de Maginot-linie zgn. onneembaar zou zijn, maar voor zover ik weet zijn de Duitsers onder Heinrici weldegelijk (tijdens de oorlog) door de linie heen gebroken.
verder heeft de Gaulle niet gek veel meer gedaan dan de aanbevelingen van Liddell Hart opgevolgd (net als Guderian met z'n Achtung! Panzer!)
zover ik weet zijn ze er met een aangepast von schliefen plan om heen getrokken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:09:56 #106
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56248420
Ja, goed.

Die doorbraak die jij noemt is op de zwakste plek van de hele maginot linie ontstaan, bijna niet noemenswaardig. Kijk, je begrijpt mij verkeerd als je hebt begrepen dat de maginot linie nooit is aangevallen. Natuurlijk wel, het zou ook onlogisch zijn als dit niet gebeurd zou zijn.

Het is natuurlijk begrijpelijk dat als ergens een bedreiging ontstaat je daar voorzorgsmaatregelen voor moet nemen zodat de bedreiging kan worden geminimaliseerd. In andere woorden, doordat Legergroep C tegenover de maginot linie bleef staan, konden franse troepen worden vastgehouden zodat legergroepen A en B door Belgie,Frankrijk en Nederland konden stoten.

Legergroep C ondernam 4 of 5 offensieven. 14 juni inderdaad 12earmeegruppe brak door het allerzwakste punt, bij Saarbrucken , daarna op 3 andere punten doorbroken op de sterkere punten en dit gebeurde allemaal in een later stadium van het offensief. Troepen werden simpelweg vastgehouden daar en dat is ironisch. Toen eenmaal heel frankrijk al in puin lag was het enkel het opruimen van legereenheden bij de maginot linie

Aangezien een verdedigingslinie als de maginot juist bedoelt is om de vijandelijke troepen vast te houden en zo niet inzetbaar op andere gebieden te maken..

hier gebeurde juist het omgekeerde.

Conclusie, Maginot linie is nutteloos, dom, debiel en ik vind het verschrikkelijk hoe die franse soldaten gestreden hebben tot hun dood maar door een verschrikkelijke legerleiding vaak voor niets zijn gestorven.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:10:39 #107
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56248438
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 03:26 schreef HDNHNK het volgende:
om preciezer te zijn op 14 juni 1940 brak Heinrici door de Maginot-linie als bevelhebber van 12e Armeegruppe
Toen Parijs al gevallen was en men het boeltje omsingeld had, kunst.
Ik ga naar huis.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:12:18 #108
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56248481
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zover ik weet zijn ze er met een aangepast von schliefen plan om heen getrokken
He?

Ja ze zijn er ook omheengetrokken, dat heette nou plan: Fall Gelb

Maginot linie werd aangevallen durende plan : Fall Rott
pi_56248496
quote:
DFS346 Mach Buster Project
Length : 11.65m
Wing Span: 8.98m
Hight : 3.50m
Wing Area : 20.00 Square Meter
All-Up Weight : 2,270Kg
Engine : HWK 109/509D X 2
Max Speed : 2,760Km/h
Service Ceiling : 30,500m
Crew : 1

wtf
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_56248660
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef Pumatje het volgende:

[..]

He?

Ja ze zijn er ook omheengetrokken, dat heette nou plan: Fall Gelb

Maginot linie werd aangevallen durende plan : Fall Rott
als je goed kijkt is dat plan niet zo heel veel anders dan het wo1 von schliefen plan.

overigens

http://www.strange-mecha.com/german/luftvaffe/saenger/Saenger.htm
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:20:05 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56250144
ja, goed heeft wel wat overeenkomsten inderdaad. Maar zijn best vaag.

en die link van je..

gaat echt te ver
ik twijfel ook aan de echtheid ervan. Net zoals dat radio kanon , wat moet het voorstellen.

De afbeelding

is in ieder geval post Gangarin, want daarvoor wist helemaal niemand hoe de stratosfeer eruit zou zien.

[ Bericht 23% gewijzigd door Pumatje op 23-01-2008 14:25:18 ]
pi_56250572
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:20 schreef Pumatje het volgende:
ja, goed heeft wel wat overeenkomsten inderdaad. Maar zijn best vaag.

en die link van je..

gaat echt te ver
ik twijfel ook aan de echtheid ervan. Net zoals dat radio kanon , wat moet het voorstellen.

De afbeelding

[ afbeelding ]
is in ieder geval post Gangarin, want daarvoor wist helemaal niemand hoe de stratosfeer eruit zou zien.
kunt dat gokken en zo gek om dat te voorspellen si het niet de ruimte is zwart de lucht lijkt al blauw op hoge hoogte dus van zwart naar blauw.

overigens was het een geluids kanon als ik het goed las, het kanw el de VS gebruiken het ook in irak
  woensdag 23 januari 2008 @ 16:49:35 #113
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56253692
tuurlijk kan het

Het object zal vast een idee zijn geweest uit de 40iger jaren, maar de afbeelding kan dat bijna niet zijn.

