Je hebt gelijk dat men geen andere zaken nodig had "omdat" die forten er stonden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:25 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit is echt appels en peren
Nederland en Belgie waanden zich veilig door middel van een Politieke keuze en beleid, dat staat compleet los van de strijdkrachten of het militaire denken.
De maginot linie was nutteloos, je zegt het zelf al.. ze waanden zich door een militair bouwwerk veilig, dat zat zo hoog dat gevoel dat de legerleiding zich onschendbaar achtte.. dus een flop van een militair denken.
En als ze er omheen waren gegaan hadden ze het wel aangepakt zoals het belgische fort eben emael met minimale verliezen.....
De russen zijn ook onschendbaar omdat ze gewoon reserves hebben waar jij moet ophouden met tellen dus ze konden en kunnen het zich permitteren om af te gaan wachten. De fransen niet.
Dus nogmaals, franse leger
zover ik weet zijn ze er met een aangepast von schliefen plan om heen getrokkenquote:Op woensdag 23 januari 2008 03:17 schreef HDNHNK het volgende:
las net dat de Maginot-linie zgn. onneembaar zou zijn, maar voor zover ik weet zijn de Duitsers onder Heinrici weldegelijk (tijdens de oorlog) door de linie heen gebroken.
verder heeft de Gaulle niet gek veel meer gedaan dan de aanbevelingen van Liddell Hart opgevolgd (net als Guderian met z'n Achtung! Panzer!)
Toen Parijs al gevallen was en men het boeltje omsingeld had, kunst.quote:Op woensdag 23 januari 2008 03:26 schreef HDNHNK het volgende:
om preciezer te zijn op 14 juni 1940 brak Heinrici door de Maginot-linie als bevelhebber van 12e Armeegruppe
He?quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zover ik weet zijn ze er met een aangepast von schliefen plan om heen getrokken
quote:DFS346 Mach Buster Project
Length : 11.65m
Wing Span: 8.98m
Hight : 3.50m
Wing Area : 20.00 Square Meter
All-Up Weight : 2,270Kg
Engine : HWK 109/509D X 2
Max Speed : 2,760Km/h
Service Ceiling : 30,500m
Crew : 1
als je goed kijkt is dat plan niet zo heel veel anders dan het wo1 von schliefen plan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
He?
![]()
Ja ze zijn er ook omheengetrokken, dat heette nou plan: Fall Gelb
Maginot linie werd aangevallen durende plan : Fall Rott
kunt dat gokken en zo gek om dat te voorspellen si het niet de ruimte is zwart de lucht lijkt al blauw op hoge hoogte dus van zwart naar blauw.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:20 schreef Pumatje het volgende:
ja, goed heeft wel wat overeenkomsten inderdaad. Maar zijn best vaag.
en die link van je..
gaat echt te ver![]()
ik twijfel ook aan de echtheid ervan. Net zoals dat radio kanon , wat moet het voorstellen.
De afbeelding
[ afbeelding ]
is in ieder geval post Gangarin, want daarvoor wist helemaal niemand hoe de stratosfeer eruit zou zien.
En hier en hier ook nog wat meer info over de Sänger / Silbervogel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:13 schreef Chiwakka het volgende:
Hier nog wat fototjes van die sanger en horten (weliswaar in het Spaans ofzo)
Geen foto's, wel deze pagina die over Hortens en de familie Horten gaat. De drie broers zouden als eerste ook composietmaterialen hebben gebruikt in de luchtvaart.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:00 schreef Pumatje het volgende:
mooie foto's
van de horten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik hoop dat ze herbouwd zijn inmiddels, of dat er aan begonnen is.
de horten bomber met 6 jetmotoren heb ik geen foto's van kunnen vinden helaas
dat was ook een probleem de VS had speciale teams die duitse technologie moesten halen en zonodig vernietigen voordat de russen kwamen, overigens die horter lijkt wel heel erg veel op een ufoquote:Op donderdag 24 januari 2008 01:00 schreef Pumatje het volgende:
oke, ik heb net een aantal filmpjes bekeken en ik weet niet wat ik er uit moet opmaken.
Iedereen is bekend met de Hanebau's, en de VRIL projecten.
Ik heb daardoor een aantal ja, dingen door mijn hoofd spoken als theorieen.
Er is zo enorm veel uitgevoerd op gebieden waar wij zo op achterliepen, en
zulke knappe innovatie projecten uitgevoerd waar we nog van staan te kijken
af en toe zie ik situaties op beeldmateriaal en archief dat me toch wel erg aan het denken zet.
Stel nou, stel.. dat de duitsers inderdaad in staat waren geweest om een doorbraak te forceren op het gebied
van anti zwaartekrachttech. Of zeer geavaceerde voortstuwing, door middel bv van een vacuum te creeren dat maar nieuwe lucht blijft aanzuigen tegen een ongelooflijke hoge snelheid waardoor een fan duizelingwekkende toerentallen haalt.. en ga zo door.
Tot nazi duitsland capituleerde. De amerikanen vonden de labaratoria en verscheepten het naar usa zeer geheim. Stel USSR zou de technologie ontdekken of iig van het bestaan er vanaf afweten, dan heb je een probleem. Daarnaast zou het ook echt wel intressant zijn om te onderzoeken zodat ze zich er hun voordeel mee kunnen doen.
Wat dan als het zou verklaren waarom er zoveel ufo sightings zij in amerika, en dat de modellen inderdaad veel veranderde omdat de amerikanen echt bezig zijn met het onderzoeken van de techniek. En het model nabouwden en het een evolutie onderging.
Ik speculeer niet graag over zoiets als dit omdat het over het algemeen als niet -waar wordt beschouwt. Maar wat nou dat is wel waar.. dat zou toch ja, wel logisch zijn en een boel verklaren. Er zijn gewoon toch te veel bewijzen dat er in ieder geval wel vliegende schotels zijn gespot, niet lang geleden was het de allereerste keer dat zelfs westeuropese luchtmachten ufo's zagen op hun radar, er f16's op af stuurden en die een ufo bevestigden. Die landen waren Nederland, en Belgie....
Ik ben vooral onder de indruk van dit filmpje, dat een hele reeks is.
Wat me wel aan het nadenken heeft gezet, er worden veel namen gebruikt en je ziet de 1e serie's dingen die wel gaan, waarvan je op de hoogte was, maar later krijg je temaken met projecten waar je nog nooit van hebt gehoord, maar wel onderbouwd wordt met technische tekeningen,foto's, Foto's van personen, en hun namen, en datum en tijd.
Veel kijkplezier, doorsta de 1e serie's even, vanaf deel 4 wordt het intressant. Delen duren steeds niet lang, en je verveelt je zeker niet.
have fun
http://www.youtube.com/watch?v=2HQ9iXQu3II&feature=related
Die link stond dus ook al in mijn post...quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nog meer
http://www.luft46.com/misc/sanger.html
Zover ik weet is bijna iedereen met waardevolle kennis na de oorlog in Amerika, Engeland of Rusland gaan werken. Prototypen enzo zijn ook daar naartoe verscheept. Dus de kennis was voor een gedeelte wel weer uit Duitsland verdwenen. De Duitse luchtvaartindustrie is uiteindelijk na veel fusies in DASA terecht gekomen, wat vervolgens weer met enkele andere europeese bedrijven EADS (het (Nederlandsequote:Op donderdag 24 januari 2008 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd na de oorlog met al die duitse bedrijven die zo ver voor lagen op de rest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |