Ik heb eind vorig jaar ook geinformeerd naar de Europa-dekking. Ik steek elke dag 2 keer 100 km door België heen voor woon-werkverkeer, en nu blijkt dus dat dat NIET gedekt is qua vervangend vervoer en dergelijke. Europadekking blijkt dus specifiek te gaan om vakantievervoer: dagje uit, onderweg naar vakantie, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:46 schreef Djarum het volgende:
Ben ook lid, het volledige pakket. met vervangende auto in het buitenland.
in mijn geval duurde het dus wel langer, en was ik ontzettend blij met die vervangende autoquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:37 schreef Mikkie het volgende:
Als ik het zo zie zijn de meesten wel lid.
Ik twijfel zelf even over die Europa-toevoeging. Ik ga niet heel vaak naar het buitenland, maar als ik er ben sluit ik geen aparte reisverzekering af want heb al een doorlopende zonder extra vervoer. Denk dat ik maar Europa neem met vervangend vervoer in het buitenland. Maar voor die vijf euro kan ik eigenlijk dan ook wel vervangend vervoer in NL nemen. Maar ja, van de andere kant: de WW adverteert dat 9 v/d 10 auto's na kleine reparatie weer verder kan, dus wat is de kans dat je in NL vervangend vervoer nodig hebt?
zou je voor die 10e keer dan niet gwn een lullige 5 euro extra uitgeven?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:37 schreef Mikkie het volgende:
Als ik het zo zie zijn de meesten wel lid.
Ik twijfel zelf even over die Europa-toevoeging. Ik ga niet heel vaak naar het buitenland, maar als ik er ben sluit ik geen aparte reisverzekering af want heb al een doorlopende zonder extra vervoer. Denk dat ik maar Europa neem met vervangend vervoer in het buitenland. Maar voor die vijf euro kan ik eigenlijk dan ook wel vervangend vervoer in NL nemen. Maar ja, van de andere kant: de WW adverteert dat 9 v/d 10 auto's na kleine reparatie weer verder kan, dus wat is de kans dat je in NL vervangend vervoer nodig hebt?
Van de ene kant wel, van de andere kant wil ik eerst de voorwaarden graag weten... vaak zijn die zo geformuleerd dat je vijf euro over de balk tieft omdat je er amper aanspraak op kan maken...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:38 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
zou je voor die 10e keer dan niet gwn een lullige 5 euro extra uitgeven?
In dat geval... mijn karretje wordt dit jaar 11, dus geheel onverstandig zal het inderdaad niet zijn...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:38 schreef Berkery het volgende:
Ik heb ook een abbo, alleen voor NL geloof ik. Twee keer nodig gehad, allebei de keren vlak nadat ik een 'nieuwe' auto had gekocht; eerste keer dynamo kapot, zodat ik op de A28 reed met twee waxinelichtjes als koplampen, de tweede keer een lege tank omdat de benzinemeter verkeerd om aangesloten was, ofzo, de meter stond in ieder geval helemaal naar rechts.
De hulp bestond de eerste keer uit wat stroom voor de accu zodat ik nog thuis kon komen en gesleept worden naar de Esso, 500 meter verderop. Maar het rijdt wel lekkerder, zeker als je in een auto van 10 jaar oud rijdt.
Zelf zit ik te overwegen om lid te worden bij een wegenwacht.quote:
Naar mijn weten sluit je een wegenwachtservice af voor jou als persoon, niet voor een specifieke autoquote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:32 schreef Party_P het volgende:
Hmmm ik zou misschien in aanmerking kunnen komen voor de jongeren korting, maar....de auto waar ik dagelijks inrijdt staat op naam van me oma (en zij rijdt er niet meer in). Kan ik dan de ANWB korting vergeten of hoe zit dat?
Ja ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen, maar aangezien ik half leesblind ben, wordt ik daar niet bepaald wijs uit
Daar zijn al eerder topic's over geopend.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:10 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Zelf zit ik te overwegen om lid te worden bij een wegenwacht.