De ontwerpstijl is te geavanceerd, de stroomlijning van het object is nagenoeg perfect en hoe het is vormgegeven lijkt meer een ontwerp uit de jaren 60. Er weinig detail voor een sketch van die tijd, alles is ook integraal zo te zien. Geen moeren, kleppen, klinkers te zien.

tekening is naar mijn mening post wo2 in ieder geval.

wel erg intressant ding.
pi_56255446
Hier nog wat fototjes van die sanger en horten (weliswaar in het Spaans ofzo)
pi_56258244
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef Chiwakka het volgende:
Hier nog wat fototjes van die sanger en horten (weliswaar in het Spaans ofzo)
En hier en hier ook nog wat meer info over de Sänger / Silbervogel.
  woensdag 23 januari 2008 @ 23:43:04 #116
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56264955
prachtig zeg, ding is dus gegarandeerd getest in tunnels e.d

Ik sta er elke keer van te kijken, ikben overtuigd
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:00:33 #117
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56265392
mooie foto's
van de horten

ik hoop dat ze herbouwd zijn inmiddels, of dat er aan begonnen is.

de horten bomber met 6 jetmotoren heb ik geen foto's van kunnen vinden helaas

[ Bericht 2% gewijzigd door Pumatje op 24-01-2008 00:06:52 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:08:29 #118
188877 Stupendous76
pi_56265544
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:00 schreef Pumatje het volgende:
mooie foto's
van de horten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ik hoop dat ze herbouwd zijn inmiddels, of dat er aan begonnen is.

de horten bomber met 6 jetmotoren heb ik geen foto's van kunnen vinden helaas
Geen foto's, wel deze pagina die over Hortens en de familie Horten gaat. De drie broers zouden als eerste ook composietmaterialen hebben gebruikt in de luchtvaart.
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:17:59 #119
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56265684
dat weten ze ( nog ) niet he

ze twijfelen of het aangebracht werd tegen bescherming van vijandelijk vuur, stealth eigenschappen of simpelweg een manier om een substituut te vinden aangezien destijds Duitsland beschikte over geen andere materialen..

ze maakten een mengsel van houtskool, zaagsel en lijm.

wat ik wel heb geleerd
is dat als je lijm vermengd met zaagsel, het sterkere eigenschappen krijgt.
  donderdag 24 januari 2008 @ 01:00:27 #120
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56266348
oke, ik heb net een aantal filmpjes bekeken en ik weet niet wat ik er uit moet opmaken.

Iedereen is bekend met de Hanebau's, en de VRIL projecten.

Ik heb daardoor een aantal ja, dingen door mijn hoofd spoken als theorieen.
Er is zo enorm veel uitgevoerd op gebieden waar wij zo op achterliepen, en
zulke knappe innovatie projecten uitgevoerd waar we nog van staan te kijken
af en toe zie ik situaties op beeldmateriaal en archief dat me toch wel erg aan het denken zet.

Stel nou, stel.. dat de duitsers inderdaad in staat waren geweest om een doorbraak te forceren op het gebied
van anti zwaartekrachttech. Of zeer geavaceerde voortstuwing, door middel bv van een vacuum te creeren dat maar nieuwe lucht blijft aanzuigen tegen een ongelooflijke hoge snelheid waardoor een fan duizelingwekkende toerentallen haalt.. en ga zo door.

Tot nazi duitsland capituleerde. De amerikanen vonden de labaratoria en verscheepten het naar usa zeer geheim. Stel USSR zou de technologie ontdekken of iig van het bestaan er vanaf afweten, dan heb je een probleem. Daarnaast zou het ook echt wel intressant zijn om te onderzoeken zodat ze zich er hun voordeel mee kunnen doen.

Wat dan als het zou verklaren waarom er zoveel ufo sightings zij in amerika, en dat de modellen inderdaad veel veranderde omdat de amerikanen echt bezig zijn met het onderzoeken van de techniek. En het model nabouwden en het een evolutie onderging.

Ik speculeer niet graag over zoiets als dit omdat het over het algemeen als niet -waar wordt beschouwt. Maar wat nou dat is wel waar.. dat zou toch ja, wel logisch zijn en een boel verklaren. Er zijn gewoon toch te veel bewijzen dat er in ieder geval wel vliegende schotels zijn gespot, niet lang geleden was het de allereerste keer dat zelfs westeuropese luchtmachten ufo's zagen op hun radar, er f16's op af stuurden en die een ufo bevestigden. Die landen waren Nederland, en Belgie....

Ik ben vooral onder de indruk van dit filmpje, dat een hele reeks is.
Wat me wel aan het nadenken heeft gezet, er worden veel namen gebruikt en je ziet de 1e serie's dingen die wel gaan, waarvan je op de hoogte was, maar later krijg je temaken met projecten waar je nog nooit van hebt gehoord, maar wel onderbouwd wordt met technische tekeningen,foto's, Foto's van personen, en hun namen, en datum en tijd.

Veel kijkplezier, doorsta de 1e serie's even, vanaf deel 4 wordt het intressant. Delen duren steeds niet lang, en je verveelt je zeker niet.

have fun

http://www.youtube.com/watch?v=2HQ9iXQu3II&feature=related
pi_56274438
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:00 schreef Pumatje het volgende:
oke, ik heb net een aantal filmpjes bekeken en ik weet niet wat ik er uit moet opmaken.

Iedereen is bekend met de Hanebau's, en de VRIL projecten.

Ik heb daardoor een aantal ja, dingen door mijn hoofd spoken als theorieen.
Er is zo enorm veel uitgevoerd op gebieden waar wij zo op achterliepen, en
zulke knappe innovatie projecten uitgevoerd waar we nog van staan te kijken
af en toe zie ik situaties op beeldmateriaal en archief dat me toch wel erg aan het denken zet.

Stel nou, stel.. dat de duitsers inderdaad in staat waren geweest om een doorbraak te forceren op het gebied
van anti zwaartekrachttech. Of zeer geavaceerde voortstuwing, door middel bv van een vacuum te creeren dat maar nieuwe lucht blijft aanzuigen tegen een ongelooflijke hoge snelheid waardoor een fan duizelingwekkende toerentallen haalt.. en ga zo door.

Tot nazi duitsland capituleerde. De amerikanen vonden de labaratoria en verscheepten het naar usa zeer geheim. Stel USSR zou de technologie ontdekken of iig van het bestaan er vanaf afweten, dan heb je een probleem. Daarnaast zou het ook echt wel intressant zijn om te onderzoeken zodat ze zich er hun voordeel mee kunnen doen.

Wat dan als het zou verklaren waarom er zoveel ufo sightings zij in amerika, en dat de modellen inderdaad veel veranderde omdat de amerikanen echt bezig zijn met het onderzoeken van de techniek. En het model nabouwden en het een evolutie onderging.

Ik speculeer niet graag over zoiets als dit omdat het over het algemeen als niet -waar wordt beschouwt. Maar wat nou dat is wel waar.. dat zou toch ja, wel logisch zijn en een boel verklaren. Er zijn gewoon toch te veel bewijzen dat er in ieder geval wel vliegende schotels zijn gespot, niet lang geleden was het de allereerste keer dat zelfs westeuropese luchtmachten ufo's zagen op hun radar, er f16's op af stuurden en die een ufo bevestigden. Die landen waren Nederland, en Belgie....

Ik ben vooral onder de indruk van dit filmpje, dat een hele reeks is.
Wat me wel aan het nadenken heeft gezet, er worden veel namen gebruikt en je ziet de 1e serie's dingen die wel gaan, waarvan je op de hoogte was, maar later krijg je temaken met projecten waar je nog nooit van hebt gehoord, maar wel onderbouwd wordt met technische tekeningen,foto's, Foto's van personen, en hun namen, en datum en tijd.

Veel kijkplezier, doorsta de 1e serie's even, vanaf deel 4 wordt het intressant. Delen duren steeds niet lang, en je verveelt je zeker niet.

have fun

http://www.youtube.com/watch?v=2HQ9iXQu3II&feature=related
dat was ook een probleem de VS had speciale teams die duitse technologie moesten halen en zonodig vernietigen voordat de russen kwamen, overigens die horter lijkt wel heel erg veel op een ufo
pi_56274485
pi_56274525
Wat is er trouwens gebeurd na de oorlog met al die duitse bedrijven die zo ver voor lagen op de rest
pi_56275454
Leeggeplunderd door de amerikanen en de sovjets
Verwijderd door Admin.
pi_56275616
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nog meer

http://www.luft46.com/misc/sanger.html
Die link stond dus ook al in mijn post...
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd na de oorlog met al die duitse bedrijven die zo ver voor lagen op de rest
Zover ik weet is bijna iedereen met waardevolle kennis na de oorlog in Amerika, Engeland of Rusland gaan werken. Prototypen enzo zijn ook daar naartoe verscheept. Dus de kennis was voor een gedeelte wel weer uit Duitsland verdwenen. De Duitse luchtvaartindustrie is uiteindelijk na veel fusies in DASA terecht gekomen, wat vervolgens weer met enkele andere europeese bedrijven EADS (het (Nederlandse ) moederbedrijf van oa Airbus) is geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')