Wat is je ervaring met Route Mobiel?
je kenteken staat genoteerd bij de ANWB, daar word ook naar gevraagd, en dat is ook de auto die geholpen is, tenminste dat werd mij verteldquote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
Naar mijn weten sluit je een wegenwachtservice af voor jou als persoon, niet voor een specifieke autoDe jongerenkorting is zodat ze makkelijker klanten kunnen werven; als jij als jongere lid wordt dan blijf je ook wel lid (gaan zij vanuit) en betaal je over een paar jaar het volle pond (wat nog altijd redelijk is). En jongeren zullen natuurlijk sneller lid moeten worden, omdat ze in oudere auto's rijden over het algemeen en ze ook minder uit te geven hebben voor als er wel iets misgaat. Je sluit zoiets af als rijbewijsbezitter, niet als autobezitter
(Althans, ik kan me niets herinneren dat ik wat in moest vullen over mijn auto.)
Het is persoonsgebonden, maar er word wel naar je kenteken gevraagd bij het inroepen van hulpquote:Rechthebbende
De persoon die Wegenwacht® Woonplaats
Service of Wegenwacht® Nederland Service
afneemt. De services van de Wegenwacht®
zijn persoonsgebonden. De naam van de
rechthebbende staat vermeld op de ANWB
Lidmaatschapskaart.
Wie heeft recht op service van
de Wegenwacht?
7.1 Iedere rechthebbende op de services van de
Wegenwacht heeft als bestuurder van een
motorvoertuig recht op hulp bij pech onder
de voorwaarde dat:
a. het motorvoertuig dat de rechthebbende bestuurt
eigendom is van de rechthebbende; óf
b. het betreffende motorvoertuig door de rechthebbende
wordt gebruikt op grond van een
lease-overeenkomst, bruikleenovereenkomst
of een huurovereenkomst.
7.2 Als de rechthebbende aan zijn partner of een
volgens het bevolkingsregister inwonend
kind toestemming geeft zijn motorvoertuig
te gebruiken, kan de rechthebbende het recht
op service van de Wegenwacht tijdelijk aan
hem of haar overdragen (hierna te noemen
de gemachtigde partner/het gemachtigde
kind). Het recht op service van de Wegenwacht
kan niet aan anderen worden overgedragen.
De/het gemachtigde partner/kind
heeft in dat geval, gedurende de periode van
de tijdelijke overdracht, voor het motorvoertuig
van de rechthebbende recht op hulp
onder de volgende voorwaarden:
a. het kenteken van het motorvoertuig dat
wordt bestuurd door de gemachtigde partner/
het gemachtigde kind moet op naam
zijn gesteld van de rechthebbende; én
b. de gemachtigde partner/het gemachtigde
kind moet op de plaats en op het moment
dat hulp wordt ingeroepen, de geldige lidmaatschapskaart
en het geldige kentekenbewijs
van het motorvoertuig, beide op naam
van de rechthebbende, kunnen tonen;c voor de gemachtigde partner/het gemachtigde
kind gelden bij het inroepen van en het
recht op service van de Wegenwacht dezelfde
verplichtingen en voorwaarden als die welke
gelden voor de rechthebbende, voorzover
hiervan in de voorwaarden niet uitdrukkelijk
wordt afgeweken. Het gemachtigde kind
heeft geen recht op vervangend vervoer bestaande
uit een vervangend motorvoertuig.
Dat vraag ik me dus ook af. De auto waar ik in rijdt staat officieel op naam van me oma. Ik heb altijd alle papieren bij mij, dus zodra ik de wegenwacht nodig zou hebben, kan ik de papieren van de auto tonen, terwijl het eigenlijk niet mijn auto is. Wordt ik dan alsnog geholpen?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:31 schreef Hyperdude het volgende:
Je hebt gelijk.
Ik ging uit van een kentekenhouder en Wegenwachtlid met meerdere auto's
De vraag was, lees ik nu, over de situatoe als een NIET-kentekenhouder maar wel WW-lid, wordt geholpen
Ik ben zelf altijd geholpen en dan maakte het niet uit of ik met mijn eigen auto was of met de auto van iemand anders.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:25 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. De auto waar ik in rijdt staat officieel op naam van me oma. Ik heb altijd alle papieren bij mij, dus zodra ik de wegenwacht nodig zou hebben, kan ik de papieren van de auto tonen, terwijl het eigenlijk niet mijn auto is. Wordt ik dan alsnog geholpen?
Sorry, maar ik ben nou eenmalig niet goed in lezen
Ja dus.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:25 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. De auto waar ik in rijdt staat officieel op naam van me oma. Ik heb altijd alle papieren bij mij, dus zodra ik de wegenwacht nodig zou hebben, kan ik de papieren van de auto tonen, terwijl het eigenlijk niet mijn auto is. Wordt ik dan alsnog geholpen?
chillz he de verzekering oplichtenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:25 schreef Party_P het volgende:
[..]
Precies. Beetje op internet zoeken, vraagbaak erbij. Lukt allemaal wel met wat tijd als ie voor de deur staat. Maar ben je ook handig genoeg om het langs de snelweg te doenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:11 schreef Ridocar het volgende:
Geen lid. Ik heb m'n huidige auto (BMW 316i E30) net een week. Daarvoor had ik een VW Polo 6N met mobiliteitsgarantie. Zolang ik geen problemen heb met m'n hok vind ik het best. Ik ben geen monteur, maar ik ben handig genoeg om de meeste probleempjes zelf op te lossen.
ik heb al meer dan 40x lags de snelweg gestaan maar dan om een mede kever of dergelijke te helpen zelf nog nooit stil gestaanquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Precies. Beetje op internet zoeken, vraagbaak erbij. Lukt allemaal wel met wat tijd als ie voor de deur staat. Maar ben je ook handig genoeg om het langs de snelweg te doen
Even zelf met startkabels opladen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 04:22 schreef AryaMehr het volgende:
Even een vraagje mensen:
Ik heb ongeveer 2 weken geleden pech gehad met mijn auto in de buurt van Utrecht. Aangezien ik nog geen lid was van de ANWB en ik toch echt naar huis moest (Zwolle) heb ik maar de ANWB opgebeld en ben dan ook meteen lid geworden. Bij aankomst constateerden ze dat mijn dynamo kapot is. Ze hebben uiteindelijk de accu weer opgeladen waardoor ik net mijn huis kon bereiken. Inmiddels heb ik zelf al een nieuwe dynamo aangeschaft maar het probleem is dat mijn auto nu niet meer start en ik toch echt naar een garage moet om mijn dynamo te vervangen. Kan ik de ANWB bellen en vragen of ze nog 1 keer mijn accu kunnen opladen waardoor ik toch bij een garage kan komen.
Alvast bedankt.
Zoek iemand in de buurt met startkabels of haal je accu eruit en leg hem aan de oplader. 't Is natuurlijk niet echt slim...als je weet dat je dynamo kapot is er toch twee weken mee doorrijden.quote:Op woensdag 11 juni 2008 04:22 schreef AryaMehr het volgende:
Even een vraagje mensen:
Ik heb ongeveer 2 weken geleden pech gehad met mijn auto in de buurt van Utrecht. Aangezien ik nog geen lid was van de ANWB en ik toch echt naar huis moest (Zwolle) heb ik maar de ANWB opgebeld en ben dan ook meteen lid geworden. Bij aankomst constateerden ze dat mijn dynamo kapot is. Ze hebben uiteindelijk de accu weer opgeladen waardoor ik net mijn huis kon bereiken. Inmiddels heb ik zelf al een nieuwe dynamo aangeschaft maar het probleem is dat mijn auto nu niet meer start en ik toch echt naar een garage moet om mijn dynamo te vervangen. Kan ik de ANWB bellen en vragen of ze nog 1 keer mijn accu kunnen opladen waardoor ik toch bij een garage kan komen.
Alvast bedankt.
Herkenbaarquote:Op woensdag 11 juni 2008 10:45 schreef JoostPayne het volgende:
Ik ben nu al bijna 3 jaar lid van de ANWB gewoon de basis dingen is meer dan genoeg voor mij. Heb ze wel 2 keer nodig gehad een keer trapte ik door de koppeling heen. De laatste keer was een vriendin zo snugger geweest om haar sleutels in de auto te laten liggen.
Op een TomTom kun je gewoon de naam zien van de straat waar je bent. Heb je mischien een aldi navigatie systeem in plaats van een echte?quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Ik heb zelfs gezegd dat ik eventueel coordinaten kon doorgeven via de TomTom die we bij hadden, maar zij had hier niks aan en was veels te ingewikkeld ofzo..
Nee dus, misschien dat jij een aldi tomtom hebt maar als je een echte had (en die ook gebruikt) dan weet je dat niet alle straten benoemd zijn in dat ding, vooral verbindingswegen buiten de bebouwde kom.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:06 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Op een TomTom kun je gewoon de naam zien van de straat waar je bent. Heb je mischien een aldi navigatie systeem in plaats van een echte?
OT: Ben lid van de WW, europa + woonplaats. Heb een kever uit '77 dus neem het zekere voor het onzekere.
Nee, dat kan niet. Dan zul je toch echt tot morgen moeten wachten en bij een garage/fastfitter langs moeten gaan.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Weet iemand of je via de ANWB ook een nieuwe accu kunt regelen? Ik heb een nieuwe nodig, eigenlijk vandaag nog.
Tuurlijk kan dat wel. Die hebben ze bij zich hoor. Je moet em alleen wel dokkenquote:Op zondag 15 juni 2008 15:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Dan zul je toch echt tot morgen moeten wachten en bij een garage/fastfitter langs moeten gaan.
Het zal je verbazen hoe sommige mensen met autopech bij hun auto staan. Gezellig met het hele gezin plus hond op de vluchtstrook bivakkerenquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Vervolgens vraagt ze ons eerst van de weg te gaan en veilig ergens te gaan staan...Alsof ik midden op de weg met haar zou bellen..
Kan, gisteren deed mn Bella het niet meer omdat de accu overleden was, anwb erbij, accu doorgemeten en meteen een nieuwe erin (incl. 3 jaar garantiequote:Op zondag 15 juni 2008 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Weet iemand of je via de ANWB ook een nieuwe accu kunt regelen? Ik heb een nieuwe nodig, eigenlijk vandaag nog.
Wat is eigenlijk het extra voordeel van een internationale reis en kredietbrief tov Wegenwacht Europa?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:03 schreef SilentChaos het volgende:
ANWB nederlandservice heb ik, zonder woonplaats
Voor de vakanties sluit ik wel een reis en kridietbrief af
Volgens mij kan je een kredietbrief voor een periode (je vakantie) afsluiten. Wat (in mijn geval) voordeliger is dan het hele jaar europaservice aangezien ik zelden met de auto buiten NL komquote:Op zondag 15 juni 2008 19:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het extra voordeel van een internationale reis en kredietbrief tov Wegenwacht Europa?
punt is vaak dat je niet alle gereedschap altijd bij je hebt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:11 schreef Ridocar het volgende:
Geen lid. Ik heb m'n huidige auto (BMW 316i E30) net een week. Daarvoor had ik een VW Polo 6N met mobiliteitsgarantie. Zolang ik geen problemen heb met m'n hok vind ik het best. Ik ben geen monteur, maar ik ben handig genoeg om de meeste probleempjes zelf op te lossen.
Weet je nog waar het was? Ik zou wel eens een niet benoemde straat in tomtom willen vindenquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:13 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Nee dus, misschien dat jij een aldi tomtom hebt maar als je een echte had (en die ook gebruikt) dan weet je dat niet alle straten benoemd zijn in dat ding, vooral verbindingswegen buiten de bebouwde kom.
Routemobiel is gewoon een netwerk van afsleepbedrijven.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:36 schreef Repeat het volgende:
Routemobiel is echt epic pauper, wacht maar tot je ze nodig hebt
ik heb ze van de winter 1 keer nodig gehad, ze waren er binnen 15minuten en hadden mijn auto zo weer aan de praat..dus mijn ervaring is goed....quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:36 schreef Repeat het volgende:
Routemobiel is echt epic pauper, wacht maar tot je ze nodig hebt
in het algemeen kunnen ze niks. Het zijn domme slepers. Slimme truukjes om je weer op weg te helpen doen ze niet, en ze komen gelijk al met een sleepwagen aanrijdenquote:Op woensdag 18 juni 2008 06:05 schreef heavenstar het volgende:
[..]
ik heb ze van de winter 1 keer nodig gehad, ze waren er binnen 15minuten en hadden mijn auto zo weer aan de praat..dus mijn ervaring is goed....![]()
Probleem is alleen dat je auto dealer onderhouden moet zijn volgens het boekje en ook de APK enzo bij de dealer gebeurd moet zijn.quote:Op zondag 15 juni 2008 21:56 schreef Matel het volgende:
Ik ben geen lid, maar heb wel een Nissan Card: http://www.nissan.nl/home(...)3RCRD.html?ln=/nl_NL
Goedkoper dan de wegenwacht
Daar heb je weer gelijk in. Maar zolang mijn auto in de garantie zit zal hij toch onderhoud krijgen bij de dealer. Komende 4 jaar dus nog zeker geen ANWB wegenwacht voor mijquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:03 schreef Mikkie het volgende:
Probleem is alleen dat je auto dealer onderhouden moet zijn volgens het boekje en ook de APK enzo bij de dealer gebeurd moet zijn.
Juist bij oudere auto's is het beter deze door de dealer te laten onderhouden. De dealer weet precies wat er met de auto moet gebeuren. Ik heb hem dagelijks nodig voor woon-werk verkeer (100KM per dag) en betrouwbaarheid staat voorop.quote:Op woensdag 18 juni 2008 10:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je auto dealer onderhouden moet zijn volgens het boekje en ook de APK enzo bij de dealer gebeurd moet zijn.
In dat geval haak ik al af, mijn elf jaar oude auto heeft geen dealeronderhoud nodig maar kan ook naar de universele garage 10 km verderop, scheelt minstens de helft in prijs.
Ik hoop voor je dat je dan ook lid bent geworden van de wegenwachtquote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:41 schreef Renesite het volgende:
ANWB geworden, ledenactie... Ga van het zomer naar Zuid-France dus mot maar he.
ja, met vervangend vervoer enzoquote:Op zondag 22 juni 2008 15:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je dan ook lid bent geworden van de wegenwacht
manuren betaal je niet, het enige wat je betaalt zijn eventuele extra onderdelen. Stel dat er een bougiekabel wordt vervangen, dan moet je die ter plekke afrekenen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef zooke het volgende:
Wat zijn de extra kosten als de wegenwacht komt om je auto te maken.
Dan doel ik op materiaal kosten,man uren enz enz
Bij oudere auto's is het meestal enkel slijtage. Mijn auto gaat binnenkort ook voor een grote beurt weg, worden meteen de remblokken e.d. vervangen. Verder is er niks aan de hand. En of ik dat nou bij de dealer laat doen of bij de universele garage, er wordt olie vervangen etc, de beurt is hetzelfde. Alleen is het tarief bij de dealer een stuk hoger.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 19:21 schreef Matel het volgende:
[..]
Juist bij oudere auto's is het beter deze door de dealer te laten onderhouden. De dealer weet precies wat er met de auto moet gebeuren. Ik heb hem dagelijks nodig voor woon-werk verkeer (100KM per dag) en betrouwbaarheid staat voorop.
En gek genoeg waardeert de wegenwacht het dan wel weer als ze zo'n auto mogen repareren. Al is het maar tijdelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef SilentChaos het volgende:
En daar komt nog eens bij, als ik bij de dealer met m'n 22 jaar oude wagen aankomen weten ze er echt geen raad mee, die techniek kennen ze al bijna niet meer...![]()
Het eerste wat ze zeggen is: waar zit de stekker om hem uit te lezen?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:20 schreef SilentChaos het volgende:
Heeft'ie van z'n eigenaar, da's ook een naaimachine
Vervangend vervoer heb ik ook, maar volgens mij alleen in Europa (buiten NL), kan dat? Of is dan automatisch NL ook erbij? Hier in NL heb ik eigenlijk altijd wel iemand die ik kan bellen namelijk...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef rival het volgende:
wegenwacht met vervangend vervoer is wel zo handig.
afgelopen zaterdag reden wij in een opel omega richting belgie....
die stopte bij utrecht... met anderhalf uur hadden we een andere auto en konden we verder
Durf ik niet te zeggen ik ben geen lid, zat bij iemand in de auto.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vervangend vervoer heb ik ook, maar volgens mij alleen in Europa (buiten NL), kan dat? Of is dan automatisch NL ook erbij? Hier in NL heb ik eigenlijk altijd wel iemand die ik kan bellen namelijk...
Je kan inderdaad, vervangend vervoer in EU hebben zonder NL.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vervangend vervoer heb ik ook, maar volgens mij alleen in Europa (buiten NL), kan dat? Of is dan automatisch NL ook erbij? Hier in NL heb ik eigenlijk altijd wel iemand die ik kan bellen namelijk...
quote:Op woensdag 3 maart 2010 07:21 schreef xaban06 het volgende:
Gister ANWB Wegenwacht® Europa Service afgesloten, echter nu ik dit topic lees vraag ik me af:
Ik ben 1x per week in Belgie, gezien de ervaringen hier heb ik dus niks aan 'Europa Service' omdat dat bedoelt is voor reizen en niet voor wekelijks bezoek oid?
Mja, niet dat ik ooit stil ben komen te staan. Rij al jaren heen en weer, nooit iets gebeurd, maar je weet het maar nooit en je zal zien dat ze je ineens niet willen helpen oidquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:16 schreef rival het volgende:
[..]
dat weten zij toch niet
gewoon zeggen dat je op reis bent...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |